Keresés

Részletes keresés

Peto Creative Commons License 2003.11.26 0 0 68
A 69-eshez:
Csak 1974. november 7. óta érinti Pécel vasútállomást, előtte egyenesen ment a Gagarin térig.

A 139-eshez:
139-es alapjárat 1987. december 1-jétől 1995. február 28-ig működött.
139-es gyors jelzéssel 1987. január 1-jétől jár autóbusz, többször módosított megállóhelyekkel.(Pl. 95. március 1-jétől az alap és a gyors összevonásával megállókat kapott).

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.25 0 0 67
Sajnos még felezni sem lehet mert lehetséges válaszok sincsenek!

:)

Előzmény: davill (66)
davill Creative Commons License 2003.11.25 0 0 66
Tudom, hogy ez így nem poén, de mindent be kell vetni.(Még a közönség segítségét is, telefonálni meg nincs kinek!!)
Előzmény: BPO-700 (65)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.25 0 0 65
Rendben!

Holnap olvasható lesz a 30-as autóbuszról egy „kis” történelem!

Ígérem, ezután felteszek egy villamosos kérdést!
VIGYÁZAT! NEM LESZ KÖNYŰ!

Vagy talán igen?

Addig is jó fejtőrést a kvízhez!

BPO-700

Előzmény: davill (64)
davill Creative Commons License 2003.11.25 0 0 64
Akkor már késő!!
Előzmény: BPO-700 (62)
KZsoci Creative Commons License 2003.11.25 0 0 63
Addig tegyél föl vmi villamosos kérdést, hogy labdába rúghassak...
Előzmény: BPO-700 (62)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.25 0 0 62
:)

Erre csak akkor tudok válaszolni, ha a „BKV-Kvíz” topicban megszületett a helyes válasz!

:)
BPO-700

Előzmény: davill (60)
KZsoci Creative Commons License 2003.11.25 0 0 61
Ejnye, davill, puskázni nem ér! :DDD
Előzmény: davill (60)
davill Creative Commons License 2003.11.25 0 0 60
Mi a 30-as busz közlekedés törénete??
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 59
69-esről nincs sok adatom, de amit tudok most itt megteszem. Íme:

A 69-es autóbusz-család közlekedés története 1950-es évektől napjainkig:

1950-es évek második fele:
A 69-es autóbusz Rákoscsaba, MÁV-állomás és Pécel, Tanácsház között közlekedett.

1973.
A 69-es autóbuszok már Ferihegy utcától közlekedtek Pécel felé.

1977.08.01.
A 69-es és a 69A jelzésű autóbuszok az új rákoskeresztúri autóbusz-végállomásról indultak a külső végpontjuk felé.

1978. közepe
--- 69 Rákoskeresztúr, Ferihegyi út elágazás - Pécel, Kun József utca
--- 69A Rákoskeresztúr, Ferihegyi út elágazás - Rákoscsaba, Színes utca

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Grimbi (55)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 58
Köszönöm!

Azt viszont nem tudom, hogy az egykori 140-esből lett a 72-es!
Bár az 1973-as térkép szerint ekkor már járt a 72-es ezen a vonalon!

Jól lehet, erről a vonalról nincs korábbi adatom...

Mindenesetre örülök annak, hogy ilyen észrevételek vannak!

Köszönöm!

Előzmény: Blöky (56)
Blöky Creative Commons License 2003.11.23 0 0 57
Szóval, a 140-es nem rövidült, csak számot váltott, mert azt az új budaörsi gyorsjáratnak adták ki...
(mint írod, 70.márc.1)
Előzmény: Blöky (56)
Blöky Creative Commons License 2003.11.23 0 0 56
Ide illik még, hogy az "eredeti" 140-es jelzését vmikor 1967-70 között 72-esre változtatták.
Előzmény: BPO-700 (53)
Grimbi Creative Commons License 2003.11.23 0 0 55
Akkor kérlek mesélj nekem a 69-es autóbuszról.
Előzmény: BPO-700 (27)
timetable Creative Commons License 2003.11.23 0 0 54
Annyival még kiegészíteném, hogy a Reptérre közlekedő 40/A eredeti száma a 27-es volt, ez az ötvenes években változott meg. És ez a főváros ostromáig valóban közlekedett, mert ki kellett szolgálnia a reptérhez tartozó gépgyárat is.
Előzmény: BPO-700 (53)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 53
A 40-es autóbusz-család közlekedés története 1940-tól napjainkig:

