Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.14 0 0 11654

Ezt mondja meg nekem valaki: mi ez a fékpedál-gázpedál-kivillogtatás? és hol vannak hibakódok leírva?????????????

Előzmény: batyal (11650)
AAAAAAAAAAAAAAA
batyal Creative Commons License 2010.11.13 0 0 11653

Szia!

 

Köszönöm, majd megpróbálom, de említették, lehet hogy az üzemanyagszűrőm is el lehet tömődve.

 

Köszi

Előzmény: szalaiistvan (11651)
E547_GT Creative Commons License 2010.11.13 0 0 11652

Helló nekem is volt hasonló hiba igaz A Vectránál. Nekem a hűtőventillátor hőkapcsoló csere oldotta meg. Elképzelhető hogy neked is ez a hibás. Igaz a megvásárolt új hőkapcsolóval nekem is pörgött gyújtás ráadása után. Aztán kiderült hogy még a hőkapcsolóhoz menő vezeték-kábelköteg polaritása is fel volt cserélve. Ezt megfordítva viszont megoldődott a hiba. Neked klímás az autód egyébként? Nézd meg esetleg azt hogy nincs e gyanús utólagos vezeték kivezetve a kapcsoló és a relédoboz között ahol a klímarelé van. Sokan hibás hőkapcsolónál nem cserélnek új kapcsolót, hanem áthidalnak buherálnak. Nálam még ez is volt. Ha hőkapcsoló lesz a beteg néz szét sokfélét árulnak elég nagy ár eltérések lehetnek. Igaz nem horror összegekről van szó. De klímás autónal (dupla hűtő, dupla ventillátor, hurrikán fokozat stb) fontos a pontos hőmérséklet tartományú új kapcsoló legyen!

Előzmény: ThomasX_85 (11649)
szalaiistvan Creative Commons License 2010.11.13 0 0 11651

Azt próbáld meg, hogy amikor nem indul, gumikalapáccsal indítózás közben, valaki segítségével meg kéne ütögetni a tankot alulról, mint jelenség hasonlít a hibás benzin pumpához. Ha így ütögetve beindul, akkor sajnos az, de lehet ac pumpa relé is, az is tud ilyet produkálni.

batyal Creative Commons License 2010.11.13 0 0 11650

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni, mégpedig olyan ügyben, hogy van egy 2001-es 1.6 16V opel B2 vectrám 162.000 km-rel . (munkaeszköz)
A mai nap több alkalommal menet közben leállt, majd amikor újra szerettem volna indítani csak hosszú

idő után sikerült. Ezt a problémát több alkalommal csinálta és különböző távolságokon belül.

A fékpedál és a gázpedál benyomásával kivillogtattam a hibakódot, és a következőt villogta ki:10 2 3 10

találtam egy oldalt, ahol a hibakódokról írtak és ehez a kódhoz a következőt találtam:

P0230=Tüzelőanyagtápszivattyú-feszültségellátás funkció-rendellenesség

Szerintetek ez valós lehet? és ha igen, akkor hol keressem a hiba forrását?

 

Előre is köszönöm a segítséget,

Üdv.: Laci

ThomasX_85 Creative Commons License 2010.11.13 0 0 11649

Sziasztok!

 

Tegnap reggel óta csinálja azt a Vectrám, hogy mikor gyújtást adok neki, elkezd pörögni elég nagy sebességgel a hűtő ventilátor. Ha be is indítom a kocsit, akkor pedig full gázra kapcsol, iszonyat gyorsan pörgeti. Kizárólag az autó leállításakor kapcsol ki. Tudnátok erre valamit mondani?

 

Köszi!

mumtaz Creative Commons License 2010.11.13 0 0 11648

Vigyázz! A lambda nem különbséget mér, hanem effektíve a kipufogógáz oxigén tartalmát.

 

A motorvezérlőnek a lambdaszondával az elsődleges feladata nem is a tökéletes benzin-levegő keverék előállítása, hanem az, hogy bizonyos oxigénmennyiség maradjon a kipufogógázban a katalizátor tökéletes működéséhez.

