Keresés

Részletes keresés

Hiryu-reload Creative Commons License 2019.03.03 0 0 26219
Platon Creative Commons License 2019.03.03 -1 0 26218

Volt olyan M1A2 amit szabályosan keresztül lőttek, sima gyalogsági páncéltörő fegyverrel.  Jobbról be, balról ki. 

Előzmény: Atis57 (26217)
Atis57 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 26217

Szia!

 

 Ezen kivül a kilőtt 30db A1......X    ről  fényképek , elég sok banális találat volt --motortér! 

Még  Afgánban  és Jemenben is  volt veszteség...!

 

Ha vezettél ilyet láttad volna ,.--mennyire" nem tokéletes"  !

 Na mindegy  ugysem fogunk mi ilyet látni , vezetni meg pláne !

( majd ha a vásári mutatványosnál is lehet )

 

 

Előzmény: gaunt (26213)
Hiryu-reload Creative Commons License 2019.03.03 0 0 26216
Hiryu-reload Creative Commons License 2019.03.03 0 0 26215
Hiryu-reload Creative Commons License 2019.03.03 0 0 26214
gaunt Creative Commons License 2019.03.03 0 0 26213

Nem tudom, miket mondhattak, de túl sok hibája nem volt. A kezdeti időkben a gázturbina nem volt eléggé megbízható, de idővel kijavították. Talán még annyi, hogy a parancsnok nem volt különösképpen jól ellátva figyelőműszerekkel, annyira nem, hogy a T-55 kupoláját megirigyelhette volna.

De összegezve, az Abrams talán a valaha épített legjobb harckocsi. Szinte tökéletes konstrukció. Annyira jól sikerült, hogy máig nem sikerült senkinek felülmúlni. Ezen az Armata sem változtatna még akkor sem, ha sorozatgyártásba kerülne.

 

 

Előzmény: Atis57 (26212)
Atis57 Creative Commons License 2019.03.02 0 0 26212

Szia!

 

 Azért az A1 ről sok csúnyát mondtak , máshol.

 

 Persze ott alapvető volt ismerni az ellent .

 Erről jut eszembe , miért oly kevés az infó az IDF "vendégfellépésekről" ?

 

Járnak Németországi , de amcsi és Orosz gyakorlatokra is --persze szigorúan magánemberként a szabadságuk terhére.......?

 

Előzmény: gaunt (26211)
gaunt Creative Commons License 2019.03.02 0 0 26211

az 1967-es háborúban egy zsidó tank magányos arab katonát kerget a Golánon, de hiába, mert az kecske ügyességével cikázik és még vissza is lő a Kalasából. Aztán egyszer csak térdre hull: - Allahu Akbár! A tank is megáll és a toronyból kinéz Grün: - Na, mi van Ali? Kifogyott a lőszered? - Ki. - Ésvenni nem akarsz?)

 

Ez jó! :D 

 

Az Abrams fogyasztásával kapcsolatban meg nagyrészt igazad van, ez az egy hátránya van a típusnak.

Előzmény: etomcat (26208)
Tomsz85 Creative Commons License 2019.03.02 0 0 26210

Páncélos tűzpárok, magyar T-72-kel, 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=PGzLpz52jMg

 

Tomsz85 Creative Commons License 2019.03.01 -1 0 26209

Ki jósolta, vagy inkább mondta biztosra, hogy a 2018-as oroszországi foci vb döntő lefújását követően másnap az oroszok teljes erővel megindulnak Szíriában. :) :) :) 

A VB döntőt hány napja fújta le a bíró? Megindultak az oroszok teljes erővel Szíriában? Nem. :) :) :) 

Előzmény: etomcat (26208)
etomcat Creative Commons License 2019.03.01 -2 0 26208

> Akár itt is hagyhatnák az usákok az M1 Abramsokat...

 

Beolvasztani jó lenne. Üzemeltetni ugyanis képtelenség, mert akkora a fogyasztásuk, lévén, hogy dízel-motor helyett helikopterről adaptált gázturbina hajtja ez a típust. Legalább 3x fogyasztása van az azonos súlycsoportú és teljesítményű Leo2-höz képest.