1940.10.01.
A 40-es autóbusz Fővám tér és Budaörs között közlekedett.
/Éjszaka NAGYVÁSÁRTELEP-ig közlekedett!/

1941.10.06.
A 40-es autóbuszok nappali közlekedése megszűnt.

1941.11.10.
A 40-es autóbusz már csak Boráros térről közlekedett Budaörs felé.
/Az erre járó 30-as autóbuszjárat megszűnt./

1944.12.xx.
A 40-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1948.07.01.
240-es jelzéssel Móricz Zsigmond körtér és Budaörs között közlekedett.

1948.12.06.
A 240-es autóbusz viszonylatjelzését 40-esre változtatták.

1950-es évek második felében:
--- A 40-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Imre utca útvonalon közlekedtek;
--- A 40A jelzésű autóbuszok Móricz Zs. körtér - Budaörsi repülőtér útvonalon közlekedtek.

1961.06.15.
40Y jelzéssel az autóbuszok Móricz Zsigmond körtér - Budaörs - Budaörs, MÁV-állomás útvonalon közlekedtek.

1963.01.01.
Az alábbi forgalmi változás történt a megszűnt törökbálinti HÉV pótlására):
--- A 40Y jelzésű autóbuszjárat megszűnt;
--- A 140-es gyorsjárat Kosztolányi Dezső tér és Törökbálint között közlekedett;
--- 140Y jelzéssel Budaörs, MÁV-állomás és Törökbálint, Munkácsy Mihály utca között közlekedett az autóbusz.

1963.08.01.
A 140Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzését 88-asra változtatták.

1970.03.01.
A 140-es gyorsjárat útvonala Móricz Zsigmond körtérről Budaörsig rövidült.

1972.03.22.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 40-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtérről Budaörsön át Budakeszi, Táncsis Mihály utca között közlekedett. (Az autóbuszok a 19,2 km-es távot 41 perc alatt tették meg.)
--- 40A jelzéssel Móricz Zsigmond körtér és Budaörs, Kötő utca között közlekedett.

1977.01.01.
A 140-es gyorsjárat viszonylatjelzését 40gy jelzésre változtatták.

1977.08.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 40-es autóbusz külső végpontja ismét Budaörs lett.
--- A 40A járat megszűnt.
--- A 140-es autóbusz Budaörs és Budakeszi között közlekedett. (Ez volt az első olyan járat, mely nem érinti Budapest területét!)

1980.08.01.
A budaörsi végállomás átkerült a Szabadság utcához, ezért idáig közlekednek a 40-es, a 40gy és a 140-es autóbuszok.

1982.09.01.
40E jelzéssel expresszjárat közlekedett Móricz Zsigmond körtér és Budaörsi lakótelep között.

1995.02.28.
Járműkihasználatlanság miatt az alábbi járatok szűntek meg:
--- 40E jelzésű expresszjárat;
--- 140-es.

2001.05.01.
A 140-es autóbusz ismét közlekedik, ezúttal Budaörsi lakótelep és Törökbálint, Bevásárló központ között.

2002.05.07.
Ismét közlekedik a 40E jelzésű autóbusz Móricz Zsigmond körtér és Budaörsi lakótelep között, az M7-es Autópályán át.
(Érdekes az 1995.02.28.-i indok!)

2003.09.01.
140E jelzéssel új expresszjárat közlekedik Móricz Zsigmond körtér és Budaörs, Törökugrató között.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 52
Bocsánat elírtam!

A 2-es villamos közlekedés története még nem olvasható!
Az itt szereplő hozzászólásban (47) a 2-es autóbusz-család közlekedés története olvasható!

Még egyszer is elnézést kérek!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (50)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 51
PETO!

Köszönöm!

