http://nippondiesel.hu/ szerintem kezd itt egy motorral, a turbót meg, vegyél egy használt jó állapotút, szerintem legolcsóbban így tudod megúszni.... turbót itt: mazdaalkatresz.hu
Sziasztok! Sűrgős segítségre lenne szükségünk. Nyaralásból hazafele szeretett Mazda6-osunk lerobbant. A felújított 3 éves turbó tönkrement (szanaszét törött) és a motorba bemenő darabkák a motort is kinyirták. Fűzött motorblokkra és turbó belsőrészre lenne szükségünk, vagy egy jó motorral rendelkező roncs mazdára. Ha bármilyen kontaktot, vagy információt tudtok, akkor légyszi osszátok meg. Minden segítség számít, mert sajnos óriási költségek lesznek ezek... :'( [M6 Sport 2.0 CD TE 121LE, 2004,motor kód: RF5C] (a képen nem a miénk van)
totalcar/égéstér egyik szakembere, az ott hallottakból tényleg nagyon alapos, és még érti is amit csinál, nem csak ilyen dizájner szerelő mint egy két DJ-nk :D
Egy olyan problémám lenne hogy van egy 2004 es Mazda 6 2.3 4wd paripa. Volt egy hibakódom miszerint 1 henger túl dús. A szak szerviz kitörölte de nem tudott érdemlegesen hozzászólni mi is okozta. Alapjáraton leállt egy hosszabb haláltusával azaz elkezdett ugrálni az alapjárat 1000 és500 között, aztán leállt. Nos ez a hiba egy idő után megoldódott, de a hiba kód és a check engine lámpa még éget. Ezt kitörölték és azóta nem is jött vissza cserébe felugrott a fogyasztásom 17.4L-re..... Viszont most tesz az autó ( egy kis lambda szonda kontakt spré és egy klíma feltöltés után, mintha nem kapna benzint amikor nyomom neki állapot azaz nem gyorsul. Csak egy erőteljesebb gázadásra reagál. Kérdésem azaz hogy mitől lehet ez? Esetleg lehet a lambda tönkre ment vagy esetleg a klíma kompresszor szivat meg? Valakinek bármilyen javaslata? Cseréljünk egy lambdát? Illetve nagyon megköszönnék egy komoly kontaktot egy mazda Guruhoz! Előre is köszönöm! Karesz
Persze h segítettél! Köszönöm! (mert egy hifis "mókus" azt állította hogy: "semmit nem lehet a Bose rendszerre rákötni", írjam serényen az audio cd-ket...) De mint tudjuk az Üvegtigris óta: Olyan nincs, hogy nincs... :D :D
Köszi még1x, Vadászom egy ilyen kábelt ebay-en.
u.i.: kellett az L716-os mókolás? vagy csak simán szétszedted, bedugtad, visszatettél mindent és kész?
"2 db testkábel" gondolom test-elni kell vele vagy a kasztnihoz vagy a blokkra :) a stecker melyik kábelen van???honnan indul?kicsit pontosabban be kellene határolni ,esetleg fotó róla vagy állj egy másik 6-os mellé és keresd meg úgy(én ezt tenném) de szerintem írtuk,hogy készíts fotókat szétszedés előtt és közben
Az egyik márkaszervizben (szándékosan nem mondom hol) Egyik ismerősöm Lancerében váltóolajat cseréltek. Vagyis cseréltek volna, csak elfelejtették feltölteni. Kiszámlázták, szépen kifizetett mindent ahogy illik. Aztán jött a váltócsere :-)
Ha nem sok km-es akkor valószínűleg gyári olaj van benne, ami megfelelő. Talán ezért mondta a szervizes hogy jó lesz (persze ez sem tuti biztos látatlanban).
A kettőstömegű nem nagyon tudja elrontani a működési pontját, csak ha nagyon a végét járja. Ez benzinesnél nem valószínű.
Másik esztétikai gondom a váltóval, hogy kifelé hallatszik a vasak csörömpölése váltáskor, pedig nem egy suzuki swift. A váltóolaj kérdését is felvetettem még személyesen, a szervizes kizártnak tartotta.
Fogok még futni vele egy-két kört a közeli jövőben náluk.
Na ettől tartok, ja, hogy váltógyilkos (=troll) használta. Na ezt kellene még gari időben kideríteni és esetleg orvosoltatni.
Sajnos a kereskedőnél már csak ráncfellvarrott hatosok voltak, amiben már más a váltó, így nem volt alternatíva, amivel kipróbálhatom. Anno új autót csak automatával tesztvezettem.
A kuplung nem olyan egyértelmű, hogy hol fog, mert a kettőstömegű elmaszatolja (hajh, minek ez egy benzinesbe?).
sziasztok. pár hete elkezdtem ház előtt felnin cserélni egy m6 os motort.. sajnos a főtengely már köszörülhetetlen volt így vettem egy komplett blokkot...át lett öltöztetve , kislapátból össze lett csavarozva , majd ugyanúgy az utcán vissza lett emelve... Köszönöm a segítséget a kocsi tökéletesen megy :) ( van 2 db testkábel , meg egy zöld stekker aminek nem találom a párját de így is egy. Remélem nem lesz gondja.) Esetleg ha valaki tud küldeni egy rajzot vagy valamit ahol rajta vannak a stekkerrengeteg akkor megköszönném.
ebben teljesen igazad van, Gebriel szakink szerintem tud neked erre válaszolni ha látja majd az írásod :) de így látatlanban nehéz róla megállapítani bármit is.. amúgy én a helyedben még azzal próbálkoznék, hogy a szaki aki mondta hogy jóez így, adja írásba, hogy Te jelezted ezt a problémát csak szarnak rá, pedig valójában fenn áll a probléma :) minden váltó más és más :)
Azért mégis nekem nem lesz kultúrált a váltás érzete, ha 2-ból 3-ba érzek 3 zökkenést, ebből a középső néha élesebb.
Hasonló érzet van 1-2, 2-3 és 3-4 között is.
Komolyan mondom, hidegen visszafelé gázfröccsel váltok, hogy simábban menjen, mint amikor a másik kocsin a 2-es szinkronja kuka volt.
Nyilván nem hidegen üvegeljük az autót, de városban többnyire hideg a vas, az olaj, minden.
Együtt tudok élni ezzel a jelenséggel, ha tuti semmi kínja nem lesz, mert akkor csak szokás kérdése. Ha viszont 50e km után kipurcan, persze garancia után, akkor rákölthetem a gatyám, vagy kutya nem veszi meg tőlem később.
Elvileg ettől nem véd meg még a kibővített garancia sem, mert az már nem gyári, és tuti rámfogják, hogy széthajtottam.
(Fenn tartom a jogot az esetleges túlfinnyázásra, de egy újonnan 8-9 milliós autótól azért el lehet várni bizonyos dolgokat, mint pl. megbízható hajtáslánc)
én a hétvégén ültem egy suzuki lianában (apámé) és majdnem kitoltam belőle a váltókart a motorba :D a mazda váltója picit masszívabb szerkezet :) cserébe nagyon fasza! :D
Egy hónapja vettem egy 2013-as, 2.0 benzines 6-ost, manuális váltóval. Az utóbbival nem vagyok kibékülve: akadós.
A 20 éves dízel mercedesemé akadt ennyire anno, kopott szinkronnal (250e km-rel), mint ez 47e km után. Tartok tőle, hogy megrogyik, és amilyen szerencsém van, pont a gari lejárta után.
A szervizes szerint hajtsam csak bátran, direkt ilyen ez, kemény, az MX-5-é még keményebb. Nekem viszont a váltó finomtalansága miatt gyakran megtorpanós, lökdösődősre sikerül a váltás, kettőstömegű ide vagy oda, és fújtak az elegancia illúziójának. Lehet ragaszkodnom kellett volna jobban az automatához, amikor vadásztam a hahu-n.
Ezzel a jelenséggel együtt kell élni, vagy van rá gyógyír? Simán elmegyek vele még 100e+ km-t, függetlenül attól, hogy akár trollok vezették előttem?
Olvastam az audio fejlesztésed az autódba! Elég király lett! Tetszetős!
Akkor ha jól értelmeztem, az írásodat, és a többi Bose-os AUX-os írást, lehetséges az AUX bekötés BOSE rendszerbe, a fejegység hátuljába, a "120Ft"-os kábellel aminek a másik fele Jack-dugó lesz. (vagy jack-mama...). De Kell hozzá az L716-os átkötés.
Ha nincs igazam javíts ki kérlek! Előre is köszönöm a válaszodat!
Meg tudná valaki mondani azt, hogy 2014-es kombi 2.0 benzines mazda 6-ra utólag felszerelt gyári levehető vonóhoroggal mekkora a max vontatható súly? Azt mondják, a gyári értéket ne vegyem alapul, a Közlekedés Felügyelet bármi mást is megállapíthat. Aki már csináltatott ilyet, mennyit írtak neki a forgalmiba?
Lehetséges az hogy nyitva marad az egr szelepem, és azért megtorpan a kocsi, van amikor megy rendesen mint szokott, és olyan hülye hangja van mint amikor az EGR elkopott de csak néha, és olyankor mintha csak szívó diesel lenne....
Még nem nézettem meg, reméltem hogy valami egyszerű trükkel megoldható mivel "csak" nyekereg és másik kocsinál is elég volt egy kis szilikon neki, de nyilván itt más a helyzet.
mindenképp nézesd meg mielőtt nekiállsz turbót beszerezni :) a levegő nem megfelelő áramlása furcsa hangokat tud produkálni és a turbó működésére is hatással van.
én a múltkor a turbóra menő levegőcsövet becsíptem mikor vissza raktam és gázelvételnél olyan hangja volt mint mikor elenged a lefújó szelep az agyon tuning-olt benzines turbós autóknál :)
nem azt állítom, hogy turbó cső hibád van ,de ne temesd egyből a turbót mert ritkán megy tönkre egyéb jelek nélkül pl.:olajfogyás , olajnyomok , füstölés nélkül.
elég ritkán szokott csak úgy tönkre menni az amúgy vízhűtéses IHI turbó a dízel 6-oson :( megnézték a turbód vagy csak te gondolod??? nem lehet , hogy "csak" valamelyik turbócső lyukadt ki vagy csúszott le???
Van egy 2003-as 136 lóerős dízelem. Úgy fest 170000 nél megadta magát a turbóm, viszont Németországba vagyok úgy fest itt kell megcsináltatnom.
Tudnátok segíteni mit mondjak neki? Mondjuk, ha nem volt olajnyomás benne akkor eldugulhatott az olajozócső ami megy a turbóhoz?
Vagy hasonló hiba ami gyakran előfordul ennél a motornál.
Amúgy a hiba úgy jelentkezekk, hogy előztem egyet és most "elemesautó" hangja van a kocsinak ha eléri a töltési értéket a fordulat kb 1800-2000 és semmit nem gyorsul csak búg.
30-40eft a pedál meg kb 1óra munkadíj :) én bontóból vettem egy pedált 10-15eft-ot kérnek érte ,de ez lehet angol autó is és a kis műanyag átszerelhető ,de sajnos ez sem lesz hosszú életű . nekem ez a második csere volt előszőr vettem egy új pedált ,de az sem bírta túl sokáig.
Nem kell magyarázkodnod ! nagyon rég óta "ismerlek" egy becsületes iparos ember vagy aki a hétköznapi teherautója mellet megengedhet magának egy mazdát, a családja és saját maga utazásaihoz. Ha valaki vesz egy mazdát nem biztos, hogy a napi munkába járáshoz használja, hanem hogy a családját vagy saját magát biztonságosan eljuttassa A - ból B be . Ha ezt nem napi szinten teszi meg az az Ő dolga. Fenn tudja tartani a járgányt, ráadásul még szereti is.
Valamikor egyszer azt írtam neked, hogy ennyi futással, taxizni is olcsóbb lenne, de mára beláttam, hogy neked van igazad, ha vannak hadrafogható lovaim akkor azokat etetem és nem a kölcsön lovat.
