Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Funk Creative Commons License 2001.05.11 0 0 411
Sziasztok!

A kötelezőről csak annyit,hogy én a legmagasabb bónuszban vagyok,így az 1300-as motorra a garanciánál fizetek havonta 1309 Ft-ot.Ha megkötöd a veteránost az eddig megszerzett előnyöd a semmibe tűnik.Ha netán más járművet vennél pár év múlva (sosem lehet tudni) kezdheted elölről horror árakon.Szerintem akinek megérheti:ha két kocsit tart és az egyikre "ketyeg"
a bónusz vagy ha nagy köbcentis a gép (bogár 1600ccm,busz 2000ccm).
Az 1300-as motorodon minden további nélkül ki lehet cserélni a henger+dugót 1600-ra,hengerfejet felmaratni,vagy venni egy pár jó állapotú 1,6-os hengerfejet.A motorszámod így marad a régi(nincs átírás,emelt kötelező stb).Ajánlott AB-s vagy AR-es 44 lovas motoroknál,itt elég nagyok az olajfuratok a nagyobb terheléshez is.Más szívócsonkkal az 1,6-os karbiját fel lehet tenni.Még ki kell cserélni a motorháztetőt "lukacsosra",a jó hűtés végett. A Mahle henger-dugó-gyürü szett most 32500 Ft,ha az 1300-as hengerfejet maratod fel,az kb.:10000 Ft.Karbit én 5000-ért vettem,szívócső 2500 pénz volt.A kérdés,hogy az a pár lóerő,ha a motorod egyébként jó,megér-e közel 100000-et.A szerelők egy teljes felújítást 1600-ra 150000-300000-ig mondanak.

Üdv:Funk

Előzmény: Réka Koma (410)
Réka Koma Creative Commons License 2001.05.11 0 0 410
Valóban süllyednénk? senkinek nem romlott el a Bogara mostanság, és nincs szüksége alkatrészre? Nem kívántok hozzászólni a kedvezményes biztosításhoz? Nem szerveződik valamilyen találkozó, amiről lehetne dumázni? Apropó, a Velencei - tói mikor várható? És: senki sem akarja csak úgy spontán megírni, hogy milyen istenien fut az autója, és mennyire szereti?

Ja, most jut eszembe, melyik szerelőnél érdemes érdeklődni enyhe tuning ügyben? mert szeretnénk az ezerhármasból valamivel többet kihozni.

A mi Pömpikénk majd csak jövő héten fog istenien futni, ha Szabómikibácsi kicseréli a felfüggesztéseket, vagy mit csinál a kerekekkel, hogy ne pattogjon az autó, mint egy piros - fekete gumilabda. Isteni lesz, és azt a 10 centinyi holtjátékot is kiveszi a kormányból, csuhéj! Már alig várom.

R

Előzmény: Funk (409)
Funk Creative Commons License 2001.05.11 0 0 409
Süllyedünk.
MBK Creative Commons License 2001.05.07 0 0 408
Szevasztok Bogarasok!
Az emlegetett Kedvezményes Kötelező Gépjármű Felelősségbiztosítás ürügyén tartunk egy klubgyűlést. Ezen minden eddigi és leendő biztosított választ kaphat a kérdéseire. (Aki nem tudná: 30 évnél idősebb és a MAVAMSZ előírásának megfelelő állapotú gépjárműre köthető ilyen biztosítás.) A biztosítótól lesz valaki és egy jogász is jelen lesz. A kérdéseket gyűjtjük, és csoportosítjuk. Ehhez azt kérjük, hogy juttasd el hozzánk e-mailben a mandel@kopdat.hu, a mice@mail.matav.hu vagy a szepes.gabor@matavnet.hu címek valamelyikére.
Klubgyűlés időpontja és helyszíne: 2001. május 17. csütörtök 18-órától, Ady Endre általános iskola, Budapest XX. Ady Endre u. 98.
Magyarországi Bogarasok Klubja vezetősége
vwlaca Creative Commons License 2001.05.03 0 0 407
Hali Réka!