Ahogy megtudom a 139-eses együttes közlekedésének az idejét hozzáírom a dátumokat is!

BLÖKY!

Köszönöm!

A 112-es autóbusszal kapcsolatban igazad van! Ez a járat 1979.04.01.-én indult be...
/Viszont a 12-es autóbusznál ezt fel is fogom tüntetni!!!/

BPO-700

Előzmény: Blöky (49)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 50
Ebben a topicban olvasható néhány közlekedés történet is (zárójelben a hozzászólás száma):

Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20)
A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7)
A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42)
Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36)
Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33)
A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9)
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43)
A 2-es villamos közlekedés története (47)
A 7-es villamos közlekedés története (22)
A 11-es villamos közlekedés története (23)
A 17-es villamos közlekedés története (38)
A 16-os villamos közlekedés története (27)
A 21-es villamos közlekedés története (29)
Az 58-as villamos közlekedés története (30)
A 81-es villamos közlekedés története (30)

BPO-700

Blöky Creative Commons License 2003.11.23 0 0 49
Hozzátenném még, a 70-es évek legvégén indult a 112-es:
Irányi u. - Erzsébet híd - Hegyalja út - Jagelló út, majd innen a 2-essel azonos körforgalom.
Szvsz ennek köszönhető, hogy a 2-esen a forgalom lecsökkent, mert a 112-es gyorsabb eljutást nyújtott a Lánchídi dugókban araszoló 2-esnél.
Előzmény: BPO-700 (47)
Peto Creative Commons License 2003.11.22 0 0 48
A 139-eshez,,,

A beindítás pontos idejét nem tudom fejből, de az biztos, hogy az alap és a Sasaditól Déliig megállás nélkül haladó gyors hosszú évekig egymás mellett működött.
Kb. 95-96-ban a kettő összevonásából lett a maihoz hasonló rózsaszín gyors, a lakossági kérések miatt mind több helyen megállítva.

Más: tudomásom szerint a 19-es (Jeszenák János utcától), majd később a 39-es a Határőr út - Goldmark K. utcánál tolatással fordult vissza, és csak a 70-es évek közepe táján jött létre a mai körforgalma. (Fejből itt sem tudok pontos adatokat írni)

Előzmény: BPO-700 (42)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.22 0 0 47
Folytatnám a sort...

A 2-es autóbuszcsalád közlekedés története 1926-tól napjainkig (1996-ig):

1926.09.10.
Új autóbuszjáratok indultak el, melyek nyáron és éjszaka közlekedtek:
--- 2B Angolpark (Vidámpark) - Dohány utca - Blaha Lujza tér
--- 2K Angolpark (Vidámpark) - Andrássy út - Lánchíd - Krisztina tér

1928.06.01.
A 2V jelzésű autóbusz Angolpark (Vidámpark) - Andrássy út - Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út útvonalon közlekedett.
/Ezzel a 2B jelzésű autóbuszjárat megszűnt./

1931.09.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 2-es autóbuszok Deák tér és Németvölgyi út között közlekedtek. /Ezen a vonalon korábban 21-es autóbuszok közlekedtek./
--- A 2K jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
--- A 2V jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

1933.05.16.
A 2-es autóbusz Vécsey utcától közlekedett a budai végpontja felé.

1933.07.10.
A 2-es autóbuszok az Alkotmány utcán át a Nyugati pályaudvarig közlekedtek.

1940.07.02.
A 2-es autóbuszok immár Nyugati pályaudvar - Ferenc József (Roosevelt) tér - Lánchíd - Fery Oszkár (Hegyalja) út útvonalon közlekedtek.

1941.10.06.
Az útvonala lerövidült (Szabadság tér), és a nappali közlekedése megszűnt.

1942.04.01.
Gumiabroncs-, és üzemanyaghiány miatt a 2-es autóbuszok csak reggel közlekedtek.

1943.11.08.
Az autóbuszjárat megszűnt.

1946.10.07.
A 2-es autóbusz ismét közlekedett, ezúttal Apponyi tér (Ferenciek tere) - Kossuth híd - Alagút - Déli pályaudvar - Németvölgyi út útvonalon.

