Van egy olyan problémám a kisfülkés mtz80-ason, hogy az új vízgomba és új vízóra nem működik.
Az órához áram megy, mert kimértem. A gombához csak egy kábel megy. Az órán három kiállás van: az egyik alatt a kis b betűhöz hasonló orosz betű van, a másik alatt pedig a nagy a betűhöz hasonló betű van. A a harmadik kiállás az óra megvilágításához kihagyott kis cső mellett van és a kettőt egy fémlap köti össze. Alatta egy fordított nagy t betű van. Feltételezem, a földelés lehet, csak nem tudom, hogy csak a világításnak a földelése-e, vagy az egész óráé?
Szerintem a tárcsa kopásáig bírnia kéne. Mi is csinálunk rövidebb földeket és a tárcsát mikor cserélni kell a csapágy még használható állapotban van.
A csapágyat sűrűbben zsírozd. Oldalt ha leveszed a dugót akkor befér hozzá a zsirzó feje.
De lehet, hogy a kinyomószerkezeted nem egyformán feszít, így a csapágy egyik része van csak megterhelve kuplungoláskor a másik meg nem. Rozsdadarabok és ferodolpor is okozhat néha meglepetéseket a szerkezet működésében.
Talán a rugók vagy a kinyomóvillákat is érdemes lenne egyszer cserélned.
Ott valami más gond van.Én is sokat kuplungolok,de csapágy mindig kibírta a lamellát.3 mm től ne állítsd messzebbre a békáktól,inkább a rudazatára tegyél a sasszeg helyett egy gyenge vissza húzó rúgót.Csapágyboltba meglehetne próbálni hátha lehetne minőségibb csapágyat találni helyette.Nem egyben a fülekkel,csak a csapágy részét.
Kinyomócsapágy gondom van, semmi mással nincs gondom csak azzal még a kuplungja is oké.
Kis háztáji kerteket csinálok sokat használom a kuplungot. Tettem már bele originalt meg már valami kinait is de mindig egy idő után szét hullik és roppantul kellemetlen a cseréje. A kinyomóvilláktól a csapágyat már 5mm hézagot állítottam, hogy még véletlenül se vigye.
Az elején a 80-82-nél még volt az olajhűtő alsó fémcsövében egy leeresztő csavar, de valamiért ezt elhagyták belőle. Én szét szoktam szedni a gumicsövet az olajhűtőről, és onnan is kiengedem a fáradtolajat. Úgy megy bele 13-13,5 liter motorolaj
egyiknél se folyik vissza az olajhűtőtől az olaj a karter kialakítása más a szervó szivattyú alatt a karter alsó fele más csapottabb a d 240 blokké azért hogy ha van első hajtás elférjen a kardán
Jó hogy feljött ez a téma, mert nekem is ugyan ezen motoros 50-esnél kell olajat cserélnem. Kevesellem azt a 11 litert. Könyve 15 litert ír tudtommal. Nem próbáltad meglazítani az olajhűtő valamelyik csavarját, hogy lejöjjön onnan is?
Ok ez természetes,azért teremtődtünk hogy segítsük egymást..De komolyan rosszul esett az urazás.38 vagyok a feleségem 30 és még sem uraz hiába várom(de már kezdem túl öregnek látni,magamhoz képest),szerintem te is a körül lehetsz.Amúgy meg akik uraknak is tartják magukat,nekem azoktól általában kinyílik a pofám.
Köszönöm kolléga úr, igen mint amikor először ültem traktorba. :)
Ha játszok a gázpedállal, azon kívül semmi pamacsot nem ereget. A hidraulikától féltem, de az kellemes csalódás volt, nem kell hátra tolva tartani a kart, kicsit szorosabbra van húzva a csavarja, hátra tolom és magàtól fel emeli. :-)
A sógor állította a füst csavart, nekik 2 952.3 As is van :-D
Nagyon faca hangja van.Látom a füstcsavar is oda van hajtva,ahol kell hogy legyen.10 évvel fiatalabbnak érezted magad remélem az első kerülő után ??Menet közben nincs semmi pipálás ??
Ma végre megvolt a munka közbeni próbája az újfajta termosztátháznak és a 82 fokos termosztátnak az 50-esen. Munka közben a manuális hőmérő 80 +-3 fokot ingott csak, hazaérve rámértem kíváncsiságból lézeres hőmérővel, gyönyörűen 82-83 fokot mutatott a hengerfej hátsó részénél és a melegítő vakdugójánál. És ezt a hőfokot viszonylag rövid járás után elérte, szóval azt hiszem megérte a befektetést :)
Sziasztok menyit érhet mtz 550 gép 1.5 év müszaki van gumik 50 százalékosak hátsó függesztőrész fele nincs meg +1,2 hidr cső, öninditó , motr váltó jó, kb 2 éve áll , kormány holtjáték nagy
az első szalagnak az a szerepe hogy kikapcsolt állapotba ne forogjon a kardán ha túl feszesre van állítva nem engedi el a dobot és sokkal kisebb terhelésnél csúszni fog a hajtás az elsőn lazíts nyugodtan
ha leold a kuplung a hangját ,rezonanciáját átveszi a gép is olyan érzés mindjárt szétesik minden
Ha középállásba teszem, és kézzel meghúzgálom a rudakat, akkor az még nem elég. Az elsőn még marha sokat kellett tekerni, de az már csak fogóval ment.
Az igaz, hogy így a bekapcsoló kar nem megy koppig előre. Ha a hátsót jobban meghúzom akkor meg hátra se megy koppig. Most hátra okés, de előre nem. Nyilván tekerni kéne rajta vissza, de akkor meg nem biztos, hogy elég lesz a nyomatékhoz.
Igaz, hogy vizes, saras volt a talaj és ez is közrejátszhatott.
Ami még érdekes volt: a talajmarón gyárilag van egy kuplung, ami nyilván szétkapcsol, ha túlterhelést kap. Amikor ez megtörtént akkor a traktor hasa alól is olyan hang jött, mintha ott is valami szétkapcsolna, engedne. De ott ugye nem tud. Mi lehetett az?
A féken nem kellet volna húznod.Középállásba kell tenni a bekapcsoló kart,és mindkét csavart meghúzni ütközésig,majd mind kettőt visszahajtani egy kört.És ennyi.Talajmarónál illik a rúgóját összehúzatni rendesen,hogy erőből nyomja a fékszalagot.
Kikapcsolt állapotban a hátsó volt laza, azon tudtam is húzni kézzel. Bekapcsolt állapotban elvileg az első lenne laza, de nálam nem volt. Fogóval bírtam rajta húzni, így jobb lett, tudtam vele dolgozni, de nem az igazi. Viszont a krumpliszedő kombájt simán elhajtotta idáig. A talajmaró és a nedves talaj betette neki.
Urak, az miért van, hogy a tlt nem ad le nyomatékot. A műtrágyszórót simán vitte, most meg talajmaróznék de csak üresen forgatja. Mikor beteszem a talajba nem forog, komolyabb gázra elkezd, de haladni nem tudok vele. Amint ujat fogna megint megáll. Tavaly lett teljesen felújítva a hasa alatt is, meg hátul is. Kuplung lenne? Szagameg ilyesmi nincs. A váltó pont úgy működik mint eddig.
Annyi lett, hogy pár napja csúnyán elaladtam a sárba, úgy kellett kiásni, és akkor a kuplunghoz ment egy csomo sár meg homok.
Nekem a 2010-es traktoron,a legöregebb 2001-es volt a legfiatalabb meg 2008.Nem látszik köztük most sem különbség.Jól belehetnek azért raktározva,a gyárban gumiból.
Oroszban belshinától lejjebb ne add.De inkább valami komolyabbat,cultor/mitas/stomilból keress.A sima diagonál is belőlük,szebben szalad mint akármelyik orosz radiál.Nekem 10-12 PR-stől kisebb nem kell az udvaromba.
Nekem tizenévvel ezelőtt a dneproshina hamarabb öregedett, mint a voltyre... Állítólag a dneproshina gyár fél-egy-két éve megszűnt... Úgyhogy a dátumbélyegzőt azért figyeld...(bár én is vettem 3 éves gumit újnak...)
