Keresés

Részletes keresés

_Nyuszi Creative Commons License 2020.04.29 0 1 20122

1976?

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20121)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.04.29 0 0 20121

Vajon mióta létező termék a KDE?

Előzmény: Divrotcé (20120)
Divrotcé Creative Commons License 2020.04.28 0 1 20120

A régebbi telepítésű berendezések átépítésre kerültek?

 

Olyan is volt, ahol átépítették, de rendszerint nem. Vannak olyan nagyobb öreg állomások, ahol inkább egyénivel nyomkodják a vágányutakat, mert úgy gyorsabban felépül.

 

De olyan is volt, ahol még az 1980-as évek végén is kondenzátoros késleltetést építettek be (Püspökladány, igaz itt a helyi kapcsolós alapáramkörre hivatkoztak.)

 

Az áramellátó berendezések esetében volt - e előírás arra, hogy milyen konkrét gyártmányokat kell telepíteni? Gondolva a dízelgépcsoportra stb. Vagy ez is olyan mint a biztber épületek, hogy vonalanként változik?

 

 

Hogy milyet? Amilyet éppen hajlandó és tud szállítani a gyártó. :-) (Az agregátok esetében.)

Az áramellátásnál is a mi van a boltban volt a kezdeti kérdés. Aztán idővel kialakultak a tipizált megoldások...

Előzmény: 431001 (20119)
431001 Creative Commons License 2020.04.28 -1 0 20119

Köszönöm szépen a választ! Ez a menetbeállítási idő nekem eszembe sem jutott. A régebbi telepítésű berendezések átépítésre kerültek? 

Az áramellátó berendezések esetében volt - e előírás arra, hogy milyen konkrét gyártmányokat kell telepíteni? Gondolva a dízelgépcsoportra stb. Vagy ez is olyan mint a biztber épületek, hogy vonalanként változik? 

Ha jól emlékszem, pl. Bicsérden 3 hengeres Jenbacher vagy Deutz dízelmotor szolgált tartalékul automata indítással. 

Előzmény: korpi41 (20118)
korpi41 Creative Commons License 2020.04.27 0 1 20118

Eredeti kapcsolásban a váltóállítást időzítő jelfogó csak vágányutas állításnál működött. A váltóállító jelfogók (pöttös és + vagy -) húzott meg az időzító is, ha a topológiai láncban előttes váltó időzítő jelfogója meghúzott (tehát nem mereven mindig ugyanabban a sorrendben és vágányúttól függetlenül mindegyik mint a mostani alapkapcsolásban, hanem csak azok, melyek a vágányúthoz kellettek és topológiai sorrendben). A kezdő-cél összeakadáskor a jelzőhöz legközelebb eső váltó időzítőjelfogója azonnal ejtett, a következő váltóé pedig kondenzátoros időzítéssel ezen első váltó ejtése után 1,5 másodperccel, és így tovább. Ha a váltót nem kellett vágányútban állítani, akkor a kondenzátora nem töltődött fel, így a sorban előttes elejtésekor azonnal elejtett. Tehát nem a futó váltók száma volt maximalizálva, hanem az indítás késleltetve, 1,5 másodperccel eltolva.

 

Darabszámok: nem amiatt csoportosították így, hogy a jelfogókat kíméljék, hanem a váltók száma nagyjából arányos az állomás méretével az meg többé-kevésbé a forgalmával. Egy 15 váltós állomáson annyira nem okoz érezhető vágányútbeállításidő növekményt, ha egyszerre csak egy váltó állhat át. Egy 120 váltóból álló állomáson már inkább. Szóval a váltószámfüggés nyilván jót tesz az egyszerre "feleslegesen" meghúzó számának csökkentéséenk is, de nem ez a legfőbb szempont.

Előzmény: 431001 (20117)
431001 Creative Commons License 2020.04.26 -1 0 20117

Kedves hozzáértő Urak és Nyuszi! 

