mikimaus-nak: egyetértek veled, ezt szajkózom én is hetek óta a mobil percdíjak kapcsán.
Ma Ausztriában 15 Ft (80 groschen) egy perc nappali csúcsidős hívás. Nálunk 50...160 Ft között van ugyanez, annak ellenére, hogy a fizetések kb. a 10-edét teszik ki a kintinek. döbbenetes aránytalanságok vannak. Mi indokolja ezeket az elképesztő mobil percdíjakat?
Hol van a munkaerő olcsóbb ára, ami például a Pannonnál is megtakarításként jelentkezik a költségoldalon? A vezetékes díjak (főleg a helyi és havidíjak) sokkal olcsóbbak nálunk, mint odakint, ellenben a mobil percdíjak a sokszorosát teszik ki. Mi ennek az oka?
"Az ADSL (...) nem hatósági áras, az árai tehát drasztikusabbn változhatnak, mint az ISDN-es netezés ára."
Bocs, a dial-up internetszolgáltatások mióta hatósági árasak?
Akkor még nem volt az, amikor én előfizetővé lettem. Viszont a kérdéseimre tudtak válaszolni. Hogy ma mi a helyzet, azt nem tudom, de a szolgáltatásuk működik. A percdíjait meg nem kellene összehasonlítani egy vezetékessel, mert nem ugyanaz a kategória. Az viszont már meggondolandó, hogy úgy 2 éve összemérhető (bizonyos esetekben olcsóbb) lett volna az akkori netezési szokásaim mellett mobilról netezni. Pechemre a telcsimhez kb 100 rongy lett volna az illesztés. Hogy az aktuális helyzet mi, azt nem tudom, mert nem néztem mostanában utána.
Miért nem közölték mi lesz 4 hónap múlva??? Te ezt komolyan gondolod? Melyik telefonszolgáltató szokta közölni, mit fog csinálni 4 hónap múlva? Egy példát mondj...
Ezek stratégiai kérdések, senki sem hülye, hogy elárulja. A többi cég most készül az ADSL indítására. Nem őrült meg senki, hogy bármit eláruljon előre a terveiből...
A Pannon Gsm még az idei árait sem hajlandó elárulni hetek óta, pedig nyaggatom őket naponta...
Mikor jártál utoljára Moszkvában, Kijevben? Ez is Európa...
És: havi - ha jól emlékszem - 2400 percig (magán előfizető) a havi kb. 2000Ft-nak megfelelő alapdíjért nincs helyi díjmérés.
És el kellene felejteni az átszámításoknál az 1:1-es arányt a valutaárfolyamokkal. Épp a fizetések átlagszintje miatt is. És a Matávnál is épp az (emberi) munkaerő mennyiségének csökkentése a cél (a költséghatékonyság elérését ebben látják...), viszont nagy átlagban náluk sem az európai (és főleg nem az USA-beli) fizetések a jellemzőek.
Tehát ez a 8-9 ezer HUF helyi átalányos alapdíj kissé túlzó: aki pedig használni szeretné a telefont, az ma is kifizet 8-9 ezret a díjakra, csak a kényelem és a komfortérzet marad el!
Egy szolgáltatónak ma már nem csak a mennyiségi, hanem a minőségi (és ebben szvsz. a komfortérzet is bennefoglaltatik) szolgáltatást kellene preferálni.
"_Akkor_ igaz volt. Közben változat a műszaki feltételek"
Ja, mintegy varázsütésre... Az ADSL mindössze 4 hónapja megy, ha igazad van, akkor gondolom előrelátható volt, hogy pár hónap alatt megteremthetőek a feltételek. Akkor miért nem közölték, hogy KÉSŐBB analóg vonalon is elérhető lesz???
Válaszd azt a telefonszolgáltatót, amelyiknél elégedett vagy a szolgáltatással. Ott nyilván intelligens, kulturált (jól megfizetett) emberek ülnek. A W900 biztos ilyen, bár az is Matáv tulajdon.
Csak a percdíjai kicsit húzósabbak mint a matáv-é, főleg a netes percdíjai nem a legolcsóbbak. valamit valamiért. Ellenben a vivendivel összeahasonlítva garantálom neked: minden téren jobb a Matáv...
Hmm, ha nem tévedek nem a MatávNet volt az egyetlen lehetőség. Vannak más szolgáltatók is. Miért nem választottál akkor másikat? Az ADSL más technológia, a forgalom nem terheli a telefonközpontot, nem hatósági áras, az árai tehát drasztikusabbn változhatnak, mint az ISDN-es netezés ára. A chello is olcsóbb ezek szerint, megvárhattad volna...