Valahol falsot kap szívó oldalon vagy a szivattyú tömítésénél vagy a gumicsönél mind kettőt érdemes cserélni
Ha így néz ki ami szét hullott akkor ez orosz gyors csatlakozó ha nem hozzá való speciális köz csavart tettél a cserés helyére az ellen darabjádól is ki kell venni a rugót golyót rugó tartót és jó lessz
Köszönöm! De ez nekem nem lesz jó mert én most egyedileg akarom össze rakni a vezértömböt szekciónként. A felújító készlet nálam nem játszik. És még a méreteiket sem írják. Na mindegy szétszedem aztán majd lesz valahogy.
teljes felujjitáson vagyok túl a piros csodán viszont két dologba megakadtam az egyik az az hogy nagyon habzik a kormányszervó olajom mitöl lehet a másik pedig a hátsó munkahengerem egyik tömlöjénél ki kellet cserélnem a közcsavart és volt egy rugó egy kehely és egy golyó szétugrott és fogalmam sincs hogy lehetett!tudnátok segíteni?
Sziasztok. Műtrágya szórót kell vennem nagyon kevés használatra. Olyan kérdésem lenne, h ezeknél ugye eleve több anyag jut oda ahol elöl nem tudja elteríteni? Tehát ugye általába van egy íves lemez hajtva az elejére, h ne a traktorra szórja. Aztán lepotyog ami annak neki szóródik.Gondolom a komolyaknál ez megoldott, de nekem egy nagyon alap kicsire van szükségem.
Na megoldódott, most végeztem éppen vele. 2 dolog történt. Kivettem a biztonsági szelepből a rugót és a golyót. Bele is tudtam kukkantani. Sajnos az ülék szét van verődve valamint a golyóba is megvan az ülék lenyomata. A golyót kicsit políroztam valamint összerakáskor ügyeltem, hogy sértetlen felület érintkezzen az ülékkel.
A másik, hogy a kúpos szelepből a régit raktam vissza az ujnak a rugólyával, mivel az erősebbnek bizonyult. Az eredmény kiváló, még ha a biztonsági szelepes megoldás ideiglenes is. A végén 170bar nyomásra állítottuk. Simán tudtunk 200bart is. Most 600-as dordulaton 110bar, 1000-en már 160bar. 170-nél ügyesen szabályoz. Kíváncsi leszek gyakorlatban mit mutat.
A mostani tulaj tud igényelni új forgalmit majd át iratod beírják a forgalmiba a tulajdon változást leműszakiztatod majd műszaki adatlappal újból okmány iroda és megkapod a nevedre szóló forgalmit
Hát erre a kisebb luk nagyobb luk nem tudok mit mondani.Szedd szét ha nincs felszorulva,meg a fészek is a helyén,akkor tedd be egy próba erejéig a régi szelepet.A fészket ne bántsd annyit kibír. Ha így rendben lesz akkor a luk átmérője különbsége a gond.Valahol volt egy videó is az elosztó működéséről(hogy minek a luk rajta)de meg nem találom sehol.
Na várjál, ennél a résznél van ellentmondás, itt lesz a megoldás, mármint a kúpos szelepnél.
Most nézem a nagy könyvben az ábrákat. Van egy robbantott ábra ahol a D részlet mutatja az áteresztő szelepet. Ezen a 34, 35, 36-os rész nem tudom mi, az enyémen ilyen nincs. Amit kivettem azon sem volt, amit betettem azon se. Egy sima furat van rajta. Ami feltűnt, hogy amit kiszedtem azon nagyobb átmérőjű volt a furat, mint amit betettem. Még meg is piszkáltam a furatot, bele is fújtam, hogy mitől van ez eltömődve.
Igen 99%.Csak előbb csavard ki a nyomásállító csavart.Kis tükörrel néz rá fészekre is,mert jártam már úgy hogy ferdén bele feszült nem ült fel rendesen.Kúpos szelepet olyat vettél mint ami benne volt ?? mert megvan melyik hová való.A kis rúgósat nem lehet betenni,az helyett amin csak kicsi luk van.
Nem tudom. Most raktam bele egy teljesen újat. Az ellendarabját is cseréltem. Sajnos szerintem rosszabb lett a cucc, mint volt.
Két példa:
Eddig ha alapjáraton a hidraulika kart lenyomtam akkor ugye a hátulja emelkedett, amikor végállásba ért akkor a kar visszaállt alapállásba. Most nem, csak ha gázt adok.
Ha a 3 fejes ekét beleengedtem a földbe, de valami miért meg kellett állnom, és ki kellett emelnem, akkor ha fogásban volt is az eke simán kiemelte. Most ha felmelegszik az olaj, akkor gázon sem emeli ki. Vissza kell tolatnom egy kicsit, hogy a föld lehulljon a vasakról és úgy már emeli.
Ami még megtörtént, hogy a hidraulika szivattyú nyomó ága, ami még fém cső volt, ki lett cserélve hidraulika gumi csőre, aminek kisebb a belső furata. Van benne könyök is, az meg pláne kisebb átmérőjű.
Erre tudok gondolni még, mert a többi hozzányúlás mind építő jellegű volt. Ugye a kúpos szelep lett cserélve és a vezértömbnél lévő gömb karok perselyei.
Lassulásmérővel mérték még tavaly az Mtz-t. Fék, kormány, világítás, esztétika (festés, üvegek, visszapillantók, ablaktörlő, mosó ) legyen rendbe... Vonófej levegőrendszer pótkocsidugó, ha vontatni akarsz, legyen rendbe... Gumik aránylag jók legyenek, ha kell, kérj kölcsön jó állapotút. Műszaki előtt mosd le, hogy ne ússzon az olajba...
Ilyen fojtó szelepes mérőóra van. azzal mértünk most is a hátulján, csak annyi, hogy el volt zárva, tehát az olaj nem folyt. Azt mondta a szaki, hogy a szivattyú mérésnél ki kell nyitni, és a nyomás mellett az átfolyó litert is méri.
Kíváncsi leszek hol a hiba, mert ezek a részek már drágák....
nem tudtam hol feltenni a kérdést, itt biztosan van köztetek piros rendszámos tulaj. Az volna a kérdésem, hogy egy piros rendszámos verda műszaki vizsgája ugyan olyan szigorú mint a fekete rendszámosé? fékek, kormányzás rendben hogy jónak kell lenni de rozsda, emisszió ilyesmi ezeket is komolyan veszik? mivel úgy is csak 25 km/h a végsebesség elvileg nem kellene olyan szigorúan venni mint olyan gépjárműnél ahol 150 km/h-val is lehet menni.
Megfelelő műszerrel mérj! Direktbe nehogy rá kösd az órát! Egy kézi vezérlésű ,fojtó szeleppel ellátott órával mérj ,amennyiben komolyabb műszered nincs!!
Ezért is gondolkodom így megcsinálni, nem nagy ördöngösség, még lesem kell vágni csak olyan biztosítót kellene csinálni ami arra rá megy, plusz egy lukat fúrni és abba menetet vágni.
ÁÁÁ nem hinném a nyuszin is így van mégsem nyom lefele az sem.
Szétszedted,megcsinálták menyibbe jött ??Vannak kétségeim az ötletedben.A munkahengerben van e persely a csapnál ??Mert ha nincs akkor csak ott fog fordulni,és szerintem hamarább megeszi kenéssel mint kenés nélkül ha bír az emelőkar lukaiban is.A nyuszinál amúgy szépen megvan oldva.Ha csak keresztül fúrnád a csapszeget és mindhárom fordulási ponthoz is fúrnál 2es lukakat ?? De ha úgy szeretnéd mint a nyuszinál akkor elég lenne a kalap egyik oldalát levágni,és a helyére hegeszteni 2-3 centis ékanyagot az elfordulás ellen. Az új típusok két irányú munkahengerrel jönnek,a többi része meg úgy néz ki mint a mieink,rá nem tudok jönni hogy miért.Tudhatnak nyomni lefelé is,vagy csak lehet olaj felül is benne a munkahenger jobb kenéséért ??http://webaruhaz.habi.hu/termekek/23057/Munkahenger_SALEO.html
Kolléga úr, ma nézegettem a new hollandon miként van rögzítve az emelőkarban a csap, és megfordult a fejemben erre is ugyan úgy rögzíteni és zsírozhatóra megcsinálni.
