Nem tudom ki hallott már róla, de állítólag Németországban ha belvárosba mész Umwelt zónába, mindegy milyen rendszámod van, a rendőr ellenőrizheti a szélvédőmatricádat, annak hiányában pedig büntet. Úgyhogy én gyorsan be is szereztem egyet. Valakinek valami tapasztalat?
Olaszba sok SS elég haladós, csak néhol nem érdemes kikerülni a fizetős pályát. Franciában meg szinte az összes Nacional jó tempóval végigutazható, legtöbb még párhuzamosan halad a pályákkal.
Jah akkor csak ugyanúgy mint mindenütt (tengelyszám). Mindig ámulok rajta, hogy van egy tényleg kis autóm (Daily 65c17), de szinte mindenütt EU-ban papíron a 6,5t + 2t az nekik ugyan az mint a 40t szerelvény. Ha újra kezdhetném... :)
A tengelyek száma alapján sorol kategóriába. Két tengelyes futóval már majdnem a dupláját fizeted,mint a személyautó. Sok felé ki lehet kerülni az autópályát olaszban,de van ahol egyszerűen nem éri meg.
Nekem is az autómentő felújítás alatt van, az új Iveco (2001-es) meg visszaminősítésre vár, még jó hogy ezért külföldre kell vinnem, mert ebben az átkozott országban nem lehet a 6,5 tonnásat visszaminősíteni 3,5 tonnára.
A tacho-t azt tudom, van is a sajátokban (a 6,5-esben azért, a 3,5-es meg furgon és nekem pont vontatni kell azért). Már én is rájöttem rég, hogy milyen jó lett volna szgk-t venni vontatónak.
Köszönöm a választ! Egyébként ha ritkán megyek akkor én is el szoktam lenni a legtöbb helyen fizetős utak nélkül. Csak most sajnos parkolópályára került a saját "vontatóm", így bérautós történet lesz, ezért számolok nagyon, hogy kevesebb idő (pálya) vagy több idő ohne útdíj lesz a jobb. Meg nem mellesleg teherautóval még a franciáknál nem is voltam.
Passz!Mindenhol vannak nemzeti útak,én azokon jártam,kevésszer fizettem.Mados jól elvan az ingyenes útakon.Decemberben voltam olaszban,de nem volt vészes az autópályadíj sem.Maci fater többet tud.
Most szeretnék venni egy 2004-es 2.8as Ducatot vagy Boxert. Tudnátok nekem segíteni hogy ezeknél a típusoknál vásárláskor mit kell nézni? Vagy mik a típus betegségei?
Attól függ mire kell: ha nem raklapos az áru akkor tényleg jó lehet a furgon + utánfutó, de raklapos árut sokkal könnyebb elrakni egy 7,5esen, plusz ugye a 7,5es csak 1 jármű nem 2 tárolás és fizetnivalók szempontjából miközben mindkettő tachográfos...
http://mandiner.hu/pr-cikk/a_hazai_piacon_is_bemutatkozott_az_uj_fiat_ducatoMűszaki szempontból meg kell említeni az átalakult motorháztetőt és az ehhez kapcsolódó új vízelvezető profilt, mely jelentősen csökkentheti a motortéri meghibásodások esélyét, de zaj és pedálerő tekintetében is finomodtak a fékek, javítottak a kuplungon, a váltóáttételeken és a tömítéseken, valamint a záródási pontokat sem hagyták érintetlenül. Ezen felül új, sokkal tartósabb és az UV sugaraknak ellenállóbb, egyedülálló fehér fényezést vezetnek be a gyáriak.
Sziasztok. Vivaro helyett most vettem egy 2006-os egy gazdás 2,8jtd maxi ducatot 350e km-el,a segitségetekre lenne szükségem. Az auto megkapta az ilyenkor szokásos vezérlés, vizpuma,valto+motor olaj stb dolgokat. Minden szép és jó,de a gázolaj szűrő házán lévő csatlakozókat nem tudom leszedni. Ez a szűrővbetétes verzio, valami spec célszerszám kellene hozzá? Ja és a világîtást szeretném fentebb állítani,de ott sem találok semmit. Egyetlen egy dolog ami nem tetszik,hogy 130 felett kicsit szelel a bal első ajtó.
Igaz közben úgy néz ki sikerül rábeszélnem a nagyobb autóra (már túl sok az áru) amihez kell majd C-kategória, tacho meg OUT-on elbírja 50km-n belül :)
Ha üzemanyag akkor a pumpa nem szállít elég anyagot.
Porlasztókat nemnagyon kellet volna piszkálni.
Nagynyomásúd az jó..?
Motorvezérléssel is szoktak gondok lenni .
Totalcaron az Égésteret szoktam halgatni, ott van egy emberke aki diagnosztának mondja magát az mindent tud a dizelgondokról, Pest közelébe laksz akkor azt is meglehet próbálni.
Sziasztok.Segítséget szeretnék kérni.Van egy platos 2002-es Ducatom 2.8jtd 94kw. A gond 3-4 éve kezdödött.
Nem indult,motorhibát jelzett,majd fiat szervízbe kiolvasták és kicserélték a gázolaj nyomásszabályzó szelepet.
Pár inditás után ugyan az a hibakod+nem indul.Erre azt mondták hogy porlasztó lehet a gond.Kiszedték mind a 4-et és felujíttatam.Ezután 35-40km megtétele után menet közben megállt és nem inult el,elvontattam haza.Másnap reggel elsőre inult/és azota is/ csak nem megy 100fölé.Kis sebességeknél még huz rendesen de 5nél semmi.Szervizek tömkelegét jártam végig de nincs megoldás. Azota 2szer mérettem be a porlasztokat,kérdezem mindehol hogy mi lehet vele igy jutottam erre a döntésre is.Minden kiolvashato adat jot mutat,szép hangja van alapjáraton,könyen indul,turbó nyomás jó..............
Ha valaki találkozott hasonloval,vagy tud megoldást érdekelne.Mindezmelett 12-15l közt fogyaszt.
Pappas Debrecen. Mondjuk épp volt valami átvizsgálási bla bla akciójuk, állítólag kaptam 20% kedvezményt. 5 hét múlva megy 45ezresre, az már gondolom kicsit jobban fog fájni. Megadhatnád a számodat, hátha munkaügyben tudunk segíteni egymásnak.
Szerinted a Maha hiteles mérések hazudnak??A tény az tény,a vélemény meg bármi lehet.Csak picit kellene utánolvasnod a könnyűfutású olajokról,meg nem hinni a sok hazug reklámnak,a hazug kereskedőknek.Ducato ügyben nem nyilatkozom,a balfasz hazug ügyvédek miatt.
A Ducato áll,nem kap műszakit.A Sprinter váltóba 75w Fuchs gyári normás van.Motul=átverés,messze nem szintetikusak,viszont máregdrágák itthon.1500 ft körül kapnám literjét!Leírtam,kizárólap PAO,GTL,GroupIII+ amit használok.A Motulnál jó,ha Group III olajat tartalmaz.http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2634190cas number 64742-54-7 => group III , 50-100% .
Hogy beindult az egy kicsit túlzás,de megvolt az első kanyarom,olasz-német-magyar kör, 5000 km ezért gondolkodtam az olajcserén mert most járok 6000-nél,de szerintem még megyek inkább egy kanyart és utána cseréltetem.
Kezdő Fiatosként megvettem a gyári Selénia olajat,de mint itt megtudtam felesleges.
Ha nem vagyok túl indiszkrét megkérdezhetem,h hol voltál olajcserén mert akiket én kérdeztem azok mind 45-50000 Ft-ot mondtak egy sima cserére (olaj+szűrő) és nem is Seléniát tesznek bele hanem Shell,OMV.Castroll :(
Rendben!15000 km alatt,több mint 100 liter gázolajat spórolok a jó olajjal,ebből már kettő olajcserém kijön+megmarad az olcsóbb olaj ára.Érezhetően erősebb a gép,könnyebben fut az autó amióta a hajtásláncban is lecseréltem az olajat.A Ducato mérések szerint,a hajtáslánc 20-50 lóerőt vesz el a teljesiményből.A Total nem vált be,hamar feketedik,hamar elfárad.
Az AGIP minőségre megegyezik a Selenia,és az ENEOS olajjal is,alacsonyabb áron.Az,hogy én drágább,más minőségű olajat használok,az én döntésem,csakúgy,mint a prémium gázolaj tankolása.Érdekel extra minőségű motorolaj,akciós áron?Kifutó termék,számlával.
Többet azt sem veszek,az sem szintetikus,illetve Group III.Egyébként rendszeresen vizsgálom az olajakat.Azt leírom,hogy a Sprinter olajszűrő nem volt belül fekete,15000 km futás után.
Seléniával nekem sincsenek túl jó tapasztalataim. Mikor megvettem az Alfát mindenki próbált rábeszélni, hogy így a Selénia, úgy a Selénia, mást bele ne merjek önteni. Aztán az első olajcsere után soha többet nem volt az autóban Selénia olaj :)
10000km alatt több mint 1 litert kajált meg belőle (összesen ment bele 4 liter körül), míg más márkás olajokból minimálisat. Úgyhogy tényleg nem olyan nagy durranás mint amilyennek be van állítva.
16000-nél voltam először itthon, akkor le is cserélték az olajat, de azt nem tudom mit raktak bele, legközelebb megkérdezem mert tényleg jó tudni. Mondjuk egy rohadt nagy Selenia cimke van a motorháztetőn, nekem eszembe se jutott hogy mást raknak bele. Nettó huszonpárezerért cseréltek csak szűrőt meg olajat, szerintem nem is veszélyes. Innentől meg beállok harmincezres szervízekre. Neked beindult már a dolog?
Kitalálták,hogy a HC olaj is lehet szintetikus nevű,de attól még nem lesz az.A 3.0-ás váltóolajnál látni,az új,valós szintetikus olajat alig tartalmazó olaj sem látja el a feladatát,mindegy hogy a tanácsadók,és a gyártók mit ajánlanak.A Totál számomra zavaros,meg befeketítette a motorokat.Tesztelve látom a korai elfáradását.Természetesen a jóváhagyott olajak ellátják a feladatukat(,vagy nem).
Szia Gábor!A 9000-es messze nem szintetikus.Mivel a párolgás 10% körül van,fogyni kell az olajnak.A Mobil 1 jobban fogy,de sosem baj,ha megy a motorba friss olaj.Kizárólag valós szintetikus olajat használok,a Totállal totál befürödtem.Sprinterbe 1,8 litert kellett önteni 15000 km-re.9 liter a gyári töltés,9,8 litert használtam el,de full maxon volt a nivószínt.A Sprinter kényes erre. http://www.mitasuoil.com/ru/article/80--pao
Az olajról annyit hogy kipróbáltam mindenféle csoda drága szart aztán 15ekm után azért minből hiányzott egy kevéske , mondom rohadjon meg a franc rak bele drága full szintetikus olajat , kapott total qarz 9000 5w40 , és milyen érdekes ezt egyáltalán nem eszi , 15ekm csere és kész .
Megdughatod a Fiat garanciát!Az olajos topikban csupa hülye osztja az észt,semmihez sem értenek,csak átverik az embereket!Nyugodtan vehetsz AGIP olajat,ami az autódnak megfelelő normás!Az autódnak még a normál gázolaj sem tesz jó,ha utóbefecskendezéses a részecskeszűrő tisztítása.Amennyiben nem kártyára tankolsz,elveszíted az áfát.A Selenia nem egy minőségi olaj,még a mai napig sem tudtak egy jó váltóolajat gyártani a Ducatokhoz!Ez a baj az olajos topik észosztóival is,szakmailag hülyék.Möglich leírta itt a kártyás tankolást,keresd meg,vagy olvass vissza.
Gondoltam,h van benne valami turpisság és nem lehet egyszerre olcsóbb is meg jobb is a biodiesel :) Marad a sima diesel.
Amíg garanciás a gép addig szerintem a gyár által előírt Seléniát rakatok bele,hátha valamivel többet tud mint a többi olaj és nem csak marketing fogás az egész.
Elvileg van rá lehetőség,h én vigyem az olajat,de nem ugrándoztak az örömtől :)
Tudsz ajánlani valami megbízható helyet ahonnan érdemes rendelni,mert hallottam,h már azokat is szeretettel hamisítják.
