Ha érdekel a Cessna típusú kisgép és szeretnél vele repülni egy jó csapatban, akkor csatlakozz a Cessna Clubhoz. A kezdőket is szeretettel várjuk oktató pilótáink segítségükre, lesznek. Minden pénteken Vfr túrát tartunk. www.cessna-club.extra.hu
Már kb. 5x utaztunk ezen az útvonalon. Most nézve a pilótafülkéből teljesen más az élmény. Legutóbb tavasszal, áprilisban voltunk és annyira idegen volt a pályairány, hogy azt hittem, más reptéren szállunk le. Teljes kőrt írtunk le a város felett. Valószínüleg nem engedtek elsőre leszállni:)
Írigyellek, hogy a fülkéből nézhetted végig az utat.
Szeptemberben vagy novemberben ismét megyünk. Megpróbálok valahogy bejutni. Többször láttam már, hogy nyitva a pilótafülke ajtaja. De eszembe sem jutott, hogy alibi WC-re menéssel belessek.
de az a meglepetés ért, hogy az eredeti leckék száma 4 db, mig a Klátyik István fordítási anyaga 3 leckét tartalmaz. Egyeztettem az angolnyelvűt a magyarral és valóban a 4.rész nincs meg.
Nem tudom, hogy ez szándékos, vagy csak én nem találom.
Ez lenne a negyedik rész:
PMDG 747-400/400F TRC4: LNAV-VNAV 4-1
Ha valakinek megvan ez a negyedik magyar nyelvű rész, köszönettel átvenném.
A FS2004-be akárhány sceneryt be lehet rakni?Mer a 2002-be egyszerre betettem 8-10-et aztán dögledeztek a repterek.Akárhányat oda külön-külön betehetek?
Már írtam, hogy próbálkozom a PMDG747-400-400F FMC proramozásával. Találtam is az IVAO oldalán anyagot hozzá, amit Klátyik István fordított eredetiből /megnéztem a program angol nyelvű eredetijét a program tutoriáljában/.
A leírás és így a lépésenkénti bemuttatás a KBFI-KMWH utvonalat hozza példának.
De a programban nem ez az útvonal szerepel, mint minta útvonal. Legalábbis az én lemezemről felinstallált PMDG747-400-as gépnél nem.
Az oktató anyagban az szerepel, hogy tömörítsem ki a zip fájlt és akkor minden a helyére kerül. Nálam nem!!
De ha így nem megy akkor a következőket csináljam:
PMDG-744-TRC-Lesson 1. sav
PMDG-744-TRC-Lesson 1. FLT
PMDG-744-TRC-Lesson 1.WX
fájlokat tegyem a megfelelő helyekre.
A megfelelő helyek meg is vannak, de a fájlokat nem találom.
Mivel ez az anyag 3 leckéből áll, 3 ilyen fájl csomag van valahol.
Kérdés és a kérés a következő: ha valakinek megvannak ezek a fájlok, nagyon megköszönném ha eljuttatná e-mailban.
igen ezeket én is olvastam tanulok rendesen:) Köszi, de abban segíts te, vagy Ti melyik műszert nézitek a gurulásnál a 20-as határ betartásához?
A leszállás meg az elmélet okés.. csak a műszerek nem, sajna magyar leírás nincs ezekhez csak a repülés elmélet... értem hogyan mihez mérjük a sebességet, de hogy a Szimulátorban ez miképp van... hát az felemás
Van abból a sebességből több is, csak nézz szét ! :)
Az egyik a levegőben mért sebesség. Ez földközelben azért más, mint a földhöz viszonyított sebesség, mert a szél is hozzáadódik. Nagy magasságban pedig a ritkább levegő miatt mutat sokkal kevesebbet. Ettől függetlenül ez a sebesség az irányadó a repülőgép vezetésénél, mikor kell fékszárnyat nyitni, és minden egyéb ettől függ!!! Ebből kifolyólag van a másik, a földhöz viszonyított sebesség, GS szokta jelölni. Ennek a repüléshez semmi köze, mert ha pl. egy 50csomós hátszélben haladsz a cessnával, ami úgy 100kts-val halad a levegőben, akkor a GS mutatna 150-et. Viszont ugyanekkor, amikor a GS 100-at mutat 50-es hátszélben, már rég átestél, mert a levegőhöz képest csak 50-el repülnél, ami viszont nem elég a levegőbenmaradáshoz. Ezért írtam azt, amit az előbb. Ennek leglátványosabb megnyilvánulása a repülőgép hordozókon történő fel és leszállás. Ilyenkor a hajó mindíg szélirányba fordul, és teljes sebességgel halad. Ez mondjuk 20csomós szélben, 30csomós haladási sebességnél a fel/leszállási sebességet a hordozóhoz viszonyítva 50-el csökkenti. Azaz amíg a fedélzeten áll, a szárnya már akkor is 50csomóval "repül"
És lehet még sebességet nézni az egyes navigációs pontokhoz képest is. Milyen gyorsan közeledsz/távolodsz. Ami megint érdekes lehet, ha túl közel vagy hozzá, vagy nem pont felé repülsz.
Eddig be volt ikszelve, most kiszedtem, és mentem egy kört Budaörsről. Sokkal jobbnak tűnik a dolog, még a földön taxizás közben is! (Ezt nem is írtam, de a gond taxizás közben is megvolt: gurulás közben folyamatosan balra kellett nyomnom a pedált.)
Akkor most már csak azt kérdezném, hogy mi a tüdőre jó az "autorudder" azon kívül, hogy megpróbál kinyírni??? :-) Repülés közben pedig tudok rendesen kormányozni! (Eddig alig reagált a sárkány a pedálozásra, most meg mintha megtáltosodott volna!)
Ha jól értelmezem, a "pipált rubrika" a "könnyíti" a realizmust... De ez pont keresztbe tesz!
Mégegyszer ezer kösz! Holnap repülök többet, majd megírom a további tapasztalataimat!