 

Magyarország viszont saját mezők híján a ruszkiktól veszi az olajat - szóval kissé hülyén nézne ki, hogy háborúban előbb át kéne menni kéz alatt venni tőlük pár millió kannával és csak utána tudna megindulni ellenük az ék felségjeles Abrams ék.

 

(A mostani szír "polgárháborúban" amúgy rendszeresen előfordult, hogy az ISIL az elfoglalt területekről kitermelt kőolajat az Asszad rezsim hadseregének adta el - akik aztán T55/72 tankokba töltötték és azzal taposták szét az ISIL-t.

 

Vagy mint a viccben: az 1967-es háborúban egy zsidó tank magányos arab katonát kerget a Golánon, de hiába, mert az kecske ügyességével cikázik és még vissza is lő a Kalasából. Aztán egyszer csak térdre hull: - Allahu Akbár! A tank is megáll és a toronyból kinéz Grün: - Na, mi van Ali? Kifogyott a lőszered? - Ki. - És venni nem akarsz?)

Előzmény: Törölt nick (26207)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.01 0 0 26207

Steppe Archer 2019...

 

Akár itt is hagyhatnák az usákok az M1 Abramsokat...

 

Minő furcsaságokat él meg Várpalota...még belengi a "T" vasak füstje, most meg az régi / új ellenfél láncai csörögnek majd...legalább 40 évig?

Atis57 Creative Commons License 2019.02.28 0 0 26206

Szia!

 Azok már mind" késői "(50-s évekbeli )gépek, 5 sebességes váltóval-de szinkron nélkül !

 

 Persze akkoriban  még hozzám képest is "matuzsálemek "voltak....s szórakoztunk a technikai fejlődésen !

Meg hallgattuk az "aktuális tanitást"-korszerűen felszerelt, ütőképes hadseregünk ?

S nevetve ráztuk a lópokrócokat, a hivatásosok bosszúságára !! 

 Mert a felirata; Kuk Wermacht   Lovassági ezred.

 

S egy másik Wermacht  Sasos-keresztes  üz. anyag kannák a Csepeleken ?

 

Bár a mai  történet mennyire átirja ezt is!

Előzmény: gaunt (26204)
etomcat Creative Commons License 2019.02.28 -1 0 26205

> a 80-as évek végén lett még volna pénz (akár csak részleges) típusváltásra?

 

Ugyan már! Volt egy Csernobil. Volt egy 1988. végi örmény (Sziptak) földrengés, már szinte elfelejtve amiben nem csak a 38 ezer halott a borzasztó, hanem a tömeges modern épület összeomlások is - amiből kiderült, hogy az ÖSSZES szovjet időkben épített panelből meg kórházból kilopták az anyagminőséget, Gorbi a TV-ben elismerte, hogy cement helyett homok lett beépítve, km3 mennyiségben. Akkor lett vége a SZU-nak.

 

Valami 13 mrd konvertibilis rubel (= USA dollár) lett a kárfelmérés vége és már nem volt erejük újjáépíteni, néhol máig sem. Csernobilnál még a felszámolás akár szovjet siker-történetként is eladható és igazából az az örmény földrengés végzett a CCCP-vel, amikor kiderült, hogy a perifériát mindig is letojták és nem tartják szilárdan a kezükben. A medve feneke csupasz volt és ma is az.

Előzmény: Macroglossa (26190)
gaunt Creative Commons License 2019.02.27 0 0 26204

Akkor gyorsan egy kérdés hozzád: Milyen váltó volt bennük? 4 vagy 5 sebességes? Ha 5-ös, váltáshoz segédeszköznek még mindig kellett a kalapács?

Előzmény: Atis57 (26203)
Atis57 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 26203

Szia!

 

 Én katona koromban  Lenti, Abasár, Verpelét esetén  T 34 -el találkoztam 

 Ennyi idő múlva már nem tudom , csak dereng a Cseh és a Lengyel  tipusváltozat ....

