Kedves TzI, elképzeltem magam, amint kiugrom és feldrótozom a szivatót.Azt se tudom, hol van,de ez nagyon aranyos volt, jót nevettem(magamon ).Bennem is erősödik az az érzés, hogy a szivatóval van a gond. Természetesen én ezt nem tudom érvekkel alátámasztani, egyszerü megérzés.
Márta
Mimike! Most jutott eszembe, hogy mikor elkezd gyengélkedni kiugrasz és darab dróttal a szivatót feldrótozod alapállapotba. (ha nem ott van)Szerintem meg kell szünnie a problémának.
Hát pont ez az! Én vagyok olyan hülye, hogy nem kérem el a kiszerelt alkatrészt! De aki cserélte abban megbízom és a legtöbb dolgot láttam amikor csinálta. Ha esetleg ott kell hagyni akkor is naponta elmegyek megnézni.
Mimike!
SZVSZ annak a lehetősége, hogy a szivatód a gond, közelít a száz százalékhoz. Nekem rossz szivatóval azt csinálta, hogy pöccre elindult majd kb öt perc után elkezdett gyengülni. Minél több gázt adtam annál inkábbm, majd pár perc után visszatért bele az erő (Az a félelmetes 40ló). A probléma az volt, hogy elöregedett a szivató bimetálja és túl későn vett vissza és megfojtotta a motort. (Gondolom, ha tovább vártam volna a cserévek nekem is megállt volna amotorom)
Azt azért nézd meg, hogy álló helyzetben emelkedik-e az olaj szint.
De azt meg lehet hallani, hogy miért gyengélkedik a motor: túl dús, túl szegény keverék, vagy gyújtás.
DOT3: a fékolajakat minőségük (forráspontjuk) szerint osztályokba sorolják, minél magasabb a szám, annál jobb a lötty. Személykocsiknál ált. DOT3 v. DOT4, de ha állatkodsz, akkor DOT4. Persze drágább, de annyit azért megér, hogy legyen az embernek fék az autóján.
Mondjuk ha ilyen durván levegősödik a rendszered, akkor lehet ám, hogy nem ez a gond... :-)
Te cserélted a dolgokat (és akkor tényleg ki van cserélve), vagy vmi jóképességű szerelőre bíztad, és ő megesküszik a vak lova szemére, hogy megcsinálta???
Köszönöm TzI!
Még az jutott eszembe,hogy azota gyengélkedik gyakrabban, miota átalakítattuk 12 Voltosra.Sőt, van egy nagyon érdekes jelenség, amit többször produkál.( pl. ma is )Egyszercsak ellustul, egyesben,kettesben vánszorog és leáll.Ezt tette ma, meg kb 1 hete is ez történt.A legutobbinál egy napos pihenö után meggyogyult.Szépen elindult, és ma délutánig semmi baja.Most otthagytam a Bencés templom mellett, hogy a Jóisten vigyázzon rá éjszaka, holnap, ha elmegyek érte, biztos vagyok benne, hogy elindul.
Kedves TzI, még felírom a tűszelepet is a listámra,aztán konzultálunk a doktor bácsival, és ennek függvényében döntünk, lehet hogy megkeresem akit Te ajánlottál.
Szervusztok
Márta
Aki szeretné, hogy felkerüljön a MBK levelezős címlistájába vagy esetleg klubtag akar lenni, az mailon kérheti ezt a m.szigeti@rikvest.hu vagy a mandel@kopdat.hu mailcimen. A régi tagok itt jelenthetik be az esetleges címváltozást is!
Talált, de nem biztos, hogy süllyedt, ugyanis a relés feszszabályzó azért kattog mert szabályoz, tehát ez az üzemszerű. Kimérni csak valami feszmérővel lehet. De ha tényleg cserélni kell akkor már elektronikusat vegyél!
Scirocco!
Annyira azért nem megyek durván, hogy felforrjon a fékolaj. A másik dolog meg, hogy egy bizonyos levegő mennyiség után a hátsó fék már előbb fog mint az első, vagyis az elsőn minimális a terhelés és mégis tovább levegősődik.
Valamelyik nap aláfekszem, hogy nem könnyezik-e a főfékmunkahenger. (Attól, hogy új még lehet szar)
A DOT3 az mi?
Köszi az hozzászólásokat, és ha van valami ötletetek akkor hajrá!
Ezek szerint Tzl telibetalált, tudniillik az a relé az nem relé, hanem a feszszabályzó. Néha segít rajta a megütögetés, a korrodált/beégett érintkezők tisztogatása, de egyébként nem nagyon javítható. Csere: olyan 7-8000 körül van.
Köszi a hozzászólást!
Most már biztos hogy elektromos baja van mert most a bal oldalon a hátsó űlés alatt egy relé ami az aksival van összekötve egyfolytába kattog.
