Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2003.12.06 0 0 82
Utána nézek a '72-es dátumnak!

Azért: KÖSZÖNÖM!

Előzmény: Blöky (81)
Blöky Creative Commons License 2003.12.06 0 0 81
"?
99Y jelzéssel Nagyvárad tér és Pe., Erzsébet tér között"

Vmikor 1968-71 között indult, 32esek tere - Pe. Tátra tér között.

"1974.09.02.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- a 99-es autóbuszok Blaha Lujza térről közlekedtek..."

A dátum helyesen 1972.dec.23. (99Y is)

Előzmény: BPO-700 (79)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.06 0 0 80
Ebben a topicban olvasható néhány közlekedés történet is (zárójelben a hozzászólás száma):

Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20)
A 2-es autóbusz-család közlekedés története (47)
A 30-as autóbusz-család közlekedés története (73)
A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7)

A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42)
A 40-es autóbusz-család közlekedés története (53)
A 43-as autóbusz-család közlekedés története (70)
Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36)

Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33)
A 69-es autóbusz-család közlekedés története (59)
A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9)
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43)

A 99-es autóbusz-család közlekedés története (79)
A 7-es villamos közlekedés története (22)
A 11-es villamos közlekedés története (23)
A 16-os villamos közlekedés története (27)

A 17-es villamos közlekedés története (38)
A 21-es villamos közlekedés története (29)
Az 58-as villamos közlekedés története (30)
A 81-es villamos közlekedés története (30)

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (50)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.06 0 0 79
Íme:

A 99-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1965-TőL NAPJAINKIG:

1965.
99-es jelzéssel Harminckettesek tere - Népliget - Wekrle telep - Pesterzsébet útvonalon közlekedett az autóbusz.

1974.09.02.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- a 99-es autóbuszok Blaha Lujza térről közlekedtek Pesterzsébet felé;
--- 199-es jelzéssel új gyorsjárat közlekedett Blaha Lujza tér és Pestszenterzsébet, Vasút sor között.

?
99Y jelzéssel Nagyvárad tér és Pe., Erzsébet tér között közlekedett az autóbusz.
/Pontos indítási ideje ismeretlen./

1977.01.01.
Az alábbi változások történtek:
--- 99Y viszonylatjelzése 199gy jelzésre módosult (Nagyvárad tér - Pe., Erzsébet tér);
--- 199-es gyorsjárat viszonylatjelzése 99gy jelzésre módosult (Blaha Lujza tér - Pe., Vasút sor).

1980.03.30.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- 99gy megszűnt;
--- 199gy járatot alapjárattá szervezték át (199-es), és Kispest, Határ út és Pe., Erzsébet tér között közlekedtek.

1980.07.01.
A 199-es autóbusz pestszenterzsébeti útvonala körforgalommá alakult. Végpontja: Pestszenterzsébet, Városközpont.

1981.01.01.
Ismét közlekedett a 99gy járat Blaha Lujza tér és Pestszenterzsébet, Vasút sor között.

1984.10.31.
A 199-es autóbuszjárat megszűnt.
/Ezen a vonalon a meghosszabbított útvonalon közlekedő 66-os autóbuszok közlekedtek tovább./

1986.03.01.
A 99gy autóbuszok (Népszínház utca felé) Udvarhely utca - Szabadka utca - Szilágyság utca - Temesvár utca útvonalon közlekedtek.

1990.09.01.
A 99gy autóbuszok Népszínház utca - Mező Imre (Fiumei) út útvonalon kerülték ki a Mátyás téri útvonalat.

1996.04.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- 99gy megszűnt;
--- 99A Blaha Lujza tér - Kós Károly tér.

---

Akinek pontosabb adadata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Slonya (78)
Slonya Creative Commons License 2003.12.05 0 0 78
Tisztelt BPO-700!

Tudsz nekünk mesélni a 99-es buszcsalád történetéről?

Üdv.: Slonya

Előzmény: BPO-700 (77)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.04 0 0 77
Rendben!

Szia!

