Szerintem még senki nem kapta meg ezt a bizonyos konfirm e-mailt, így aztán jön szegény piti81, szétcsapja a szervert, és kiküldi manuál... ez van... :(
Ha jól értem, eddig a legjobb szervízárat az M6 adta, mert 20k-t dízelre 35e alatt fizettem, és ebben volt pollenszűrő-cs is, csak az üzemanyagsztűrőt hagytam 30k-ra külön... tőlük is lett bekérve vajh szonda ajánlat?
Gratulok T. kolléga, gyűlünk itten szépen hasonló autó, hasonló örömök... Dalma lányom tegnap volt 1 hónapos, lassan üldözhetem az udvarlókat... :)))))))))))))))
Állítólag a gáztelókat, amik a csomagteret emelik, azt is törökben gyártják... de az enyimben német van... ha mázlim van, lehet, hogy nekem még német lengéscsillapítóból jutott, mert járok én sokat xar utakon, de nekem semmi nesz hátul...
Ha szoftveres, akkor miért nem mindenkinél jön elő? Nem vagyok meggyőzve... komolyan, beültetlek az enyimbe, én meg beülök a tiedbe, és keresztpróbázunk...
Azért érdekes, hogy a szervizek sajátosan értelmezik, hogy mit mikor kell cserélni. Pollenszűrő, üzemanyagszűrő. Amit az Óbuda ír, az meg egy merő marhaság. Tiszta dedó! Tipikus: jaj, nem szabad, mert 7 év a gari és akkor nem szabad, ha 2 év lenne, akkor megengedné a bácsi, de így nem.
Nem vagyok teljesen magamnál, de ha egy kicsit tovább olvastok, sztem ezt indokoltnak tartjátok.
!!!!!!!!!!OFF!!!!!!!!!!!
Engedjétek meg, hogy bemutassam nektek Bálintot:
Bálint ma délután 14 óra 40-kor született, súlya 3450 gramm, hossza 51 cm. A haja szőke, a szeme kék, akárcsak a gyönyörű édesanyjáé.
Teli vagyok élményekkel (+némi alkohol tartalmú itallal) és mesélni valóval, de az az igazság, hogy egyszerűen képtelen vagyok kiírni magamból őket. Remélem elnézitek nekem ezt.
Reggeltem magam és 2 tized másodperc múlva jött is a jelszó. Mondom hurrá! Bejelentkezek, megváltoztatom, minden rendben. Majd 10 perc múlva jön egy mail "ceedservice jelszó" címmel és a levél tartalma "click.prm". Hát?! A megváltoztatott jelszóm meg már nem is jó... :(
A "Szervízajánlat KIA Óbuda" bejegyzés kétszer volt meg. Remegő kézzel töröltem a második példányt, de sikerült (remélem nem okkal volt fönn kétszer!). Tudok szerkeszteni! Nekem legelőször kicsit bonyolultnak tűnt a weboldal, de hamar megszoktam és rájöttem a logikájára. Így most már bátrabb vagyok és én is bíztatok mindenkit, szerkesszük együtt!
Én november 8-án vettem át, és voltam is már szervízben a kopogás miatt. Nekem akkor hátsó stabilizátorokat cseréltek (kutyacsont), de a kopogás megmaradt. Viszont, most, hogy nincs olyan hideg, nem hallom. Sőt, amikor kopogott, akkor is addig, amíg fel nem melegedett az autó!
Ha tényleg Sachs a lengéscsillapiitó, akkor ne csodálkozzunk, h kopog mert a legpocsékabb ami csak létezik a piacon. Ez nagyon lehangoló, de ha igaz, akkor legalább tudjuk, h mi a kopogás oka. Ha pedig széra hiba, akkor kb mikor gyártották? Az én kocsim nov eljén került hozzám. Ti mikor vettétek át?
Egy ismerősöm ismeröse a központban dolgozik és ő utána nézett a rendelésnek, így derült ki ez az infó. Ha nem érdeklődök utána nem tudom meddig kell még várakozni.
Az elektromos csomag 100, a tolató radar 50-60 körül lehet, így jön össze a motor ára közötti különbség. A GPS, a szőnyeg és talán a csomagtértálca már fájdalomdíj, de sokkal többre nincs sansz. Még éppen hogy de, a 3 hónapos szállítási határidőn belül vannak, ezért nagyon nem reklamálhatók, az autóra viszont már szükségem van.
Ha a kedvezőnek tűnő ár miatt odavitted az autód ők nyertek. Gondolják ha ott vagy,ezt úgy is cserélteted és ezzel ők a pénzüknél vannak,valszeg üza szűrőt is cseréltetsz hogy ne kelljen sűrün menned.Ha ezek az ajánlatban is szerepelnének,átgondolnád és lehet más ajánlatot is keresnél.
Köszi,Csalódott lennék ha ez lenne a megoldás.Ehhez szerintem még túl fiatalok ezek az autók.Nos az enyém alig múlt 3 hónapos 7000 km-vel a háta mögött.Eddigi autóim lengéscsillapítói évek múltán sem kopogtak több 10 ezer km után sem.Érdekes!!!
Pollenszűrő-t azérd add még hozzá és esetleg ha igényled és nem akarsz 30ezernél megint menni akkor esetleg az üzemanyagszűrőt is és akkor ott van ahol a KIA Szabó ajánlata. Szerintem mindekttő korrekt ajánlat.
Hát igen, az adott gázpedál álláshoz tartozó befecskendezési mennyiséget, időt, sok dolog határozza meg, többek között az aktuális fordulatszám, a hőmérséklet, a turbónyomás, a kipufogógáz összetétele stb. stb. A lambda szonda illetve a légszűrőbe épitett légmennyiség mérő adatai döntően befolyásoló tényezők lehetnek.
Most, hogy szárazak az utak, este nem is tűnik gyengének a gyári fényszóró világítás,így az Osram Silverstar izzókat még nem szerelem be, csak, ha kiégnek.
Azt nem tudom, hogy milyen izzók vannak benne, tavaly májusban vásároltam az 1,4 EX-t.
Nekem is kopog(ott) hátul. Mondom ez nem lehet lengéscsillapító, és kipakoltam hátulról mindent: kalaptartó, csomagtér alja, szerszámok, csak a pótkerék maradt jól rögzítve. Próbaút....és kopogott:( Na ekkor mentem el szervízbe, úgyis ingyenes téli átvizsgálás volt, mondom megemlítem. Autó megemel, l.csillapító gyanús, megrendel. 2 hét múlva a cserekor derült ki, hogy csak egyet rendeltek, mert csak egy szivárgott. Bal kicserélve (jött belőle az olaj rendesen) és mostmár pontosan hallható, hogy kopog a jobb oldal, bal teljesen csendben van. SACHS Made in Turkey:((( Szóval a hátulról jövő kopogást a lengéscsillapító okozza SZERINTEM:))
Persze hogy nem, ezt nem is teljes komolysággal írtam, csak a gondolatmenet megértése miatt. Nekem akkor is az a megérzésem, hogy a lambda szondának köze lesz majd a megoldáshoz közvetlen, vagy közvetett módon.
Egyébként nekem sem "rángatott" csak egyszer enyhébben amióta megvan. Szoftvert ezért nem akarok cserélni, jól fogyaszt és megy mint a golyó.
Új szervízajánlat a http://ceedservice.extra.hu -n. A KIA Lurdy is megtisztelt minket ajánlatával. Pár kérdést ( pl. milyen olajat teszbnek bele és lehet e vinni az olajat ha akarom stb. ) még pontosítás alatt, ha meglesz az adat akkor updatelem.
A linkek alatt KIA lurdy szervizajanlat cimszo alatt nem csak omlesztve de táblázatban is elérhető.
Lehet véleményezni. ( pesze ha valakinek van hozzászólni valója )
Ha a szűrő lenne akkor nagy fordulaton / nagy terhelésnél amikor nagy az üzemanyag fogyasztás,akkor jelentkezne! Volt eddig pár dieselem,de így nem tud eltömődni, ill amikor elkoszolodik nem ilyen :( Ez valami szoftveres hiba lehet,mert most más fordulaton csinálja..várjuk még ,hátha másnak is észreveszi...nekem is tünetmnetes volt az első héten,pedig probálgattam!! Az elözönél is ez volt jeleztem a hibát és kb 4-5 honapra rá mások is észreveték... Mondjuk akkoriban kevesebben voltunk jóval :)))
Szerintem az sem kizárt, hogy más baja van a gépnek... mondjuk szimplán egy üzemanyagszűrő a kezdetekkor bekapott valami extrát... fenetudja...
az azért elgondolkodtató, hogy ez a jelenség jelentkezett mondjuk 20%-nál itt a fórumon, de frissítés után gyakorlatilag még csak Te mondtad, hogy nem jó...
Az nem lehet, hogy a lambda szonda egyes értékeire reagál így a vezérlés, hogy tudja tartani a kipufogógáz környezetvédelmi előírásainak az értékeit, ezért a rángatás néha?. Ezt az is bizonyíthatja, hogy valaki írta már itt a fórumon, hogy neki a lambda szonda érintkezésével volt problémája, utána megszűnt a rángatása. Nekem ez az elmélet tetszik a legjobban, megmagyaráz mindent. Lehet, hogy nem is a vezérlő program, hanem maga a szonda szar szériában? Lehet hogy létezik olyan szoftver, ahol nem rángat néha a motor, viszont nem kapsz zöld kártyát? Mi a véleményetek erről?
Ha a rángatás nálad éppen nem is jelentkezik a csörömpölés igen. Egyenlőre ennek sem ismert az oka. AMúgy természetesen ha a te járgányod jól megy amihez gratula attól a hiba (vagy típushiba) még létezik, hiszen néhányan írják, hogy nekik bizony van.
Az alacsony fordulaton történő üzemeltetésnél pl 5. ben alapjáratról azért ne várjuk még egy dieseltől sem, hogy simán felpörög, de azért 1500 2000 környékén ugyan már ne rángasson. Döntse el, hogy akar pörögni vagy sem. : - )
Én vagyok az akinek 3000 km után egyik típushiba sem jelentkezik, így a rángatás sem /az asszonynak szokott......60 -nál 5. ben, mint a Gyulainak :)))) / . Én a dízeles csörömplésről beszéltem.
Ja egy típus hibám mégis van, -5 ben nekem is rá kell segíteni a telóra, dehát a gázok viselkedése már csak ilyen, nem hiszem, hogy ez megváltozik, ha lépten nyomon kicseréltetjük.