 

Elkezdtem tanulmányozni a D55 könyvet, váltóállító áramkörrel kapcsolatban lenne pár kérdésem:

- Olvastam, hogy az eredeti alapkapcsolásban nem a ma ismert léptető jelfogó áramkör szerepelt, hanem indítási késleltetéssel egyszerre 2-3 váltót is lehetett állítani vágányutasan. Erről esetleg van rajza valakinek? 

- Ugyanitt írva vagyon, hogy 20 váltóig egy, 20-40 között oldalanként egy, 40-100-ig oldalanként 2-2 áramkört kell létesíteni. Ez amiatt van, mert minden egyéni állításnál végigfut az egész lánc? (ne legyen sok felesleges meghúzatás) 

 

kihúzóvágány Creative Commons License 2020.04.06 0 0 20116

A MÁV-HÉV-et hiányoltam (nem a GYSEV-et, meg további magánvasutakat)

Elismerem, a Gyermekvasútra nem gondoltam, pedig az is MÁV.

Előzmény: a Zsóti (20114)
Muurola Creative Commons License 2020.04.06 0 1 20115

A 2017-es számok cikkenként (is) megnyithatók, de pdf-ben is letölthetők (immár).

Előzmény: Vendégsín (20112)
a Zsóti Creative Commons License 2020.04.06 0 0 20114

Ha a MÁV-os helyzetet szeretné bemutatni a cikkíró, akkor alapvetően nem jogos az a kritika, hogy "miért nem írt másról?".  

 

Előzmény: kihúzóvágány (20109)
r1232 Creative Commons License 2020.04.02 0 0 20113

Csak a térközjelzők ledesek.

Előzmény: kihúzóvágány (20111)
Vendégsín Creative Commons License 2020.03.31 0 0 20112

A 2017. évi számokat miért nem lehet letölteni?

Előzmény: Muurola (20107)
kihúzóvágány Creative Commons License 2020.03.31 0 0 20111

Igen: székesfehérvári vonalat írtam, Székesfehérvár állomás jelzőit még nem ismerem (eléggé).

Előzmény: _Nyuszi (20110)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.03.31 -1 1 20110

Folytassuk itt:

Nem ezt írta. Gondolom Zoli is tudja, hogy nem csak Székesfehérváron és Vácott üzemel LED-es jelző, hanem a szentendrei és a csepeli HÉV vonalakon, Hűvösvölgyben és a 30a és a 40a vonalak térközjelzőiben is (csak mert ők szokták ezeket vizsgálni).

Előzmény: kihúzóvágány (20109)
kihúzóvágány Creative Commons License 2020.03.31 -1 0 20109

Hargitai Zoltán cikkéből egy valami hiányzik (de nagyon): a MÁV-HÉV hálózatán már jónéhány éve működnek LED-es jelzők, ezekről nem tett említést; szerinte a vasútnál csak Vácon és a székesfehérvári vonalon vannak ilyen új jelzők.

 

Előzmény: Muurola (20107)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.03.31 0 0 20108

A tartalomjegyzék megnyitása nélkül is a nyakadat(sic!) tettem volna rá, hogy a hiúzról a cikket a Matyi írta. :-))))))

Előzmény: Muurola (20107)
Muurola Creative Commons License 2020.03.31 0 0 20107

Letölthető a vasúti távközlési, erősáramú és biztosítóberendezési szaklap, a Vasúti Vezetékvilág újabb lapszáma! Külön felhívnám a figyelmet a digitális biztosítóberendezésekről szóló cikkre, ami a (nem is túl távoli?) jövőről szól, levonva az elektronikus biztosítóberendezések (nem közlekedésbizonsági) kudarcainak tanulságát.

 

Optimalizálási feladatok megoldása biztosítóberendezések tervezése során – 2. rész

LED-es fényforrást tartalmazó optikai egységek feltétfüzeteinek módosítása

Villamos vontatójárművek erősáramú összeférhetőségi vizsgálatának tapasztalatai

Eulynx! - a digitális biztosítóberendezés

Elektronikus villamosüzemi napló

Vasúti energiapont

 

https://www.kozlekedesvilag.hu/ujsag/2019-2/

tamasi 48.-49. Creative Commons License 2020.03.24 0 0 20106

Szia!

