A Lada Hungary szerint eddig 2015 óta 2135 új Lada kelt el itthon. Lehetne fokozni, de az ilyen "tesztek" enyhén szólva nem használnak. Erre is kell költeni. Mindene esetre minket az fog érdekelni, milyen lesz a márkakszerviz háttér. Ne legyen olyan, hogy nem tudnak mit kezdeni pl. egy fagyó klímával.
Ismerem.Vályi förmedvénye az a teszt.A TC mindig is élen járt a nem hátsókerekes Ladák fikázásában-a jóízlést és a normális kritikát messze meghaladóan.Gondolom,a pajeszkirály nem kapott ingyen benzinjegyet a Lada forgalmazójától,a Dákósoktól és társaiktól meg igen.
Az ár és a tudás szerintem ár-érték arányban megfelel. A kínálatban pedig egy új Lada méltó ellenfele pl. egy 4 éves Skodának vagy Opelnek. A nagy igazság, amit pedzettél, a sajtó. Utána nézegettem a Lada cikkeknek, alig egy-kettő nyilatkozott abszolút pozitivan, pedig a finnyogós RTL tesztműsorában is a végére igencsak meggyőzte őket a Kalina Cross. Sajtó, sajtó, sajtó...
Vannak a Nivában jó dolgok,pl. a baszott nagy rugóutak,az állandó 4WD,a felező,a diffizár,a szép kis terepszögek,de a belseje,a motorja,az aktív és a passzív védelem a kocsiban ma már kevés-a konkurenciához képest is.Legyünk őszinték:hol van a Niva technológiában egy Dusterhez képest,ami pedig nem is igazi terpjáró,csak egy SUV? A főnökömet is megkínálták nemrég egy új Ladával,ő mégis inkább egy kétéves Logan 1.5 DCi mellett döntött.Ez van.2004-ben jött vissza a Dacia a magyar utakra,és bár a magyar utakon a vége felé már igen kis presztízzsel bírtak a régi Dákók,a sajtó és a közönség is nagy sikerrel fogadta (utóbbi kettő mindig hat egymásra).A Lada fogadtatásánál nem volt középút,voltak,akik lelkesek voltak,és voltak,akik kimondott utálattal fogadták(érdekes,a Daciánál nem éreztem ezt a sokszor szakmai tartalmú ellenszenvet).2004-ben volt még HL,egyre siralmasabb eredményekkel,csökkenő eladásokkal,a 110-es családdal és a Nivával. Ahhoz képest,ma már lennének jó motorjaik is,csak nem igazán homologizálják őket nemzetközire.Változatlanul belpiacra termelnek elsősorban,gondolom ezért ódzkodnak a dízelektől,ugyanakkor megcéloznák a külföldi piacokat is (gondolom ezt vezette fel a WTCC-részvétel is).Néha kapkodnak,ami érthető,hiszen néhány évtizedes lemaradást-és nemcsak a technológiára,hanem a propagandára,management-re is gondolok-nem lehet 2-3 év alatt behozni.Bőszen gyártják még a nyolcszelepes benzineseket,ami ma már nem számít túl korszerűnek. Félnek a turbótól,ami szintén népszerű és menő dolog ma egyes körökben (én speciel rühellem a két-háromhengeres kis köbcentis turbókat,de sajnos egyelőre ez a trendi).
Németországban 2200 db.körül adtak el tavaly,míg 2016-ban csak 1000-1500 körül.De a német piac sokkal-sokkal óriásibb,mint a magyar,itt csak a tendenciára céloztam.Kíváncsi vagyok a 2018-as eladásokra.jó lenne a vérfrissítés,igen jöhetne az X-Ray és a Vesta Cross is,akár 1,8-assal is,nem beszélve a kombiról.Szerintem,ha az ezer körüli darabszámot hozzák,illetve stabilizálják,az jó és reális eredmény.
A 4x4 esetében nem csak a motor őskövület... De szerintem nem ezzel van a baj. Kicsi ország vagyunk és akik megengedhetik maguknak az új autót rengeteg típust választhatnak. Eloszlik azért. A többség aki Ladát akart már megvette. Akik meg válogatnak, ahogy én észrevettem inkább más típust választanak. A Daciával egy időben kellett volna megjelenni a magyar piacon. (Hozzáteszem az akkori Lada választékkal nem hiszem, hogy nagyon labdába rúgtak volna. Tényleg mikor is jött a Dacia?) Ha az illető belevág egy Dákóba nem fogja eladni 2-3 év múlva mert itt a Lada. Persze ez az én véleményem. Így sem rossz eredmény ez. Ja és nem szabad szüttyögni annyit mint a Vestával... Már hozni kéne a Crosst, Kombit, X-ray-t.
Tényleg nagyon durva a visszaesés,mert 2016-ban még olyan 1150-1200 Lada kelt el. A piac nem nőtt olyan ütemben-20,4 százalék-amennyivel a Lada visszacsúszott (kb. 30 százalék).A Lada Hungary propagandája fényévekre van a hajdani HungaroLadától,persze azért nem veszi fel a versenyt a rutinos rókákkal (Ford,Opel,Suzuki,stb.).Iszonyatosan erőltetik az 1.6-os benzinmotorokat,de nagyon sokan keresnének szerintem dízelt is,és egy picit nagyobb motorválasztékot (1.4 vagy akár 1.8 liter).A 4X4 motorja meg egy őskövület,ő is megérdemelne már egy modernebb,lehetőleg nemzetközi homológ erőforrást.
