Zebra is van ott, bár elég kopott az útburkolati jel, és egy tábla arra is figyelmeztet. A kb. 14 méter tényleg nem sok. Rengeteg helyen van hasonló hely, csak mondjuk sövénnyel, ami csak pár méterrel előtte ér véget. Akárhogy is, ez rutinból kellett volna hogy menjen a vezetőnek.
Haha, pár napja kaptam meg a rendőrségi jegyzőkönyvet a múlt év októberi Margit hidas elütésemről, na ott még kötelező haladási iránya is volt :), mégis elvitte a kerekemet.
Ha a táblát el is bukja a járművezető észlelésben, azért egy derékszögű kanyarodáshoz lelassítva, ha mást nem, a sárga kerékpáros átvezetést, mint útburkolati jelet illene észrevenni, abból pedig levonni azt a következtetést, miszerint a kanyarodó járműnek elsőbbséget kell adnia az egyenesen továbbhaladó kerékpáros számára.
Nem értek ezzel egyet. Mi az, hogy "a táblát vegye már észre mindenki"? Szerintem teljesen mindegy, van-e tábla.
A zajvédő fal vége 14m-re van a kereszteződéstől. Ezt egy nem túl gyors bicikli kevesebb, mint 3 másodperc alatt teszi meg. A bicikli adott esetben gyorsabban megy, mint a kanyarodó autó, tehát az autóból hátra kell nézni, de arra sokáig takar a fal. Szóval sz.r egy hely.
Mikor? Arra jártam úgy fél négy felé, még nem volt semmi. Gondolom a "kisebbik" kereszteződésről írsz. Mert elvileg ott két Mozaik utca van, az egyik a lámpás kereszteződés, a másik úgy 80m-rel távolabb.
Délután a Mozaik utca - Angel S. B. u. találkozásánál mentő, rendőrautó és egy meggyötört fekvő bicikli volt. A kerékpáros a mentőben lehetett.
Azt a részt olyan bölcsen tervezték meg, hogy a két utca találkozójáig a zajvédő faltól semmit nem lát a bringaútból az autós. Aztán jön egy sietős fajta és, ha rosszkor érkezik oda, akkor csatt...
Párszor volt már alkalmam találkozni ezzel a fajtával. Szerencsére mindegyik esetben kevéssel az ütközési zónán kívül voltam.
Kerékpározol a klasszik bringáddal. Szemből jön egy 100 centi széles utánfutós batár. Utána meg jön egy 110 centi széles háromkerekű fekvőbringás. De a legjobb, ha ezek ellenkező irányból találkoznak.
Egy érvényes szabályozás nem régi amíg nincs újabb.
Hőzöngés helyett inkább jó észbe vésni ezt a 70 centis és 70 kilós limitet, mert ha valakit elkaszálnak egy ilyen batárral miközben 10-20-30-40 km/h-val "sportol", vagy csak közlekedik, nem is kell tovább kutakodni, a túlméretesek ugyanis közlekedésre alkalmatlanok a magyar szabályozás szerint, Magyarországon. A hátsó kocka-téglalap és körprizmák nem megfelelőségéről nem is beszélve.
Egyébként olyannyira nem vagyok utánfutóellenes, hogy éppen utánfutóépítésben vagyok.
Nem az utánfutósok ellenében vagyok, hanem a nem megengedett max szélességűek ellen. Ha 80cm lenne akkor mindenki 90-est akar húzni? Ha 90 akkor 100-ast? Ha 100 akkor 110-est?
Az sem érdekel, ha valaki "sportol" csak azt a kresz betartásával tegye és ne veszélyeztessen másokat.
Én inkább örülök, hogy ha utánfutóst látok, mert ezzel is terjed a kerékpáros közlekedés.
Magam részéről a sportolók (zömmel outisok) szívatásának örülnék inkább.
Pl. legyen kötelező a teljeskerekes (értelemszerűen értsd!), pálcás hátsósárvédő a közlekedésben résztvevő kerékpárok számára!
Ma reggel is volt egy kis eső, de arra elég volt, hogy a türelmetlen, cikázva haladó (akit gondolom zavarnak az utánfutósok) outis egy kis sarat permetezzen az arcomba, mert a sárvédőnek csúfolt műanyagdarabja csak a jelmezét védi. :-(
Lehetne idősáv is: commuter csúcsidőben ne lehessen a kerékpárutakat sportolásra használni.
Jelenleg itthon nem közlekedhetne semmilyen bringás utánfutó ami 70cm-nél szélesebb. Ez nem a kerekek közötti placc mérete, hanem tengelyvégtől tengelyvégig, azaz a max külső szélességük.
Ausztriában 100 cm szélességig mehetnek bicikliúton az utánfutókkal ill. "transport"bicajokkal. De nem kötelező a bicikliutat használniuk. Szabad a választás.
Ez pl 77 cm széles. Nem gondolnám hogy a közlekedésben jelentős pluszproblémát okozna. A 70 kg össztömegbe pedigbellefér két 22 kilós gyerek esetén is. De ekkora gyerekek jellemzően már saját bringán tekernek.
Oké, tényleg nem a kresz-ben van leírva, de le van írva. Ez alapján kb az összes németből behurcolt utánfutót ki lehetne tiltani, szinte mind 80-90cm-es. Természetesen a tisztelt kereskedők a nagy lelkendezések közepette erről mélyen lapítanak.
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
A közúti közlekedésben részt vevő kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
116. §
(7) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegű, egy kerekű vagy egytengelyű, két nyomon futó vontatmány (a továbbiakban: kerékpár utánfutó).
(8) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni
a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra, az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter magasságban elhelyezett piros színű, háromszög alakú – a pótkocsira előírt – fényvisszaverővel,
b) a kerékpárra előírt hátsó helyzetjelző lámpával.
(9) Az önálló energiaforrással rendelkező és dinamóval szerelt lámpákat kivéve a kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelző lámpája elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy bekapcsolása a kerékpár hátsó helyzetjelző lámpáját kikapcsolja.
(10) A kerékpár utánfutót fel szabad szerelni elől az utánfutó középsíkjától balra és jobbra szimmetrikusan, az utánfutó széleitől 150 mm-re nem távolabb, az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,90 méter magasságban kettő, nem háromszög alakú fehér színű fényvisszaverővel.
Kösz, jó tudni. Nem kaptam oltást. Egy ízben a kutyák tulajdonosa "fenyegetően lépet fel", amikor be akartam menni hozzá, de másnap a helyi állatorvos megnyugtatott, hogy saját maga oltotta be a két dögöt. Csak meséltek az oltásról, valóban nagyon régen már.