Csak nem tudom mi baja lehet. Biztos ki kell cserélni. Egy olyan relé mennyibe kerül? Vagy meg lehet javítani?
Nem tudom hogy vezetsz, de ha esetleg túl nagy igénybevételnek van kitéve a fék (amit a mocid ismeretében el tudok képzelni :-)), és mondjuk csak DOT3 van benne, akkkor időnként fel-felforrhat, akkor meg azért könnyen levegős lesz (ráadásul pont elöl csinálja, ahol nagyobb a terhelés, meg a hő is).
Ha Fehérvári vagy akkor hivd Spang Tibort a 333-364-es számon. A környéken nem találtam nála jobb szerelőt, pedig én is hordtam mindenhova de végül nála kötöttem ki. A kétszázat én is sokallom.
Megprobálhatod még a tűszelepet kicserélni mert az is tud minden leállítás után beengedni egy kis benzint.
Háááát... Én úgy gondolom, hogy egy széria 1300-as motor generálja nem 200-nál kezdődik, hanem úgy 160-170 között végződik, de ezt csak halkan írom ide, mert a szerelőbácsi biztos sokkal jobban tudja, mint én. Vagy ő eredeti VW-alkatrészekkel számolta (de akkor nyugodtan lehet 500 eFt is...)
Azt azért megemlítem, hogy ha csak ez az oljahígulás a probléma, akkor hirtelen felindulásból felejtsd el a generált. Az elméletileg lehetséges megoldások: szívatócsere (párezer Ft + kb. 20 perc), karbi-masszírozás, legrosszabb esetben csere (30-40 e Ft + 20 perc), vagy egy gyűrűzés (tömítésekkel együtt is 10 eFt alatt + kényelmesen egy nap). Feleslegesen nem kell kidobálni százezreket, van annak helye máshol.
Amúgy meg ha még eredeti összeállítású a motorod, akkor addig kell járni vele, amíg lehet - jól összerakták azt Wolfsburgban, eredeti német VW-alkatrészekből. Komoly hiba lenne pl. az eredeti csapágyakhoz hozzányúlni, ha egyébként nincs bajuk...
A Szabómiki (mert ugye rá gondoltál :-) telefonszáma meg 208-5268, hivatkozz nyugodtan AZS-re.
Szervusztok,
Malvinkát itt Szfváron gyógyitja egy nagyon kedves szerelöbácsi.Teljes mértékben megbízom benne.Jelentem,AC pumpa kicserélve.Sajnos tényleg csak városban használom,a gyerekeket hurcolom innen-oda, és onnan ide.Nyáron azért messzebbre is merészkedünk,Velencei-tó, Csákvár...
Arrol kérném a véleményeteket, mennyibe kerülhet a generál.Itt 200.000 Ft-nál indulna.
Lusta vagyok megkeresni annak a szerelönek a nevét, akit többen is dicsértek, megirnátok milyen telefonszámon lehetne elérni? Végülis nem távolság innen Pestre vinni,és számomra megnyugtató lenne egy specialista kezében tudni az én kis drágámat, ha generálra kerül a sor.
Köszönöm a segítségeteket!
Márta
De: Urbán Józsi eladja 55-ös sötétzöld gyönyörű 1200-esét (motorháztetőre írva: Streetrod - az mit jelent?), akit érdekel, utána nézek a telefonszámának.
Az autó sokszor megtekinthető Budán, az Orbán téren lévő Arany Mókus előtt, ahol a DJ Urban dolgozik. Autót tudom ajánlani!
Mielőtt generálra adnád fejedet (fél vagyonodat)
esetleg érdemes lenne 3-4000 Ft-ért venni egy AC(benzin)pumpát,amely a motor tetején helyezkedik el,így ha valahol belül sérült,akkor a gravitáció következtében az itt elszökő benzin a motor belsejébe szivárog,az ott lévő olajat elég tempósan higítva.Csak azért tanácsolnám,mert a rövid utakból eredő téli olajhígulás szép fokozatos,amíg fellép az általad említett hibajelenség,az napi használatban is kb.: két hónap.És persze feltételezve,hogy említett szerelőd nem a felső olajnívóig tölti az új olajat.Ezenkívűl lehet még eltörve(elkopva) valamelyik hengerben a dugattyúgyürű,itt is
lejuthat az égéstérből az el nem égett benzin.
A szivatónak nem közvetlen szerepe van a hígulásban,csak hát a dúsabb keverékben több a benzin,ami a többi kedvezőtlen körülmény hatására
(pl.:a motor üzemmeleg hömérsékleten-ha egyáltalán eléri azt-keveset dolgozik)el nem égve a henger faláról a motor olajjal keveredve azt az olajlehúzó gyürük leviszik az olaj teknőbe.