 

Orosz tipust "emlékműként" láttam.

 

 Ezeket leginkább kiképzésre használtuk , rendesen nyúzta mindenki !Sok órát futottak .

 

Az akkori gépek  megszokott szinvonalát hozták, némi bütyköléssel , mindig üzemképes maradt.

 

Igen sokkal későb(91 táján ) láttam Jugoszláv M-34 t is , persze már kilőve .

Előzmény: gaunt (26201)
Atis57 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 26202

Szia!

 

 A ma VTZ nek röviditett Sztálingrádi Dzerzinski  üzemet, a Vörös Proletár  gépgyárral(motorok)

 Ezen kivül Omszk, Habarovszk valamint A Gazdasági Táborok  Állami Igazgatóságát is megemlithetnénk azzal a 180 ? számozott várossal ? Ahol hadfelszerelés készült.

Előzmény: Törölt nick (26193)
gaunt Creative Commons License 2019.02.27 0 0 26201

Csak ezt a nevezzük "mítoszrombolást" sokan támadásnak, ócsárlásnak szentségtörésnek vennék. 

 

Igen sajnos ez a baj, jobban meg sem lehetett volna fogalmazni. Pedig kultúrált keretek között is ki lehetne tárgyalni ezt a témakört, különösen mert a T-34-hez kötődő mítoszok lerombolása konkrét tényeken alapszik, bizony közel sem volt olyan jó, hatékony, vagy megbízható a típus, mint ahogy az a legendákban van.

 

Előzmény: Tomsz85 (26199)
Tankiszt Creative Commons License 2019.02.27 0 0 26200

Itt nem volt semmi mítosz. Az öregek nagyon szépen elmondták a tapasztalataikat. Nem volt szabályzat, üzemeltetési utasítás, semmi. Gyakorlatilag nekik kellett rájönni a dolgokra. Sajnálhatod, hogy kihagytad.

Előzmény: gaunt (26198)
Tomsz85 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 26199

Inkább tárgyilagosan kitárgyalni. Csak ezt a nevezzük "mítoszrombolást" sokan támadásnak, ócsárlásnak szentségtörésnek vennék. 

Előzmény: gaunt (26198)
gaunt Creative Commons License 2019.02.27 0 0 26198

Ez az amin én is nagyon szívesen részt vettem volna, de sajnos a munkám miatt nem mehettem el. 

Bár talán jobb is, mert még lehet, hogy kidobtak volna a kérdéseim miatt :D (sajnos ahogy észrevettem, itthon még mindig erősen élnek a mítoszok a T-34-el kapcsolatban, a típus kritizálása tabutéma. Kár. Pedig a T-34 mítoszait már ideje lenne lerombolni itthon is)

Előzmény: Tankiszt (26197)
Tankiszt Creative Commons License 2019.02.27 0 0 26197

Tavaly novemberben a Hadtörténeti Múzeumban volt egy T-34-es konferencia, amin magam is részt vettem.

Még maguk a szovjetek sem tudják hol, mennyiféle típust gyártottak a T-34- ből. Nálunk is rengeteg fajta volt. Azok meséltek, akik itthon az első gépeket megkapva, szembesültek a sokféleséggel. A fotón magam is rajta vagyok, a legelszántabb ( egykori parancsnokom) T-34-es kutatóval.

Előzmény: Törölt nick (26193)
gaunt Creative Commons License 2019.02.27 0 0 26196

Összeszedegetve: 152 mm akkor overkill volt, plusz mindenképpen töltőberendezés beillesztését igényelte. 

 

Bullshit. Már akkor tudták, hogy a 2A46 nem sokáig lesz elég. Amúgy csak szólok, a T-64 óta töltőberendezés van a szovjet/orosz típusokba építve... Esetleg Leclerc, K2, vagy a Japán csodák...

 

- sérülésük, meghibásodásuk eseteén, maradt az MK 1 Eyeball, és nagyon nem mindegy hogy személygépkocsi, vagy vagyí kamion szélvédőjének magasságából nézel ki.