Sziasztok! Nagyon sürgős lenne vennem 6 db16 os acél kereket nagy teherbírású gumival. Lenne akár cserébe is 6 db 15 ös kerék 80% os gumival. 2003 as Ducatora. Tehermentesítő és osztókör között van valamelyiknél különbség?
Mindegy az évjárat. Egy régi de jó állapotú négyszázezret futott modellt is simán megvennék újra.
Amivel számolj, figyelj rá:
-toronycsapágy ne ropogjon kormányfordításnál
-lengéscsillapítók elől ne kegyenek olajosak ha benéztek oldalt a kerekeknél
-talpasok és társai, menet közben kanyarban ne sétáljon a kocsi
-váltó szinkrongyűrűk, egyes, hármas, ötös fokozatot ha reccsenve veszi kicsit is, alkudjatok, mert 50-100közötti a gyűrűcsere ára
-kerékcsapágy ne zúgjon elől
A felsoroltak ezen kocsik tipushibái, nem nagy gondok, de folyamatosan jelen vannak, előjönnek. Vételnél alkualap mind, mert úgyis ki kell cserélni az alkatrészeket. Mi elhasználtunk sok ilyen autót. Motorikusan egy álom mind. Jól fogyaszt, jól megy, igénytelen.
Nem írtam még itt, igazából a neten keresgélve akadtam erre a fórumra. Van egy problémám, leírnám, hátha valaki járt már így, vagy hallott olyanról aki járt így. :) Van egy 2008-as 2.2 hdi boxer. Elkezdett nagyon ingadozni az alapjárat, majd egyre rosszabbul indult. Megnézettük a nagynyomású szivattyút, cseréltek rajta egy scv szelepet, padon megnézték, jó. Össze lett rakva, gyári műszerrel meg lett csinálva az alapbeállítása. Alapjárat hibátlan, viszont a nehezen indulás megmaradt. Megnézettük a porlasztókat, mind a 4 jó. Van amikor indul ahogy kell, viszont gyakori, hogy indítok és amíg indítózok olyan érzés és olyan a hang mintha már járna a motor, viszont elengedve a kulcsot megáll, illetve van amikor beindul, majd 1-2 másodperc múlva leáll. Ezt van mikor többször egymás után megcsinálja. Hibakód nincs. Indítózáskor -gép szerint- megvan a nyomás. Nem nagyon van már ötletünk. Bízom benne hogy itt lesz valakinek! :) Amikor már beindult, szépen jár, szépen megy, kimenne a világból. .....amíg le nem állítjuk. Előre is köszi ha valaki lenne ötlete.
Szia! Belföldön lenne neki 1 vagy 2 fix meló, és esetleg németo. Igénytelensége miatt került képbe, gondolván nincs ami tönkremenjen rajta. De igaz, ami igaz, elég öregek ezek már..
Mire akarja használni ? ebből már használható állapotu szinte nincs, külföldre ezzel menni öngyilkosság egy normális emelkedőn megpakolva alig bír felmenni.
Akkor ezek szerint egyik sem jobb :( Én is hallottam a több hetes uniózásról náluk, az in-time általában hamarabb hazahoz.Viszont újaknak nagyon nehezen ad munkát.
Sziasztok! Egy ismerősöm teherautó vásárlása előtt áll, de sajnos az anyagi keretei szűkösek. Kinézett egy 1999es 2.5 D 35 M jelű jumpert. Viszont fontos lenne tudnia h hány eur-raklap fér rá (hány palettás). Tudna valaki választ adni erre? Neten nem találunk semmit.
Furgonos kollégáktól (mostanában volt téma, a neveket direkt kitöröltem):
hajtanak mint az állatot... eghyszer vittem nekik cuccot.... 48 óra alatt 3 óra alvás.... Bár ez nem tegnap volt...április 28., 18:21 ˇ Tetszik ˇ 1Aludnod nem kell,ha az Ők adják a fuvart!április 29., 17:52 ˇ Tetszik ˇ 1de nem ám.... és ha ugy van mint régen sms 3 oránként plusz a fel le rakón ...stbáprilis 29., 19:30 ˇ Tetszik ˇ 1ugyvan még mindig... ahogy az előttem szolo mondja.. 220 km re másfél ora mulva hiv a nő..ott vagy már a felrakon..mondom neki nem F1es autoval dolgozok ...április 29., 20:18 ˇ Tetszik ˇ 2ugyanaz mint az in-time csak ez francia. ennyi a különbség. Ugyanolyan szopás az egész ennyi április 29., 20:28 ˇ Tetszik ˇ 2az szép rövvviden tömören oda tedted.. április 29., 20:29 ˇ Tetszik ˇ 1énis csináltam mind a kettőt De főleg in-time de flash-nek is mentem franciába. Nekem teljesen mind1 ki mit csinál de nem ajánlom egyiket sem senkinek ennyi..... ! Énis fasz voltam de majdnem meghalltam az örökös hajtás miatt......április 29., 20:31 ˇ Tetszik ˇ 2ez viszont jogos április 29., 20:32 ˇ Tetszik ˇ 1az sms az tuti en a harmadik utan sem valaszoltam neki egybol a fonokom hivot hogy merre vagyokáprilis 29., 23:22 ˇ Tetszik ˇ 1Köszi az infot mindenkinek de valoszinü tárgytalan lesz a dolog mert ma beszéltünk a lengyel fönökkel azt mondta hogy minimum 3hetet kell kint lenni az meg nekem nagyon felejtös,jo gurit mindenkinek április 30., 16:28 ˇ Tetszik ˇ 1
Én is regisztráltam náluk, az internetes felületük rohadt ritkán működött (ahol pl. lejelentheted magad), ha felhívtam őket emiatt akkor letudták annyival, hogy: "előfordul az ilyen, próbáljam máskor". Egyébként meg úgy van ahogy leírták a többiek. Ha megtalálom a feltételeket, meg a használati útmutatójukat akkor majd felrakom valahova, bár szerintem töröltem/kidobtam. Aztán lehet, hogy a honlapjukon is fent van ám.
Százhalombattán kint a régi 6-os mellett is van cég aki buszépítéssel foglalkozik.
Belső elemeket vagy némettől vagy töröktöl lehet rendelni, de mivel olaszok sorozatgyártják ott is lehet keresgélni.
Vagy sajátgyártás vastagfilcből gőzőlve lemezcsavarral.
Láttam egy hejen egy rakat beépítenivaló JBD hármasból való szerkezetet, nem tudom mit tudhatnak ekkora mennyiségnél amit az olasz sorozatgyátásnál nem? /légkondisnál pihennek/
Január ota megy a cirkusz a Bajorokkal , előszőr 940 eur akartak büntetni , most 540 eur tartunk ,( Durci+ tréler)
A haverom aki adta a munkát őt azzal baszogatják , hogy miért nincs tachográf az autómban , mi a fene köze van neki ehhez, most már kezd elég lenni belőlük van már egy rakás levél , most azt hiszem kell az a solvit vagy mi a csuda.
Az első évben bank kártyás tankolásaim voltak. De egy nagy csomót nem fogadtak be. Pl.: a Francia tankolások felét, hiába volt le bélyegezve. Németben is jártam igy. Amióta DKV-s vagyok, megoldódott, és le egyszerűsödött a külföldi áfa... Idén , az Osztrák Februárban, a Német március elején már itt volt ... :)
Tegnap reggel Kisterenyénél Te jöttél ezzel szembe? Én épp egy ködlámpa DRL-es Masterral fordultam be a lidlihez. Nagyon erős a lámpád fénye, messziről figyeltem mi lesz az :)
CEMT-t nem használtam sose, de a kollégák a határon írták bele a dolgokat amihez a vámos még hozzáfirkált. Gondolom a büntetés miatt lett cikk, tuti erre is "ugrik" a magyar.
Nem így volt,illetve máshol is léptünk át a határon,mint amit feltüntettünk.Most a konkrét helyen,a konkrét időpontokat kell írni.Te bíztosan jobban tudod,8 év nekem nagy kiesés volt.
Elolvastad a tegnapi írásom??ABS hiba,dupla ismeretlen a jobb elejére+az ABS egység fékerőelosztása nem jó.+állandó alapjáratra visszaállás,a gázadásra nem reagál!5 évet áldoztam az életemből erre a szemétre+100 évet öregedtem!A Spinterrel boldog ember vagyok.
Tök mindegy melyiket veszed az embléma a különbség , ezek az újak elég kacatok , a 2.2 az nem egy siker széria , akkor inkább a 2,3jtd, én maradok a 3.0 nál ha nem hajtja az ember meglepően kevéssel elmegy, a váltón kivűl semmi baja nem volt még most van benne igazi 200ekm.
Egyszerűen hihetetlen,hogy egy féknek több hibája is legyen!Rosszul működik az ABS,ROSSZ A FÉKERŐELOSZTÁS,ÉS NEM ÍR HIBÁT!A vákuum az hiányos,azt már tudjuk.
Meg volt az első hét a citroen jumperrel kezdődnek a gondok 9.6 lentebb nem tudom vinni a fogyasztást ez a csoda egy 2.2 130 le l4 h2 de még nem is ez a legnagyobb baj üresbe téve az kuplungtól érdekes hangok jönnek fel hívtam a szervizt azt mondták tipus hiba nem tudnak vele mit csinálni !! Hát nem tudom azért személyesen is elviszem mert nagyon idegesít 2550 km után ezt hallgatni ha a kuplungot be nyomom megszűnik a hang szerintetek mi lehet ?? Én előtte egy peugeot boxert hajtottam 5 év alatt mentem vele 600 ezer kilométert semmi gondom nem volt vele . Nekem a citroen eddig csalódás
Sajnálom! Volt olyan időszaka a kocsinak amikor elégedett lehettél vele? Gondolkodom cserén, mindenképpen 3.0-t szeretnék. Tied 15 v 17 köbös? Mennyi lenne a normális fogyasztása?
Jogsértések,hamis szakértői vélemény,illetve a szakértő összejátszott az alperesi ügyvédekkel.A mérések szerint is fék,és motorhibás autót,lehetne rendeltetésszerűen használni.Egyetlen bökkenő van,senki sem engedi át műszakin az autót!A minimális féklassulást sem tudja az autó,illetve üresen éri el a rakott minimális féklassulást!A vészfékrendszer is hibás,a motor alig indítható.A jobb elején van nagy fékerő,a hátsó tengelyen nincs meg a minimálisan szükséges fékerő sem.A jobb első ABS rendeltetésellenesen dolgozik.A hátsó ajtó nem gyári hiba,hanem karbantartási hiányosság,amiért fizettünk a márkaszervízeknek.A használt,gányolt motort ajándékba adták,mivel bűncselekmény a beépítése,közben a Fiat MO vezére írásban nyilatkozot,hogy ők mindenkinek használt félmotort adnak garanciában!Felháborodtak,amiért Selenia olajat mertünk használni a garanciában.Röviden.Később mindent felpakolok a Netre.
Fékezéskor az ECU megszünteti a gázadást,ez hibátlan autónál is működik.Nálunk nincs köze a féknek a letíltáshoz.Jelentősége sincs,lassan 3 éve áll az autó.
Ezt nekem is csinálta, féklámpa kapcsoló volt rossz. Próbáld ki, hogy bizonyos gázpedálállásnál ballábbal rálépsz picit a fékre, ugyanazt fogja csinálni
Évekig szenvedtem s Ducatoval.Gázadásra nem reagál,csak teljes gázelvétel után,alapjárat van.Megoldást nem találtam,állítólag kábelköteg csere.Előzésnél is életveszélyes.
A plafonig burkolast a megrendelő kérte, azota mar az ablakot is le kellett falaznom, itt kint barkacsoltam ki az ablakot és takartam el fával annak a helyét is. 110-135 (140-nél pont háromezret forog a motor, addig sose forgatom el) között jarok vele, az első 5ezer kilométeren ovatosan mentem vele nagyon, azota meg használom normalisan. Ez az express dolog ilyen, nem fer bele ovatoskodni sajnos. Nekem is mondta a szervízes hogy 5000km-nél dobjuk le az első olajat, majd ha hazamegyek beviszem, igaz addigra a 15ezret is átlépi, de ez van. Tegnap néztem, még mindig szép tiszta az olaj benne, a tempomat elromlott, egyebkent minden franko...hihetetlen. Ja a fedélzeti számítógép az átlagfogyasztásra 50l/100 km-t ír, átlagsebességre pedig nullát, ott is vannak gondok. Na de mit várunk egy új autótól ugye..;-)
Mivel kétezres fordulat alatt rakottan meghal az auto, általában vissza kell rakni hatodikból egyet, onnantól nincs gond vele, ötödikben felmegy mindenhol..