Bocsi, hogy beleszólok, de szerintem nem kéne belenyugodni ebbe a rángatásba, ugyanis mivel ez más motoroknál nem jelentkezik illetve ennél a motornál is, hol jelentkezik, hol nem, ezért olyan problémával állunk szemben amiről nem tudni mi okozza.
Egy motornál a néha van - néha nincs dolgok azért nem természetesek.
Talán a befecskendezés vezérlésének környékén keresendő a hiba ?
lehet, hogy éppen akkor kezd rángatni amikor a turbo igazán elkezdene dolgozni ?
Alapjáraton elgyorsítva, főleg nagyobb gázra ez van. Ez van. Vigasztaljon, hogy cserébe sehol máshol nincs dízeles hangja. Engem is zavar, de nagyobb baja ne legyen. Nők és autó terén én már csak nagyon óvatosan nyilatkozok - szándékosan nem írtam népítéletet sem még - de így 3000 után szembe kell vele néznem, hogy ez szerelem, elvesztem. Pedig én alapvetően benzines párti vagyok!
nekem csak 2000km környékén jelentkezett,nem értem addig miért nem? vagy csak akkor vettem észre? De eleinte sokkal finomabban vezettem és akkor csinálnia kellett volna erősebben...
Nekem (1.6 CRDI 700km) tegnap előtt kétszer jelentkezett a rángatás, azóta viszont semmi.
Viszont ma elkezdett csörögni: 1200-1600 fordulaton, gyorsítva van egy csúnya csörgő dízeles hangja. (Éppen olyan mint a céges Astra és Focus traktoroknak)
De ez egy Ceed! nem lehetne ilyen hangja!
Idáig ezt nem hallottam, most viszont egy kicsit csalódott vagyok. Nem tudom mitől van. Idáig csag brummogás jött a motorból de ez a csörgés zavar.
Mitől lehet?
Amúgy a fogysztás rendben van városban mentem első tankkal 700km-t és a maradék km 380. Ha tényleg elmegyek vele 1000km-t városban akkor nagyon szép lenne.
Hát abból nem vesznek zsíroskenyeret, ami pénzt én nálluk hagyok. A legjobban a munkadíj tetszik, szerintem vetekszik egy Jaguár szalonéval. Hát ők tudják. Nekik jogukban áll annyit kérni amennyit nem szégyelnek /és nem szégyelnek/ nekünk meg jogunk van oda menni szervízbe ahol olcsóbb. Uff.
Nekem frissítés után is rángat,de máshol! Most pont városi sebességnél 55-60 körül 4. ben (1500körül) :(( Az elöző verzioban 1800-2200 között volt a hiba! Majd csinálnak egy másik szoftver,ha másnak is jelentkezik akkor megint felfigyelnek,h nem egyedi eset... Lassan elmehetnék a KIA hoz tesztelőnek, az elöző rángatást is az elsők között jeleztem !! 10e Km el ezelőtt!!
Ha jól emlékszem régen esett szó a hátúlról hallható kopogásról.Sajnos nálam is jelentkezett,talált-e valaki erre megoldást?A dieseles rángatás is egyre többször jelentkezik,persze szándékosan nem tudom előidézni.Valóban megoldódik a szoftverfrissítéssel?Mintha úgy olvastam volna hogy valakinek ezután is rángat.Köszi az infókat.
A hétvégén találkoztam a volt kollégámmal a Délpest-nél munkafelvevő ,megkérdeztem tőle mennyi náluk egy 20. e km-es szerviz a dieselnél.
A válasza az volt 56 000 Ft ,jah és olajat nem lehet vinni garanciális autónál ...mondtam neki fasza ...,tehát Szabó úrnak valóban jó az árajánlata sztem.
Ez tényleg elég zavaró lehet (sőt életveszélyes nagy tempónál), de szerintem ez az ablatörlő lapát hibája lehet. Cserélt már valaki lapátot és változott valami ezáltal?
Szerintem brutális az ár... ez komment volt... még ha az üzemanyagszűrőt levonom, akkor is 57e a 20k szervíz... jó minőségű az az olaj, de ennyiért? én 35-öt se fizettem vitt olajjal összesen, ami szintén nem volt gagyi... de erről írtam korábban...
Kérdem én, hány bar nyomással kellene fellőni az ablakmosó tartályból a vizet, hogy a motorháztető végétől a szélvédő közepére tudjon fújni, 30-nál és 160-nál is? Mert vagy az egyik, vagy a másik.
egyébként ezt hogy sikerült kinyomoznod? érdekelne! én mikor beszéltem velük csak egy hebegő hangú emberkével beszéltem akinek érezni lehetett a hangján hogy széttárja kezét és nemtudja mivan!
igazából nem nagyon engednek az árrésükből! ECS+ is 150.000 HUF! tradar az kb 50-60.000 HUF. Szerintem kérj még....:)
SW-ben lehet hogy kellene az az 1.6 de nekem volt 1.4-es kombim az se volt rossz. Pedig az 98 lovas volt csak. Ha full extrát kérsz akkor azért lehet hogy jo lesz! kérhetsz még téligumát, felnit, tetőcsomagtartót.... hátha.
gratula! de azért ez tényleg érdekes hogy 15 kocsit csak úgy "elfelejtenek" megrendelni! én mindenesetre feltárom ezt az ügyet magasabb kiások felé is!
Azért olyan nagyon hurrá hangulatom nincs. Korábban 1,4 benzinest akartam, anyagi okokból, de azután az 1,6 benzines SW ExLimited Piston Gray mellett döntöttünk. Most így vissza az 1,4 benzineshez és a kisebb motor -150 000,- árkülönbsége miatt kapok elektomos csomagot és tolató radart. A többit már csak bónuszként próbálom kialkudni (GPS már megvan).
Ez vicc... Akkor kb nekem is jo árakat mondtak multkor!!! Kiváncsi lennék még egy- két kereskedés árajánlatára!!! Majd azokat is ird be a forumra ha megjöttek. A végén amikor már bejött pár ajánlat akkor az oldal elérhetőségét elküldhetnénk a szervizeknek,nézzék meg hol vannak az áraik egymáshol képest :)))
A Kia Szabónál tényleg történhetett vmi nagy változás. Az imént felhívtak mivel annó októberben jártam ott érdeklődni, s kérdezték aktuális-e még az autó utáni vágyam s elmennék a hétvégi nyílt napukra? Közöltem már rendeltem, erre kérdezték küldhetnek-e hírlevelet mert a szervízdíjuk kedvezőbb lett, s szívesen látnak majd szervízelésre. Ezek szerint Szabó úr gatyába rázta az embereit.
Igaz, már egyszer belinkeltem a képet, de nálam kifejezetten zavaró. Ha keveset nyomok rá, akkor nem hord magasra - rondán töröl, ha pedig sokat, akkor iszonyatosan visszahúzza a vizet - másodpercekig nem/vagy csak nehezen lehet kilátni. Mellesleg OFF Xsaramon nem volt ilyen probléma. Pedig az is porlasztós volt.
Ma új fejlemények történtek. Inditottam egy kis nyomozást, ami meglepő eredménnyel zárult. Az autónkat nálunk is "elfelejtették" megrendelni a vezérképviseletnél (állítólag 15 ilyen kocsi van), csak a februári gyártásba kerül bele, ezért még legalább egy hónap lenne mire megjönne.
A keresekedésből ma felhívtak s felajánlottak egy ugyanolyan de 1,4-es kocsit elektromos csomaggal, tolatóradarral. Én még kialkudtam egy GPS-t is és kértem még logós szőnyeget és csomagtértálcát is, bár a kereskedő szerint az utóbbiakból csak az egyik oldható meg, mivel nálunk még nem futottak ki a 3 hónapos szállítási határidőből (két hét még van). Nekem már nagyon kell a kocsi, így belementem s most várom mikor jön meg a kereskedésbe.
Itt a fórumon is sokan panaszkodtak a szélvédőmosóra. Az elején nekem is furcsának tűnt (én is hőbörögtem), de rájöttem, hogy hosszan kell nyomni (5mp) és akkor szépen felülre is felviszi a löttyöt. Nem kell sajnálni, mert a tapasztalatom alapján alig fogyaszt belőle. Nekem bevált. Állítólag mérnökök hada dolgozott csak az ablaktörlő spriccoló működésén. Persze nagyobb tempónál (100 km/h felett) a menetszél miatt lejjebb hord, de melyik autónál nem, nálam nem zavaró.
"Az autó egyik legfájóbb pontja az ablatörlő, illetve a mosó. Már 50kmh-nál is csak a szélvédő alját éri a mosó, pályán pedig esélye sincs. A törlőlapátok elég gyengén muzsikálnak, pályán 130nál esőben pedig nehezen bírják tisztán tartani a szélvédőt, de lassú tempónál is szeretnek meszelni, a tisztitási hatékonysága gyenge. " - Totalcar Népítélet, Toyota Corolla 2.0 D4D Luna
nem kellene egy kör email-t küldeni a kereskedőknek, hogy küldjék el a szervíz ajánlatukat? szerintem a forum látogatottsága indokoltá tenné. lehetne hivatkozni a hozzásszólások számára és regisztráltak számára
egyszer volt velem egy eset! bulgár elektronika cégtől rendeltem egy mikrokontroller fejlesztő kit-et! telt múlt az idő 1 hónapig semmi! majd írtam nekik levelet barátságosan! erre olyan nyálas visszaédesgető levelet kaptam, plusz megfejelték egy drágább kivitellel. és nem csak annyi volt hogy sajnáljuk bammeg ez van, örülj hogy lesz! valahogy ezt a hozzáállást hiányolom most én emiatt vagyok morcos és mindenre elszánt! :) bukni ezen csak ők fognak! mert én átgangolok konkurenciához und csüssz! továbbá az az min 5 ember aki majd megkérdezi hogy mit tudsz a KIA-ról megkapja ezt a merkúros esetet aranykötésben!
gyűlik a címlista! :) benne van KIA.HU, KIA EASTERN EUROPE, KIA LURDY, KIA ANYA CÉG! egy bajom van hogy a két magyar kivételével a többiek nem fogják érteni a "levélváltás a merkúrral" című megnyilvánulást :) Továbbá kis iróniával megtűzdelve beleraknám azt is hogy ilyen hozzáállásal elég nehéz lesz majd a konkurenseket legyőzni! nem kérek sokat! nagyob felszertségi katergória + pótautó! különben minden lehetséges fórumon negatív kampányba kezdek és példaértékű esetet kreálok belőle! nem azzal van a baj hogy hibáztak hanem hogy egy sajnálommal akarják letudni! ez a mai kiélezett piaci helyzetben elfogadhatatlan és hatalmas döfést jelent a marketingnek!
