Keresés

Részletes keresés

Pinyo Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238352

Zebra is van ott, bár elég kopott az útburkolati jel, és egy tábla arra is figyelmeztet. A kb. 14 méter tényleg nem sok. Rengeteg helyen van hasonló hely, csak mondjuk sövénnyel, ami csak pár méterrel előtte ér véget. Akárhogy is, ez rutinból kellett volna hogy menjen a vezetőnek.

 

Haha, pár napja kaptam meg a rendőrségi jegyzőkönyvet a múlt év októberi Margit hidas elütésemről, na ott még kötelező haladási iránya is volt :), mégis elvitte a kerekemet.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238351)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238351

Ha a táblát el is bukja a járművezető észlelésben, azért egy derékszögű kanyarodáshoz lelassítva, ha mást nem, a sárga kerékpáros átvezetést, mint útburkolati jelet illene észrevenni, abból pedig levonni azt a következtetést, miszerint a kanyarodó járműnek elsőbbséget kell adnia az egyenesen továbbhaladó kerékpáros számára. 

Előzmény: rezgaras (238350)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238350

Nem értek ezzel egyet. Mi az, hogy "a táblát vegye már észre mindenki"? Szerintem teljesen mindegy, van-e tábla.

 

A zajvédő fal vége 14m-re van a kereszteződéstől. Ezt egy nem túl gyors bicikli kevesebb, mint 3 másodperc alatt teszi meg. A bicikli adott esetben gyorsabban megy, mint a kanyarodó autó, tehát az autóból hátra kell nézni, de arra sokáig takar a fal. Szóval sz.r egy hely.

Előzmény: Pinyo (238349)
Pinyo Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238349

(Nem tudtam, hogy az az utca ilyen bonyolult nevű :) )

 

Mondjuk a táblát vegye már észre mindenki, azért van :).

 

Ha lelassít kanyarodási sebességre egy kocsi, akkor nem látok problémát, mert a zajvédő fal már jóval előtte elfogy.

Egy veszély lehet még, ha mondjuk a kerékpáros 30-as tempónál gyorsabban jött.

De akkor is, egy ilyen jobbra fordulásnál szinte nullára lassítva az autóból észlelnie kellett a kerékpárost.

 

A plexi jó ötlet, csak azon a környéket fél nap alatt telefújják.

Előzmény: SzeZo (238348)
SzeZo Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238348

Részemről ez már csak okoskodás,

- de túl magasan van, délután szemből süt a nap, nem veszi észre

- ha az utolsó négy-öt elemet plexire cserélnék a falban, egy mozgó objektumot jobban látna a vezető.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238347)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238347
Előzmény: SzeZo (238342)
dhpage Creative Commons License 2024.05.28 -1 1 238346

az egy katasztrófa hely. én ott mindig lassítok és csak akkor hiszem el az elsőbbséget, ha konkrétan megáll az autós. de inkább elengedem.

Előzmény: SzeZo (238342)
SzeZo Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 238345

Igen, a "kisebbik". Talán negyed öt, fél öt?

Nem mertem leírni, hogy országúti bringa volt, mert biztos beszólt volna egy ügyeletes kretén, hogy "mert mindig száguldoznak".

Mint írtam, ott igen lassan is össze lehet akadni egy autóssal. Akár egy monti 20-25-ös tempójával is.

Előzmény: rezgaras (238343)
Fishtax Creative Commons License 2024.05.27 -1 2 238344

Kresznáculás az utánfutósok ellen nem oké.

Országúti kerékpárral kerékpározók kirekesztése oké.

 

Ennyi frusztrációval hogyan tudod egyáltalán élvezni a bringázást?

 

robi

Előzmény: altenberger (238332)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 238343

Mikor? Arra jártam úgy fél négy felé, még nem volt semmi. Gondolom a "kisebbik" kereszteződésről írsz. Mert elvileg ott két Mozaik utca van, az egyik a lámpás kereszteződés, a másik úgy 80m-rel távolabb.

Előzmény: SzeZo (238342)
SzeZo Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 238342

Délután a Mozaik utca - Angel S. B. u. találkozásánál mentő, rendőrautó és egy meggyötört fekvő bicikli volt. A kerékpáros a mentőben lehetett.