Sikerült rá munkát szerezned? Sok sikert az autóhoz és sok sok kilométert!
ez a padlóragasztós dolog jol hangzik nagyon..erre nem is gondoltam
És ha bele mész egy marha nagy kátyúba és elmegy a gáz, nem áll le, de csak alapjárat van... padló gáz és észhez tér. Elektromos pedál már cserélve. Semmi változás... Ja computer is, most picit karcosabb van benne.
Megy ,mint a barom 130Le, rövid alacsony. Eszméletlen jó hangja van, de ezzel kikészít, az a piros kapcsoló, meg nincs benne a szőnyeg alatt , amit javasoltak.
Ha valakinek pont ilyen kellene futót rángatni, akkor korrekt áron eladó, horog van. 90Le TDI t beszámítok 400e ig, akár külföldi papírokkal. / forgalomból hivatalosan kivont! /
Igen, direkt, mert hátul a gyári tartószemekbe fekszik fel. Szerintem sokkal jobban látszik ,mint a "gyári" Hella, amelyik mély üregben van, csak teljesen szemből látszik.
Én sima rétegelt lemezzel csináltam, az alja 10mm, oldafal 5mm, mert nekem oda is kérte a német a plafonig burkolást. Nem egyszerű munka, ha szépen akarod megcsinálni. Én süllyesztettfejű önmetszővel fúrtam le, vigyázz a pótkeréknél és az oldalajtó alsó sínjénél, másba nem tudsz kárt tenni. Minden csavarnak előfúrni, blabla szoval van vele munka. Azért mertem a sima rétegelt lemezt rakni, mert a pickupba is kibírt 5 évet, úgy hogy néha meg is ázott rendesen. Esetleg valami lazúrral még meg lehetne küldeni, az még tartósabbá teszi. Az impregnált biztos tovább tart, de az árkülönbséget megkérdőjelezném zárt autó esetén.
Épp itt ülök az autóban, 12600 km van benne 4 hét alatt, pont 9 liter az átlagfogyasztás, mindig 100 fölött járok vele, szerintem egész jó. Talán kicsit gyenge, félig rakottan meglát egy kis emelkedőt, azonnal megijed. ;-) Ha még nem vetted meg, akkor mindenképp megéri összekapargatni azt a nem kevés plusz pénzt a nagymotorért. A 270-es ajtót se hagyd ki.
Vadászat, mezőgazdasági munka stb. benne kell legyen a cégkivonatban. Egyszer megállítottak, már a rendszámomat akarták leszedetni, mire mondtam a rendőrnek, hogy ezért most nem szedetheti le és kikerestem az akkor 27 oldalas cégkivonatból az erre vonatkozó tevékenységet és mehettem tovább.
Vásároltam egy új citroen jumpert szeretnék érdeklődni küszöb védő krómozott csövet szeretnék mind a két oldalra rakatni hogy a targoncával ne nyomják össze a küszöböt tudnátok-e valakit ajánlani ??? Köszi!
Segítséget szeretnék kérni vásároltam egy új citroen jumpert és a rakteret le szeretném burkoltatni ha tudnátok ajánlani valakit aki gyorsan és jól dolgozik meg köszönöm!!
Valaki rájött, hogy tgk+pótkocsi nem mehet vasárnap náluk ezért 1-2 rendőr jó dolognak tartja a külföldieket büntetni. Olyan ez, mint a tir papír sokáig csak nekünk kellet most meg az egész euban megy a pénzelvétel...
Tudod szigorúbb állami rendelkezések lehetnek az eun belül amit minden országba lépőnek be kell tartania. Jó példa az idióta 60km/h a bundeszen...
Szia Péter!Erről már volt itt szó a topikban.Az egész egy hülyeség.Én személyesen az AETR rendeletet kérdeztem.Több vizsgát is tettem,fullbuta oktatókkal,sosem volt erről szó!Az EU jogszabályokat belinkeltem,aminek az alapján a németek jogszerűtlenül járnak el több esetben,megsértik a jogainkat!A töketlen magyar vezetés kötelezően előírhatná a buta nyelvtudás nélküli németeknek,hogy magyarul írjanak,töltsenek ki okmányokat.Az általad belinkelt rendelet nem kétséges,még Möglich írta be anno,a külföldiekre vonatkozását vontam kétségbe!Hosszú éveken át jártunk futóval vasárnap Németországban,sosem büntetek.Kb két éve kezdték a bűntikket az A3-on.
Für wen gilt das LKW-Fahrverbot? Fahrzeuge: LKW über 7,5 Tonnen sowie jeder LKW mit Anhänger sowie ggf. für PKWs und Mischtypen. Das Fahrverbot gilt nicht nur für klassische LKWs, sondern ggf. auch für PKWs, Sattelschlepper mit Aufliegern für Gütertransporte, usw. PKWs (z.B. Sprinter), deren Innenraum für den Gütertransport ausgerichtet sind (z.B. durch dauerhafte Entfernung von Sitzbänken oder Einbau von Regalen), können trotz PKW-Zulassung verkehrsrechtlich als LKW eingestuft werden. Sie fallen somit mit Anhänger unter das LKW-Fahrverbot und dürfen auch ohne Anhänger nicht schneller als 80 km/h fahren. (siehe auch: Mercedes Sprinter - Abgrenzung PKW-LKW) Ausnahmen: Ausnahmegenehmigungen bzw. Ausnahmeregelungen gibt es für den Kombiverkehr Schiene+Straße und Schiff+Straße sowie für leicht verderbliche Waren
Ezt értem és értettem először is. Mados se véletlenül örült, hogy a Durcija PKW:)
De ezt a Te mennyit kerestél dolgot nem tudom felfogni, mi köze egy tilalomba vezetéshez? Pl amikor engem megfogott még a Rábával akkor se érdekelte a fuvardíj, hanem csak az honnan jövök. Majd közölte, hogy még 5km lett volna a tilalom, de most kivisz a hofba (Tennenlohe-nél állított ki a 3-ason).
AETR se sokat ér itt, hiszen se a vezetés se egyéb (akár 561/2006EK) nem számít esetedben csak a német törvény.
Bár nem véletlenül írtam az úniós állásfoglalás kérését, főleg, hogy próbál lehúzni.
A német kressz azt mondja hogy kamion stopp esetén minden tgk+ utánfutó stopp!! , és súlytól függetlenűl.
Nem tartom valószínűnek hogy a külföldiekre ez nem vonatkozna , egyenlőre harcolok hogy nem tudtunk róla ami igaz is , és nincs benne az AETR egyezményben, remélhetőleg egyedi esetként kezelhető , kb 10 éve járok trélerrel és soha nem volt ilyen gond.
Nem a világ vége ha vasárnap nem mehetek , de ezért hogy tudom már , több pénzt nem adok.
Érdekes, nem is nagyon értem ezt a kereset dolgot benne. Mi köze hozzá a keresetnek a tilalomhoz?
Azt még "megértem" ha megbüntet mert szerinte tgk+pótkocsi minden ami 2,8t felett van, de ezt már letudtad akkor amikor történt. Erre max egy magukat igazoló levéllel közölhette volna.
Annyiban igaza van, hogy országonként az adott országban hatályos törvények vonatkoznak mindenkire, de emellett van még az eu is ami ugyanúgy számít és van amiben az eu az "erősebb", míg másban az országé.
Szerintem nem ártana egy úniós valakit megkeresned és kérni erről egy állásfoglalást.
Honnan veszi a 700 km-ert?Az AETR-ben nincs korlátozás,vedd fel a magyar AETR-essel a kapcsolatot.Magyarul is kellett volna nyilatkozni a rendőrségnek,hivatalos tolmács segítségével.Nekem bűzlik az egész történet,valami nem kerek.Leírtam a múltkor,hogy nem kérhet a német semmit német nyelven,az EU jog szerint.
Tolmács , ne viccelj , ez a múltkori eset amit írtam , van aki jól beszél németül , most éppen Aachen -ben vagyok a rokonoknál , meglátjuk mire jutunk , ha nem megy akkor jöhet a solvit.
Folytatódik a circus a németekkel , kaptam egy levelet hogy szerintük 936 eur kerestem azon a 700km-en amit vasárnap a tilalomban közlekedett az autó (duci+tréler), ez alapján akarnak valami büntit adni, 2 hetet kaptam hogy bebizonyitsam hogy nem így vólt , a német rokonok írnak nekik egy szép levelet ,hogy kapják be , az áru nem fedezte a költséget , privát autó , nem tudtunk erről a német szabályozásról ,,bla bla , aztán meglátjuk.
A rokon autós oktató , aszondja ,hogy ha Németországba közlekedek a német törvények szerint kell eljárni , de próbálkozunk.
Félek hogy itt a solvit nem tehet semmit , de végső esetben megpróbálom.
elég szomoru az a mercinek hogy ilyen motorokat használ,talán a v6-juk jobb lenne csak hogy az zabálo gép,emiatt alakult át a kisteherautós társadalom egyre inkább iveco és az általa hajtott ill forgalmazott motoros autokká.Talán a jelenleg legjobban eltalált motorok azok a sofim által(iveco-fpt)gyártott motorok...
A vezetőfülke jobb oldalán a padlót fedő gyári gumiborítás alatt van egy nyomógomb, 2.3 Mjet-nél legalábbis megtalálható, talán a 2.8-ról sem hagyták le.
Ha megvan, akkor azt nyomd meg!
Egy kollégám járt pont így, majd órákat bíbelődött vele mire megtalálta a megoldást.
2,8JTD nagyobb kátyúba hajtva megszűnik a gáz. Alapjárat van , motor nem áll le, csak "gáz" nincs. Ilyenkor padló gáz, és pár másodpercen belül észhez tér. De mondjuk ez egy hosszú és szar úton esélytelen... :(
Relé vagy jeladó vagy vmi ilyesmire tippelek. Comp. cserélve, elektromos pedál másik, hiba nem szűnt meg.
Az ajtó ugyanaz az anyag, csak a zsanér ill. a hátsó lökös körüli műanyagok másak.
A 270 fokban nyíló annyiban jobb, hogy nyitott állapotban a mágnes odafogja az autó oldalához az ajtót, így nem lökdösi sem a szél, sem az ember. Túlnyitni sem lehet. És rakodáskor nincs útban.
Ja, és ha lehet, akkor teliajtósat vegyél, az ablakos (nekem) felesleges. A vékony telilemez sokkal könnyebb, mint az üvegek, így csökken az ajtó súlya, tovább él az ajtó, ahol rá van fogatva a zsanér.
Motorfék közben még nem vettem észre. Azt viszont igen hogy minél többet megy alapjáraton (ha már mentem vele valalmennyit, de még nem üzemmeleg), utána annál jobban füstöl indulásnál.
Hidegen indulás után sosem füstöl, van hogy melegen viszont igen. Padlógáz megoldja mert kifüstöli magát aztán abbamarad. Van aki adagolónál kezdene körbenézni, aztán volt itt szimering meg turbó is, harr..:)
Ugyanez az autó,motorgenerál 40000km vel ezelőtt.Nekem hidegen motorfék után,vagy még motorfékezés közben füstöl kéken de úgy rendesen,teszi ezt kb 1 kilóméteren,aztán megszűnik,nem kell üzemmelegre se melegednie. Motorban minden új,porlasztók újak,olajat nem eszik semennyit,én feladtam a hibakeresést,generál óta ilyen,ha dolgozik indulás előtt 10 percet akkor már nem produkálja. Padlógázon nem füstöl,inditásnál pici füstöt dob,de az talán normális is.Okoskodni mindenki tud,de senki nem tudja biztosra megmondani h miért van ez,a próba szerencse alapú alkatrészcserélős játékhoz meg nincs kedv,marad a 10 perc alapjárat indulás előtt.:)
Köszönöm a hozzászólásokat. Amit elfelejtettem említeni: 1 éve volt komplett motorgenerál, új, 0 km-es hengerfejet is kapott a motor. 5-8k km között ment bele azóta. Akkor a turbóhoz nem lett nyúlva mert működött.
