Keresés

Részletes keresés

exmv Creative Commons License 2006.08.28 0 0 1809
Köszi.
Előzmény: Füsti-67 (1806)
exmv Creative Commons License 2006.08.28 0 0 1808
Ezt hol lőtted?
Előzmény: GyöBzs (1807)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.28 0 0 1807
Szép földelés...

Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.26 0 0 1806
Siemens-Halske berendezés üzemel, vonóvezetékes váltóállítással, az iroda és a tornyok között blokkelemek adják a kapcsolatot, a jelzők fényjelzők amiket kapcsológombbal vagy nyomógombokkal kezel a váltókezelő a tornyokból. Foglaltságellenőrzés nincs, csak a bejárati jelzők mögött van egy-egy megálljra ejtő (és kijárat-oldó) szigeteltsín, valamint a vágányokon, határon belül egy-egy bejárati vgútoldó darab. A Kelenföldi végén a megálljra ejtő álfoglalt volt, ezért Hívóval tudta csak bejáratni a vonatot. Valószínűsítem, hogy a vgutat lezárták, csak a jelzőblokkot nem adta ki a szolgálattevő. Amikor a vonat behaladt, kicsit korábban oldhatták fel a vgutat, mint kellett volna (az utolsó kocsi még a váltón volt). A váltókezelő pedig anélkül nyúlt a fekete állítóemeltyűhöz, hogy meggyőződött volna arról, hogy a vonat lement róla. Pedig arról akkor is érdemes meggyőződni, ha üzemszerű oldást kaptál, mert ezeknél a berendezéseknél abban sem bízhatsz. (l. pl. Vácrátót). De ez csak az én verzióm az eddig hallottak alapján.
Előzmény: exmv (1805)
exmv Creative Commons License 2006.08.26 0 0 1805
Nem tudom, hogy az illető helyen milyen biztosítóberendezés van és az hogyan ellenőrzi a váltó végállását. Azt azonban feltételezem, hogy azért haladt be 15km/h sebességgel, mert Hívójelzést kapott a bejáraton. A Hívójelzés alapján pedig valamilyen bizt. ber hiba is feltételezhető.
Előzmény: Elősiető (1804)
Elősiető Creative Commons License 2006.08.26 0 0 1804
Köszi.

A Bizberben elvileg van végállapot érzékelés, nemde? Nem kellene érzékelnie, hogy nincs a helyén a váltó?

A felvágásnál sérül a váltózár?
Előzmény: exmv (1803)
exmv Creative Commons License 2006.08.26 0 0 1803
A nagytopicban képek is vannak.
Előzmény: Elősiető (1802)
Elősiető Creative Commons License 2006.08.26 0 0 1802
Kocsi fordult keresztbe váltón

Csak eszembe jutott megosztom veletek, ha már a múltkor a szajoli váltós baleset volt a téma.
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.26 0 0 1801
Ja, persze. Kifelejtettem.
Előzmény: Vendégsín (1789)
etwg Creative Commons License 2006.08.26 0 0 1800

Nézz be ide:

 

 

signalbox

 

Signal

 

Stellwerke

Előzmény: Törölt nick (1798)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.26 0 0 1799
Tolatásjelzőm már van:
Előzmény: Törölt nick (1798)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.26 0 0 1798
Üdvözlet!

III. korszakbeli fényjelzőkről keresek képekek (arról a szériáról, aminek az előjelzője hasonlít a német Hp jelzőkére - (a Füstiben a földön van egy ilyen)). Elsősorban a blokkjelzői érdekelnének. Tud valaki segíteni?

Köszönettel: e94
Infós Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1797
Előre is köszi! ;)
Előzmény: sinérintő (1796)
sinérintő Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1796
OK, a metrónál van. Bocs. Holnap egy kicsit pontosabban leírom, hogy működik, még reggel utánanézek.
Előzmény: Infós (1795)
Infós Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1795

A Metrós topicban (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9068284) Mondta birobandi (http://forum.index.hu/User/UserDescription?u=514769), ebben a hozzászólásban: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=58141082&t=9068284

 

Szóval erről volt szó. Mivel neki több köze a metrós bizt.ber-hez, mint nekem, ezért hagyatkoztam az ő véleményére. Te mit tudsz, hogy működik?

Előzmény: sinérintő (1794)
sinérintő Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1794
Nincs automatikus hívó. Ezt honnan veszitek?
Előzmény: Füsti-67 (1763)
exmv Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1793
Az angol Wiki csak megemlíti, hogy Kelet-Európában használják...
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_train_protection_system
Előzmény: bodecsabi (1785)
korpi41 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1792

Az átemelőnél meg üzemszerűen.