Holnap vagy holnap után viszem felújító műhelybe. Majd ott gyártanak bele valót, meg csináltatok tartalékot is hozzá. Tetszik ez a rendszer, hogy milyen könnyedén emeli a nehéz dolgokat. :)
Előttem, permetezés(vontatott) talajmunka, vetés, egyedül a szántásnál ha használhatták valamikor az erőszabályzót. Viszont el volt törve benne az erőszabályzó tengelye vagyis csak a vége volt letörve ami ki jön a házból alul https://forum.index.hu/img/indafoto/nem_elerheto.png
Mikor azt meg csináltam, kíváncsiságból azért kézzel kipróbáltam miként működik, és ahogy fordítottam előre fele lassan elkezdte emelni a hátulját semmi durvaságot nem éreztem rajta, pedig hideg volt az olaj is.
Nyomást max nyáron ha fogok tudni mérni meleg olajnál :)
Egy kis gondom akadt még vele, az a munkahengerhez nem kapok javító készletet, nem a 90-es van alatta hanem csak a 80-as. azon gondolkodom el kellene vinni felújítani.
Mit dolgozott előtted ? Nálunk 2000 óra alatt mind meg adta magát.Az erőszabályzójával dolgoztál már,nem emelget durván nagyokat ??Meleg olajnál mekkora a hidraulika nyomása ?? Mondták hogy vegyem vissza a gyári 200 bárt 160-170 re mert elég neki az is,de nem akartam piszkálni.
Vizuális típusú ember vagyok, ha valamin elkezdek gondolkodni azt el is képzelem :)
Nem akarom én kifele szedegetni, jól van az úgy ahogy most van, ha meg szórakozik akkor kap majd új szelepet hortról, de remélem nem a közel jövőben :)
2200 órás gép remélem bírni fogja sokáig, vagyis az én éves 150-200 órámmal :)
Csak nem tudom érthetőre leírni.Mintha két O gyűrű egymás mellett lenne,és az aljuk egybe lenne.És ott ahol egybe vannak,sarkosak.De nem kell ezen agyalni,egy-két kivevést kibírnak,utána meg az egész tömböt kell úgyis cserélni.
Úgy néz ki hogy egyik fele két O gyűrűnek egymás mellett,a másik fele meg téglalap alakúnak. D: szétvágva úgy nézne ki mintha a d téglalap lenne a kettős pont meg O gyűrűk,és egymásba/egybe lennének öntve.
160 a szivattyú üzemi nyomása, nyélgázon nem biztos, hogy kellene járatni. Így is több mint a tömbre megadott gyári 130+- max érték. 50-es gépről beszélünk :)
Nálam még gyári a szivattyú, 1994-es mtz, gyári beállítás, plomba sértetlen, 2200 üó, 180-190 bar hidegen melegen. Sztem a 150 bar kevés lesz nagyobb teher emeléséhez, megrakott pótkocsi billentéshez is.
Sikerült beépítenem az új Hydrosila szivattyút a hidraulikába, viszont volt vele szívás. Gyári csavarral voltak rögzítve a szívó és nyomó csonkok de rövidnek bizonyulnak a gyengébb minőségű szivattyúház miatt. Szívó oldalon nem volt megtépve, de egy az egybe kijött az egyik lyukból a menet, és inkább cseréltem a csavarokat fél cm-el hosszabbra, így nem volt már gond vele. Biztonsági szelep nyomását is beállítottam 150bar-ra, kb 40 celsius-os olajnál, majd nyáron ismét rámérek, mert ilyen hidegbe nehéz felmelegíteni azt a sok olajat. Szerencsére, hogy itt említettétek, hogy érdemes újra beszabályozni a biztonsági szelepet ha volt már hozzányúlva, mivel tökig be volt tekerve, nem értem miért... ha kopott a pumpa akkor, ha rá van állítva, sose lesz nagyobb a nyomása szerintem.
Itt küldöm neked az ígért szivattyú képét! JUMZ -motorolaj szivattyúra tettem hajtókart és ezt használom,egyik lehetőségként!! Szivó cső fém,bele állítom egy műa.kannába ,a hidr. tömlős a nyomó oldal. Olyan szűkítőt teszek a hidr.tömlő végére ,amilyent a betöltésre rendelkezésre álló furat megkíván!!
Értem. Igen monoblokkos ez is, a sógoréknak van 2db ilyen, abból egy új kora óta így csinál ahogy írod nehéz függesztett géppel így szórakozik.. Ennél még ezzel a jelenséggel nem találkoztam, hogy ilyen sokat szintezne, a nagy kombinátort is mikor hoztam vele haza nem szórokozot a hidraulika. Akkor jó, oda nem hiszem, hogy nagy kell én elsőnek az oldalán lévőre gondoltam, a kisebbek van itthon készletbe. Köszönöm a segítséget :)
Jó reggelt neked is.A lentebb betett képen bal oldalt alul,dugónak írja.Csak nem teljes a kép,kettő van belőle.Méretet fejből nem tudom,ha nem felejtem el akkor megnézem egy régin.Tiéd is monoblokk-os ??Egy a lényeg alapjáraton ne hagyd felemelve ha van valami felakasztva rá.1100-1200 motor fordulatnál már hallod hogy emelget rá 1-2 percenként.Ha nem bír emelgetni(nincs elég nyomás)akkor egy kis szelepen keresztül megy el az olaj,és 10-15 perc alatt képes felforralni.
Sziasztok! Alakított már át valaki közületek sima hátsó kerekes Mzt-t segéd mellső hajtásosra? Az engedélyeztetése érdekelne leginkább,mibe fáj,mert ha nagyon drága,akkor nem akarok kinylodni vele, levizsgázik a gép piros rendszámra, alá rakjuk a másik hidat,aztán 5év mulva meg majd lesz valami,max visszarakjuk vizsgára a mezítlábas hidat.
Tuti van ilyen is de legtöbbet csak a gömbcsuklók csészéinek a kopása okozza ! Legalább 3-4 mtz-vel jártam amin állandó probléma volt a sétálás az úton ! De egyszer az egyik kollégának mondtam ezt és azt mondta meg kell húzni a gömbcsukló csészéit feszesre és megszűnik ! Utána ha ilyen hibát láttam már elő a nagy villáskulcs és meghúzgáltam a csészéket és 1 gép kivételével megszűnt a hiba !
Ne sajnálja,én is jobban örülnék ha nem ismerném.Majdnem csináltak egy tökéletes hidraulika rendszer,de csak beletettek egy 100 eurós gyenge pontot.Egyszerű mint a faék,de van benne egy szelep aminek nincs cserélhető/hőkezelt szelep fészke.1000-1500 óránként megeszi az öntöttvas házban kialakított fészket.
http://webaruhaz.habi.hu/termekek/463/Emel%C5%91szerkezet_szelep_kpl_822.html ezt vedd ki belőle szedd darabokra.Van benne pici rugó(elszokott törni)van két O gyűrű az alján(kiszokta lökni ha valaki az ülés melletti karral emelteti(azt nem szabad használni soha)),vagy a szelep fészkek be vannak verődve(a barmok nem tettek bele fészket)ha kopott verődött cserélni kell az egészet.
Én az újabb típusokból már kiöregedtem. Annyit tudnék tanácsolni,ha van helyzet és erőszabályzós vezértömb benne ,akkor azt tedd rendesen semleges állásba!!