Az ócsó kötelezőhöz ne kell veteránvizsga!
Be kell lépni a magyar veteránautós szöv.-be, vagy még egyszerűbb: be kell lépni a
Magyar Bogarasok Klubjába, amivel autómatikusan vetaut szöv. tag is leszel.
Évi 4000Ft a tagsági, és a köteleződ meg évi 5000 +1000Ft járulékos költség
Összesen 10 róka/év

Ne olyan szigorúak a feltételek, és nem kell fizetni akkor, ha vmilyen okból almás
a helyzet.
Beszélj a Szepessel

Üdv
Laca

Előzmény: Réka Koma (406)
Réka Koma Creative Commons License 2001.05.03 0 0 406
Szia vwlaca,

valóban, nem érdemes kilencezret kidobni, hogy azt mondják - amit amúgy is tudok - hogy mindenhol rohad. Bár, ki kéne próbálni... ha ingyen lenne!

Igazából a biztosításokon és a súlyadón akarunk spórólni vele, még körbejárjuk a dolgot.

Köszi a sok segítséget! Majd beszámolok!

R

Előzmény: vwlaca (405)
vwlaca Creative Commons License 2001.05.02 0 0 405
Réka!

Nem kell friss fényezés, de jó áll-ban kell legyen a festés (is).
Ha rohad is pár helyen, akkor inkább hozd rendbe a verdát, és utána vizsgáztasd le, mert
egyébként bukta a lé.

Üdv
Laca.

Előzmény: Réka Koma (404)
Réka Koma Creative Commons License 2001.05.02 0 0 404
Wlaca, köszi!

de: Jaj! szóval kifogástalan állapot? az éppen nincs... A tied kifogástalan? frissen fényezve, sehol nem rohad, és nem is horpadt? Illetve, ha az enyém ilyen, javasolnád hogy hagyjam az egészet, és inkább spóróljam meg a 9 000 Ft-ot addigra, mire kifogástalan lesz (kb. soha...)

Mit gondolsz?

Várom válaszod, köszi: Réka

Előzmény: vwlaca (401)
AZS Creative Commons License 2001.04.30 0 0 403
Szóval ki akar még május végén Rovinjban (Isztria) bogártalálkozni? Mi megyünk, buszokkal, bogarakkal.

http://vwbuba.hr

Funk Creative Commons License 2001.04.30 0 0 402
Egy kedves ismeretlen tanácsokat kért tőlem Bogár vásárlásra,de lehet hogy a mailcímét rosszúl értettem,és itt is már sokszor volt téma ez,ezért ide is bemásolnám az általam írt szösszenetet,elég hosszú,így hát akit nem érdekel a téma,kérem lapozza át.

Szia!

A modellévek augusztustól augusztusig tartanak.A legfontosabb,hogy az alváz és a motorszám időben stimmeljenek. Nálad 1969 , alvázszám:

1968 dec.:119,474,780-1969 júl.:119-1200,000
1969 aug.:110,2000,001-1970.júl.:110,3100,0000 közé kell esnie.

Motorszám,ha 1200-as:D 0438824 1968 dec.
D 0592445 1969 dec.

Ha 1300-as:37 Le:E0020022 környékén,
40 Le:F1778164 környékén.

1969-től minden belső kilincs,fogantyú fekete műanyag,a kerékárcsák króm bevonattal.
Alvázszám a hátsó ülés alatt az alagúton,motorszám a dinamó(generátor) tartóbak talpánál.

Amit javasolnék megnézni:

KASZNI KIVÜL:leggyorsabban rohadnak: kerékdob,sárvédő,küszöb,ajtóoszlop alsó része,padlólemez,hátsó kerékfelfüggesztés, hátsó ülés alatt akksinál.Lényeges a motorháztető valamint a csomagtértető könnyű nyithatósága, zárak, ablakemelők működése, üvegek sarkában gyári jelzés,esetleg dátum.