Nagyon sajnálom ha nem értitek(sokan vannak így velem),pedig olyan egyszerű mint én,de én csak ilyen vagyok,nem egy agyon iskolázott figura(melós ember),meg közbe közbe is írogatok/változtatok,meg ez az még is lemarad az irományból...! :( De én meg tökéletesen értem más hozzászólását is,és az enyémet is,lehet az bármily helytelenül is írva..! :)
Szóval azt is sejtettem szinte azonos évjáratok vagyunk..,de Mazda6_GT "pluszát" is,csak elírtam "rendre"..!
Gondoltam rakok fel képet a 2L-es benzines szerzeményről (Hilcz és fia, Kakasd) a(k/m)ivel bár még csak 1200 km óta koptatjuk együtt a kilómétereket de már most nagyon megszerettem.
Kellemes kikapcsolódást a nyaralóknak, kitartást a dolgozóknak ebben a nagy kánikulában!
SzaboZE - A hely ahol a fotó készült akár ismerős is lehet. :)
Remélem jól sikerült a Mazda találkozó, sajna ez nekem idén kimaradt - a szórólapozással egyetemben - mert céges kiküldetésre kellett mennem, aztán meg jött nyaralni a rokonság.
Német fórumokon rákeresve a rugó és az ún. Geberzylinder cseréje hoz biztos javulást, ezeket viszont csak pedállal együtt lehet kapni, így a teljes csere lazán több száz eurós költség lehet (volt ahol 250, volt ahol 500 €...) Ez reális? Ne már :)
De ne aggódj,én "egy kicsit" idősebb vagyok,"csak" 8-10 a difi,úgy sejtem(én 45),és sehol semmi,csak agyon melóztam magam cserébe viszont,és na ná jött a fájdalmas hozadéka...! :)
Szóval,az én kombim is sokat áll,a km benne így pedig nevetséges,igaz megfordult a fejemben,hogy megválok tőle(magamnak részére minek,meg ott a kötelezők is)..!De csak mégsem,legyem egy bármikor pöc-röff,frankó járgányom inkább(meg ismerem á-tól cettig),és "figyeljen" a garázsban 2 hétig is. :)
Van az a tusolós slagfej nem az egyenes, hanem a karos. Nemtom jobban leírni. Szal ugyenekem mostanság darabokra volt szedve az eleje, ezért nem volt nagy baj.
Lökös le tusolós slagolás mert ha vereted akkor a lamellák elhajolnak. Ezt megcsináltam előlről, majd hátulról ahogy elértem a ventilátor mellett, majd kapott egy kis oldószerezést, meg sampont, újra átmostam, hogy minden hab eltűnjön.
Klímában nekem annyit jelentett ez így, hogy hamarabb és kicsit erősebben hűt. Persze a kombi ugye kitesz magáért..fóliázatlan üvegek, hatalmas üres terek, felületek, egy kicsit gyengébben muzsikál benne emiatt eleve. Idén terveztem fóliázni, de elmarad a mostmár nem létező család miatt.. amúgy nagyon agyalok, hogy eladom, mert nincs szükségem rá, csak áll.
akkor ötlet?:D igazából az a probléma hogy terhelésnél klímával, egy kisebb domb is problémát okoz, mert elkezd felfelé kúszni a hőfokmérő... arra gondoltam így 230ezer közelében talán ellehet tömődve a radiátor lamella, úgyanis haverom bmw-je is kb ennyit futott, és mondta hogy neki kipucolták a hűtő lamellákat meg a klíma és í vízhűtő között konkrétan egy szönyeg volt már porból... és utána hideg lett a klíma és nem volt olyan meleg sem a kocsi... szóval mit ajánlatok tisztításra?:)
cserélj kuplung pedált :) a kis muanyag bizbasz eltört ott ahol a rugó nekitámaszkodik a pedálnak ,legalábbis a GG/GY-nál ez szokott lenni,gondolom nem változtattak rajta a gh-NÁL SEM
sziasztok! Tudok valami kárt okozni azzal a 2004-es 121pacis dízelemben, ha a hűtőradiátorokat kiszerelés nélkül a helyükön átveretem magasnyomású mosóval? (mármint a lamellák közét) Gebriel323 esetleg?
Ha ennyire mozog a tied is már akkor kicsit gáz a 6nál. A videón egy 3MPS van ami ugyebár 260Le és sperdifis, annál a teljesítmény kihasználása miatt meg a sper miatt terhelődik az a csapágy jobban.
Nekem is elkezdett ropogni a kuplung pedál (2008 GH), ma reggel vettem észre, ahogy lassan engedem ki, a végén ropog, leginkább amikor már azon a részen van ahol már nem fog a kuplung, ezáltal nem feszes annyira a rugó. Eléggé idegesítő hangja van ha épp nem zúg a szellőztetés vagy valami zene be nincs kapcsolva. Próbáltam WD-40-nel befújni ahol úgy gondoltam hogy segíthetne, de semmit nem használt. Van erre valami bevált módszer hogy hogyan lehet elhallgattatni? Tegnap még nem vettem észre hogy nyiszogna. Ha lassan nyomom befelé akkor már befelé is hallatszik, de ugye befelé gyorsan nyomom, csak lassan engedem fel, és felfelé engedés közben amúgy is kevésbé feszül. Meg tudom oldani egyszerűen vagy ehhez szét kell szedni? Csak maga a pedál és a felfüggesztés/kifeszítés végett produkálhatja, szóval nem azért mert bármi gond lenne a kuplunggal, így teljesen mindegy hogy hidegen egy helyben áll vagy melegen száguld, mindenhogyan kattog a rugója (vagyis olyan a hangja mintha a rugóból jönne)
a felsQ lengQkargömbfej szinte csak úgy fejthetQ meg ha kikötöd . És sokszor a többi gömbfej,szilent hibát is csak akkor találod meg könnyen ha már nagyon szar.
VW-AUDI-khoz nem véletlenql vanak komplett futómq szettek :P
nekem elvitte a szerelQ az autómat , 15.ker-Veresegyház majd vissza telefonált,hogy halja ,de nem találja.minden jó,Mondtam neki,hogy kösse ki a felsQ lengQkart majd vissza jelzet,hogy majdnem kiesik a gömbfej :D és meg is lett a hiba
kerékcsavarok meghúzva fék is az elmúlt 3 nap alatt min 50szer került le a kerék. Szerelő illetve futóműves szerint a bakok is jók, Illetve a kormányt is átzsiroztam mert elősször arra gondoltam de sajna nem
kizárt. Most volt kuplungozva az autó utánna kb 50km-erig jó volt onnantól kopog de biztos hogy a jobb első kerék felől olyan hngja van mint amikor az alufelni megütnéd egy kalapáccsal csavarok szilentek gömbfejek minden jó
Már írtam korábban, hogy valószínűnek tartom a hosszbordás szíj pusztulását és utána a vezérműszíjét. Ha egy perben a szakértő is így látja, akkor ez a per eredménye:
Üdv Olyan problémám lenne az elsőgenerációs 6-ossal hogy ha durvábban indulok el vagy ha ngyobbat fékezek akkor koppan valami egy hatalmasat a jobb elejében. Voltam nyúzópadon futóművesnél de senki sem látott semmi rendelleneset illetve a kopogás okát sem tudták megállapitani, pedig aknában nézték miközben behúzott kézifékkel próbálgattam volna elindulni a kopogást előidézve. Van valakinek valami ötlete hogy mi koppanhat be? Tompa hangja van. Illetve annyit észrevettünk hogy a jobb oldali féltengely hogy jön a kerékhez középtájt meg van támasztva és ott 1-2mm-ert lehet mozgatni a féltengelyt de tengely irányban.
Néha a legjobb jármű esetében is eljön az idő, hogy eladóvá válik. Minden különösebb műszaki ok nélkül.
Nyugaton az első eladási hullám a 3-5. év után jön el, a garancia és vagy lízingszerződések lejárta után. Ezt követi a következő hullám a 3-8. évben, a várható horribilis költségektől való félelem miatt vagy és a már belefutott váratlan nagyösszegü kiadások miatt.
Ezek után már egy autó nem túl sokat ér, adják-veszik őket okkal ok nélkül.
Igen persze van az a pár százalék ami azért megy a piacra mert megunt, meg tele a padlás pénzzel. De valljuk be ez fehér holló. A kintről behozott autók esetében pedig ezt el sem tudom képzelni. Mint Nachtstern kolléga is írja, kint sem hülyék az emberek, hogy aprópénzért eladják a jó állapotú autóikat. Itthon meg az embereknek pénzük nincs, akkor miért cserélgetnék évente a kocsijukat? A baj, hogy ebben hisznek még az emberek ...
Szóval az én teóriám az, hogy csak úgy éri meg, ha eleve vagy sokat futott, vagy erősen leharcolt példányokat vesznek meg nyomott áron, kikozmetikázzák, adót csalnak, és így van valami haszon rajtuk.
Persze az más, ha valaki magának hoz be. Lehet, hogy a magyar piaci árnál így is drágább lesz, de legalább lehet válogatni és kifogni szép példányokat.
Én eleve nem hiszek a behozott autókban. Rendszeresen nézegetem az autókat a Mobilen, meg hasonló oldalakon. Minden autó ami szép és jó, eleve a magyar piaci ár felett van. És még el is kell menni érte, meg forgalomba helyezni, meg még hasznot is hozzon.
El sem tudom képzelni, hogy ez miként lehetséges, bár volt egyszer egy cikk valami áfa visszatérítéses, több országon is átívelő adókerülésről.
Azért az sem mindegy miért válik eladóvá. Mondjuk mert meguntam 1 év után? Vagy még a kukában is pénz van és veszek már egy másikat? Vagy véletlenül elfolyt az olaj és nem vettem észre :-)
Ezek elég sajnálatos dolgok, de sajnos mindenki a saját kárán tanul. Mindenki kergeti az ideális álmot, ahol az összes eladó használt autó teljes szervíz után kerül piacra. (Bolond aki ebbe hisz. Mindenkit csak a nyereség érdekel nem beszélve egy behozott autó esetében.) Ezért szoktam mondani, hogy ami eladóvá válik az nem véletlenül válik azzá ...
Egyetértek. Ezért kerül már egy 3-4 éves autó is az új árának a felébe. Mert innentől már foglalkozni kell vele és egyre valószínűbb, hogy valami lesz vele. Külön kockázat a vétel utáni karbantartás elmulasztása, ugyanis kevés olyan hülye van mint én, aki minden apróságot kijavíttat eladás előtt...
Ha a kereskedő mindent számlával tud igazolni, akkor szerintem a per csak elpocsékolt pénz lesz főleg ha garanciát nem vállalt rá eladásnál. Ez sajnos drága tanulópénz lesz. Aki használt autót vásárol, annak ez benne van a pakliban. Ha én eladnám az autóm és pár hónap múlva visszajönne a tulaj hogy hé elszakadt a vezérlés bizony én is küldeném a sunyiba, ha eladásnál nem vállaltam volna rá garanciát. Használt autót vásárolt, ahogy megvette onnan rajta a felelősség szerintem. De ez az én véleményem. Ezért kell a vezérlést vásárlás után cserélni! Még akkor is, ha számlát mutogat az eladó ... Bizalom az manapság nem létező fogalom.
Az sajnálatos, hogy alapvető hiba így autót venni. Nagyjából nincs olyan használtautó vásárlási tanácsadó, ahol ne emelnék ki, hogy vásárlás után minden csere amit gyanús.
Ugyan használt autóra van szavatosság, de az nem érvényes a vásárlás pillanata után bekövetkezett hibákra. Az autó működött amikor a vevő átvette, hogy utána nem tette meg a szükséges lépéseket az autó zavarmentes üzemeltetésére, az a saját baja. (Persze tudom én, hogy ilyenkor jó lenne másról levenni a bukta árát, de ez még jó ügyvéddel is nehéz lenne)
Ha az autónak rendes előélete lett volna, akkor ott 120.000 km-nél vezérlést kellett volna cserélni. Az, hogy ez 14x.xxx km-nél történt, az finoman szólva is sajnálatos.
Az mindenesetre megmosolyogtató, hogy ilyenkor simán próbálkoznak a "az a feszítő nem az a feszítő" dumával.
