Keresés

Részletes keresés

M44-419 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1869

(Bár a MÁV-nál lehet vörös főjelző mellett tolatni,

 

Igen, de ildomos az EÉVB-t tolatóba átkapcsolni. Bár a V43 1190-en es sem segít, mert ha tolatóba elmész vörös mellett, akkor ugyanúgy levág, mintha vonattal haladtad volna meg a vöröset.

Előzmény: D55 (1868)
D55 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1868

Tehát akkor az a kérdés, hogy miért kell külön vonat- és tolatóvágányút, ha egyszer mindkettő függésben van a foglaltággal?

 

Gondolkoztam rajta és ünnepélyesen bejelentem, hogy nem jutottam semmire. :-)

Na jó, ez túlzás. :-)

 

Tehát: nemrégen voltam Esztergomban, ahol az a szovjet biz.ber. van. Ott valamennyi főjelző tolatásjelzővel egyesített főjelző, külön tolatásjelzők visont nincsenek. Ott csak akkor lehet kijáratot húzni (nem húzni, mint az emeltyűt, nem tekerni, mint az induktort, nem nyomni, mint a dominót: itt össze-vissza kell püfölni a berendezést :-)  ), ha a szomszéd állomás erre villamos úton engedélyt adott. Viszont ha tolatóvágányutat kell állítani, gondolom, nem kell engedély, mert tolatni a tolatási határjelzőig szabad. Szertintem a foglaltsággal az ninsc függésben.

 

Viszont ha a vágányutat el kell kényszerezni, úgy emlékszem, a metrón is (mint a nagyvasúton) külön kényszeroldó gomb külön számlálóval van, mert tolatóvágányutat művi úton oldani nem olyan nagy "vétek", mint vonatvágányutat.

 

Más lehetőség: lehet, hogy a tolatóvágányút a metrón sincs függésben a szig.sínnel, hívójelzést csatpláskor csak olyan jelzőre kell kivezérelni, amelynem az árbócán nincs tolatásjelő. (Bár a MÁV-nál lehet vörös főjelző mellett tolatni, itt biztos az autostop miatt nem lehet.)

 

Szóval ennyit tudtam "megfejteni".

Zénóka23 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1867
Én tudom, csak kérdeztem, hogy Ő hogyan emlékszik rá! :))
Előzmény: LVI (1865)
OLDFAV Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1866

Felkutattam egy ősrégi biztber tankönyvet ..ez a következőket írja a D67-D70-hez

 

" Tolatási vágányútnál FOGLALTSÁGELLENŐRZÉS az oldalvédelemnél és a FŐFORGALMI vágányok vágánykapcsolatos állomásain lévő vágánykapcsolatoknál ( kihúzóvágányok) valósul meg."

LVI Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1865

1. Van ilyen berendezés, de ezt Kendnek hivatalból illene tudnia... :(

2. Abból a berendezésből egy sor értelmetlenséget kiszedtek már, ez megmaradt.

3. Az a #$€GR! belátható időn belül csak egy halovány emlék lesz... :)

Előzmény: Zénóka23 (1863)
OLDFAV Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1864

Én sem igazán értem minden részletét a dolgoknak..( Pl.: az F1 szerint a tolatási jelzők "egymással és a váltókkal " kényszerkapcsolatban vannak...a vágányfoglaltságot nem említi...) Namármost: a váltókkal hogyan? "csak" a végállás meglétét ellenőrzi, vagy a váltó megfelelő állását is, vagy a váltó foglaltságát is? Fogalmam sincs:( Vagy egy másik dilemmám.. LEZÁRT VÁGÁNYÚT foglalt vágányra hogyn lehetséges?.....

 

"Ha csak hívoval lehet csatolni, mi értelme lenne megkülönböztetni a két mozgásfajtát?"

 

Szerintem ez inkább csak "utasítás"-szinten lényeges nem biztos, hogy technikailag is követelmény.  A hívójelzés minden esetben alacsonyabb sebességet ENGEDÉLYEZ és előírja azt is, hogy úgy kell közlekedni, hogy biztonságosan meg lehessen állni BÁRMELY jelentkező akadály előtt. A szabad a tolatás jelzés pedig azt jelenti, hogy  " az engedélyezett tolatási mozgás számára a vágányút le van zárva, a mozgás megkezdhető és a jelzőn túl folytatható TOLATÁSI sebességgel.

 

Előzmény: V46 021 (1859)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1863
A HÉVnél van olyan D70 (vagy 67) amely nem engedi, hogy érintett (vágányútban lévő) váltó foglalt legyen és csak akkor jőn ki a "Szabad a tolatás!" jelzés?
Emlékeim szerint csak a kereszt lehet foglalt. De ez régi emlék.
Előzmény: V46 021 (1859)
OLDFAV Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1862

"Ha szerelvényt csak hívóval leet csatolni, akkor a diszpécsernek ezért kell számláltgombot nyomkodnia"..úgy biza!