KASZNI BENT:Számok,adattáblák megléte,korban összeegyeztethetősége,esetleg a hátsó ülés melletti kárpitok leszedése,bekukkantás,beázásnyomok keresése,kapcsolók,műszerek működése,állapota,apró biszbaszok (vízlehúzó gumi,fogantyúk,króm kiegészítők,stb.)megléte,mert az áruk megdöbbentően magas.Általában igaz,hogy jobban megéri megvenni bontott eredeti német alkatrészt mint új után gyártottat,kivétel tömítések,fesszabályzó,ilyesmi. A kaszni legyen inkább épségben, mint a motor (drágább).

MOTOR: Ellenőrizni, minden henger üzemel-e, kopogás, zörej adódhat a rosszul felerősített alkatrészek miatt is (légszűrő stb.). Blokk: ne legyen repedt, alsó rész lehet kissé olajos, de nem csöpöghet.
Beindítva zajok: nagy szelep hézag, fordulatszámmal azonos kopácsolás, padlógáznál fémes zörej. Törött szelep rugó fordulatszám felével egyenlő fémes kopogás. Hajtórúd csapágy nagy hézaga fordulatszámmal egyező tompa kopogás. Főcsapágy nagy hézaga egyes tompa ütések, melyek terheléstől függően erősödnek. Dugattyúcsapszeg nagy hézaga fordulatszámmal megegyező egyenletes fémes kopogás alapjáraton. Dugattyúkopogás alacsony fordulatszámon, motor melegedésével megszűnik. Gyűrűtörés halk kopogás, elmosódott sziszegő hang alacsony fordulatszámon. Dinamó vagy ventilátor csapágy hibája, ha az ékszíjat levesszük, megszűnik (morgó zaj). Rossz gyújtás, vagy rossz hőértékű gyertyánál nagyobb terheléstől „csilingelés”. Kuplung berregése, zúgása hiba, lassan felengedve nem rángathat. Olajbeöntő fedél levételénél ott sok kiáramló kipufogó-gáz: kopott gyűrű. Leállítás után pár másodperccel újraindítás, ha pöccre indul, akkumulátor jó. Figyelni, a hideg-meleg indíthatóságra, indítómotor nem recseghet. Szivatóberendezés melegedő motornál, fogazott tárcsa emelkedik, ezzel egyidőben a fordulatszám csökken. Gyertyák színe elektróda legyen barna, rozsdabarna, de mindenképpen száraz. Kormány torziós rúd sérülése, a kocsi a sérült oldal felé dől. Első futómű állapota csakúgy, mint más típusoknál, a gumik állapotából megítélhető. A kocsi segge, ha nem egyenes, akkor torziós rúd probléma vagy külső-belső gumikarmantyú elkopott. Lengéscsillapítók lenyomva, kerekenként két-három rugózás után megáll. Kormány alulról kormányrudak nincsenek elgörbülve, a kormánykereket forgatva a holtjáték kerék elmozdulás nélkül 1-1,5 cm lehet. Ha a kormány nehezen mozog, feltételezhetjük, hogy túlhúzták, hogy a kopás miatti holtjáték ne tűnjön fel. Fék: a kerék belső oldalán nem lehet olajosság, olajfolyás. A fékpedál tartósan lenyomva, a pedál nem süllyedhet, mert akkor tömítetlen a fékrendszer. Ha pumpálásra keményedik, akkor öreg a fékolaj,és/vagy levegős a rendszer. Kézifék: általában harmadik kattanásra fixen behúz. Kerekek: azonos mintázat, méret (pótkerék is). Ha a mintázatuk egyenlőtlenül kopott, az rossz futómű beállításra utal. A keréktárcsák ne legyenek sérültek.

VILLAMOSSÁG: Aksi, önindító többszöri egymás utáni indításkor jó, recsegés nem lehet. Töltéslámpa működése, ha a gyújtást ráadva nem világít, de a visszajelző-izzó jó, akkor az feszszabályzó, de inkább szénkefék hibájára utal. Dinamó csapágy nem lehet zajos. Elosztófedelet levesszük, nem lehet repedt. Elosztó tengely játéka nem megengedett (új gyújtáselosztó, Bosch 009-es, kb. 22ezer forint). Vizsgáljuk meg az érintkező állapotát, a pipát, a gyújtókábelek nem lehetnek repedtek. Ezen kívül a műszerek, ellenőrző lámpák, ablaktörlő, kürt, kapcsolók, lámpák működése.