"Ha bármilyen oknál fogva azt érzi, hogy a márkakereskedés és a vezérképviselet vezetésével történő kapcsolatfelvétel után további segítségre van szüksége, hívja bizalommal a Kia Motors Szöulban, Koreában található Ügyfélszolgálatát"
levél megfogalmazva, fordítás alatt! elküld : KIAMOTORS HUN, KIA MOTORS EAST EUROPA, Kia Lurdy. oszt majd meglássuk! Ezzel nem egy autóról van szó, hanem a presztízsveszteségről amit ezzel okoznak! kielégítő ajánlat esetén "csak ajánlani" fogom a márkát.
Őszintén örülök neki, mert akkorát ugrott kétszer mint a bakkecske a Renault, amikor megállt előttem, hogy betólja az arcát. Kutakodok tovább a memóriámban. :-)
Abból indult ki, hogy nekem is 60.000 van beleírva. De az maradt a vélemény, hogy nem bízunk annyira az orosz gázolajban, hogy 60000-nél cseréltessük, hanem 30000-nél.
5 év múlva lehet, hogy megengedheti magának a KIA, hogy le....jon eg ilyen panaszt, most még nem. És jelenleg túl sojat költenek piarosokra és marketingesekre. Na meg egy koreai mentalitása, gondolkodásmódja egész más, mint egy európai, pláne egy magyar / ha a kettő ugyanaz egyáltalán/ emberé.
Ha az előző akkor este megírom amit tudok róluk, mert otthon van a garázsban a könyv, esetleg addig valaki segíthet, ha nem este megnézem. Szerintem megéri, a papírtól mindenki úgy fél, mint ördög a tömjén füsttől, az európaiak meg az anyacégtől.
Egyre több dologban lehet pozitívan is csalódni. Nekünk már itthon is van sok jó tapasztalatunk, pedig mindegyik csak próbálkozásnak indul (biztos, hogy lesz@rják jelszóval).
Szia Piti81! Nemsokára tényleg küldöm az árajánlataimat, amiket kaptam, csak van amelyik ki van nyomtatva és meg kéne találnom, hogy scannelhessem. Írni még nincsen nagyon miről. Egyébként az Autodon-nál vettük a kocsit.
Próbálok visszaemlékezni. Előttem a két kocsi (az első bevágott elénk parkolásból) elment jobbra a Királyon. Nem jobbról jöttél másodmagaddal a Szív utcából, közvetlen az Andrássy előtt, azt hiszem egy francia kocsival?
persze nem rossz ötlet, csak szerintem nemtudom mire megyek vele! megsirat majd a koreai nagyfőnök a kia motors elnöke és iderepül a magán gépén hogy ez a gyerek szenvedett már eleget?!!! :) végülis miért ne! mivel eddig csak SAJNÁLOM hangzott el részükről így nem érzek már semmilyen fair viselkedést velük szemben ( mármint KIA Magyarország) hát majd elsírom bánatom...oszt a végén kapok egy 2,0 CRDI SW TX-et :))) muhaha
Ez azért megérne egy angol nyelvű levelet Szöulba, a használatiban benne van a címük, vagy ha jól beszélsz angolul, vagy segít valaki fel is lehetne hívni őket, a telefonszám is megvan!
Megnéztem közben a táblázatot és neked beige-ed van (nekem az is tetszett, de csak 5 ajtósban). Szemből sötét jött. Ma is megyek arra felé, 11 körül. :-)
Azt tényleg felesleges, hiszen örökéletű. Nem lehet olyan rossz, a szinkrongyűrűket meg spéci olajjal is tönkre lehet tenni, ha van valakinek hozzá érzéke. Esetleg izzítógyertya csere valakinek napirenden? :-) Lehet, hogy én mégis maradok az Edge-nél, mert inkább 5W-40-re lehet szükségem a nyáron, tartósan 1200 km-rel délebbre.
Kedves Szabó Úr! A C3-as olaj tulajdonságait csak a koromszűrős motorok igénylik, a mieink meg nem azok. Max, ha valamelyik szürke import. Köszönöm a válaszát, nekem is az logikus, amit írt nekem.
Összeségében 6 x 2.100 Ft volt az olaj + 1.300 Ft a kiszállítás + 8.000 Ft a szerviz. Ez így nagyjából 22.000 Ft. Szerintem megéri ez a csere. Nem mennék bele, ha valaki az ellenkezőjéről akar meggyőzni, már késő! :))) Legalább tudom mi van benne, és ez is fontos nekem. Sőt, volt aki még a váltóolajat is lecserélte... :))) Na azt már tényleg nem tervezem!
Mivel a hátsó ajtók teleszkópját úgy is cserélni kell, ezért addigra csak megjavul a kütyü és rá lehet tölteni az új szoftvert. Annyira nem aggódok, mert nagyon ritkán csinálja, így simán kibirok 1-2 hetet, ha kell.
Szia! Bocsi, de késő volt és mobilról írtam, úgy meg hosszadalmas visszakeresni. :-) Tényleg nem sok amit fizettél, valószínű hogy én is benevezek egy ilyen ajánlottra, mégha nincs is bizonyított értelme. Néha elég a tudat is. A rángatás nálam még nem jött elő. Köszi az infókat.
Hát igen... rászántam magam és végiglépkedtem a "bonyolult" regisztrációt. :o) Elvileg szombaton megyek bőröztetni, így elvileg vasárnap már fel tudom tenni a képeket.
Szükségem lenne majd segítségre esetleg admin-okra az oldalon, hogy hatékonyabban tudjuk szerkeszteni. Estleg egy tali alkalmával meg tudnánk ejteni ezt, meg moderálni is kell... :-D
A kormánybőrözéses vélemény és hadművelet leírását akár képekkel ilusztrálva ha átküldenéd közzé is teszem, vagy hozzéászólásban fel tudod tenni, de képet még nem tudsz úgy fletenni, ha bejelentkezel és az írás meü alól publikálsz ellenben a képeket is lehet insertelni. Ha küldenéd az anyagot akkor: ceedservice@extra.hu
Nem akartam vitázni és le a kalappal az oldalad előtt. Ahogy meglesz az első szervizem, én is véleményezni fogom. Illetve (ma már írtam) képekkel szeretném illusztrálni a kormányom bőrözését. Ha gondolod, azt is feltehetjük.
Mindenki respektálja a fáradozásodat és biztos vagyok benne, hogy Greg is, csak egyszerűen kevés a szervíz tapasztalat még,
Más: Ma a Bp. 06 ke. Izabella utcakb 10:30 és 11:00 között vörös /vagy bordó/ cee'd sw. Húú, szép volt. Mivel én "nem választhattam színt" mindig eljátszok a gondolattal, hogy milyet választottam volna.....
Én 3900ft-ért vettem fél éve az olajszűrőt (gyári), és a múlthéten érdeklődtem az éves szerviz árai után, és ott 6500ft-ért számlázzák majd ki.:( Sajna tudom a gyári szűrő bruttó beszerzési árát is. :(((
Ne érts félre, minden tiszteletem a Tied, nem kevés hasznos tanáccsal és útmutatással járultál hozzá a fórumhoz amitől én messze vagyok még... Nem vitázni szerettem volna veled, nem ez a célom. Mindenkinek a sajátja fáj... Ezért csináltam a ceedservice oldalt is, bár messze nem tartom hatékonynak, mivle csak páran írnak véleményeket oda, vagy küldik nekem, hogy frissítsem az adatbázist.
Ezzel az új kollégáknak és nem csak nekik ( köztük magamon is ) segíteni akartam. Remélem lesz ez még jobb is...
Aki szeretné az hozzászólhat és commentben meghagyhatja a véleményét a http://ceedservice.extra.hu -n is, ahol az a célom, hogy tematizálva megtalálhatóak legyenek a tapasztalatok egy helyen, ne keljen több 10 oldalt visszaolvasgatni a fórumon, és összeirogatni, hanem mind egy helyen legyen.
Nekem az előző off Peugeot 1.4 Hdi-n üz. anyagszűrő nélkül 20k-s szervíz 28000Huf! Szerintem nem gáz a Kia ára! A 20k*s szervíz nekem is pontosan 22000Huf volt olaj nélkül, de ezt már feltettem egyszer!
Erre annyit tudok mondani... párom új Swiftjének első éves szervize (olajcsere, szűrőcsere) 35.000.-!!!!!!! forint volt. (persze többet nem visszük ebbe a szervizbe)
Ez eddig ok is. De idáig üzemanyagszűrő nélküli 20ezres cserére 30-35 ezer ft.-ot tartok reálisnak, amit a KIA Szabó ajánlata is közelít ugyebár ha leveszed az üzemanyagszűrő költségét.
Én meg erről beszélek, hogy ieselnél is van olcsóbb lehetőség nem csak 50 ezer forintos.
Benzinesnél a 20-25 ezer ft-ot tartok normál árnak. Ez az én véleményem.
Végül is - róluk ugye már több forrásból tudjuk, hogy korrektül igyekeznek eljárni tehát vehetjük összehasonlítási alapnak egy az Önökéhez hasonló korrekt szervíz esetén - ugyanazt a végösszeget kapju /még hozott olaj esetén is/ ha hozzáadjuk az üzemanyag szűrőt. Én magam részéről inkább cserélek olajperiódusban, mert ha hozzáadom az utánjárást, időt és plussz szervízköltséget akkor ugyanott vagyok és nem utolsósorban /ismerve a magyar üa. minőséget/ nem is árt a rendszeresebb csere.
Így van, és a szutyi leginkább por jelleggű cucc, ami, ha már a nafta erősen fogy, szinte sárszerű elgyet alkot... ha nagyon leüríted a tankot, akkor ezt a sárszerű anyagot zúdítod az üzemanyagszűrőre... nem egészséges... tankolj hamarabb, és higítsd legalább fel... kizárni sajna úgysem tudod...
8-ra mentem az M6-ba, annak rendje és módja szerint sikerült is 15 percet késnem, köszönhető a Fazekas dűlőnek, amit utcának néztem. Persze mind2 létezik Érden, csak 10 km-re egymástól! Mind1, koordinátákkal odataláltam! :)
Nos a tapasztalatokról tömören:
Korrekt kiszolgálás, nagyon korrekt szerelő (Bédy Géza) és csak pozitív tapasztalatok 1 kis csalódottsággal a végén. Csak ajánlani tudom őket, szerintem az árak is elfogadhatóak.