Én is a generál mellett vagyok a motorcserével szemben, mert az tényleg zsákbamacska. De generál előtt azért rendesen nézetsd át, hogy tényleg szükséges-e, mert a szivató is tud ilyeneket okozni. Gondolom inkább városban használod rövid utakon. Érdemes lenne egy hosszabb útra kimenni vele a városból friss olajjal, hogy akkor is csinálja-e. Esetleg még megpróbálhatsz a szivatón visszavenni egy kicsit.
Eisace!
Ha egy-két indítózást bírt ki az aksi üzemmeleg motornál, akkor az tényleg elég gyengécske. Meg kellene nézni a töltést, mert lehet, hogy nem a kanyar miatt állt le, hanem mert alapjáraton még az a kevéske töltés is elment és nem volt normális szikra.
De tudni kellene, hogy hogyan állt le. Ha hirtelen akkor egyértelmű valami elektromos hiba. Ha egy két rántás után akkor lehet valami üzemanyagellátó dolog. Nem lehet, hogy kevés volt a tankban és egy huzósabb jobbos kanyar után csinálta?
Megregadom az alkalmat és megkérdezem, hogy van-e valakinek olyan tankja 1302-höz amiben vannak valami terelőlemezek, hogy jobb kanyarban se levegőt szivjon az AC!
Nekem is lenne egy kérdésem: Az én bogaram elől tárcsafékes verzió, és állandóan meglevegősödik az eleje. Már kicseréltettem a főfékmunkahengert, a munkahengereket átnézték és cserltek benne valami gumigyürüt, új fékcsövek vannak benne és mégis. Most hallottam, hogy cseréljem ki a légtelenítő csavarokat mert ott is tud levegőt szivni. Vélemény?
A barátomnak egy gyönyörűszép 1970es fehér bogara van. A probléma az hogy mindíg pöccre indül és az egyik alkalommal kanyarodunk be és fogja magát és leáll. Próbáljuk indítani de minden egyes indítás egyre erőtlenebb aztán már meg se mukkant. Végülis bikázóval beindúlt de szerintem nem csak az aksi hibája lehet. Miért állt le csak úgy?
Várom a válaszokat.
Szervusztok,
hol is kezdjem? Már sokan leirtátok ugyanezt a problémát.Az a bizonyos olajhigulás.Benzinnel, a fene egye meg. De Malvinkánál már odáig fajult, hogy három hetente megyek vele orvoshoz, és egy rövid kezelés ( olajcsere, gyertyák...)után 2 hétig ok.Aztán kezdödik...Bevillan a zöld lámpa, elöször csak fékezésnél, meg amikor üresben van, de amikor gázt adok, kialszik.Aztán egyre többet, egyre hosszabban világit, de azt már nem várom meg, hanem elsétálunk a doktor bácsihoz,aki elsösegélyben részesit minket.
Már az is eszembe jutott, hogy addig nem volt vele ilyen probléma, amig az automata szivato rossz volt.Bocs, ha hülyeséget mondok, természetesen én nem értek hozzá, én "csak" szeretem.
villog-villog-integet
Malvinka, aki sárga
Márta, aki ...ideges
Dévú? A legelső bogimat egy nőtöl vettem, aki helyette egy olyan szutykot vett, az az izé, az indiai szuzuki, nem jut eszembe a neve. Két hét múlva hívott a nő, hogy visszavenné a bogit. Émmeg nem adtam.
Mimike: ha részletesebben leírnád, hogy mi a baja a motornak, biztos többet tudnánk segíteni, de addig is vwlacának van igaza.
Ma du. a bogaram szélvédőjére vki kitett egy cetlit:
"beszámítjuk gépkocsiját százezer Ft.-ig új Daewoo Matiz vásárlása esetén"
...Anyád....
Más:
szerintem mindenképpen jobban jársz, ha megcsináltatod a motort, méghozzá úgy, hogy vadiúj alkatrészeket teszel bele. Kicsit drágább, de akkor nyugodt lehetsz, hogy a motor sokáig jól fog müködni. Cserénél nem ad senki garanciát!
Segitség, segitség!!
Nagy bajban vagyok, csak Bennetek van minden bizodalmam! Az én drága Malvinkám (67, 1300),nagyon beteg lett.Motorcserére szorulna, vagy fel kellene ujitani a motorját.Szerintetek melyik a járható ut? Egyáltalán hol lehet motort szerezni? Vagy ujittassam fel? De kivel?
Ugye segitetek?
Egy kétségbeesett fehérvári bogaras.
Márta
Valahogy sokadszorra sem jött be nekem a bejelentkezés a bogaras listára.
Sajnálom.
Balázs (Meggyesi) leműszakiztatta 2003-ig a '70-es gépemet. Eladom. 170 e.
Megen mondom, hogy nem akarom kereskedésre használni ezt az oldalt, de "bogaras" embört keresek vevőnek. Bővebb infot az "adatok"-ban szereplő címről magánban.