 

Köszönöm szépen a segítségedet és a linkelt videót! Ha találnál még valamit jöhet!

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (20104)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2020.03.24 0 0 20105

Szia!

Köszönöm szépen a segítséget a képi anyagot illetően!

Előzmény: CsP50k (20103)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2020.03.22 -1 0 20104
Előzmény: tamasi 48.-49. (20102)
CsP50k Creative Commons License 2020.03.22 0 2 20103

Üdv!

 

Tológombos rendelkezőkészülék nincs feltétlenül minden kulcsrögzítő berendezésnél. Illetve az SH berendezések tológombos mechanikája gondolom ugyanaz, mint amit keresel (ha esetleg erre keresve lenne találat).

 

 

(Elég régi forrás, nem biztos, hogy manapság pont így van megoldva.)

 

Előzmény: tamasi 48.-49. (20102)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2020.03.22 -1 0 20102

Sziasztok!

 

Egyenlőre nem jutottam el olyan állomásra vagy csomópontra ahol tudnék kulcsrögzítős biztosítóberendezést nézni de míg ez nem jön össze segítsetek nekem abban hogy mutassatok szakrajzot vagy fotót vagy videót arról hogy hogyan néz ki a vágányút kijelölő tológomb belső szerkezete kialakítása mechanikailag és hogyan van össze köttetésben az iránykallantyúval és hogy hogyan rögzítődik egyik a másikához valamint a függőségi vonalzókhoz.

 

Így simán ha beírom keresőbe hogy "vágányút kijelölő tológomb" semmiféle szakirodalmat nem találok róla de még képet is csak olyat sikerül amin kívülről látszik a tológomb.

 

Létezik esetleg valami szakirodalom amiben részletesen mutatják és írják hogy miből épül fel és hogyan van szinkronban a kallantyúval a tológomb?

 

Jó lenne szétszedett állapotában látnom ilyet...

 

Segítségeteket válaszaitokat előre is köszönöm!

tamasi 48.-49. Creative Commons License 2020.03.21 0 0 20101

Köszi!

Előzmény: _Nyuszi (20051)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.14 -1 0 20100

"De az melyik? Amelyik addig indíthatta a vonatot..."

 

Ez

Előzmény: Pettikk2020 (20088)
fszt. Creative Commons License 2020.03.14 0 1 20099

F.1. sz. Jelzési Utasítás...

Előzmény: Pettikk2020 (20068)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 -4 0 20088

De az melyik? Amelyik addig indíthatta a vonatot, vagy amelyik majd az irányfordítás után indíthatja?

Előzmény: korpi41 (20087)
korpi41 Creative Commons License 2020.03.13 0 1 20087

A menetirányt birtoklónál kezdődik.

Előzmény: Pettikk2020 (20086)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 -4 0 20086

Az volt a kérdésem, hogy az állomásközben melyik irányabn zajlik le a menetirányváltás

Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 -4 0 20085

A menetirányváltásra gondoltam

Előzmény: _Nyuszi (20084)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.03.13 0 0 20084

Az állomás a legkülső bejárati jelzőknél kezdődik (az állomás területe a két bejárati jelző közötti terület), bővebben az adott infrastruktúra üzemeltető vasútvállalat Forgalmi Utasításában (MÁV, MÁV-HÉV, Vál-Völgyi Kisvasút. KEMV stb.). Az állomásköz két állomás közötti terület. Ezek alapján könnyen belátható, hogy egy n állomást tartalmazó vasútvonal pontosan n-1 állomásközzel rendelkezik, ha minden vonal zsákvonal. Ettől eltérő felállásokra a gráfelmélet ad választ.

Igazából ezeket csak azért írtam le, hogy növeljem a leütésszámomat, de megint oda lyukadtunk ki, mint az előbb: nem értem a kérdést. Mindegyik állomásnál kezdődik állomásköz és mindegyiknél véget is ér, ha a gráf élétől, mint irányított szakasz irányítottságától eltekintünk.

Előzmény: Pettikk2020 (20083)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 -4 0 20083

Melyik állomásnál kezdődik? És melyiknél ér véget?

Előzmény: _Nyuszi (20081)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!