- garanciális kézifékkar állítás, mert gyenge volt
- garanciális 2 teleszkóp rendelés hátra, mert hidegben (-5 fok és alatt) nem emelte
Ami nem történt:
- szofverfrissítés - én lettem volna az első a vadi új 2.500.000 Ft-os műszerrel, akinek frissítenek, de valamiért nem akarta a gép az igazat
Árak:
- olajszűrő: 3323 Ft
- kartercsavar alátét: 185 Ft
- segédanyagok: 838 Ft
- olajcsere: 3600 Ft
Összesen: 7946 Ft
Más:
Összefutottam KiberLovaggal, mert ugye utánam jött 10-re és megvártam hátha nem lesz elég neki az 5l ugyanolyan olaj (én 6l-t vittem). Végül elég lett. :) Megnéztem a LED-es lámpákat elől és hátul és tényleg nagyságrendekkel jobb lett a világítás, főleg elől a helyzetjelző. Kicsit dumáltunk, aztán eljöttem. A többit majd leírja Ő. :)
Természetesen így már másképp fest az ajánlatt, de ugye ezt nem tudhattuk, mivel nem minden szervíz cserél üa. szűrőtt 20 e -ként. / Igaz én összeadtam, benzines ár+ olaj különbözet+9000,- üa. szűrő, a különbözet 6869,- a különbség és talán ez egy kicsit sok dízel olajszűrőnek/ Nézze el bizalmatlanságunkat, de valahogy az az érzése az embernek, hogy a szervizek többsége "meg akarja húzni a dízeleseket" mert az ugye "bonyolultabb" stb, valahogy úgy vannak vele mint a kormány az üzemanyag árakkal, hogy fizessenek többet a dízelesek, ha már az úgyis olyan népszerű lett és amúgy is kevesebbet eszik, ne má jól járjanak vele.
Gondolom a fenti ár különbség abból is ered, hogy több munkaórát számolnak / 5.3 l olaj ugye tovább csöpög le, mint a 3, valamennyi :) /.
De egy szónak is száz a vége, így már korrektnek találom az ajánlatot - különös tekintettel az olaj árakra - és máltánylom az üzemanyag szűrő cserét a többlet költségek ellenére, mert én se szívesen mennék 30 ezrenként plussz szervízre!
Természetesen Gb kollégával találkoztunk, volt olyan kedves, és megvárt, bár valóban nem ment a teknőbe 5l több olaj, így ezt a részét potyázta... :( A szoftverfrissítése viszont elbukott autóján, mert a kihelyezett többmilliós kütyün (Windowsos ütésálló laptop USB-n frissíti egy szép KIA feliratú szervízkocsin) valami nem klappolt, amire a KIA központ is csak széttárta a karját... bocs... :(
No mind1, én nem akartam frissíteni momentán, de legalábbis nagyon ráér, mivel nem rángatok... de neki nem lett volna mind1, igaz ritkán, de rángat...
A korábban emlegetett jobb első ABS-szenzor garis cserére került, noha az eset óta tünetmentes volt, biztos, ami biztos... csak nehogy fentebb a csatlakozónál legyen hiba... :(
A 20k szervízre ügye vittem az olajat, helyben vettem az olajszűrőt, a légszűrőt, a pollenszűrőt, és az alátétet... így 22e HUF-ot fizettem, ebben az olaj persze nincs benne... (az házhozszállítással 12e HUF volt, így mindösszesen 34e HUF-ba fájt a szervíz) ebből a legdrágább tétel a pollenszűrő, de a mellékelt képen elrettentőnek feltettem... cirka 70% BP közlekedéssel átvétel óta így néz ki... hát lehet, szerzek pollenszűrőt, és magam cserélem gyakrabban a kesztyűtartó mögött, mert ez gáz...
Üzemanyagszűrőt majd 30k-nál cserélek, ezért ugyan külön oda kell menni, de nem olcsó cucc sajna... forrást felkutatok ócsítás végett... :)
Jah igen, a kéziféken kicsit húztunk, de más hiba nicns a gépen, szépen át lett nézve... :)
A dízelek üzemanyagszűrőjét csak 30k km-nél kell cserélni gyári előírás szerint... tehát ettől a 20k szervíz nem lehet drágább, max ha az ügyfél kéri soron kívül a cserét... ez azoknak javasolt max, akik összevisszamindenkútról vételeznek anyagot... ha valaki rendszeresen bejáratott kúton tankol, akkor szükségtelen... én ma voltam 20k szervízen, és eszem ágában nem volt kicserélni... mellesleg ez is az az alkatrész, amihez fell kell kutassak alternatív forrást, mert a márkaszervízek érthető anyagi okok miatt csillagászati áron adják sajna... :( Biztos, hogy lehet olcsóbban is eredeti KIA-sat szerválni...
na jó nagyon nem kötekedem, viszont sajnos a szutyi (főleg a lebegő szutyi)nem tudja, hogy éppen mennyi a bentlévő hasznos anyag amiben éppen lebeg, tehát az nem csak az alsó 5 cm en, hanem az úton zötykölődő autóban szinte folyamatosan felkeveredett állapotban van.
A kötelező szervizek következő időpontja mindig az előző elvégzett szerviz időpontjától számítódik.
Pl. ha egy dízel Cee'd-en 16.000 km-nél valaki mecsináltatja a szervizt, akkor a következő szerviz értelemszerűen 36.000-nél lesz esedékes. (persze az egy éves limit szem előtt tartásával)
A 0. szerviznél, mondjuk 2.000 km-nél, ami csak olajcsere, ugyanez igaz, azzal a kivétellel, hogy a 20.000-ik kilométernél nem kell ugyan olajat cserélni (majd csak 22.000-nél) viszont az üzemanyagszűrő és pollenszűrő cserét, illeve az átvizsgálást el kell végeztetni.
1. A tank alján van 5cm magasságban nafta, benne a lebegő szutyi...
2. A tank alján van alig valami nafta, benne ugyanannyi lebegő szutyi...
találós kérdés: mikor kapja fel a szívócső nagyobb sansszal a szutyit?
megfejtés: természetesen ha nagyon kevés a nafta, akkor az ugyanannyi lebegő szutyi "koncentráció" nyilván tömörebb... ergó szinte tuti kapod a szutykot is felfelé... legkevesebb előbb tömődik el az üzemanyagszűrő...
Abban az esetben jár, ha ez szükséges. Azt javaslom /saját dolgomból okulva, csak úgy vedd meg ha kapod a csavarokat, egyébként nincs üzlet és megspórolsz magadnak egy utánjárást na meg jó sok autókázást a 04. ker. bolt és a 15.ker. raktár között!
A Cee'd szervizeknél alap helyzetben alkalmazott olaj az OMV BIXXOL premium 5W-40.
A táblázathoz hozzátettem a felárát (a teljes olajcsere árára vetítve) az OMV BIXXOL special C3 5W-30 motorolajnak. (ha valakinek ez lenne a szimpatikusabb)
Egyébként ezt írják valahol az oldalon? Mármint, hogy jár hozzá csavar is. Én még sehol nem láttam... de biztos rossz helyen nézem.
Nekem is csak a hölgyike mondta amikor visszaigazolta a rendelést.
A számlán jelképes 1Ft az ára.
Sőt kaptam a második 4-es garnitúra Extreme1-hez is amit nem szereltettem hanem a raktárukból hoztam el a majdani téli gumikhoz. (meg műanyag központosító gyűrűt is)
Úgyhogy most van egy tartalék zacsi csvar és gyűrűkészlet.
Pont ma gondoltam rá, hogy esztergáltatok műanyag alátétet a csavar alá (Alu és a vascsavar közé)
Ha jól emlékszem ezen információk tőlem származnak, valamikor 2007 január végéről. A regadó és üzembehelyezési költségi az akkori árakat tükrözi, de valós információk. Túl vagyunk az 1 éves kötelező szervízen. A szervízt Baján ejtettük meg. A kiszolgálás korrekt. Telefonon érdeklődtem jelen lehet-e lenni a szervízben és lehet-e vinni olajat és mindez mennyibe kerül. Segítőkészek és rugalmasak voltak. Az olajat vihetjük, szervízbe bemehetünk, de tudják munkavédelmi előírások. Az olajjal olyan 30 000 Ft körüli összeg várható, ha nincs egyéb probléma. Az olajat megrendeltem és postázták is másnapra. Castrol EDGE 5w30 4l postaköltséggel 11500 Ft volt. A szervízben a munkafelvevő jött a munkavédelemmel, de én követtem a szervizes kollegát és tőle is megkérdeztem be lehet-e menni. Természetesen probléma nélkül beengedett. Az autót vizsgapadon átnézték, mert nekünk is jönnek néha furcsa hangok jobb hátulról, de az alapos átvizsgálás ellenére semmit sem találtak. Az alapvető átvizsgáláson és cseréken kivül a pollen szűrőt is cserélték (szép fekete volt) így fizettünk 21259 Ft-ot. Az átvizsgálás szerintem alapos és teljes volt és a kormány és ülésvédőt sem felejtették el. Tehát mindennel együtt olyan 33000 Ft volt a szervíz költsége egy 1.6-os benzines esetében szerintem az egyik legjobb olajjal együtt ( a maradékot visszakaptuk). OFF A kecskeméti szervíz (nem tudom már melyik, 2 van) 30-as mobil felhív (szerintem főnök vagy kisfőnök felveszi): - Jó napot! -bemutatkozás- Az első éves kötelező szervíz díjai érdekelnének Kia Ceed 1.6 EX benzines autóra. - Mi vagyunk a legközelebb Önökhöz? - Nem, ha így nézük Baja van a legközelebb. - Akkor ott tessék érdeklődni, telefonszámot nem tudok mondani, de telefonkönyvben meg tetszik találni, Hiezl Autóház. Nagyot nyelek , banbán nézek a telefonra. - Akkor köszönöm, viszont hallásra! Kicsit nem ezt a hozzáállást vártam, nem éri meg szervízbe vinni az autót hozzájuk? Azért érdeklődtem kecsón, mert oda mentünk azon a héten és hátha jók a feltételek és időm is engedi. De ha nem, hát nem. ON Kicsit hosszú lett, sorry.
egyébként jah! sőt itt csak három felszereltségi típust különböztetnek meg! és alapból mind ESP-s, mert a németeknek csak olyan szekér jó ami biztonságos! aztán a többi rész viszont szét van szedve csomagokra! tehát jobban lehet ízlésre hangolni! és itt simán elgendnek 2-3000 EUR-t az árból!
A 20.000-es dízel szerviz ára azért magasabb a benzines 15.000-esével, mert benne van az üzemanyagszűrő cseréje is, több olaj megy bele, illetve az olajszűrő is drágább valamivel.