Most beszélt anyum egy ügyvéddel otthon és megy hozzá mindjárt a felszólító levelet megírni,de leírom mi történt.
2015 jún.3-án vásáróltam egy mazda 6 dízel autót,amit külfőldről hoztak be,az autóba beszámították a renault autómat,plussz fizettem 340000 ft-ot a honosításért.Az autó májusban vezérműszíj cserét végeztek egy feszítő görgővel mert kopott volt a vezérműszíj.Hogy mit cseréltek rajta arról a számla nálam van,de a javíttatásról a számlát nem kaptam meg.Július 31-én nagy csattanások közepette megállt az autó hollandiában az autópályán,kihívtam az autómentőt,megállapította,hogy a vezérműszíj szétszakított mindent,beszállították az autót a mazda szervízbe.Az autó azóta ott áll,megnézték hogy mi a hiba,vezérműszíj szakadás sima ékszíj is eltünt,ennek kombinációja által sérűlt a hengerfeja dugattyú és a hengerfej szelepek eldeformálódtak.Új motort kell cserélni az autóban,ezt mondták.Ma kaptam választ a tulajtol,idézem:
Sajnálattal értesültünk róla,hogy a gépjárműnek a vezérlésével adódtak problémái,amit az ön állítása szerint az egyik feszítőgörgő okozott,és ehhez mellékelt fotót is.Ezeken a fotókon jól látszik,hogy a görgő valóban sérült,de mivel a szerelőnek nem tudtuk megmutatni,úgy az sem biztos,hogy ez e az a görgő,amit mi kicseréltettünk!A képek alapján anyag hiba,vagy fáradás okozhatta a sérülést,nem szakszerűtlen javítás!Az autót a cégünk 165708-ezer kilométerrel vásárolta Németországban,egy független autókereskedőtől,aki mellékelte a digitális szervizkönyvet is,melyet mi az autóval együtt az ön részére átadtunk.A gépjármű haza érkezése után,az autó motorteréből minimális zörej volt hallható,ami vezérműszíj lógásra utalt.A motorterébe beragasztott biléta szerint,143000-ezer kilométernél volt vezérlés cserélve,,ennek ellenére,hogy megelőzzük a problémát,független szervizben cseréltettük ki a vezérműszíjat,feszítő patront,feszítő görgőt,amiről a számlát az ön részére átadtuk! Mivel a hang nem szűnt meg,az autó hivatalos Mazda szervizben lett átvizsgáltatva ahol közölték,lebontották a vezérlés takaró burkolatot,hiba vagy lógás nem volt észlelhető.Az olajpumpának van egy pici hangja,ami nem befolyásolja az autó működését,sem élettartamát.Ezekről önnek mind tudomása volt,mivel ezt az autó megvásárlása előtt elmondtuk,és ön is járt a Mazda szervizben,több alkalommal az általunk megrendelt hiányzó alkatrészek be építésével kapcsolatban,ahol közölték a fentieket!A kereskedő szavatossági kötelezettségét a Ptk 305.§-311/A § bekezdései szabályozzák. Ebből látszik,hogy cégünk Tisztességesen,és körültekintően járt el az autó eladása során,erre az esetre nincs garancia,ettől függetlenül,a felajánlott segítséget továbbra is fenntartjuk,hogy segítünk az autót Magyarországra hozatni,alkatrészt beszerezni,megjavíttatni az ön költségére!
Első körben írj le mindent, pontosan. A vásárlástól a hibáig és a javításig. Amikor ezzel kész vagy, küldj egy emailt pl a totalcar autójogászának.
Tartok tőle, hogy a kinti javítás miatt az itteni kereskedő mindent hárítani fog, hiszen ha jól olvastam az ő javaslata volt, hogy hozasd haza az autót. Mivel ezzel a lehetőséggel nem éltél bonyolódni fog a dolog. Akármilyen garanciát, jótállást, szavatosságot garantál neked a törvény a vásárolt gépkocsival kapcsolatban, te egy harmadik fél bevonásával javíttattad meg az autót...
a mazda-auto.hu oldalon van egy fórum, ott foglalkoznak ezzel, illetve, ha egy forgalmi másolatot (kép elég lehet) küldesz nekik (tulajdonjog igazolás miatt) akkor elküldik neked.
Nem tudom megérteni, miért balesetveszélyesebb az érintőképernyőn matatni, mint a tekergővel megpróbálni beírni a köztes célpontot menet közben.
Érintőn csak annyit kell felfogni, hogy melyik betűt nyomjam, míg tekerővel azt is figyelni kell, épp milyen pozícióban van a kurzor. Nem hiszem, hogy ez nem tűnt fel senkinek.
Segítséget szeretnék kérni. 2008-as GH-s mazda 6 2.0 figyelem kéne hosszbordás szíjat, feszítőt és generátor szabadonfutót cserélnem, de a szakszervíz árajánlatán kiakadtam. Mennyibe kerülnének ezek az alkatrészek jó minőségen? Nem eladni szeretném az autót, hanem továbbra is boldogan használni. Esetleg tudok ajánlani egy jó szerelőit is Budapesten, vagy környékén?
A coolerem csövében találtam egy fél deci olajat, mennyire jelent problémát? Szerelő szerint van mindegyikben, csak eddig én nem láttam, de most meg pár csepp van alatta reggelre! És elkezdett füstölni, vajon van köze hozzá?
Az imént linkelt oldal szerint a szükséges hely a süllyesztéshez kb 6 mm. A teljes magasság 20 mm, így kb 14 mm lógna ki a felületből. Ez egész elfogadható lehet...
A mostanival az a baj, hogy keskenyek. Ezekbe besüllyeszteni nem lehetne semmilyen hangszórót, csak kívülre eszkábálni. Az meg bután nézne ki. Az ajtó kárpitot pedig nem fúrnám meg.
A hangszórókon is van csipogó, nem tudom mennyit dobna 2 plusz rajta. A BOSE rendszer 6ohmos? A mostani 4 ha jól emlékszem. Ugye a csipogó és a hangszóró párhuzamosan van bekötve, így az ellenállásuk nem adódik össze, hanem hányadosuk. Ha 6ohmos a BOSE akkor az eredő 2.4ohm lenne. Az már lehet nem egészséges a rádiónak.
Ha bontóban találsz aprópénzért műanyag borítást, akkor tudsz egy kicsit próbálkozni is.
Ha megvan hova tudod elhelyezni a hangszórókat, akkor egymáshoz rögzíted a darabokat és egyszerre átfúrod őket. Utána a megfelelő méretben megrajzolod a körívet. 2-es fúróval körbefúrod, a furatokat egy tapétavágóval összenyitod.
kis utánfaragással bepattintható a hangszóró. ha picit bővebb lett a fészek, akkor valamilyen ragasztóval megragasztod.
Ennek a típusnak van egy takaró pereme, így jó pár milliméternyi hibalehetőséged is van. Ez a típus nem túl mély, ezért szerintem elfér :)
Ha jól tudom a Bose hangszórók 6 ohmosak, így nem járnál jól velük de lehet, hogy tévedek. Mindenesetre, ha nem megfelelő érzékenységű darabokat választatsz, akkor elég szörnyű végeredményt kaphatsz...
Nem BOSE rendszerem van. Hertz hangszórók kerültek előre, a hátsók maradtak a gyáriak. Már csak a magasak hiányoznak. Nem akarok versenyen indulni vele, csak szép hangzást szeretnék. A két Hertz ezt viszonylag szépen meg is adja, csak a magasak hiányoznak nekem.
Én értelek, de, ha rendes minőséget akar, akkor nem biztos, hogy a gyári Bose rendszer a megoldás. Nekem is az van, de egy zenét és minőségi hangzást kedvelőnek ez egy zsákutca.
Normális rendszer kiépítése viszont horiblis költség a mazdánál.
2005 FL-be én ilyet rendeltem. A fejegységem nem BOSE, de az "élő" kábel ott van a csipogó helyén. A régi borítást lepattintottam, kábelt bedugtam és már működött is! Érezhetően javult a hangzás minősége...
Mivel az alap gyári rendszerben nincs csipogó a tükör belső borításon, gondolom ezért szeretne a kolléga Bose csipogót vagy legalább a házát, hogy a beltér ne legyen megbontva, és gagyivá téve... :)
Ha végig olasod a pár hozzászólást, akkor láthatod, hogy valamelyik kollégának nem lehet megmagyarázni miért sérül a motor ha szakad a szíj. Erre próbáltam reflektálni. Ezek szerint nem ment át...
Egy idősebb, nem garanciális autó esetében a vezérléscsere nem biztos hogy szerepel bármiféle adatbázisban is. Én biztosan nem cseréltetném drága márkaszervizbe, ha nem muszáj.
1. verzió lehet félig igaz, a második fele nagyon nem valószinű.
2. verzió sem nagyon jön létre, esetleg az első része szokott. Nem tartom nagyon bolondbiztosnak az adott motor vezérműszij megoldását, de talán nem pusztul el ennyitől.
6 éves autót nem kötelező mazda szervizbe vinni, így simán előfordulhat, hogy a csere megvolt, de a digitális szervizkönyvben nincs benne. Ehhez viszont nem kell átvizsgálást kérni, a szervizkönyvet le tudja kérdezni az autó tulajdonosa ingyen is...
Egy szakszervíz a legfelületesebb átnézés során is megkereste volna, hogy mikor volt cserélve a vezérmű. Nem érdekelte volna az ügyfél számlája, csak a saját adatbázisa.
Azonnak kiderült volna, hogy utoljára mikor volt vezérmű és bordásszíj cserélve és az lett volna a hivatalos álláspontja a szervíznek, hogy ezt és azt csérni kell.
Ez mindenképpen sokkal kevesebb pénzbe került volna, mind a mostani helyzet megoldása.
Illetve illene már mindenkinek megtanulni, hogy ha a vezérlés szakad, akkor a dugattyúk rögtön megállnak, még ha az autó 100al is megy éppen összekapcsolt hajtáslánccal. Ezt nem is értem miért nem lehet érteni. ;-)
Bocs, hogy félbeszakítom ezt a mérnöki vitát (izgalmas).
Egy tapasztalatot akarok megosztani. Nemrégiben kérdeztem milyen izzó megy a középkonzol megvilágításába. A rizsszem az megállta a helyét, viszont a drága japánok nem 12V-ról hajtják őket, hanem 6V-ról! Ezt pedig nem sok helyen árulják! Így aki hasonlóan jár mint én az figyeljen erre és megspórol 1-2 felesleges konzol bontást. :-) (illetve idegeskedést)
"1. Hosszbordás szíj - mert szétment a nem odavaló görgő és betekeredett a főtengelyre és így eltépte a vezérműszíjat , megfogta a főtengelyt az tehát beszorult és ezért szétvert minden a belsőségben. 2. Elszakadt a fogas vezérműszíj - lehet, hogy egy akaratlan 5-ből 2 be való váltásnál és kimászott a burkolat alól és szétcincált mindent. 3. Ha az egyes számú verzió az igaz, akkor ha a főtengely beszorult, nincs tehetetlenség a vezérlés nem mozog, semmi esély, hogy a szelepeket szétverje avagy a hengerfejben tömitetlenséget vagy bármit idézzen elő. 4. Még a szelepek elhajlítása is kétséges, ha nem önindítóztak rá néhányszor. 5. Képtelenség szakadt vezérműszijjal beállt főtengellyel szétverni akár a szelepeket ( mind) akár a hengerfejet, ha ehhez esetleg nem társul egy hajtókarcsapágy besülés."
2. nem csak visszaváltásnál tud elszakadni a szíj,millió dolog miatt,de legfQképp szerelési hiba miatt.
3.ha feltekerte a szíjat akkor nem rögtön szorult meg így a szakadás után kell még pár fordulat,hogy feltekeredjen a szíj ,tehát simán forog még egy keveset a motor.
4.??? 3.adott válasz nem kielégítQ? :D mellesleg meg mivel merölegesek a szelepek a dugóra ennél a motornál nem is igazán az elhajlás a gond
A jelenlegi esetben ez sokat nem változtatott volna a helyzeten, egy átnézésnél nem fog kiderülni a vezérlés állapota. Mivel van számla, ezért az alapján lehet intézni az ügyet véleményem szerint.
