Keresés

Részletes keresés

fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1781
A térközjelzők minden vonalon ugyanakkora távolságra vannak egymástól, vagy ez a dolog"vonalfüggő"?
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1780
az egykori keleti blokkban terjedt el

A folyamatos vonatbefolyásolás sínáramkörök által.
A különféle, eltérő vivőfrekvenciájú (75, 50 Hz) és kódolású (magyar, szlovák/cseh) rendszerekben alapvetően "hardveresen" működő dekódereket használtak.
Egy szlovák-amerikai? cég, az RS MIREL kb. 7 éve kezdett egy szoftveres, mikroszámítógépesdekóder fejlesztésébe, ami már több éve hazai és cseh engedélyekkel rendelkezik.
Nekünk nem igazán kellett. ??? Mostanság viszont mögé állt a Siemens, úgy látszik. Tehát valószínű, hogy az egyenáramra is alkalmas járművekkel megjelenik majd nálunk is.
Előzmény: bodecsabi (1776)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1779
Állítódob, +1, retesz, kerék. Mint Szajolban, csak lassabban.







Vendégsín Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1778
Fel.
Előzmény: Infós (1773)
M44-419 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1777
Majd kisasolja a helyszínen! :-)))
Előzmény: Vendégsín (1754)
bodecsabi Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1776
Nem feltétlenül. Ami keveset tudok róla az az, hogy az egykori keleti blokkban terjedt el, és a sínáramköröket "érti", azaz PZB pályán mit sem ér. (Ne feledd, az egykori OSZSZD elég sokat tett egy egységesebb jelzési és vb. rendszer felé)

A kétáramnemű ÖBB Talentre mintha a lehetséges csehországi üzem miatt került volna fel, de nem vagyok benne biztos.

Csabi
Előzmény: BszHÉV (1775)
BszHÉV Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1775
Ez a MIREL úgy hangzik, mint egy pofon az ETCS-nek.
Előzmény: bodecsabi (1774)
bodecsabi Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1774
Az ÖBB Talenten nincs véletlenül MIREL? A MIREL esetleges itthoni engedélyeztetése mennyiben fogja érinteni a Talent-sagát?

Csabi
Előzmény: rg7 (1772)
Infós Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1773
Erről valami leírás fellelhető valahol online vagy papíralapú formában?
Előzmény: Vendégsín (1765)
rg7 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1772
Igen, pont ez az egyik nagy előnye.
Előzmény: Füsti-67 (1771)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1771
Ez a MIREL fogja a mi ütemezett jeleinket?
Előzmény: Vendégsín (1767)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1770
"Ha jól tudom" helyett "Ha jól tudom például"
Előzmény: r1232 (1769)
r1232 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1769
Ebben biztos vagy?
Előzmény: GyöBzs (1764)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1768
Dehogy, csak mint mindig álmosan reagálunk...
Előzmény: Vendégsín (1767)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1767
Úgy van. A MIREL készüléket meg a Siemens nyomja, az egyenáramra is alkalmas ES 64-ek okán - lehet, hogy elaludtunk... ?
Előzmény: GyöBzs (1766)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1766
Elképzelhető lesz akkor, hogy a 350-esre nem kell vvk?
Előzmény: Vendégsín (1765)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1765
Nagy erőkkel folyik a MIREL vonatbefolyásoló engedélyezési eljárása. A héten ŽSR 350-esen, 28-ától szlovén Tauruson.
Előzmény: GyöBzs (1764)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1764
Bármilyen fény kiégése esetén. Ha jól tudom a zöld nem sárgába megy el kiégéskor, hanem hívó lesz.
Előzmény: Füsti-67 (1763)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1763
Gondolom automatikus Hívó csak jelzőfény-probléma esetén vezérlődik ki. A többi visszaesés veszélyhelyzetre is utalhat (oldalvédelem megszűnés, bejön a foglaltság, elmegy a végállás stb.).
Előzmény: Vendégsín (1755)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1762
Köszi, igazad van.
Már megint egyszerűsítettem és ugyebár kihagytam a kívételeket.
(kimaradt az egykarú, háromállású emeltyű)
Előzmény: Vendégsín (1754)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1761
Nem tudom! Még semmit nem tudunk a munkákról.
Előzmény: JabyGabi (1748)
Infós Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1760

Nem.

Az kéne csak még! :)

Előzmény: fullspeed15 (1744)
djkoxi Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1759
Igen, sajnos a D-55 alapkapcsolás egyik hibája ez amit a leleményes fszt-k ki is használnak néha. D-70-nél már nehéz lenne egy számmal 4 hivót kinyomni.:))
Előzmény: Vendégsín (1757)
djkoxi Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1758

Azért írtam mert szerkezetileg lehetséges, csak az F-2 tiltja. Ezt én is csak most tudtam meg a forgalmi tanfolyamon. Az F-2-es részét. Lejjebb erről volt szó, arra reagáltam.

 

Üdv : Koxi

 

 

Előzmény: Fkettes (1751)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1757
...az összes jelzőre lehet egyidőben...

Szép is volt az. Amíg a Főpályaudvar régi irodai készüléke üzemelt, egy tenyérrel négy kijárati gomb volt lenyomható és egy számmal így négy Hívót lehetett csinálni. Sötétben igen jól mutatott...
Előzmény: djkoxi (1739)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1756
...el tudok képzelni olyan esetet, amikor az állomás egyazon oldalán egyidőben egynél több jelzőre akarna a fszt Hívót kivezérelni.

Ezért avult "az egy jekzőre szabad" szabály. Elágazó (Szolnok vp., vagy E elág???, Győr kp., vagy Győrszentiván elág, stb.), illetve több bejárati jelzős állomáson (pl. Hatvan kp.) értelmezhetetlen.
Logikusan vagy megkövetelem a vágányutak valamilyen ellenőrzését és nem korlátozok, vagy legfeljebb váltókörzetenként az egymással közvetlenül szomszédos vágányutakra tiltok.
Előzmény: exmv (1752)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1755
...és visszaesik, automatikusan megjelenik a Hívó.

Attól függ, miért esik vissza. Váltóellenőrzés elmenetelekor biztos nem jön Hívó.
Előzmény: Infós (1740)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1754
...a jelzőknél egyik a Megállj'-ra húzó, másik a Szabad!-ra húzó szál.

Különösen a kétkarú fő-, háromfogalmú előjelzőknél. :-)
Előzmény: Zénóka23 (1721)
Fkettes Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1753
Jogos.28 éve D55 dogozom. Itt jön be az ember felelösége. A Hívó a berendezés megkerülése. Tudni kell az utasitást és akezelési szabályzatot. Ember életekröl is lehet szó.
Előzmény: exmv (1752)
exmv Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1752
Ha nem is mindre, de el tudok képzelni olyan esetet, amikor az állomás egyazon oldalán egyidőben egynél több jelzőre akarna a fszt Hívót kivezérelni.
Pl. Elágazó állomáson egyszerre egy kijárati hívó és ugyanakkor egy bejárati hívó. Tán nem kell részletezni ennek a veszélyeit (vágányútmetszés, stb.).
Előzmény: Fkettes (1751)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!