"Egyébként ma voltam bent az Abaqua Kft.-nél és "kivertem" belőlük a csavarokat. Próbélkoztak, de végül is beadták a derekukat / miután beszéltek a szervizesekkel/."
De. Az ujabb egy év onnantól ketyeg. Én cseréltettem olajat félidőben és a kispapírra azt jegyezték be, hogy következő csere plusz 15ezerkm nél, vagy egy év múlva.
Így igaz!!! Idő előtti olajcsere nem kötelező!!! Én még tavaly nyáron elvittem 1500Km-nél, de megbántam! Persze nincs a szervízkönyvben hely ahova ezt be tudnák pecsételni és nem is pecsételik!!! Felesleges!!! Az vigye el akinek az olajszintje nincs rendben! Amúgy akkor nekem 15000Huf volt!
-:) na látotd...ha kevés ha sok üzemanyag van a tankban, az ellátás mindég ugynarról az alacsony szintről történik. Tehát az üzemanyag elfogy és kész. Nem szed össze az aljáról semmit. Ezt írtuk az előzőkben is. Részemről PONT-:)
Ez tényleg érdekes még én sem láttam olyan ü.tankot ahol fentről szivta volna ...na mindegy :D
Gyerekek az időszakos átvizsgálás elötti olajcsere nem kötelező!!!!!!! ezt a szervizkönyvbe sem jegyzik tehát nem onnan számit az 1 év hanem a vásárlástól !! mivel ez csak!!! egy olajcsere és nem átvizsgálás ..
-:) komolyan? 15 év alatt szétbontottam legalább 100 üzemanyag rendszert, de még egyben sem találtam olyan rendszert, amely az üzemanyag felületéről élelmezne-:))) Persze ez bíztosági okokból sem lenne kivitelezhető! Jocó
De, ha német rendszámú autóhoz, német bejelentett lakcím kell, akkor hogy lehetett még pár hónapja szlovák rendszámú autókat venni? (még valami biztosítási botrány is volt belőle)
de használhatom itthon német rendszámmal, csak ha majd pár év múlva mikor hazajövök akkor megszűnik a kint bejelentett lakcímem! és akkor muszáj lesz magyar rendszám!
Ez a jó az EUO 4-es motorban hogy ha mész vele 6.000km-t akkor is egy év! nincs semmi köze az olajcseréhez. rá kell hogy nézzenek 1 évesen, én úgy tudom.
Én tuti gyakrabban. Átlagban 25ezer km-et megyek évente. Bár most egy kicsit brutális a kilométer fogyasztásom :) (nov. 29én vettem át, és most 7200km)
Szerintem meg ha ekkor bepecsételnek a könyvbe, hogy volt olajcsere és átvizsgálás, akkor innen számít az egy év, persze ha nem éred el addig a húszezer kilométert. Aki megcsináltatta már ezt, mit mondtak neki?
az zsír! egyébként közben megtalálta nekem a google! 1,6-os motornál 445.000HUF a regadó! na most szólt vissza a kereskedő hogy kaphatok kedvezmény, és ha sikerül egy 500.000 (2000 EUR ) lelalkudni ami itt nem nehéz! akkor nyertem! és német lesz a kocsi! aztán majd pár év múlva ha akarom akkor leregadóztatom itthon :)
szerintem ( meg olvastam is valahol) az idő előtti olajcsere nem kötelező sőt ebből fakadóan nem is muszáj! emiatt szerintem a szervízperiódus sem fog tolódni!
Másik osztrák kia oldalon olvastam vagy 15/20 ezerres szervíz peridóus vagy/de legalább évenként!!!
A két múlva érvényes illetéket nem tudom, de Dave kolléga ezt írta korábban:
Én ezek alapján számoltam hogy mennyit alkudhatok:
"Ekkor elővette a nagyker árlistát amiben láthattam az LX-en a regadó nélküli ár 5% -a az árrés.
----------
Az autó vételára 4 086 000 Ft A regadó erre az autóra 450 000 Ft !!!!!! Az ÁFA 606 000 Ft! Az üzembehelyezés kb 70-80 000 Ft! Tehát ez a 3 együtt az államnak 1 136 000 Ft !!!! Az autó ára így már nem is olyan sok: 3 030 000 Ft!"
Nemtom mennyire hiteles források, de kiindulásnak mindenképp jó.
A gázolaj átlagára a szerdai emelés után 303,8, a 95-ös benziné pedig 298 forint körül alakul majd. Várhatóan egyetlen kúton sem kapni majd háromszáz forintnál olcsóbban gázolajat.
Én pont ezért gondolkodom az idő előtti olajcserén, hogy utána csak egy év múlva kelljen legközelebb menni a szervizbe (én pl. nem megyek húszezer km-t egy év alatt). Ha ez nem így van, akkor biztos hogy nem fogom megcsináltatni, mert nem fogom végignézni, hogy a drága, még jó olajamat egy pár hónap múlva megint lecsurgatják.
Én a benzinesét néztem. Az rendben van :) 25923 forint nem rossz a 15ezres szervizre. De ahogy nézem, kb. azonosak lesznek a szervizköltségek. Csak Ti egyszerre nagyobb összeget fizettek... viszont ritkábban.
Ezért lenne jó tudni, hogy ebbe az árban benne van-e a dízelhez az üzemanyag szűrő. Ez önmagában is 9000 Ft körül mozog. Van ahol 30e km után cserélik csak, de vannak szervizek, ahol 20 ezrenként. Hogy tisztán lássunk, tényleg tudni kellene, hogy pontosan mit tartalmaz az ajánlat.
Egyébként ma voltam bent az Abaqua Kft.-nél és "kivertem" belőlük a csavarokat. Próbélkoztak, de végül is beadták a derekukat / miután beszéltek a szervizesekkel/.
Ha csinálok egy idő előtti olajcserét (kb. 2000 km-nél), akkor az első szervíz eltolódik annyival? Van valakinek valami sejtése? Nem kicsinyeskedésből kérdezem, csak érdekelne, mert lehet, hogy április-májusban lenne aktuális. Az már 2-3 hónap eltolódás utána.
A KIA Gödöllő 0. (idő előtti) olajcsere ajánlatáról, pedig a következőket gondolom:
" Azt mondták, hogy Castrol 5w-30 SLX Professional olajat tesznek bele. Ha én viszem az olajat (tehát lehet vinni), akkor olajszűrő 3323,- munkadíj 5000,- alátét "párszáz",-" "
Maga ez az olaj szerintem egy kimagasló minőségű termék hosszított csereperiódussal, a neten 2700Ft/l-ért már lehet venni.
Ha én vinném ugyanezt az olajat: 6x2700=16.200,-Ft olajszűrő 3323,-Ft munkadíj 5000,-Ft Összesen: 24.523,-Ft ( így kb 4000 Ft-al olcsóbb + marad majdnem egy liter lötty tartalékba, után tölteni ha kell)
Egy kicsit "olcsóbb" olajjal amit én vinnék (pl. amit KiberLovag vett, bevált és el is fogadják: Magnatec 5w30 Softec Plus C3 - 2200,-Ft/l), ki lehet jönni itt is húszezer forint körül összesen.
Bár ha tételest látnék lehet, hogy más lenne a véleményem. Ebből az se derül ki, hogy szintetikusak e az olajok vagy nem. Így elsőre nekem egy 10 e. -rel túlárazottnak tűnik. /Bár az aloj ára még túl jónak is tűnik, ezért nem értem a többit/
Szerintem azokat tartalmazza, amelyek a könyvben is benne vannak kötelező címszó alatt, de várjuk me KiberLovag és Társa jelentését a mai M6-os mai látogatásáról.
Köszönjük a szervizajánlatot Szabó úrnak! Szerintem az árak így elsőre elfogadhatóak. Én még kíváncsi lennék az olaj pontos típusára (OMV BIXXOIL ) és hogy a 0. (idő előtti) olajcsere mennyi lenne. Az is érdekelne, hogy a dízelnél a 20e km-enkénti szervizárban benne van-e az üzemanyagszűrő cseréje - pontosabban: mit tartalmaznak ezek az árak?
Egy tévhitet szeretnék eloszlatni. Természetesen nem tanácsos megvárni amíg kiürül a tank, de azt is tessék elhinni, hogy az üzemanyag szivattyú bizony normál körülmények között is a tank legmélyebb pontjáról szippantja fel az üzemanyagot. Ebben az esetben teljesen mindegy, hogy a tankban éppen mennyi gázolaj vagy benzin van, tehát a tank alján felgyülemlett szennyeződés adagolóba, vagy motorba kerülését nem az üzemanyag szint hanem az üzemanyag szűrő fogja meggátolni.
Barátom ott vette a Sorrentóját. 2x motorcsere, 2x turbócsere, üzemanyag rendszer csere, sebváltó szétesett, stb.... Azért nem ennyire rossz a KIA :-)))
Mindez lassan két éve volt. Vélhetőleg nem csak az autó hibájából. Azt mondta, szinte 1-2 havonta új szerelő arcokat látott. Ez pedig nem megnyugtató.
A szervízt csak kívülről láttam, de számomra nem túl bizalomgerjesztő.
Voltam a Pappas szervízében is, az legalább szép....
mennyi lehet majd a regisztrációs adó egy KIA CEED 1.6 CRDI SW-re mondjuk úgy két év múlva! most éppen ezen töröm a fejem! ha kapok egy jó ajánlatot mondjuk egy EX-re úgy 18000 EUR körül akkor pápá Kia Lurdy!
u.i: ja még semmi hír! semmi ajánlat, semmi kedvezmény, semmi kölcsönautó! 113 napja és ha márciusban gyártják le akkor áprilisig semmi autó! Mindenkinek ajánlom aki most rendel, folyamatosan kérdezze őket mi hír a kocsiról, mert......
A KIA Szabó szervízajánlata megtalálható a http://ceedservice.extra.hu -n a linkek menüpont alatt és a megjegyzésekhez már lehet is írni ha gondoljátok a vélemlnyeiteket róla.
Akit érint, volt egy kérdez-felelek a Kia szervízzel felniválasztással kapcsolatban.
ezt kérdeztem: Tisztelt Kia Szerviz,
Kérdésem lenne egy 1.6 -os Kia Cee'd CRDI vel kapcsolatban.
Mit gondolnak egy KIA Cee'd 1.6 CRDI -re rakott 16-os alufelni aminek az adatai - Körosztás: 5x114,3 Méret: 7,0x16 ET 40 - okozhat túl nagy terhelést a futóműnek vagy a csapágyaknak? Jelenleg egy 195/65-R15-ös gyári acélfelnis szett van a gépkocsin. Ez az összeállítás megfelelő, vagy csak bajt okoznék vele. Ha ez nem megfelelő akkor milyen felnit szerelhetek a gépkocsira, ami nem okozhat gondot?
