Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1765
Nagy erőkkel folyik a MIREL vonatbefolyásoló engedélyezési eljárása. A héten ŽSR 350-esen, 28-ától szlovén Tauruson.
Előzmény: GyöBzs (1764)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1764
Bármilyen fény kiégése esetén. Ha jól tudom a zöld nem sárgába megy el kiégéskor, hanem hívó lesz.
Előzmény: Füsti-67 (1763)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1763
Gondolom automatikus Hívó csak jelzőfény-probléma esetén vezérlődik ki. A többi visszaesés veszélyhelyzetre is utalhat (oldalvédelem megszűnés, bejön a foglaltság, elmegy a végállás stb.).
Előzmény: Vendégsín (1755)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1762
Köszi, igazad van.
Már megint egyszerűsítettem és ugyebár kihagytam a kívételeket.
(kimaradt az egykarú, háromállású emeltyű)
Előzmény: Vendégsín (1754)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1761
Nem tudom! Még semmit nem tudunk a munkákról.
Előzmény: JabyGabi (1748)
Infós Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1760

Nem.

Az kéne csak még! :)

Előzmény: fullspeed15 (1744)
djkoxi Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1759
Igen, sajnos a D-55 alapkapcsolás egyik hibája ez amit a leleményes fszt-k ki is használnak néha. D-70-nél már nehéz lenne egy számmal 4 hivót kinyomni.:))
Előzmény: Vendégsín (1757)
djkoxi Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1758

Azért írtam mert szerkezetileg lehetséges, csak az F-2 tiltja. Ezt én is csak most tudtam meg a forgalmi tanfolyamon. Az F-2-es részét. Lejjebb erről volt szó, arra reagáltam.

 

Üdv : Koxi

 

 

Előzmény: Fkettes (1751)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1757
...az összes jelzőre lehet egyidőben...

Szép is volt az. Amíg a Főpályaudvar régi irodai készüléke üzemelt, egy tenyérrel négy kijárati gomb volt lenyomható és egy számmal így négy Hívót lehetett csinálni. Sötétben igen jól mutatott...
Előzmény: djkoxi (1739)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1756
...el tudok képzelni olyan esetet, amikor az állomás egyazon oldalán egyidőben egynél több jelzőre akarna a fszt Hívót kivezérelni.

Ezért avult "az egy jekzőre szabad" szabály. Elágazó (Szolnok vp., vagy E elág???, Győr kp., vagy Győrszentiván elág, stb.), illetve több bejárati jelzős állomáson (pl. Hatvan kp.) értelmezhetetlen.
Logikusan vagy megkövetelem a vágányutak valamilyen ellenőrzését és nem korlátozok, vagy legfeljebb váltókörzetenként az egymással közvetlenül szomszédos vágányutakra tiltok.
Előzmény: exmv (1752)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1755
...és visszaesik, automatikusan megjelenik a Hívó.

Attól függ, miért esik vissza. Váltóellenőrzés elmenetelekor biztos nem jön Hívó.
Előzmény: Infós (1740)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1754
...a jelzőknél egyik a Megállj'-ra húzó, másik a Szabad!-ra húzó szál.

Különösen a kétkarú fő-, háromfogalmú előjelzőknél. :-)
Előzmény: Zénóka23 (1721)
Fkettes Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1753
Jogos.28 éve D55 dogozom. Itt jön be az ember felelösége. A Hívó a berendezés megkerülése. Tudni kell az utasitást és akezelési szabályzatot. Ember életekröl is lehet szó.
Előzmény: exmv (1752)
exmv Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1752
Ha nem is mindre, de el tudok képzelni olyan esetet, amikor az állomás egyazon oldalán egyidőben egynél több jelzőre akarna a fszt Hívót kivezérelni.
Pl. Elágazó állomáson egyszerre egy kijárati hívó és ugyanakkor egy bejárati hívó. Tán nem kell részletezni ennek a veszélyeit (vágányútmetszés, stb.).
Előzmény: Fkettes (1751)
Fkettes Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1751
Ez igaz de miért kellene mindre egyidöben hivó. Az elég csak az érintett vágányra.
Előzmény: djkoxi (1739)
rg7 Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1750

Nem egészen erre gondoltam, de oksi ez is.

 

Pl. Nyúl Yorkban nem kell tekerni az induktort, hanem nyomni a gombot, s a vellanymotor megtekeri:))

Előzmény: pista88 (1745)
lbence Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1749
Vagy ha egy váltó elveszíti a végállását, akkor se jó ötlet...
Előzmény: JabyGabi (1746)
JabyGabi Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1748
Igy van! Bocsi, el is hangzott ez igy, csak lehet hogy pont nem voltal ott... :-( OFF A szeptemberi napokat tényleg ki fogod hagyni? Mert hogy ezt hallottam... :-(
Előzmény: Zénóka23 (1732)
JabyGabi Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1747
Anno Bicsken le is probaltuk ezt a blokkosokkal... Haaat, nem semmi latvany volt, az biztos! A fönök majd' kitépte a szakallat!! ;-)
Előzmény: djkoxi (1739)
JabyGabi Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1746
Hat nekem viszont hülyeségnek tünik, ugyanis honnan tudja a berendezés, hogy miért esett vissza a jelzö?! És ha szembejön vmi, és az amiatti foglaltsag verte vissza? Akkor is automatikus Hivo??? Haaat...
Előzmény: Infós (1740)
pista88 Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1745
Barcson a Középrigóc irányú kényszeroldáshoz nem kell használni, a rigóci rendelkező két blokkszekrénye közül az egyiken egyáltalán nincs, a másik blokkszekrény induktorával kell működtetni.
Előzmény: rg7 (1741)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1744
Te forgalmista vagy? :-)))))))
Előzmény: Infós (1743)
Infós Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1743

Nem, foglalt szakaszra a Hívó sem megy ki csak úgy. :)

Igazad van, kimaradt, "ha nem haladó vonat miatt és nem kézi kezelésre esett vissza". Így már kerekebb? :)

Előzmény: exmv (1742)
exmv Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1742
Akkor is, ha neadjisten foglalttá válik az a pályaszakasz amit a jelző fedez??
Előzmény: Infós (1740)
rg7 Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1741

Össze tudjuk szedni, hogy hány rendelkezői SH-n van jelenleg díszítésképp az induktorkar (tehát nem tölti be a funkcióját)?

Egyet kapásból tudok, de megvárom az első válaszokat:))

Infós Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1740

Persze, hiszen éppen az a lényege, hogy ne legyen benne függés. :)

 

A metrónál ha szabad volt a jelzőn és visszaesik, automatikusan megjelenik a Hívó. Nem is tűnik hülyeségnek. :)

Előzmény: djkoxi (1739)
djkoxi Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1739
Ez igaz! Most kellett vizsgáznom (egyszerűsített forg vizsga) és ez kérdés is volt. Azokon az állomásokon pl ahol én dolgozom szerkezetileg az összes jelzőre lehet egyidőben kivezérelni hívót. 
Előzmény: exmv (1738)
exmv Creative Commons License 2006.08.19 0 0 1738
Nem is vezérlési függőségről írtam - ahhoz nem értek -, hanem az F2 előírásáról.
Előzmény: sinérintő (1737)
sinérintő Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1737
Természetsen egyedileg lehet, de alapkapcsolás szerint D55-nél nincs ilyen függőség.
Előzmény: exmv (1726)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.08.18 0 0 1736
Azt hiszem ezt a részét tudom! :-))
De a két utasítás közötti hasonlóságokat vagy külőnbségeket nem mind ismerhetem.
Előzmény: exmv (1735)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!