Egy kis segítséget szeretnék kérni.2 hónapja vásáróltam egy mazda 6 sport dizel kombit,amin májusban csak egy vezérműszíj csere volt egy feszítőgörgővel.Múlt hét pénteken megálltam vele az autópáján hollandiában és levontattak majd a mazda szervízben kötöttem ki. A mazda szervíz azt mondta hogy a vezérműszíjjam totál szétdarálta a motor alját is,ezért komplett motorcserét is kell az autón csinálni.A kérdésem az lenne hogy ez lehetséges e hogy a vezérműszíjj végett motort is kell cserélni a motorban.Agyors válaszokat előrre is köszönöm.
Tehát azt mondták neki, hogy egy 6 éves dízel autón egy hónappal a megvásárlása előtt valaki kicserélte a vezérműszíjat, azaz hajthat vele nyugodtan.
Teljesen mindegy mi tőrtént, az autót a megvásárlás után azonnal el kellett volna vigye egy Mazda márkaszervízbe egy teljes átnézésre.
Ott rendbe tették volna az autót és talán megmondták volna neki azt is, hogy kb. hány kilóméter futott az autó. Ez persze pénzbe került volna, de hát ilyen a használtautó vásár.
Volna egy párkérdésem a szakember Urakhoz. Gebriel ..stb. Immáron háromszor végigolvastam a leirt történetet és nem tudtam rájönni mi volt előbb a tojás vagy a tyúk. Vagyis melyik szíj szakadt el először és miért : 1. Hosszbordás szíj - mert szétment a nem odavaló görgő és betekeredett a főtengelyre és így eltépte a vezérműszíjat , megfogta a főtengelyt az tehát beszorult és ezért szétvert minden a belsőségben. 2. Elszakadt a fogas vezérműszíj - lehet, hogy egy akaratlan 5-ből 2 be való váltásnál és kimászott a burkolat alól és szétcincált mindent. 3. Ha az egyes számú verzió az igaz, akkor ha a főtengely beszorult, nincs tehetetlenség a vezérlés nem mozog, semmi esély, hogy a szelepeket szétverje avagy a hengerfejben tömitetlenséget vagy bármit idézzen elő. 4. Még a szelepek elhajlítása is kétséges, ha nem önindítóztak rá néhányszor. 5. Képtelenség szakadt vezérműszijjal beállt főtengellyel szétverni akár a szelepeket ( mind) akár a hengerfejet, ha ehhez esetleg nem társul egy hajtókarcsapágy besülés. 6. Ez a játék ott egy kis pénzre ( nem is kis) megy. Esetleg ha az Urak hajlandóak lennének ezeket a gondolatokat kommentálni kérném, hogy szíveskedjenek a személyeskedést mellőzni, ez egy fórum tudtommal ahol lehet véleményeket meglátások ütköztetni, mert ha mindenki egyformán gondolna mindent az a véget jelentené.
Kft-n keresztül vettem mert az eladó azt írta be,de most beszéltem a Kft-vel és azt mondta hogy megkérdezi ezt a garanciális javítást hogy lehet e vagy haza hozzák az autót és itthon csinálnak rajta mindent.
Milyen cég szerelte? Az a cég vállal garanciát (ha le bírod rajta verni) a munkájára. Ezért is légy óvatos, hogy biztosan kifizesse neked az eladó a kinti javítást. Ugyebár neki az akkora összeg amennyiért komplett az autót vette ha jól sejtem.
Tegnap a XII ker. Csaba utcában a lejtőn kiugrott kettesből üresbe a váltó miközben motorfékkel gurultam le a piros lámpához. Utal az valamilyen problémára, vagy alkalmanként megtörténik, nem kell aggódni? Eddig még csak egyszer történt ilyen, mikor sietve indultam egy kereszteződésből pár hónapja, akkor is kettesből.
Egy kis segítséget szeretnék kérni.2 hónapja vásáróltam egy mazda 6 sport dizel kombit,amin májusban csak egy vezérműszíj csere volt egy feszítőgörgővel.Múlt hét pénteken megálltam vele az autópáján hollandiában és levontattak majd a mazda szervízben kötöttem ki.A mazda szervíz azt mondta hogy a vezérműszíjjam totál szétdarálta a motor alját is,ezért komplett motorcserét is kell az autón csinálni.A kérdésem az lenne hogy ez lehetséges e hogy a vezérműszíjj végett motort is kell cserélni a motorban.Agyors válaszokat előrre is köszönöm.
Gratula a döntésedhez, te tudod mi a részedre járható út.
Sajnálatos az, hogy itt a szócséplések vad és jogos észrevételekben résztvevő Mazdás fan-ok nem kapnak így megfelelő tájékoztatást arról, hogy ki a nagyobb hülye a feltételezett hibák sokaságának kiderítésében. Elvileg ez egy fórum, ahol a vélemények ütköztetésére van lehetőség, az optimális megoldások érdekében. Az egymást jelzőkkel ellátó tevékenység az egy másodlagos pitiáner szint.
Köszönöm a segítségeket,úgy döntöttem,hogy itt csináltatom meg az autót hollandiában,motorcserével együtt.Mégegyszer köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat.
Hát amit ez a lustice nevű emberke művelt egy pár órában, az nem pite, hogy leócsárolt mindenkit egy pillanat alatt a nagy "szaktudásával".
Nekem csak 5 hónapja van saját autóm, de a képek alapján én is simán megmondtam volna, hogy az bizony a vez. műszíj. Szakértőknek azért még a közelébe se érek azért...
Még jó, hogy el lehet tüntetni a hozzászólásokat itt a fórumon, most először fogok ezzel a lehetőséggel élni. :)
ok, de attól még nem fog leállni a motor, nem tilt le semmit csak jelezz amíg van kraft az akkumulátorban. Leállni akkor szokott ilyen hirtelen ha nagyobb gríz van :( pl.:szakad a vezérmű szíj ami látszik is a képeken és amit a többiek is említettek.
attól, hogy Mazda tulaj voltál még nem leszel hozzáértő :) vagy ha régóta van TV-m akkor már tv szerelő vagyok és leugathatom a segítő szándékú szerelőket?
OFF: Őszintén sajnálom, hogy így jártál. :( És én még 1 hete DPF probléma miatt aggódtam, mikor másnak nagyobb gikszer is beüt.
ON: sikerült találnom Győr-Moson-Sopron megyében DPF kiiktatásra korrekt műhelyt, emberi áron. Ha a későbbiekben valakinek szüksége lenne rá megadom a telefonszámot.
Mivel rég óta ismerlek,nem hiszem, hogy a segítő szándékodat valaki is kétségbe vonta volna. Voltak hullámzások a cég környékén de ezt a fórum társasága kibírta.
Bízom benne, hogy továbbra is segítője leszel a sok hülye amatőr mazdásnak. :))
Annak ellenére, hogy drágább egy valami a kinti új motor mellett szólhat. Az teljesen új és a kinti szerviznek garanciát kell arra vállalnia ami több időtartamban és kilométerben is mint egy felújított motorra bárki is vállal. És mivel kint éltek ha a gari idő alatt lenne valami ott helyben tudod intézni könnyebben is mint itthon a mostani esetet az eladóval.
Májusban cseréltette a vezérműszíjat egy feszítő görgővel,én júniusban vettem meg tőle az autót,a számla megvan nálam a cseréről,de ha itt csináltatnám meg nem hiszem hogy kifizetné az egésszet.Ezért is ajánlotta föl hogy hozzuk haza az autót.
300 eurot mondott a tulaj akitől vettem hogy kiküldi a trélert,de akkor nekünk még a repülőjegy haza plussz nem tudom mennyi idő alatt javítanák meg otthon.Itt azt mondták hogy 2 nap az egész.
"A hülye amatőr szerelők,a véleményem szerint segíteni szándékoznak minden anyagi érdekeltség nélkül."
Az ilyenek segítőszándékok nagyon nagy százalékban nagyobb kárt okoznak mint segítenek ez a tapasztalat. Nagyon sok segítséget osztottam meg én már itt minden anyagi érdekeltség nélkül akinek segítség volt az megköszönte de nagyon sok amatőr szerelő meg lehurrogott és szinte lehülyézett.
Ne vitatkozzatok légyszives,csak próbáljatok segíteni!Apénzem megvan rá hogy itt szereljék,csak mivel 2 hónapja vettem az autót felvettem a kapcsolatot újból a tulajdonossal és azt mondta hogy hozzuk haza az autót és csináljuk meg itthon mert az olcsóbban kijön.Namost,8 hónapos kisbabánk van,a barátnőm dolgozik,én is ,de az autóra napi szinten szükségem lenne.Ha hazavitetem az autót tréleren és otthon csináltatom meg,nem biztos,hogy pénzileg is úgy jövök ki.
Amikor te még állást kerestél valahol az autós szakmában akkor már tíz éve mazdás voltam. A nagyképűségedet nem tudom honorálni, mert nem szolgáltál rá. Ami rád ragadt az nem szakmai tudás hanem felszedett információk gyüjteménye, ami nem baj, ha korrektül működik. Ezzel kapcsolatban voltak és vannak vélemények!
De itt egy motor problémáról van szó és nem személyzeti kérdésekről. Hogy egy hibáról kinek mi a véleménye -- gondolata az megint más ügy lehet vitázni, összevetni a tapasztalatokat véleményeket, ami előbbre vihet a megoldáshoz.
Senki véleménye nem szentírás még az általam tisztelt Gebrielé sem amig a darab nem lett a boncasztalra feltéve és kielemezve.
A hülye amatőr szerelők,a véleményem szerint segíteni szándékoznak minden anyagi érdekeltség nélkül.
Amúgy meg mindenki azt csinál amit akar, ez itt egy dumafórum. :)
Kinti árakkal drágább mert nem is az anyag ár sok annyira náluk hanem az óradíjuk. Amúgy meg 5200 euroért már kapsz előző generációs 6-ost amiben a motor ugyan az, a motort átrakod az autó maradékát meg kiárulod és lehet nem csak nullásra de lehet még pénzt is keresel picit.
A szervíz azt mondta hogy fel kell újjítani a motort ezért kell másik bele,és a felújjítási költség drágább mintha vennék bele egy másikat.Mindennel együtt 5200 eurot kellene fizetnem a szervíz,ebben benne van a másik motor,a vezérlés és ami ezek szerelésével jár.
"Számomra érdekes, ha egy vezérműszíj elszakad a vezérlés nem mozog akkor, hogy mozog tovább a motor?"
Mozgási tehetetlenségről hallotál már?
A másik a szíj általában menet közben a motor terhelése alatt szakad el az esetek szinte 99%-ban. Ebben az állapotban az út a kerekeken keresztül hajtja a féltengelyeket, ami a válton belül a fogaskerekek és tengelyeket és ott az egyik tengely az kapcsolódik a kuplung szerkezethez, ami a lendkerékhez van rögzítve ami a főtengellyel együtt forog. Szíj szakadásnál a vezérműtengely ugyan szinte rögtőn megáll de a főtengely az még nem ezért a dugattyúk összeérnek a nyitva marad szelepekkel, de nem az összessel de azt senki sem állította, hogy az összes elment.
A képek alapján semmi nem ideokolja a motorcserét. Szíj szakadásnál ez a motor gond nélkül felújítható itthon egy normális műhelyben. Az a baj kint vagy és márkaszervizben van az autó ha jól olvastam és ott nem szokás motorfelújítással bajlódni. Nem éri meg neki anyagilag és igazából szakember sincs náluk mivel a szakszervizek szerelőinek nagyobb százaléka cserélő nem szerelő.
Ilyen balesetnél a hengerfejben pár szelep szokott elgörbülni és pár himba törik el mindkettő orvosolható. Azokat a dugattyúkat amikkel összeértek a szelepek azokat meg kell nézni nem sérültek-e meg, ha igen cserélni kell azokat is.
A sérült dolgokat cserélése mehet össze a motor új vezérléssel ami 1db szíj 2 db görgő és 1 db feszítőpatronból áll minimum.
