Keresés

Részletes keresés

Fkettes Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1753
Jogos.28 éve D55 dogozom. Itt jön be az ember felelösége. A Hívó a berendezés megkerülése. Tudni kell az utasitást és akezelési szabályzatot. Ember életekröl is lehet szó.
Előzmény: exmv (1752)
exmv Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1752
Ha nem is mindre, de el tudok képzelni olyan esetet, amikor az állomás egyazon oldalán egyidőben egynél több jelzőre akarna a fszt Hívót kivezérelni.
Pl. Elágazó állomáson egyszerre egy kijárati hívó és ugyanakkor egy bejárati hívó. Tán nem kell részletezni ennek a veszélyeit (vágányútmetszés, stb.).
Előzmény: Fkettes (1751)
Fkettes Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1751
Ez igaz de miért kellene mindre egyidöben hivó. Az elég csak az érintett vágányra.
Előzmény: djkoxi (1739)
rg7 Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1750

Nem egészen erre gondoltam, de oksi ez is.

 

Pl. Nyúl Yorkban nem kell tekerni az induktort, hanem nyomni a gombot, s a vellanymotor megtekeri:))

Előzmény: pista88 (1745)
lbence Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1749
Vagy ha egy váltó elveszíti a végállását, akkor se jó ötlet...
Előzmény: JabyGabi (1746)
JabyGabi Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1748
Igy van! Bocsi, el is hangzott ez igy, csak lehet hogy pont nem voltal ott... :-( OFF A szeptemberi napokat tényleg ki fogod hagyni? Mert hogy ezt hallottam... :-(
Előzmény: Zénóka23 (1732)
JabyGabi Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1747
Anno Bicsken le is probaltuk ezt a blokkosokkal... Haaat, nem semmi latvany volt, az biztos! A fönök majd' kitépte a szakallat!! ;-)
Előzmény: djkoxi (1739)
JabyGabi Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1746
Hat nekem viszont hülyeségnek tünik, ugyanis honnan tudja a berendezés, hogy miért esett vissza a jelzö?! És ha szembejön vmi, és az amiatti foglaltsag verte vissza? Akkor is automatikus Hivo??? Haaat...
Előzmény: Infós (1740)
pista88 Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1745
Barcson a Középrigóc irányú kényszeroldáshoz nem kell használni, a rigóci rendelkező két blokkszekrénye közül az egyiken egyáltalán nincs, a másik blokkszekrény induktorával kell működtetni.
Előzmény: rg7 (1741)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1744
Te forgalmista vagy? :-)))))))
Előzmény: Infós (1743)
Infós Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1743

Nem, foglalt szakaszra a Hívó sem megy ki csak úgy. :)

Igazad van, kimaradt, "ha nem haladó vonat miatt és nem kézi kezelésre esett vissza". Így már kerekebb? :)

Előzmény: exmv (1742)
exmv Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1742
Akkor is, ha neadjisten foglalttá válik az a pályaszakasz amit a jelző fedez??
Előzmény: Infós (1740)
rg7 Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1741

Össze tudjuk szedni, hogy hány rendelkezői SH-n van jelenleg díszítésképp az induktorkar (tehát nem tölti be a funkcióját)?

Egyet kapásból tudok, de megvárom az első válaszokat:))

Infós Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1740

Persze, hiszen éppen az a lényege, hogy ne legyen benne függés. :)

 

A metrónál ha szabad volt a jelzőn és visszaesik, automatikusan megjelenik a Hívó. Nem is tűnik hülyeségnek. :)

