Sziasztok Olyan kérdésem lenne hogy van egy 1.6 comfortline bora és a jobbos bajuszkapcsolon vannak gombok amivel lehet kapcsolati a fordulatszámláló alatti kijelzőt váltogatni vagy ebben ez nem mükődik vagy nem felszereltség és csak a bajuszkapcsolo olyan és nem tudja? Akinek comfortline felszereltségü van az írja meg légyszíves hogy kellene e esetleg mükődnie? Köszönöm
A BFQ motorban egy trafó van (pontosabban kettő egybe építve) nem pedig hengerenkénti.
P0304 hibakód égéskimaradás a 4. hengerben. Annyit észlelt a rendszer hogy a 4. hengerben nem az elvártak szerint ment végbe a munkafolyamat. Ezernyi oka lehet. (gyújtás, keverékképzés, mechanikai)
"Tudom, ilyenkor első körben gyújtás kábel csere, ha megint hibakód, trafó csere, és ha ismét, befecskendező tisztítás."
Nem jól tudod. Első körben gyújtógyertya ellenőrzés (csere), mivel ott keletkezik a szikra. Ha nincs (gyenge) a szikra akkor tökéletlen az égés. A gyertya állapota hozzáértő szemnek sok mindent elárul.
A trafó egyik fele az 1 - 4 hengerre, a másik fele a 2 - 3 hengerre ad szikrát egyidőben. Leggyakrabban úgy romlik el hogy két hengerre nem ad szikrát. (Előfordul az is hogy csak egy hengerre nem ad)
Azért nem vágom a "porblémát" mert ha a trafó tönkrement, akkor az úgy is marad, csere. Ilyenkor dobná a P0350 hibakódot (gyújtótekercs funkció-rendellenesség) Egy trafó nem megy tönkre 3-4 hetente fél-egy napra. Legalább is gondolom én, mint szerk. lakatos. Ez a jelenség viszont egy felismert gyújtáskimaradás a 4. hengerben. Eddig a kerületben történt, -Bp-i lakos- és haza vittem 3 dugattyúval, de pl. Baján már gyomorideget kapnék.
Sziasztok! Keresem megvételre a mellékelt fotón látható alkatrészt VW Bora-hoz. Csak gyári érdekel. Ha van valakinek eladó kérem jelezze felém! Köszönöm előre is.
Tulajdonosa vagyok 5 éve 126000 km-rel vásárolt kitűnő állapotban lévő 2002-es 1.6 SR (BFQ 4seb automata 165000 km) Borának. A kötelezőkön kívül 164000 km után 1-es lambda csere, ami ennyi km után jogos volt. Ami a furcsasága, hogy 1 hónapja megállt a 4. henger. P0304 hibakód, 4. henger felismert gyújtáskimaradás. Egy napig állt az autó, majd indít, megy a 4 henger. Hibakód törölve, folyt. köv. mintha mi sem történt volna. 3 hét múlva menet közben ugyanez a hiba. Óvatosa haza, 1 nap pihi és indításkor megint zokszó nélkül működik mind a négy henger. Tudom, ilyenkor első körben gyújtás kábel csere, ha megint hibakód, trafó csere, és ha ismét, befecskendező tisztítás. És most kérdezném meg, hogy mielőtt belefogok egy min. 80ezer forintos folyamatos költekezésbe, találkoztatok-e ilyen problémával, és ha igen mi volt az orvosság? Előre is köszi a célirányos válaszokat.
Üdv! Adott egy Golf 4 1.6 16v BCB. A következő a hiba, ha az üzemanyag mennyiség negyed tank alatt van akkor az autó néha gondol egyet és bedadog, vagy leis áll menet közbe, de álló helyzetébe is leszokott állni. Ha pl. félig van a tank akkor nem csinálja egyszer se. Mitől lehet ez?
Nem VW betegség, minden fényre sötétedő tükörrel megesik sajnos gyártótól függetlenül.
Nem javítható, csak a csere segít. Gyáriban elég drága dolog, bontott esetén viszont kérdés hogy meddig fogja bírni... De jó bele a Passaté is, meg még sok más modellé a konszernen belül. Itt a cikkszáma: 3B0857511H, viszont ha újat veszel alvázszám alapján vedd mert az ETKA ahhoz köti a megfelelőt. Bár szerintem nagy különbség nem lehet.
A cseréhez pedig... google és youtube a barátod... A szélvédőnél a burkolatok lepattint, csatlakozó lehúz maga a tükör pedig bajonettes, csak el kell fordítani és lejön.
