Az 1302 és az 1303 váltói száraz féltengelyesek.Olajcserénél 0,5L-el kevesebb olaj kell beléjük.Ha alánézel,akkor ott ahol a motorhoz
csatlakozik a féltengely kell lennie egy harmónika szerű gumi csőnek,ami megléte olajos féltengelyre utal,ebben is váltóolaj leledzik.
Ennél egyszerübb,ha megnézed a váltó jobb oldalán lévő két betűs (AN,AT stb)kombinációt(utána pár szám)és egy megfelelő könyvben megnézed,vagy megírod s én nézem meg Neked.
Pedig tényleg voltak erősebb motorok, a korábbi évjáratokban mindig erősebbek voltak, a transzporteré meg még egy picit erősebb volt annál is. Ha jól tudom, legerősebb verzióban 60 lóerős volt az 1600-os.
Egyébként az enyém így is megy 145-150et simán. Eszerint nekem hosszú gangos váltóm van?
Igazából csak a difi áttétele más, 1:4,375 helyett 1:3,875. Eléggé érezhető a különbség (mármint vezetés közben), de 1300-as szériamotorhoz nem érdemes betenni.
Amúgy meg hosszúváltóra vadászni kell, de ha van, akkor 30-35 eFt körül lehet szerezni. Ja és mindez a száraz féltengelyesre vonatkozik, mert olajos féltengelyes hosszúváltó nem sok van a világban.
És mennyire hosszú ez a hosszú váltó?
Nekem pont az a bajom, hogy nyomatékos nagyon a motor csak épp pörögni nem szeret így én nem is erőltetem. 4000 főlé már nem nagyon szeret menni. (egyesben-kettesben még esetleg 4500)
Ami most benne van azzal negyedikben 100-nál pörög 3000-et. Ez most milyen? Gondolkodtam már nagyobb gumikon is hátra, mert az egyik ugyis szálszakadásos.
Nekem úgy rémlik, hogy volt 1,6-os 55 lovas motor is. Bár attól még nem lesz versenyautó...
"ugyanez a motor a korábbi verziókban többet tudott..."
??? Én erről nem tudok, az 1302S, az 1303S és az 1600-os buszok mind 50 lóerősek gyárilag.
Amúgy meg első lépésként ne kezdd el tuningolni, hanem csináld alap-tökéletesre. Ha megvan az 50 lóerő, akkor hosszúváltóval kettesben 80, és a 140 meg se kottyan neki.
(Amúgy meg könnyített lendkerék, duplakarbi, spéci vezérműtengely, de akkor már kell hozzá külső olajhűtő is, stb.)
Készülök venni egy '74es 1303s-es bogarat, 1584 cm3-as, amerikai kivitel, és gyárilag 50 lóerős. Nem tudtok pár egyszerű trükköt, hogy lehetne belőle kicsalni pár lóerővel többet? Mert ugye ugyanez a motor a korábbi verziókban többet tudott...
Ha tudtok pár egyszerű ötletet, aminél mondjuk nem kell kicserélni a hengereket, csak állítgatni ezt-azt, az jó lenne. Előre is köszi!
ma du. elmentem a bogival a kézimosóba. Előttem egy suzukis nyanya mosatta a szutykát. Régi ismerős volt ott (akárcsak én), ugyhogy a mosós megdicsérte: "milyen szép a fényezés!" Mire a nyanya: "még csak 2 hetes, a 3 éves ugyanilyen színűt lecseréltük, azért ilyen szép a festés."
Utána beálltam én a 32 éves, ugyancsak szép fényezésű bogival...
Sziasztok!
Sikeresen bejelentkeztem ide is.
Az infósoknak nem kell bemutatkoznom, ők arról ismernek, hogy minden találkozóra gyalogosan érkezem, mert az autóm financiális okokból pihen a parkolóban már egy ideje.
Jó ha van egy nyilvános bogaras topic is, de azért az infós levlista szerintem pótolhatatlan, és nem értek azzal egyet, hogy ne várjon senki semmit tőle.