Év a válasz:
Az Ön által megadott adatok alapján, a felvetődött 16" felni + gumi probléma nélkül felszerelhető a gyári katalógus alapján.
kösz az ajánlatokat :) sajnos 8-17ig meló. csak előtte meg utána tudok nézelődni a vidi-kisteszko tengelyen. de akkor van rá időm mert gyalog járok minden nap :)
gsanyika! Neked melyik szervízben vették ki a szélvédőt? Írtad, hogy a művelet "alig látszik". erről tudnál esetleg képet felrakni? Csak azért kérdezem,mert kaptam egy követ, és elindult egy kb 3cm-es repedés is. Ezeket mondjuk megcsináltattam, de nem tudom meddig tart a jó minőségű útjainkon.
sziasztok egyelőre énis csak read-only vagyok, mivel még nincs miről irnom :) már egy jó ideje meresztgetem a szemem itt fehérváron, de csak néha láttam egy-egy cee'd-et. Sőt az utóbbi pár hétben egyet sem (pedig mindig figyelem). Erre pénteken láttam kapásból hármat is. Az egyiket itt a vidi ipari parkban az Emerson előtt az 5. kapunál (ezt ma reggel is láttam ugyanitt). Ezüst szinű SW. Netán a forumról vki? Kiváncsi vagyok, hogy olyat láttam-e, akinek az írásait olvasom nap mint nap. :) További szép napot, majd ha lesz már miről írnom, akkor újra read-write üzemmódba kapcsolok.
Nekem úgy tűnt (de nem próbáltam), hogy hülyebisztos módon csal... 50km alatt pedig csak -- jel van, ami nemzetközileg azt jelenti, hogy az első kútig baromarcúúúúúú... :)))))))))))))))))))))))))))))))))
Kb. 95 km, még megtehető távolságot írt a comp., amikor már égett a műszerfalon a "benzinkút" ikonja. A célállomásomig még 50 km volt, de nem mertem kockáztatni, és az első utamba eső MOL kútbál tankoltam.
Tudja-e valaki, hogy ilyenkor, megközelítőleg reális adatot ír-e ki a computer (megtehető távot)?
Én a fedcompnak a kútig megtehető távját szoktam figyelni, csak átvételkor, meg azóta egyszer hagytam, hogy -- jel legyen, mert ügye 50km alatt vált ilyenné... azt gondolom, a tank alján azért lehet olyan szutyi, amit nem feltétlenül jó felszedni, tehát nem várom meg, hogy már akadjon a moci (az a mocinak sem tesz jót)... ezzel a technikával általában 45-48 litereket sikerül tankolnom, van hogy csak 42-t, ha előbb megyek... bejáratott OMV-khez járok, a tankolási eredmények reálisak...
Nem tudom, nekem az 53 literes tank is reális így, ha egy kis betöltőcsővel megtoldom...
Én ma tankoltam. A fedkomp. szerint még 93km-re elég nafta volt benne, és 45litert sikerült belenyomnom.(3 kattig) Eddig sosem sikerült még 50liternél többet beletöltenem. Igaz, sosem vártam meg, hogy megálljon az út szélén. Ja, és mindig ugyanott tankolok (fehérvári OIL! német benzinkút)
Legközelebb megpróbálom egy másik kúton itt Mo.-on. Eddig ott már töbször tankoltam és korrekt volt. A 60 lityi szerintem sok, ha egyser 53-ak kellene lennie.
Noja, nem használjuk... szeégny Páncélos beleölte az időt-energiát, de hát Ő is újként indított, és nem tiszta a háttere, noha amúgy semmi bajom vele... az, hogy más se használja, hát passz... erről nem én tehetek... valahogy az igazán jó közösségi portálok mindíg alulról épülnek, az más kérdés, hogy soxor túlnöcik magukat, de ebbe ne menjünk bele, mert jönnek majd megint a jóakaróim, és elhordanak varangyosbékának... ha valakit érdekel, majd egyszer, egy sör mellett elregélem... :)))))
Már nekem is, több, mint egy hete... szintén nem égett még ki... :) Amúgy sajna a LED-eknél a gagyi kategória úgy derül ki, hogy puding próbája az evés... :)
Ami pedig azt illeti, volt olyan Ignises márkatársam, akinek ugyanaz a LED alapon tök bevállt, nekem, meg ellenállás kellett, mert rendre bal oldalon kiéget, jobbon meg nem... nagyon autófüggő lehet... :(
Hát ha nagyon kifogyasztjuk, akkor 53l a tank... erre jön még a betöltő cső, ami akár 4-5l-t is eltüntethet... na most akkor az még legjobb esetben is 58l... ne már, hogy 60 belement, akkor minden kút csal... :(
No azért van már tematizált fórum, amit használhatnánk, cska nem tesszük... mellesleg 9 hsz-el a hátad mögött bizony a Te esetedben is minimum necces az indítványozás, noha az 5let nyilván nem rossz... :) Ne vedd személyesnek, ez már csak így müx... :)
Én a motorolajbolt.hu-ról rendeltem, de több helyen árulják... én a motorolajbolt-tól második ízben veszek olajat, első alkalommal személyesen vettem át a telephelyükön... ez már csak szokásom, óvatos vagyok... :)
Az 1 LED-esek (ilyen pl sok esetben az első helyzetjelző), bizony jobban érzékeny az ilyesmire... maga a LED-technológia majdnemhogy végtelen élettartam, hisze nincs izzószál... a gond csak az, hogy feszkóingásra szétéghetnek az elktróda-csúcsok, és akkor annyi... ezért erre érzékenyeg...
Mivel a Cee'd még nagyon új, ezért nincs tapasztalat az elektromos rendszere stabilitását illetően... LED-es égő szempontjából pl nem egészséges, ha fel van kapcsolva a fogyasztó, és arra valaki rá-indítózik, ilyenkor mindíg van feszkóingás a rendszerben...
Annó Ignisemben olcsó első-LED-ek hullottak rendesen, majd két kis ellenállást előjük tettem (előtét-ellenállás), és onnantól világítottak a végtelenségig, fényerejük nem változott...
Hát ez ilyen... én vagyok szerintem az egyik kísérleti nyúl a Cee'd esetében...
Alapvetően az a kérdés, hogy valóban a fórummal van-e a probléma, vagy csak kivetül rá valami más...
Az persze más kérdés, hogy azért ez rajtunk múlik... ha a gyerek hasa fáj, akkor félig megírt hozzászólást is félredobok órákra/másnapra, mert az prioritás... és a prioritás a lényeg... :)
Én egyszer tankoltam 57 litert és még volt benne 240 km-nyi anyag a comp. szerint. Ekkor kicsit meglepődtem, ennek itt is hangot adtam. De azóta már kétszer tankoltam és mind a kétszer az jött ki, hogy minimum 63 litert el tud nyelni a tank. Bár legalább 5 percig játszottam a pisztollyal, mert nagyon habosodott. Tehát szerintem sem 53 liter hanem 63. Legközelebb lefényképezem mit mutat a számláló.
Mai nap folyamán sikerült ( bár a múltkor nem hittem benne, amikor mások jelezték ) megpúpozbom az autót tankolásnál: 60 liter ment bele ( 53 literes tank ) !!! És cvolt még benne kb 50-60 km-re való lötyi...
Na így van nekünk 53 literes tankunk... :-D
Külföldön voltam, nem igazán olvastam a hétvégén a fórumot. De mint láttam kb 13 oldalt kell visszaolvasnom, termékeny napokon vagyunk túl.
Na, el kellett mennem itthonról. Gyorsan kipróbátam a MODE gombot. FM-CD-USB. Ha kihúzom a pendriveot, és kiveszem a lemezt, akkor pedig nem csinál semmit.
"Szegény" embert még az ág is húzza! Nagyon megjártad már eddig is, s úgy látszik a mentőötletek is kudarcba fulladnak. Azért a kölcsön kocsi ötletet préseld ki a kereskedőtől!
Én is beszéltem pénteken a Kia vevőszolgálattal, de ott azt tanácsolták, forduljak a kereskedőhöz. Délután beszéltem velük, de sajna továbbra sincs semmi hír a kocsiról. Állítólag a Kia nyilvántartó rendszere is akadozik vmi változtatás miatt. Most már jöttek be 1,6 benzines kocsik, de ExLimited felszereltségű SW nem jött. Azt tanácsolták (kérték), várjak türelemmel. Igen, de még meddig?
Szerintem a váltót is bőröztetem. (állítólag +1000forint) És még nem tudom biztosan, de valszeg a múltkor mutatott szürke-fekete kombináció lesz (oldalt szürke).
Az Uniqa honlapján a klímát például külön be kell jelölni, ami bónuszfokozattól függően akár 15000 ft/év plusz díj. Én fel is hívtam a biztosítót és ők is megerősítették ezt.
OK. Végül is az ügyintéző kérdezte hogy van-e benne légzsák, Klíma, KF. Nyilván ezért.
Most volt a Discoveryn a jövő autója című műsorban. Bármikor megváltoztathatod a kocsid színét (kémiai folyamattal) és, ha megkarcolja valaki, kijavítja magát a fényezés. Alig várom. :)
Bocsi, a hétvégén nem voltunk internet közelben. A zörgés jobb oldalról (első szélvédő) jött. Kiszedték (valamit csináltak, cseréltek) és már nem zörög. Ha kavics miatt kell cserélni szélvédőt azt is meg kell tenni.
Mióta megcsinálták nem zörög. LEÍRHATATLANUL jobb.
Péntektől ma délutánig, közel 900 km-t tettem meg a kocsival, Szolnok-Marosvásárhely útvonalon, menet-jövet.
Pénteken, kifogtam egy nagy havazást, legalább 3-4 autót láttam, Karcag térségében az árokba csúszva.
A kocsi jól teljesített, 3 személlyel, sok csomaggal, 6,3 litert fogyasztott 100 km-en. Ahol lehetett, főleg ma délután, 100-120-al jöttem, mivel nem volt nagy forgalom.
A múltkor írta valaki, hogy ezeknél a kocsiknál, a jó fékek miatt nem érdemes a motorféket használni, nyugodtan lehet 4-5 sebességben menni, hegyről lefele, majd fékezni.
Ezt cáfolom: sokkal biztonságosabb,meredek lejtőn, pl. 3-as fokozatban engedni motorfékkel a kocsit, így jobban uralható, nem fogyaszt, és a fékbetéteket is kíméli!!