 

 Ez úgy értelmetlen ahogy van.

Előzmény: Hiryu-reload (26191)
gaunt Creative Commons License 2019.02.27 0 0 26195

a 80-as évek végén lett még volna pénz (akár csak részleges) típusváltásra?

Lett volna. Főleg, ha nem háborúztak volna egymással a tervezőirodák. 

 

Ma is van verseny...

Igen, csak nem olyan szintű mint annak idején Tagil, Harkov és Leningrád között. Tagil nem egyszerűen azt akarta, hogy az ő (egyébként selejtes, elmaradott) típusai kerüljenek ki győztesen, hanem tönkre akarta tenni a másik kettőt. Harkovot a SzU összeomlása, Leningrádot meg Tagil intézte el. Ezért olyan siralmas a helyzet az oroszoknál.

Annak idején nem volt orosz meg ukrán. Szovjet volt. Harkov is tele volt orosz származású mérnökökkel, akárcsak Tagil ukránokkal. Ezért idióta az, aki a T-34-est vagy a T-64-est ukránnak állítja be, illetve a T-72-est orosznak.

 

Előzmény: Macroglossa (26190)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.27 0 0 26194

"Gondolom ezek sem szeretik, ha betalál valami...."

 

Ez az...egy kisebb kaliberű lövedék üzemképtelenné teheti a löveget, aztán gurulhatnak tovább vakon és bénán...

Előzmény: Cs_ (26192)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.27 0 0 26193

" tervezőirodák közti kíméletlen versengés..."

 

Ma is van verseny...

 

A harckocsiknál hány tervezőiroda lehet (lehetett)? A T-34-et eredetileg az Ukrán Morozovnál, Malisev gépgyárban kezdték el gyártani.

 

A Motorokat a "Motor Szics" fejlesztette. 

 

Az oroszoknál csak az "Uralmash" volt (van) ma is. (592 sz. gyár az hol volt?) Cseljabinszk az 100-as volt.

Az ISZ-1 gyártója a Kirov gépgyár Leningrádban...

 

A tervező mérnökök mai szemmel mind Ukránok voltak?

 

A mai "T" fejlesztések is szétválnak Orosz-Ukrán tervező irodákra...

 

Az Orosz fejlesztések mintha lemaradnának az Ukrán mellett (nem a gyártási minőségre gondolok) A Morozovnál talán nagyobb a felhalmozott mérnöki tudás? 

 

Nehéz kiigazodni, mikor ma az Ukrán média a T-34 harckocsit "Ukrán" fejlesztésnek állítja be (Nem Szovjet)

 

 

 

 

Előzmény: gaunt (26189)
Cs_ Creative Commons License 2019.02.27 0 0 26192

Laikusként nem értem, hogy ilyen harckocsiknál miért nem kéne erősen páncélozni a tornyot.

Eleve az a tank leginkább kitett része, más részt oké, hogy nincs ember, akit védeni kéne, de elektronika, meg töltőberendezés meg mindenféle kütyü az van. Gondolom ezek sem szeretik, ha betalál valami.

Hiryu-reload Creative Commons License 2019.02.27 -1 0 26191

Összeszedegetve: 152 mm akkor overkill volt, plusz mindenképpen töltőberendezés beillesztését igényelte. 

- elektronika ott sem volt azon a szinten, hogy 24/24 órában harchelyzetben megfelelően működjön. 

- sérülésük, meghibásodásuk eseteén, maradt az MK 1 Eyeball, és nagyon nem mindegy hogy személygépkocsi, vagy vagyí kamion szélvédőjének magasságából nézel ki. 

(ezek miatt dobták az oroszok is anno.)

 

na me a pénz...

 

 

Előzmény: Törölt nick (26187)
Macroglossa Creative Commons License 2019.02.27 0 0 26190

a 80-as évek végén lett még volna pénz (akár csak részleges) típusváltásra?

akkoriban azért már igencsak bontogatta szárnyait a gazdasági összeomlás...

Előzmény: gaunt (26189)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!