Keresés

Részletes keresés

rg7 Creative Commons License 2005.01.19 0 0 153

Semmi sem lehetetlen, de erre nagyon halvány esély van szemben a fordított esettel!

 

:)

  • Kl felöli Fc jobb bejárata játszik?:) Kikapcsolt főmeggel (visszáramok miatti teszt során) a sátorjelzőn futkároznak a szinek. Majd nézd meg. Qrva poén, hogy vörös a jelző a sátoron meg ott a zöld:)
  • Ab-ről 7. vagy 8. vágányról történő indulásnál a fehér vezetőállásjelzőn megjelent a zöld fény:))) (kicsit odagerjeszetettem:)))
Előzmény: Törölt nick (141)
Vendégsín Creative Commons License 2005.01.18 0 0 152
Igen, de hogy pontosan mi van bennük, az még rejtély.
Előzmény: gmarc (151)
gmarc Creative Commons License 2005.01.18 0 0 151
Köszönöm a pontosítást. Viszon újabban lazavezeték helyett kis dobozocskákat szerelnek. Gondolom ugyanazt tudják.
Előzmény: Vendégsín (149)
Vendégsín Creative Commons License 2005.01.18 0 0 150
te még a zöld EÉVB-vel mész neki a 3. sárga-fehér ism. jelzőnek, de már sarokba tudja vágni a vezér a féket,

Az ismétlőjelzők sárga-fehér jelzését - hála a "gondos" fenntartásnak - gyakorlatilag senki sem veszi komolyan.
Előzmény: M44-419 (140)
Vendégsín Creative Commons License 2005.01.18 0 0 149
vannak érintkezők ("szánok") amelyeket az áramszedő érint

Segédvezetékek, laza vezetékek ezek. Szánnak az itt leírt, a munkaveztéktől elszigetelt merev szerkezetet nevezzük, ami a váltóvezérlő jelfogó működtetését lehetővé teszi.
Előzmény: gmarc (137)
gmarc Creative Commons License 2005.01.18 0 0 148
Viszont a 80-as troli vezetője élesen látja, hogy a Keleti bejárati jelzőn milyen jelzés van, kb. a Népstadiontól:-))
Előzmény: Vendégsín (145)
M44-419 Creative Commons License 2005.01.18 0 0 147

Az ismétlő jelzők alkalmazásának szükségességét a szomszédos vágányok foglaltsága esetén lehetséges láthatósággal kell mérlegelni.

 

Ezt speciel nem tudtam, azt hittem, hogy arra is a sima rálátási távolság vonatkozik. Még jó, hogy van egy Vendégsínünk! :-))))


Előzmény: Vendégsín (145)
Vendégsín Creative Commons License 2005.01.18 0 0 146
milyen esetekben és milyen pályaszakaszokon használnak a vasúton főjelzőt, biztosított főjelzőt, előjelzőt, biztosított/nem biztosított térközjelzőt, tolatásjelzőt stb.

OVSZ I., 103/2003. GKM rendelet 4. melléklete.
Előzmény: valv (138)
Vendégsín Creative Commons License 2005.01.18 0 0 145
Az ismétlő jelzők alkalmazásának szükségességét a szomszédos vágányok foglaltsága esetén lehetséges láthatósággal kell mérlegelni.
Van, ahol generális szabályt sértenek, pl. Keleti 2. bejárat, ugyanis az ismétlőjelzőtől a főjelzőt, vagy a következő ismétlőjelzőt folymatosan látni kell, ott viszont ez a 101 és fél lábú híd miatt nem lehetséges.
Előzmény: M44-419 (135)
Vendégsín Creative Commons License 2005.01.18 0 0 144
hogyan vált a villamos váltót!!

Ő sehogy (bár volt már olyanra is példa :-)), csak a vezetője. Az ügyetlenebbje közülük is váltóvassal.

Csak kiegészítésként: a troli vezetékváltói is hasonló elven működnek, csak ott van egy alapállás. Az alapállásos megoldás külföldön sok helyen a villamosnál is szokásban van.
Előzmény: Hentes2 (142)
Vendégsín Creative Commons License 2005.01.18 0 0 143
ugyebár van vezetőállásjelző....

A vontatójárművek kevesebb, mint felén.
Előzmény: konszolid (133)
Hentes2 Creative Commons License 2005.01.18 0 0 142

A magyarázatot nagyon köszönöm!