Olyan kérdésem lenne felétek, hogy a napokban a belső visszapillantó tükör foltos lett (fényre sötétedő), olyan mintha megfolyás lenne benne, ez ugyanúgy Vw betegség lenne? Van egy olyan feltételezésem, hogy csere gyanús. Lehet egyáltalán javítani vagy hol lehetne beszerezni esetleg ilyen sötétedő belső tükröt, illetve lehet ezt házilag kicserélni vagy valami speckó szerelő kell hozzá?
Pont most vagyok gumivàsárlás előtt. 205/50 vagy 225/45 R17 7x17 alu felnire melyiket vàlasszam? 225/45 a normális vàltója, de nem túl széles alà, főleg 7" szélességen?
Én 2010-ben vettem a Borist, már akkor mondták, hogy nagyon fent fog, cserés lesz. Ebben a hónapban adtam el ugyanazzal a kuplunggal, 70.000 km futással. ;)
Sziasztok! Autóváltás miatt eladó lett a felnim gumistól, mindenestől. :) A gumik DOT száma: 0416. Max. 4000 km futással. BARUM BRAVURIS 3 HM - 225/45R17 Y 91 170.000/gar irányár. :)
az elmult napokban tobbszor is 10-15-20perc autozas utan dadogos, kihagyos a motor, foleg alapjaraton pofog. - gondoltam trafocsere lesz, volt mar ilyen, tartok is magamnal (sarga engine led vilagit).
leallitom, ujra beinditom hiba nincs. ezt eljatszotta 3-4x az elmult napokban. a sarga engine led is eltunik egy hosszabb szunet utan.
jo, akkor VAG-COM-mal megneztem. ekkor mar csak a check engine egett, de a motor szepen jart alapjaraton is. ezt dobta:
Úgy tudom, hogy mindegyik központizárban van egy mikrokapcsoló ami kapcsolja a belső világítást illetve a bal első ajtó nyitás esetén az AC pumpa előtöltését is. Ha van fedélzeti akkor azt is, hogy nyitva van e az ajtó vagy sem.
Sziasztok! Tud nekem abban valaki segíteni, hogy a belső világításom mikor milyen kedve van. Világit vagy nem. Keresem az ajtó kapcsolót vagy valami hasonló szerkezetet ami kapcsolja de nem találom. Valaki tud ebben segíteni? Köszönöm.
Evvel az erővel a trafó is lehet szar akkor hiàba cserèled a gyertyàt.
Le kell szedni a lègszűrő hàzat a kèt sarkàn hatàrozottan felfelè húzod .Ha lent van làtni fogod a trafókat.Trafó kivètelhez nekem drótból hajlitva van egy cèlszerszàm ami alàfeszitve csavarhúzóval köñnyen kijön. De honnan tudod melyiket kell cserèlni? Tegyètek gèpre ès ahol ègèskimaradàsra panaszkodik az a henger lesz
Sziasztok! Az a kérdésem cserélt valaki gyújtógyertyát a borában? Cserélnem kellene de állítóllag nem egyszerű valamit bontani kell hozzá a burkolaton kívül.Sokszor rángat mostanában,okozhatja a gyertya.bevallom 7éves. Köszi!😉
Akárhogy próbáltuk, nem illeszkedik pontosan, a kapcsok is kevésnek tűnnek. Nem gumírozott a széle, így gyűrődik, lifeg.
Érdeklődnék, hogy valaki valahol talált e a neten ténylegesen Borához való gyári üléshuzatot, vagy csak egyénileg lehet gyártatni? A VW oldalán semmi infót nem találtunk gyári huzatról.
Sziasztok ! szeretném a borámnak a motorháztetőjét fekete fóliával lefóliáztattni , kell erre külön engedély ? a műszakin nem kötnek bele ? fehér az autó .
Az ajtózsanér melletti kábelkötegben lesz elszakadva 1 vagy több szál. Szét kell bontani a kábel korbács szigetelését és vagy forrasztással vagy kábeltoldók felhasználásával javítható a probléma. fontos, hogy jól legyen utána vissza szigetelve a köteg.
illetve ne legyen túl "bumszli" mert akkor nem fér vissza a helyérre.
