Jogos.28 éve D55 dogozom. Itt jön be az ember felelösége. A Hívó a berendezés megkerülése. Tudni kell az utasitást és akezelési szabályzatot. Ember életekröl is lehet szó.
Ha nem is mindre, de el tudok képzelni olyan esetet, amikor az állomás egyazon oldalán egyidőben egynél több jelzőre akarna a fszt Hívót kivezérelni. Pl. Elágazó állomáson egyszerre egy kijárati hívó és ugyanakkor egy bejárati hívó. Tán nem kell részletezni ennek a veszélyeit (vágányútmetszés, stb.).
Igy van! Bocsi, el is hangzott ez igy, csak lehet hogy pont nem voltal ott... :-(
OFF A szeptemberi napokat tényleg ki fogod hagyni? Mert hogy ezt hallottam...
:-(
Hat nekem viszont hülyeségnek tünik, ugyanis honnan tudja a berendezés, hogy miért esett vissza a jelzö?! És ha szembejön vmi, és az amiatti foglaltsag verte vissza? Akkor is automatikus Hivo??? Haaat...
Barcson a Középrigóc irányú kényszeroldáshoz nem kell használni, a rigóci rendelkező két blokkszekrénye közül az egyiken egyáltalán nincs, a másik blokkszekrény induktorával kell működtetni.
Ez igaz! Most kellett vizsgáznom (egyszerűsített forg vizsga) és ez kérdés is volt. Azokon az állomásokon pl ahol én dolgozom szerkezetileg az összes jelzőre lehet egyidőben kivezérelni hívót.
A jelző egyéni gombját és a (állomási kialakítástól függően) a "KÖZÖS HÍVÓ" vagy a "BEJÁRATI HÍVÓ"/"KIJÁRATI HÍVÓ" gombot kell együtt lenyomni, ekkor megjelenik kint a jelzőn a Hívójelzés, bent pedig az ennek megfelelő visszajelentés. Ha a fehér fény nem jelent meg a jelzőn (fényellenőrző jelfogó/szelektív vevő!), akkor megszólal a jelzőzavart jelző csengő és villog a visszajelentése.
Valahol csak egy közös hívó gomb van, a bejárati jelzőkhőz is a kijárati jelzőkhöz, újabban egyes állomásokon szétvették két közös gombra, külön a bejárati és külön a kijárati jelzőkhöz. Külön-külön számlálójuk van, de ezen kívül más előnnyel — tudtommal — nem rendelkezik.
Fényjelzős mechanika, egyéb öszvérek, vasgombos Interga:
Általában egy külön pult van a csatlakozó nyíltvonalakhoz állomásvégenként, itt találhatóak a KÖZÖS HÍVÓ nyomógombok is, szigorúan leolmozva, de szintén számlált kezeléssel működtethetőek. Előfordulhat (pl. az eredeti Integránál), hogy a vágányhálózati képet is tartalmazó rendelkezőkészülék oldalán, fedél alatt vannak az ilyen, ún. különleges esetekben kezelendő nyomógombok. :)