Azt a részt olyan bölcsen tervezték meg, hogy a két utca találkozójáig a zajvédő faltól semmit nem lát a bringaútból az autós. Aztán jön egy sietős fajta és, ha rosszkor érkezik oda, akkor csatt...

Párszor volt már alkalmam találkozni ezzel a fajtával. Szerencsére mindegyik esetben kevéssel az ütközési zónán kívül voltam.

altenberger Creative Commons License 2024.05.27 -3 1 238341

https://www.facebook.com/urbancyclinginstitute?locale=hu_HU

 

Jó kis (bel)városi kerékpáros videók! :-)

 

Normál városi ruhában, sisak nélkül, kerékpárral közlekedők, sokan!

XNC Creative Commons License 2024.05.25 -2 1 238340
OMGod Creative Commons License 2024.05.24 -2 3 238339

És felülről még egy UFO is pont akkor száll le oda. 😂😂😂

Előzmény: xrami (238338)
xrami Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 238338

Jól van öcsi, látom csak kötöszködni akarsz.

Kerékpározol a klasszik bringáddal. Szemből jön egy 100 centi széles utánfutós batár. Utána meg jön egy 110 centi széles háromkerekű fekvőbringás. De a legjobb, ha ezek ellenkező irányból találkoznak.

Előzmény: OMGod (238337)
OMGod Creative Commons License 2024.05.24 -1 1 238337

Az3rt ne túlozz már!  Egyetlen bringás se megy 30-40-nel utánfutót húzva.

Előzmény: xrami (238336)
xrami Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 238336

Egy érvényes szabályozás nem régi amíg nincs újabb.

Hőzöngés helyett inkább jó észbe vésni ezt a 70 centis és 70 kilós limitet, mert ha valakit elkaszálnak egy ilyen batárral miközben 10-20-30-40 km/h-val "sportol", vagy csak közlekedik, nem is kell tovább kutakodni, a túlméretesek ugyanis közlekedésre alkalmatlanok a magyar szabályozás szerint, Magyarországon. A hátsó kocka-téglalap és körprizmák nem megfelelőségéről nem is beszélve.

Egyébként olyannyira nem vagyok utánfutóellenes, hogy éppen utánfutóépítésben vagyok.

Előzmény: OMGod (238331)
OMGod Creative Commons License 2024.05.24 0 2 238335

Szerintem még virágozzon minden virág! Nem kell senkit kirekeszteni. Főleg nem egyedi antipátia alapján.

Előzmény: altenberger (238332)
SzeZo Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 238334

Ennyi bölcsességet! És ez mind belőled jött ki?

 

Előzmény: altenberger (238332)
xrami Creative Commons License 2024.05.24 0 0 238333

Nem az utánfutósok ellenében vagyok, hanem a nem megengedett max szélességűek ellen.
Ha 80cm lenne akkor mindenki 90-est akar húzni? Ha 90 akkor 100-ast? Ha 100 akkor 110-est?

Az sem érdekel, ha valaki "sportol" csak azt a kresz betartásával tegye és ne veszélyeztessen másokat.

Előzmény: altenberger (238332)
altenberger Creative Commons License 2024.05.24 -8 0 238332

Na, megy a kresznáculás az utánfutósok ellen! :-(

 

Én inkább örülök, hogy ha utánfutóst látok, mert ezzel is terjed a kerékpáros közlekedés.

 

Magam részéről a sportolók (zömmel outisok) szívatásának örülnék inkább.

 

Pl. legyen kötelező a teljeskerekes (értelemszerűen értsd!), pálcás hátsósárvédő a közlekedésben résztvevő kerékpárok számára!

 

Ma reggel is volt egy kis eső, de arra elég volt, hogy a türelmetlen, cikázva haladó (akit gondolom zavarnak az utánfutósok) outis egy kis sarat permetezzen az arcomba, mert a sárvédőnek csúfolt műanyagdarabja csak a jelmezét védi. :-(

 

Lehetne idősáv is: commuter csúcsidőben ne lehessen a kerékpárutakat sportolásra használni.

 

Hajrá utánfutósok! :-)

OMGod Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 238331

 -ne.

 

De hallgatólagosan elfogadják. Mert életszerűtlen a régi szabály.