 

"Nem tudja rádión engedélyezni a tolatást? (Igaz, akkor az autostop nem fekszik le, de attól még el lehet fölötte haladni, nagyon lassan. Vagy mindenképpen megállítja a szerelvényt, akármilyen lassan megy?"

 

"Álló stop" akármilyen sebességnél elkapja a verdát.

Egyébként lehet rádiótelefonon adott engedélyre "megállj" állású jelző mellett is elhaladni a váltókat egyénileg le kell zárni előtte ( a védőváltókat is) , de akkor nem "lezárt vágányúton" történik a mozgás, csak lezárt váltókon.

 

"Ha a tolatásjelző eyedül van (nincs fölötte főjelző), akkor lehet rá hívót kivezérelni, ugye" Természetesen! Egyénileg álló tolatásjelzőre kivezérelhető a hívójelzés.

 

 

 

Előzmény: D55 (1857)
OLDFAV Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1861
Én így "tudom"..ez persze nem jelent semmit:))
Előzmény: GyöBzs (1856)
GyöBzs Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1860
Én inkább arra gyanakszom, hogy az utasítás-szerkesztő volt egy kicsit felületes és az alapesetet írta le, amikor a "bejárati jelző" csak főjelző.
Előzmény: V46 021 (1859)
V46 021 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1859

 

mert kezdek elkeveredni

 

Nem vagy egyedül!

Egy "tisztességes" bizt.ber. tolatóvágányútban nem vizsgál foglaltságot (kivéve a megfelelő oldalvédelemben szereplő szakaszok). Pont ez a lényege.

Ha csak hívoval lehet csatolni, mi értelme lenne megkülönböztetni a két mozgásfajtát?

Előzmény: GyöBzs (1856)
GyöBzs Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1858
Az autostop csak akkor nem állítja meg a vonatot, ha azon egy UAVA nevű szelep+kapcsoló ki van kapcsolva.

A tolatásjelzőn elvben fehér+vörös együtt hívót jelent; de tudtommal ez csak az olyanoknál van beépítve, ahol van mellette autostop és "le kell fektetni" (Pl. Kőbánya-Kispesten a járműtelep felé E101b, E102b? jelzők)
Előzmény: D55 (1857)
D55 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1857

Ha szerelvényt csak hívóval leet csatolni, akkor a diszpécsernek ezért kell számláltgombot nyomkodnia?

 

Nem tudja rádión engedélyezni a tolatást? (Igaz, akkor az autostop nem fekszik le, de attól még el lehet fölötte haladni, nagyon lassan. Vagy mindenképpen megállítja a szerelvényt, akármilyen lassan megy?

 

Ha a tolatásjelző eyedül van (nincs fölötte főjelző), akkor lehet rá hívót kivezérelni, ugye?

GyöBzs Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1856
Hű, jó lenne akkor pontosítani, mert kezdek elkeveredni :)

- fővágányokon (attól függetlenül, hogy van-e tolatásjelző az előző főjelzőnél vagy nincs) csatoláskor csak hívó jelenhet meg; tehát a tolatóvágányútnál a céljelző előtti szakasz szabad volta is feltétel?

- nem fővágányokon (járműtelep pl) ez nem feltétel, ott a céljelző előtti szakasz lehet foglalt?
Előzmény: OLDFAV (1853)
zugkraft aargau Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1855
Kicsit OFF

Hát nagyon szép hogy van ilyen is, de a szerzőknek üzenném hogy legyenek szívesek tanulmányozni a következő Wikipediáról származó mondatot és annak hátterét:

"Plágiumnak vagy plagizálásnak nevezik azt a cselekedetet, ha valaki egy másik ember (az eredeti szerző) munkáját saját publikált munkájában hivatkozás, forrás megjelölés és/vagy szerzői engedély nélkül felhasználja, azt sajátjaként tünteti fel, és ezzel a eredeti szerző jogait sérti."

Hát a lap aljáról elérhető "Minden jog fenntartva" c. oldalra pedig inkább nem mondok semmit... Ez azért pofátlanság.

ON

Előzmény: Gyusszom (1848)
Infós Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1854

Akkor még egy eltérés a MÁV-os D70 és a metrós D67 között... :)))

Előzmény: OLDFAV (1853)
OLDFAV Creative Commons License 2006.08.31 0 0 1853

"Foglalt vágányra járó vonat /szerelvény/ ÁLLÓ HELYZETBŐL történő indításssal "HÍVÓJELZÉSRE" közlekedik!" ( Megállj alapállású fjelző esetén!) Az alkalmazható sebesség max.: 15 km/h, de az esetlegesen jelentkező akadály előtt feltétlenül meg kell tudni állni! :))  Csatoláskor, a csatoló szerelvény- a forgalmi fővágányokon- HÍVÓJELZÉSRE közlekedik.( megállj alapállású főjelző esetén)  ( Tehát  nem "Szabad a tolatás" -egy fehér fényre!)