Előzmény: VauxhallVectra (11646)
VauxhallVectra Creative Commons License 2010.11.13 0 0 11647

Hello,

Szerintem vedd le a szűrőt nézd meg mi folyik ki most kicsit át ha jobb akkor cseréld ki újra. Az pedig ,hogy indulás után kiírja lehet az aku feszültség miatt mert lecsökken. Meg kell próbállni egy másik akuval, nálam egyszer csak nem indult az autó ráadásul műszaki után , jöttek a jó kis magyar szerelők "lemerült az aksi" mondta hát nem az volt akkor ahogy ők mondták "biztos teleb*szta anyaggal" , időközben az önindító meg sem tudta tekerni. Gyertyák ki megnéz önindító vissza a gyertya, elindul nagy nehezen hazaérve motorháztető fel olaj megnéz , hát meglepi a nívó pálcán olaj + fehéres habos víz.

Előzmény: szalaiistvan (11642)
VauxhallVectra Creative Commons License 2010.11.13 0 0 11646

Hello,

A fedélzeti számítógép nem tudja eldönteni ,hogy egy alkatrész jó vagy nem ő csak azt érzékeli a feszültség az adott alkatrészen megnőtt csökkent vagy elveszet. Ha megnézed a hibakódokat és a leírást hozzá soha nincs olyan , "ezt az alkatrészt cseréld ki és jó". A magyar szerelők gondolják azt csak ,hogy erre van a fedélzeti. Például ami nálam is fellépet : Lambda szonda feszültség alacsony erre a szerelő akkor megrendeltük a lamda szondát hozzá. Hazamentem megnéztem ezt a hibakódot és több oka is lehet nevezetesen a lambda szonda nem mér jól, megvan törve a vezeték, elkoszolódott, fals levegő miatt nem jó a keverék, a kipufogó tömítése nem jó stb. A lamda szonda működése pedig a következő: a kipufogó gázban lévő és  akülső levegőben talállható oxigénkülönbséget jelzi egy 0,2-1 V közötti feszültségben. Javítása pedig a következő volt a szerelő nem rakta rendesen vissza a leomlőnél a kipufogót így megváltozott a szonda körüli oxigén koncentráció és hibát jelzett. A szonda új ára 30.000 Ft ez helyett nekem egy napi munkám volt ami jóval olcsóbb mert csak villyan áramot használtam.

Ennyit a magyar szervízről a szerelőkről.

Előzmény: andris00 (11643)
trasgo Creative Commons License 2010.11.13 0 0 11645

Sziasztok

B 2.0 dti ,remélhetőleg most már rendben van (kop-kop) ehhez a szerelőhöz többet nem viszem.

Tegnap elő jött olyan probléma ,hogy a kuplun és a gáz sebeségváltás közepén 1 picit mechanikusan is megakad (fél kuplungnál) csak menet közben(olan mintha a 2 pedál mechanikus mozgása 1 ponton összeérne).

Álló helyzetben semmi, ennek elenére levettem a pedálok fölött lévő burkolatot.

A pedálok fölött a kuplung és az ell. gáz közel van egymáshoz? Pici elmozdulás esetén tud akadni?

 

szalaiistvan Creative Commons License 2010.11.12 0 0 11644

nekem annyit írt, hogy 1 es hengerben nincs égés, de azt nem, hogy ez a computer miatt van :(  Sok mérés, forum olvasás, alkatrész próba, mire azt mondtam ok, nem lehet más csak computer :(

 

Ilyen kijelzőt asszem ebay en láttam, de elég huzos volt, az asszem gps es verziokban volt, 1-2 diesel b vecit láttam anno hasznaltauto.hu n amiben volt, lehet nincs összefüggés, de amiben volt gps és szines kijelző mind diesel volt és szép vaj színű kárpit volt benne :)

AAAAAAAAAAAAAAA
andris00 Creative Commons License 2010.11.12 0 0 11643

hát én már lassan nem hiszek a kiolvasásban!voltak gondok az autoval,fel gépre,kiirta a szivócső nyomásérzékelőt hibának,vettem bele,nem olcso,semmi változás,aztán csinált ilyet hogy hiába nyomtam a gázt nem ragált!fel gépre,kiirta a gázpedált,vettem,nem olcso!és semmi változás az ujal sem,magátol megjavult! :)) honapokkal rá!:)

a másik!nem tudjátok hogy cid-et (sznes kijelzőt)lehet kapni a b vectrába??szivesen lecserélném a mid-kijelzőt benne!