A lég hűtsön mindenkit!
Teo
na most nem furcsa, hogy a fél topiknak most van gondja a pumpájával? mint ahogy nekünk is amiatt cövekelt le a bébi a kálvintéren, mint kiderült.
De elvontatva Medgyesi Balázshoz (Vasárnap!!),aki egy pöcköt megjavított benne, kitisztította a szívatót és megigazította a kopogó fékeket szumma 4 000 Ft-ért, megint szalad a kicsike, jobban mint valaha, és benzinszag sincs. Viszont letörte valaki (ki? én nem!) a fűtés tekercselőgombját, amit a Bugboxban szívesen kicserélnek nekem áprilisban, és 8 000 Ft-ért. na neeeeee!
szóval mit tanácsoltok régi elefáncsontszínű gombok és fűtőtekerők olcsó és jó lelőhelyeként?
Addig is vidáman járok full fűtéssel, nyitott dach-al, elvégre TAVASZ VAAAAAN!
a gyári német ac-t nem lehet felújítattni? Nem spórolásból szeretném, hanem mert nekem ez az alkatrész is hozzátartozik a bogihoz, és jó érzéssel töltene el, ha egy TÖKÉLETESEN müködő, régi ac pumpa dolgozna az autóban. (lehet, hogy hülye vagyok...)
Németet azért nem nagyon lehet kapni,mert horror árban lenne(~20000Ft körül), membrán ha az eredeti átszakad,nem kapható,bár én ideig óráig v.mi ócska skodaszerű membránnal helyettesítettem.Kár is bütykölgetni,mert a brazil 2500-3000 Ft között van kompletten bakelit
vezetővel ,müködtető tüskével,a célnak jól megfelel,csak nálam el kellet forgatni egymáshoz képest a ki és bevezető csonkokat,hogy fel tudjam rakni.Megvettem,mert erre véltem fogni az olaj benzinesedését,de azóta már tudom az igazi okot,és visszapakoltam a németet.
TZL!
Sajna amit a gyertyáról írtam az tapasztalat,esetleg megpróbálom a könyveimben megkeresni
a lehetséges választ.
Németet azért nem nagyon lehet kapni,mert horror árban lenne(~20000Ft körül), membrán ha az eredeti átszakad,nem kapható,bár én ideig óráig v.mi ócska skodaszerű membránnal helyettesítettem.Kár is bütykölgetni,mert a brazil 2500-3000 Ft között van kompletten bakelit
vezetővel ,müködtető tüskével,a célnak jól megfelel,csak nálam el kellet forgatni egymáshoz képest a ki és bevezető csonkokat,hogy fel tudjam rakni.Megvettem,mert erre véltem fogni az olaj benzinesedését,de azóta már tudom az igazi okot,és visszapakoltam a németet.
TZL!
Sajna amit a gyertyáról írtam az tapasztalat,esetleg mgpróbálom a könyveimben megkeresni
a lehetséges választ.
Elvittem a bogit a hígulós olajával a szakihoz, olajcsere, stb., aztán kicsertélte az ac pumpát is (32 éves volt az előző). Most úgy gyorsul, mint az álom!!!
A brazil pumpáról mi a véleményetek?(nem volt épp orig.német, pedig azt akartam...
Azt én is észrevettem, hogy legkönnyebben a bal külső gyertyát köpi be, csak azt nem értem, hogy miért. Nem teljesen szimterikus a motor felépítése? Nem értem! Ha tudod írd meg légyszi!
Rékakoma!
Akkor veszed észre hogy kiesett egy henger, ha pl harmadikban alapjárat közeléből próbálsz gyorsítani (talán 30kmh), akkor húz a motor, de egy bizonyos fordulat eléréséig olyan frekvenciával remeg mint mikor az ember diderek. Azért van mert a kiesett henger nem ad le teljesítményt, ezért mikor rá kerülne a sor akkor a motor megtorpan. 1200-as fordulaton másodpercenként 10szer, ha jól számolom. De olyan 1500rpm felett már kisimul annyira a motor járása, hogy akkor már nem venni észre a remegést, csak a teljesítmény csökkenénst, meg benzinszagú, kék füstöt.