Minőségi problémák minden ISP-nél és telefonszolgáltatónál vannak dögivel. Az a baj, hogy te csak a Matáv-ot ismered.
Hát ebben tévedsz. ISP-k közül is ismerek többet, de ha telefonszolgáltatónak vesszük a W900-at, akkor azt is ismerem. Olyan nagyfokú tudatlanságot és packázást az ügyféllel, amit a fatávnál tapasztaltam (fatávnetnél is), sehol máshol még soha! És alapvetően sok embernek nem a technikai problémákkal van gondja, hanem azzal, ahogy azokat kezelik (illetve nem kezelik), meg amikkel hasba akarják akasztani az ügyfeleket. Ezt megengedhetetlennek tartom, és már csak emiatt is (nem az árak miatt!) megfontolandónak tartom, hogy ha lesz rá lehetőség, körülnézzen az ember a piacon.
Igazad van, a többire meg majd akkor térjünk vissza, ha kiderült, mik lesznek az új kedvezményajánlatok.
Mint azt az 1547-es hozzászólásomban kifejtettem, a 128k-s ISDN _NEM_ korlátlan, hanem 18-07-ig, telefonköltséggel együtt (ezt kénytelen vagyok hozzászámolni, mert hát van...) 13 rongy. Ebben NINCS benne az ISDN előfizetés!!! Az még PLUSZ 4875 Ft!!! És a sebesség is csak 1/3-a az ADSL-nek!!!
"A félrevezetés tényét akkor sem tagadhatod. S azt sem, hogy még most sem tudjuk, mi lesz márciustól. Szerintem egy piacgazdaságban a kiszámíthatóság egy nagyon lényeges érték."
Tagadom, hogy bárkit félrevezettek volna. Melyik mondatára gondolsz a reklámkampánynak, vagy az ISDN szerződésednek? Az árak esnek, a csomagok akciók, naponta változnak a távközlési cégeknél. A MINDENKINEK pedig kísérleti jellgű volt, ezt is olvashattad. Ha ebből te arra következettetél, hogy a Matáv 2 évre garantálta neked ezt a csomagot, akkor rosszul következtettél. Ellenben lesz a Mindenkinek csomag helyett más, valószínűleg jobb csomag is. Tehát semmiképpen nem ért veszteség. Március 1 után számold ki a veszteségedet, ha lesz ilyen, s térjünk vissza rá.
" Ez, amit a fatáv csinál mostanában, mindennek nevezhető, csak kiszámíthatóságnak nem. A minőségi problémákról meg olvashattál eleget, ha akartál."
Minőségi problémák minden ISP-nél és telefonszolgáltatónál vannak dögivel. Az a baj, hogy te
csak a Matáv-ot ismered. Én ismerem a Vivendit is, ott sokkal rosszabb a helyzet, s mellett drágább is.
A félrevezetés tényét akkor sem tagadhatod. S azt sem, hogy még most sem tudjuk, mi lesz márciustól. Szerintem egy piacgazdaságban a kiszámíthatóság egy nagyon lényeges érték. Ez, amit a fatáv csinál mostanában, mindennek nevezhető, csak kiszámíthatóságnak nem. A minőségi problémákról meg olvashattál eleget, ha akartál.
"2.Az ADSL beindításakor azzal vezette félre az ügyfeleket, hogy ISDN vonalra van szükség a szolgáltatás eléréséget. Ez, mint utóbb kiderült nem igaz. "
_Akkor_ igaz volt. Közben változat a műszaki feltételek, a nagyobb tömegű igényeket is tudják most már fogadni, ahol esetleg -eseti- műszaki megoldásokat kell alkalmazni. Akkor ez még nem állt fenn. Akkor kellett az ISDN, mert a Matávnak extraköltésg lett volna az analóg ADSL. Most már -közben- megteremtődtek a műszaki feltételek. Erről nyilatkozott a matáv, csak az index -jellemző módon- ezt sem hozta le.
" 3. Az ADSL szolgáltatást olyan csillagászati áron kínálta, amely azt sugallta az otthoni internetezők felé, hogy nem lehet alternatívája az ISDN-nek. Most gyakorlatilag a olcsóbban adja, mint az ISDN-en elérhető legnagyobb sávszélességű elérést."
Hát ilyen jelenségek bizony naponta vannak, olyan termékeknél, amelyek ára megy lefele a világpiacon. Én például egyik nap megvettem 30 ezerért a 3210-es mobiltelefont, másnap már 10 ezerrel olcsóbban árulták ugyanott. Mágsem mondom, hogy a pannon szélhámos, s nem mondom azt sem hogy átvágott, mert nem szólt az emberük, hogy holnaptül olcsóbb.
