Szia, köszönöm. Én zavarónak tartom. Ahogy írtad, pld. ajtónyitáskor is csinálja. De néha több órája áll már az autó, nem nyúlok hozzá, és egyszer csak hallom megint a kattogást.
Igen jól emlékszel,azért vettem mert szerelés szempontjából tök jó hogy nincs útba mint a Gyári ,egy csomagba 2 db -ot rendeltem az Ebay-ről,viszont azt tapasztaltam hogy nem túl nehéz a motorház tető és elbírja egy is ,ezért ha szemben állsz az autóval akkor a jobb oldalára szereltem a másikat pedig eltettem tartalékba hátha kell ,azóta eltelt 4 év és bírja ,azt tanácsolnám állj össze valakivel akinek kell és olcsóbban megússzátok !
Képeket talán majd holnap tudok produkálni ha engedi a fűnyírás meg a többi családi házas teendő !
Nekünk 2012-es zafira c-nk van, és még nem figyeltem meg ezt a hangot, de majd még leellenőrzöm.
Egyébként, ha jól tudom 2014-ben kicsit megújult a modell. Már navi 650/950 van benne (nem navi 600/900), és kötelező lett (úniós rendelet) a keréknyomás szenzor (a miénkben még nincs). Lehet ebben is más.
Azt hiszed nem volt hivatalos Opel szervizben ? Soroksári úti, Üllői úti szerviz, de más kisebb helyen is voltam. Nem a főtengely szenzor csere volt az első ? Mondj valamit az egyről,a kilencen már túl vagyok. Mindenütt csak ment a találgatás,de az idejüket és a hiba kiolvasás meg kellett fizetni. Csak locsolod a pénz találgatásokra. Ide legtöbbször akkor ír az ember amikor már tanácstalan. A balesettel kapcsolatban, ha ez lesz, ha az lesz........ Ne parkolj az utcán és olvas a kocsiba, mert az nagyon veszélyes. Az ülésem is kiszakadt úgy eltaláltak hátulról, ha a család is benn van mi lett volna...........
Szia! Ugyan ezt a hangot adja az enyém is (2hetes Zaf-C) abban az esetben, ha ébred a rendszer valami miatt. Mondjuk ajtónyitás, vagy hasonlók. Szerelőként is úgy gondolom, hogy ez nem hiba, inkább csak jelenség.
Az AC témában teljesen egyetértek mindenki gondolkodjon el rakta lehet drágább a jávítás de sem magát sem az utasait valamint nem utolsósorban az esetleges más résztvevőket egy megfelelő javítás után nem sodorja veszélybe...
Amügy meg ha kiderűl egy baleset után és mondjuk életben marad a tulaj szerintem minimum szándékosan elkövetett veszélyeztetésért és nem fokoznám a tételeket de biztosan még mást is a nyakába varnak az illetőnek meg annak is aki konkrétan megcsinálta.
Remélem, tudod, miért a vezérlő adja az áramot az ac-nek....
Amikor mész az autóval, a computer kap egy forgásjelet a motortól, ezért ad feszt az ac-nek. Amennyiben pl egy másik autónak, fának ütköznél, és összetöröd a kocsit, vagy megsérülsz, beszorulsz, vagy elájulsz, leáll a motor, de ugye gyújtáson marad. Ilyenkor ha a motortári benzinvezeték elszakad, a computer forgásjel nélkül leállítja az ac-t, neked meg ha szerencséd van, az ac tolja 80 liter/ óra sebességgel a forró motortérbe a benzint. Ha elszakadt a cső, rámegy a forró kipufogóra, és 5 perc alatt ott ég bent a család.
Konkrétan én amerikai autók alkatrészeivel foglalkozom, típust annyira részletesen nem ismerem, de ha ilyen véletlenszerű leállás történik azért 10 autónál 9-ből a főtengely szenzor a felelős.
Nekem G Astrám (1.6 16v benzin x16xel) csinálta ugyanezt egy ideig. Az ok a vezérműtengely (fordulatszám) jeladó csatlakozása bizonytalanná vált (oxidáció). Széthúztam és összedugtam néhányszor és attól fogva jó lett. A hibakódod is ezt mutatta, amikor kivillogtattam. Jellemzően esős párás időben fordult elő.
Rendeltem kínából egy WIFI-s OBD cuccot amire feltudom csatlakoztatni a telefonomat, és ezzel folyamatosan tudom valós időben monitorozni hogy mi történik, ezt még megvárom kb 2-3 hét mire itt lessz, hátha látok valamit a leálláskor.
Semmire nem fogsz menni vele, pár alap adatot fogsz csak látni.
Noha eddig még senki se szólt hozzá az elektronikus kézifékkel kapcsolatos kérdésemhez (34080), azért még reménykedem, hátha lesz valaki aki kipróbálja a saját kocsiján és leírja mit tapasztalt.
Én tovább vizsgálódtam, és úgy tűnik, hogy ha bármi feléleszti az "alvó" can buszt, akkor csinálja az elektromos kézifék az előbbi hozzászólásomban taglalt zajt. Ez lehet akár a világításkapcsoló elfordítása vagy más.