AZS!
Ajánlott levélként megy az AC, mert csomagnak túl kicsi lett volna!
A három hengerrel való menetelés általában így télvíz idején következik be,amikor a nem igazán
meleg motor által elégni nem bíró fölös benzin,kondenzvíz miatt a motorolaj hígulásba fog.
A végzet először (ha szembe állsz a motorral)a baloldali hátsó (lábadhoz közelebbi)gyertyát éri el.Ez állandóan olajsáros,benzines lesz,eleinte,ahogy melegszik a motor még ki tud "égni",azaz ő is termékeny munkába fog.Úgy lehet igazán érezni,ha valahol tudsz mondjuk egy jó hetvenes tempót tartani,akkor ugyan olyan gázpedál állásnál ránt egyet-egyet majd az addigi menettempóhoz képest meglódul.Ha tovább emelkedik az olajszint,akkor már nem lesz képes kidolgozni azt a gyertyákból.A menetteljesítmény gyalázatos lesz,a fogyasztás viszont kiemelkedő(x1,5-x2-ig)
Ez a helyzet rajtad kívűl még a motornak sem lesz ínyére,mert a híg olaj alig ken,valamint az összes létező szimeringen,lukacskán igyekszik azt kinyomni,ha neki úgy esik jól,s mert másként nem megy akkor akár tömítéssel együtt.Én most vagyok kicsivel a határeset alatt,ezért hétfőn dukál egy
kövér olajcsere.
AZS!
A máshol megjelentekkel összhangban melleted teszem le a voksomat.Fel a fejjel.
jÓ nektek, van AC pumpátok. Asszem nekünk nincs. vagy más oka van, hogy nem jut el a benzin a motorig... tegnap ugyanis a drága a Kálvin téren lecövekelt, ma vontatjuk Szabómikihez. Mellesleg ideje volt, biztos ezért volt a benzinszag is.
A három gyertyával való működés engem is elgondolkodtatott, milyen az, amikor remeg a motor? (Tzl) olyan,mintha bordás lenne az út? vagy az autó simán gurul, és hátul ráz a feneke? mert eddig mindig azt hittem, hogy a lengéscsillapítók miatt lebeg a kocsi az Andrássy úton - vagy az Andrássy útban van a hiba?
Hamarosan minden kiderül!
csupa érdekeset írtam, ugye? ...:-)Hiába, no, szeretek ide írogatni!
R
Most aztán dagad a mellem, hogy sikerült nagy bölcsességeket mondanom, amik ráadásul még be is váltak!
Más: Egyre valószínübb, hogy sikerül a hétvégére szereznem egy digit fényképezőt, mellyel természetesen a bogaramat fotoznám le. Mivel nekem nincs saját honlapom, ezért megkérdezem, hogy hajlandó lenne-e valaki kirakni a képeket a honlapjára és ide belinkelni őket. (persze csak ha igény van rá)
--------------------
Sziasztok!
Nagyon tetszik a honlapotok. Sokáig keresgéltem míg rátaláltam egy igazi
Bogaras csapatra. Szeretnénk egy szép zöld bogarat eladni. Nálatok
lehetséges hirdetni? Ha igen hogyan? Képünk is van Zöldikéről.
Segítségeteket előre is köszönöm és várom a válaszotok.
Pomlényi Paulina
ppomlenyi@aoisrv1.oai.hu
--------------------
Köszi a hozzászólást, ma elvittem a verdát a szerelőhöz, olajcsere, gyertyacsere stb.
Igazad volt, kb. 2 hete leállt az egyik henger, így 3 hengerrel járkáltam egy kicsit, aztán a haver megkapargatta a gyertyákat, aztán megint OK. lett. Ma viszont megint csak 3 henger ment.
Most viszont a csere után megint a régi.
Most figyelek, hallgatózok