Előzmény: djkoxi (1739)
djkoxi Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1739
Ez igaz! Most kellett vizsgáznom (egyszerűsített forg vizsga) és ez kérdés is volt. Azokon az állomásokon pl ahol én dolgozom szerkezetileg az összes jelzőre lehet egyidőben kivezérelni hívót. 
Előzmény: exmv (1738)
exmv Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1738
Nem is vezérlési függőségről írtam - ahhoz nem értek -, hanem az F2 előírásáról.
Előzmény: sinérintő (1737)
sinérintő Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1737
Természetsen egyedileg lehet, de alapkapcsolás szerint D55-nél nincs ilyen függőség.
Előzmény: exmv (1726)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1736
Azt hiszem ezt a részét tudom! :-))
De a két utasítás közötti hasonlóságokat vagy külőnbségeket nem mind ismerhetem.
Előzmény: exmv (1735)
exmv Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1735
Logikus is a dolog. A Hívó semmilyen biztonságot nem nyújt.
Előzmény: Zénóka23 (1733)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1734
szabályzás helyet szabály (ill utasítás)
Előzmény: Zénóka23 (1733)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1733
Akkor ez a szabályzás a MÁVnál is megvan, mint a HÉVnél!
Köszi
Előzmény: exmv (1726)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1732
Gondolom akkor az oszlopot Plugor oszlopnak! (egyébként tudom, az elmúlt pár hónapban egész közeli barátságot kötöttem velük) :-DD
Előzmény: Infós (1727)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1731
Értem, köszi!
Előzmény: Infós (1729)
Infós Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1730

Köszi!

Könnyű magának. :P

 

:)))))


Ha tudsz, a Hívóhoz hozzá tudsz szólni? :S

 

Előzmény: Bazsi75 (1712)
Infós Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1729

Dominó:

A jelző egyéni gombját és a (állomási kialakítástól függően) a "KÖZÖS HÍVÓ" vagy a "BEJÁRATI HÍVÓ"/"KIJÁRATI HÍVÓ" gombot kell együtt lenyomni, ekkor megjelenik kint a jelzőn a Hívójelzés, bent pedig az ennek megfelelő visszajelentés. Ha a fehér fény nem jelent meg a jelzőn (fényellenőrző jelfogó/szelektív vevő!), akkor megszólal a jelzőzavart jelző csengő és villog a visszajelentése.

 

Valahol csak egy közös hívó gomb van, a bejárati jelzőkhőz is a kijárati jelzőkhöz, újabban egyes állomásokon szétvették két közös gombra, külön a bejárati és külön a kijárati jelzőkhöz. Külön-külön számlálójuk van, de ezen kívül más előnnyel — tudtommal — nem rendelkezik.

 

Fényjelzős mechanika, egyéb öszvérek, vasgombos Interga:

Általában egy külön pult van a csatlakozó nyíltvonalakhoz állomásvégenként, itt találhatóak a KÖZÖS HÍVÓ nyomógombok is, szigorúan leolmozva, de szintén számlált kezeléssel működtethetőek. Előfordulhat (pl. az eredeti Integránál), hogy a vágányhálózati képet is tartalmazó rendelkezőkészülék oldalán, fedél alatt vannak az ilyen, ún. különleges esetekben kezelendő nyomógombok. :)

 

Idézet a Jelzési Utasításból:

"Általában nincs Hívójelzés az alak jelzőkön."

(Tehát a Siemensen nincs.)

Van olyan, amin van/volt?

Előzmény: fullspeed15 (1723)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1728

Rendelkező készülékről hogyan adhatok hívót?

Van itt köztetek forgalmista, váltókezelő, vagy táblakezelő?

Infós Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1727
Ja, és Plugor-csigának hívják azokat a csigákat, Plugor Sándor neve után. :)
Előzmény: Zénóka23 (1721)
exmv Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1726
Egy állomás egyazon végén egyidőben csak egy hívó lehet kint.
Előzmény: Zénóka23 (1722)
exmv Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1725
Megtanulni csak a gyakorlatban lehet. Különben úgy jár, mint az oktatófilmben a mozdonyvezető... (jó esetben).
Előzmény: A LegTutibb Elhárítás (1720)
pista88 Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1724
Barcson csak akkor megy ki a Hívó, ha a fénysorompókon nincs szabad jelzés (vagy vörös, vagy sötét)
Előzmény: Zénóka23 (1722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!