Ugy tudom, hogy a pugban meg a volvókban, mazdákban is ez a moci van.
A shellnél szoktam tankolni. Viszont az olaját nem eszi egyáltalán.
Jol megy ez a moci a maga módján csak nem szabad tőle sokat elvárni. Szép nyugodtan lehet vele lendülgetni és kész.
Csak hát az a gáz, hogy 7.5 milla volt (telerendeltem mindenféle dolgokkal). Ennyi pénzért lehet, hogy inkább mást kellett volna választanom. C-max-ban abban az időben nem volt 2 literes. A leg erősebb akkor a diesel volt.
Igen, ez a gyári sötétített üveg B oszloptól. Inkább ezt kértük, mint a rolót, mert az mechanikus, és a gyerkőc tuti elrontaná hamar, akkor pedig csak kárpitbontással lehet javítani. A színt direkt a kosz miatt választottuk, mert az előző autó királykék volt, és állandóan mosni kellett, hogy normálisan nézzen ki.
Én bevallom őszintén, bar biztos lefújoltok, de az egyik az ára volt amiért nem vettem dieselt, a masik meg hogy PSA a szentem. Nem francia utálat, hiszen előtte egy dCi Clio-nk volt, azt imádtam, semmi baj nem volt vele, de a PUg az más:( Nem mindegy hol tankolsz vele, ne hajtsd ki a lelkét, jővőre már állítólag japán disel aggregátokat kap a ford, akkor gondolkodom rajta. Ezek túl érzékenyek, és az anyag sem az igazi, amiből készül. Nem bántásdiból mondom,csak amiket hallok a szervizekben.
Jó jó ez a diesel de nekem ez a kórtörténete az autómnak.
2 literes tdci 136Le
36000km van benne most, újonnan került hozzám.
A futóműben a rugónál a jobb meg a bal oldalon is elszabadult valami. Ugy kopogott, hogy alig mertem vele hazamenni, 3 szor elájult az EGR szelep benne, a motoros kézifék 3 szor kapitulált.(ebből 2 szer befogott....kihuztam a kiengedőjét ami avval a lendülettel a kezembe is maradt). a műszerfalon a low fule level még teli tanknál is rendszeres. A 3. henger injectora elrepedt. Okádta a gázolajat...tréler. A gyári riasztója 2 alkalommal elromlott...újra programoztá most éppen jó. A hátsó ajtóba épített kézi rolók nem mennek vissza kb 5 cm kint marad.
(Gondolom kevés. De ne feledd, hogy a légellenállás a sebességgel négyzetesen nő. A légellenállás pedig a homlokfelület és a légellenállási tényező szorzata. Márpedig ezek az egyterűek igen nagy homlokfelülettel bírnak...)
Most nézem a ford.hu-t és ott 200kmh-t írnak, tehát rendben van, mert az óra kb 5%-ot csal.
Nekünk már volt sötét kék kocsink, sajna nagyon szereti a koszt, nagyon meglátszik rajta, de már láttam, hogy a mi jeansunk is szereti. A tegnapi nagy vihar, eső, útpora meglátszik rajta. :-( Én sem láttam még jeans C-maxot, csak tonicot, meg feketét és ezüstöt, zöldet meg egyáltalán nem. Az egy új szín, ha jól tudom.
Nincs túl sok extra, egyedül a biztonsági csomag, a függönylégzsák és egy belealkudott integrált napfényroló. A gyerekek megörülnek érte, állandóan fel kellene húzni nekik. :-)
Nektek nem volt furcsa, hogy a tanksapkát nem lehet zárni?! Azért ez sztem minimum kéne, hogy legyen. :-( A kis kétévesem már simán kinyitotta volna. :-( Ez volt az első dolga.
Hát, ez nem tudom mennyire állja a helyét, ugyanis az isofixes gyerekülést csak középre lehet bekötni...szóval nálunk fog ülni középen is kölök. Máshová nem lehet. Középen egyébként is a középső fog ülni, neki ugyan még nem jó a magasító, de sztem nem lesz kevésbé biztonságos, mintha be sem lenne kötve.
Köszi az invitálást, én szoktam olvasgatni.
Nekünk az első tankolás volt kicsit megdöbbentő, 15ezerért...Eddig a megszokott 10ezer volt. :-) Viszont többet is fogunk ennyi benzinnel menni.
Nekem is 1.6 100 paci trendem van, es meg vagyok elegedve vele, minden tekintetben. Clio-hoz kepest a csomagter hatalmas. Elso vegyes fogyi 9,2, most ugy nezem kb. 70 km-el tobbet megyek el egy tankkal, olyan 650-et.
Gyerekulest a kresz szerint csak a ket oldalso ulesre lehet rakni, kozepre nem. Harom gyerek szabalyosan csak ugy lenne szallithato, hogy a legkissebb az anyosulesen, menetiranynak hattal,kikapcsolt legzsakkal, hatul meg a ket ules mogott. :( Nem okoskodni akarok, de ez van, hatul kozep meg eleg balesetveszelyes is. Akkor mar lehet hatul 3 gyerek ha kozepen ulesmagasitoval ul, vagy teljesen onalloan.
Harmadikkent meg ajanlom figyelmetekbe a Fokusz klub oldalat. Van igen meretes C-Max szekcio is :)
Azért mi is tanakodtunk a nagy benzináremelések után, hogy lehet jobban jártunk volna a dízellel, most már mindegy. De a motor nem kicsi a kasznihoz! Legalábbis nekem, úgy sem megyek állat-módon, pedig bírná a kicsike. Nem nagyon szereti sem az 50-et, sem a 90-et. :-)
Én már bánom, hogy nem az 1,6 tdci-t választottuk feleségemnek.
Arra gondoltunk, hogy nagyon keveset jár vele, havi 800-1000km-t,ezért nem éri meg a dízel felára. /A 90lovas 1,6tdci 450e Ft-al drágább, 750eFt-al több a 109 lovas. /
Tévedtünk. Most számolgattam kicsit.
A TDCI városban 3literrel, vegyes használatban 2 literrel eszik kevesebbet a Ford szerint.
Szerintem ez nála kb 2,5 liter/ 100km körül alakulna.
Havi 1000km-el számolva, és hozzávéve, hogy 30ft-al olcsóbb a gázolaj, azt jelenti, hogy havonta kb. 7500,-Ft ot nyer a dízel.
Ha a dízelt vesszük a 109 lovas esetén a havi törlesztés 11eft-al lett volna több, a 90 lovas esetén 8e ft-al.
És nem szabad elfelejteni, hogy a dízelt sokkal könnyebb és jobb áron lehet eladni.
Ja, megkérdeztük a légzsák kikapcsolót, 110 ezerért beszerelik, de nem vállalnak rá garanciát, hogy rendesen fog működni, úgy hogy ezt elfelejtjük szépen.
Bizony-bizony, és nagyon tuti jó! Nekünk nem is kellett volna nagyobb motor. Még ez is szokatlan az 1,3-as Suzuki után. :-) Nem is kellett sokat vezetnem, hogy megszokjam! Mondjuk a méretei szép nagyok. Hátul a gyerekeknek nagyon tágas a helyük. Hárman is szépen el fognak férni ősztől.
A motor hangját néha alig hallom, annyira csendes!