Nekem MB 190 D csinálta ezt, hogy melegen alapjárat után ( lámpánál megáll, elindul) tolt egy adag kék füstöt, terhelésen viszont semmi kék füst nem volt.
Szimmering csere után eltűnt a kék füst. De mint írtam, ez Mercedes 190D volt.
Ha a turbótól kapja az olajat, terhelésen is kék a füst.
Boxer 2.5 TD-nél az alábbi probléma jelentkezik: ha megyek néhány km-t, majd kapok egy piros lámpát és ott várok 1 percet akkor indulás után kéken füstöl a kocsi. Legtöbbször még nem üzemmeleg motornál, alapjáraton való járatás után produkálja a kocsi. Ha megyek vele akkor ~1 km alatt megszűnik a füstölés és utána semmi baja. Az alapjárat nem ingadozik, nem dadog az autó, amúgy semmi baja. Mitől lehet ez a füstölés? Hidegen indulásnál sem füstöl, csak ha már mentem vele valamennyit és utána alapjáratok járatás után elindulok.
Találkozott már valaki ilyennel? Merre induljunk a hibakereséssel?
Az ajtó zsanér gyengesége az létező hiba, de nem megoldhatatlan. Volt már itt róla szó a fórumban is korábban.
Természetesen a márkajelen kívül a 3.0-s verzió az teljesen azonos a hármasnál, így nyugodtan meg kell venni, amelyiket épp jobb feltételekkel adják, illetve ahol van pozitív tapasztalat a márkaszervizzel (esetedben akár a Citroen).
Mivel mostani is Citroen ezért a 3,0 HDI tűnik a megfelelő választásnak. Ha valakinek van üzemeltetési tapasztalata, ezzel a típussal kapcsolatban, szívesen olvasom.
Neten található vélemények között olvastam, hogy a hátsó ajtó zsanérok eltörtek, ilyet tapasztalt már valaki?
A 2,2 HDI-ről jól mondták a szervízben, azért az nem egy kategória a MJet-tel.
A 2,3 - 3,0 fogyasztás különbsége meg nem számottevő, kiváltképp ha rendesen dolgozik az autó, azaz nem sok az üres futás. Vontatáshoz én is csak a nagyot venném, de alapvetően nem rossz motor a 2,3-as sem. Mint írtad soha nincs túlterhelve, és NÉHA vontat. Ez nem fektetné ki egyből 2,3-at sem, persze nem mindegy mi a néha. Ha az utak 3%-án húz maga után 1,5-t, az ugye nem ugyan az mint ha 30%-on 2,5t-t. Mindazonáltal még egyszer, ha mód van rá akkor a nagyobbat, mert nem látom benne a kiemelkedően nagyobb üzemeltetési költséget akkor meg miért ne?
EGR szelep: az már lassan a kerti traktorban is lesz, viccet félretéve már egy ideje motortól független van mindben.
Kettős tömegű lendkerék: igen van a 2,2HDi ben is meg a 3,0Mjet-nél is (de "remélem" a 2,2 már nem játszik).
nem nevezném én ezt zsanérnak,két az alvázra hegesztett konzolban lévő lyukba van beakasztva a tartó első része,a padlóból pedig lelóg a két kampó ami felhúzza
Én rendszeresen vontatok , volt 2db boxerem 2.8 az éppen jó volt , most 3.0 ducató 190le megcsinálva , ez már jó , és vontatáskor kevesebbet eszik mint a régi 2.8-asok.
Vett az ismerősőm egy 2.3 (150le papiron, szerintem közelében sincs) opel movanot , zsir újat , majdnem 1 literrel többet eszik mint a 3.0 boxere , mindegyik ponyvás , egy átlagos emelkedőn max 3.7tonnával alig megy fel 4.ben ,,borzalmas.
Nem hitt nekem hogy nagy felépítménnyel nem lesz jó a kis motor , mert erölködni fog , tehát enni is fog , a használhatóságról nem is beszélve.
Miért te mit hallottál? Nem rég gyártják ezeket, hogy annyi tapasztalat legyen vele kapcsolatban. A Merci se sokkal nagyobbat használ 2.1-est és abba még létezik 88 LE 220 Nm-el változat is.
Mi a régi jumper boxer ducato potkeréktartóit műtöttük át az újakra,mert rendszeresen a parkoló mentőautóinkról lelopták a pótkerekeket :D A bowdent mindig elvágták valamivel,párszor cserélve lett de belefáradtunk,most ezt nem tudják elvinni :D vagyis de de flexelés és komolyabb zörgés nélkül nem,arra meg azért felfigyelnénk
Vontatni csakis nagy motorral,az én régi 107 lovas 2,5ösöm is gyenge ilyesmire,kell a tartalék erő. Pár napja majdnem meg is hemperegtem vele,belgrádból jövet elkezdett integetni a tréler a szar fék miatt a beskai duna hidon,báris gondolom azért meg a lejtő miatt. Jó hogy nem volt mellettem senki,szinte korláttól korlátig rángatott,magam sem értem hogy hogy nem fordult fel. Hihetetlen hogy hogy le tud blokkolni az ember ilyen szituációban,nehéz nem a fékre lépni,de valahogy sikerült,padlógáz helyrehozta a sorozatos hibákat. Lehet hogy szerencse volt a rosz súlyelosztás,nehéz volt a rúdon a tréler mert egy magas hosszú transit volt fenn,nem tudtam hátrébb tenni,lehet ezért nem dőltem fel.
2.3-as se jobb, ha vontatni akarsz akkor 2.8 v 3.0
Mondjuk az enyém kőkorszaki 1988-as (2445 TD) 92LE 216Nm és kényszerből ezzel vontatok is időnként. Bár eddig csak kb 1,5 tonnát húztam vele max, de így is elég gyengécskének bizonyult.
Kösz az infót! Szerintem 2.0 HDI motorral alul motorizált egy ekkora autó. Városban kis kasznival lehet jó választás, de nagyobb mérethez esetleg vontatáshoz, már kevés lehet.
Mi a véleményetek erről a bowdenes pótkerék felfüggesztésről?
Valamelyik nap kaptam defektet, szerencsére Pesten, és persze körbe forgott az a "gané" amikor le akartam tekerni pedig egyzser már cseréltem még gariban.
Elvágtam a bowdent hátha leesik a kerék, de rájöttem, van benne egy másik biztosítás, egy barátommal 2 órát szórakoztunk hogy lefeszítsük, de esélyünk nem volt.
Felemeltem , ő elvitte a gumit, megcsináltatta, és visszatettük, majd másnap barátom Faterjával, 2 óra szenvedés után erőszakoltuk le, ő is szidta rendesen.
Ha ez nem városban történik hanem országúton vagy a világ végén az elég kelélemetlen lehet.
Berohad, kapja a vízet a port, sarat, és berohad, de szét is szedtük darabokra, hogy megnézzük a működési elvét, szerintem
ha nincs sűrűn defektje az embernek akkor kb. egyszer használatos.
Agyalok valami másik megoldáson, hogy átfúrjuk a padlót és menetes szárral felhuzatom a gumit, és csavarral rögzitem a padlóba...
Valaki esetleg csinált valami átalakítást, vagy van e ötlete erre a problémára?
Nekem 8 nem én járok vele , 500 ekm ment el a sprinter baleset soha nem volt , egyszer én is mentem vele 4,7tonnával és azon csodálkoztam hogy még ilyen súlyal is sokal jobb a fék mint mondjuk egy ivecon vagy egy ducaton , a futóműről nem is beszélve , tehát egyáltalán nem értek egyet , mert nem csak a túlsúly számít hanem hogy mivel mész , milyen műszaki állapot stb , én az üres ivecoval simán nekimentem az elöttem állónak mert kinai gumi volt rajta , és utána még én voltam persze a hülye , bizonyos kinai gumikat pl be kéne tiltani vizesen életveszélyes némelyik.
Pl az én ducatóm is 4t igazából , csak 3,5t van a forgalmiban( Heavy)
Tehát a gumi a hibás, mert rendszeresen 1,5szeres terheléssel járnak a kocsival.
Ha rajtam múlna állandó ellenőrzés lenne a furgonokra terhelés terén és "azonnali főbelövés" szintű büntetés a feladónak a speditőrnek és a fuvarosnak, a sofőr meg megúszná "egy sötétkamrával".
Tudom tudom én vagyok a hülye, de én úgy gondolkodom mi van ha ezért lesz baleset (pl én tuti ezzel fogom kezdeni, ha egyszer egy ilyennek nekimegyek az én hibámból hagy legyen Ő a hibás mint egy piás).
Kamionnál 300ról indul a túlsúly, pedig technikailag 46-47T ami lehetne, míg a "kicsiken" meg párezres csekk miközben a max 5T technikai gép állandóan túlterhelt!
Goodyear sose volt egy "elit gumi" csak egy jól promózott középkategória.
Michelinnek egy baja van a profilja szélesebb a többinél és ezért üresen vagy kis súllyal úgy tud úszkálni, mintha jégen mennél (főleg vizes úton nagyon rossz érzés nyomvályúba).
Ivecon elől Conti Vanco 2 van, hátul meg Barum, ami meglepően jó, ezzel vettem 2008-ban még az Ivecot és túlsúlyt is látott akkoriban néhányszor. Meg egy hónapig raktam fel előre Nokian Hakkapelita szöges gumit, mikor az elsők megadták magukat.
A conti volt eddig a legtartósabb az bírta a legjobban a túlsúlyt , a michelin több km elmegy, de elöbb szálszakadt lett a nagy súlytól , ez a barátom tapasztalata 6 év alatt ő a 3,5 t ponyvással rendszeresen 4,5- 5,2t között jár.
Téli gumit még soha nem ellnőrizte nekem sem az osztrák , mondjuk nekem mindig jó gumik voltak rajta.
Good Year nagyon rossz volt, de a legújabbon már fejlesztettek állítólag, mondjuk rontani nem nagyon lehetett rajta. Michelin nyáriba tényleg a legjobb, de a Conti is majdnem annyit kibírt és olcsóbb is volt. Ezt meg Ivecoval kaptam, a párja pár ezer km múlva hasonlóan járt.
A Michelin a gumik királya,de téliként a Nokianhoz,vagy a Dunlophoz képest gyengén teljesít.Tartósságban,minőségben nincs jobb a Michelin-nél.A Good Year silány lett??
Én még vettem Taurus Top 2000-t is húzóra, bár már a románok gyártották.
Utána a gépeseken átálltam a Continentálra elől-hátul. Húzókat és a pótkocsiét ha lehetett futóztattam. A pótokon meg több fajta közül válogattam, nem tudom már melyik volt a favorit.
Gotthárdon pl olasz felé tengelyenként mér (egy nagy méretű mérleg van "szétosztva") miközben méri az összt gépre-pótra és az összes méretet is.
Én csütörtökön "így néztem ki":
Hossz 16,61m, 2,64m széles és 4,05m magas, 7640kg + 10500kg +20490kg össz 18140kg/39080kg (plusz "szerinte" 120kg vagyok ami kissé sok...max 110-115kg vagyok)
Nem oltás volt, csak leírtam mik a lehetőségek a jelölésre amit el kell fogadniuk mindenhol. (De gugli is segíthet ha esetleg rá szeretnél keresni)
Mint írtad lehet lefutott nyári gumi volt rajta, ezért írtam a hozzáállást.
Nekem Deutschlandsbergnél a szakadó hóban se kötött bele a full kopott gumikba (épp nem volt rá elég pénz és kb 4 gumi majdnem szövetig volt kopva) miután 10 perc kérlelés-beszélgetés után megnézte a pótkocsiba dobott szakadt (balos) hóláncot. Ezután még segítettek is, sőt beszélgettünk picit amikor meglátta a hókotrókat az úton mögöttem.
Nálam mindegy a méret, goodyeart semmire nem teszek: a narancs DAFon a gyári már az esőfelhőtől is csúszott és a kormányzott húzott oldalra. A mostanin baloldalt kormányzotton 47000Km-nél a profil szétnyílt kb 15cm hosszan (sérülés nem volt rajta), majd +5000km múlva a párja is ugyanezt tette. Szgk-n meg annyiba kerül nekem, mint a Michelin és akkor már inkább a gumik legjobbját veszem (Taurus mérnökei mondták...)