1948.08.02.
A 2-es autóbuszok az újjáépített Márvány utcai átjáron át közlekedtek.

1948.09.28.
Elindult a 2-es operai járata is.
/Ennek megszüntetés időpontja ismeretlen./

1949.11.20.
A 2-es autóbuszok az újjáépített Lánchídon át közlekedtek.

1954.02.03.
2A jelzéssel gyorsjárat közlekedett Vörösmarty tér és Márvány utca között.
/Megszűnésének időpontja ismeretlen./

1950-es évek második felében
A 2-es autóbuszok Szabadsajtó út - Lánchíd - Böszörményi út - Lékai János (Apor Vilmos) tér útvonalon közlekedtek.

1962.03.12.
A 2-es autóbuszok már Fodor utcáig közlekedtek.
/Ezen a szakaszon korábban 4-es autóbuszok közlekedtek./

1963.01.21.
A 2-es autóbusz pesti végpontja József nádor térhez került.

1964.11.21.
A 2-es autóbuszok - az Erzsébet híd avatása után - Irányi utca - Lánchíd - Szendrő utca útvonalon közlekedtek.

1973-ban
Elindult a 2Y jelzésű járat Déli pályaudvar és Fodor utca között körforgalomban.

1977.01.01.
A 2Y jelzésű autóbusz viszonylatjelzését 102-esre módosították.

1995.05.06.
A 2-es autóbuszok csak munkanapokon közlekedtek.

1996.02.29.
A 2-es autóbuszjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

---

Ha valakinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.22 0 0 46
Köszönöm!
Előzmény: Blöky (45)
Blöky Creative Commons License 2003.11.21 0 0 45
1970-ig 24Y Bosnyák tér - ERŐKAR

1970.IV.2: hosszabb Rákosszentmihály vá.-ig (69-es villamos helyett)

Pár hónap múlva -> 77-es.

Előzmény: BPO-700 (43)
Blöky Creative Commons License 2003.11.21 0 0 44
Kimaradt:
1964 okt. (Erzsébet híd megnyitás): 89 Aszódi út - Naphegy tér

"--- 39A => viszonylatjelzése 39Y lett."
Én 56Y-ra emléxem.

Előzmény: BPO-700 (42)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.21 0 0 43
Sajnos a 77-es autóbuszról nem sok információm van.
Amit tudok:

1973.02.24.
77-es autóbuszok Bosnyák tér - Pestújhely - Rákosszentmihály útvonalon közlekedtek.
/Korábban 24Y jelzésű autóbuszok közlekedtek erre./

1982.10.01.
--- 77: Bosnyák tér - Rákosszentmihály - Örs vezér tere
--- 177: Rákospalota, Czabán samu tér - Rákosszentmihály, MÁV-állomás

---
Amit tudok, de hiányosan:
A 177-es eredetileg Hevesi Gyula utcáig járt, majd az ERŐKAR-ig hosszabbították meg (addig járt a 77-es, míg nem hosszabbították meg MÁV-állomásig).
---

Ha pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (12)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.21 0 0 42
A 39-es autóbusz közlekedés története 1948-tól napjainkig:

1948.09.27.
39-es jelzéssel az autóbuszok "bírósági céljárat"-ként közlekedtek Markó utca - Margit híd - Fő utca utvonalon.
/Ezen a vonalon korábban 6-os autóbuszok közlekedtek./

1949.03.14.
A 39-es autóbuszok Köztársaság tér - Rákóczi út - Szabadság tér - Kossuth híd - Fő utca - Mártírok útja (Margit körút) - Széll Kálmán (Moszkva) tér - János Kórház utvonalon közlekedtek.

1949.06.13.
A 39-es autóbuszok Fiúmei út (Dologház utca) végponttól közlekedtek.

1949.11.21.
A 39-es autóbuszok csak Vörösmarty tér - Kossuth híd - Széll Kálmán (Moszkva) tér - János Kórház útvonalon közlekedtek.