Előzmény: Blöky (76)
Blöky Creative Commons License 2003.12.01 0 0 76
Gratulálok!
(Ja, és nyugodtan tegezzél :))
Előzmény: BPO-700 (74)
Blöky Creative Commons License 2003.12.01 0 0 75
"1950-es évek második felében
A 30-as autóbuszok Keleti pályaudvar és Megyer, Szondi utca között közlekedtek."

Az eredeti útvonal: Mautner S. (=Szt.László) u. - Dolmány u. - Béke út - Leibstück Mária u. - József A.u.(vissza: Jókai u.) - Bajcsy-Zsilinszky(=István) út - stb.

A 60-as évek közepén átkerül a Reitter F.u.-ba.
A 60-as évek végén Dolmány u. helyett Gyöngyösi u.
A 80-as évek eleje óta Leibstück M.u. helyett Pozsony u. - István út útvonalon közlekedik.

Előzmény: BPO-700 (73)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.01 0 0 74
Ez a 300. beírásom itt az INDEX.HU-ban!
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.30 0 0 73
A 30-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1937-TÓL NAPJAINKIG:

1937.09.12.
A 30-as autóbuszok Boráros tér - Petőfi híd - Wolf Károly út útvonalon közlekedett.

1940.07.02.
A 30-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

1940.07.07.
Ismét közlekedett a 30-as autóbusz.

1940.08.24.
A 30-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

1940.09.09.
Ismét közlekedett a 30-as autóbusz.

1941.04.03.
A 30-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

1941.04.20.
Ismét közlekedett a 30-as autóbusz.

1941.11.09.
A 30-as autóbuszjárat megszűnt.
/Pótlására 40-es autóbusz közlekedett./

1949.01.10.
A 30-as autóbusz Moszkva tér - Attila út - Kosztolányi Dezső tér útvonalon közlekedett.
/Megszűnésének időpontja ismeretlen./

1950-es évek első felében
A 30-as autóbuszok Kolosy tér és Fenyőgyöngye között közlekedtek.
/Megszűnésének időpontja ismeretlen./

1950-es évek második felében
A 30-as autóbuszok Keleti pályaudvar és Megyer, Szondi utca között közlekedtek.

1972.02.14.
130-as jelzéssel új gyorsjárat közlekedett Keleti pályaudvar és Megyer, Szondi utca között.

1977.01.01.
A 130-as gyorsjárat viszonylatjelzését 30gy jelzésre módosították.

1984.01.02.
A 130-as autóbuszok Örs vezér tere és Rákospalotai köztemető között közlekedett.
/A 130-as autóbusz útvonala nem tartozott az alapban közlekedett 30-as autóbusz útvonalához! Az akkor ott közlekedett 131-es és a 133-as autóbuszjárathoz volt valami számozási kapcsolatuk./

1990.12.10.
A 30gy autóbuszjárat megszűnt.

1993.10.30.
30A jelzéssel új temetői járat közlekedett Újpest, Központ és Megyer, Szondi utca között.

1993.12.15.
A 130-as autóbusz viszonylatjelzését 130gy jelzésre módosították és Népstadion, metróállomástól közlekedtek a Fogarasi úton át Újpalota felé.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: davill (72)
davill Creative Commons License 2003.11.26 0 0 72
NEM LÁTOM A MEGOLDÁST!!
Mi is a 30-as busz története??
Blöky Creative Commons License 2003.11.26 0 0 71
"43É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Budafok, Varga Jenő (Városház) tér és Nagytétény, Szőlő utca között.
/Az autóbusz a 43É jelzésű villamos helyett közlekedett./"
"A 43É jelzésű autóbusz viszonylatjelzését 3É jelzésre változtatták."

Milyen érdekes!
Újpest felé járt 3-as villamos és 43-as busz.
Nagytétény felé 3-as busz és 43-as tuja.
Nyilván a sors akarta így! :-)))))))

(Ja, és nyugodtan tegezzél!)

Előzmény: BPO-700 (70)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.26 0 0 70
A 43-as autóbusz-család közlekedés története 1948-tól napjainkig (1995-ig):

1948.07.01.
243-as jelzéssel Móricz Zsigmond körtér és budaörsi Repülőtér között közlekedett.