Mindent tudnak külön mérni.Engem csak egyben mértek,de sok esetről tudok amikor külön is mérnek tengelysúlyt.A futókat jobban bűntetik a túlsúlyért.Sok rendőrnél van mobil mérleg,vagy egyszerűen elvisznek mérni.
Engem régen Kutynál úgy mértek meg hogy a leállósávban mind a 4 kerék alá raktak ilyen 2 cm magas mérőt.vagyis rá kellett állni.Igaz nem tréler volt de annál is szerintem simán így mérik.
Én még tanultam a +10%-ot.A gépkocsi műszaki adatlapja is mérvadó,és rendőrfüggő minden,bármiért megbüntethetnek,ha akarnak.Jönnek az útba épített mérlegek,amik menetközben mérik az autókat(pl Aying.)Hegyesnél kellett a mérlegjegy,annélkül nem vámkezeltek!
Ilyen sehol nincs leírva, hogy létezik határeset. NKH-s szerint már 5 kg túlsúllyal is megbüntethetnek. Ismerőst olaszba 3550-el elengedték, de nem sokkal többért meg legközelebb fizetett. Rendőr függő is nagyon.
Rendőrfüggő minden!Ausztriában,és Németországban van többlépcsős felügyelet.Amióta az eszemet tudom,10% a max megengedett túlsúly.Sokan nem tartották be a szabályokat,ezért vannak az ellenőrzések.Régebben megbeszéltük itt a topikban.
Újjal mindegyikkel előfordulhat probléma, mert a sok agyon szabályozás miatt kényesek, de hát ez egy ilyen játék.
Igen; a 2,3-as az Fiat motor, azt csak a Ducato-ba szerelik a hármasból. Jumper és Boxer az 2,2HDi-vel van, aminek semmi köze a 2,3-ashoz. A 3 literes az már közös holmi.
A nagyobb tartósabb elv érvényes, persze hiba akármelyikkel lehet, de alapvetően nem rossz konstrukciók a mai piacon. Szerintem inkább valós raksúly, meg valós sebesség függvénye, hogy melyik éri meg jobban. Mondjuk 1 literrel többet eszik a "nagy" a "kicsi" meg az álmoskönyv szerint fel annyit km-t megy el.
Csesszétek már meg a farkasváró szöveget!Én aki a legtöbbet voltam Ausztriában 1983 óta,alig volt problémám a rendőrséggel.Téligumit,vagy a hóláncot csak a nagy havazásokkor szokták ellenőrizni,de még sosem kérték a hóláncot,a gumikat is csak ránézésre nézték,talán 2x.Bőven vannak olyan autók,amik az itthoni korrupt műszakin átmennek,és valójában életveszélyes állapotban vannak.Várom a topiktársak ellenőrzési tapasztaltait.
Vasárnap este jöttem ki németbe és Wels elött az osztrák rendőr kivitt a welsi vámudvarba ahol mérlegre állított. Fel voltam már készülve a büntetésre mivel 1375kg volt rajtam. Rá álltam a mérlegre 3850kg-ot mutatott,a rendőr meg csak intett,hogy menjek tovább. Meglepődtem a hozzááláson.
Hát pont ezt mondtam én is: "széllel szemben nem hugyozunk!" Igen, normálisan akarok hozzáállni, ezért kérdezek inkább arról amiről nem tudok biztosat. Úgy gondolom a korrekt hozzáállás éppen az, hogy nem a kibúvókat keresem, hanem alkalmazkodok az ő elvárásaikhoz, ha arra megyek. Kerülöm a konfliktust. Példánál maradva: látni nem láttam de el tudom képzelni, hogy az ominózus Ducato-n mondjuk lefutott is volt az a nyári abroncs, hát persze, hogy kihúzta a gyufát a tisztnél. Én meg épp ezért kérdeztelek titeket, akik többet jártok arra, hogy mire figyeljek, mit tartsak be. Mindenesetre nem gondoltam, hogy ezért így leoltotok itt.
Máskülönben például asszony autóján is téli gumi van, aztán el sem hagyja az országot (természetesen szgk.). Soha nem gondoltam volna, hogy ez probléma, pedig hát nem kötelező akkor minek is rakom fel nem??!
A Goodyear-rel kapcsolatban igazad lehet, hiszen neked volt, nekem eddig nem. (Még egyszer épp ezért kérdezek előbb.) Azonban ha a technikai oldalát nézzük akkor az én méretemnek semmi köze az "igazi" cargo gumikhoz. Tudniillik a 17,5" és 22,5" abroncsokat mindig külön fejlesztik, na meg általában más üzemben is gyártják.
Azt elfelejtettem írni, hogy a sofőrödnek sok sikert kívánok a szaros goodyear gumihoz ha megveszed...bocs elfelejtettem, hogy szerintem még virágvázának se használható gumi a goodyear. De ez csak az én "fétis"-em, mert jó tapasztalatom nem volt a márkával (bezzeg rossz), igaz az kamionom.
Nem nagyon tud kötekedni, hisz amit írtam az van elfogadva...
Az ismerősedéket meg csak azért szívathatta meg mert vagy nyelvi problémájuk volt vagy csak nem tudták mi az a winterausstattung.
Ha Te korrekt vagy Vele, akkor Ő is korrekt lesz Veled
Ez már az osztrák rendőr túlkapása,az A2 déli részén.Bekaphatják!Pont tegnap néztem a rengeteg nyárigumis autót.(Valószínűsítem,hogy a mintázat volt kopott.)Egyik gumimon sincs hópihe.
Elnézést a pontatlanságért, valóban: nov. 1. és ápr. 15. között, télies útviszonyok esetén kötelező a téli gumi (Ausztriában). Na de ez az elmélet.
Gyakorlat: hónapokkal ez előtt szép időben eladásra lábon hoztak Olaszországból egy doka Ducatot-t ismeretségi körömben. Nyári gumiból az lett, hogy egy kis euro leszurkolása után jard félre rakatta az autót, lehetett hazajutni valahogy majd visszaautózni egy szett téli gumival. Na most ez még így is rengeteg felesleges költség, nem beszélve arról ha fuvarba lett volna a kocsi. Nem mellesleg télen előfordulnak néha télies útviszonyok is. Szerintem nem érdemes széllel szembe hugyozni.
Más: a hópihe szimbólumot szgk. abroncsokra írtam. Azokon -pár éve- valóban mindegyiken rajta van. Régebben volt amelyiken volt, volt amelyiken nem, de akkor még nem is volt egységes jelölése, akkor mindenki olyan hópelyhet rajzolt amilyet kedve volt. Vagy semmijet. Meg fordult már a kezemben pár darab. :)
Hópihe sincs minden téligumin!Az osztrákok nagy része már nyárigumit használ.Télen is lehet nyárigumival közlekedni,amig nem esik a hó,mert akkor bármely balesetnél a nyáris a hunyó,és bűntetnek is érte.Nem kell nagy ügyet csinálni a gumikból,inkább az évjáratra kell figyelni.
Nálam elsősorban osztrák utakról van szó, bár szerintem épp ők az egyik legkötözködőbbek. Az osztrák "írás" téli gumit kíván meg legalább egy hajtott tengelyre (3,5 felett), csak épp az nem derül ki, hogy mit tekint télinek (eltekintve, hogy min. 5 mm minta radiálnál). És náluk személygépjárműnél mindenképp kell rá az a nyamvadt hópihe jel is, ez egy szabvány jelölés, nem kedvfüggő, hogy milyen, e nélkül nem oké. De szgk. abroncson rajta is van minden kivétel nélkül.
Na ezért kezdtem el aggódni, hogy jó-e az abroncs amit én kinéztem 6,5-es teherautóra. Amúgy Goodyear Cargo Ultra Grip, azaz téli minta nem vitás csak, hogy elfogadják-e kiváltképp Ausztriában ez volt a kérdés. Végül pénteken el is hoztam, mert jobb híján kinéztem magamnak egy parkolóban egy 40-es szerelvényt, majd elbeszélgettem a sofőrrel. Igazán ő sem tudta megmondani, hogy akkor milyen jelölésnek kell rajta lennie, de nézzem csak meg, és lám "csak" M+S volt rajta. Mondta, hogy bizony alaposan megnézte az osztrák jard és nem talált kivetni valót. Ez után mentem is bevásárolni. :)
Hólánc az szinte mindenhol követelmény 3,5T felett. A "rendes" téli gumi az csak Norvégban kötelező a külföldieknek, a többi országban elegendő a "rendes húzóminta" amik kb 99%-án van M+S jelölés.
Osztráknál hólánc is kell nekem úgy rémlik. Mivel az autómentőmön nem telik téligumira, ezért a téli időszakot kihagyom. Tavaly október 30-án a szakadó hóban visszafordultam a trélerrel karintiai Gmünd után, mert a hegyen átvezető útra max 750 kg-os futóval lehetett behajtani, így kerültem egyet a Katschberg alagúton keresztül. Ja a hegytetőről jövő autókon 5 cm hó volt.
Mindenképpen köszönöm a hozzászólást. Nekem az lenne a legjobb ha valóban megfelelő lenne a "sima" M+S jelölés is, mert akkor jó lenne a kiszemelt. Gyorsan el kell döntenem, mert még egy pár hétig a sógoréknál mindenképpen kell a téli. Ami igazán érdekelne, hogy pl. egy 40-es szerelvényen (ugye egy hajtott tengelyre neki is kell) egyáltalán "szokás"-e a hópihe szimbólum. Mert személynél illetve 3,5-ig talán kivétel nélkül mindegyik télin ott figyel a szimbólum is, illetve pl. szgk-nál az osztrák meg is követeli, nem elég a csak M+S. De ugye eltérhet a szabályzás 3,5 felett.
Vannak itt a fórumon, akik nagy autón is járják Európát. Tőlük kérdezném, hogy 3,5 felett mit fogadnak el téli guminak (osztrák kiváltképp). Már olvastam össze vissza mindent, van ami szerint a lényeg M+S legyen rajta, van ami szerint kell mellé a szabvány hópihe szimbólum is. Melyik az igaz? Most például néztem egy Dunlop télit, tényleg téli minta, de nincs rajta a hópihe. Ilyenkor mi van?
Ami fontosabb,az üzemanyagszűrő cseréje,csak UFI 60.H2O.00 -óvatosan könnyen törhet a ház!
KA alkatrész rendelés az árak miatt!
715636/SZPolenszüro Valeo 1 db 2 379 Ft
TOTAL Q.9000 5LTotal 5W-40 5L motorolaj 1 db 7 706 Ft TOTAL Q.9000 1LTotal 5W-40 1L Q.9000 motorolaj 1 db 1 641 Ft W914/28/LAOlajszűrő Mann 1 db3 147 Ft 27.628.00/ILsz.JUMPER,DUCATO,BOXER 06- Ufi 1 db3 054 Ft 3397007225/SZAEROTWIN A 225 S Bosch ablaktörlő 1 db 4 572 Ft 60.H2O.00/IÜsz.FIAT,OP.SUZ.19CDTI,13JTD Ufi 1 db 4 547 Ft
Pár kérdést tennék fel. Ducinak a 2.3-as fiat mocijába milyen minöségü és mennyi motorolaj kell ? Olajcserénél 1 olajszüröt kell cserélni ? Egyszerü az olajcsere vagy esetleg lehetnek elöre nem várt problémák ?
Voltál nekik azóta? Nekem a Szandra mondta is mikor ott voltam, hogy semmit nem tud ígérni, de érthető is. Annyian be vannak már regisztrálva, hogy annyi autónak képtelenség munkát adni. Mikor voltam a beszélgetésen, akkor is voltunk 3-an, és a többieknek nem is 1 autójuk volt.
Én most előfizettem németben egy Aldis netre, aztán ebből próbálok ügyesen kijönni. Főként német belföld, vagy esetleg át beneluxba, franciába. Ezt a 0.35-öt általában így is tudom hozni, csakhát az a hátulütője, hogy nem szabad hazamenni.
