Keresés

Részletes keresés

perszy Creative Commons License 2006.11.18 0 0 2528

És lesz egy ugyan olyan sz. ... szerkezet mint Füzitőn és Heha-n. A Zalai nem annyira. Reménykedjünk, hogy üzembekerül, eldönthetjük, mi a rosszabb. Ha igen, ha nem. Pesszimista vagyok, vagy mégse? Nem is tudom. Én sosem szerettem az ELEKTRA-t. Én a SIMIS-C-t ismerem, szeretem, együtt nőttünk fel itt MÁV-honban. Sajna, ez már a múlt.
P.

 

Előzmény: sinérintő (2527)
sinérintő Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2527
Monoron ma kezdődött el a sötétüzem, nagy valószínűséggel december első hétvégéjén megtörténik az üzembehelyezés. Üllő valószínűleg Monor után három nappal kerül üzembe. Vecsés idén nem.
Előzmény: radio100jozsi (2524)
Infós Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2526

Integrat Takt Fahrplan.

 

Integrált ütemes menetrend német nyelvű rövidítése.

Előzmény: Fszt. úr (2525)
Fszt. úr Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2525
ITF? Ezt még nem hallottam. Mit jelent?
Előzmény: radio100jozsi (2524)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2524

Köszönöm az infókat.

 

Hát reméljük működni fog minden, mert ha Monoron december 10-re nem lesz működő bizber, akkor már délelőtt letérdel az ITF.

_nyunyuka Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2523
Köszi! Itt a megfejtés a két, bekerített részen üzemelő vadiú MA-HSH-ra.
Előzmény: Vendégsín (2518)
Fszt. úr Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2522
Értem. Akkor ez még a belátható időn túl van. Attól függetlenül kíváncsivá tettél, hogy mit hoztak össze, terveztek el, másoltak le az utasítás-szerkesztőink. Ám ha nincs lehetőség ennek áttanulmányozására, úgy kénytelenek leszünk megvárni, amíg valakinek pénze is és elszántsága is lesz hozzá.
Előzmény: Infós (2515)
Fszt. úr Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2521
És ilyenkor még ki lehet próbálni mindazt, amit egy működő berendezésnél vonat előtt/alatt nem mernél/nem szabad megtenni. Ilyenkor kell kipróbálni még a felhasználó részéről is, hogy nem-e lehet vele csodákat (szembemenesztés, helytelenül álló váltó nem állít, fénysorompót nem zár, vagy késő, lefordított kisiklasztó saru mellett megjön a Szabad... stb.) Ha mindez a forgalmi szolgálatnak sem sikerül, akkor átadják a berendezést.
Budapest-Soroksári úton, amikor sötét üzembe ment az új berendezés, ki is kellett próbálnunk, meg kellett izzasztanunk a berendezést. Sikerült egyszer szembe bejáratot csinálnunk: egy hetes munkát adtunk a berendezés építőinek pluszban. De ez ezért van!
Előzmény: Infós (2519)
Fázishatár Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2520
Mail ment.
Előzmény: Törölt nick (2514)
Infós Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2519

Hát, öööö....

Működik, de mégsem. :)

 

Szóval úgy szokás, hogy a berendezést beüzemelik, de a jelzőket és váltókat (meg persze a sorompókat) nem ő vezérli, hanem a provizorberendezés vagy az előző berendezés. Talán úgy kell elképzelni, mint amikor a közúti forgalomirányító fényjelző készülék lámpái le vannak takarva, de már működnek. :)

Ez az állapot remek mindenféle mérések, vizsgálatok elvégzésére, remek alkalom megfigyelni a berendezés viselkedését mindenféle szituációkban, és nem utolsó sorban levizsgáztatni mindenkit, akit le kell oda.

Ha ezek a vizsgálatok megfelelően lezajlanak, akkor végleg átadják a berendezést a forgalomnak (mint üzemeltetőnek), kezdődhet a provizorberendezés bontása.