1955.10.20.
A 39-es autóbuszok - a Kossuth híd lezárása miatt - Margít hídon át közlekedtek.

1956.10.24.
Üzemszünet a 39-es vonalon.

1957.01.11.
Ismét közlekedett a 39-es autóbusz Moszkva tér és Pasaréti tér között.

1957.03.11.
A 39-es autóbuszok Madách tér - Lánchíd - Moszkva tér - Pasaréti tér útvonalon közlekedtek.

1957.07.15.
A 39-es autóbuszok Madách tér és János Kórház között közlekedtek.

1957.11.12.
A 39-es autóbuszok Madách tér - Lánchíd - Moszkva tér - Kútvölgyi út - Virányos utca között közlekedett.

1959.09.21.
A 39-es autóbuszok ismét a Margit hídon át közlekedtek.

1960.02.19.
39A jelzéssel - kórházi betétjárat - közlekedett Moszkva tér és Dániel utca között.

1960.09.19.
Az alábbi forgalmi változásd történt:
--- 39 Üllői úti (József Attila) lakótelep - Nagyvárad tér - Kálvin tér - Bajcsy Zsilinszky út - Margit híd - Moszkva tér - Dániel utca útvonalon;
--- 39A Nagyvárad tér - Kálvin tér - Bajcsy Zsilinszky út - Margit híd - Moszkva tér - Dániel utca útvonalon;
--- 39B Moszkva tér - Dániel utca útvonalon közlekedtek.

1962.07.16.
A 39A jelzésű autóbuszjárat útvonala meghosszabbodott: Lobogó utca - Nagyvárad tér - Margit híd - Dániel utca.

1962.12.10.
Viszonylatszám-változások történtek:
--- 39 => 89 (Dániel utca - Aszódi utca);
--- 39A => 39 (Dániel utca - Lobogó utca);
--- 39B => megszűnt (Dániel utca - Moszkva tér).

1964.08.06.
Ismét közlekedett a 39A jelzésű autóbusz (kórházi járat) Vígszínház és Dániel utca között.

1972.12.23.
A K-Ny.-i metró újabb szakaszának átadása miatt az alábbi forgalmi változás történt:
--- 39 Goldmark Károly utca - Déli pályaudvar - Moszkva tér - Dániel utca;
--- 39A megszűnt.

1973.09.17.
Ismét közlekedett a 39A jelzésű autóbusz ezúttal Moszkva tér és Dániel utca között.

1974.01.14.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- 39 => Batthyány tér - Goldmark Károly utca;
--- 39A => viszonylatjelzése 39Y lett.

1977.01.01.
A 39Y viszonylatjelzésű vonalat 156-osra változtatták.

1986.12.30.
A 39-es autóbuszok Batthyány tér felől a Maros utcai SzTK-t is érintik.

xxxx.xx.xx.
A 139-es autóbusz Déli pályaudvar és Gazdagréti lakótelep között közlekedett.
/Sajnos a beindításának az időpontja számomra ismeretlen./

1987.01.01.
A 139-es járatot gyorsjárattá szervezték át.

---
Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Slonya Creative Commons License 2003.11.19 0 0 41
Adatokat köszi!
Közben megnéztem egy 1958-as Bp. térképen, és az volt a denevér úti vá. helye, amit mondtam.

Üdv.: Slonya

Előzmény: BPO-700 (36)
Blöky Creative Commons License 2003.11.19 0 0 40
"1919.11.21.
A 17-es villamosok Városliget - Rákóczi út - Erzsébet híd - Déli pályaudvar - Margit híd - Rákóczi út - Városliget útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 15-ös villamos közlekedett!/"

Már 1915-ben is, útvonal pontosabban: Városliget - Aréna (Dózsa) út - Thököly út - stb. - Vilmos császár (Bajcsy-Zsilinszky) út - Astoria - Rákóczi út - Rottenbiller u. - Damjanich u. - Városliget.

Előzmény: BPO-700 (38)
Blöky Creative Commons License 2003.11.19 0 0 39
Tipp: az 52A biztos nem a 152-es vonalán, hanem az 52-es betétjárataként érte el a Repkény utcát.
Előzmény: BPO-700 (36)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!