Emlékezz csak arra, hogy az év elején meghirdetett, egyszeri kiadású modellekből is mennyit visszavontak az érdektelenségre hivatkozva.
Az megérne egy hosszabb hozzászólést, hogy miért azokat a modelleket hírdették meg. Én például nem értem, volt benne svéd és olasz is. Két olyan vasút, aminek a jelenleg gyártott modellekhez kb. semmi közük. Az olasz kiadás pedig nem is a népszerű mozdonyt modellezte. Látszik, hogy próbáltak új piacokat találni, de hogy miért pont azokat, azt nem értem.
Amúgy pedig kár logikát keresni a gyártók szortimentjében, főleg ha egyszerre beszerezhető vonatösszeállításban gondolkodik az ember...
Sajnos ez így van. A Zeuke és a BTTB is figyelt rá, hogy értelmes vonatösszeállításokat lehessen alkotni a kínálatból. A Tillignél ep. II van csak így, utána egyre kevésbé.
Sok mindenről hiszünk ezt-azt, de mégis másként alakul. Pláne a modellpiacon és pláne TT méretben. Emlékezz csak arra, hogy az év elején meghirdetett, egyszeri kiadású modellekből is mennyit visszavontak az érdektelenségre hivatkozva.
A Metronom esetében nem hinném, hogy kudarc lenne, nem is arra ártettem a példát. Viszont az elgondolkodtató, hogy a németeknél elég jól ismert Arriva vonatok mozdonya, a Tillig Taurus most 80 eurós áron vihető, akárcsak a közlekedési vörös változata a Traxx-nak, ami talán arra enged következtetni, hogy túltermelés volt ezekből és ki kell söpörni a raktárat.
Sebnitz környékén meg sok a drótnélküli pálya, ezért kedvelhetik inkább a dízeleket. A 286-os meg amúgy is új kedvence a DB-nek és éppen a Tillig volt abban a helyzetben, hogy ezeket a Bombardier mozdonyokat gyárthassa. OFF méretben is most tarolnak ezek a gépek, sokan ki is jöttek vele.
Amúgy pedig kár logikát keresni a gyártók szortimentjében, főleg ha egyszerre beszerezhető vonatösszeállításban gondolkodik az ember...
Azt nem hiszem el, hogy egy Metronom szerelvényt nem tudnának eladni. Azt megértem, hogy a Piko Szapszan kockázatosabb lenne (bár szerintem nem), a Renfe Traxx meg pláne, de egy ismert német vonatot azért el lehet adni. Kicsit furcsa ez a dízel Traxx is. Nagyon sztárolják, de még nem láttam egyet sem. A Metronomosok északon járnak, ezt tudom, de villanyt láttam csak.
Mivel az idei újdonságkatalógusban 2014. III. negyedévére prognosztizálták, ami alig egy hónapja tart és ennyi csúszás belefér egy ekkora gyártónál, így megbocsájtható, hogy csak rendelhető státusban van. Sőt, az előrendelések alapján a gyártó egy kicsivel biztosabb képet kap a piaci igényekről, mintha csak úgy bedobná a kész modellt, ami adott esetben a kutyának se kellene.
A Metronom emeletesek így is csupán freelance modellek, tehát nem a valós kocsitípusra lesznek megfestve, hiszen azokat a Tillig nem gyártja.
A hozzá való mozdony, azaz a 04933-as dízel TRAXX már tavaly május óta kint van, sok üzletben (főleg kintiekben) elérhető.
Eladó Tillig Startos BR 203-as (ex V 100-as) V-ös korszakbeli dízelmozdony, DB-s festéssel. Teljesen új, karcolásmentes állapotban, csak a boltban lett próbálva (0 km-es). Eredeti dobozában, papírjaival.
Teljes értékű modell, csak külön felszerelhető alkatrészei nincsenek, ezért "start" modell. Hubert Feri-féle Csörgő donornak kiváló! Cikkszáma 04598. Eredetileg (gyárilag) kengyeles kuplunggal, igény szerint új típusú Tilligre cserélem. Irányváltó világítással, előre fehér, hátra piros fénnyel.
Ár: 22.000 Ft.
A kép az internetről származik!
Személyes átvétel Budapesten lehetséges, vagy előre utalás után postázom.
Egyébként nálam is félben van egy 661-es modell, de kb. 10%-os készültségben. Én is Nohab/Ludmilla alapra szándékozom építeni, polisztirol felépítménnyel.
Pista Barátom nagyon szerény ezért én rakom fel új alkotását.
Hát " nem igényes ,nem korszerű,nem modern", de szerintem egy nagyszerű ,szép,üzemelő hiány pótló mozdony,és főleg VAN!!!
Pistának a mozdonya fut ,nem a "projekt"
ÉLJEN asz SK modellezés!!!!! :-D
Wikipedia:
A modellezés (mint izgalmas hobbi és technikai sport) célja valamilyen jármű kicsinyített, de működőképes másának megépítése. Nem keverendő össze a makettezéssel, ahol szintén az eredeti jármű vagy épület kicsinyített mását építik meg, viszont ezek a nagyon pontos, élethű makettek nem mozognak.
"kicsinyített, de működőképes másának Megépítése!!!!"
Az igényes modell vásárlását ,gyűjtésnek nevezzük.