Néhány napja elkezdett vacakolni a csomagtér ajtó zárja. Ha a központi zárral nyitottam a kocsit, 10 esetből 3 - 4 alkalommal nem nyílt a csomi ajtó, csak ha kulccsal is nyitottam. Volt rá eset, hogy csak többszöri kulcsos nyitogatás után nyílt. Majd vasárnap, míg egy parkolóban várakoztam, felnyitottam a csomagtér ajtót és megnyomkodtam/piszkáltam az átvezető kábelcsövet, ott ahol látható volt a rendszeres behajlás lecsukáskor. Nem kellett volna! Azóta sehogy sem tudom kinyitni a csomagtér ajtót. Próbáltam informálódni néhány fórumon, illetve telefonon is beszéltem már olyan "klubtárssal" aki hasonlóan járt. Az összeszedett infók alapján, a hátsó ülések felől bemásztam, leszedtem a belső kárpitot és sikerült kinyitnom! Sajnos, az egészet tüzetesen átnézve sem tudtam rájönni, mi lehet a gubanc... Ha a központi zárral nyitva a kocsi, megérintem a felnyitó "kilincset", a motor zúgását hallani 2 - 3 másodpercig. És ennyi. Kulccsal sem tudom továbbra sem nyitni.
Tudnátok ajánlani valakit, aki ért hozzá, és megnézné? A 10 ker-ben vagyok. Természetesen a környező kerületekbe is elgurulnék a megoldás érdekében.
Köszönöm! Akkor megúsztam a cserét? vagy nem? mert mikor megvettem ugye elvittem szervizbe olajcsere vezérlés szűrők cseréje megvolt ami kell egy használt autóra költene vásárlás után . Mivel első autóm 110.000 ft volt az átírás ugy hogy nem sok pénzem maradt. De a Bátyám azt mondta hogy elmegy még egy darabig igy. Csak én meg olyan vagyok hogy nehogy nagyobb baja legyen . mikor kell cserélni amikor érzem hogy csúszik? Vagy akkor már cseszhetem. 4-5 cm mozgása van a kuplungnak de nem csúszik emelkedőn sem csak zavaró meg kellet szokni sokszor le is fulladtam . (lefulladás után nehezen indul tudja valaki mi lehet az ok)
Sziasztok! Nem rég vettem egy vw borát Nagyon örülök neki és tényleg jól néz ki és kényelmes!
1999 év 1.6 benzin sr motoros. fehér színű!
Egy hibája van hogy a kuplung el van kopva és ezért fent fog nagyon még lehet vele menni de hamarosan csere.
Nektek mennyibe volt mindennel együtt?
Még annyi hogy mivel én nagyon tapasztalatlan vagyok ez az első autóm mire figyeljek? mik azok az árulkodó jelek a hibákra ennél az autónál mire kell oda figyelni? Egyébként saját tapasztalat hogy egy 6. sebeség elfért volna benne :)
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy van egy 1999-es 1.6-os borám és elromlott benne az óracsoport. Alapból nincs benne fedélzeti komputer, de egy olyan óracsoportot tudtam szerezni amiben van fedélzeti+megkaptam a multifunkciós ablak törlőt is. Az lenne a kérdésem hogy be lehet szerelni egyszerűen ugyan az a kábelezés,működni fog, vagy hogy kell ezt elképzelni?
Nekem is volt ilyen, kézzel nem, de kulccsal nyílott. A kábelköteget kell megnézni, a csomagtérajtó és a kaszni között a sok nyitástól/zárástól előfordulhat, hogy megtört vagy elszakad valamelyik kábel.
Alaphelyzetben be húzva kell hogy legyen. Lehet kicsit meg melegedett a motor. Lassan kene magától visszanmennie. Vezetek törés nem hiszem hogy van. Max kiszedéskor serulhetet a csatlakozó. Vagy valami oknál fogva direkt villanyt kap a nyomotol.
A pillangószelep miatt 2 hónapon belül másodszor is letiltotta a gyújtást az autó, ezért első kérdésem az lenne, hogy mennyire érdemes ezeket tisztitgatni, vagy csak azért jött ilyen hamar újra elő, mert sokat araszolgattam a csodás belvárosi közlekedésben? Második viszont az, hogy ezek elég drága alkatrészek és használtat mennyire érdemes ezekből venni, és ha igen akkor honnan lehet használtan beszerezni, mert nem nagyon találok. Várom megtisztelő válaszaitokat.
Az a baj, h megnyomáskor a motort sem hallom, nem működik. Leszereltem már, motor feszkóra működik (asztalon) . Mellesleg az a forgó kis műanyag törött, olyat 4eFt-ért találtam, csak a motor nem megy sajnos a helyére szerelve....valahogy nem jut el a jel a motorhoz. Kilincs vez-be van 12V. Lehet vezetéktörés is, mondjuk azt nem tudom hogyan lehet kiszedni megvizsgálni.
