Keresés

Részletes keresés

GenYo Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1902

OVSZ I. kötet

5. fejezet VASÚTI JELZŐ- ÉS BIZTOSÍTÓBERENDEZÉSEK

5.1.1 Vasúti jelzések általános előírásai

 

"A jelzők egyidejűleg jelzést adó elemeit egymástól legalább 0,60 m távolságban kell elhelyezni."

Előzmény: Infós (1901)
Infós Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1901
Melyik kötete tárgyalja a 600 mm-t?
Előzmény: korpi41 (1900)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1900
Ahham! Figyelmetlen voltam. És az OVSz-ben előírt 600mm a fények között itt nem számít?
Előzmény: GyöBzs (1897)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1899

Ma rámzuhant egy szakjegyzettár.

 

Rendet raktál otthon és az irodádban? :-))))))))))))))))))

Előzmény: Füsti-67 (1895)
Bálint23-24 Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1898
Szia! Nem lehetne ezeket a rajzokat megnézni valamikor? Elöre is köszi a válaszodat!
Előzmény: Füsti-67 (1895)
GyöBzs Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1897
"A tolatásjelzőn elvben fehér+vörös együtt hívót jelent; de tudtommal ez csak az olyanoknál van beépítve, ahol van mellette autostop és "le kell fektetni" (Pl. Kőbánya-Kispesten a járműtelep felé E101b, E102b? jelzők)"

1858 hsz.
Előzmény: Füsti-67 (1894)
Infós Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1896
Mikor találkozunk? :)
Előzmény: Füsti-67 (1895)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1895
Ma rámzuhant egy szakjegyzettár. Főleg bizt.beres anyagok. D70 rajzok, kahatvankilenc, dötvenöt, SH villámos-mechánikus, van itt minden döbbenet. Van amiből több példány is. Olyan leszek, mint az oroszlán: nem alszom ma éjjel ...
Előzmény: Füsti-67 (1894)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1894
Én csak azt tudom, hogy a metro F1 tartalmazza (a tolatásjelzőn vörös és alatta nyugodt fehér - nem külön lapon). Ezek szerint valahogy kivezérelhető. De hogy mire jó? Gondoltam tán, ha kiég a fehér. Na jó ez hülyeség, mert ugyanaz a fehér adja a Hívót! :-)))
Előzmény: korpi41 (1893)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1893

Tudom, hogy a metrósról beszélünk...

 

Arra lehet hívót kivezérelni???

Előzmény: D55 (1888)
Infós Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1892

Akkor végülis jót írtam. :)

Előzmény: Vendégsín (1889)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1891
Akkor megint oda jutottunk, hogy az előírás szerinti és a ténylegesen beállított értékek nem egyeznek? Ez jó.. :-(((
Előzmény: Vendégsín (1889)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1890
Nagyvasúton tolatásjelzőn sosem volt Hívó. Nem is lesz. Szerintem...
Előzmény: D55 (1888)
Vendégsín Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1889
ezen a műszak tud állítani

M 62 klasszik EVM-ét kivéve, az egységek gyártója, javítója. És 17 km/h az előírt beállítási érték.
Előzmény: Infós (1885)
D55 Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1888

Mi itt a metrós tolatásjelzőkről beszéltünk.

A nagyvasúti tj-ken tényleg nem tudok róla, hogy lenne hívó :-).

Előzmény: korpi41 (1886)
GenYo Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1887

Üssük el a csacsiságot humorral:

nem, mert a vörös és a fehér fényt kibocsátó optika között nincsen meg az előírt minimális 600 mm-es távolság ... ;-)

Előzmény: korpi41 (1886)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1886

"Természetesen! Egyénileg álló tolatásjelzőre kivezérelhető a hívójelzés."

 

Ezt nem igazán értem. Tolóra hívó? Hogy is van ez?

Előzmény: OLDFAV (1862)
Infós Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1885

Sztem inkább arra gondolt, hogy 13-nál már kényszerfékez az EÉVB, nem engedi a 15-öt.. :)

Ennek a beállítások az okai, ezen a műszak tud állítani, ha akar. Csak gondolom macerás. Egyébként ha 15 helyett 13-mal mész, akkor nem jelentkezik olyan hű de nagy késésed, abból a 2 km/h-ból. :)

Előzmény: M44-419 (1883)
Infós Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1884

"Az persze lehet, hogy holnap biztosítóberendezést fog jelenteni a stellwerke, de ma inkább állítómű, állítókészülék az értelme... :)"

 

Jogos, bár "majdnem" szinoníma. :))

Tulajdonképpen az állítóközpontokra is azt szokták kiírni, hogy "Stellwerk 1" stb. :))

Előzmény: GenYo (1882)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1883

És ha rosszul van beállítva és az ember vörös térköz mellett megy el, néha már 13 km/h-nál befékez.

 

Van ellenszere: max. 10 km/h-val kell menni. Mert ugyebár a vörös mellett "mindenkor olyan sebességgel lehet elhaladni, hogy a jelentkező akadály előtt meg tudjon állni, de ez a sebesség a legjobb látási viszonyok mellett sem lehet 15 km/h-nál nagyobb".