Eddig hol voltál? Élvezted, hogy a hülye amatőrök miket feltételeznek egy lerohadt motorról? De ha azt is elmondanád, hogy ebből a hibából, hogyan lesz tömítetlen a hengerfej, hogyan hajlik meg minden szelep? és milyen károk érik a hengerek belső felületét, az érdekes lenne a hülye amatőr autószerelőknek.
Számomra érdekes, ha egy vezérműszíj elszakad a vezérlés nem mozog akkor, hogy mozog tovább a motor? hogy károkat okozzon? Néhány szelepet hazavág, de szerintem nem egy hengerfej összes szelepét.
A generátor szíj vezetőgörgője ami eltört az kicsit nem oda való görgő. Azt valaki vagy felcserélte vagy rosszat rakót fel oda mert ott nem egy ilyen lemezes görgőnek kell lennie hanem egy tömör görgőnek.
NEm tudom az audi mennyiben más, de az a kicsi bordás szíjtárcsa az a vezérműszíj alsó bordástárcsája ott a burkolat alatt. Oda van betekeredve mindkét szíj maradványa. Erre csatlakozik a hosszbordás tárcsa, ami egy másik képen van, csak leszerelték. Jó eséllyel leugrott a hosszbordás szíj, bement a tárcsa mögé, és betekeredett a vezérműszíj alá. Az meg pont elég baj.
Én eddig becsültelek mint jó szerelőt aki AUDI ban utazik ugyan, de vannak meglátásai . Mégis hogy a bánatos faszba kerül kívülre egy vezérműszíj? ami FOGAS ? hol látsz egy fogat, ha nem a tükörbe nézel?? Sajnos csak benzines motorrajzaim vannak , de ez abszurdum állítás.
Abszurdum lenne ha a hosszbordás szíj megszorul, vagy beakad, kiakad , elszakad akkor a vezérműszíj is megsérül? Ennél baromabb feltételezést még nem hallottam.
Nem vagyok szakember de 23évig Mazdám volt és végigjártam az iskolát!
Szerintetek a képek alapján szükséges a motorcsere is?Akitől vettem azt mondta,hogy az autószerelője csak egy vezérmű szíjat cserélt az autón meg egy feszítő görgőt.A számla nálam van a cseréről.A szervíz szerint pedig a feszítő görgő meglazulása okozott mindent.
Ne nézzük már ennyire hülyének a kinti szervizeseket. A képen azért bárki felismerheti hogy az bizony a vezérműszíj ott feltekerve az alsó bordás szíjtárcsán. Hogy mi vezetett ide mindegy is a végkifejlett szempontjából, tuti összeakadt a vezérlés, elverte a szelepeket. Ez a minimum. Simán gazdasági totálkár a motorra nézve, reális az olcsóbb blokk.
konkrétan itt van videón egy rf5c vezérműszíj teljes vonala amit végig lehet követni, ez alapján én is nehezen hiszem hogy elszakadt volna a vezérlés, inkább csak a hosszbordás és letiltott a verda... https://www.youtube.com/watch?v=71Fci5QHzZM
Akkor bővebben :-) Az ékszíjfeszítő görgő meglógott,ezáltal megszorúlt az egyik görgő amin a szíj fut,és a képeken van egy piros szinnel jelzett görgő is ami eltőrt,és ennek hatására beremegett a szíj ami ezekhez a hibákhoz vezetett szakadás után.
Nincs lebontva csak a kerék részénél szedték ki a dolgokat,és ezért nem értem hogy honnét tudják ebből,hogy a motorban ezek a dolgok is sérűltek.Azt mondták hogy ehez nem kell a motort szétszedni mert ők tudják hogy ezek a hibák.
a képet megnyitod a paint programmal, ott átméretezed mondjuk 30 %-ra, elmented egy egyszerű névvel jpg formátumban, és azt már beillesztheted. ez kb annyiból tart, amíg ezt elolvasod... :)
Bocsánat de nem tudok képet mellékelni mert a képméretem nagyobb mint a megengedett.
Ezért írom a hibákat: -az ékszíjfeszítő görgő meglógott, -az ékszíjjak között a vezérlés szétment, -a vezérműszíj szétszakadt,-nincs tömítés a hengerfejek között, -a hengerfej szelepek megvetemedtek,-a dugattyúk is sérűltek.Ezekre a hibákra mondták azt hogy egyszerűbb egy újj motor vásárlása mert a másikat nem érdemes felújjítani.
Ahogy igértem mellékelem a képeket a vezérműszíj és a motor állapotáról.Az utolsó képen vannak a hibák felsorólva,én lefordítottam.A képek és a hibák alapján szerintetek kell másik motor az autóba,mert én azt a választ kaptam a szervízbe,hogy olcsóbb az új motor mintha felújjítanák a régit és ezekkel a hibákkal nem érdemes a motort felújjítani.
Rengeteg újdonság van a hengerfal kialakítások területén ez igaz, de a legtöbb motor felújítható. A hengerfal kopás elleni védelme hagyományos esetben felület edzéssel van megodva, ebből a rétegből lehet pár tized mm-t lemunkálni. A nicasil réteget, mint kopásálló felületet is nagyon régóta alkalmazzák a gyártók. Annak a sérülése tényleg komolyabb gond.
Valaki meg tudná akkor mondani, hogy az első szériás facelift előtti illetve faceliftes autók felfüggesztése közt van-e különbség? Úgy látom ugyan az a rugó és lengéscsillapító való mindkettőbe, vagy nem?
Lehet a mai autók hengerét egyáltalán felfúrni? Úgy tudom a hengerfalat a készítés végén felületi kezeléssel kikeményítik, pár mikron mélységben. Ha kifúrod, leszeded a keményített felületet.
Most vaktában lövöldözünk, de eléggé vékonyka szelephimbák vannak abban. Előfordulhat hogy csak a hengerfejben van zűr (de mi ugyanúgy nem látunk bele a blokkba mint a hollandus).
Ha a vezérlés összeakad akkor a szelepek és a dugattyúk találkoznak. Innentől a forgattyús hajtómű (dugattyú, csapszeg hajtókar, ezek csapágyai, és a forgattyústengely) sérülhet. Ezt gazdaságosan nem igazán lehet javítani. A "cilinder" az inkább hengert jelent, ha a hengerfal sérült egy letört darab miatt, akkor fel kell fúrni, túlméretes dugattyúk kellenek, stb... ennél ismét olcsóbb lehet egy bontott motor...
Nekem is rázott. Így vettem, az előző tulaj elmondta, hogy tárcsákat és fékbetéteket is cseréltette újra, nem szabályoztatott és így adta át, hogy ez van. Kiderült, hogy korábban volt kerékcsapágy csere és a kerékagy volt a ludas, valószínüleg rosszul préselték be a csapágyat. Bontott csonkállvány (abban is kellett a csapágyat cserélni, így az új), tárcsa szabályozás és azóta minden OK.
427 euroba kerül itt a komplett vezérműszíj szett de még kiszedik a motort meg az olaj meg még nem tudom mivel is jár mindez,ez teszi ki az 1800 eurot és ugye itt a BTV vagyis az adó ami rámegy az 21%.vagyis 1500 euroba kerül a javítás és 300 euro csak az adó amit befizetek.A motornál ugyan így az árában a 21%-os adó már benne van.
Holnap megyek lefotózni a motort hogy hogy néz ki,felteszem ide a képet róla,és azt mondták hogy cilinder hibája van a motornak,magyarul hengerfejes a motor,de nem tudom hogy ezt miből állapították meg ha csak a vezérlést kapták szét,és azt se tudom hogy ha hengerfejes az autó akkor azért itt hollandiában miért kell teljes motorcserét végezni.
A segítségeket előrre is köszönöm,és holnap jelentkezem.
Ha motorcsere lesz, akkor arra van itthon megfelelő beszerzési forrás. De még nem érdemes találgatni. bele kell nézni a motorba, utána lehet a költségekről beszélni...
Eddigi információim és az olvasgatások szerint, ha nem tévedek, akkor 1800 euróból itthon 2-3-szor ki lehetne cserélni az egész vezérműszíj készletet, munkadíjastul, mindenestül. Ha jó áron szerzi az ember az eszközöket hozzá, még majdnem 4-szer is belefér. Az új motorról és áráról viszont nem tudok nyilatkozni.
Külföldről behozott autó volt,tehát a regadótol kezve mindent én fizettem érte,és úgy gondóltam hogy mivel vizsgáztatják ezért ha valami gondja lenne,az vizsgán kidobódna.Az autó volt a Mazda M3-nál átnézetésen is és ott is rendben találtak rajta mindent állítólag,persze én nem voltam ott ez is igaz,ezért mondani mindent lehet.
Köszönöm a segítségeket,holnap csatolom a képet az autóról.Azért nem cseréltettem vezérműszíjjat az autón mert a számla a kezemben volt hogy májusban cseréltette ki egy feszítő görgővel és a motornál is fel volt írva a km állás amikortól az újj vezérlés belekerűlt.
Üdv! Nippondieselt szokták itthon ajánlani,komplett motorok vagy motoralkatrészek végett,ha oda kerül a sor esetleg kérdezd őket. Nem tudom meddig fajul a dolog,de lehet érdemes a tréllerről is számlát kérni ha megoldható,bár sajna ilyenekből max hosszadalmas polgári peres utakon hallottam én bármi költségtérítést....sok sikert és kitartás.
Használt autó vételénél alap hogy vezérlés + olajak + szűrők cseréje az első. Bizalom ilyen esetben nincs. Szerintem nagy hibát vétettél, hogy ezt nem tetted meg. Ha nincs szerződésetek amiben bele van foglalva a garancia ami kötné az eladót akkor szerintem nem sok esélyed van.
Ebből a buliból jól magyar ember nem jön ki az biztos...
- Minden papír, számla legyen meg.
- A szükséges költségeket ki kell fizetni a szervizben, kérni kell egy szakvéleményt is. Az autót mindenképpen szállítani kell, szerintem bontsák meg annyira a motort, hogy látni lehessen a hiba következményeit.
- Kell egy tréleres, aki hazaviszi az autót.
Innentől kell elgondolkodni a továbbiakon.
Sokba fog kerülni, és addig amíg minden részlet nem tiszta addig a kereskedő nem fogja azt mondani, hogy szívesen fizetné az egészet az tuti...
A biztonság kedvéért utána kellene nézni jogi segítségnek, szerintem kelleni fog...
A vezérműszíjjamat nem látom mert úgy szét van szakadva szálára,hogy az egész becsavarodott a motor oldalába,holnap reggel megyek vissza a szervízbe és akkor lefényképezem.
Itt élünk és dolgozunk a barátnőmmel,és azért vettünk másik autót mert már sok volt a km a másikban,és van egy 8 hónapos babánk is.Azt mondta hogy van tréleres ismerőse,mert ő így hozza be az autókat külföldről,aki talán 300 euroért elvinné az autót,de csak azt mondta hogy ő próbál nekem segíteni.Még ott nem tartunk hogy ő fizetné e az egésszet.Magyarország és hollandia között is van 1400 km.Csütörtökig kéne kifizetnem itt a szervízben a kért összeget,mert addig nem csinálnak semmit az autóval.Nem tudom hogy mit csináljak.
Holnap tudnék képet mellékelni hogy hogy néz ki az egész motor oldalról,de a motort nem szedték szét,ezért nem értem,hogy honnét tudják azt erre így rámondani,hogy motort is kell cserélni a vezérműszíjjon kívül.
Magánkéz és külföldről behozott autó.Ma beszéltem az eladóval, mert ő mutatta hogy a motornál fel van írva hogy most cserélték a vezérlést,de a számla nálam van amivel igazólta.Nem tudom hogy tudta e hogy mit csinált a szerelője az autóval.Én csak vele kapcsolatban annyiba tudok kapaszkodni,hogy a vezérlésre otthon is 6 hónapos garanciát adnak.Azt mondta ma hogy vitessem haza az autót mert otthon olcsóbban megcsinálják,és hogy ő megkérdezett több mazdást is és azt mondták hogy a motor biztos nem mehetett tönkre.Én úgy gondolom hogy ezt a hibát nem nekem kéne kifizetni,hanem neki.