Nem beszélve arról, hogy pl.egy éles kanyarból kijövet, ha kell, akár egy padlógázzal,jól, és biztonságosabban lehet gyorsulni. Gázelvétellel, pedig rögtön megzabolázod a lóerőket.
Egy, (talán) hibát észleltem a kormányon lévő rádió vezérlés MODE gombjával kapcsolatban: ha FM-et hallgatva, megnyomtam a MODE gombot, akár többször is, nem váltott át középhullámra! Középhullámróll FM-re átváltott. Esetleg az a hiba oka, hogy nem volt CD is behelyezve?
Kora délután, egy zöld Ceed, K??-848 rendszámú, haladt el mellettem, Szajol térségében. Netán fórumos volt?
Üdv. mindenkinek 1,4 EX (12 ezer km van az autóban)
Az Uniqa honlapján a klímát például külön be kell jelölni, ami bónuszfokozattól függően akár 15000 ft/év plusz díj. Én fel is hívtam a biztosítót és ők is megerősítették ezt.
Na, vigyázz magadra! :-))) Este írtam neked. Hátulról fújt a szél előre, úgy vettem észre. Nemsokára megint megyek vele, akkor megnézem. Pont az utca végén álltam és lehet, hogy valaki éppen akkor ment el keresztben nagy füsttel, de nem hiszem.
U.I.:
Ha összefutunk valamelyik talin, akkor meglátod, hogy nem vagyok emberevő, sőt.
<a href="http://www.formula3000.hu/shop/shopping_cart.php?sort=2a&page=2" target="_blank">Total Quartz 9000</a> Nekem ez van benne. Egy kis fémnemesítővel megspékelve. ( MPG Extreme ) Hibátlan.
A kiégést is úgy kell érteni... a 3LEDesből mindig kiégett 1, vagy 2 LED (kb 3x cseréltettem). Mióta ez az "új", 1 nagy LEDes van, nem égett ki... bár most egy kicsit gyengének találom a fényerejét.
Én már csak óvatosan merek írni neked, de biztos vagy benne, hogy kormot láttál? Nem fehér színű vízpárát a - 4 ben? Ha kékes vagy feketés füstöt látsz akkor kezdhetsz aggódni, de ha fehéret és csak hidegben akkor hajrá előre, nincs gáz!
Előre is elnézést az OFF-ért...és azért is,hogy ismeretlenül(bár lesz,aki rámismer) ideírok.
Annyi lenne a kérdésem,a ti párotok,feleségetek,családotok hogyan tolerálja,hogy kvázi egész nap itt lógtok a fórumon??Mert ahogy visszaolvastam ,jónéhányan a nap minden órájában hozzászóltok !
További szép vasárnapot!
Gyerekekkel voltam ma már bicajozni, szülinapoztunk. Most mesét néznek én meg az ölemben a laptoppal itt vagyok. Ha kérnek valamit, válaszolok, megteszem....
Semmiben nem hátráltat, hogy egy nap néhányszor ránézek az engem érdeklő témákra. A gond az ha valaki több tucat fórumon van jelen egyszerre. Az már tényleg egész embert kíván.
Némelyik tipus elég gyorsan kiég. Pl a helyzetjelző izzók, tökmindegy mennyibe kerüljenek vagy milyen márka ha nincs elötte megfelelő védelem, elég hamar kiég. Nálunk a 18ledes izzó megbízhatónak számít, szeptember óta nem volt teljesen kiégett darab(600 eladott darab után szerintem mondhatom azt hogy megbízható). Van egyébként krómozott izzónk is, azzal tuti nem lenne gond, árban is egy pár messze olcsóbb mint egy ilyen 18ledes izzó, persze látványra nem olyan szép.
Ez valós probléma és utána kell nézni előtte. Én is így jártam voltam most a Cee'd-el, az Uniqa-nál! Külön kell biztositani például: az összes légzsákot, klímát, rádiót. Nem számítanak gyári tartozéknak!
Nekem ismerős csinálta az Unikánál, (4400/hó) és csak a beépített rádióra mondta hogy külön kell biztosítani...
A led elméletileg akár korlátlan élettartamu is lehet, nagy fényerő és pici fogyasztás mellett minimálisan melegedve, de sajnos erre eléggé rendesen rá tud cáfolni a nem megfelelő gyártástechnológia, vagy osztályozás, főleg a nagyfal országában.
Sajnos még nincs meg a járgány. Természetesen azért merül fel a kérdés, mert előfordulhat a kutak csínytevése, de persze az is reális magyarázat lehet, hogy a tank 53 liter + ehhez a betöltő cső űrtartalma még hozzájön.
Egyszer volt, fizettek valamit, de szerintem minden biztosító arra törekszik, hogy a lehető legkevesebbet kelljen fizetni, a korrektség nem szempont, csak a haszon.
Egy vezető biztosító igazgatóságán dolgozott egy barátom, az volt a szlogenjük, ha egy ügyfél elégedett akkor túl jók a kondíciók. Nem elégedett ügyfél kell, hanem olyan amelyik kifizeti a díjat!
Közben mosok, főzök, takarítok és ha végeztem megkérdezem mit kell elvasalni. Természetesen mindezt az asszony ápolása közben, mivel jelenleg éppen 8 napon túl gyógyul, mert el akart tiltani az egésznapos fórumozástól :-)))
Én egy android vagyok, fő funkcióm az automata fórumos hozzászólások beírása a topikokba, célirányú algoritmusok segítségével. Mestreséges intelligenciám úgy lett megalkotva, hogy a kérdésekre, hozzászólásokra mindig a megfelelő válaszokat, reagálásokat adjam, így elősegítve a közösség fejlődésének újabb szakaszba való lépését.
Tervezőim külön figyelmet fordítottak a gyors reagálás megvalósítására, ezért napi 24 órában rá vagyok kötve a világhálóra. Sőt, tulajdonképpen nincs is emberi alakom, csak egy kusza kábelköteg vagyok, egy lombikban úszkáló csökevényes aggyal és egy PC-vel összekötve.
A kérdés az hogy az SW-be milyen a lámpakialakítás, mert lehet hogy oda meg pl beférne a 20 LED-es. Na nem mintha nagy különbség lenne, csak érdekesség...
Na, kinek a párja? :) Én mindig meggyőzöm, hogy van ennél sokkal rosszabb. Nem csajozok, nem iszom, nem járok lóversenyre, nem verem, ennyinek belekell férnie :)
Szervezzétek meg, lurdynál pl van hely mindig dögivel, délután-este szivesen elviszem oda(ha hétvégén csináljátok akkor péntekig kellene szólni hogy mennyi kell végül) :)
Nálunk fél év minimum a gari(de lehet 1, hirtelen nem tudom). Mi nagyker vagyunk, szeptemberben jött ez a fajta led hozzánk, azóta eladtunk belőle kb 600 darabot és olyan 10-15 jött vissza, azok leginkább olyan gondokal hogy kiégett a 18 ledből 2 led, vagy egy sor, teljesen még soha. Nekem személyes tapasztalatom nincs vele, majd ha megjön végre az uj autó, abba lehet megy egy :)
Előre is elnézést az OFF-ért...és azért is,hogy ismeretlenül(bár lesz,aki rámismer) ideírok.
Annyi lenne a kérdésem,a ti párotok,feleségetek,családotok hogyan tolerálja,hogy kvázi egész nap itt lógtok a fórumon??Mert ahogy visszaolvastam ,jónéhányan a nap minden órájában hozzászóltok !
És élettartamra mennyire jók? Én már sokszor vásároltam a xenonizzónál, de általában pár hónap után kiégtek. (már az első LEDem fényereje sem túl nagy) Viszont ők csak 3hónap garanciát vállalnak a LEDekre.
Én is ilyen áron tudom hozni(2500ft/db, esetleg ha több darab is kellene(mondjuk 10), akkor már lehet tudok kedvezményt adni. viszont a HD-s fényerőre erősebb mint a xenonizzós.
Én ezért vagyok az Allianznál. Ott minden benne van a biztosításban. Egyébként a Groupamás biztosításom is teljeskörű volt. Ahogy kiejtettem a számon a bíróságot, fizettek. Persze a történet úgy pontos, hogy bekértek papírt a kereskedőtől, az importőrtől és az adásvételim másolatát. Mondván, megnézzék, tényleg alapfelszereltsége a kocsinak. Ezekután mondták, hogy nem része. A végén már megkérdeztem, hogy a 4kerék, illetve a kormány a kocsihoz tartozik-e? Ahogy kifizették a klímát, átmentem az Allianzhoz. (ahol mellesleg egy jobb ajánlatot adtak) Már 4éve vagyok ott.
Ebből lehet a baj utána, ha kereskedő köti. Ő nem kérdez rá nálad, hogy mi a fontos neked: avultatás, hol nem érvényes a casco, stb. Én mindenre kötöttem, még az utólagos üléshuzatra is. :-))
szóljatok és hozok nektek kedvezménnyel annyit amennyi kell :) Nálunk piros színben van 18asból(meg sárga jött de minek...), 12esből viszont rengeteg féle fajta van, még olyan is ami 7 színű :D
Hi, hát igen, mostanában termel a fórum rendesen, kéne már tematizált... :)
Na szóval a xenonizzo-nál vettem, a 18 LED-est, nem úgy tűnt, hogy nincs nekik elég... 12 LED-est én nem is láttam, csak 20-ast, de az túl nagy... :)
Előre én 5LED-est néztem, de az eladó srác családjában van egy Cee'd, és egy másikra mondta, hogy az jobb... valóban, nagyon baba, picit olcsóbb is volt, ez szemre egy nagy LED, de nagyon erős...
Más kolléga is megy hozzájuk (talán hétfőn, ha igaz), és mondtam, hogy az első LED-et úgy kell venni, hogy Cee'd, be lesz, akkor tudják melyik a jó... :)
Hátra lehet az 5/21-ből fehéret is tenni, de annak kevésbé kontrasztos a színe, fényerőben pedig ezek a LED-ek azért odatesznek... nem lesz erősebb fénye, mint a normál égőnek, de irányítottabb, sokkal jobb a reakcióideje, és jóval kontrasztosabb... ezek miatt biztosan megéri... :)
Ez valós probléma és utána kell nézni előtte. Én is így jártam voltam most a Cee'd-el, az Uniqa-nál! Külön kell biztositani például: az összes légzsákot, klímát, rádiót. Nem számítanak gyári tartozéknak! Azok a biztosítók amelyek a biztositasaim.hu-n vannak mind ilyenek. Töltsél ki egy kalkulációt a Cee'd-edre és nézd meg a gyári tartozékok listáját. Hiába írsz be Eurotax kódot. Azokon lesz biztosításod. A Netrisk.hu-n viszont minden benne van! Nem is azok a biztosítók vannak felsorolva. Ott kötöttem én is Generalist.