Szép Estét mindenkinek!Esetleg tudna nekem valaki segíteni abban h miért emeli magától a hidraulikámat,és utána csak úgy megy vissza ha pl rá álok,egy 1221.3-ról lenne szó,2010-es
Ebben az egyben biztos vagyok.Enyémben a 82-esbe 90-es van,és ilyen időben úgy vált mint az autó,nyáron meg mint az mtz.Nem rossz ez a te keverésed sem,csak arra voltam kíváncsi hogy a 90-es vagy 140-eshez van e valami különbség.Váltó élettartamában nem hiszem,de ahogy mondod a csendességében meg a könnyebb váltásban igen.
sokkal tapadósabb mint a sima hajtóműolaj a zsírtól meg sűrűsödik a nullás zsír meg nem csapódik ki az olajból mivel a váltóm meg van gyorsítva zajosabb volt mint normál állapotba c olajat nem kaptam sehol hirtelen felindulásból ezt találtam ki de nem bántam meg eddig erdei tartós teszten jól vizsgázott de egy szinkron váltós vagy olyan gépbe ami a váltó olaját használja a hidraulikához nem önteném bele de a tolókerekes váltóba nekem nagyon bejött
Az 1025/1221 az a gyárból lukoil SAE 20-as olajjal jön.15w40 et ír bele az olajcseréknél,de 100 emberből 1 ha lecseréli.Mégis többet tudok belőlük 10000 óra felett bontatlan váltóval.
Abból indultam ki, hogy ha ezt bele lehet tenni, akkor a gyorsítót is. A váltó miatt különösebben nem aggódom. Részint az enyém is viszonylag rendben van, részint ha a nyolcvanasban is bírja, akkor itt is kell. A kompresszor nekem is a motoron van, a helyére a menetlassítót szereltem. Remélem annak sem lesz gond a gyorsabb váltó. Olajat én sima váltóolajat használok, annyi, hogy jövőre már rendszeresen szűrni akarom, mert hiába cseréltem le már kétszer, nem vagyok elégedett a tisztaságával. Valószínűleg régi idők "bűneit" oldja fel folyamatosan ...
Ha ez így neked is bevált, akkor alighanem én is meg fogom lépni előbb-utóbb.
7-8 éve van benn a gyorsító előtte felező volt benn de az nem tetszett
én cseréltem darázs derekat is mer az enyémbe még a rég fajta volt meg voltak rajt sérülések bőven ha az oldalán levő szám hetvennel kezdődik akkor nem kell cserélni
a kelet agros oldalon felező átalakításhoz írja
én a habiból rendeltem cikkszám alapján
a váltó is jól bírja az emelt fordulatot igaz előtte párévvel újítottam fel teljesen egyedül a kompresszor nem igazán díjazta a váltó oldalán de azt áttettem a motorra
az olajat meg mivel nincs már c olaj magam mixelem a váltóba 10 kg nullás zsír 20 liter 140-es hajtóműolaj meg 20 liter vastag lánckenőolaj
a féket kuplung tárcsát meg velük http://www.referobt.hu/ csináltatom igaz a féktárcsák darabja 2000+áfa volt de fele erővel érem el ugyanazt a fékhatást
Helló, igaz nem 50-es, de ez gyorsító váltós. Strapát, nekem még nem sok tapasztalatom van vele ez jelenleg 2208 óránál jár, nagyon jó :)
Eleinte nagyon de nagyon szokatlan volt a fordított működése, de már sikerült megszokni. Van még ezen kívűl másik két ugyan ilyen gép is azok is ilyen váltó van azok jóval többet dolgoznak de ezen része jól bírja .
én építettem be az enyémbe negyvenet simán megy kicsit zajosabb a váltó az eredeti 50-es darázsderékba nem biztos hogy be lehet tenni a váltón a kardánhajtás csapágyházát kell kicserélni +a fölső tengely is cserés ha nincs benn a zéger gyűrű helye
a motor bírja csak normális fékbetéteket kell beépíteni ,hogy meg lehessen állni
Gondoltam rá, hogy szerelek egy gyorsító váltót az 50-es darázsderekába, hogy jobban pörögjön a fuvar, illetve ne kelljen üveghangon járatni a motort aszfalton.
Csinált már valaki ilyet? Esetleg van valakinek gyárilag ilyen a gépben? Mik a tapasztalatok, bírja a strapát?
Annyi a kérdés, hogy mennyire állítódik el időközben? Gondolok itt arra, hogy összekopnak az alkatrészek, kitágulnak az illesztések és a rugók a melegtől ... De az is igaz, hogy nem patikamérleg ez. Pár "rpm" ide vagy oda nem sokat számít.
Ha meg végképp pontos akarok lenni veszek pl. egy ilyet:
Közben haver felajánlotta, hogy próbál szerezni bontóból néhány kalibrálható órát, aztán ha valamelyik jó lesz, csak azt kell kifizetni. Ez így elég gáláns ajánlat :)
Már csak egy olyan kézi fordulatszámmérőt kell szerezni, amihez tudunk kalibrálni. Szerintem lesz az ismerősi körben valakinek.
Digitális fordulatszámmérőből csak a gyári rakható rá, vagy létezik "ócsított" verzió, ami pl. csak a motor fordulatszámot jelzi ki? Mert ha már van szenzor rá tennék egy fordulatszámmérőt, nem baj az, ha van, de nekem pl. a TLT fordulatszám nem köll, és nem is akarok 40 rugót rá költeni az órára.
Spultmérővel ! A kerék agy magasságában előre beteszed lenullázod a skáláját ,majd a hátuljára is átteszed és ott leolvasod az értéket ! Vagy akár fordítva is csinálhatod ,attól függ milyen a spultmérő skálázata ! Érdemes egy kerékfordulattal a gépet előre ,vagy hátra tolni, és a mérést megismételni ! Lehet a felniben hiba ezért kell két mérés ! De ha van segítség mérőszalaggal is lehet mérni 1-2mm tévedés nem olyan nagy ügy ! Utána megméred a leghosszabbra állított kormány összekötőt és azon állítasz ha rövidíteni kell ha hosszabbítani kéne akkor meg a legrövidebbre állitottan állítasz ! Első kerék felni peremét méred belső oldalon agymagasságban és két mérést csinálsz ! Ha 3mm re állítod akkor benne leszel a hibahatárban ! A Gömbcsuklók csészéjét itt is érdemes utánállítani másként nem sokat ér ha valamelyik lóg !
A hidraulika tartály tetejénél ,a gép baloldalán, van az önindító reléje gondolom leégett ! Olyan kis fém dobozka ! Az azért van a rendszerben hogy a gyújtáskapcsolót védje ! Sok járművön nincs olyan én kidobnám belőle csak bajok forrása !
Sziasztok!Kérem segítsen valaki!Egy munkaeszközt kapcsoltam fel az MTZre,csak sajna későn vettem észre,hogy a kutya megpocsékolta kissé a vill.kábelt.Azóta csak kívülről indul,de ott is csak kb:5cm-es vezetékkel,ha már kicsit hosszabb úgysem indul.Biztosítékok jók.Mi lehet,hol lehet a hiba?Köszönöm a segítséget!
Tuti nem a régi 50 generátoron nekem sem volt bekötve a 6 lábból csak kettő és nem volt baja ! Igazából ha minden működik nem is kell csak a töltő szál és a gerjesztésé ! A beépített szabályzósokon, meg már csak a töltő szál van meg a töltésjelző lámpa !
Mivel sürgős volt, bekötöttem a két ismert (?) pólust, a harmadikat egyelőre jegelem. Beindítás után a feszültség alapjáraton 13,6-ra emelkedett, a töltés jelző gázfröccsre fürgén reagál, szóval bizakodó vagyok ... hátha nem b*.*m el!
Az egyik az hogy hogyan kell beállítani a kormány összetartást ?
A másik pedig az hogy ha jobbra tekerem a kormányt akkor másfél fordulatot tudom tekerni ha pedig balra akkor csak egy egészet és egy negyedet mit tegyek vele?
A GooglePlay-en találsz többet is, ha beírod, hogy "párhuzamvezető". Én most a Farms Field Navigatort tesztelem. Az elvileg ingyenes. Népszerű még az AgriBus NAVI. Ez "ad supported", vagyis az ingyenes verzió alatt reklámok futnak.
Mindegyiknek közös jellemzője, hogy a telefon/tablet belső vevőjével nem ér semmit, mindenképpen be kell ruháznod egy külső (pl. bluetooth-os) vevőbe, ha szubméteres pontosságot akarsz, ami már a műtrágyaszóráshoz is elengedhetetlen. Én még nem rendeltem meg a vevőt, szóval érdemben nem tudok nyilatkozni róla, de webshopokban olyan 30 ezer körül kezdődnek.