Szerintem semennyire. Mondjuk én több mint 1 év után voltam náluk, de nem emlékszek ilyen feltételre. El kell menni Győrbe egy beszélgetésre, utána beregisztrálnak, aztán vagy kapsz munkát vagy nem. Akik állandóra vannak felvéve ők elsőbbséget élveznek, nekem a fél év alatt talán 2x-3x ha tudtak volna fuvart adni. Csak akkor meg épp én nem voltam itthon.
nem recseg, de nehezen veszi nagyon őket..én biztos az erősebbet venném, ha megtehetném. a 130-as egy kicsit gyengécske. az in-time állítólag nem rossz, nem tudom mennyire igaz hogy egy év gyakorlatot kérnek.
Nem azt magamnak sem tudtam megoldani mert gyárilag sok minden más az autóban egy rakás kacatot kéne cserélni, beraktam egy Vaecot a régi 2005 boximba tökéletesen működött , de az már a multééé
Ivecomat szeretném motorikusan rendbe tenni. Jelenleg 8140.21 blokk van benne 2445 ccm TD (kereklámpás), de van egy hengerfejes 8140.27 TD blokkom is 2499 ccm. A kettőből szeretnék egyet csinálni. Készített már valaki ilyet, ja meg a végén kapna egy coolert is.
Új perselyt, dugattyúgyűrűket, csapágyakat, szimeringeket és tömítéseket, új vezérlést stb.
Létezik motorfelújító készlet 8140.27-es motorhoz? Hol érdemes megvenni az alkatrészeket? Unix-nál van majdnem 50% kedvezményem ahhoz viszonyítom az árakat.
A lexia vagy PPS tökéletes a ducato , citroen , peugeothoz , sőt a legjobb diag ezekhez az autókhoz , én is ezt használom , de szerencsére az enyémhez nem kell nagyon használnom.
Német pályán legutóbb pont láttam, ahogy este 8-kor átfordultak a nagy táblán az árak: 10 centet dobtak rá az árakra. Reggelre megint a 10 centtel alacsonyabb árak voltak kiírva, ezek szerint van, ahol éjszakai felár van (?).
Érdekes a német árazás.1,299-1,459-ig is változik naponta az ár.Ausztriában is,de ott este a legolcsóbb,mig a németeknél estére drágítanak.Most kb 110 literes a tankom,már 99 litert sikerült tankolnom egyszer.
Német gázolaj. Siegburgban tankoltam, most itt vagyok Darmstadt alatt, több mint 1 tonna áruval, nem szarakodós tempóval. Ennyi, ettől több bizonyíték nekem nem is kell. Viszonylag pontos a műszer, 90-100 liter tankolásnál 1 litert szokott tévedni az elfogyasztott értéktől.
Én túlnyomórészt szlovén gázolajjal járok, a múltkor nem volt pénzem tankolni,mert megbüntetett a szlovén rendőr,így azzal jöttem haza,ami a tankban volt... :-) 1500 km-t mentem 130 literrel(fele üres,fele rakott 2010-es C merga). Volt tojás a gázpedál alatt :-)
Luxemburgban is nagyrészt német gázolaj van.Az én tapasztalatom szerint a francia gázolaj a legtakarékosabb.A mostani normál go megszűrhetetlen szemét.
Ez igaz. Az elso 20 ezerben nekem is voltak 14 literes fogyasztasok.
Luxemburgi gazolaj azert szar, mert legalabb 1.5 literrel tobbet eszik az auto (akar a magyarral). Nyilvan ebben kozrejatszhat az is, hogy Brusszelig dombra fel, dombrol le az ut, de tobbet eszik vele akarmit csinalok. Nekem legjobb a nemet es az angol uzemanyag (jahh...masfel fontert talan el is varhato, hogy jo legyen), azokkal a 10 alatti fogyasztas se ritka. Es nem 90-ezek sehol.
Ugy latszik ezeknel is ki kell fogni, lengyel forumokon olvastam en is 15 litert fogyaszto Masterokrol, meg olyanrol is ami 100 ezernel szethullot. Szerencsere akkor en kifogtam, most pl. 11 alatti fogyasztassal jottem at franciabol (nagyreszt nacionalon), de ez biztos fel fog menni az olcso luxemburgi gazolajtol (olcso, de legalabb szar). Nekem a 12 literhez azert kell taposnom rendesen de 140-nel tudok 14 literes fogyasztast is. A tesztben valami picsanyi suly volt a transiton, es biztos nem is szaguldozott a tesztelo. En ezeket figyelembe veve irtam, hogy picit sok az a fogyasztas.
Peti,
Merre leszel? Szerdai lerakom van Tilburgban, szerintem holnap delig itt leszek Luxiban a Shellen. Feszbuk meg baszik menni, forumra is csak a kpn-es wifirol tudtam feljonni (multkor pont errol probaltak belepni a gmailemre idegenek :-/ )
Tudod a mi LT-nk az kb 110Le volt és max 130Km/h-t tudott (Siófoktól fehérvárig gyorsulva 120ról), de a váltója miatt nem volt olyan emelkedő ahol ne tudott volna elindulni utánfutóstul 4 raklap sörrel (kb 6T) ha esetleg szükség volt rá. Cserébe viszont az egyest nem is használtuk normál terhelés esetén, mert annyira rövid volt.
Pl most az új autók 12gangos váltósok, míg a régiek 16gangosok azon kívül egyformák. Kíváncsi vagyok ha egyszer együtt megyünk egyforma súllyal akkor melyik lesz jobb a dombra felfelé? Fogyiban biztos jobb lesz az új ATE:(
És nem azért vállalkoznál, hogy több évre meglegyen a "biztos munkahelyed" illetve, hogy a családod esetleg egy nagy céggé nője ki magát?
Kezdetben örülsz ha megélsz, majd maradnak morzsák, ha nem etted meg a morzsákat, akkor egyre több és nagyobb morzsa marad ami végül kiad egy kenyeret:D
Mondta a könyvelő ezt az eredménytartalékos dolgot,h ezért jobb a kft, de azt azért ki is kell termelni és egy kezdő vállalkozó örül ha legalább a saját bérét ki tudja majd venni és nem a következő év(ek)re görgetni :o)
Megkérdeztem és ezt mondta: "Nincs a kettő között különbség. Ugyanúgy 10% a nyereségadó mindkettőnél, ugyanúgy 16% az osztalék utáni adó, és ugyanúgy 14% az egészségügyi hozzájárulás az osztalék után."
A haverom most vett egy vadi új movanot 2,3 dci 150 le ponyvás felépítmény 13,5 alá nem tudják levinni emelkedőn meghal , a peugeot boxere 3,0 180le simán elmegy 13 alatt erőlködés nélkül .
Mostanában egy barátom járkált az autómmal Angliába tréler + árú (6tonna) ő figyelt a fogyasztásra , mert mondtam neki hogy 12,5lit a norma , ő elment 11,5literrel!!
A kis motorok nagy felépítménnyel szenvednek pörgetni kell őket hogy felmenjenek egy emelkedőn .
Nagyon egyszerű a válasz: Ő nem ért hozzá és a kereskedő meg rátukmálja a készletes autót amire nem kell várni, meg bebeszéli, hogy felesleges a nagyobb motor mert ezek már annyira de annyira jók.
Gabeszt pl miért nem tudták rávenni, hogy 125lovas Mastert vegyen? Mert ért hozzá (van elég furgonos tapasztalata) és eléggé körbeérdeklődött, meg a kereskedő is azt nézte, hogy mi az igazán jó a vevője számára.
Így van, az enyémtől pont emiatt vettem könnyes búcsút :)
1200 kilónál ha 2 raklap volt az autón, szerinte még üres volt az autó. Meg, hogy éjszaka nem mérnek sehol se. Nyilván soha nem állt a welsi mérlegen mondjuk éjjel 2-kor, és a sekulei mérlegházat se vette szemügyre közelebbről.
Tudod a ponyvás mindig túlsúlyos, a dobozos meg sosem ;) (pedig kábé ugyanolyan nehéz mindkettő)
Jumperral volt, hogy párszáz kilónyi göngyöleggel is mérlegre állított a faszkalap. Most meg fent van a 8 raklap cucc, és az egész nincs 800kiló (mondhatni ilyen lenne az ideális furgonos áru).
Beene,
Rengeteg múlik a felépítményen. Több 100 kilót lehet rajta nyerni...vagy épp bukni. Enyémben is túl sok a vas, alumíniumból sokkal könnyebb lett volna.
Gépkocsivezetőként bejelentettnek jár, tehát ha a saját kft-dben csak mezei tag vagy, akkor még nem jár, gkv-nek kell szerepelnie a munkaszerződésedben.
EV-t passzolom. Nem tudom, hogy EV-ként hogy tudod magad bejelenteni gkv-ként.
Te is tudod miért van így. Spórolni kell, környezetbarátnak kell lenni, az se baj ha ettől egy megbízhatatlan műanyag halmaz lesz az egész autóból. Ez van, ezt kell szeretni. Az emberek meg úgyis meg fogják venni, legfeljebb hamarabb cserélik.
Mióta nincs személyautóm már nem vagyok autómániás, Rönó mániás meg sose voltam :)
Viszont azt el kell ismerjem, hogy se az előzővel (2.5-ös dci), se a mostanival (2.3-as dci) nem volt semmi bajom motorikusan, lekopogom eddig mindig haza is tudtam jönni velük saját lábon.
viict,
Ez a papíros súly nagyon jó. Nekem a Master kutyaólastól, felépítményestől 2090kg. Nyilván ez egy olyan bűvös szám, mint ahogy minden 10 év körüli autóban 160000km-en áll a km számláló :)
El lehet felejteni a 1.5t raksúlyt ezeknél, a mérlegen úgyis minden kiderül. 1100kg-mal én pl. már 3500kg vagyok, és akkor még csak a mérlegházban nézelődök.
Tudna nekem valaki mondani egy nagyon jó ducato szerelőt, aki kitudja cserelni a porlasztókat benne szakszerűen?! Le kell hozzá venni a hengerfejet is állítólag.
Dunakesziben van az autó, eddig miskolcon csinálták de így már nem tudom hazavinni ezért itt kellene valakit találnom hozzá.2007 es 3.0 ducato.
2.3 Multijet, a 131 lovas. Kedden hoztam ki, tényleg nem egy erőgép, viszont hihetetlen csendes, és a hatodik jó hosszú. Még csak a városban körözök vele, nincs nagy tapasztalat. A váltóját nem fogom szeretni (az 1-es és a hátramenet borzasztó), a többi jónak tűnik így az első 100km után. Az ablakmosó betöltő egy vicc. Kíváncsiságképpen lemérlegeltettem abban az állapotban ahogy a szalonból kijött, papíron 2070kg, a valóságban 2280kg tele tankolva, sofőr nélkül. Mire berendezem jó, ha marad egy tonna a hasznos terhelhetősége.
Én 95e járulékot fizetek magam után, a nettó fizetésemet most így hirtelen nem tudom megmondani, de a minimum környékén van. Eléggé fáj. ;-) A könyvelővel most verekszek, hogy találjon ki valamit. Ha egyszemélyes Kft-t üzemeltetsz, nagyjából ugyanúgy felelsz a vagyonoddal a cég után, a Kft-n keresztül magánemberként is elővesznek.
Azért a 3.0-ás Sofim motor nem egy rossz fejlesztés, bár van benne bőven elektronika. És már a Mitsubishi is azt használja, pedig a tulajdonosa tudna adni Mercedes motorokat is. A Renault is addig volt jó amíg a 2.8-as Sofim blokkal készült. Szomszéd Renault mániás, többet is elnyüstölt már, de állítása szerint a régi volt a legjobb.
Én amúgy VW párti vagyok, de nem vennék azt, mert kicsinylem a 2000 ccm-t, akkor inkább Mercedes.
Meg lehet ki kéne próbálni egy legújabb Gazellát is, ami már Cummins motoros, bár szerintem itthon nem forgalmazzák.
Mondjuk a közeljövőben nem fenyeget az a veszély, hogy új autót vennék.