szalaiistvan Creative Commons License 2010.11.12 0 0 11642

Igazából igazad lehet üza szűrőben, mert az soha nem volt nálam cserélve, kb 2.5 éve van meg és vagy 50.000 km et mentem vele már, előtte meg ki tudja, mondjuk én ami eldugult szűrős problémát tapasztaltam másik autónál, azzal pl 140km volt a max sebesség, szűrő csere után jó lett. Amúgy nincs semmi kék füst, vag egyéby, csövek is jók, check engine lámpa csak akkor gyullad ki, ha rosszul indul be, tehát többet teker és ugy. De hogy most azért indul be nehezebben mert hivba van, vagy azért van hiba , mert nehezebben indul be .. :)

VauxhallVectra Creative Commons License 2010.11.12 0 0 11641

Hello,

Szerintem nem elektromos gond, ha elindul az autó és hagyod had járjon akkor az alapjárat nem ingadozik ? hidegen vagy melegen ( de rendesen melegen ,hogy minden szonda bekapcsoljon rajta).

Üzemanyag szűrőt cseréltél rajta és ha igen mikor?

Nem kékes a füst ?

Vákum cső nincs elrepedve rajta?

A Check Engine felirat nem szokott rajta világítani?

 

Előzmény: szalaiistvan (11638)
VauxhallVectra Creative Commons License 2010.11.12 0 0 11640

Hello,

Sokáig kűzdöttem én is ezzel a hibával de megoldottam. Mégpedig úgy ,hogy vezérlő egységet cseréltem és megszűnt a hiba. De ,hogy honnan fogod megtudni melyik is a hibás a vezérlő vagy pedig a jeladó azt megnézni egyszerű. Kivillogtatod vagy kiolvastatod a fedélzetiből. Ha azt írja valamelyik szenzor hibás akkor értelem szerűen azt kell cserélni vagy tisztítani, ha azt írja , mindegyik szernzor hibás akkor egyértelmű a vezérlő egység. Maga a vezérlőnek a kiszerelése sem könnyű arra fel kell készülni. Javítani lehet.

Előzmény: fistic (11636)
VauxhallVectra Creative Commons License 2010.11.12 0 0 11639

Hello,

Hát ezt nem jól tudod mert az első kerekektől veszi , már csak azért is mert logikusan sem tennék hátra , spórolás szempontjából is. De ha nem hiszed akkor próbáld meg megjön az elő fagy tócsára ráálsz és rálépsz a gázra és meglepi egy helyben 60-al mész .

Előzmény: szalaiistvan (11637)
szalaiistvan Creative Commons License 2010.11.10 0 1 11638

Na én is leírom a gondom, hátha valaki más is szívott ilyet, vagy tudja mi a gond, előre is elnézést a regényért :)Pár hónappal ezelőtt menet közben 1 es henger leállt, gyujtás + befecskendezés, sajnos tipikus Z18XE hiba, szívócsonkon computer, hideg meleg rázkódás, belső kontakt hiba. Csere bontottra, először ugyan az a gm siemens kód, csak rázkódó alapjárat, nem is pörög fel, másik (zafira) computer más számokkal, indul hibátlanul , tempomat, klima minden ok, öröm. Pár nap múlva kicsit nehezebben indul, hibajelző kigyullad, vezérműtengely jeladó hiba, többször is produkálja, ez van csere ( nem gyári, utángyártott kb 14e ft)  utána a hiba megmaradt, néha, pár naponta, vagy sűrübben össze vissza, nehezebben indul be, hidegen kis gázadásra torpan 4000 rpm fölé nem megy és ugyan úgy a vezérmű tengely jeladót írja ki. Bontott computer garis , ember jön, hoz másikat, be felkódol, indít, jó. Megint pár nap, megint ugyan az, néha nehezebben indul, akkor a megszokott jelenségek, torpan stb... Computeres emberrel beszélek, ő hozhat még computert, de nem ez a baj, szerinte köteg hiba lesz. Elkezdtem szépen javítani, vezérműtengely jeladó csati összeforraszt, a gagyi gyári összetekert zsugorcsövezett kötéseket átforrasztottam, motor - kaszni - aksi kábelek saruján roppantottam még ( ha az a rossz igy megjavul, érdemes cserélni) de semmi, azóta is ugyan ez, már rutinosan ha nehezebben akar beindulni, engedem is vissza a kulcsot, utána ujra inditom, hibátlanul indul. Ugyan ez igaz arra is ha pl rosszul indul be. Leállitom és ujrainditom, igy teljesen jo. Viszont nem tudom mi lehet a gond :) Computer kábel csati pl ?

szalaiistvan Creative Commons License 2010.11.10 0 0 11637

Én úgy tudom, valamelyik hátsó kerektől veszi a sebességmérő a jelet, szóval ha egyszerre jön elő, akkor ott lehet a hiba, de hibakód kiolvasás szerintem pontosítaná

fistic Creative Commons License 2010.11.10 0 0 11636

Skacok. Hektikusan meggyulladó ABS lámpa illetve ilyenkor elszálló ABS leggyakrabban milyen hibára mutat ? Vezérlőegység vagy szenzor?