Sziasztok! Szereték kérni véleményt, esetleg tapasztalat valakinek? Bora kombi 4motion álithato futomű és szeretnék rá ballonosabb gumit, el bira e? Gyári 205/55 r16 és szetnék rá 205/60 r16 ot hogy magasabb legyen kicsit meg esetleg ötlet? Hoszabb lengéscsillapitó? Vagy valaki aki csinált ilyek. Köszi előre is üdv mindenkinek!
Csomagtér nyitó kilincsel van valakinek tapasztalata? Most vettem a Bora-t, és nem nyílik a csomagtér ,csak kulcsal, azzal az 1el amit kaptam hozzá.
Elektromos kilincs szét van hullva, bontott jó állapotút vettem bele, mikrokapcsolója jó, mégsem működteti a kis elektromotort ami mechanikusan nyitja a zárat. Az elektromotor jó, külső feszre szépen kitolja magát. Hol keressem a hibát?
Ha valakinek műszerfal világítás gondja van, keressen és jutányos áron megműtöm, h szép fényes legyen újra! Gyári kék szín, vagy igény esetén egyéb színűre is át tudom alakítani.
Sziasztok! Szerintetek kell a másik oldalra is alvázba ez a dugó? 4D0803583G Golf 4, Bora, Passat stb Mi célt szolgál ez?
Nekem csak a bal oldalt van meg. Kiszedtem a balost a lyuk teli volt földdel, hogy került az oda? Jobb oldalon ahol nincs dugó, nem volt benne föld. Arról már halottam hogy az első doblemez mögé gyűjti, de ez új.
Olyan hibát produkál időnként a kocsi (1.6 SR), hogy alacsony sebességnél mintha le akarna fulladni, és puffogó hang jön a motortérből aztán egyszer csak erőre kap és gyorsul. Hideg/meleg motornál egyaránt.
Van egy 2001-es VW Bora-m 1.4 16V AXP-s motorral. A múlt héten mentem az autópályán olyan 120-130 km/h környékén, mikor az autó úgy döntött, hogy szeretne nekem egy kellemes esti programot csinálni és kigyulladt az olajlámpa pirosan hosszasan sípolva és abban a másodpercben már kopogott is a motor, mint egy dízel. Hirtelen félre álltam leállítottam az autót és már csöpögött alatta szépen az olaj.
Ilyenkor mi történhetett?
Az olaj mindig rendszeresen volt cserélve, a motor mindig szépen járt.
(Azóta vettem bele egy másik motort egy német Golf 4-ből, ami januárba beépítésre is kerül, mivel a szerelő azt mondta nem akar elkeseríteni, de nagy a valószínűsége, hogy a motor már kuka.)
Kicsit megkésve de, azért írok hátha még segíthetek. Nálam hasonló hibát a vízhőmérséklet mérő meghibásodása okozta. Műszerfalnak adta a visszajelzést hány fokos a víz viszont, a számítógépnek nem.
Nálam (Bora 1,4 16v) korábban volt cserélve gyújtó trafó, de nem törölték a hibakódot. Ugyan, nem volt semmi hiba jelzésem, de a közelmúltban lett először gépre csatlakoztatva, és töröltem a hiba kódot. Volt más, egyéb hibakód, azokat is törölni kellett.
Szerintem, hiába oldódik meg a probléma, a hibakód nem tűnik el, törölni kell. (persze, ez csak az én véleményem, az eddig tapasztaltak alapján)
Valószínűleg benzinpumpa és/vagy üzemanyag szűrő. Nem kap elég benzint a motor. Még nem cseréltem, de sor fog rá kerülni. Próbáld ki, hogy hagyod feltöltődni a benzinpumpát mikor bedugod a kulcsot. (Várj kattanásig) Ha nagyon hideg van, akkor kétszer is feltöltöm és utána indítok. Ha ezt megcsinálom pöccre indul, és nem ugrál a motor sem az alapjárati fordulat. Ha kihagyom, akkor előjönnek a problémák ugyanúgy.
Szeretném megkérdezni, hogy a problémára találtál-e megoldást. Mi is hasonló cipőben járunk egy 2005-ös Borával. Mi gyertyát és nyomástartó szelepet cseréltünk, de a helyzet változatlan.
Gyújtó trafót kellett cserélnem. 3 éve van nálam az autó és az első alkalom volt. Kérdésem hogy eltűnik a hibajelzés (most már csak folyamatosan sárgán világító [villogás megszűnt, autó szépen megy]) vagy töröltetni kell?