Feltettem a felvételt (128kB wav file) az uploadfiles-ra, referenciaként, hogy mit hallok, illetve egy kép arról, ami kiadja a hangot.
Próbáltam. 1 napig nem volt rajta. Szikra van benzin szivattyú megy. Az injektorok nem dolgoznak. Vettem egy kütyüt de nem csatlakozik a vezérlőhöz. Gondoltam hátha megmondja mi a baj. Hódmezőn meg nem találok olyat aki eljönne kiolvasni mi baja van.
Egy sima 12v égő, könnyű észrevenni mikor kialszik. Nekem a direktbe kötés megoldotta a problémámat. Kőbányán a Mázsa utcában volt egy kis villamossági műhely, de ha jól emlékszem átköltöztek a Száva utcába. (egy-két sarok) A Főnököt nem hagyta nyugodni a probléma de megtalálta.
Köszönöm :) , a motortérben van két 40A-s de hiába veszem ki nem áll meg az AC, létezik hogy 60A lenne az AC biztije?
Holnap csinálok fotót, ott van a relés doboz mellett vagy 8db biztosíték, ezek szerint ott lesz valamelyik, de még ki kellene találnom melyik a kábel és a led megvan, már csak azt kellene tudnom melyik lehet az AC.
Ha kiveszem akkor utána mennyi idő kell hogy leálljon a motor? elvileg egyből le fog állni vagy várni kell még elfogy a nafta? Vagy be sem fog indulni?
Amikor leáll utána gyujtás le és indítod újra, beindul és minden megy tovább mint ha mi sem történt volna?
Az enyém alap esetben akkor áll le amikor állok egy piros lámpánál, fogja magát leáll és ennyi, amitől durvul a helyzet hogy már vagy 3* előfordult hogy haladás közben 40-50km-s sebességnél is képes volt leállni, ez azért már eléggé izgalmas tud lenni, főleg ha jönnek mögötted. És jellemzően a leállás utáni újraindításkor a kis kulcs, és az ABS jelző lámpa égve marad, de ha leállítom "normálisan" akkor kialszik, hibakód alapból nincs, tehát még mielőtt az ECU bármit tehetne veszik el a feszültség, gondolom Én.
Rendeltem kínából egy WIFI-s OBD cuccot amire feltudom csatlakoztatni a telefonomat, és ezzel folyamatosan tudom valós időben monitorozni hogy mi történik, ezt még megvárom kb 2-3 hét mire itt lessz, hátha látok valamit a leálláskor.
A héten kanyarodáskor állt le 1-s fokozazban, tehát remek szituációkra képes.
Nem tudom mit kellene mág kezdeni vele, lehet végső elkeserdésemben rendelek egy felújított vezérlést+immo karikát ebay-ről, bár 99,9% hogy annak semmi baja nincs, max lesz egy csere vagy eladom.
Azt kellene valahogy kipróbálni, ha valakinek egyező motorkódja van és ugyanaz a vezérlés, kicserélni a kettőt és tesztelni, tudom macerás, de már nem nagyon látok megoldást erre, és akárkihez fordulok mindenki csak széttárja a kezét.
Ha esetleg képekkel tudnád dokumentálni a csövek helyét. meg hogy mit hol tisztítottál ki rajta, esetleg még a megoldás is meglesz, megköszönném ha elküldenéd, akár ide, akár ide gzsolt19740109@gmail.com
Csak az tudom, hogy mit csinált a villanyszerelő. Először próba lámpát kötött az AC-re menő vezetékre. Azt kellet figyelni, hogy motor leálláskor ez a lámpa
alszik ki először vagy a műszerfal kontroll lámpái gyulladnak ki. Második - harmadik leállásnál már érzékeltem, hogy a vezérlő előbb elveszi az áramot az AC-tól. Innentől a gyújtáskapcsoló add áramot az AC-nak, a vezérlő kikerülésével.
ma óriási szerencsében volt részem. Sikerült -munkába menet- néhány kilométert -de tényleg csak néhányat- :) araszolnom a dugóban, dombon lefelé. Ha mondjuk kb. 1000, 1500-as, de 2000-es foldulat alatt, motorfékkel gurulok és kinyomom a kuplungot, 10-ből 9-szer leáll. Amikor nem, akkor szerintem az RPM volt magas. Hátha ez mond valakinek valamit. Annyit tudok, hogy motorféknél nincs üzemanyag, de más mechanizmusokról nincs fogalmam. Lehet -kvázi- nem nyitja elég gyorsan a csapot? Ha sikerül hétvégén megnézem a már szóbakerült leszakadt vezetékeket, meg leveszem azt a vákuumcsövet, hogy koszos e. Valami külföldi fórumon olvastam, hogy ugyan ott van egy 1mm-es lyuk, amit eltöm az olaj és azt is ki kell pucolni, különben nem szellőzik valami.
Szombaton hazaérve leállítottam az autót minden rendben volt. Azóta nem indul. Szikra van benzin van. Hibakód mentes volt a motor. X18xe1 motorkóddal van zafi. Valakinek valami ötlet?
Fontos tudnivaló az Opel tempomatjáról (nem derült ki hogy ezt tudod e) : minden indítás után kell legyen egy fékpedál lenyomás mert csak ezután működtethető a tempomat.