 

Szóval jó úgy üzemeltetési tapasztalatokat szerezni, hogy nem kell tartani egy esetleges veszélyhelyzettől. :)

Előzmény: radio100jozsi (2516)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2518
Letakart fényű jelzők és még nem működő - csak szimulált - váltóhajtóművek mellett a berendezést üzemszerűen kezelik, megfigyelik, használják - egyfajta próbaüzem, kezelési gyakorlat.
Előzmény: radio100jozsi (2516)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2517
Vasúti Hivatal meg nem rendelkezik akkora kerettel

Az ő keretük egymás jutalmazására kell. Kicsi hivatal, kevés kárt, még kevesebb hasznot hoz, de igen sokba kerül...
E jövőre kerettel a közlekedést felügyelő miniszternek kellene rendelkeznie.
Előzmény: Infós (2515)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2516

A 100-120-140 topikban tettem fel a kérdést, de akkor ide is:

 

A bizbernél a sötét üzem mit jelent valóságban?

 

Mert Monoron holnaptól indulna ez a bizbernél.

Infós Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2515
A jövő akkor lesz valóság, ha kiderül, hogy ki fizesse a révészt, ugyanis a MÁV PÜ nem akar annyit gyártani, hogy ellássa vele mindazt, akinek szüksége van rá (szevasz, magánvasúttársaságok, oktatási központok, iskolák), viszont a Vasúti Hivatal meg nem rendelkezik akkora kerettel (és elszántsággal), hogy a Jövőből mindenki kaphasson egy példányt (bár keretből a MÁV sem rendelkezik akkorával, de legalább elszánt).
Előzmény: Fszt. úr (2513)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2514

Ez a jövő ez milyen jellegű? És elérhető valahol?

Megköszönném, ha kaphatnék én is egyet...

Előzmény: Vendégsín (2512)
Fszt. úr Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2513
Erről a jövőről kaphatnék konkrétumokat az e-mail címemre?
Előzmény: Vendégsín (2512)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2512
...az ellenőrző jelző sosem volt, de még sokáig nem is lesz főjelző...

Erre mérget ne vegyél!
Idézet a jövőből:

"2.4.3. A főjelzők továbbhaladást megtiltó, illetve továbbhaladást engedélyező jelzéseit szükség esetén kiegészítő jelzések egészítik ki.

2.4.3.1. Hívójelzés
Egy vörös fény a főlapon és alatta külön jelzőlapon:
— villogó fehér fény vagy
— sárga színű 0 számkijelzés (12. ábra).
Alkalmazható fény bejárati, kijárati, fedező jelzőn és Mellékvonali ellenőrző jelzőn."
Előzmény: Fszt. úr (2506)
exmv Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2511
"Én még mindig a sötét, de leeresztett félcsapórúdas sorompónál tartok. Mit tegyek ott, mint járművezető?"

19. § (6) A továbbhaladás tilalmát jelzi, ha
...
b) a fél-, illetőleg a teljes sorompó rúdja mozgásban vagy lezárt állapotban van;

(7) Az (1) bekezdésben említett berendezések üzemzavarát jelzi, ha
a) a fénysorompón sem a piros, sem a fehér fény nem világít;
b) a félsorompó rúdja nyitott vagy félig nyitott állapotban van és a fénysorompón sem a piros, sem a fehér fény nem világít;
...

Ezt kerested:

(6) A vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés üzemzavara esetén járművel a vasúti átjáróra - a (3) bekezdésben említett megállást követően - abban az esetben szabad ráhajtani, ha