Az a hullám jel az a váltóáramú része ! Régen külön volt a töltés és egyenáramot igénylő részek és külön a váltóáramról működő részek ,pl lámpák ilyesmi de ez a régieken volt hogy most hogy van nem tudom ! De a multiméter megmondja hogy azon mi jön ki váltó vagy egyenáram !
Triviális dolog, de sietnem kell, és hirtelen nem találtam megbízható infót:
A hárompólusú generátort hogyan kell bekötni? Gondolom a "+" jelzésű a töltő, a "д" jelzésű a gerjesztő, de mit kell kötni a "~" jelzésűre?
Most egy kétpólusú generátor van a gépen, de már visít, mint a körfűrész, néha tölt, néha nem, szóval cserés. A jelek rajta felismerhetetlenek, szóval az nem segítenek, a kapcsolási rajz meg megint nem nagy segítség, mert azon nem látszanak a generátor jelzései.
Szivesen,de nekünk már kéttárcsás Rauch mds van egyik haverral közösen használjuk.Az már teljesen más,ezen ki be,előre hátra is lehet a lapátokat állítani :)Ugyanilyen:
Előtte egy lengyel egytárcsás volt,de szértohadt a tartály állandóan,az le lett selejtezve már rég. Ott a két súbert is lehetett a karokon állítani kontra anyával meg lehuzni. Emlékszem mi azon is állítottunk,nem egyformán nyitott ki mindkettő. Előtte meg egy FAZA volt,azon nem lehetett semmit állítani,csak a lapátszöget 3állásban.
Megvagyok. Az zavart meg, hogy a belső csészék még nálam is aluból voltak. Mivel nem mozdultak olyannak tűnt, mintha gyárilag úgy lenne kiképezve a belső fele. De ma ki tudtam szedni. Vettem még egy felújító készletet, így már össze tudtam válogatni, és mind a 6 helyre sikerült műanyagot beépiteni. Vettem hidraulika boltban O gyűrűket is. Végül az átm34x3.5-ös lett a tuti. Össze is raktam. A karokhoz vettem új műanyag perselyeket is de ott sajnos már a ház is ki van kopva. Azért sokkal jobb lett, de mégsem 100%-os.
Sajnos ma kipróbálni nem tudtam. Majd holnap.
Azért köszönöm mindenkinek a segítséget és jótanácsot.
Anno vettem ilyen felújító készletet én is, szinte minden gumigyűrűt be tudtam építeni. Nekem is alu csészék voltak benn, de inkább kicseréltem a műanyagra, szerintem ez jobb megoldás.nehéz volt beleütni őket de nem lehetetlen.
Te a belsőt nem nézted??? Egy gömbnek két csészében kell lenni! Ahogy horri kolléga, úgy már én is hagytam bent jó állapotú alut! Ahogy már előbb írtam, akkor is folyathat, ha már nagyon lóg a gömb a két csészében. Én arra nem is gondoltam, hogy Te nem tudod, hogy belül van a párja?!
Arra rájöttem, hogy párban vannak, hisz a gyengébbek kedvéért a 6db 3különböző színű. De hogy nem méretpontosak az tuti. 3-nak megvan a helye, még ha nem is tudom berakni, de a másik 3 hova való lenne?
Nyilván a gömbök is elbírnák az újat. Veszek is bele. A csészék azok a műanyag vackok? Abból a középsőt tudtam csak újra cserélni, mert oda ment csak bele. Mondjuk én pont csak ezt használom. A két szélső átmérője kisebb kb 1mm-el. Így a javító szettben lévő 6db közül egyet tudtam használni...
Mindenképp veszek új O gyűrűt. 34mm-es az átmérő, majd megnézem milyen vastag gyűrűket árulnak. Legalább 3mm-es kellene.
"Ami viszont nem tetszik, hogy lent a három golyós karnál, hiába cseréltem O gyűrűt, kicsit folyik az olaj. Igaz, hiába mondtátok nem pasztáztam be mert akkorra már fel volt rakva."
Látod milyen sorjásak az O gyűrűk?! Ezért javasoltam a csapágyboltit! A pasztázást nem értem, hogy mit kéne ott pasztázni? Az O gyűrűnek kell megfogni az olajat! A ma divatos pasztázással amúgy is óvatosan kell bánni, okozott már problémát! A gömbök felülete nem sérült? A csészéket nézted, az nem kopott már nagyon és ezáltal már nem olyan szoros a gömb illeszkedése és ezért nem bír vele az O gyűrű? Mint kolléga írja, én is már használtam vastagabb O gyűrűt!
Ma beindítottam a trakit. Kb egy hónapja nem volt indítva. Egy izzítás és hajrá.
Az új olajjal hidegen 800-as fordulaton kicsivel 4bar alatti olajnyomás van. 1500-on már 4bar fölött vagyok.
Kicseréltem a karokat és a stifteket is. Marha jó lett a hidraulika. Felfelé emeléskor olyan, mint egy targonca. Nagyon finoman működik. Lefelé már akadozik picit. Most veszek még perselyeket a karokhoz, hogy azt a holtjátékot is csökkentsem.
Ami viszont nem tetszik, hogy lent a három golyós karnál, hiába cseréltem O gyűrűt, kicsit folyik az olaj. Igaz, hiába mondtátok nem pasztáztam be mert akkorra már fel volt rakva.
Hétfőn veszek új O gyűrűket hidraulika boltban, kicserélem, és pasztázom is.
Mellesleg lett cserélve sivatagi szűrő betét, a szűrőházban 3centi magasan állt a trutyi. Gázolaj finomszűrő, tömítéssel együtt. Olajszűrő kitakarítva, benne szűrő cserélve. Levegőszűrőt is kapott újat. Valamint két kormány kardáncsukló is új lett, mit ad isten szinte megszűnt a kormány holtjátéka. Új az olaj az első difiben és a kerekeknél is az agyrésznél is, és fent a szöghajtásnál is. Kicseréltem elől az olajhűtő előtti szűrőt is. Mindkét csatlakozásnál szivárgott az olaj, most az is okés lett. Még egy kis finomítás és mehet a meló. Jövő héten mérek is hidraulika nyomást.
Sajnos ez nem ilyen egyszerű, ha forgásiránynak megfelelően rakod előbbre a lapátokat,akkor növeled a szórás szélességet,ha minden másodikat hátrébb állítod,akkor kapsz egy homogénebb szórásképet. A hátrébb levő lapátok közelebbre,az előrébb levő lapátok távolabb szórnak. Van amelyik szórónál a lapátszög el is tolja jobbra vagy balra a szórásképet,van amelyikél csak a szélességet módosítod vele. Próbáld ki hogy állítasz mindegyik lapáton hátrébb,de akkor csökken a szórás szélességed is. Ha ez nem megy,állítani kéne a súberon,hogy a bal oldalit kicsit jobban kinyissa,a jobb oldalit meg ugyanennyit vedd visszább (gondolom alul van állítócsavar)
A karoknál lévő műanyagokat és az alattuk lévő tömítést akartam cserélni, valamint a gumi porvédőket.
A beillesztett készlet úgy van eladva, hogy 82-es javító készlet. Nem tudom hova kell hat műanyag karika, de ennyit adtak. Végül csak a középső karhoz tudtam egyet berakni, mert oda passzolt. A két szélsőhöz nem fért be, mert pont 1mm-el volt nagyobb az átmérő mint a furat.
Mindegy amit tudtam kicseréltem. Mivel még nem szereltem be a helyére így megcsinálom a pasztázást is, amit javasolsz. Nem fog ártani.
A szivattyútól a tömbhöz vezető nyomó ágat kicseréltem gumi csőre, már azzal lesz összerakva. Holnap be is indítom, és meg is tudjuk mérni a végnyomást. Majd az állítóval be is akarom állítani.
MTZ-ről volt szó ! A maszek nem is szereli szét csak már amikor nem megy ,ez is tapasztalat sajnos ! Olyan is volt ki küldtek a 1025-sel ami csak 3 hengeres volt !