Elég gyakran elszál a sebességmérő, és ilyenkor a km számláló sem müxik.

 

Tipp ?

 

Néha egy-egy kátyú is előhozza vagy eltünteti a hibát.

andris00 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 11635

hát ezt én sem tudom!enyémben is van minden,gyári xenon,4légzsák,digit klima,computer,igazán oda fért volna a tempomat is :)

Előzmény: ahegedus (11634)
ahegedus Creative Commons License 2010.11.09 0 0 11634

Egyébként melyik felszereltséghez járt alapból a tempomat? Nekem elegance van és nincs benne, viszont a használtautón amiket néztem mindben van.

AAAAAAAAAAAAAAA
MBman Creative Commons License 2010.11.09 0 0 11633

2.0 dieselnél csak be kell szerelni a tempomatos indexkapcsolót, és működik a tempomat. Z motoros benzinesnél indexkar csere, plusz Tech 2-n való engedélyezés kell.

Előzmény: andris00 (11632)
andris00 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 11632

igy van!nem hiába vezetékelik be!egy barátom jobban járt!valamit szerelt és akkor meglátta a csatit,utána nézett neten hogy mi lehet az és kiderült hogy tempomat,a vaterán vett egy használt indexkart 5000ft-ért,beszerelte otthon és kész!ennyi volt,azota tempomatos az auto!ez egy zafira turbo d.!

Előzmény: MBman (11629)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.11.08 0 0 11631

"Elektromos gázpedálos motorhoz lehetetlen lenne tempomatot illeszteni utólag, ha nincs előkészítés."

Elektromos gázpedálos Twinport motoros Corsám van, nem volt előkészítés, nekem kellett pótolni a vezetékezést a computerig.

Működik, mert boldogan használom a tempomatot azóta is.

 

A Vectrán is így mehet, ha nincs benne az a 4 érintkezős csati, akkor pótolni kell, és utána programozni az ECU-t ha szükséges.

Előzmény: MBman (11629)
andris00 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 11630

tuti hogy nincs!szerintem a comfortban tuti,ha az elegance-ba nincs!de tovább éreklődtem és valoban általába csak a dizelekbe raktak!ott tényleg csak egy tempomatos indexkar kellett és müködött is,5000ft!

Előzmény: xj2000 (11626)
MBman Creative Commons License 2010.11.08 0 0 11629

Elektromos gázpedálos motorhoz lehetetlen lenne tempomatot illeszteni utólag, ha nincs előkészítés. Éppen ezért van elvezetve a csatlakozó a kormányoszlophoz, szóval valamit rosszul keresett a kollega. Egy 10x10 mm-es, 4 érintkezős csatit kell keresni.

Előzmény: Nick_X14XE (11628)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.11.07 0 0 11628

Azért nem akkora tragédia az sem ha nincs benne a vezetékezés. Laikusként behúztam a tempomat vezetékét egy Corsába, meg ködlámpát nulláról gyári kiépítésűre, szóval nem lehetetlen.

szalaiistvan Creative Commons License 2010.11.07 0 0 11627

Nekem ott volt a felső kormány burkolat alatt a köteg mellé szigszalagozva kis vakdugoval bedugva, holnap ha lesz idöm lefotozom mit kell keresni.

xj2000 Creative Commons License 2010.11.07 0 0 11626

Kezdek aggódni, mert nekem is 2001-es 1.6-os comfortom van. Biztos nincs benne semmi vezetékezés? 

Előzmény: andris00 (11624)
bódor Creative Commons License 2010.11.07 0 0 11625

Sziasztok!

 

Kérdezni szeretnék. Vectra b kormánymű gumiharang alól ereszti az olajat mind két oldalt,lehet szimeringezni vagy csere?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!