Előzmény: Vendégsín (1789)
gw Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1791
A HMH kft. kb. 10 éve kezdett a fejlesztésbe és ma már 9 típuson működik a Mirel VZ és a Mirel RM, a Mirel RM önállóan pedig további kettőn és további jópáron próbálják.
Előzmény: Vendégsín (1780)
bodecsabi Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1790
Köszönöm mindenkinek!
Előzmény: GyöBzs (1788)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1789
legfeljebb 2500m-re lehetnek

Előírás szerint. Természetesen ez sincs betartva, nagyobb távolságok is vannak.
Előzmény: GyöBzs (1782)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1788
Tolatásnál 40, vonalon 160, jelfeladás nélkül 120 a max sebesség. Ezenkívül csökkentett sebességű továbbhaladást engedélyező jelzés meghaladásakor értelemszerűen a csökkentett sebesség betartását ellenőrzi. A magyartól eltérés a szlovák rendszerben meglévő, egy sárga melletti vmax=120 ellenőrzése, illetve az ottani 30 km/h-s hívójelzés/vörös meghaladási sebesség.

A berendezés az éberség ellenőrzésén túlmenően az előre beállított, vonat maximális sebességének betartását is felügyeli.
Előzmény: bodecsabi (1785)
etwg Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1787
Inkább a MIREL az utolso már kifejlesztett és használatba vett berendezés az ETCS elött.
Előzmény: BszHÉV (1775)
etwg Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1786

Csehországban nem használják, de engedélyezve van.

Szlovákiában bevezetett dolog - használhatásg tolatásnál 40 km/h-ig, vonalon 160 km/h-ig.

Előzmény: bodecsabi (1785)
bodecsabi Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1785
Én is kerestem, a cseh wikipedián kívül nem nagyon találtam róla semmi általam értelmezhetőt. Nagyon csehül értek csehül, számomra annyi jött le, hogy mintha Csehországban még nem volna teljesen engedélyezve.

http://cs.wikipedia.org/wiki/MIREL

Csabi
Előzmény: exmv (1784)
exmv Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1784
Kicsit megpróbáltam a neten utánanézni a MIREL-nek. Mint cégről, nem igazán találtam semmit, ami összejött azt közreadom:


http://www.austrian-railways.org/modeltaurus1116facts.htm:
1116 040-5 - 1116 049-6 Ten locomotives were fitted with Mirel, the train protection system on SZB, the Slovakian State Railway system, and were tested on lines to and from Slovakia. They proved power-hungry and were removed after six months of testing.
--------
Priority for Progress
The ES64U4 Multi-System Locomotive:

Country package Czech Republic (COP-CZ)
Train control systems: MIREL (if permitted as alternative for LS90)

Country package Hungary (COP-H)
Train control systems MIREL (or EVM120)

Country package Slovakia (COP-SK)
Train control systems MIREL
Előzmény: Vendégsín (1780)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1783
Értem. Köszi:-))))
Előzmény: GyöBzs (1782)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1782
Külön előjelző nélkül legfeljebb 2500m-re lehetnek egymástól. Elméleti távolságuk (elvben) vonalszakaszonként úgy van számítva, hogy közel azonos idő alatt fussa be a vonat mindegyiket (tehát az állomáshoz közelebb sűrűbb kellene legyen). Gyakorlatilag ez a vonatbefolyásoló berendezés működési ideje, illetve a más berendezésekhez (oszlop, híd,stb) és forgalmi igényekhez igazodás miatt eltérő.
Előzmény: fullspeed15 (1781)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1781
A térközjelzők minden vonalon ugyanakkora távolságra vannak egymástól, vagy ez a dolog"vonalfüggő"?
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1780
az egykori keleti blokkban terjedt el

A folyamatos vonatbefolyásolás sínáramkörök által.
A különféle, eltérő vivőfrekvenciájú (75, 50 Hz) és kódolású (magyar, szlovák/cseh) rendszerekben alapvetően "hardveresen" működő dekódereket használtak.
Egy szlovák-amerikai? cég, az RS MIREL kb. 7 éve kezdett egy szoftveres, mikroszámítógépesdekóder fejlesztésébe, ami már több éve hazai és cseh engedélyekkel rendelkezik.
Nekünk nem igazán kellett. ??? Mostanság viszont mögé állt a Siemens, úgy látszik. Tehát valószínű, hogy az egyenáramra is alkalmas járművekkel megjelenik majd nálunk is.
Előzmény: bodecsabi (1776)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!