 

Egyébként jogos, amit mondsz.."elméletileg", mert:

 

"A FŐJELZŐK egymással, a vágányfoglaltsággal és a váltókkal kényszerkapcsolatban vannak"

A "TOLATÁSI jelzők egymással és a váltókkal kényszerkapcsolatban vannak, kivéve a NEM BIZTOSÍTOTT tolatásjelzőket! ( ezek a járműtelepen fordulnak elő)

Főjelzővel egy szelvénybe épített tolatásjelzőre nem vezérelhető ki a Hívójelzés! ilyen tolatásjelzőnél - ha tolató vágányutat állítani nem lehet- a tolatási mozgás szabályozása a FŐJELZŐ hívójelzésével történik.

Előzmény: Infós (1852)
Infós Creative Commons License 2006.08.31 0 0 1852
Öö.. A cél előtti is lehet foglalt. Így lehet szerelvényeket összezárni, fehér tojó mellett. :)
Előzmény: OLDFAV (1851)
OLDFAV Creative Commons License 2006.08.31 0 0 1851

Stimmt:))

mármint a "CÉL" jelző MÖGÖTTI szakasz..a CÉL jelző által fedezett..ugye?:)

Előzmény: GyöBzs (1847)
Infós Creative Commons License 2006.08.31 0 0 1850
?
Előzmény: D55 (1849)
D55 Creative Commons License 2006.08.31 0 0 1849
Rubidubidú!
Gyusszom Creative Commons License 2006.08.31 0 0 1848

4E-lapok ( www.etcs.hu , www.ertms.hu , www.eirene.hu , www.etml.hu ) ma éjfélkor indul. Éjszakai bagjok előnyben :)   .

GyöBzs Creative Commons License 2006.08.31 0 0 1847
Tolató szinten a CÉL szakasz lehet foglalt, közbenső nem...
Előzmény: OLDFAV (1846)
OLDFAV Creative Commons License 2006.08.31 0 0 1846

Mondtam, hogy csak "nagyvonalakban" beszélek:))

 

"Tehát tolatóvágányutat akkor állítanak, ha tolatni kell :D"

 

A biztósítóberendezés "ÖJÜ"-ben vonatvágányútat épít.  A kezelőszemélyzet is-üzemszerűen- nyomógombos kezeléssel  vonatvágányútat épít ( start és cél között) . A berendezés "tolatóvágányutas" berendezés, ami azt jelenti, hogy "csak" tolatóvágányút építésére is képes. Üzemszerűen- amikor vonatvágányút építés történik- akár ÖJÜ-ben, akár kézi vezérléssel először mindig "tolató szinten" ( alacsonyabb sebességet engedélyezve, de az össze biztonsági feltételnek megfelelve..mint pl.: vágányút szabad volta, érintett és védővátók megfelelő állása és lezárt állapota..és így tovább..:) épül fel a vágányút, majd a vonatvágányút épülfel ( magasabb sebességet engedélyező jelzési kép jelenik meg)

 

"Tehát annyi a különbség a tolató- és a vonatvágányút között, hogy a tolatásjelző fehér fénye nem garantálja a vágányút szabad voltát, ezért csak 25-el szabad menni."

A tolató vágányút - forgalmi fővágányokon..márpedig főjelzővel egybeépítve csak forgalmi fővágányokon van tolatásjelző- GARANTÁLJA a vágányút szabad voltát! ( "Biztosított " vágányút..tehát a jelzőkkel, váltókkal és vágányfoglaltsággal kényszerkapcsolatban van) ha nem garantálná, akkor csak a foglalt vágányra való rájárás szabályai szerint , hívójelzésre lehet közlekedni. És a sebesség sem 25 km/h

hanem csak 15 km/h..úgy, hogy bármilyen esetlegesen jelentkező akadály előtt biztonságosan meg lehessen állni.

 

"Egyénként van olyan váltót is tartalmazó vágányút, ahol a főjelző nem tolatásjelző is egyben? Mert én nem emlékszem, hogy olyat láttam volna."