Nekem annyit mondott a szerelő,hogy ha nincs megégve meg lehet próbálni,de ugye ilyenkor hetekig állhat az autó ha nincs cseretárcsa.... Nekem sajna erősödik a rázás,ugyhogy nem tudom hagyni.
Én csak annyit látok a motoron amit mutattak hogy a szíj totál szálára van szakadva és becsavarodott a motor oldalába,és az alsó részén egy görgő szét van törve,amire azt mondták hogy ez nyírta szét a szíjjat és ahogy verte a többi görgőt az tett kárt a motorban,de a motort még nem szedték szét.5200 euró lenne az új motor és a vezérműszíj cseréje.
A vezérlésben nem csak egy db görgő van. A vez szíj nem teszi tönkre a motort, esetleg ha elugrott a vezérlés, akkor annyi kárt tett a motorban, hogy nem érdemes javítani.
rázogat, igazából próbálok utána járni hogy garanciában ilyenkor mi a helyzet, kb 10ezer van nekem eddig benne, szerintem nincs sok esélyem, de több szerelő is mondta hogy Brembot nem szabad venni mert hullámosodik ők sorban szorják le a kocsikról a brembókat.... érdekes minden esetre
Egy kis segítséget szeretnék kérni.2 hónapja vásáróltam egy mazda 6 sport dizel kombit,amin májusban csak egy vezérműszíj csere volt egy feszítőgörgővel.Múlt hét pénteken megálltam vele az autópáján hollandiában és levontattak majd a mazda szervízben kötöttem ki.A mazda szervíz azt mondta hogy a vezérműszíjjam totál szétdarálta a motor alját is,ezért komplett motorcserét is kell az autón csinálni.A kérdésem az lenne hogy ez lehetséges e hogy a vezérműszíjj végett motort is kell cserélni a motorban.Agyors válaszokat előrre is köszönöm.
Csak városban használva én olyan 9,2-9,6 között jövök ki, de 9 alá még sosem mentem. Vegyesben 8,2-8,4 körül, de ebben van tempó rendesen a német pályán. 110-el döcögve a külső sávban valószínű elmenne kicsit több, mint 7 literrel, de nem szeretek tötymörögni. A városi ~7 literes fogyasztás nekem hihetetlen... megnézném, hogy közlekedik az illető és hányszor akadályozza a forgalmat. Tempósan haladva, a forgalom ritmusával, lehetetlen, hogy ennyit egyen egy 2 ezres benzines 1,4 tonnás autó.
Brembo tárcsa van nekem is és 1000km után kezdett rázni, felszabályzás után kb 2000 km és megint ráz... Előző tárcsámat is ez miatt cseréltem le erre,amikor vettem,de akkor van remény,hogy "csak" a tárcsám szar? Mennyire ráz neked, beletörődtél?
Nekem ATE betéteim vannak Zimmermann tárcsával. Fogni jól fog, de porol mint a franc. Hetente moshatom a kerekeim. Illetve van, hogy lazább fékezésnél visít ez is.
Hagyatkozz a tolató radarra, aztán úgyis észreveszed ha túl közel mentél. :D :D
Viccet félretéve, szerintem jól látni a tolatólámpát, bár lehet az én esetemben más, hogy kombi. De az ablakok viszont messze nem a legsötétebbel vannak lefóliázva, már ha gyári. Én jobban utálok szakadó esőben parkolni, mikor a radar is tévedhet, és a külső tükrökből se látok szart se... :D
Savelhagyo az van a tukorben vilagit sargaval illetve csipog.
Nem a muszerfalon villan fel egy ikon/visszajelzo, hanem olyan, mintha egy nagyon gyenge kis vaku (pl amikor egyes smartphone-ok villannak SMS miatt - de nem a telefonjaink voltak) kisulne az anyosules elotti terben.
Ott van is az ablak toveben egy kis opalosan sotet "dudor", de vki azt mondta ra, hogy az csak egy erzekelo, a napsutes erosseget meri a klima szabalyozasahoz.
Én csak betéteket készülök cserélni, az előző tulaj tavaly műszakinál rakatott fel új tárcsákat. Jelenleg Textar betétek vannak fent, de én valószínűleg ATE-t fogok venni. Előtte az volt a Golfomon, sosem volt hangja, ez viszont lassabb tempónál való fékezésnél visít.
Féktárcsa + betét (hátsó) csere előtt állok mivel a jelenlegi fékbetéten nem látok semmiféle márka jelölést ezért a segítségeteket szeretném kérni. A lényeg az, hogy ne hagyjon cserbe illetve hogy ne legyen fékezés közben hangja (ne sípoljon). Kinek milyen tapasztalata van, illetve ki milyen márkát javasol?
Most voltam az asszonnyal nyaralni, autóztunk 1600km-ert, 700km autópálya (130-140km/h) a többi főút Balaton körül,átlagfogyasztása 6,5l/100km. 2006 2.0 Benzines 147le. Csodálkoztam mert általában 7-8 litert szokott enni. :)
Megszoktam az előző autómnál hogy mindig hátrafordulok, és így ennél is forgolódok :) azért ami közvetlen a kocsi mögött van azt tükörből nem igazán lehet látni, például parkolóban jön egy másik autó amit a melletted álló kocsik miatt nem látsz, olyankor jó körbesasolni amennyire lehet. Persze csinálja mindenki úgy ahogy legjobban tudja :)
Kamera jó lenne hátra, csak a kijelzőt nem tudnám hova tenni.
Olvasgatom a népítéletet. Egy 2.0 benzinesről ezt írják:
"Ahogy hidegebb lett az idő, a fogyasztása emelkedett, de nem számottevő mértékben. Eddig a maximum fogyasztása 7,47 l / 100 km, ez teljesen városi használatban (tudom, mit furikázok egy 2.0-ás motorral a budapesti darálóban). A mostani kombinált fogyasztása 6,4-6,7l / 100 km, ami szerintem még mindig bőven elfogadható érték."
Nekem is 2.0 benzinesem van (csak még a régebbi), de volt már 8,4 is a fogyasztásom, és az is vegyes fogyasztás volt.
A napokban volt a legalacsonyabb 100-110 km/h-val végig 6-ban 7,1 l/100km lett. Ez alá még nem vittem.
Tolatáshoz én sem a középső tükröt használom, hanem hátranézés + oldalsó tükör kombót. Az egész ötlet most hétvégén adódott hogy kint voltunk egy erdő széli helyen, ahol este tolatásnál nagyon nem láttam merre van az út, hiába néztem a tükröt, így gondoltam feltuningolom a fényeket. Vagy inkább gyakorlom a sötétben tolatást :D
A lámpák belsejéhez hogyan lehet hozzáférni például ha a tolató izzót akarom kicserélni?
Van-e valaki közöttünk, akinek 2012 utáni 2,5-es benzines 6-osa van. Tapasztalatokra lennék kíváncsi + fogyasztási adatokra. Ebben a méretben csak automata váltós van, ugye?
Lehet, hogy csak én nem vagyok finnyás erre, mivel régebben elég sokat vezetgettem Boxert, Mastert, Ducatot, de szerintem az oldalsó tükrökkel kellene tolatni, a középsővel meg csak megnézni nem épp egy oszlopnak mész-e neki. Engem inkább pályán zavar ha ül hátul középen valaki, mert a fejétől nem látom jön-e valaki közvetlenül mögöttem.
Nekem is 4 ajtós. Ha oda raknád, azzal csak a köcsi mögötti talajt világítanád, szerintem sokra nem mennél vele. Szerintem ha pénzbeszedős kollégával találkoznál biztos büntetne, mivel nem gyári világítás. De hogy hogy nem látsz? Erősebb tolatólámpába való izzót próbálj meg első körben.
Akkor is szólnának ha úgy állítanám be, hogy felfelé szinte egyáltalán nem világítana? Most hirtelen nem tudom megmutatni, de a 4-ajtós GH-n (lehet a többin is) a hátsó rendszám fölött közvetlenül van egy rés ahová pont bepasszolna, alapból szinte egyáltalán nem is látszódna csak ha lehajolsz.
Szerintem ha nem akarsz fizetni akkor ne tedd fel. Nekem is fóliázott az egész autó hátul (a legsötétebbel) és eddig még nem volt gondom a tolatásnál (oldalsó tükröket használom mindig).
bocs bocs elolvastam :D az ablakod fóliázott, így szerintem reflektort kéne hátra felszerelned hogy láss hátrafelé valamit, egy ledcsík nem oldja meg a gondodat nem ad akkora fényt :) max egy tolató kamera a megoldásőd :)
hát figyelj, ha a lámpa fóliázásért nem szólnak, szerintem ezért sem fognak, esetleg annyit csinálj meg hogy amikor rákötöd a tolató lámpára, egy kis kapcsolót még tegyél be elé, hogy műszakira lekapcsolhasd, ha nem világít felteheted a kocsira szerintem, azt mondod matrica csak dombor nyomott :D és nem funkciónál akkor elvileg nem szólhatnak érte :)
A kesztyűtartó mögött nem csavartam ki semmit, lehet ez volt a hiba :) viszont most még úgysem tudok semmit kezdeni az egésszel, mert előbb be kell szerezni pár dolgot a beszereléshez, mondjuk USB aljzatot amibe majd az adaptert dugom. Ha megcsinálom, akkor úgy akarom, hogy a könyöklőbe vezetem ki, hogy továbbra is egy helyen maradjon az AUX meg az USB.
Más, szerintetek ha felszerelek egy LED csíkot a rendszám fölötti kis résbe amit a tolatólámpával kötök össze, az is olyan módosításnak minősül ami miatt esetleg nem menne át a műszakin? Fóliázott a hátsó ablakom, és a tolatólámpa pislákoló fénye mellett amikor már sötét van odakint, egy mukkot nem látok hátrafelé, így fel szeretném turbózni.
A kesztyűtartó mögötti csavart kicsavartad? Illetve a konzol alján levő 2 csavart? (plusz ha manuális klmíás akkor a tekerők mögött is van 2 csavar) Annak pedig ki kell jönnie. Ragadd meg a szellőzőnél és húzd meg ...
Felfüggesztés kérdésem lenne. Úgy tudom mindhárom generáció faceliftese puhább rugózású a facelift előttinél. Nézegettem alkatrészeket utángyártottba, jobb minőségűt, Bárdi weblapon és a GG-be illetve GG F/L-be ugyan azok a lengéscsillapítók és rugók mennek. Gondoltam puhítok rajta kicsit csere alkalmával, ha csak ennyi a különbség, de úgy látszik nincs.
Szia, igen, szivargyújtós usb átalakítót használok, az volt a legegyszerűbb megoldás mivel az AUX bemenet mellett közvetlenül van egy szivargyújtó a könyöklőben. Volt már hogy próbáltam szétszedni a középkonzolt hogy hozzáférjek a fejegység hátuljához is, de nem sikerült :) Nekem Bose rendszeres GH-m van (FL előtti), nem tudom neked melyik van, de a felső kijelzős részt meg nem bírtam mozdítani. Talán annyi a különbség a nem Bose rendszereshez képest, hogy ebben van egy hangszóró felül a kijelző mögött is (a youtube videóban amiben a srác ránézésre egyszerűen kipattintotta a helyéről, abban nem volt ott hangszóró)
Kinézetre ugyan ilyen adaptert használok én is. Nekem motor fordulatszámától fűggően változó sípolás volt. Én úgy oldottam meg, hogy a rádiót szétszedtem és kapcsolási rajzba megkerestem hol van 5V és onnan kapja a tápot. Azóta egyáltalán nem hallom ezt a sípolást. Nem tudom te, hogy adod neki a tápot de ha szivargyújtóba dugható usb átalakítóval akkor valószínűleg az a gond.
Megtudná mondani valaki hogy mi lehet ez ? mia célja raktam fel két képet róla vákum csö között van és a turbóra megy rá kis müanyag tartály vagy valami szürö féleség lehet, letört az egyik vége amire csatlakozna a vákumcsö elöre is köszönöm a válaszokat
osszál szorozzál, melyikkel jársz jobban, ha a gödöllői olcsó annyira hogy megéri leutazni üzemanyagban is akkor menj oda :) én mondjuk ilyennel is szoktam számolni, ha valaki jó és jókat mondanak róla de messze van és még olcsó is akkor tuti, hogy hozzá megyek nem a közeli drágához, és akkor már ha szép hely felé van a szerelő akkor egy családi kirándulás is befigyel ált :)
Újra kell tanítani. Engedd le teljesen az ablakot, majd húzd fel úgy, mintha automatán csinálnád, várj 3-4mp-t, majd le, és megint fel. Nekem így menni szokott.