1949.09.19.
A 243-as viszonylatjelzést 27-esre változtatták.

1950.06.25.
43-as jelzéssel Marx (Nyugati) tér - Váci út - Dagály utca - Szabadság (Dagály) strandfürdő útvonalon közlekedett az autóbusz.

1950.10.23.
A 43-as autóbusz útvonalát a Váci úton át az újpesti Tanácsház (István) térig hosszabbították meg.

1951.06.11.
A 43-as autóbusz útvonala tovább hosszabbodott: Árpád úton át Újpest, Szilágyi utcáig.

1953.07.26.
A 43-as színházi járata is közlekedett: Margitsziget, Szabadtéri Színpad - Árpád híd - Váci út - Árpád út - Újpest, Szilágyi utca.

1956. októbere
A 43-as autóbusz közlekedése leállt.

1957.01.29.
Újra járt a 43-as autóbusz (Marx tér - Szilágyi utca).

1959.07.13.
143-as jelzéssel új járat közlekedett Marx (Nyugati) tér és Újpest, Cérnagyár között.
/Ezen az útvonalon korábban 'U' jelzéssel közlekedett az autóbusz./

1960.
A 143-as gyorsjárat már Újpest, Petőfi laktanyáig közlekedett.

1964.01.21.
A Nyugati pályaudvar előterének rendezése miatt a 43-as (Újpest, Szilágyi utca felé) és a 143-as gyors autóbuszok (Újpest, Petőfi laktanya felé) Katona József utcából indultak.

1971.02.11.
A 43-as autóbuszok az új buszvégállomásról (Újpest, Szilágyi utca) indultak Nyugati pályaudvar felé.

1977.01.01.
A 143-as gyorsjáratot 43gy jelzésre változtatták.

1977.04.01.
43A jelzéssel új gyorsjárat közlekedett Marx (Nyugati) tér és Újpest, Cérnagyár között.

1977.09.01.
143-as jelzéssel Békásmegyer, HÉV-állomás és Békásmegyer között közlekedett.
/A 143-as autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 43-as autóbuszjárathoz./

1979.12.07.
A Marx (Nyugati) téri felüljáró építése miatt az alábbi autóbuszok Vígszínháztól közlekedtek:
--- a 43-as Újpest, Szilágyi utca felé;
--- a 43gy Újpest, Petőfi laktanya felé;
--- a 43Agy Újpest, Cérnagyár felé.

1981.12.31.
Az Észak-Déli (3-as) metró Deák Ferenc tér - Élmunkás [Lehel] tér közötti szakaszának átadásával az alábbi forgalmi változás történt:
--- 43 Élmunkás (Lehel) tér - Újpest, Szilágyi utca;
--- 43gy Élmunkás (Lehel) tér - Újpest, Petőfi laktanya;
--- 43Agy megszűnt (Élmunkás /Lehel/ tér - Újpest, Cérnagyár).

1983.12.01.
43É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Budafok, Varga Jenő (Városház) tér és Nagytétény, Szőlő utca között.
/Az autóbusz a 43É jelzésű villamos helyett közlekedett./

1984.11.06.
Az Észak-Déli (3-as) metró Élmunkás [Lehel] tér - Árpád híd közötti szakaszának átadásával az alábbi forgalmi változás történt:
--- 43 Árpád híd, metróállomás - Újpest, Szilágyi utca;
--- 43gy Árpád híd, metróállomás - Újpest, Petőfi laktanya.
/A metró újabb szakaszának építése miatt az autóbuszok Kruzslák Béla (Gömb) utca - Vágó Béla (Lomb) utca - Madarász Viktor utca - Fövény utca útvonalon közlekedtek./

1985.01.01.
A 43É jelzésű autóbusz viszonylatjelzését 3É jelzésre változtatták.

1985.05.31.
A 43-as autóbuszjárat megszűnt.
/Ezen a vonalon továbbiakban a 3V jelzésű villamos-pótló (!) autóbusz közlekedett./

1990.12.14.
Az Észak-Déli (3-as) metró Árpád híd - Újpest, Központ közötti szakaszának átadásával az alábbi forgalmi változás történt:
--- 43 Árpád híd, metróállomás - Újpest, Petőfi laktanya;
--- 43gy megszűnt (Árpád híd, metróállomás - Újpest, Petőfi laktanya).