Elvileg a kereskedő mindent elintéz helyetted. Megmondja, melyik biztosítónál mennyi lenne. Te rábólintasz az egyikre, és ő azt megköti neked. Mire mész az autóért, minden papír rendben lesz. Nekem van ismerősöm az Allianznál, így én külön intéztem mindent. Az volt a lényeg, mire megyek a kocsiért legyen érvényes kötelezőm, és Cascom.
Az ár pedig függ a lakhelytől, az életkortól és az önrész mértékétől.
Arra emlékszem én is. Egy eszetlen baromság volt. Valaki kitalálta, hogy, ha teljes svungal nyomod bele, akkor a benzingőz elszívón keresztül szívja vissza a benzint. Ez egy teljes tanknál akár 5 liter is lehet. Baromság. Ilyen alapon ki sem oldana, ha megtelik a tank.
Én második kattig szoktam tankolni, mindkétszer majd 47 liter ment bele. Valahol itt a neten volt róla szó, miért nem egészséges dugig tankolni, ha megtalálom belinkelem.....
"Tavaly vett egy ismerős ilyen felnit.Fogott egy kátyút, felni kuka lett.A vásárlás után kb két hónappal senki nem tudott ilyen felnit adni neki, megrendelni sem lehetett.4db új felnit kellett vennie.Erről ennyit."
Erről csak annyit. Az előző autómon azért volt 2 féle gumi (C drive és A539), mert az egyik A539 szétment, és az adott méretben megszüntették a gyártását. :x
Előző autómon nekem is Yokohama gumik voltak (C drive és A539). Tény, hogy nagyon jó az úttartásuk, de hangerőben nem volt lényeges különbség a téli Fulda Kristall Monterohoz képest. (persze a téli hangosabb, de nem sokkal). Hijoin felnije még egyik ismerősömnek sem volt, de, ha azt nézzük, fele annyiba kerül, mint egy Alessio (ami mellesleg már a gyengébbek közé tartozik)... Szerintem sokan azért veszünk Hijoint, mert olcsó, és legalább van szép felnie ebben a méretben is.
Na ezt én sem tudom, de én is tankoltam már bele 58l-t! Ezért próbáltam más kúton is és majdnem üres tankba bizony simán bele megy 55-56l! Persze nem kattig, és nem tudom hogy hova de ha telenyomod a betöltőnyílást az elszivárog valahova(nem a kocsi alá) Biztos hogy nem helyes ennyire televágni, de nyáron 1000km fölött megyek egy tankkal!
Őszintén szólva nem tudom, még nem másztam bele, csak az elnevezésben benne van... :)
Szeirntem 20k szervízciklusra ez az olaj teljesen jó, Edge árkülönbözetét akkor fizetném meg, ha mondjuk 30k-ra írnák a szervízciklust, noha ez más alkatrészek szempontjából vélhetőleg gáz (légszűrő, olajszűrő, stb...)
Ha viszont 20k után le kell dobni, akkor ez az olaj nyert... :)
Hát ha az OTP Garanciával akarják rendbe tenni akkor az valóban rendben lesz. Mire pályáznak az ügyfelekkel legutálatosabb, legflegmább, legpökhendibb, szerződéseket minden lehető módon figyelmen kívűl hagyó biztosító címére?
A "kis" jelző jelen esetben nem feltétlenül a méretre, hanem a színvonalra irányult.
Most, hogy a groupama megveszi az OTP garanciát, remélem, hogy rendbe teszik az egész rendszerüket. (a garanciánál jelenleg még súlyosabb a kárrendezési helyzet).
Ha egy groupamás lelkébe gázoltam volna, akkor elnézést - de hát az a cél, hogy az ügyfelek sérült autói a legrövidebb idő alatt elkészülhessenek, és hát egyelőre ez néhány más biztosítónak jobban megy. Persze a helyzet változhat...
1.Nem friss regisztráció, csak eddig nem szóltam hozzá! 2.Nem árulok semmit!Mindenki azt vesz amit akar! 3.Tavaly vett egy ismerős ilyen felnit.Fogott egy kátyút, felni kuka lett.A vásárlás után kb két hónappal senki nem tudott ilyen felnit adni neki, megrendelni sem lehetett.4db új felnit kellett vennie.Erről ennyit.
Volt szerencsém részt venni egy teszten. Dunlop SP SPORT 01 VS. BF GOODRICH G FORCE PROFILER Sajnos a Dunlop nagyon gyengén viselkedett, túl puha gumi nem tartja az autót, gyorsan kopott.Míg a másikon alig látszott valami pedig kaptak rendesen!Ha nem érzem saját magam nem hiszem el, hogy két gumi közt ennyi különbség lehet.Az Alutec ok.
Hát nem vagy elég hiteles egy friss regisztrációval, egy bizonyos típusú felni fikázásával, majd az ajánlott felnik, "hát persze pont van nekem ilyen" árulásával.
Csak azért teszem szóvá, mert szintén ceed vásárlás előtt vagyok, öcsém jövőhéten veszi át az övét és történetesen hijoin felnit fogunk rá venni, úgy hogy előtte alaposan körbenéztünk, személyesen is. Nem rosszak az általad ajánlott felnik, DE nem szarok a hijoin felnik sem, ízlések és pofonok, a fellelhető információk alapján több neves gumi szakértő ajánlja a gumis topicban, hijoin mellett szól az ár és a felni merevsége, nehezen deformálódik, inkább törik, de akkor már nagy gebasz van és rendkivül szép fényezésük is van. A pótlásról meg annyit , hogy a hazai forgalmazónál hatalmas raktárkészlet van, csak ebben az évben 2000 darabot adtak el viszonteladóknak és autószalonoknak. A felnis körúton itt éreztük magunkat teljes mértékben vásárlónak, minden kérdésre kimerítő válasz, felnik egymás mellé pakolgatása összehasonlítás céljából és majdan autóra próbálása is választás céljából.
Akinek tetszik ez a felni bátran ajánlom a hazai forgalmazót a 16. ker.-ben.
A lebontható nem lesz szép! Mert fixet nem csak ráragasztják, hanem a kormányt meg is "faragják", különben a varrásoknál kidudorodna ami szerintem nagyon ronda... Az enyémről holnap (bocs, ahogy látom már ma) próbálok képet csinálni és feltenni!
"A legtöbb esetben olcsóbb a hitelbe épített casco, mivel kis biztosító szokta nyújtani. (Pl. groupama), vagy csak lopás és totálkárra fizet.
A kis biztosítókkal az a baj, hogy kár esetén nem mindig lehet őket sem telefonon, sem emailen, sem faxon elérni, ezért előfordul, hogy egy teljesen egyértelmű helyzetnél csak az adminisztráció több hétig tart, mielőtt elkezdődhetne a javítás."
Kis biztosító? Franciaország legnagyobb biztosítója a Groupama, Magyarországon is korrekt háttérrel.
Szevasz! Semmi gond, csak csodálkoztam a reakciódon. Így már értem, ha nem olvastál vissza. Ez a fajta vezetési stílus távol áll tőlem. De ha egy kocsiban nincs zaj, a motor meg úgy pörög fel mintha üresben lenne, akkor a kezdő Cee'd-es vegyen leckéket. Bocsánat, ha nyers voltam!
Nekem minden nap a munkába járás kb 18-20 km összesen, viszont a megtehető km reggel a hidegben elég szépen fogy. Értem ez alatt hogy 2-3 km alatt csökken 7-8 km-t is. Persze ha bemelegszik akkor visszaáll a rend, de ugye dugóban nehezen melegszik... :(
A legtöbb esetben olcsóbb a hitelbe épített casco, mivel kis biztosító szokta nyújtani. (Pl. groupama), vagy csak lopás és totálkárra fizet.
A kis biztosítókkal az a baj, hogy kár esetén nem mindig lehet őket sem telefonon, sem emailen, sem faxon elérni, ezért előfordul, hogy egy teljesen egyértelmű helyzetnél csak az adminisztráció több hétig tart, mielőtt elkezdődhetne a javítás.
Van olyan bank, a KIA esetén pl. a Budapest Autófin. a központi finanszírozó, aki nagy biztosítóval szerződött le, az Uniqa-val, úgyhogy nem annyira olcsó a beépített casco, viszont van értelme megkötni, mivel kár esetén gyors kárfelvétel, ügyintézés hitellel terhelt autó esetén is.
Nálunk egyébként az az egyedi helyzet van, hogy több mint 10 éve szorosan együttműködünk az Uniqa-val (korábban AXA Colonia), ezért egyedi díjaink vannak. (olcsóbb mint a beépített casco).
Ezen kívűl mostanában az AEGON is nagyon olcsó díjakat kínál - velük is jó a kárrendezési tapasztalat.
Szerintem ha az ember már köt casco-t akkor érdemes olyat választani ami fizet is (és gyorsan) kár esetén. Főleg, ha nem sokkal drágább, mint a kis biztosító tarifái.
De azért ne űrítsd le 0-ra, mert légteleníteni kell vagy összeszedhetsz a tank aljáról valamit. A fedélzeti egyébként elég korrektül írja megtehető km-t.
Pedig ezt terveztem....
Idáig minden autómban kipróbáltam (persze kannával a csomagtartóban) hogy első megtorpanásig mentem velük. Így pontosan megtudtam, ténylegesen mennyit mehetek a lámpa kigyulladása után.
Múlt héten a Pappastól úgy fordultam ki, hogy már csak villogot a computer.
Ennek ellenére elmentem vele még 25km-t amikor tankoltam. (59l púpozva)
Az AEZ, DEZENT, DOTZ, ENZO felnik közül nyugodtan válogathatsz.Drágább, de ezek pár év múlva is szépen fognak kinézni nem dobják le a festéket meg egyebek.És valószínűleg sokkal kevesebbet kell görgőztetned is mint a kínait.
5 km alatt már bőven felmelegszik és jól fog fogyasztani az 1-2 km ek tesznek be neki, de ott meg még nagyobb a különbség /persze a javára/ egy azonos méretű benzineshez képest
Köszönöm az észrevételt, de eddig csak jót halottam a felnikről, persze lehet, hogy nem jó forumokon probálta /nem a márkakereskedőt kérdeztm :-) / . Van esetleg tapasztalatod, vagy megbízható infód?