Gy-M-S, Vas, Veszprém, esetleg Komárom-Esztergom megyében tudtok valakit ajánlani DPF szoftveres és mechanikus kiiktatására? Eddig egy embert találtam, aki mindkettőt megoldaná (140e Ft), viszont ilyen ár mellett inkább vinném egy ismert osztrák céghez. Gödöllőn ajánlottak még valakit, viszont ha nem muszáj, akkor nem utaznék érte annyit.
Ma reggelre a 2006-os GG-m bal első ablaka átment manuálisba. Az ajtóban levő gombbal lehet fel és le húzni, de apöccintéssel teljesen leengedés és felhúzás nem megy. A távirányítóra sem reagál. A másik 3 ablak működik rendesen. Mi lehet a baja?
Na jó... vannak magas-jelszint bemenettel rendelkező erősítők, de ezeknek meg kell oldani az erősítő bekapcsolást. Van olyan átalakító, amelyik ezt megoldja...
Ami engem még visszatart a beszereléstől, az az, hogy szét kell szednem a fél autót, és még nem bírtam rávenni magamat...
mindenképpen hidalható 4 csatornás darabot szeretnék berakni...
Ja, azt még mielőtt megvettem az enyémet már olvastam hogy a faceliftben már megoldották a zenelejátszást. Ez van :)
Mellesleg én ilyen bluetooth adaptert használok a kocsiban és a hangminőséggel abszolút meg vagyok elégedve, leszámítva a sípolást.
Most még használtam a zajszűrőt a hétvégén, és igazából most kissé elbizonytalanodtam hogy tényleg visszaküldjem-e, mert vannak zenék amihez fölösleges a nagy dinamika (pl. zongoradarabok, egyéb aránylag halk, lágy komolyzenék) oda jól jön hogy leszűri a sípolást, vagy ha mondjuk hangoskönyvet akarok később hallgatni ahhoz is jobb anélkül, de közben persze ha annyira nem akarnék sípolást akkor kihúzom az aux kábelt a telefonig és kész csak akkor lóg a kábel a kormány mögött (a telefonom a kormány baloldalán van rögzítve a szellőzőre). First world problems :)
Nálam csak 5.-ben.Ciripel valami.Mondtam a szerelőnek a szervízben.Azt mondta nem tudja mi az, megyünk vele egy kört.Erre elment valamerre,én pedig hazajöttem.
Nekem csak 5.-ben van valami hang,szintén csak sebességtartásnál.Csak tippelni tudok ,mintha két fogaskerék olaj nélkül menne ?Lehet ,csak engem zavar ,más nem is hallja.
Tudtok magyarázatot adni olyan zörejre (morgó/csörgő hang) ami sem gyorsításkor sem elengedett gázpedállal nem hallatszik, csak sebességtartásnál? Még annyit tennék hozzá, hogy TALÁN az öregedő (épp most 10ezer kilométeres) olajjal hangosabb, van egy olyan megérzésem, hogy olajcsere után halkabb lesz. Munkatársam D4D-jében is hallom, és az a furcsa, hogy neki pont olajcsere után jött elő. Lehet, hogy a szelepek/vezérműtengely/hidrotőke adja?
köszi mindenkinek, végül vettem C1-es Castrol 5w30-as olajat és lecseréltem, kb. 1-l-el több volt benne. Viszont most a probléma oka érdekelne. Kb. 5000 km-t mentem el főleg városi, rövid távú használatban eredeti mazda DPF-es olajjal és így megemelkedett az olajszint. DPF is és a lambda szonda is kb egy éve volt tisztítva, cserélve. Mi lehet a baj?
Pont tegnap olvastam, hogy a GH faceliftnél már megoldották azt, hogy bluetooth-on keresztül már zenét is lehet lejátszani telefonról. Nem értem a miénkben miért csak telefonálásra jó. :/
Én egy ilyet rendeltem kb. 1 hete, majd kíváncsi leszek rá. Addig marad a CD/MP3 páros. :) De remélem még az éven sikerült beszereznem egy normális multimédiás fejegységet amiben van kártyaolvasó és usb kimenet és akkor megoldódik ez a probléma.
Sajnos csalódás ez a zajszűrő berendezés... Teszi ugyan a dolgát, tényleg nem hallatszik az az idegesítő sípolás, de nem csak az nem hallatszik. Elég erősen lecsökkenti a dinamikát, a magasak meg a mélyek is sokkal tompábbak lesznek, kábé tönkreteszi az egész Bose élményt. Egyértelműen sokkal jobb a minőség nélküle, úgyhogy azt hiszem visszaküldöm. Ha nagyon zavar a sípolás akkor majd rádugom direktbe az aux kábelre a telót, oszt csókolom.
Egy gyors kérdésem lenne. Az olajszint megemelkedett, de még nem érte el az "X" jelet (kb. 3mm van még). Gondolom a városi használat miatt összefüggésben a DPF-el. Elindulhatok vele így Horvátországba? Mondjátok hogy igen kérlek kérlek, már nincs időm olajcserére, illetve nincs nyitva szombaton az a bolt (Árpa u.) ahol jó olajat vehetnék. Annak is nagyon örülnék ha tudnátok mondani olyan "olaj" boltot ami ma még nyitva van. Esetleg ha tudtok valami kímélő vezetési technikát autópályán ami nem növeli még jobban a szintet az álom lenne.
Egyértelmű, hogy nem folyhat ki minden teljesen, de ha 10 perc állás után leereszted az olajat, és addig hagyod csorogni, amíg kb egy-egy csepp között 5 sec is eltelik, akkor csak nagyon kevés helyen, és kis mennyiség marad meg. még az olajszivattyúból is visszafolyik szinte minden. A vezérlésnél, vagy a siklócsapágyaknál esetünkben a turbónál maradhat egy pici. Egyes hőcserélőkben esetleg még valamennyi...
Amúgy neked mi a véleményed a beillesztett képről? Itt szeretném megjegyezni, hogy kb 1 liter olaj folyt el mire kicseréltem a hibás szimeringet, így az olaj egynegyede- egyötöde csak kb 10.000 km-t futott, a többi 20.000-t... Így a fáradt olaj jobb állapotban volt, mintha 20.000 km-t futott volna. Nos szerintem ebből maradt valamennyi az olajteknőben...
Jött reggel szembe Dányon egy ezüst faceliftes GY. Ment a tompított xenon, és a helyzetjelző nem világított. Ez mitől van, vagy ezek ilyenek? Nekem mindig világít a helyzetjelző. Szoktam látni egy kék faceliftes spoilerest Zsámbokon is, annak meg kék helyzetjelző van bent, szóval annak is világít, mint nekem a facelift előtti.
Azért nem mindig... Ha alaposak akkor maximum 1 dl a maradvány. Mivel sok esetben a szűrő cseréhez le kell venni az alsó takaró burkolatot, illetve pl a turbó kenőrendszerét is meg kell bontani, a hagyományos leeresztés a mai napig használt megoldás.
Az a baj az "egyedi" autókkal, hogy az nagy általánosságban csak a tulajnak egyedi. Aki autót keres az általában a megkímélt eredeti példányokat keresi. Egy "tuningolt" autóról pedig nehéz elképzelni, hogy megkímélt. (Persze tudom vannak kivételek, de valljuk be aki tuningol nem azért teszi, hogy ne hajtsa ... ) Sokszor ezért éri meg inkább visszaalakítani eladás előtt az autót eredeti állapotába és az egyedi alkatrészeket külön értékesíteni. Ez az én véleményem.
Én arra gyanakszok, hogy az olaj illékonyabb összetevői növelik meg a sárga csíkot... Nálam túl sok üzemanyag nem is lehet az olajban, mivel a DPF már múltidő, és az olajszintem nem nő, nem csökken. Porlasztó alátétek cserélve...
Szia elvileg 3-10 óra, de nálam a sötétebb hamar elérte ezt a színt, illetve a folt szélének a mintázata is hamar beállt, a sárga gyűrű mérete növekedett kb 3 napig. A lényeg, hogy észlelhető eltérés van a két folt között. Valószínűleg a jóember benne felejtett kb egy liter olajat... Ha minden olajcserénél (mondjuk naponta 3) megspórol egy litert és ismerősnek 1000- ért adja tovább, akkor az kellemes fizetéskiegészítés lehet. Főleg, ha van hozzá gyári flakon is...
Az autóvásárlási szokásokhoz hozzászólva, kizárólag gyári autót vennék, illetve fogok vásárolni a jövőben.
Az egyetlen átalakítás a hangrendszer lehet, se csicsa, se lökhárító, ha meglátnék egy direkt levegőszűrőt, vagy egy "sportkipufogót", azonnal mennék tovább... Még nagy kereket se szeretnék, mert drága rá az abroncs, és nagyobb a kockázat, hogy tönkremegy, vagy sérül...
Amikor autót kerestem 2001-ben, volt egy kereskedésben egy olcsó 1.9 dízel Golf... amikor megláttam a pedálokat, kormányt, stb-t a kocsiban, menekülőre fogtam... hasonló árban vettem egy F Astra kombit... pedig 22 voltam...
Szerintem meg a kinézete pont olyan, amilyen :) De leginkább valamilyen :) Izlésen felesleges vitatkozni :) Az biztos, hogy egy felspoilerezett autónál azonnal szokott szólni a vészcsengő, de ott általában vagy egy leharcolt vagy egy jól karbantartott autóról van szó. A leharcoltakon meg szokott látszani, hogy porlik. Anno én is nézegettem egyet, aztán a felszereltségre kérdezve szóba került a "gyári sportülés" (fényképen sima ülések voltak) meg "gyári sportfutómű", ekkor odébb is álltam :)
Na jó a hátulja nekem is tetszik,de az eleje és a küszöbb nem jQn be valamiért.
arról nem is beszélve,hogy ha jól láttam akkor dizel és ha jobban megnézed akkor azon a pici ködlámpa nyiláson elég kevés levegQ juthat az Intercoolerhez.
és mivel eredetileg ködlámpa nyilás ,kicsit hiány érzetem van ezért :)
a hátsó rész viszont jól néz ki ,de ettQl nekem még furcsa
Nemrég írtam, hogy nem igazán voltam megelégedve az olajcserém eredményével. Sok kétségem volt abban a tekintetben, hogy mennyire volt szakszerű, illetve tisztességes az elvégzett munka.
Csatolok egy képet amihez a következő magyarázat tartozik:
A teszt egy egyszerűnek tűnő szövetlapon történik, egy csepp olajból is lehet némi információt szerezni. A folt színe az öregedést mutatja, a fekete csíkozódás a koromtartalmat, a folt széle a víztartalomra utal (sima= nincs víz az olajban, cikk-cakkos= van víz az olajban), a külső sárgás gyűrű az üzemanyag mennyiséget az olajban.
A korrektséghez azért hozzátartozik, hogy az idő múlásával a sárga gyűrűmérete nőtt, de azért volt különbség...
- a nagyobbik folt kb 360 km-rel az olajcsere utáni állapot, majd lecseréltem az olajat magam, és kb 600 km-t mentem az autóval. Ez a kisebbik folt...
Nem vártam pontos és részletes eredményt mivel általában nem hiszek az ilyen dolgokba, de adtam neki egy esélyt...
és esetleg az sem lehet megoldás, nem tudom mekkora erővel van megvetemedve, hogy lehet venni azokat a gyurma szerű tagasztókat, hogy ha azt tenné bele a műanyagba és abba tolná bele a lökhárítót, szerintem megtartaná az is kellően, és még szétszedhető is marad... :) de csak egy ötlet.. :)
Ott linken :) Ez egy ilyen popszakma, egy műanyag bigyusz tartja a lökhárító műanyag fülét, ha ez elvetemedik vagy mindkettő, akkor azon csak cserével lehet segíteni. Mondjuk én nem hinném, hogy egy műanyagos nem tudja a lökhárító fülét megigazítani. A másik, tartórész meg cserélhető.