1993.07.01.
A 43-as autóbusz útvonala Megyer, Vízmű lakótelepig hosszabbodott.

1995.04.28.
A 43-as autóbuszjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.26 0 0 69
Köszönöm!
Előzmény: Peto (68)
Peto Creative Commons License 2003.11.26 0 0 68
A 69-eshez:
Csak 1974. november 7. óta érinti Pécel vasútállomást, előtte egyenesen ment a Gagarin térig.

A 139-eshez:
139-es alapjárat 1987. december 1-jétől 1995. február 28-ig működött.
139-es gyors jelzéssel 1987. január 1-jétől jár autóbusz, többször módosított megállóhelyekkel.(Pl. 95. március 1-jétől az alap és a gyors összevonásával megállókat kapott).

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.25 0 0 67
Sajnos még felezni sem lehet mert lehetséges válaszok sincsenek!

:)

Előzmény: davill (66)
davill Creative Commons License 2003.11.25 0 0 66
Tudom, hogy ez így nem poén, de mindent be kell vetni.(Még a közönség segítségét is, telefonálni meg nincs kinek!!)
Előzmény: BPO-700 (65)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.25 0 0 65
Rendben!

Holnap olvasható lesz a 30-as autóbuszról egy „kis” történelem!

Ígérem, ezután felteszek egy villamosos kérdést!
VIGYÁZAT! NEM LESZ KÖNYŰ!

Vagy talán igen?

Addig is jó fejtőrést a kvízhez!

BPO-700

Előzmény: davill (64)
davill Creative Commons License 2003.11.25 0 0 64
Akkor már késő!!
Előzmény: BPO-700 (62)
KZsoci Creative Commons License 2003.11.25 0 0 63
Addig tegyél föl vmi villamosos kérdést, hogy labdába rúghassak...
Előzmény: BPO-700 (62)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.25 0 0 62
:)

Erre csak akkor tudok válaszolni, ha a „BKV-Kvíz” topicban megszületett a helyes válasz!

:)
BPO-700

Előzmény: davill (60)
KZsoci Creative Commons License 2003.11.25 0 0 61
Ejnye, davill, puskázni nem ér! :DDD
Előzmény: davill (60)
davill Creative Commons License 2003.11.25 0 0 60
Mi a 30-as busz közlekedés törénete??
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 59
69-esről nincs sok adatom, de amit tudok most itt megteszem. Íme:

A 69-es autóbusz-család közlekedés története 1950-es évektől napjainkig:

1950-es évek második fele:
A 69-es autóbusz Rákoscsaba, MÁV-állomás és Pécel, Tanácsház között közlekedett.

1973.
A 69-es autóbuszok már Ferihegy utcától közlekedtek Pécel felé.

1977.08.01.
A 69-es és a 69A jelzésű autóbuszok az új rákoskeresztúri autóbusz-végállomásról indultak a külső végpontjuk felé.

1978. közepe
--- 69 Rákoskeresztúr, Ferihegyi út elágazás - Pécel, Kun József utca
--- 69A Rákoskeresztúr, Ferihegyi út elágazás - Rákoscsaba, Színes utca

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Grimbi (55)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 58
Köszönöm!

Azt viszont nem tudom, hogy az egykori 140-esből lett a 72-es!
Bár az 1973-as térkép szerint ekkor már járt a 72-es ezen a vonalon!

Jól lehet, erről a vonalról nincs korábbi adatom...

Mindenesetre örülök annak, hogy ilyen észrevételek vannak!

Köszönöm!