Előzmény: xrami (238330)
xrami Creative Commons License 2024.05.23 0 0 238330

Jelenleg itthon nem közlekedhetne semmilyen bringás utánfutó ami 70cm-nél szélesebb. Ez nem a kerekek közötti placc mérete, hanem tengelyvégtől tengelyvégig, azaz a max külső szélességük.

Előzmény: OMGod (238329)
OMGod Creative Commons License 2024.05.23 0 0 238329

Ausztriában 100 cm szélességig mehetnek bicikliúton az utánfutókkal ill. "transport"bicajokkal. De nem kötelező a bicikliutat használniuk. Szabad a választás.

100 cm-nél szélesebbekkel az úton kell menni.

 

https://www.oesterreich.gv.at/themen/mobilitaet/rad_fahren/2/1/Seite.610906.html

https://www.radlobby.at/transportradregeln

 

 

Tehát ez az itthoni 70 cm erősen módosításra szorul. 

OMGod Creative Commons License 2024.05.23 0 0 238328

https://www.decathlon.hu/p/kerekpar-utanfuto-ixplorer/_/R-p-X8880451?mc=8880451

 

A decas 74 cm.

Nem hinném hogy a rendőrök kihegyezett colstokkal ilyenekre vadásznának.

Előzmény: OMGod (238327)
OMGod Creative Commons License 2024.05.23 0 0 238327

https://www.csomagtartoonline.hu/multifunkci%C3%B3s-babakocsik-c-105_106/thule-coaster-xt-k%C3%A9k-10101806-p-7796.html

 

Ez pl 77 cm széles. Nem gondolnám hogy a közlekedésben jelentős pluszproblémát okozna. A 70 kg össztömegbe pedigbellefér két 22 kilós gyerek esetén is. De ekkora gyerekek jellemzően már saját bringán tekernek.

Előzmény: xrami (238325)
OMGod Creative Commons License 2024.05.23 0 0 238326

Talán majd ezt is hozzáigazítják az élethez, az új krsz beíg3rt változtatásával. 

 

1990 óta sokmindent változott, technikai téren is. Sokkal biztonságosabbak lettek ezek az utánfutók is.

Előzmény: xrami (238325)
xrami Creative Commons License 2024.05.23 0 0 238325

Oké, tényleg nem a kresz-ben van leírva, de le van írva.
Ez alapján kb az összes németből behurcolt utánfutót ki lehetne tiltani, szinte mind 80-90cm-es. Természetesen a tisztelt kereskedők a nagy lelkendezések közepette erről mélyen lapítanak.

 

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99000006.koh

 

 

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

 

A közúti közlekedésben részt vevő kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

116. §

 

(7) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegű, egy kerekű vagy egytengelyű, két nyomon futó vontatmány (a továbbiakban: kerékpár utánfutó).

 

(8) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni

a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra, az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter magasságban elhelyezett piros színű, háromszög alakú – a pótkocsira előírt – fényvisszaverővel,

b) a kerékpárra előírt hátsó helyzetjelző lámpával.

 

(9) Az önálló energiaforrással rendelkező és dinamóval szerelt lámpákat kivéve a kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelző lámpája elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy bekapcsolása a kerékpár hátsó helyzetjelző lámpáját kikapcsolja.

 

(10) A kerékpár utánfutót fel szabad szerelni elől az utánfutó középsíkjától balra és jobbra szimmetrikusan, az utánfutó széleitől 150 mm-re nem távolabb, az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,90 méter magasságban kettő, nem háromszög alakú fehér színű fényvisszaverővel.

Előzmény: OMGod (238323)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.23 0 0 238324

Kösz, jó tudni. Nem kaptam oltást. Egy ízben a kutyák tulajdonosa "fenyegetően lépet fel", amikor be akartam menni hozzá, de másnap a helyi állatorvos megnyugtatott, hogy saját maga oltotta be a két dögöt. Csak meséltek az oltásról, valóban nagyon régen már.

Előzmény: NAR (238313)
OMGod Creative Commons License 2024.05.23 0 0 238323

Itt elég korrektül ,hivatkozással leírják az utánfutókra vonatkozó szabályozást. De itt sincs semmiféle 70 cmes korlátozás.

 

https://tekeracsalad.blog.hu/2020/06/24/kresz_a_csaladi_kerekparturak_szempontjabol

Előzmény: NAR (238321)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!