Nekem a nyári gumiméret 225/45 R17, a téli pedig a gyári alufelnire szerelve 205/55 R16. Úgy gondolom nem lehet probléma, csak a pénztárca legyen vastag :-) :-) :-)!
Van egy 2003-as borám. (BCB,16V) Az első reggeli hidegindítással vannak gondjaim. Ha a hőmérséklet csökkenni kezd és reggel beindítom elkezd rángatni az autó, a fordulatszámláló elkezd le fel ugrálni, majd beáll alapfordulatra és mintha mi se történt volna tudom megfelelően használni. Ha 0 fok van vagy mínusz fokok, akkor elsőre nem indul, másodszorra elindul megint rángat, erőtlen, dobálja a fordulatot, majd beáll és megint semmi gond a továbbiakban. A nap folyamán ha ezt követően bármikor beülök soha nem csinál ilyet bármennyi időt is állt, pöccre indul. Hibakód nincs. Néha ha megyek vele beránt az autó, megtorpan. összefüggésben lehet a kettő? Ha valakinek van valami ötlete vagy előfordult már ilyen vele kérem segítsen. Előre is köszi.
2 hete Golf 4 1,6 16V AZD motorkódú autónk menet közben egyik pillanatról a másikra megállt, mintha levennénk a gyújtást. Ezt követően az autót már nem lehetett elindítani, többszöri próbára sem. (önindító megy, de nem akar indulni, hibakód semmi) .
Szerelő nézte a vezérlést, most holtponti jeladót cserélt, de semmi. Elmondása szerint ha levette a kipufogót a katalizátor előtt lángnyelv csapott ki. Hőgombáról csatlakozó lehúzva semmi. Biztosítékok nézve, szerintem a relék is jók, másik autó indult vele.
Még gondolkoztam immo hibán de az ikon elalszik, hiba nincs abba a tárolóba sem. Illetve az autóba gyári beltér figyelő riasztó van, de elvileg az is megfelelően működik.
Tárcsarázás megszűnt, lengőkar, kormány összekötő, kerékcsapágyak csere. Persze Brembo is ment a kukába... Most febi van fenn, 5000 után még nem ráz remélem nem is fog
Nagyon tetszenek a v5 v6 motoros Borák és Toledók, szerintem ez lesz a következő legalábbis ami a motort illeti biztos hogy több mint 4 henger és V elrendezés... Honnan indulnak a jó vételek? mi az az összeg kb ami már jó lehet?
a segitségeteket szeretném kérni,,,,néha villog a melegitőgyertya égő,de nem mindig ,néha pár ezer km után se villog,de ha megkezdi akkor egy darabig villog,,,,,vélemény??
Pontosan. Nekem tavaly volt egy teljes motorgenerál, új szelepek, dugók, hengerfej síkolás, minden, ami ezzel jár, 3000 km után olajcsere, aztán 10ezres periódus, és 3000-nél nem nagyon forgattam túl, valamint az egyenletes autópályás használat talán még jobb is lesz, mint a városban döcörgés.
Szelepek görbültek,dugattyú is problémás,és még a hengerfejet is emlegette. Hiszek Neki,mert már párszor az Ő meglátásai jöttek be,a másik szerelővel szembe.
Sajnos csak ma,de sikerült a családban találni egy Ulysses_t,remélem jól írtam le a típusnevet,és elhúztuk a szerelőhöz! 80.000-100.000FT-ra saccolta a munkadíjat.
Köszönöm szépen,hogy válaszoltál! Sajnos,én is csak egy "konyhai szakértő" vagyok. Szerelő lett volna mindenképp,megpróbáltam leszedni az alsó burkolatot,de nem sikerült. Az a legnagyobb bajom,hogy lejtős kocsibejárón áll az autó,így még elképzelni sem tudom,hogy tudom majd elvontattatni a szerelőhöz. Még egyszer köszönöm szépen a segítséget!
Segítséget szeretnék kérni! Kicseréltem a 96-os Ventomban a felső vezérműszíj feszítőgörgőt,de a vezérműtengely sajnos egy kicsit elmozdult,és az óta nem indul az a motor. Próbáltam kézzel mozgatni az elmozdulással ellentétes irányba,annak szemmel "megegyező" mértékben,de semmi. Valaki esetleg tud mondani ötletet?
Ja igen sikerült. tökéletesen tudtam sima obd2 bluetooth os eszközzel hibát kiolvasni androidos alkalmazással: Pl: OliviaDrive, Carista, OBD Auto Doctor
Illetve az említett kütyüvel amit vettem a neten Autool X50 essel is hibátlanul olvasta nekem az adatokat a kocsiból.