Gyorslábúak!!! Nagyon fontos infók!
gyuribá most hívott, befejezte a tárgyalást a szponzorral. Azt mondta, hogy nagyon kemény volt (ilyet ő nem szokott csak úgy mondtani, tehát jócskán megizzadhatott.) Megvan a támogatás, ami többszázezer forintot jelent a mostani BBp-re. DE! A feltétel az első tíz, és ha a szponzornak tetsző eredményt értek el, akkor szó van a további támogatásról is: gyakorlatilag ez a jövő évi BBp, valamint a felkészülést támogató évközi juttatás. Amit még kapunk: +1 kísérőkocsi (Corsa felmatricázva) ennek és a kisbusznak a benzinköltsége (matrica kisbuszra is!), 15 póló, ebben kell futnotok.
gyuri azt hangsúlyozta, hogy ő ezt olyan szerencsésnek kinéző hosszú távú befektetésnek tekinti, ami megbonthatja az eddigi csapatösszeállítást: azaz vasárnap a maratonon ill. aki ezen nem tud részt venni, annak majd pár napon belül (akár Vácott közösen kerítünk rá sort) kéne egy nagyon jó min. 30 km-t futni. Janó állapotát nem ismerjük, tehát megeshet, hogy nyuszi vagy Szébi kerül be a gyors csapatba!
FUTURE (gyuribácsi már csak pacemakernek hívott :-) neked azt üzeni, hogyha meghalsz vasárnap, akkor még meg is fog verni ;-)))
Legyen most is úgy, mint tavaly, találkozzunk a Hősök terén a szobroknál (ahol BBp után búcsúzkodni szoktunk) mondjuk 14 órakor a részletek megbeszélése miatt!
A két BB-s profi futó nevét olvastam, ha kell, visszakeresem. Egyikük mondta is, hogy eleve teljesíthetetlennek tűnt a feladat, hisz a napi 18 km, ami futni kellett volna a lakóknak, egy ultramaratonista napi alapozó távja.
Az, hogy nem futóalkatok is beleraktak sok-sok km-t a gépbe, te meg "csak" Sacit követed, nem jó hozáállás. :)
Brahiból vagy nyomasztó kötelességből belevágni a közepébe teljesen más dolog, mint tudatosan az egészségért cselekedni.
Megfázásod pedig kúráld ki (kalapkúra, hm), gyógyulj meg! :)
Tudom, hogy sokakat nem érdekel az ilyen típusú aprólékosság, viszont azt is tudom, hogy mások esetleg a legkisebb részletekig szeretnék tudni: mit tartogat számukra ez a verseny. Ezt a "cikket" azoknak írtam, akik nagyon komolyan küzdenek majd a másodpercekkel, és úgy érzik, hogy minden kicsinység fontos lehet. Magam is így vagyok ezzel. Éppen ezért vettem a fáradtságot, és a héten két délelőtt bejártam a marathon útvonalát. Úgy okoskodtam, hogy nemcsak a marathon hossza kell, hogy összeálljon fejben, hanem az is, hogy a pályán miként kell majd viselkednek - ergo alkalmazkodnom a körülményekhez. Tapasztalataim a következők:
A Kaiser's Plus Budapest Marathon pályaadottságainak részletes elemzése:
Az első öt km a Hősök terétől a Várkert rakpartig tart. Az Andrássy út talán a legnyugisabb szakasz, persze csak ha valaki el nem rohanja az elejét. A magyar mezőnyt ismerve az első kiliken nem érdemes bolyba beállni, sok a váltogatás, kb. 4-5 kilinél tisztul le az iram. A nemzetközi szórólapok szerint Budapest a Hidak Marathonja. A sok híd azonban nemcsak megszépíti, hanem meg is nehezíti a versenyt. Közülük az első, a Lánchíd technikailag az egyik legkevésbé problémás, mert az összszintkülönbség jól eloszlik, már a Roosewelt téren megkezdődik az útvonal emelkedése. A Lánchídról lefele jövet jobbra teszünk egy kunkort, és kijutuk a rakpartra. Az alsó rakparton itt több szakaszon kétszer is futunk /ezeket természetesen csak egyszer írom le, és nem is jártam be őket kétszer :-)/. Az Erzsébet és a Petőfi híd előtt is van egy enyhébb emelkedő, de egyik sem vészes. Olyannyira nem, hogy nem is emlékeztem rájuk, csak most, a pályabejáráskor vettem észre. Itt lehet az autóúton és a járdán is futni, de szerintem az úttest jobb, egészen más ritmusa van. A Lágymányosi hídnál egy hajtűkanyarral hagyjuk el az alsó rakpartot. A fordító egy kisebb dombtetőn van. Sokan itt fel szoktak ugrálni a jádaszigetre, hogy néhány lépést nyerjenek vele, de ez inkább ütemtévesztéshez vezet. Ja, és a legfontosabb: Lelkileg fel kell készülni, hogy a fordítónál szembeszelet kapunk. Erős szembeszél várható, elég