Ez így működik mindenütt. Egyébként nem hiszem hogy az ISDN drágább lenne, hisz annak az havi díjában benne van már a telefon előfizu is.
"A Matávval van bajod vagy a MatávNettel? Ha az utóbbival akkor válts szolgáltatót.
Ha az előbbivel, akkor fejtsd ki részletesebben, mi a gondod...
Én csak egyet tudok biztosan: a többi magyar vezetékes cég drágább. Ez tény."
Már mondtam, nem a díjszabással van gondom.
A legutolsó matav számlám 26000,- Ft volt, aminek tetemes részét tette ki a sok egy perces tétel, ami annak köszönhető, hogy a bejelentkezés kész katasztrófa, hiába várok a felhnév/jelszó azonosításra, egyszerűen nuku, 1 perc után meg vonalbontás. És akkor az érthetetlen vonalbontásokról még nem beszéltem, mely következtében a 150,- Ft -os dolog újrakezdődik.
"1. Az ISDN melletti egyik fő érv a Mindenkinek csomag volt, mindkét csatornára, ez nyártól megszűnik. Igaz, hogy még nem tudni, mi lesz helyette, de a félrevezetés tény. 2
Ez akkor lenne igaz, ha március 1-től rosszabb csomagra kéne áttérniük a 2 éves előfizetést vállalóknak. De ezt ma még nem tudhatod. A Matáv a szerződésben nem vállat olyat, hogy a Mindenkinek csomag 2 évig élni fog. Sőt minden közleményben ott volt: kísérleti jellegű.
Egy hónap után... Mennyien átkoznák az egy -elvesztegetett hónap- miatt is a matáv-ot. Ennél kisebb dolgok miatt is pocskondiázzák rendszeresen eerrefelé...
Ja és még valami: viszont a "mindenkinek" csomagot erősen favorizáló reklámhadjárattal 2 éves ISDN szerződés aláírására rávenni embereket - az már nem mondható fel akármikor! És _ez_ az, ami szerintem nem tisztességes, ha nincs alternatívája. Jelen pillanatban pedig csak annyit tudunk, hogy a "mindenkinek" hivatalosan júniusig biztos marad. Na és utána?
A dolog arról szól most, hogy a Matáv tisztességtelenül félrevezette az akciós ISDN előfizetőket.
1. Az ISDN melletti egyik fő érv a Mindenkinek csomag volt, mindkét csatornára, ez nyártól megszűnik. Igaz, hogy még nem tudni, mi lesz helyette, de a félrevezetés tény.
2. Az ADSL beindításakor azzal vezette félre az ügyfeleket, hogy ISDN vonalra van szükség a szolgáltatás eléréséget. Ez, mint utóbb kiderült nem igaz.
3. Az ADSL szolgáltatást olyan csillagászati áron kínálta, amely azt sugallta az otthoni internetezők felé, hogy nem lehet alternatívája az ISDN-nek. Most gyakorlatilag a olcsóbban adja, mint az ISDN-en elérhető legnagyobb sávszélességű elérést.
"Nem estem áldozatul az indexes matav elleni hangulatkeltésnek, de amint már mondtam nekem nem az árakkal van problémám, hanem azzal, hogy én nem nevezném korrekt szolgáltatásnak azt, amit cserébe kapok."
A Matávval van bajod vagy a MatávNettel? Ha az utóbbival akkor válts szolgáltatót.
Ha az előbbivel, akkor fejtsd ki részletesebben, mi a gondod...
Én csak egyet tudok biztosan: a többi magyar vezetékes cég drágább. Ez tény.
Neked is csak azt tudom mondani: várj március 1-ig. Mi ez a nagy türelmetlenség?
Ha az utolsó pillanatban jelentették volna be a változást, akkor meg az lenne a baj, hogy beugrattak egy csomó embert a "Mindenkinek" csomagba. Most legalább tudja mindenki, hogy lehet, hogy érdemes várni, mert az új csomagok -a matáv szerint- kedvezőbbek lesznek.
Nem estem áldozatul az indexes matav elleni hangulatkeltésnek, de amint már mondtam nekem nem az árakkal van problémám, hanem azzal, hogy én nem nevezném korrekt szolgáltatásnak azt, amit cserébe kapok.
Hát jobban tették volna, ha _előbb_ jelentik be az újakat, és utána szüntetik meg a régit. Mellesleg az ADSL hidegen hagy, mert - ha jól értelmezem - _csak_ az internetezésre kellene min. havi 13k HUF-ot fizetni. Na de hol a telefonálás? Egyszóval ez nekem még nem alternatíva a "mindenkinek" csomaggal szemben...