Engem nem különösebben érdekel kitől van (egyébként állítólag Nissan). Tegye a dolgát váratlan (na ezt nehéz elmondani egy olaszra is...) meghibásodások nélkül, tudjak bele ablakmosót tölteni az ablakmosós flakonból, ha kiég egy izzó azt tudjam kicserélni, ennyi nekem bőven elég :)
Oldtimer meg biztos nem lesz belőle, valószínű előbb lesz lecserélve valami nagyobbra minthogy ezt a kort megérje ;)
Szia. Hat ez jo kerdes, de szerintem a Master kizart, hogy barmilyen szalon is kotodne az Ivecohoz. A Mascott (vagy minek hivtak a nagyobbat) meg talan, de szerintem az mar nincs is mivel a 4 tonnas kategoriat is lefedi a Master, a hajtas, szimplakerek/duplakerek meg valszthato mar 3 tonnanal is.
Ha francia palyan jarsz akkor a shell kartya nem igazan ajanlott. Ha csak nemet, benelux, akkor siman jo a shelles is. 2 hetente kapod a szamlat, amit pontosan idore kell fizetned. Velem elofordult nehanyszor, hogy hetvege miatt kestem 1 napot es egybol kuldtek, hogy fizessek, maskulonben tiltjak a kartyat (hiaba bent van 800e kaucio).
Igen sajnos igazad van..;-) van mindkettőtől ajánlatom, még nem döntöttem, és igen, shell forintban, dkv euroban dolgozik, a pénzt meg euroban kapom..ugyhogy tényleg előrébb lennék a dkv-val. köszönöm a segítséged, két hónapja ezzel foglalkozok minden nap, már csak ez a kártya hiányzik, jó hogy beszéltünk. Sokan fogják a fejüket hogy beleülök egy Ducatoba, de ahány embernél felhozom a témát, mindenki másik típust istenít. Én régebben Transitot használtam meg Movanot, 2002-2003 évjáratúak voltak, de fogyasztásban nem mentek soha 9 liter fölé, pedig nem üresen jártam velük. Ahonnan most hozom el a Ducatot, a srác egy Transitból száll ki, és azt mondja vissza nem ülne bele, ő is Ducatora vált. Hna hamar kiderül hogy jól döntöttem e. Neked van munkád rá bőven?
Ja, és még egy -nekem- fontos dolog: Dkv-t euróban fizethetem. Fuvardíj is euróban jön be, így nem kell váltogatnom, ill. nem a bank váltja át a jóváírás napján vételi árfolyamon. Az üzemanyagos cég meg ugye eladásin számolja át forintra az eurós tankolásokat.
Marad euróban a zsé a számlán, dkv-t euróban utalom.
Ha forint kell, akkor meg akkor és annyit teszek át, amennyit gondolok, ill amennyire szükség van.
Nekem nagy tank van a boxos alatt, olyan 1050-1100 km-nél szokott felgyulladni a tankoljmár lámpa, ekkor olyan 102-105 L megy bele.
Havi 12000 km, annak kb a harmadát itthon tankolod. De legyen csak a negyede.
Így kint tankolsz 900 L-t. Legyen 1,45 € az átlagár. 20%-os áfával számolva az literenként cca 24 cent. 900 liternél 216 eur. 1 év alatt cca 2600 eur.
Dkv számlánként ( azaz kéthetenként ) felszámol a nettószámlázásért 10 eurót. Ahány ország, annyi számla. Plusz még néhány százalékot is a fix 10 eurón felül.
Ha csak az osztrákoknál és a németeknél tankolok, akkor az havi 4 számla, azaz egy évben 48 számla. Csak a fix 10 eurókkal számolva is 480 euró ment a levesbe. Ennyit nekem nem ér a nettószámlázás......
Ez a nagyon nagyoknak jó, ott egy többezer eurós számlán eltörpül a 10 eurós díj, de havi 1-2ezer liternél nagyon magas százalékra jön ki a fenti összeg.
Igen pontosan így van, a shellnél kéthetente mailon kapom az aktuális forintos listasárat, tök mindegy hol és mi van a kútfejre írva, csak a tankolt liter számít, itthon forintos számlát fizetek a kiadott listaár mínusz kedvezmény alapján.
DKV-nál oke hogy visszaigényli a könyvelő, de ugye azt csak év végén lehet indítani, havi 10-12e kilométernél meg már kicsit úgy összegyűlik az áfa mértéke.
Egyébként úgy tévedtem ide, hogy az új Ducato fogyasztását keresgéltem, mert most mondta egy emberke, hogy 10 körül eszik, azt meg kicsit sokallom. Lehet ez?
Egy könyvelő pikk-pakk megoldja a külföldi áfa visszaigénylését.
Magyar apeh felé megy be a magyar nyelvű írás ( online ), nehéz elbaxni.
Könyvelőt így is - úgy is fizetsz, akkor meg már miért ne csinálná meg a ezt is :)
Dkv annyiban jobb, hogy nem vagy kúthoz kötve, rengeteg cégnél tankolhatsz, nem vagy 1 társasághoz kötve. És így tudsz olcsóbb kutakat is találni, míg ha csak 1 olajtársasághoz jársz, akkor nincs akkora mozgástered. Sőt, ha jól emléxem, akkor mintha úgy lenne a kagylósnál, hogy mindegy hogy melyik kútjuknál tankolsz, nem a kiírt ár a mérvadó, hanem az adott országban az aktuális listaár ( mínusz a kedvezményed ) lesz a számlán. Ez akkor jó, ha nem akarsz kutat keresni, hanem pl megállsz egy pálya melletti shell kúton.
Én is most kezdem a dolgot, kicsit előrébb járok mint te, megvan rá a kft, az autó, a munka, épp az üzemanyagkártyával kínlódok, Shell és DKV között mozgok, a DKV-nál el kell érnie a tankolások áfatartalmának országonként a 400eur-t (havonta vagy negyedévente, még nem tudom), akkor kérhetsz nettószámlázást. A Shellnél egyszerűbb az áfa visszaszerzése, de sok kauciót kérnek.
Vállalkozói nem kell, elég rendesen utánajártam, a kft tevékenységi körébe legyen benne az árufuvarozás és ennyi.
Amit a többiek mondanak teljesen igaz, kell elég sok tartalék egy egyszerűnek tűnő vállalkozás elindításához. Az indulő tőkén kívül persze.
Nagyságrendileg ennyi pénzből a képen látható kivitel hármas triójából egy 2.8-as szívó vagy jtd-hdi. Azoknál a motor atombiztos, a kocsi előbb hullik majd szét. Cserések általában a toronycsapágyak, szilentek, kerékcsapágyak, lengéscsillapítók (mind első) aztán cserés szokott még lenni a váltó 1-3-5 fokozatának szinkrongyűrűi. Ezekkel együtt kell élni, nem vészes. Ha reggel indul, érzed, hogy van benne erő, nem zörög a futómű, kanyarban nem ránt el a külső ív felé, nem búg a csapágy, nem reccsennek a felsorolt fokozatok akkor akár meg is vehető. A motorok nem kopognak mint a 2.5-ös verziók, halkabbak. Összességében ezek a piac valaha létezett legmegbízhatóbb autói. Érdemes a gömbölyű íves külső tükörrel szerelteket nézni, azok kicsit komfortosabbak belül a ráncfelvarrás miatt.
Szeretnék venni egy furgont (min.középhosszú-középmagas). 800ezer Ft körül tudnék rászánni.
Nagyságrendileg melyik az a típus, motor ami elég megbízható?Mik az alapvető előforduló hibák amivel számolni kell?
Tisztában vagyok vele, hogy ennyi pénzért nem kapok 50ezer km-es fiatal darabokat, viszont lehetőségekhez képest megpróbálnám a legjobbat legstrapabíróbbat megtalálni, ami nem hagy ott az ország másik felében és nem kell minden nap szögelni rajta valamit. Van realitása ennek?
Vételkor mit kell nagyon megnézni az alapvetőeken kívül? Mik azok a jelek amik láttán fejvesztve kell menekülni?
Nem nagyon akarom végigböngészni az egész fórumot mert egy kicsit hosszú :).
Jó kérdés!Majdnem mindegyik Ducato 400 000 km-nél nullázódik,amit csak a szervíz tud újraindítani.Valószínűleg a 390 000km-ig adott garancia miatt,ami régen volt.
Nem tudom, hogy tudna-e valaki nekem segíteni, de mindenesetre megosztom Veletek az észrevételemet, hátha mégis...
Van egy 2010-es 2.3 Mjet Ducatom, a km minap lépte át a 400.000-et, ill csak akarta.
399.999 után vízszintes csíkok jelentek meg a kijelzőn, mint amikor az üzemanyagszint a minimum alá esik.
Ezután egy darabig nem mért semmit, csak a napi számláló, majd újraindult a számláló nulláról.
Fiat szervizt nem kérdeztem még meg, mert annyira nem zavar a dolog, a garancia is lejárt már, csak tudni szeretném, hogy vajon miért csak 400.000-ig van kalibrálva az óra?!?
Aki találkozott már ilyennel, vagy hallott már ilyenről, az kérem ossza meg velem!
Az enyémben gyakorlatilag ugyanez a motor van,csak gyárilag nem volt rajta az intercooler-de pótoltam:-) -.
523000 km van benne bontatlan motorral és még az eredeti turbóval. Trélert húz Európa szerte. Én a megvétel után kiírtottam még az írmagját is ennek az izzításnak,ha van kompresszió a motorban és jó az önindító,akkor teljesen felesleges a mi időjárási körülményeink között. Minden reggel kulcsfordításra indul. Biztonság kedvéért be van kötve a légszűrő után a hidegindító csöve,de két-három éven belül nem emlékszem,hogy szükség lett volna rá.Bár talán egyszer a szokásos fél fordulat helyett teljes hármat forgatott az önindító,mire elkapta,igaz akkor éjszaka a macskák kettétörtek a kanyarban...
Most van egy kis időm kutakodni a neten és meg is találtam hogy kéne kinéznie és az is kiderült hogy nekem egy iveco motoros ducatom lett,van ezzel a blokkal valakinek tapasztalata?
Ennek a 97-es 2.5 TD-nek nincs üzemanyag szivattyú a tankban , csak az adagolóban. Az izzító gyertya környékéről minden hiányzik a csövek és a vezeték is :-) ezért lenne fontos hogy honnan kapja a vezérlést, és hogy a adagolón lévő mágnes szelepet mi vezérli a slussz kulcs, motor vezérlő elektronika vagy csak egy relé?
Sajnos ennek a szegény kocsinak igen esemény dús sorsa lehetett és józan paraszti ésszel rendelkező ember sem látta sokszor az biztos :-(
Videót nézve ez 2-8HDI nekem is ilyen van csak jumper.
Küzdök vele én is .
20pénzbe kerül a gyertya, vidón is újvolt, de ki is tudod herélni mert van benne szűrő meg fuvóka szelep.
Lényeg tankból az üzemanyag szivattyú tolja a gázolalyat és a gyertya előtt van egy mágnes szelep arra megy 1plusz a vezérlés, de a testet is nézdmeg mert olasz spórolt 1kábelt.
Új vagyok itt a fórumon és a Ducato tulajok között is! Sikerült megvennem egy enyhén törött de alaposan rohadó 97-es 2.5-ös Td blokkos olasz csodát. Megosztanám veletek röpke együttlétünk alatt tapasztalt hibát. Az autó vásárláskor és a hazaszállítás után is az első pöccre tökéletesen indult izzítás nélkül is. De aztán gondolt egyet és az istenért sem akart indulni. A hibakeresés után kiderült,hogy az adagolónál lévő mágnesszelep nem kapott áramot és ezért nem indult. Adtam neki egy fix pozitívot és ismét tökéletesen indult. Az lenne a kérdésem, hogy esetleg nem tudja e valaki, hogy a gyári kábelkorbácsban lévő vezetéket mi vezérli? (hol lehet a relé?)
Lenne még egy kérdésem az izzítással kapcsolatban. Arra rájöttem, hogy valami rés olaj - izzítógyertyás. Valaki felvilágosíthatna, hogy ez hogyan működik mert természetesen az üzemanyagcsövek és az elektromos vezetékek is le vannak róla kötve.
Össz kétszer láttam olyat, hogy nem volt kint semmi korlát, hanem mindenkit kiszedtek. Személyautókat is. Egyszer csak a matricát nézték, másodszor meg matricakontrloll + szonda volt. A többi estben ( min. 100 ) mindig az ab 3,5T kiegészítés volt a felirat alatt.
majd azért figyeld Oednél, hogy van 2,8T meg 3,5t a kijelzőn, tudom te sokat jártál arra, de én is, 2,8T alattival, és 2,8T felettivel is, és voltam kinn a platzon, amikor 2,8t volt a kijelzőn....