Jött egy-két új típus is idén-pl. Vesta-de számomra érthetetlen,hogy lehet 7. egy Dacia Magyarországon.A hazájában jól nyomta a Lada,visszaszerezte az első helyet,növelte a termelést,de szerintem egy hosszú folyamat lesz,sok áldozattal,mire visszatér sok-sok elveszettnek hitt piacra, és kialakít egy saját márkaimázst.
3 éve,amikor még sehol sem volt a Lada Magyarországon,simán kiegyeztem volna egy ilyen eredménnyel,de valószínűleg a jól sikerült 2016 egy picit magasra tette a lécet.Szerintem a realitás az évi 1000 darab körül van.
"Az év meglepetése, hogy a Lada, amelyből 980 darabod adtak el, kevesebbet, mint 2016-ban. A Lada 2015 végén jött Magyarországra, az első teljes évben 1,2 százalékos piaci részt tudtak kihasítani, de 2017-ben már csak 0,84 százalékot tudtak elvinni. Ennek okairól a cég később ígért tájékoztatást a Napi.hu-nak."
Szia! Első elfagyáskor 2-es fokozat max hideg... utána és azóta is :autómata és csak a hőfokot állítom (fűtést is így használom,okos szerkezet),de így is elfagy 2-3 óra használat után... :((( Rövid utakon semmi baja.
Szia! Nem tudom mennyire légbőlkapott dolog, de egyszer azt mondták vagy olvastam valahol, hogy ha legkisebb fokozaton megy a venti és leghidegebb pozícióban a hőmérséklet szabályozó, akkor elfagyhat. Ellenben ha 2es-3as fokozaton megy akkor ki tudja fújni a hideget és nem fagy meg. A jelenség technikai hátteréről nem tudok nyilatkozni.
Nálam ilyen még nem fordult elő, mert kb. 10 perc után kikspcsolom, annyira hűt.
Üdv! Én májusban vettem a Kalinámat (2192).5500km van már benne,az ajtók jól voltak beállítva,a kuplungpedál még nem nyikorog.A kocsi minőségileg jól össze van rakva.A váltója olyan "oroszos",hidegen nehezebben kapcsolható és sír mint egy VFTS.(Nekem ez mondjuk tetszik!)Egyedül az üléshelyzeten módosítottam,mert alacsonyan volt így a pedálokat majdnem szemből kellett nyomkodni.Ezért 1.5cm-es gumibakot raktam a 4 rögzítési pontja alá,azóta tökéletes az ülés.Viszont lenne egy kérdésem:másnál is előfordult,hogy 2-3 óra folyamatos légkondihasználatnál a motortérben elfagy a légkondi csöve,ezáltal csökken a teljesítménye? 2-3 percre kikapcsolom utána megint rendesen működik.A szervízbe nem tudtak mondani rá semmit...:((
Gondolom garanciás szervíznél sok választása nincs az embernek. Hiába mondja hogy a 18e-res olaj helyett a gyár megfelelőnek tartja pl a 5W40-es Full szintetikus Gaspromneftet ami kisker áron is 7500Ft/ 4Liter és nem 18.000.... De gondolom márkaszerívzben szűrőből is a legolcsóbb pl.: Filtront teszik fel nem Mann Filter-t :)
Ebből élnek. Gondold el, mekkora egy márkaszerviz forgalma? Csak azok járnak oda, akiknek muszáj. A biztosíték az benne, hogy ha fődarab gond van, akkor jóindulatúak. De addig pengessük keményen a pénzt 3 vagy szerencsétlenebb esetben 5 évig.
A kötelező szerviz olajcseréjéhez nem hinném, hogy vihetek saját olajat, de javíts ki, ha tévedek.
Egyébként nekem vásárláskor azt "tanácsolták", hogy kizárólag markaszerviz, mert repül a garancia egyéb esetben.
Ezt mennyire kell komolyan venni? Elvileg 2010 közepe óta bizonyos műveleteket mint pl. olajcsere nem kötelező markaszervizben elvégeztetni, de jobban szeretem a békességet. Az előző olajcserenel csak az olaj, Castrol Magnatec 5W30 18.000 Ft volt. Kicsit soknak tűnik, mivel kisker áron a feléért is meg lehet kapni.
Gyakorlatilag a gyár a magyar környezeti hőmérsékletre 5W40 és 10W40 is beleönthető.
Pl a Gazproneft Premium 10W40 vagy a Gasproneft G-Energy Synth 5W40 vagy 10W40 simán jó bele és gyári jóváhagyása van. Teszem hozzá pl az összes hazai teszkóba kapható és fele annyiba kerül mint bármelyik prémium olaj, csak nem kell a mákanév miatt 2szer annyit fizetni érte, mint amit valójában ér.
Nem kell állítgatni semmit. Az utastér felőli végén a bovdennek van egy automata után állító szerkezet, ami kompenzálja a kuplung kopásából adódó változást. Na ebben van egy rugó és egymásnak feszülő műanyag alkatrészek amik nyikorognak szárazon.
A wd40 amúgy nem túl jó szerintem, egy idő után újra elkezdte. Utána zsírsprét kapott, azóta jó.
Egy konstrukciós problémát orvosoltak. Amennyire én tudom, egy vezetékre húztak egy "védő hüvelyt" a kidörzsölődés megakadályozására. Nekem sem írtak be semmit, csak megcsinálták. Kb 15 perc volt.
A belső tükör állítás gyárilag sz... vagyis hibás. Remegést én nem érzékelek egyiken se.