Tudtam én ,hogy itt kell érdeklődni :D Persze megnézetem ha odáig jut a dolog, csak szeretek úgy menni szerelőhöz, hogy - amennyire lehet látatlanba - képbe legyek. Tehát inkább pedál körül lehet a probléma és nem a tárcsa?
Más:
korábban írtam, hogy az első lökhárító jobb oldalon néha kicsit elenged. Azóta voltam egy karosszériásnál, mondta, hogy ki kellene cserélni a rögzítő műanyagot, de nem biztos, hogy elég, akkor be lehet "ragasztani". Aztán mentem a Mazda Mesterhez, szintén első körben patent, de úgy látja, hogy a lökhárítón lévő fülek se 100%-osak, így nem biztos a siker és mivel azt nem lehet műanyagoztatni akkor a következő lépés a komplett lökhárító csere!!! Kicsit aránytalannak érzem, hogy pár vacak műanyag kampó miatt 100e+ javítás legyen. Vélemény?
Szia. Jó autók alapból csak sok a gondatlan trehány gazda.
Dízelem van kopogjam le nagyobb problémám eddig csak a kettőstömegű amióta megvan halasztom a cserét de veszélyes.
Azzal szerintem itt mindenki egyetért hogy 15-25.000km éves futásra felejtsd el de még szerintem a 30.000km re is. Nem éri meg a szerviz miatt.
A benzinesek kiválóak, erősek jók kajásabbak de ekkora futásteljesítménynél inkább üzemanyagra költenék nem szervizre.
És én is csak azt mondhatom olvass vissza itt. És mindenre van legalább 20válasz. Nekem speciel ez lesz az utolsó dízelem, ha kifizettem, és lefutotta nálam a kilométereit, én átlépek a hybridbe. Jelenleg kb 1hónapból 20-25 napot áll a garázsban ami pazarlás. Ha benzinesem lenne nem állna ennyit :)
Oszi nem vágod véletlen, hogy hogy csináljak otthoni injektor kalibrációt? olvastam angol oldalon, hogy hogy kell... de mint többszörös 6-os tulajdonos esetleg csináltál már ilyet? vagy hallottál róla, hogy hogyan kell? nem DPF-es gyárilag az autó viszont 121 lovas :D
naugye, mindenki ledel... rájöhetnének a KPM-nél hogy egy két helyen alkalmazva nem feltétlen az emberiség ellen elkövetett terror cselekmény ez utólagosan :D
Okés, csak legközelebb ha ajánlod figyelmeztesd erre akinek ajánlod, mert ő nem biztos hogy tudja... nekem is ledes a rendszámom, és az első helyzetjelzők.
Előre szólok pusztán jószándékból... nem ledes lámpák ledesre alakítása átalakításnak minősül, ezért büntetik. Az europai tipusengedély alapján vizsgálják..
miért nem tesztek bele egy 4500k-s ledes izzot mondjuk osramot, semmi hő sincs és nem hófehér hogy kitűnjön hogy led.... nekem az van benne tökéletesen világít, senki nem szólt érte egy szót sem... :) vilagitas.eu-ról lehet rendelni tök faszákat :)
Közben megrendeltem Amazonon egy ilyet, remélem ettől majd megszűnik a motor fordulatszáma alapján vinnyogó hang ami a bluetooth-aux összeköttetésből ered, elvileg ez erre lett kitalálva. (korábban írtam hogy nem vészes a hangja, de ha épp halkabb rész van a zenében vagy épp nem megy zene, akkor igenis zavaróan hangos).
Oszi, köszönöm a múltkori segítségedet, sikerült lepattintani a csomagtartó műanyag burkolatát. Nem adta magát olyan könnyen, de óvatosan, odafigyelve leszedtem.
És ha már ott jártam hátul, gondoltam egy merészet, hogy kicserélem a rendszámtábla világítás izzóit működő példányokra.
Ekkor ért a meglepetés, hogy az izzót tartó műanyag milyen rossz minőségű. Nem elég, hogy az időjárás megedzette, de hogy még meg is olvadjon funkciójának ellátása közben...
Ti is tapasztaltatok már ilyet? Új műanyag? Gondolom, nem adják 250 Ft-ért, mint amennyit ez ér. Vagy komolyan gondolták a Mazdánál, hogy az izzókat csak műanyag foglalatostul érdemes cserélni? :)
Az injektor kalibrálás is megvolt, a motor talán még csendesebb is lett, mint előtte volt. Ma mentem 100km-t gond nélkül, szépen húz. A másik érdekesség számomra az, hogy teletankoltam és többet mutat megtehető km-ként mint eddig. Aztán majd úgyis kiderül, hogy abból mi lesz, lehet majd azon még állítanom kell, hogy reális legyen.
2006-os körüli 6-os dízel tulajok (vagy hozzáértők) segítségét kérném.
A turbó mellet illetve hozzá kapcsolva van az aktuátor. Ott van egy kar, ami nyitogatja a szelepeket. Motor indítás után (álló helyzetben) ennek a karnak mozdulni kéne? Az én esetemben rögtön lemegy teljesen. (Ha jól tudom ez arra utal, hogy rögtön kinyit)
Van egy "kis" turbó bajom és a szervízben nem biztosak arról, hogy ennek így kell lennie.
Jó hírem van! :))) A szervizben kitörölték a hibakódokat és tádámm, megszűnt a probléma :)
Volt egy kis félreértés, mert a srácok kitörölték a hibakódot, majd közölte velem az egyik, hogy ugyan kitörölték de sajnos nem oldódott meg így kell egy időpont amikor átnézik rendesen. Jól van mondom, aztán elmentem, viszont eléggé összezavarodtam mikor leléptem ugyanis a tünetek megszűntek, így nem értettem miért kellett az időpont. Visszamentem, elmagyaráztam a srácnak hogy de hiszen ez működik :D valami olyasmit kezdett el magyarázni hogy nem az volt a gond hogy csak az anyósülésről tudtam beindítani vagy valami ilyesmi (nem tökéletes a németem...) és megmutattam neki hogy lássa mire gondoltam, zöld a start gomb, nincs már ott a felkiáltójeles kulcs lámpa, minden OK.
Úgyhogy töröltük az időpontot, és megúsztam 0 €-ból :))
Most állok autócsere előtt is több mint valószínű, hogy egy mazda 6-os lesz. Én gy benzines 1.8-as motorral (CE) szerelt autót néztem ki, elvileg 171.000 km van benne? Az szeretném kérdezni tőletek, hogy mire kell odafigyelni? Ennyi kmnél mi az ami cserés ilyenkor jön ki a hiba (légtömegmérő stb....) Milyen tapasztalatok vannak?
Belül van a munkahenger és a féknyereg a belső betéten megtámaszkodva húzza rá a külső betétet a tárcsára. Ha a nyereg elmozdulás nehézkes (szorul) akkor nagy mértékben különbözik a betétek kopásának mértéke. A belső oldal általában amúgy is melegebb, a rosszabb hőelvezetés miatt, de az nem okoz ekkora különbséget.
96 ekm-nél elkoptak az első gyári fékbetétek. Azért volt meglepő a kopásjelző hangja, mert a téli-nyári gumicserénél meg szoktam nézni a betétek állapotát is. Valamiért a belső sokkal jobban el volt kopva mindkét oldalon, mint a külső. Ez miért lehet? Még szerencse, hogy belül volt a kopásjelző.
Elkerülte a figyelmem a kérdésed. Az enyém is 2006-os, nekem működik. Vezeték egyik fele a 6 pines csatlakozó jobb felső sarkába, másik az akku negatívjára, két gázadás és már kezdi is. Az injektor újrakalibrálással kötelező lenne ilyenkor még bíbelődni vajon? Mert akkor délután rápróbálok újra, de tegnap sehogy sem akart összejönni.
Ma megyek be, majd írom hogy mi volt. Telefonáltam velük, mondták hogy vigyem be, kitörlik a hibát, remélem mást nem kell vele tenni. Mondtam hogy csak az akksi merült le, de már csak néhány óra, és kiderül hogy fizethetek-e valami méregdrága Steuergerät-ért :)
Mellesleg próbáltam a pótkulccsal is, és azzal ugyanezt csinálta.
A legjobb tudomásom szerint a lengéscsillapítók ma már többnyire kétcsövesek a személygépkocsikban. Az, hogy "gázos" az nem oszt, nem szoroz... A gáz, csak az olaj esetleges habosodását hivatott meggátolni, azzal, hogy nyomás alatt tartja.
Egy kérdésem lenne még: érdemes lenne esetleg a DPF probléma után egy itteni Mazda szervizben megnézetni a részecskeszűrő állapotát, vagy ha a hibajelenség megszűnt, akkor így nyugodtan elindulhatok majd haza?
A tiedben is van :) A légkondi hűtő ott a motorhűtő előtt, érthető hogy kettős terhelés a hűtőrendszernek a klíma. Ha tiszták a hűtők, akkor valószínüleg nem okoz gondot, de tegye fel a kezét, aki rendszeresen tisztítja a hűtőt :)
ne értsetek félre naggyából sejtettem hogy a meleg tesz be neki, csak azon akadtam ki amikor a sárga szállítós autós gyerek odajött okoskodni, hogy termosztát kaput, big problem, motor kaput, és megkérdeztem hogy mennyiért oldanák meg a helyzetet, azt mondta a gyerek hogy 200 jó magyar euróért tesznek be új termosztátot, a 3km-re lévő szerelő állomáson persze addig elvitte volna ebben az árban :D
2008-ban voltam Zadarban, odafele úton építés alatt volt egy több km-nyi alagút. Nem túlzok ha azt mondom hogy 10 km hosszú volt a dugó, és kb 3 órába került kijutni. Elég sok autó megfőtt abban a 40 fokban. Volt közte Passat, meg A4-is.
SzaboZe nekem konkrétan nincs hozzá használati utasításom mivel külföldi volt a járgány alapból, és az "importőr" nem adta hozzá :) amúgy legalább meg lesz mindenkinek online a katalógus :D:D és köszi hogy bemásoltad :)
Tavaly nekem is ezt csinálta a horvát szerpentinen felfele. Majd automatikusan lekapcsolta a klímát. Akkor visszaállt a vízhőfok. Mivel egymás mögötti két hűtőről van szó, ezért a klímahűtő eleve tovább melegíti a kinti jó meleg levegőt. Így nagyon kevés tartaléka marad a motor hűtésére ilyen esetben.
Má megin nem olvasunk használati utasítást :) Az autó leírásában az áll, hogy klímahasználatnál, nagy terhelésnél elkezdhet melegedni a motor és hogy erre oda kell figyelni. Namost a 37 fok + klíma + emelkedő szerintem pont ez az eset. Szép lassan az egész könyvet befotózom :)
Na most ott tartok, hogy a DPF már nem villog, ez alapján a leírás alapján (http://www.chiptuning.com.au/procedure-for-emergency-dpf-regen-on-mazda-6-2-0d-mzr-cd-2007-09/) csináltam egy kényszer regenerálást, ami eltartott 50-55 percig. A DPF lámpa már nem villog, viszont a check lámpa továbbra is világít. A fene tudja, hogy a teljesítmény megjött-e, hosszú távot még nem mentem vele, mindenesetre emelkedőn felfele klímával már nem esett vissza a fordulat 4-ben, inkább még húzott egy kicsit.
Síkon soha nem volt még gond. Ennél a szerpentinnél mikor elkezdett felmenni a hőfok, pont felértem a tetejére, és lehűlt. Azért nem tulajdonítottam neki különösebb jelentőséget, mert a Mitsubishim is ilyen volt... Annál minden ki lett cserélve meg tisztítva és utána is ilyen volt.
de amúgy egyenes sík talajon neked is jól működik nem? mert amúgy sohasem produkálta csak a kurva hegyes részeknél ahol a pill.fogy mérő is 5 helyett 16-17-et mutatott huzamosabb ideig, ebből gondolom hogy kicsit "emelkedős" volt :D