nyílt és széles a terep, nincs sok védelem, hacsak nem a boly, amelyben ekkor már fut az ember. A Szabadság hídra feljutni elég macerás. Viszonylag kis távon kell a szintkülönbséget legyűrni. Azt javaslom, hogy a híd előtt már a rakpart végén kezdjetek el finoman gyorsítani, a hídon kiengedni, aztán lefele megint gyorsabban. Sokan csak a hidat nyomják meg, és jól összekuszálják pulzusukat. A Közgáz előtt van az egyik híres macskaköves rész, kétszáz méter. Innen a rakparton haladunk tovább. A Szabadság híd alatt van egy minimális emelkedő. A Pesti alsó rakparton /ahogy a második körben is/ várhatóan végig szembeszél lesz. A Margit híd se különösen meredek, de azért érdemes a már említett Híd-taktikával /híd előtt gyorsít, hídon kicsit kienged, lefele újra gyorsít/ felfutni. A szigetre hosszú lejtő vezet le. Az ilyen lefutásokon nem árt egy kicsit pörgögni. A Margitsziget úgy-ahogy szélvédett, az Árpád hídi feljáró viszont nagyon meredek. A híd után Óbudán barangolunk /Hídfő u., Laktanya u., Folyamőr u./ kisebb utakon. Az úthármas eleje macskaköves, és később se sokkal jobb, tele van az úttest foltozással és fekvőrendőrrel, ami elég zavaró -nekem legalábbis mindenképp. A Szentendrei úti felüljáró szintén nagyon szintes. Utána a Mozaik utcán -az utca végén emelkedő- keresztül jutunk ki az Óbudai rakpartra. Az olyan éles kanyarokban, fordítókban, mint a Lágymányosi vagy a Szentendrei úti, érdemes nagyobb ívben fordulni. Így egyrészt nem kell ütemtelenül lelassítani, másrészt kisebb a sérülés veszélye /haveromnak néhány hete pont egy ilyen fordítónál tapadt le a lába - fel is adta a versenyt/. A Margit hídig tartó rakpartszakasz elég nyugis, talán túlságosan is... Elég kevés a szurkoló, a környezet egy kicsit ingerszegény, eddig minden évben itt vesztettem el először a fonalat. Innen a Szabadság hídig a már ismert útvonal egy része, majd át Budára, az Újpesti alsó rakpartig mégegyszer, csak itt nem kanyarodunk fel a Margit hídra, hanem futunk egyenesen tovább a Népfürdő utcán. A Népfürdő utcára nagyobb elemkedő vezet fel a rakpartról. A második rakparti futás kb. 31-től 38-ig tart. Általában itt jelentkezik a Nagy Holtpont, amit tovább nehezít a szembeszél. A dolog három verziós: egy, küzdesz egyedül a széllel; kettő, mész a bolyoddal; három, beállsz a rakpart oldalfala mellé, mert azt hiszed, hogy az megvéd a széltől. De szerintem az utóbbi a legrosszabb, mert eddig mindig azt tapasztaltam, hogy a falak mentén szélcsatorna keletkezik, összeadódik a szelek ereje. A szelet és a várható holtpontot figyelembe véve két lehetőség kínálkozik. Egy: a marathon első 30 kilcsijét egy kicsit gyorsabbra tervezni, és itt az időtartalékból gazdálkodni. Ennek az a veszélye, hogy az első 30-on túlzottan kimerülsz, és a rakparton már nem leszel képes se fizikálisan, se pszichésen feldolgozni a szélmalomharcot. Kettő: az első 30 kilin óvatosabban futsz, és a rakparton a többieknél keményebben tartod magad. De mi van, ha a bolyból nincs hova felzárkózni? Mi van, ha a bolyok és az egyesével szállingózó emberek túl messze vannak egymástól? Akkor már inkább a gyorsabb első 30, aztán a bollyal együtt lassulni. Ami ugyan lassulás, de még mindig kevesebb energiát visz el, mint kamikáze harcokba kezdeni. Lehet, hogy a problémát túlmisztifikálom, de számomra ez egy komoly dilemma. Az Árpád híd pesti részénél egy kis kerengő, aztán Váci út - Dózsa György út. Mindkét út egyenes, sima, sík. A Dózsa György úti vasúti aluljáról így 41 kili után különösen kemény. Utána viszont már a lelkes közönség sorfala vezet be a célba. Ja, és ha van erőd, ne az utolsó tíz másodpercen hajrázz, fokozatosan gyorsulj fel az utolsó percekre. A hosszútáv hajrája is hosszú!
Aki bolyozik, annak érdemes a váltókkal is kalkulálni /a Stafétások pl. mindkétszer a Lánchíd alatt váltanak/. Én mondjuk nem igazán szeretek váltótagokkal futni, mert egészen más frekvencián futnak, nekem egy kicsit zavaró a még friss lábúak mozgása.