Ha tudnád, hogy kb 3 éve gondolkodok azon, hogy hogyan vált a villamos váltót!! :-)

Milyen logikus a megoldás!

 

Nagyon, nagyon köszi!

Üdv: Hentes.

Előzmény: gmarc (137)
M44-419 Creative Commons License 2005.01.18 0 0 140

...hmm... asszam ott lehet olyan vágányutat állítani melyiken V>40km/h az alkalmazható legnagyobb sebessség....

 

A T1, T2-n át csak olyat lehet beállítani, ami Vmax=40 km/h.

 

ezért mondom, hogy egyetlen ismétlőjelző és jól működő EÉVB is megállná a helyét

 

Nem értettél meg.

 

1 példa: Városlőd-Kislőd állomás Szfehérvár felőli bejárata előtt 5 (azaz öt) darab ism. jelző van, mert annyira kissugarú jobbos ívben van az egész.

 

Gondold végig mennyi távolság marad a bej. jelzőig akkor, ha:

 

- csak 1 ism. jelző van, az "Szabad" állásra utal, elhaladás után sárgába megy az EÉVB;

 

- 5 ism. jelző van, pl. az első kettőn zöld-fehér van, a 3.-on már sárga-fehér

 

és feltételezzük, hogy a mozd. vezető a sárga megjelenésekor/észrevételekor gyorsfékez. 

 

Ami hozzátartozik a történethez: hiába műxik jól az EÉVB, akkor is van késedelem a jelváltás miatt. Addig ugyanis nem változik a vez.áll. jelzőn a jelzési kép, amíg ugyanabból a jelből min. 2-t nem értékelt ki a ber.

 

Magyarul: lehet, hogy te még a zöld EÉVB-vel mész neki a 3. sárga-fehér ism. jelzőnek, de már sarokba tudja vágni a vezér a féket, míg az 1 ism. jelzős variációnál ezt csak jelentős késéssel tudja megtenni, amely késedelem alatt értékes fékutat veszít el a vonat.

 

Előzmény: konszolid (136)
exmv Creative Commons License 2005.01.18 0 0 139

M44-419 írta:

mentem már én is telizöld felé 100-zal, amikor az EÉVB elkezdett visítani, hogy 80km/h következik...

Szvsz ez a kisebbik baj; a nagyobbik az lenne, ha két sárgára zöldet mutatna a sátorjelző...

 

konszolid írta:

..megjegyzendő: szerintem az ismétlő jelző jelzését is jó lenne ha kiértékelné az EÉVB...

 

Ahogy M44-419 írta: "...azt jelzi, hogy az elhaladás pillanatában a főjelzőn "Szabad!" vagy "Megállj!" jelzés VAN-E..."

Ugyanezt, illetve kissé többet is jelez az EÉVB. Mégpedig azt, hogy Ami Szabad, az Vmax-al, vagy csökkentett sebességgel szabad-e.

Előzmény: M44-419 (135)
valv Creative Commons License 2005.01.18 0 0 138

Sziasztok!

Jó ez a téma, de én sajnos nem merültem bele a témába még= nem tudok vmi sokat. Csak azt kellene tudnom legelőször, hogy mikor és hol, tehát milyen esetekben és milyen pályaszakaszokon használnak a vasúton főjelzőt, biztosított főjelzőt, előjelzőt, biztosított/nem biztosított térközjelzőt, tolatásjelzőt stb.

Ha esetleg vmi jó linket tudtok

 

gmarc Creative Commons License 2005.01.18 0 0 137

hogy működik a jelzőrendszer ... villamosnál

 

A villamosnál jelzőkkel leginkább a végállomásokon találkozol. Ezek "tudják" a programot, egy kis mágnessel "kér" indulást a jvez., a rendszer pedig megadja a szabadot. Bejáratnál a rendszer "tudja" hogy melyik vágányon áll villamos, és melyikre engedheti be a szerelvényt, így állítja a váltót.

 

A lényeg: a felsőezetéken vannak érintkezők ("szánok") amelyeket az áramszedő érint, és így kapcsolatot létesít az érintkező és a felsővezeték között, a szerkezet pedig így működésbe jön, érzékel. A foglaltság érzékelése is így történik, valamint a váltó reteszelése is. Minden a felsővezetékre szerelt kütyükkel. A védett szakaszról való távozás során egy ugyanilyen érintkező segítségével oldja maga mögött a reteszt, állítja szabadra a jelzőt. Jelzőállítás kézileg is működhet.