Ami önmagában is egy nemes dolog. (egy bizonyos darab szám felett,anyagi helyzetünk fitogtatása is lehet)
Eladó Tillig Startos BR 203-as (ex V 100-as) V-ös korszakbeli dízelmozdony, DB-s festéssel. Teljesen új, karcolásmentes állapotban, csak a boltban lett próbálva (0 km-es). Eredeti dobozában, papírjaival. Cikkszáma 04598. Eredetileg (gyárilag) kengyeles kuplunggal, igény szerint új típusú Tilligre cserélem. Irányváltó világítással, előre fehér, hátra piros fénnyel.
Ár: 22.000 Ft.
A kép az internetről származik!
Személyes átvétel Budapesten lehetséges, vagy előre utalás után postázom.
Igen és az öregedés pályaíve közben érinti azt a stációt is, amikor egy ízletes rántott hús többet nyom a latba, mint a szomszéd poszt-bakfis lányának ígéretesen gömbölyödő formavilága... :-D
Rájön az emberre a hülyeség. Múltkor megrendelést kaptam, hogy új profilképet lőjek asszonyról :) A folyamat közben a Szabadság hídon csak elkaptam egy ICs-t is, bár ezzel a célom kevésbé a leukoplasztos-propellersapkáskodás volt, sokkal inkább a delikvens bosszantása :D
Az egységsugarú vasútbarát életében van egy időszak, amikor felfedezi magának ezt a hobbit és hirtelen iszonyatos mennyiségű információ birtokába kerül, amit általában úgy kezel, hogy be nem áll a pofája róla. A szakirányú ismeretek fontosak ezen a pályán, de túl kell tudni lépni ezen az időszakon. Tizenhat éves koromban hónapokat töltöttem azzal, hogy az – akkor még működő – TT-Datenbankon tanulmányoztam a Zeuke korszakait, a különleges modelleket, mindent, ami az akkori berögződéseimhez kellett. A viselkedésem is az imént leírtaknak felelt meg. Aztán az ember súlyosabb esetben felnő, jobb esetben egyre csak öregszik :)
:D Azért ennyire fanatikus azért nem vagyok... nah jó de. Ha úgy esik, hogy bárhol szép lány van és nagyvasút van a közelben és éppenséggel speciális gurulmány van a sínen, akkor inkább azt nézem addig a pár másodpercig amíg el nem megy, a csaj meg később is ott lesz, miután a vonat elment :D Gyerekkoromban balatoni táborban a strandon képes voltam abbahagyni a labdázást a vízben, csak hogy megszámolhassam a fürdővonat kocsijait:D Manapság meg azért állnék meg, ha járnék arrafelé, mert olyan ritka Csörgőt látni Bhv-val és By-nal, vagy Studenkát a Balaton északi partján. Dezsők mennek Katica expressz és ehhez hasonló címen.
Csak egy sztori jut eszembe: jó pár éve "közlekedésbuzi" haverokkal valamelyik nagyvárosban turnéztunk a Lajtán túl, és amikor már x-edik napja csak a villamosokról, metrókról volt szó, bedobtam, hogy na akkor most beszéljünk a csajokról. Jó, volt a válasz, majd néhány perc kínos hallgatás után valaki felkiáltott: "azt a sárga buszt nézzétek onnan jobbról!..." Ennyi.:-D
Értettem, hogy értetted az olvasnivalót, csak hülyülésből írtam, aztán elfajzott, már-már vitatkozónak hatott az, hogy melyik izgalmasabb a magunkféle embernek. Ludmillát olvasni TT-ben, vagy fiatal csajokat stírölni a strandon:D Amit mondtál olyannyira igaz, hogy kihalófélben van, hogy nem olyan régen valaki meglepődött, amikor elmondtam neki, mivel foglalatoskodom.
"jól jöhet egy laza tartalom az amúgy mindenkinél kötelezően jelen lévő smart eszközön"
Mondjuk nem blog.;-) Másrészt meg az "egy laza tartalom" sok mindenre vonatkozhat, itt sem elsősorban erre a tesztre gondoltam. Az mindenkinek szabad választása, hogy az említett állapotában éppen milyen olvasnivalót talál magának.
Nem is függőségnek mondanám, hanem talán tiszteletnek és kíváncsiságnak. Mely két, ősrégi emberi tulajdonságból az első már igencsak, a második meg éppen hogy kihaló félben van... ;-)
Félreértesz. Itt most nem életviteli útmutatásról volt szó, hanem simán egy ajánlónak szántam. Tök jó, ha nyár van, ha a népek a parton vannak, az a magánvéleményem, hogy a strandon sok mindent nem lehet amúgy csinálni, max rohadtul leégni, de én ezt munka közben is elszenvedem.:-)
A felhívás Ludmilla mániásoknak szól, akik - feltételezem - hasonlóan rajonganak egy jó mozdonyfotóért, mint jó pár bikini takarta domborulatért a strandon, ezért választási lehetőséget ajánlottam.:-D
De ettől függetlenül egy hűsítő koktél, vagy sör mellett, a naplemente megszemlélése után, amikor már nem kihívás az asszony meghódítása, talán jól jöhet egy laza tartalom az amúgy mindenkinél kötelezően jelen lévő smart eszközön.:-)
Szerintem ha valaki strandol, akkor érezze jól magát, és ne használjon semmiféle médiaeszközt ahelyett, hogy a vízben áztatná magát. Nekem ez a meglátásom, de majd ha lesz időm, én is elolvasom.