Persze ezek a dolgok úgyis a helyszínen dőlnek el, de ahhoz, hogy az adott szituációban jól döntsünk, nem árt, ha a választási lehetőségek /sémák/ már előre készen vannak a fejünkben.
Azt hiszem a szex, mint doppingszer csak a n?kre vonatkozott, a férfiaknak verseny el?tt nem használ sokak szerint.... :-/
Pizza: rákerestem a guglival (pizza carbohydrate running), és találtam mindenféle oldalakat, egyik ajánlja a pizzát (minél vastagabb tésztával), másik meg nem, a sok zsír miatt. Vagy 5 találatba olvastam bele, és azt a következtetést vontam le, hogy ha a feltéteket megfelel?en válogatjuk össze (pl nem kérünk rá császárszalonnát és sajtot), akkor jó szénhidrát forrás a pizza is.
"Gratula az érmeidhez, így utóbb :) Mikor is vannak azok a versenyek? Nem félsz? :) "
Kösz, az első -nem befutó- érmemre különösen büszke voltam. :)
/Amúgy itt fejezem ki ismételt hálám Lelkiismeretnek az ELSŐ éremért: 2000. okt23.!! :) /
A KAC-sportnapok kétszer biztos vannak egy évben: tavasz /május/ és ősz /pl. most volt épp szept. 22-én/, de lehet, hogy szerveznek még máskor versenyt. Ez egy komplex sportnap, óvodásoktól akár a nyugdíjasokig vehetnek részt rajta.
Véletlenül csöppentünk bele, amikor nagyobbik leányom ovis váltóversenyét izgultuk végig, s utána olvastam a programban, hogy középtávfutó verseny is lesz a felnőtteknek: pont futócipő volt rajtam, s rajtoltam. :)
Amúgy miért-mitől kellene félni? Van még idő a következő KAC-versenyig... :)
Az jó lesz, ha Te is jössz KAC-napra erősítendő a kispesti FB-szekcijóót!
Hm, én az eredeti cipőbetét helyett használtam (fogom használni) mert a két betéttel együtt a lábam szerintem már kívül maradna, de legalábbis nagyon furcsa érzés lenne ilyen _magasan_, holdjárócipő-feelinggel futni. Szerintem legalább egy rövid időre próbáld ki az eredeti helyett, önmagában a kacsalábirtót betenni. Nem feltétlenül a Kaisersen, csak úgy mellékesen vmikor.
Ízlések és pofontok, azaz mindenki a maga szerencséjének a pogácsa.
akibacsi:
Jobban fexik a cipő talpához, mint álmaim nője az ágyamban. A lúdtalpgyilkost az eredeti betét alá tettem be így még el sem mozdul.
Valaki megjegyezte, hogy az új cipők belső talpbetétjének mostanában már van valami csillapító szerepe. Hát az enyémben nincs semmi ilyesmi. Teljesen egyszerűnek látszó sík betét a talp belső felén egy icipici puklival. Kivenni nem mertem, de így se kissebb a hely a lábamnak.
Betéttel türelem, jó lesz idővel, utána majd nélküle lesz furcsa. Azért nézegesd meg azt, hogy mennyire hasonló az illeszkedése a cipő eredeti betétjéhez képest (leszámítva a puklikat).
Ez az! Pizza! Hogy ez nem jutott az eszembe!
Keddig leürítettem a szénhidrátkészleteimet, azóta azon igyekszem, hogy feltöltsem magam, eszek, ami belémfér.
Épp azon gondolkoztam, hogy mit egyek ma, ami szénhidrát, szeretem és még nem untam rá az elmúlt pár napban...
Mindjárt intézkedem, és felvetetem a mai bevásárlólistánkra az extraméretű pizzákat :)))
Titkos levéééél??? Hmm....
Na jó.. megvárom a holnapot. :)
(pedig én nagyon kíváncsi típus vagyok)
Ma futottam egy picit, hogy lássam mit is tud ez a talpbetét. Kicsit többet mint eddig. Hát nagyon furcsa benne futni és nemtom, hogy jó-e ez nekem, vagy sem. Az érzéseim katasztrófáisak, de ez talán köszöhető a pár napos kihagyásnak is. Sebaj, vasárnap ettől függetlenül ebben futok majd.
Neked, mint "1. nyilvánosságnak", ment válasz. Nem venné át vki a levélküldést, szívesen dógoznék egy kicsit :-) Vagy ha holnapig tudtok várni, ott szerintem minden kiderül.
Nana,
ne keltsd itt rémhíremet, még majd azt hiszik, tudok valami titkot.
Ha ismerném a gyorsabb futás technikáját, akkor gyorsabban futnék.:))
Mindjárt küldök neked mailt.