Előzmény: Blöky (56)
Blöky Creative Commons License 2003.11.23 0 0 57
Szóval, a 140-es nem rövidült, csak számot váltott, mert azt az új budaörsi gyorsjáratnak adták ki...
(mint írod, 70.márc.1)
Előzmény: Blöky (56)
Blöky Creative Commons License 2003.11.23 0 0 56
Ide illik még, hogy az "eredeti" 140-es jelzését vmikor 1967-70 között 72-esre változtatták.
Előzmény: BPO-700 (53)
Grimbi Creative Commons License 2003.11.23 0 0 55
Akkor kérlek mesélj nekem a 69-es autóbuszról.
Előzmény: BPO-700 (27)
timetable Creative Commons License 2003.11.23 0 0 54
Annyival még kiegészíteném, hogy a Reptérre közlekedő 40/A eredeti száma a 27-es volt, ez az ötvenes években változott meg. És ez a főváros ostromáig valóban közlekedett, mert ki kellett szolgálnia a reptérhez tartozó gépgyárat is.
Előzmény: BPO-700 (53)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 53
A 40-es autóbusz-család közlekedés története 1940-tól napjainkig:

1940.10.01.
A 40-es autóbusz Fővám tér és Budaörs között közlekedett.
/Éjszaka NAGYVÁSÁRTELEP-ig közlekedett!/

1941.10.06.
A 40-es autóbuszok nappali közlekedése megszűnt.

1941.11.10.
A 40-es autóbusz már csak Boráros térről közlekedett Budaörs felé.
/Az erre járó 30-as autóbuszjárat megszűnt./

1944.12.xx.
A 40-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1948.07.01.
240-es jelzéssel Móricz Zsigmond körtér és Budaörs között közlekedett.

1948.12.06.
A 240-es autóbusz viszonylatjelzését 40-esre változtatták.

1950-es évek második felében:
--- A 40-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Imre utca útvonalon közlekedtek;
--- A 40A jelzésű autóbuszok Móricz Zs. körtér - Budaörsi repülőtér útvonalon közlekedtek.

1961.06.15.
40Y jelzéssel az autóbuszok Móricz Zsigmond körtér - Budaörs - Budaörs, MÁV-állomás útvonalon közlekedtek.

1963.01.01.
Az alábbi forgalmi változás történt a megszűnt törökbálinti HÉV pótlására):
--- A 40Y jelzésű autóbuszjárat megszűnt;
--- A 140-es gyorsjárat Kosztolányi Dezső tér és Törökbálint között közlekedett;
--- 140Y jelzéssel Budaörs, MÁV-állomás és Törökbálint, Munkácsy Mihály utca között közlekedett az autóbusz.

1963.08.01.
A 140Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzését 88-asra változtatták.

1970.03.01.
A 140-es gyorsjárat útvonala Móricz Zsigmond körtérről Budaörsig rövidült.

1972.03.22.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 40-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtérről Budaörsön át Budakeszi, Táncsis Mihály utca között közlekedett. (Az autóbuszok a 19,2 km-es távot 41 perc alatt tették meg.)
--- 40A jelzéssel Móricz Zsigmond körtér és Budaörs, Kötő utca között közlekedett.

1977.01.01.
A 140-es gyorsjárat viszonylatjelzését 40gy jelzésre változtatták.

1977.08.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 40-es autóbusz külső végpontja ismét Budaörs lett.
--- A 40A járat megszűnt.
--- A 140-es autóbusz Budaörs és Budakeszi között közlekedett. (Ez volt az első olyan járat, mely nem érinti Budapest területét!)

1980.08.01.
A budaörsi végállomás átkerült a Szabadság utcához, ezért idáig közlekednek a 40-es, a 40gy és a 140-es autóbuszok.

1982.09.01.
40E jelzéssel expresszjárat közlekedett Móricz Zsigmond körtér és Budaörsi lakótelep között.

1995.02.28.
Járműkihasználatlanság miatt az alábbi járatok szűntek meg:
--- 40E jelzésű expresszjárat;
--- 140-es.

2001.05.01.
A 140-es autóbusz ismét közlekedik, ezúttal Budaörsi lakótelep és Törökbálint, Bevásárló központ között.

2002.05.07.
Ismét közlekedik a 40E jelzésű autóbusz Móricz Zsigmond körtér és Budaörsi lakótelep között, az M7-es Autópályán át.
(Érdekes az 1995.02.28.-i indok!)

2003.09.01.
140E jelzéssel új expresszjárat közlekedik Móricz Zsigmond körtér és Budaörs, Törökugrató között.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!