A mai gépek már nem mdc olajjal használt , szocialista illesztéssel, készült gépek,amit minden évben szétszedtek a népgazdaság meg a proletárdiktatúra idején. MTz ahol meg megmaradt,közel sem megy már annyit,mint régen. Régen volt pénz ,direkt erre volt kitalálva ez ,télen adott munkát a tsz dolgozóknak. Most azért már más világ van. Sok helyen télen hazaküldik fizetett szabira az embereket. Mondjuk egy jól működő pár éves nyugati gépet semmi pénzért nem s zedegetnék szét minden télen,több kárt csinálna az ember,mint hasznot.
A környéken van 3db nagyobb tsz maradék. A traktorosokkal egy-két szót váltva a főnökök vagy műhelyfőnökök ott spórolnak ahol tudnak, nem szedik szét télen.
Vannak ilyen "oktató videók", így legalább láthatod hogy mi van benne.
A szerelési elved pedig példamutató, szerintem is ezt kell csinálni mert lehet pl 2 nap vagy 2 hónap múlva úgy is szét kell borítani mert spriccel az olaj. Úgy is 2 hét és lehet simítózni.
Azt azért megcsinálhatod ha teszed vissza a fedeleket akkor nagyon gyengén használj tömítő pasztát, főleg mikor a "karos" részt teszed vissza és a gumi porvédőt.
Mi már 4db tömböt megcsináltunk így és azok nem folyatnak de még nem is könnyezik. Egyedüli gond, hogy a ház kopását nem tudod javítani. Észre fogod venni hogy amelyiket többet használtad abban jobban fog mozogni a "tolattyú" mint a szélsőben.
Én még a környezetemben a nem megfelelő munkaeszközzel való bajlódást is sokszor látom ! pl ezen a filmen a tarlóhántás látható ! Nem gruberrel hanem tárcsával de másképp mint a megszokott ! Egy kicsit jobban halad mint felénk !https://www.youtube.com/watch?v=hYn0OBvEAHo
Én erősen gyerek voltam még a régi rendszerben, de a TMK betűk megmaradtak. Ez ugye úgy működött régen, hogy ha valami megállt, akkor megszögelték. Én alapvetően jó ötletnek találom a tervszerű megelőzést és karbantartást. Igyekszem ezt kivitelezni, még ha per/pill itthon annyi látszik, hogy feleslegesen költök pénzt a gépekre. (hiszen működik, van is itthon háború belőle)
Az a baj, hogy nálam is van bőven mit csinálni. Csak ha már szét van szedve, akkor csináljuk meg. Nem akarok úgy járni, hogy most nem csinálom, két hét múlva meg előjön a hiba, és akkor már nem lesz idő csak szögelni, drótozni.
Azt szerintem nálam jobban tudjátok, hogy szezonban nincs megállás, és minden elbaszcsizott óra sok sok pénzbe kerül.
Amit szeretnék: most rendbe szedem és végig viszi a szezont kb gond nélkül.
A gumibakos fülkés MTZ-knél érdemes rendszeresen ellenőrizni a testelését a fülkének ,sok bosszúságtól megmenti az embert ! A biztosítékok is réz szálasok legyenek ,az alu berohad és füstöl tőle a biztosíték tábla ,vagy összeég !
De mit írtam hová kell menni ? Azért írtam mert nekem volt ilyen behajtási engedélyem és az önkormányzat állította ki ! Úgy hogy nem értelek ! A rendőr pont olyan mint a közlekedési hatóság !
A szettben rengeteg minden van. Kiváltképp azok érdekelnek amik vastag műanyag gyűrűk. Van benne két nagy papír tömítés is, abból gondolom, hogy szét lehet atomjaira szedni. Én igazából csak a gumi porvédőket akartam, de most elgondolkodtam rajta.
A vezérműtömb szétszedése alatt nem csak a gömbfejek kiszerelését és az ottani O gyűrű cserét érted? Ha nem folyat ne cseréld ki. Máskor is könnyen kicserélhető, ha valamelyik folyat, ott nem ugrik szét semmi, nem kell tőle félni! Ha majd cseréled, érdemesebb csapágyboltban vásárolt O gyűrűt bele rakni, a javítókészletben lévők némelyike nem túl jó minőségű.
Kicseréltem a kúpos szelepet. Igaz le kellett szerelnem az egész hóbelebancot a helyéről. Így könnyű volt. Egyúttal akkor már vettem karokat, stifteket, hogy ezek is jók legyenek. Vettem a vezértömb karjaira azt a gumi harangot is, de csak kompletten felújító szettel együtt adták. Kérdés, akarom-e én szétszedni a vezérmű tömböt és kicserélni benne a gumigyűrűket stb? Van abba valami apró rugó, ék, akármi amit el tudok ugrasztani? Vagy csak szépen szétcsavarozom, kitisztítom és értelem szerűen cserélem a gumielemeket.
Másik kérdés:
A hidraulika szivattyútól jövő fém csövet ki szeretném váltani gumira. Össze is tudtam válogatni a hozzávalókat. Viszont a hidraulika cső belső átmérője kisebb, mint a jelenlegi fém cső átmérője. Okoz ez nekem valami problémát? Elvileg kisebb átmérőn nagyobb a nyomás, viszont kevesebb liter megy át rajta adott idő alatt.
Beszéltem a közlekedési hatosúsággal az első kérdésük az volt mi az a piros rendszám na itt már bukott a történet megkértek írjak egy e-mailt és majd valamikor válaszolnak rá ez volt a behajtási engedély!
a sárga villogó miatt sem tudtak segíteni azt mondták nekem kell megítélnem hogy szükséges e a használata vagy sem!a rendőrökhöz hétfőn kell bemennem!
Óvakodj tőlük! Pár éve én is nézegettem több ilyen külföldi szélhámos honlapot. Olyan is volt, aki magyar ember nevén hirdetett, de külföldi cég állt mögötte! Hihetetlenül kedvező árakat ajánlottak, házhoz szállítva. NET-ről letöltött fotókat küldtek. Mikor kértem, hogy konkrétan ezt-meg ezt fotózzák le, természetesen ezt már nem tudták megoldani! Mind előre kért volna valamennyi pénzt utalni! Én a rendőrségre is bementem a magyar név mögött megbúvó szélhámosság miatt, a rendőrök megdicsértek, hogy milyen ügyes/óvatos voltam, de mivelhogy éppen ezért, nem történt bűncselekmény nem tudnak mit tenni és bízzunk benn, hogy mások se dőlnek be nekik!
A Kelet-Agrót Nyíregyházán merem ajánlani, én már a harmadik gépemet hoztam tőlük! Az utolsó kettőt megrendelésre, így még olcsóbb volt! Ide nyilvánosan nem merem leírni, hátha beperelnek, hogy melyik magyar céget viszont nem ajánlom!
Árulnak Magyarországon is ! Itt legalább a rendőröket ki tudod küldeni ha nem kapsz árút de ott már nehezebb ! Jobb az ilyentől tartózkodni ! Az a legjobb vásárlás mit meg tudsz tapizni, nézni !
Érdeklődni szeretnék , hogy valaki vásárolt japán yanmar vagy iseki kistraktort europe.trade.equipment@gmail.com erről az oldalról az Egyesült Királyságból köszönöm előre is ha valaki tud segiteni.
Már csak az a kérdés a rendőr is tudja ezt ? Mifelénk ha az emlitett útra rámégy és nincs önkormányzati engedélyed akkor a jard úgy meg vág hogy attól koldulsz ! Tudom mert engem is állított meg traktorral és kéri a ráhajtási engedélyt !
A Kormány 137/2011. (VII. 19.) Korm. rendelete a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPMBM együttes rendelet módosításáról
A Kormány a közúti közlekedésrõl szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés a) pont 9. alpontjában kapott felhatalmazás alapján,az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következõket rendeli el:
1. §A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPMBM együttes rendelet (a továbbiakban: R.) 14. §-aa következõ (13a) bekezdéssel egészül ki:
(13a) Az (1) bekezdés o) pontjában, r) pont 43. ábrájában, s) és t) pontjában, továbbá a (2) bekezdésben meghatározott jelzőtáblánál a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a mezőgazdasági erőgép vagy e járműből és pótkocsiból (vontatmányból) álló járműszerelvény vezetője mezőgazdasági tevékenység végzése érdekében a tilalom ellenére behajthat, ha a munkavégzés helyének megközelítése érdekében ez elkerülhetetlen vagy egyéb útvonal választása 50%-ot meghaladó mértékű útvonal-hosszabbodást jelent, amennyiben a behajtás a személy-és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti és a forgalmat lényegesen nem akadályozza.