PRÓBAÚT: Különböző útminőségeken (beton, földút stb.) a kuplung nem rángathat lassú felengedésnél, hirtelen gázadásra nem csúszhat. Váltónak csendben, recsegés nélkül kell üzemelnie. A sebességből kiugró váltó kopott kapcsolóműre utal. A hátsó híd, azaz differenciálmű, ha hirtelen gyorsításkor, vagy lassításkor kopog, az a főáttételek fogaskerekeinek meghibásodására utal. Ha állandó a zaj, akkor rossz a fogaskerekek beállítása, ha kanyarban zajos, az differenciálmű hiba. Fontos az olajnyomás és a motor teljesítmény ellenőrzése, a kormány sima úton semerre nem húzhat el, ellenkező esetben rossz beállítás vagy guminyomás probléma. Kerékagy csapágynál a folyamatos zúgás elhasználódottságot jelez. Elöl a csere gyerekjáték, tavaly a teljes szett jó helyen kb. 4800,- Ft(hátúl gázos). Ha minden stimmel, kipróbálhatjuk a fűtést is. Félig nyert ügyünk van, ha a hátsó ülés alatt nem füst, hanem meleg árad be. Ennél kényesebb az előre jutó meleg levegő mennyisége és melegsége. Rosszul lakatolt (szétrohadt küszöbű) autónál ez egyenlő a nullával.
Ezeken kívül természetesen érdemes megnézni mindazt, amit más használt autó vételénél is megtennénk. A kissé kopott motor az első indításnál kisebb füstpamacsot kibocsáthat,mert fekvő boxer motorral van dolgunk.Ha a motor és alvázszámok stimmelnek,akkor mindenképpen az alsó ékszíjtárcsa megrángatásával kezdjük,mert ez elég sok mindent elárulhat a motor főtengely körüli kopottságáról. Általában elmondható, hogy a tengelyirányú holtjáték kézzel való érzékelhetősége nem kívánatos(~0,5mm).Akkor ajánlom jó szívvel a vételt,ha hajlandó vagy otthon bütykölni,a sok kis apróságot magad javítani.Az autószerelők általában úgy fognak reátok tekinteni, mint „lámer” hobbistára, akinek az átlagnál (szerintük) több pénze van. És általában a pénzedért még át is vágnak(állítólag vannak kivételek,listájuk,és még sok más:w3.swi.hu/vwinfo.).Jobban lehet járni egy kicsit több pénzért egy jobb állapotú darabbal,mert pl.:a lakatosmunka egy kész vagyon.Mire a gép nagyjából kész lesz,könnyen belefuthatunk nagyon sok saját munkával is a 800000-1000000 Ft-os álomhatárba . Még nagyon sok mindent el lehetne mondani, de ez mindig az adott Bogár, és az azzal kapcsolatos problémák specifikuma. Azért ha teheted, mindenképpen próbálj meg egy Bogarat nem csak fényképen látott emberkét magaddal vinni, mert több szem többet lát.
Természetesen egy harmincon túli autónál ez sem jelent garanciát.Itt fokozottan fenn áll az „első idős gondos tulaj, aki esőben az utcára sem vitte ki a kedvencét” duma.
Végezetűl sok szerencsét a géphez,és idő előtt nehogy elkedvetlenedj, mert megéri a sok munka. Üdv:Funk

vwlaca Creative Commons License 2001.04.29 0 0 401
Réka Koma!

Nekem tavaly sikerült letenni a veteránvizsgát. Az egész vizsga egy komplett műszaki vizsgával kezdődik(????????).Ezt egy kicsit furcsának találtam, mivel friss műszakival mentem. Az idő nagy részét evvel töltik el.Aztán jön egy csóka,aki lepontozza a gépet. Teljesen eredetinek kell lennie, sportkormányt, széles felnit, sportülést felejsd el. Jó kell legyen a fényezés, kárpit, króm,stb., egyszóval kifogástalan állapotban kell legyen.
Ha vmilyen okból nem megy át az autó, akkor bukta a pénz!
Ja igen, vinni kell a típusról irodalmat(alkatrézek,robbantott ábrás képek stb.)
Na azért nem kell megijedni tőle,nekem elég simán ment a veterán része. A műszaki részben szívóztak, hogy a computerük a hátsó fékdobon vmit talált, meg az volt a nagy problémájuk, hogy a halogénizzó kékesen világít...

