Az a Kisalföldes 260-as nem az, amelyik sárga, háttal áll az útnak, és le van bontva a oldala? Állt ott egy 256-os is. Reggelente 20 percenként mentem, mert a szomszéd szerint akkor van kint a gazda... Sajnos nem jött...
Minthogy számos helyen rozsdacsipkés, így gyanús, hogy a tetőszerkezet bizony annyira rossz állapotban volt, hogy még foglalkozni sem volt érdemes vele.
Elsőnek azt hittem kabrió 180-as lesz, de ahogy néztem a képeket, ez bizony újjá lesz építve teljes tetőszerkezet ablakkerettel. Valószínűleg annyira menthetetlen volt. Esetleg valahol találták, vagy tetejét lezúzta valami.
A HR15YTA rendszámmal csak ez a busz közlekedehetett más autóbusz nem, ugyanis 1997-ben láttam elöszőr a buszt Csíkszerdába a Volánbusztól került ide, több éven át Volánbusyos szinekben közlekedett, akkor még Csíkszerda Budapest útvonalon is, akkor már ezzel a rendszámmal. Az első kisalföldes kocsik is 1997-ben érkeztek Csíkszeredába, de több éven át nem YTA végződésű rendszámmal közlekedtek. hanem pl. HR 192, HR 193, csak joval késöbb kaptak más rendszámot.
Ikarus szakértők szerint a típusa Ikarus 259, a román törzskönyvében Csepelt ír 1991-es gyártás. Én heti több alkalommal utazok vele. Helyköziben közlekedik, de rüvidebb különjáratokat is végez. A belső tere megegyezik a hagyómányos Ik. 250-es típuséval, csak a csomagterei magasabbak, ezért magasabb az egész busz a hagyományos 200 asoknál. hátul négy üllőhelyel.
Ha volt ereje az illetőnek utánanézn-e, hogy BX 71-56 volt a legelső rendszáma, akkor vajon mennyibe került volna rájönnie, hogy ez nem azonos a BU 86-07-tel?
Nem kötelező újságot írni, ha valaki ekkora tárgyi tévedésekre hajlamos.
Bár a lengyel rendszámok a legtöbb esetben nem ilyenek, az első betűje a tartomány, a második (esetleg a harmadik) a város jelölésére szolgál (pl. Katowice = SK, Łód = EL, Białogard = ZBI).
Keresem egykori kollégáimat, akikkel 1992-ben együtt dolgoztam ezekkel a buszokkal a Cooptouristnál, illetve a Mercurius Travelnél. A telep Csepelen volt, a Szállítók útján