Ha most hülyéskedni akarnék akkor hirdetést adnék fel: "Kitűnő állapotban lévő Hammond orgonám tenplomi, szakrális orgonára cserélném - értékegyeztetéssel". Segítsetek: nekem valahogy nem megy a jazz. Amennyire szeretem (persze nem minden ágát), annyira nem tudom játszani. Mondjuk nem is tanultam soha. Tegnap csak klasszikus, szakrális műveket játszottam, hát magam is meglepődtem mennyire jól ment. Viszont a jazz elemekkel kínlódom. Lehet, hogy rock (és alfajai) mennének, de abban a műfajban jobb vagyok basszusgitáron.
Nem untatni akarok evvel bárkit is, de adjatok valami tippet, mert úgy érzem nem tudok fejlődni. Szaktársak, ti hogy vagyok evvel?
Bezzeg amilyen Tone Cabinetet nekem csinált Harangozó Misi az csak ugatta ezt... (én meg marha valódi pénzt adtam neki érte, nem spielgeld-et a Capitali játékból).
Valóban volt Balázs Fecónak, Pressernek, Fogarassynak, Patakinak, T-L-M de azok kicsik voltak, olyat Smith nem használt. Figyelem a Bartók rádiót, hátha...
Nos, rádiófelvételről nincs tudomásom. Tévéfelvétel állítólag készült, azonban én nem emlékszem ilyenre. (Nem voltam tévé-függő, így ha lett "végeredmény" azt nem láttam.)
Az Erkel Színházban jelen volt haverom viszont esküszik arra, hogy Jimmynek gondja volt a pedállal, kifelé valami basszus kontakhiba hallatszott, és a Mester látványosan emelgette, csapkodta a pedálokat, de a koncert nem állt le. Bevallom, ilyen szituációra nem emlékszem. Lehet, hogy volt délutáni és esti koncert? Who knows? Azt, hogy honnan szerezhettek cuccot? Akkoriban Pataki Lacinak (Syrius), Balázs Fecónak (Taurus) volt Hammondja. Talán Pressernek és Fogarassynak is...
A lengyelek akkor ott valamit eltoltak. Lehet hogy nem is ABC volt? A standard koncertcucc: B3 (paddal, pedállal) és 2 db. 122/147 leslie, mint a nemrég hivatkozott videóban. Ezzel még játékban, hangban megegyezik a C3 és A100 sorozat, csak a dizájn eltérő a tömör alsórész miatt. Lezliben nagyobb a szórás, a 145, a 31H, 21H, 22H tökéletesen egyenértékű, de lehetett látni 710, 770, 760, 910-es lezlivel is. (pl. Root Down)
Az 1972-es magyarországira honnan, milyen orgonaösszeállítást szerezhettek? Készülhetett róla tv-rádiófelvétel?
Köszi, igen, még egy kicsit csavargatni kell majd a potikat... (most nem is tudom, hogy a mic. trimmeket hova tekertem ... :) ) Viszont a digital Xb sehol sincs ehhez a szund'hoz... A 12AX7 cső csodát tesz! :)
Szia, fogas kérdés. Egyébként nem is szól rosszul. Ja, hátul a fehér mikrofon trimmereket teljesen fel kell tekerni. Nem baj ha kicsit orrhangú, zenei környezetben lehet hogy még jobb is, jobban kijön a hangja. Ismétlem, nem is rossz felvétel. Azok a kis zajok sem ártanak neki, egy igazi analóg B3/122 láncban még több zaj is elő tud fordulni, attól jó. Szóval ne a digitális XB/műlezli legyen az etalon hang, az túl steril. Ha mégsem vagy megelégedve, kívülről mikrofonozd be. Úgylátszik itt kis EQ is elkelhet. Ki kell kísérletezni az elején a megfelelő hangzást. Zs.
Jimmy Smith-szel kapcsolatos élményemet (vagy inkább egy kis történetet) szeretnék itt feleleveníteni:
1972-ben voltam a varsói Jazz Jamboree-n. Fellépett Ő is, de a lengyel szervezők nem olyan Hammondot biztosítottak, amelyen lett volna láb basszus. Jimmy hihetetlen balhét vágott ki a közönség előtt, nem akarta vállalni a fellépést. (Érdekes, hogy nem előzőleg zárt kapuik mögött volt a színpad mustra...) Végül úgy oldódott meg a dolog, hogy az ugyanaznap fellépő Cannonball Adderley Quintet bőgőse, Walter Booker ugrott be a csapatba. Gondolom, ennek nyoma van a fesztiválról kiadott válogatás LP-n, melyeket annak idején a bp-i Lengyel Kultúra boltjában meg lehetett vásárolni.
Két-három nappal később az Erkel Színházban már nem volt ilyen gondja Jimmynek. A zenekarban Kenny Burrell-re emlékezem még...
Ha 0-án hagytam minden eq-t a mixeren, akkor még Sokol rádiósabb volt a szund'... Kicsit belenyúltam és ilyen lett... A hangerőt istenesen fel kellett tekerni a MS-on, de még így is hallatszik egy kicsit a motorhang Slow/Fast kapcsolásnál. De mitől ilyen fedett a hang? :( Élőben 100-szor szebben szól!
Igencsak keves szo esik itt a Uriah Heeprol, ez a szam 1970-ben jott ki az elso Heep lemezen. A szokatlanul kemeny hangzasu B3(nahat, nem C:) vegig dominalja a szamot. Muveloje Ken Hensley.
Még dolgoztam együtt Dandó Péterrel, jó srác, nagyon jó zenész volt.
Nem tudom hogy Dandozolika hogy viszonyul hozzá, de gyakorlatilag egy óriási MTV archívumot tett fel a jutyúbra, nagy kincs, hiánypótló. Tessék szinte mind végignézni!
Persze akinek aggályai vannak a szerzői jogokkal, inkább ne nézze. Kíváncsi vagyok megállja-e? :-)