Érdeklődnék,hogy osztrákba az A1-es autópályán Linz elött ami van kontrollos parkoló ott csak 3,5t-ás tábla szokott kint lenni vagy van 2,8t-ás is? Én eddig csak olyant láttam hogy a 3,5t feletti járműveknek kell bemenni,viszont hallottam már,hogy volt kontroll 2,8t fölött is.
Szerintem a szakszerviz hozza a formáját, hisz csak simán be kellene tenni egy másik vezérlőt és azzal futni 1000km-t tesztként. Tuti átírták az ecu-t akár egy "régebbi" dpf nélküli verzióra...
Első tapasztalatok a 2tömegű helyére feltett 1tömegű lendkerékkel:
az autó hangja megváltozott, ércesebb lett. Most tökre ugyanolyan a hangja, mint a fehér Boxosnak, ami ugye már gyárilag 1tömegűvel van szerelve. De lehet, hogy a vezérműlánc cseréje is hozzájárult a motorhang megváltozásához (?).
Eddig hangra is meg tudtam különböztetni őket, most pedig már nem. Rezonanciát, egyéb változást nem észlelek.
Hál' istennek én teljesen analóg világban élek,az én autómban a legbonyolultabb elektromos alkatrész a rádió,így nem értek hozzá,de józan paraszti ésszel végiggondolva:
-azt mondod,hogy bontott cuccot raktál fel,ki tudja azok milyen állapotban voltak?
-A részecskeszűrő és a katalizátor szoftveres kiírtása biztos nem egy opció az ECU menüjében,ahhoz sokkal mélyebben bele kell nyúlni.
-Viszont ha gyári gépre rakták,akkor ezt a belenyúlást nekik elvileg látni kellene.Mondjuk el tudom képzelni,hogy át lehet úgy írni a szoftvert,hogy ha nincs fent a részecskeszűrő,akkor nem keresi és nem akarja regenerálni.
Aztán lehet,hogy hülyeségeket gondolok.
Ha előkerül Betq topictársunk,szerintem ő többet tud neked segíteni.
Sajnos nem önszántamból kell ezeket visszarakni; hűtős autónak lett átalakítva alvázasról és hatósági vizsgás lesz.
A szakszervízben is csak találgatnak, hogy mi a fene lehet a baja. A szoftverben mit nézessek meg? Olyan beállítás van, hogy kikapcsolja a tisztítást /regenerálást? Mert kb 800- 1000 km után írta ki, hogy eltömődött.Az lehet, hogy hiába érzékelte, hogy eltömődött mégsem indította el a tisztítást, mert a szoftverben az ki van kapcsolva?
Ez ugyan durván hangzik,de ha egyszer már végre megszabadult szegény gép ettől a sok sz@rtól,mint a részecske szűrő meg a katalizátor,akkor a tököm se rakta volna vissza bele,többek között azért,hogy lelophassák a parkolóban az orkok.És nyugodtan lehet azt mondani,hogy miattam pusztulnak az esőerdők...
Komolyabbra fordítva, mikor kiberhelték az autóból a "fölösleget" biztos,hogy szoftveresen is csináltak vele valamit. Szerintem ott lehet a bibi.
Levettem a burkolatot,tényleg nem tűnik bonyolultnak,majd a napokban nekiállok,úgyis üléscsere is esedékes.Persze volt meglepi a burkolat alatt,le van törve a levegőt lábra terelő klapni pöcökje,egyáltalán nem mozgatja a forditó,a hideg-meleg csap vezérlése is törött,drótozva van,úgyhogy ezeket be kell szereznem.Sajnos ezt mint hibát kizárhatom mert melegre teljesen átkapcsolja inkább a hideg állásba nem tolja teljesen át.Mivel ilyen egyszerű a csere előbb bepróbálkozok egy cillit banges kezeléssel,hátha.
Szép estét. Némi infót kérnék. 2008 2.3 ducato egr és map szenzor csere után is sokat eszik. Valami tipp hova vigyem el , vagy mit nézzek meg ? Sajna hiba kód nincs. : (
Némi segítséget kérnék. Tulajdonomban van egy 2008-as évjáratú 3000 ccm-es FAP-os Jumper. Az első probléma vele, hogy a katalizátort és a részecskeszűrőt is kiherélték, vettem bele bontottakat. Mentem vele 1000 km-t és kiírta, hogy a részecskeszűrő eltömődött és letiltott. Visszavittem a szakszervizbe és kicserélték az érzékelőket, kimosták a részecskeszűrőt stb. Illesztették de még egy 1000 km után szintén küldte a hibaüzenetet. Eléggé szét volt cseszve az autó, ezért cseréltek benne EGR-t, légtömegmérőt is. Valami ötlet hogy hogyan lehetne megjavítani?
A másik hogy egyenetlen az alapjárat. Azt mi okozza?
Hozzá nem értő tulajdonosként az alábbi hiba megoldására kérem javaslataitokat:
Friss beszerzésű Peugeot Boxer, 2.2 HDI, 101 le, 5 sebesség, 2007-s évjárat, 320000 km.
Az autó 1 tulajos volt, vezetett szervizkönyvvel, végig márka szervizben javítva - megítélésem szerint gondos gazdaként kezelve -. Eladás előtti napon nem indult, nyomásszabályzó csere történt (márkaszerviz számlával igazolva, látszik is rajta, hogy új).
Motorja kicsit hangos volt, de normálisan működött. Hidegen 1-2 percig egyenetlenül járt, fehéren füstölt, gondoltam gatyába rázom, szervizbe vittem.
Bevizsgálás után kiderült 3 befecskendező a határértéken túl van, mind a 4-et gyári újra kicserélték, EGR rossz, a betanítás miatt kicserélték, majd ledugózták, a befecskendezőket feltanították. A motor csendes lett, nem kopog, nem zörög, nem füstöl (se fehér, se kék, se fekete...) hozam korrekciója jó, minden értéke megfelelő, mind álló helyzetben, mind terhelés alatt (menet közben) vizsgálva, mérve, gyári, hibátlan, hidegen is rendesen indul. A gázpedál 0-100%-s tartományban mér, jó. Kuplung nem csúszik, rendesen fog, gázadáskor-elvételkor nem csattan, nem rángat.
Mindezek után a következőt produkálja:
5. sebességi fokozatban gázelvétel, szabadonfutás után 1500-1700-s fordulatszám tartományból való gyorsításkor a motor durván rángat - rángatás közben a gyári műszer nem mutat semmilyen hibát -, a fordulatszámmérő erősen ingadozik. Csak 5. sebességi fokozatban, csak ebből a fodulatszám tartományból, és csak akkor ha előtte pár másodpercig gázadás nélkül futott az autó. Minden más esetben rendesen dolgozik, 5. sebességi fokozatban akár 1100-s fordulatszámról is egyenletesen húz...
Én épp most cseréltem a '99-es Ducatomba,mert fojt,de szerintem u.a. Csak a műszerfal jobbos alsó burkolatát kell levenni,vigyázz a kesztyűtartóban is vannak csavarjai. Ha lent van a burkolat,akkor már látod a radiátor végét, két csavar tartja a fűtésboxban. A motortér felől le kell kötni a két vízcsövet,belülről le kell szerelni a fűtéslamella bowdenjét a fordítóval komplett és akkor,mint egy fiókot ki tudod húzni. Max egy órás munka,ha ügyes vagy.
Cserélt e már valaki első generációs boxerben fűtőradiátort? A komplett fűtésboxot ki kell vennem vagy kiszerelhető valahogy a radiátor? Klimás,ha esetleg különböznének.Vizem mele,majdnem 92 fokon áll a mutató de amint 3 as vagy 4es fokozatba kapcsolom a ventilátort langyosat fúj,arra gondolok hogy el van dugulva a radiátor.
Intézhetik ők is, de annak díja van. Kérheted nettóban a számlázást, de ez is szervizdíjas.
Nekem a könyvelőm intézi a visszaigénylést. Hétfőn indítja el a 2013-as pakkot.
Pár éve már egyszerűen megy, mert nem a kinti adóhivatal(ok)nak kell beadni az igénylést, hanem a hazai apeh felé, aki továbbítja az illetékes kinti(ek) felé.
Jut eszembe: az enyém után egy másik 2,2-es került az emelőre. Generátor-szíj lefagyás volt a baja. Jelenség: önindító csak kattant, meg sem tudta tekerni a motort. Bevontatták a szervizbe, ott kiolvadt, és mársi indult.
A további ilyen esetek elkerülése végett felszereltek rá egy burkolatot, ami a generátort és a környékén úgy az egész hóbelevancot védi.
Ennek a burkolatnak a cikkszáma: 1606478480.
Továbbra is csak tüneti kezelésnek tartom az ilyen részmegoldásokat: a gyökerénél kell kezelni a problémát, mégpedig a szélvédő alatti vízbejutást kell megakadályozni. Ha nem tud bejutni a motortérbe a víz, akkor feleslegesek az ilyen-olyan vízterelő burkolatok.
Minden klappolt, az egytömegű lendkerék szépen passzolt, gond nélkül felment a kéttömegű helyére. A régi lendkerék eléggé viseltes, lötyög rendesen.
A lendkeréken és a kuplungon kívül: önindító-csere ( egy másik fajta lett feltéve, nem az ami az ajánlatban szerepelt, mert az csak hétfőre jött volna meg ),
váltóolaj-csere, vezérműlánc és sallangjai cseréje, fékfolyadék-csere, fagyálló-csere, hozamszabályzószelep-csere, tompított izzók csokijának cseréje, rdsz-világítás javítás (ajtónál átmenő kábelköteg cseréje), szárnyasajtónál a vas cseréje (amire alul rázárul az ajtó), motorolaj-, olajszűrő-, légszűrő cseréje.
Pontosan. Nekem is volt 2.8-as Ducato és Boxer, meg egy Daily-m, nagyon szerettem őket. Az első kettőnél toronycsapágy-kerékcsapágy-lengéscsillapító-szinkrongyűrű, ezeket cseréltük folyamatosan, de motorikusan sose volt semmi baja, és barátian fogyasztottak.
Jótanács, 2006 évvégi, vagy ezutánit vegyél, 2007-től a tuti, a 2006-os széria elektronikai gondoktól hemzsegett. Ezt egy Robi nevű mezőkövesdi Master bontós bennfentes gyerek mondta nekem. Mindene van, nagyon korrekt gyerek. Hiszek neki. Az enyém 2006 12 havi, nincs is baja az égvilágon semmi.
Van ilyen 2,5-ös dci150 Master egy barátomnak, 22 m3-es dobozzal.
De amúgy ezen a kettőn kívül én sem találkoztam még 146 lovassal.
A 3ezres úgy emlékszem 136 lovas volt, dci140 talán a tipusa.
Az volt a haveromnak a mostani előtt, ő nagyon szerette. Én is vezettem hosszabb úton is, nagyon jól ment. Én nem emlékszem, hogy sokat evett volna, de lehet. Az viszont fogaskerekes vezérlésű, örökélet, nem kell a vezérműszíjjal bajlódni.
Igazából Mastert szeretnék, 2006-11 közöttit, de ebből a maxiból, L3H3, nem túl sok van és meg is kérik az árát rendesen.
Esetleg a JBD hármasból egy 3ezres, vagy Iveco vagy Sprinter (kivéve 315cdi).
Ha nincs egy biztos tartalékod az induláshoz, akkor inkább bele se kezdj.
Az autó megvétele csak egy dolog. Ha BIZTOS fuvarod van, akkor is nem kicsi idő, mire pénzt látsz. Az autón kívül ugye van egy rakat fizetnivaló: kgfb, casco, cmr és báf biztosítások, könyvelő, bankszámla, pályadíjak.....tankolni is kell...külföldi áfát csak atombiztos számla ellenében kapod vissza, ilyen számlát üzemanyagkártyás cégektől lehet kapni. Üzemanyagos cég kauciót kér, kb a tervezett havi tankolásod dupláját kell előre befizetni.
Aztán ha megvoltak a fuvarok, számláztál is, akkor még pénzed mindig nincs, mert lesz vagy (partnerfüggő) 30-90 nap, mire a számládon landol a zsé.