 

A FŐJELZŐ sohasem tolatásjelző!:))  ergo: minden vágányút olyan, ahol a főjelző  nem tolatásjelző is egyben!:))

Egyébként pl. a M3-on Lehel téren  ( csak egy példa, több is van!) a bal vágányon..helytelen irányban ( amikor Lehel tér felől - Újpest felé indulunk a bal vágányon pl. nem szokásos éjszakai leálláskor-)  az például "váltót is tartalmazó" vágányút..bal vágányról a jobb vágányra vezet helytelen irányban..és nem FŐJELZŐ engedélyezi az indulást, hanem a T ??É ( metrósok! most segítsetek!:))/ sz. egyénileg álló tolatásjelző. (T4É??..talán?)

Előzmény: D55 (1844)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1845
Van igen, pl így első blikkre Határ út jobb kijárata (Újpest felé).

A metrónál egyébként értekezési lehetőség hiányában a Megállj!-állású jelző általában 1 perc? várakozás után meghaladható, kivéve:
- főjelzővel egyesített tolatásjelzőnél (hogy utána a váltón ne lehessen gond)
- az "Engedélykérés kötelező" táblával ellátott jelzőket (a Határ út jobbon ilyen van).
Előzmény: D55 (1844)
D55 Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1844

Kösz, már kezdem érteni.

Tehát tolatóvágányutat akkor állítanak, ha tolatni kell :D

Tehát annyi a különbség a tolató- és a vonatvágányút között, hogy a tolatásjelző fehér fénye nem garantálja a vágányút szabad voltát, ezért csak 25-el szabad menni.

 

Egyénként van olyan váltót is tartalmazó vágányút, ahol a főjelző nem tolatásjelző is egyben? Mert én nem emlékszem, hogy olyat láttam volna.

Előzmény: OLDFAV (1843)
OLDFAV Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1843

csak úgy "nagyvonalakban"

 

A METRÓ F1. szerint : Az egy szelvényben lévő főjelző és tolatásjelzők jelzési képei között összhangnak kell lennie! Amennyiben a főjelzőn "továbbhaladást engedélyező" jelzési kép van, a tolatásjelzőn megjelenő egy fehér fény a VÁGÁYÚT LEZÁRTSÁGÁT jelzi.  Amennyiben a főjelzőn megállj jelzés van, a tolatásjelzőn is egy vörös fény világít. Tolatási mozgásként a jelzőt csak akkor szabad meghaladni, ha a főjelzőn nincs "megállj " jelzés és a tolatásjelzőn"Szabad a tolatás" jelzés van. ilyenkor a főjelző sötét, de ezt nem kell megálljnak tekinteni.

Önálló tolatóvágányút beállítására azért van szükség, hogy az esetlegesen szükségessé váló tolatási mozgások lebonyolítása is LEZÁRT, BIZTOSÍTOTT vágányúton törtéjenek ( biztonsági szempont!!) MAXIMUM tolatási sebességgel ( max.:25 kmh a forgalmi fővágányokon) ..ezért lehetővé kell tenni a "Szabada a tolatás" jelzés megjelentethetőségét ( hűha..de nagyar voltam:))/ azaz az egy fehér fény a tolatásjelzőn.

Előzmény: Infós (1841)
M44-419 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 1842

Ha van lehetőség vonatvágányút állítására is, akkor minek kell ilyen?

 

1. Azért, hogy ne kelljen kiherélni az egységeket.

 

2. Jól jön az éjszaka, amikor az arató-vető gépek dolgoznak a pályákon.

Előzmény: D55 (1840)
Infós Creative Commons License 2006.08.29 0 0 1841

Szóval a D70 úgy működik, hogy először tolatóvágányutat épít, majd választ: vagy kiteszi a tolatófényt, vagy továbbépíti vonatvágányútra. Ilyen a MÁV-os alapkapcsolás. :)

Ha a metrós D70 kiteszi a szabad jelzéskép mellé a tolató fényt is, akkor nem történik nagy meghágás, hiszen ha egy vágányút vonatszintre lezáródott, akkor tolatószintre is. :)

 

A biztosítóberendezés mindig annyit tud, amennyit a forgalom megkövetel tőle*. Ha úgy gondolták annó, hogy szükség van tolató vágányút kivezérelhetőségre is és vonatvágányút kivezérelhetőségre is, gondolom megvolt rá az okuk, megvalósítani is meglehetett, úgyhogy megvalósult. :) Egyébként a fenti logika alapján, ha van x számú vágányutad, amire vonatvágányutat tudsz varázsolni, és y számúd, amire tolatót, akkor y halmaz x halmaznak részhalmaza.

 

*© B. Péter.

Előzmény: D55 (1840)
D55 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 1840

Metró: a Deák téren mikor van tolatóvágányút? Tehát mikor lesz sötét a főjelző és csak fehér van? Ha van lehetőség vonatvágányút állítására is, akkor minek kell ilyen?

 

Más: mi a különbség D70 a, b, c között? Tudja valaki? Ha megmondja: köszönöm. :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!