Az R1. 9. § (1) bekezdése a következő h) és i) ponttal egészül ki:
(Nem kell hatósági engedély a figyelmeztető jelzést adó készülék felszereléséhez)
h) a külön jogszabályban előírt hosszúsági vagy szélességi méretet meghaladó járművet esetenként kísérő járműre,
i) a mezőgazdasági vontatóból vagy lassú járműből és mezőgazdasági vontatmányból álló járműszerelvényre, ha az a külön jogszabályban előírt hosszúsági vagy szélességi méretet meghaladja.
Kormány ablakban meg kell kérdezni nincs-e valami közlekedési engedély erre ! De az önkormányzat is ad ilyen engedélyt ha a megközelítés csak úgy lehetséges ! A volt melóhelyemnél is volt ilyen út amin a kresz miatt nem közlekedhetnénk, de erre adtak ki rendszámra közlekedési engedélyt az önkormányzattól !
Az a helyzet hogy van egy forgalmas út és már rettegek rajta közlekedni igaz ki van tiltva a pirosrendszámos de nem tudom máshogy megközelíteni a földeket!erre kell valamit kitalálno
Régen úgy szólt csak akkor lehet rajta a sárga forgó ha 2,5 m-nél szélesebb tárgyat viszel mögötte de akkor már kötelezően mennie kell a forgólámpának ! Vagy épp, a váltva forgató eke esetleg lengetheti a trakit akkor is kell ! Mágnesest kell használni akkor nem szólhat senki !
Nyáron elég sokszor tapasztaltam hogy elég sok autos nem igazán akar észrevenni az utakon most azon tünödöm hogy kéne sárga villogot felszerelnem engedélyköteles a trakira vajon?
Egy lukkal előbbre kell rakni a középállástól,úgy tolódik jobb oldalra a szóráskép. Nekünk így egyforma mindkét oldal. Jobb oldalra kevesebbet szórt. Viszont sok függ attól hol kapja meg a műtrágyát,melyik ponton van felette a súber .
Le kell szerelned a visszafolyó ágat,és fölülről lefelé meg kellene ütnöd,hogy kiessen! A helyén az új beszerelése ,helyre ütése elég macerás.Különben nem hiszem,hogy a fészeknek baja lehet, mert az több szelepet is ki szokott szolgálni.Először próbáld csak a szelepet vissza tenni és próbáld ki!!
Még mindig ez a kúpos szelep probléma. Ahogy mondtátok, bele a csavar és szépen ki is jött. Na de az ellendarabot hogy veszem ki? Az nem akar kicsusszanni. Pedig az lenne a lényeg. Az a fém gyűrű amihez a kúp tömít.
Vettem kompletten 3000ért újat. Csak ki kéne cserélni.
Üdv! Valaki dolgozik még egytárcsás tölcséres műtrágyaszóróval? Lapátok milyen módon vannak beállítva hogy egyformán szórjon mind két oldalra és hátra is!
Csak pótkocsit ne kelljen húzni :D mert elfogy a levegő....meg ne kelljen jégmentesíteni soha,meg ugy össz soha ne menjen tönkre,mert ottmarad a gép ahol épp megáll :D
üdw! AZ a kérdésem lenne,hogy igaz e,vagy is hallott e már valaki olyat,hogy az új mtz be föleg a turbosokban a hengerfejben a szelepekre,nél nem rak szimeringeket,teflon gyürüket a gyár.. Mostanság amik jönnek ki!!..
Hengeres ,van egy füle, betöltő a tetején műa. menetes .Működtető pumpa beépítve,alul fémcső kivezető darab ,rajta egy darab gumicső, aminek egy szűkítő fémcső darab van betéve.
Látod mit irt Feri ! Mérj rá multiméterrel mennyit tölt feszültségileg V-t és akkor csak a 14,4 feszültséggel töltsd nehogy baja legyen ! A töltőd az A-t vezérli automatikusan de a feszültséget a forgató gombbal tudod szabályozni ! Fúllra ne állítsd ott a 16 voltot is meghaladja !
hengerfej bal hátsó sarkánál kell lenni egy záró dugónak vagy a hátuljára a fűtés csap helyére ha van fűtésed csinálni kell egy olyan fedelet ami T elágazös
Valahol az oldalán kéne legyen valami szuszogó, de ha modern aksi akkor már nincs benne folyadék a régihez képest elméletben ! Gyapottban van felitatva a sav ! A varázsszemesek már ilyen aksik ! Töltöttem már ilyen aksikat is nem volt velük gond ! Most nekem is ilyen gondozásmentes akkum lett zöld szemmel !
Én meg JUMZ motorolaj szivattyút csináltam meg hajtókarosra és azzal nyomatom be ,ahova különben necces!! Van Dt-54-es lánctalpas ,láncvezető görgő olajpumpáló,feltöltő kannám is. A fiamnak elektromos van.
Az autó is tölti :-) Töltéskor az elektrolit víztartalma folyamatosan párolog, mint a normál akkumulátoroknál. A keletkező gőz elvezetése egy labirint-rendszerű fedélben történik, amely a túlnyomást elengedi, a gőz azonban lecsapódik benne, és lassan visszacsorog az elektrolitba. A túltöltésre azonban ügyelni kell, mert akkor fokozott buborékképződés lép fel. Olyan túlnyomás léphet fel, amely a fedélen keresztül már nem tud eltávozni. Ilyenkor a ház szép lassan gömbölyödni kezd, extrém esetben a ház egyszerűen ledobja a fedelet. A 14,4 V-os vízbontási feszültséget nem szabad túllépni! Célszerű a mai modern, automata töltőberendezéseket használni, ami a töltést 14,4 V-os akkumulátor kapocsfeszültségnél megszünteti, vagy ezt követően kisebb töltőáramra vált át.
Üdw! Az a kérdésem lenne,hogy a hengerenkénti izzitos henger fejnél az izzitó gyertya valemelyika ha pl nem jó,vagy nem müködik,azt hogyan lehet észre venni vagy lehet e le ellenörizni valami féleképpen?? Aki tudja esetleg irja meg.. Kösz szépen!!
Én pár éve csináltam Zsiguli olajszivattyúból feltöltőt. A ricnis végére ráteszek egy fordulatszám szabályozós fúrógépet és nagyon finoman fel lehet vele tölteni, a leglehetetlenebb (főleg szgk.) helyre eldugott feltöltő csavarnál is!
Ahol Te laksz, nincs olaj/gáz kitermeléssel, szállítással/tárolással foglalkozó cég? Nekem ilyen helyről van, ~150mm átmérőjű, hitelesített óra, nagyon pontosan lelehet olvasni :-)
Nincs véletlen valakinek komplett hidraulika olaj szűrője eladó? Úgy házastól mindenestől kellene mivel az enyémbe ez már nincs benne, viszont nem szeretnék kiadni érte 20ezret.
Gond nélkül ! Ez ugyanis pont olyan mint az enyém automata töltő ahogy tölti felfelé úgy esik a töltő A lefelé 2 A-nél azonban nem megy lentebb ! 100 A aksinál koppra állítom !
Akkor volt nagy jelentősége a spric pumpának ,mikor a kezdetekbe ,nem volt még gőzborotva! Valami oldószerrel bespricceltük a motort vagy ahol nagyon el volt szennyeződve a traki,beáztattuk és hideg vízzel, slaggal verettük! Ez még a 60-as évek végén ,hetvenes évek elején volt! Amikor már megvette a kolhoz a gőzborotvát ,már Hawai volt!!!
