Gondolom automatikus Hívó csak jelzőfény-probléma esetén vezérlődik ki. A többi visszaesés veszélyhelyzetre is utalhat (oldalvédelem megszűnés, bejön a foglaltság, elmegy a végállás stb.).
Igen, sajnos a D-55 alapkapcsolás egyik hibája ez amit a leleményes fszt-k ki is használnak néha. D-70-nél már nehéz lenne egy számmal 4 hivót kinyomni.:))
Azért írtam mert szerkezetileg lehetséges, csak az F-2 tiltja. Ezt én is csak most tudtam meg a forgalmi tanfolyamon. Az F-2-es részét. Lejjebb erről volt szó, arra reagáltam.
Szép is volt az. Amíg a Főpályaudvar régi irodai készüléke üzemelt, egy tenyérrel négy kijárati gomb volt lenyomható és egy számmal így négy Hívót lehetett csinálni. Sötétben igen jól mutatott...
...el tudok képzelni olyan esetet, amikor az állomás egyazon oldalán egyidőben egynél több jelzőre akarna a fszt Hívót kivezérelni.
Ezért avult "az egy jekzőre szabad" szabály. Elágazó (Szolnok vp., vagy E elág???, Győr kp., vagy Győrszentiván elág, stb.), illetve több bejárati jelzős állomáson (pl. Hatvan kp.) értelmezhetetlen. Logikusan vagy megkövetelem a vágányutak valamilyen ellenőrzését és nem korlátozok, vagy legfeljebb váltókörzetenként az egymással közvetlenül szomszédos vágányutakra tiltok.
Jogos.28 éve D55 dogozom. Itt jön be az ember felelösége. A Hívó a berendezés megkerülése. Tudni kell az utasitást és akezelési szabályzatot. Ember életekröl is lehet szó.
Ha nem is mindre, de el tudok képzelni olyan esetet, amikor az állomás egyazon oldalán egyidőben egynél több jelzőre akarna a fszt Hívót kivezérelni. Pl. Elágazó állomáson egyszerre egy kijárati hívó és ugyanakkor egy bejárati hívó. Tán nem kell részletezni ennek a veszélyeit (vágányútmetszés, stb.).
Igy van! Bocsi, el is hangzott ez igy, csak lehet hogy pont nem voltal ott... :-(
OFF A szeptemberi napokat tényleg ki fogod hagyni? Mert hogy ezt hallottam...
:-(
Hat nekem viszont hülyeségnek tünik, ugyanis honnan tudja a berendezés, hogy miért esett vissza a jelzö?! És ha szembejön vmi, és az amiatti foglaltsag verte vissza? Akkor is automatikus Hivo??? Haaat...
Barcson a Középrigóc irányú kényszeroldáshoz nem kell használni, a rigóci rendelkező két blokkszekrénye közül az egyiken egyáltalán nincs, a másik blokkszekrény induktorával kell működtetni.
Ez igaz! Most kellett vizsgáznom (egyszerűsített forg vizsga) és ez kérdés is volt. Azokon az állomásokon pl ahol én dolgozom szerkezetileg az összes jelzőre lehet egyidőben kivezérelni hívót.