JA A LEGFONTOSABB: 30 ÉVET MEG KELL HALADJA AZ ÉLETKOR!

Más veteránvizsga nincs, csak a kedvezményes kötelező biztosítás megkötésekor volt egy állapotfelmérés a klubban, azt hittem erre gondolsz.

Ha van még kérdés ,szívesen válaszolok.
Sok sikert!
Ha túl vagy rajta,írd meg a tapasztalataidat!

Üdv

Laca

Előzmény: Réka Koma (399)
Torrente Creative Commons License 2001.04.27 0 0 400
400!!!
Réka Koma Creative Commons License 2001.04.23 0 0 399
Wlaca, igen, Autóklubos vizsgára vagyok máris bejelentkezve, miért, van másik is? A Rajzáson magyarázott egy apró bácsi R -s sapkában a vizsgáról, de nem jegyeztem meg, mert kusza volt. Örömmel venném, ha felvilágosítanátok! Neked már van veteránvizsgád? kinek van? És ha nem minősítik veteránná, akkor is ugrik a kilencezer forint? És Szepes Gábor miért nem válaszol már? most hívjam fel? Felhívom.

CSókolom!

r

Előzmény: vwlaca (397)
Tzl Creative Commons License 2001.04.23 0 0 398
Köszi AZS a reklámot, de direkt nem irtam be ebbe a forumba, mert szerintem ez nem arra való, viszont ha már szóbakerült akkor megerősítem, hogy tényleg eladó a bogaram, és nálam lehet érdeklődni. (Akinek nem kell belőle a zene annak 750-ről indul a limit)

Más.: Gyengélkedik a keresztdobom. Lehet, hogy lukas is. Érdemes azt foltozni, vagy vegyek egy újat, és ha az új a megoldás akkor az kb. mi pénz.

Üdv.: Tzl

Előzmény: AZS (396)
vwlaca Creative Commons License 2001.04.20 0 0 397
Réka Koma!

Nem olyan bonyolult a veteránosítás.
Az autoklubbos veteránvizsgát akarod lerakni?

Előzmény: Réka Koma (393)
AZS Creative Commons License 2001.04.20 0 0 396
Ha belül és alul is olyan, mint kívül, akkor valószínűleg igen.
Bár kicsit drágábban (850e) tudok egy ennél is szebb, szintén kék bogarat, az viszont injektoros, tuningolt, fullextrás és nagyon korrekt a jelenlegi gazdája.
Sőt, az autóról Tzl még nálam is többet tudna mesélni...
Előzmény: gebild (394)
AZS Creative Commons License 2001.04.20 0 0 395
Vegyél belső (szélvédőre ragasztható) erősítős antennát, azt nem törik le, és az erősítő miatt még jobb is.

Sz. G. valószínűleg tud segíteni, csak két dolgot vegyél figyelembe: 1. a vezetékneve végén nincs i betű, 2. az AZS betűkombinációt még véletlenül se ejtsd ki előtte :-)

Előzmény: Réka Koma (393)
gebild Creative Commons License 2001.04.20 0 0 394
Sziasztok!

Megér ez 600e Ft-ot?

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

gebild

Réka Koma Creative Commons License 2001.04.20 0 0 393
Háj!

Valamelyik paraszt derékszögben behajlította az antennámat. bunkó. Fujj. Most vehetek új antennát, addig pedig recsegni fog a britliszpírsz a rádión...

Valamint: izgalmas hírek: veteránosítjuk a verdát! Izgiizgi! Ki tud ezzel kapcsolatban élményekről beszámolni? Most azon vagyok, hogy az ún. "dokumentációt" beszerezzem, ez a fényképes illusztráció a motorról, autóról, meg robbantott motorábra kell... hú de bonyesz!