 

A váltóállítás szintén szánnal történik, azzal a különbséggel, hogy ha a szánon "0"-ban mész át (nem gyorsítasz, nem lassítasz, gurulsz) akkor nem vált, ha "menetben" mész át, akkor vált, mert be van állítva az érzékelő egy bizonyos áramerősség-értékre, és ha ez az érték nincs meg, nem vált. Így ha gyorsan mész, hiába húzod neki, nem vált, mert kisebb a motorok áramfelvétele, mint ha majdnem állóhelyzetből gyorsítasz. A szn mellé szerelt váltóállás-jelző pedig mutatja, hogy kitérőben vagy egyenesben áll-e a váltó. A reteszelés a szánon való áthaladással történik, a retesz oldása érintkezővel.

 

Körülbelül így néz ki villamosnál.

Előzmény: Hentes2 (132)
konszolid Creative Commons License 2005.01.18 0 0 136

Viszont hasznos lehet az alkalmazása. Lásd Köki-n a kp. felőli oldalon a 4.-5.-6. vg.-oknál. Ugyanis távolról simán el lehet nézni a szabad jelzőt, azt hiszed neked áll, aztán kiderül, hogy mégsem.

 

...igen, Kökin... De, - bár nem vennék rá mérget, - Budaörsön, azaz egy mezei középállomáson, már csak az átmenőn lévő kijárati jelzőnek van ismétlője...

 

1ébként Kl-en a T1, T2-n befele és kifele van ism. jelző a 2. bej./kij. jelző előtt.

 

...hmm... asszam ott lehet olyan vágányutat állítani melyiken V>40km/h az alkalmazható legnagyobb sebessség....

 

A nagyobb biztonságra való törekvést pedig nem tartom hibának.

 

...Én sem...:)

 

...veres bejárat előtt már nem fog megállni, de már fékez erősen, így valószínűsíthető, hogy ha a fék minden szempontból jól működik, akkor pl. az első váltó előtt meg tud állni.

Amikor meg a vörös bejárat előtt kezd el fékezni, akkor meg a váltók után fog megállni.

 

 

...ezért mondom, hogy egyetlen ismétlőjelző és jól működő EÉVB is megállná a helyét, ui. ez a vagy megáll vagy nem  áll meg az első váltó előtt sokmindentől függ (terheléstől, pálya esésétől, fékber. típusától, no persze a vezér rutinjától is...)

 

..megjegyzendő: szerintem az ismétlő jelző jelzését is jó lenne ha kiértékelné az EÉVB...

Előzmény: M44-419 (135)
M44-419 Creative Commons License 2005.01.18 0 0 135

ugyebár a megelőző vágányokon a sebesség miatt ( általában V=40 km/h) , és egyéb forgalmi technológiai finomságok miatt nincs szükség az ismétlő jelzőre....

 

Viszont hasznos lehet az alkalmazása. Lásd Köki-n a kp. felőli oldalon a 4.-5.-6. vg.-oknál. Ugyanis távolról simán el lehet nézni a szabad jelzőt, azt hiszed neked áll, aztán kiderül, hogy mégsem.

 

1ébként Kl-en a T1, T2-n befele és kifele van ism. jelző a 2. bej./kij. jelző előtt.

 

Bár megvallom őszíntén az ismétlő jelzők számának növelése kissé butaságnak tűnik: ugyebár van vezetőállásjelző.... 

 

Csak nem biztos, hogy azt a jelet adja fel, amit fel kéne adni. Sokszor előfordul ilyen eset, mentem már én is telizöld felé 100-zal, amikor az EÉVB elkezdett visítani, hogy 80km/h következik...

 

A nagyobb biztonságra való törekvést pedig nem tartom hibának.

 

Az ism. jelzők számát pedig azért célszerű növelni, mert az azt jelzi, hogy az elhaladás pillanatában a főjelzőn "Szabad!" vagy "Megállj!" jelzés VAN-E. Ez azért lényeges, mert pl. az első ism. jelző mellett még zöld-fehér mellett hasít el a vonat, de a köv. már sárga-fehér. Ilyenkor nagyon fontos fékút-métereket nyernek a hasító számára, ugyanis az biztos, hogy a veres bejárat előtt már nem fog megállni, de már fékez erősen, így valószínűsíthető, hogy ha a fék minden szempontból jól működik, akkor pl. az első váltó előtt meg tud állni.

