Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Füsthőmérő nélküli vigast is a vízhő szabályozta, de hogy a venti nem indul csak 45c felett??? Ott valami nem ok. Linkelj a kazánr, és akkor gondolkodunk rajta.
Az automatika a melegvíz miko 45 c inditsa a ventillátort és csak utána tudom le zárni az egészet, probálkoztam készítettem egy direkt kapcsolt neki hogy bármikor be tudjam kapcsolni kikerülve az elektronikát csak azzal az a gond, hogyha rögtön be gyujtás után lezárok mindent és a ventilátorral probálom a levegőt adni a begyulladásnak alszik ki a tüz .
Valami nem stimmel, a begyújtás mindenkinél hagyományos kazán módon kezdődik. Amikor elkezd égni, akkor kb 100C a füsthő. Ekkor bezárom a kazánt, a csappantyút, nyomok egy startot, és hagyom, hogy az elektronika dolgozzon.
A ezután sem szokta a füsthő a 200C fokot. ha hagyom norm kazán módban felmenni a füsthőt 300C fokra, akkor nekem is forró a bélelt rozsamrntes külseje.
Vagy nagyon hagyod elszállni a hőt a begyújtásnál, vagy a primer, szekunder levegővel nem bánik jól a kazán.
Ha nem gyújtod meg ennyire az elején, akkor befullad?
Nem lehet, hogy nincs jól méretezve a kémény? Én kb5000 ft- ért hívtam egy szakembert, aki rltervezte a kéményt, és programmal kiszámolta az átmérőt, hosszt, szigetelést... Szerintem vagy valami beállítási hiba, vagy nem jól méretezett a rendszer. Persze benne van, hogy rossz a kazán vezérlés...
Segitségeteket szeretném kérni éspedig, van egy Gaselle olasz 2001 szakemberek által elgázasítonak nevezett kazánom. A gond, hogy begyújtáskór az égéstérből direkt van a füstjárat semmi kerűlövel a kéménybe és addig nem tudom lezárni és áttenni automatára amíg normálisan be nem gyúl na itt a gondom, hogy 4 év alatt egy szigetelt inox kéményt tönkre tett kiégett a szigetelés, ki lágyult az inox cső össze vissza hajlott és utolag egymásba csuztak anyira, hogy már huzat se volt egyáltalán, hívtam egy szakit aki az első 3 fm komplekt ki kellett cserélje ami nem kevés befektetésbe került. Mi tévő legyek, hogy ovjam a kéményt már a második be gyújtással is anyira be gyúlt a kémény, hogy a kűlső aluminim a szigetelés után is fel volt forrosodva anyira, hogy a kezem nem bírta. Készítek fotot ha esetleg meg akarjátok nézni a tűzteret. Köszi a kisegitő válaszotokat Ernő
Lehetőleg olyat keress, aki tud rajzrol olvasni. Ha nincs a közelben megfizethető ilyen, akkor olyat válasz akiről közismert hogy jól dolgozik. Bekötési rajzban sztem segít itt is barki, igazából csak kettő módja van ami elterjedt... Kérdés hogy miben gondolkozol!? Csak kazán es puffer radiatoros fűtésre, vagy van benne padlófűtés is, HMV bojlert is erről szeretnéd melegíteni,...
Nálunk Borsodban 30-50e munkadíj között kötnek egy ilyen rendszert, Bp-en tudok 60-80e között, van aki 200-ért csinálja...
Szia, a ventillator után közvetlen nem lesz rétegződés.
A rex majd megoldja.
Apropó rex. Lehet rá egy valaszto kapcsolóval több hőelemet kapcsolni? Nem kell, hogy vezéreljen de szeretnék több dolgot is merni ...
Vettünk egy házat, amiben egy régi vegyes tüzelésű kazán, illetve egy gáz kazán szolgáltatta a meleget.
Idén már nem lesz rá "kedvem" hogy a fűtési rendszert korszerűsítsem, de jövőre mindenképpen szeretném a kazánt kicserélni és egy puffertárolót is beszerezni.
Hajdú-Biharban tudtok-e ajánlani szerelőt, aki ért az ilyen rendszerek kialakításához? Ugyanis szeretnék egy előzetes felmérést csinálni, hogy tudjam, hogy mire számíthatok anyagiak terén.
Igen csak a gond az, hogy a puffer és a kazán térfogata ritkán egyezik meg amit a gyártó mond. Ebből aztán igen csak kétes és eltérő adatok születhetnek. Tehát ,hogy korrekt számítás legyen jó ha kiködöljük a pufferunkat a kazánt már egyszerűbb mérni csak hordók kellenek. De a leg egyszerűbb egy hőmennyiségmérő, ezt csak le kell olvasnod akár egy gáz órát. Persze a tüzelő anyagot le kell mérni és a fa nedveségének megfelelő értékel számolni (1kg20% os=4kW/h). Ezt is illik frisen felhasitott állapotban mérni egy nedvesség mérővel. Ennek késöbb is hasznát veszed mikor fát vásárolsz.
Nem dobtam rá semmit sem, fúrógéphez vettem 500 Ft-os obi-s különböző kefe fejeket, leszereltem a venti és adtam neki rendesen, szinte fém tisztára lepucoltam.
Egy kis „centrírozás” is volt kalapáccsal : )
A füst cső kémény bekötését is megtámogattam kicsit több kőzetgyapottal és hellyel, s lőn csend odafent.
Nagyon halkan még hallom, hogy megy a masina, de 1/10 akkora lett a zaj mint volt.
Igaz nem sokat tüzeltem, de azért aggódtam a kéményért, mert nagyon alacsony (így érzésre mondom, mert egyenlőre nincs műszer) a füstgáz hőfok, a gyári spirálok miatt.
Most volt lehetőségem megnézni a kéményt és gyönyörű tiszta, finom szürke por van csak igen vékonyan.
Olvastam itt a hatásfok mérésről, de nem találtam meg a mikéntjét.
Tud valaki segíteni, hogy ez hogy is megy?
A fám aránylag vizes, de a kazán nagyon szépen ég vele, és nincs kátrány. (igaz nem is használtam sokat…)