 

Tehát el lehet menni a vörös jelző mellett 5-tel is, semmilyen szabály nem kényszeríti ki a 15-öt.

Előzmény: D55 (1870)
GenYo Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1882

Az persze lehet, hogy holnap biztosítóberendezést fog jelenteni a stellwerke, de ma inkább állítómű, állítókészülék az értelme... :)

 

A nálunk (MÁV-GySEV) alkalmazott sebességjelzési rendszer egy 1959 táján kötött UIC-OSzZsD egyezményen alapul, amit mi (és az akkori szocialista országok) pánikszerűen bevezettünk kb. 1964-re, a nyugatiak pedig szépen elszabotáltak. Ahogy elmaradt a központi vonókészülékek tervezett egységes cseréje is. Talán attól tartottak, hogy nagyon megkönnyítik a szovjet csapatok bevonulását Calais-ba... :)

Előzmény: Infós (1880)
Infós Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1881

Ja, hogy maga már akkor is ott lakott?!

 

:)

Előzmény: JabyGabi (1877)
Infós Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1880

A Stellwerk,-e német szó, jelentése biztosítóberendezés. :) Szóval az a holnap igazából a biztosítóberendezésekről szól, csak azért kitér a helyhezkötött jelzőkre is, igen alaposan. :) Jelenleg nálunk az OSzZsD által meghatározott sebességjelzési rendszer van érvényben, ami — finoman szólva — nem kompatibilis a nyugaton alkalmazott rendszerekkel. Az egységesítés érdekében nálunk is a némethez hasonló rendszert szeretnének bevezetni, persze ennek több akadálya van még egyelőre. Ha a bonyolultságot a német jelzési rendszerre érted, akkor nem értem, szvsz egyáltalán nem bonyolultak, nagyon logikus (no nem mintha a miénk nem lenne az! :) ).

Előzmény: D55 (1878)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1879
amint én tudom az jelzésiben nem lesznek villogó fények, hanem számok lesznek és azokkal adják majd a sebjelt.
Előzmény: D55 (1878)
D55 Creative Commons License 2006.09.02 0 0 1878

Olvasgatom a www.etcs.hu oldalt. Érdekes, erről a rendszerről eddig úgysem sokat hallottam.

 

 

A topik a biz.ber.-ek tartozékairólis szól, a jelzőket én bátorkodom ide értelmezni (a metrós jelzőket is jól kiveséztük :-)  ), nos ezen a honlapon az osztrák és a svájci jelzési rendszerről leht olvasni. Úgy-ahogy tudok németül, megérem, de olyan bonyolult jelzési képek vannak, hogy ...

 

http://web.utanet.at/smiderkr/

 

Még egy hasonló honlap (itt francia és luxenburgi jelzések is vannak): www.stellwerke.de (vannak biz.ber.ek is)

 

 

Viszont megkérdezném, hogy ha a francia jelzési utasítás ilyen bonyolult tud lenni, akkor nekünk hogy a fenében nem jó a mostani, miért kell egy újat kitalálni?

 

http://f1jelzes.uw.hu/

 

Itt van a magyar F1. Az utasítás tervezetbe csak jelszóvakl lehet belépni. Miért? Titkos?

Mindenesetre tudom a tervezett fényjelzési rendszer alapelvét, de hogy ez mire lesz jó???

JabyGabi Creative Commons License 2006.09.02 0 0 1877
Még szerencse, hogy én nem! Qrva sokat kellett volna hazaig gyalogolnom! :-):-):-):-):-):-)
Előzmény: Infós (1876)
Infós Creative Commons License 2006.09.02 0 0 1876

Vecsés állomás, Vecsés-Kertekalja vs. Monor állomás, Monorierdő mh. olyan, egymáshoz közel álló fogalmak, hogy belekeveredtem. :P

Köszi a javítást! :)

 

Szóval hogy volt pontosan? :)

Előzmény: pallee (1874)
sinérintő Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1875
A tolatóvágányút ellenőrzésekor alaphelyzetben nem figyelünk foglaltságot, de a foglaltságellenőrzés ide is tervezhető (pl. D70-nél a 3. nyomáramkörbe kapcsolási esetekkel). A vonatvágányút ellenőrzés természetesen alapban figyeli a foglaltságot (pl. D70-nél a 15. és a 24. nyomáramkörben).
Előzmény: D55 (1868)
pallee Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1874

"Mint pár éve Vecsés-Kertekalja megállóhelynél a páros IC mögötti következő páros.. :P"

 

Az Monorierdőnél volt. 716 - 6016. És a kapcsolgatás sem így volt. De a többi stimmel... ;o)

 

 

Előzmény: Infós (1873)
Infós Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1873

"Ezt az átkapcsolósdit az EÉVB nagy hibájának tartom: ha akarom, simán átkapcsolom bármikor tolatóba, azán szaggatok 40-el amerre látok."

Mint pár éve Vecsés-Kertekalja megállóhelynél a páros IC mögötti következő páros.. :P

 

Sőt, ha akarom, akkor szó nélkül elindulok az állomásról. Hiszen az emberi... - de ezt már leírták előttem. :P

Előzmény: D55 (1870)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!