Szepesi Gáborral próbálok kontaktálni, talán ő tud segíteni, ugye?

szijasztok:r

Torrente Creative Commons License 2001.04.11 0 0 392
Bocs, Pere, az előbb elfelejtettem: motorom nincs, de ha felhívod a Meggyesi Balázst, úgy emléxem, neki van egy eladó 1200-es. Meg talán tud mást is. Vagy hívd a Szepest. Telefonszámok a vwinfo.fw.hu-n!
Előzmény: pere (390)
Torrente Creative Commons License 2001.04.11 0 0 391
ÜdVW!

Pere: az egész mindenség kinn van Piliscsabán, ha érdekel a dolog, hétvégén kinézhetünk. Hívj vagy dobj egy mélt, úgy jobb, mint itt megbeszélni.

Gabek: ha érdekel, hívj vagy mélezz a részletek miatt, de szerintem ne várj sokáig, mert még el találnak fogyni a kazetták. Meg a VWInfo-discount is bejátszhat (-500 Ft)

Torro

Előzmény: pere (390)
pere Creative Commons License 2001.04.10 0 0 390
Torrente!

Merre található a "cucc"?
Motort tudsz szerezni? Nem akarom forgalomba helyezni.
köszi,
/e

Előzmény: Torrente (383)
gabek Creative Commons License 2001.04.10 0 0 389
Ezt úgy értsem, hogy 49 db reklám és 9 propaganda cucc 2 kazettán 6e Ft?
Érdekelne a dolog...

GABEK

Előzmény: Torrente (388)
Torrente Creative Commons License 2001.04.10 0 0 388
Na, nem kell aggódni, nem Zorró bomlik! Hanem a másik. A kerekek nyáriak, de hogy mennyire használtak, azt nemtom. Ki kell menni és megnézni, majd eldönteni. Ha télleg érdekel, siess, mert a kerekek iránt már elég sokan érdeklődtek.

A váltók rövidek mind a ketten és nagyon jók.

Én
(PS: van eladó még más. 49 db korabeli VW Bogár TV reklám egy VHS kazettán 2000 Ft / db, 9 db korabeli VW Bogár "propagandafilm" egy VHS kazettán 5000 Ft / db, együtt a kettő 6000 Ft)

Előzmény: Réka Koma (385)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.08 0 0 387
Két címen lehet elérni szép képeket:

http://fiktiv.szgtikol.kando.hu/~fikusz
http://www.geocities.com/tero_virta/volks/2001_Hungary.html

Üdv,

McAl

Előzmény: Torrente (378)
ms Creative Commons License 2001.04.07 0 0 386
A váltó milyen? Normál vagy hosszú? Köszi Üdv MS
Előzmény: Torrente (384)
Réka Koma Creative Commons License 2001.04.06 0 0 385
Szegény Zorro...

a kerekek érdekelnek, ha nyáriak, és nem nagyon használtak. ?

Réka

Előzmény: Torrente (384)
Torrente Creative Commons License 2001.04.06 0 0 384
Ja, ez mindenki másnak is szól, szóval elbontásra kerül egy 71-es 1300-as. Ami még megvan: az alábbiakban leírt dolgok, a fék munkahengerek újak (a fő is), 4 kerék, 2 ajtó, csomagtér- és motortér-fedél, váltó (ebből kettő van egyébként eladó), hátsó ülés, benzintank, ablakok körbe, ablakemelő szerkezetek, ilyesmik... Egyben is eladó, úgy 50.000 Ft az irányár. Hívjatok!

T

Torrente Creative Commons License 2001.04.06 0 0 383
Üdv, /e!

Nekem van eladó majdnem komplett autó alkatrésznek, de motor nélkül. Szóval az alváz nagyon jó állapotban van, futómű, fékek, váltó full, csak a motor hibádzik... Hívj, ha érdekel! 06 20 9 562 793

T.

pere Creative Commons License 2001.04.05 0 0 382
Sziasztok!
Égetően szükségem lenne egy bogár alvázra (motor, váltó, futómű)!
Ha valaki tud ilyet, kérem segítsen! Írjatok, minden megoldás érdekel!
Előre is köszönöm,

/e

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!