a) a vasúti átjáró olyan kialakítású, hogy a megállás helyéről a vasúti pálya mindkét irányban kellő távolságra belátható és a jármű vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű nem közeledik
Előzmény: Füsti-67 (2492)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2510
Egyetértünk, csak bármilyen térközjelzős pályán ezek nem térközjelzők.
Déli - Klf. között pedig az R, S biztosítóberendezési szempontból állomási jelző. (Sok érdekes ilyen van, pl. Szárliget - Tatabánya, Debrecen - Apafa közt.)
Előzmény: Fszt. úr (2509)
Fszt. úr Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2509
A nem biztosított térközjelzős pályán, ha a térközjelző szerepét is betölti a nyíltvonali bejárati, illetve fedezőjelző, úgy Hívó-jelzés is megjelenhet rajta. A kezelőjén múlik. Múltkor jártam a 142 vonal és a Burma találkozásánál, s ott láttam ilyet pl., A és C jelzőknek hívták azokat. De Budapest-Déli és Budapest-Kelenföld bal vágánya mellett is láthatsz, R és S a nevük.
Előzmény: Vendégsín (2508)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2508
Szerintem úgy általában semilyen térközjelzőre nem jellemző (egy útátjárót fedező jelzőről tudok, ami térközjelző szerepet is betölt/ött?/) a Hívó, lévén a nem önműködő kezelője elég közel hozzá. Ha pedig a jelző nyílt vonali fedező, vagy bejárati jelző és térközjelző szerepet is betölt, az előbbi kategóriákba esik.
Előzmény: Fszt. úr (2507)
Fszt. úr Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2507
Kérlek, ne általánosíts: az önműködő biztosított térközjelzőre nem jellemző.
Előzmény: Vendégsín (2505)
Fszt. úr Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2506
Egy pillanatra: az ellenőrző jelző sosem volt, de még sokáig nem is lesz főjelző, még akkor sem, ha az állomás előtt helyezzük el úgy, mint a bejárati jelzőt. A bejárati ellenőrző jelzőn, ha nincsen a bejárati vágányútban fénysorompó, csak akkor jelenik meg a Hívó-jelzés, ha a sárga fény kiégett. Ha van fénysorompó (ez a kijárati ellenőrző jelzőre is vonatkozik), akkor is Hívó-jelzést ad, ha a sorompó Zavart jelez. Amennyiben csak Hibát, úgy a Szabad, hibajelzés jelenik meg rajta (sárga alatt külön lapon villogó fehér).
Amit Vendégsín mondott, az egy fedező jelző, amely csak a nyíltvonali fénysorompót felügyeli, s ha zavarba megy, akkor önműködően megjelenik rajta a Hívó-jelzés.
Az "Állomásfőnök" asszony pedig szerintem helyesen járt el: a biztonságosabb megoldást választotta (inkább szakaszosan kezeljük a pirosat, mint sötét sorompón közlekedjen a vonat...).
Előzmény: D55 (2504)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2505
A térközjelzőre nem jellemző.
Előzmény: Fszt. úr (2503)
D55 Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2504

A MÁV-nál állomási főjelzőre a hívó soha nem vezérlődik ki önműködően. (Kivéve ez a MEFI, vagy MERÁFI, de itt az állomásokon nincs szolgálat, a berendezés önműködő.)

 

Viszont, ha a jelző utáni szig.sín foglalt lesz (tehát megérkezik e vonat), a hívó visszaesik. Ha ezen a szakaszon hamis foglaltásg van, vagy a szig.sín ki van kapcsolva, akkor a hívót folyamatosan nyomva kell tartani, különben viszaesik.

 

Tavaly nyáron a gyv-n, Csillebérc állomáson volt is valami, a kábellopás után...

Viszont, ha jól emlékszem, a fénysorompó alapban sötét volt, amikor jött a vonat, akkor az állomásfőnök asszony kivezérelte a vöröset (valami tartalékkábevolt, azt nelopták el. Már a 90-es busz sofőrjét sem édekelte a dolog, simán átment a vörös fénysorompón.)

Előzmény: fullspeed15 (2499)
Fszt. úr Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2503
Tisztázzuk: Hívó-jelzés csak főjelzőn jelenhet meg. Az már teljesen közönbös, hogy milyen funkciója van (bejárati-, kijárati-, térköz- vagy fedezőjelző).
Előzmény: fullspeed15 (2499)
Fszt. úr Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2502
Ugyanaz, rádió nélkül. :)
Előzmény: D55 (2501)
D55 Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2501
Ez a MEFI (Mellékvonali Forgalomirányítás) ugyanaz, mint a MERÁFI (Mellékvonali Rádiós Forgalomirányítás), vagy más?
Előzmény: Vendégsín (2500)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2500
Nem.
Automatikusan Hívójelzés csak vonatszemélyzet által ellenőrzött, fedezőjelzős fénysorompó fedezőjelzőjén (illetve MEFI ellenőrző jelzőn) jelenhet meg a MÁV-nál.
Előzmény: fullspeed15 (2499)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.11.17 0 0 2499

Ha állomás bejárati jelzője (vagy kijárati után, csak a lényeg, hogy ne térköz, ismétlő, vagy előjelző után) a sorompó ha nem működik, automatice kimegy a hívó??

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!