 

Aikor meg a vörös bejárat előtt kezd el fékezni, akkor meg a váltók után fog megállni.

Előzmény: konszolid (133)
V46 021 Creative Commons License 2005.01.18 0 0 134

Villanyos vontatásnál is ugyan azok a sínáramkörök működnek, mint a drót nélküli pályákon.

A szigetelt sinekben több féle villany is is folydogál egyszerre, pl: vontatási, bizt.ber., vonatfűtés..., amelyeket a célnak megfelelő szerkentyűk szétválogatnak.

Ajánlott irodalom : Vendégsín 68- as hozzászólása.

Előzmény: Hentes2 (132)
konszolid Creative Commons License 2005.01.18 0 0 133

igazad van... én tudtam rosszul.

 

De az eredeti kérdésre a válasz: ugyebár a megelőző vágányokon a sebesség miatt ( általában V=40 km/h) , és egyéb forgalmi technológiai finomságok miatt nincs szükség az ismétlő jelzőre.... ...lehet hogy én tudom rosszul: de még nem láttam megelőző vg. kijárati jelzője előttt ismétlő jelzőt.

 

Bár megvallom őszíntén az ismétlő jelzők számának növelése kissé butaságnak tűnik: ugyebár van vezetőállásjelző.... 

Előzmény: M44-419 (131)
Hentes2 Creative Commons License 2005.01.17 0 0 132

Mag tudná valaki mondani nekem, hogy hogy működik a jelzőrendszer villanyvonatnál vagy mertónál esteleg villamosnál ahol a szigetelt sínes trükkök nem igazán alkalmazhatók? Mert az én józan paraszti eszem szerint a villanyvonatnak kell az egybesín, hogy kapjon kraftot a motor. Vagy olyankor csak az egyik sínszálat használja és a másikon megy az info?

Hogy is van ez?

Bye: Hentes

M44-419 Creative Commons License 2005.01.17 0 0 131

Ez bizony nem így működik.

 

Ismjelző akkor kell, ha jelző nem látható az előírt rálátási távolságból. Ennek mértéke: Vpálya*10/3, de min. 200 méter.

Előzmény: konszolid (130)
konszolid Creative Commons License 2005.01.17 0 0 130

...pofon egyszerű: valszeg nem kell...:

-vagy látható 5V távolságról,

-vagy nem átmenő fővágány... ( spórolás)

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (129)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.17 0 0 129

Üdv!

 

Lenne egy kérdésem: mi az ismétlőjelző kitűzésének a szabálya? Pl. Kőbánya-Kispesten? Elsőre elég furcsának tűnik, hogy a (szvsz.) kevésbé látható főjelzők (kisebb ív) előtt nincs. Vagy ez csak a látszat?

 

Üdvözlettel:

e94

Vendégsín Creative Commons License 2005.01.15 0 0 128
Nem.
Előzmény: Hentes2 (124)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.01.15 0 0 127
http://kep.tar.hu/qcqc . ott +találod.
Előzmény: gmarc (126)
gmarc Creative Commons License 2005.01.15 0 0 126
Ott a pont!:-)
Előzmény: Sinbiciklis (125)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.01.15 0 0 125
Vagy be kell menni a "Forgalmi és Távirda Hivatal"-ba a súlykörtéért. 8-)
Előzmény: gmarc (123)
Hentes2 Creative Commons License 2005.01.15 0 0 124

Értem a leírtakat. Úgy látom az áramhiány a vasútnál is okozhat gondokat.

Nemrég suliban voltam a Rexrothnál Pesten és ott láttam hidraulikus működtetésű váltót mely 3-4 váltást még megcsinál hidroakkumlátorjából. Azt hisszem annak is van (biztos) kézi működtettésű lehetősége.

Valamint sorompót is láttam ugyanilyet.

Apropó sorompó! Autósként látható e az, hogy az átjáró ami épp előttem van biztosított vasúton van-e van sem?

Bye: Hentes.

 

gmarc Creative Commons License 2005.01.15 0 0 123
A súlykörte nélküli váltóműveket is át lehet kurblizni.
Előzmény: Hentes2 (118)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!