Igen jól írod! A felső a bizt. szelep,a max nyomás állítására. Az alsó fedél fölött találod az áteresztő szelepet,(üresjárati szelepnek is mondják)! Amennyiben nem jött ki a következő vezető hüvely,akkor a kis fedélből kivett egyik csavart tekerd be, a vezető ferdén kiképzett menetes furatába és húzd ki. Vigyázz, mert akkor már a rugó és a szelep is kiesik. Ha be van feszülve és nem csúszik ki ,dugd bele a kisujjadat és próbáld meg kihúzni! Arra nem akarlak biztatni amit mi a Tsz-be csináltunk. Levett fedéllel ráindítottunk,és a szivattyú keltette nyomás "kivágta"! Ennek az lett a vége,hogy minden tiszta hidr. olaj lett. :-))))
Igen, a fölső a nyomásszabályzó. Az alsó az áteresztő/kúpos szelep, van amelyikből kiesik, de inkább ki kell húzni. Kicsit ferdén bele kell hajtani egy M10-es csavart, azzal lehet kivenni.
Az olaj amit belinkeltél az jó, de nem tudom, hogy a gázolaj szivattyú hogyan tudja szállítani azt a sűrű hajtóműolajat
A régebbi MTZ-k tartozéka volt egy kézi olajpumpa, azzal lehetett kiszívni az olajat, de amit a kolléga belinkelt az is tökéletes.
Az elsőhajtás olajfeltöltéséhez én egy műanyag tölcsért megtoldottam vékony csővel, azzal a difihez is be lehet tölteni az olajat, a támasztékba meg a pumpával nyomom.
Zsírzó meg csak a kormánytengely kardáncsuklóin és az emelőtengely perselyénél van (legalábbis az enyémen), az elsőhajtás kardánkeresztjein nincs még a helye sem.
Ma szerelgettem egy kicsit. Arra jutottam, hogy a hidraulika olaj kifúj a nívó pálcánál. A szuszogó teljesen el volt tömődve, és még hidraulika szűrő sincs benne. Kérdés, hogy a szuszogó alatt található két kereszt alakú lemezkének hogyan kellene állnia?
Szintén kérdés az első hajtásnál:
Az első difinél megvan a leeresztő csavar. Betölteni pedig a felett lévő csavarnál kell? Elég hülye helyen van.
Szintén első hajtás: Az agyaknál lent megvan a leeresztő csavar, meg kicsit feljebb a feltöltő is. Viszont még feljebb a szöghajtásnál csak feltöltő csavart találtam. Onnan hogy lehet leereszteni az olajat?
Be, de kicsit lakatolni kell, mert az 50-es első bölcsőjében nincs hely a gumibakoknak, és ha csak egy darab gumit raksz alá, vagy azt se, és az eredeti csavart lehúzod, akkor pár év alatt szétrázhatja a hűtőt (különösen az utángyártottat), nekem kb. 1 évig bírta, utána elengedett a forrasztás.
Én úgy oldottam meg, hogy az új hűtő aljáról levágtam a két csavart, a helyére a tartó lemezbe fúrtam két lyukat és belecsavaroztam két IFA hűtő tartó bakot.
Azokat alul már csak rá kell rögzíteni a bölcsőre, ami azért macerás, mert a gumibak csavarja nem lóg ki az öntvény alján. Én csináltam egy hosszú, peremes anyát, ami benyúlik az öntvénybe, a pereme meg felfekszik. Ez eddig jónak tűnik, de más megoldás is működhet.
A többit én is úgy csináltam, ahogy Nagytojás írta, annyi különbséggel, hogy én felülre is raktam gumibakot, de az nem biztos, hogy kell.
Még annyi, hogy ha van rajta légterelő lemez, azt is módosítani kell, mert a hűtő így kicsit magasabban lesz, mint a normális.
Nem szabad vele főútra menni, mivel lassújármű nem mehet fel vele. Nekem is meg kellett terveznem tavaly ilyenkor, hogy zalából majdnem Hévíztől hogyan tudok lejönni, Zalakarosnál néztek is, hogy ki ez az őrült MTZ-vel. Jöhettem volna Keszthely felé de nem jöttem volna ki jobban, meg ugye főútvonalon tiltott a lassújármű.
Karád-Babod-Hács-Kisberény vonalon talán át tudsz vágni földesen, onnan meg egy köpés Marcali. Ha gondolod arrafelé van ismerősöm, hátha jobban tudják arrafelé a földutakat, merre lehet rövidíteni.
ilyen megoldásra én is gondoltam, de az nyilván csak tájékoztató jellegű lesz. Ha meg mondjuk sáros földben húzom a munkagépet, akkor a föld súlyával is számolni kéne, és ugye kérdése, hogy elég -e az az egy tekerés pluszba vagy kettő. Valahonnan megpróbálok mérőórát szerezni. Mindegy melyik körön mérem a nyomást ugye? mindegyiken a maxot kell tudni a rendszernek ugye?
Be lehet tenni kellenek a gumibakok is amik a bölcsőbe vannak a felső kitámasztót kell át tenni egy bontott nyolcvanasról vagy csinálsz az olajhűtő felfogatása nem passzol 20 as lapos vasból meg lehet csinálni 4 darab távtartó kell ķét két furattal kb 3 - 5 cm legyen a lyukközép egymástól
Ha nem tudod másképp megoldani akkor lehet otthonilag is okoskodni,de nem ajánlom.Meleg hidraulika olajnál elkezded emeltetni a legnehezebb munkagéped amit a traktor vinni fog.Előtte a nyomás állító csavart kicsavarod tisztára !!!Emeltetés közben csavarod befelé lassan.Amikor elkezd emelni,akkor csavarsz még rajta 1 kört és kész.A motor kb 1000 fordulaton mennyen.De én is arra szavazok,hogy mérő órával,meleg olajnál az igazi.
Azt hittem a kezedbe van a vezértömb!! Vagy ne tán a boltba vásárláskor akarsz meggyőződni! Ha benne van a vakdugó azt jelenti ,hogy ötvenes!! Hacsak nem már feltetted az újat! Akkor már nehéz belelátni!!
Apuci! Vedd ki az a kis dugót az oldalából,nézzél bele a furatba! Amennyiben csak egy kis furatot látsz benne 80-as,ha egy egyenes és egy kb 45 fokos másikat is kicsit beljebb ,akkor 50-es!
Azért mert ha 80-asét teszel 50-re, akkor leégeti a szivattyút.(visszavezetés nélkül)! Akkor a szivattyú által szállított mennyiség ,a biztonsági szelep kinyitása után tud visszafolyni a tartályba. Az nagy hőtermeléssel jár,és sanyi lesz a szivattyúnak! Ezt hallod is ,mert nagyon fog sírni a szivattyú! Akkor könnyebbül csak meg ,ha a munkahenger felé megnyitod a tolattyúval az olaj útját!!
A nyomáshatároló aggasztó, hogy szinte tökig be van tekerve, ezt mindenképp kifelé ki kell majd hajtanom ahogy elnézem és a bemérést se úszom meg.
Más.. a szivattyú hajtásánál lévő csapágyat hogyan lehet kicserélni? úgy nézem nem ártana neki egy csere, de kívülről lehet bontani vagy csak széthúzással esetleg hidraulika olajtartály leemeléssel?
A vezértömb adattábláján megnézed a számozást: 2/1-222 ez a szabályzó nélküli, nem kell visszavezetni, de ha 2/4-..., vagy 3/4-222 ennél már kell, mert ezek az erő-helyzetszabályzóshoz vannak.
Mindenképpen újra be kell állítani, különben lehet, hogy "kirobbanó sikered" lesz!
A mérőóra nem nagy költség (én egy régi autogén hegesztőét szereltem le), szóval megéri befektetni, ha nincs kitől elkérni.
Ami a legfontosabb: Mielőtt az új szivattyút először beüzemelnéd tekerd ki a csavart valamennyire, és utána kezdd el befelé tekerve ráadni a nyomást, ne fordítva, mert ha túl nagy nyomással indítasz és onnan veszed lefelé, nehezen helyrehozható károkat csinálhatsz a gépben.
Dettó ugyan ez a Hydrosila és bordás oldalú, nem sima mint ami rajt volt.
Ugye ez papíron 160 bar-t tud, ami előzőleg volt szivattyú az is 160 bar-os. Viszont a kérdés, hogy a vezérlő tömbön lévő nyomásállító csavar plombája nincs, és valszeg állítottak rajt 'valamerre'. Ne foglalkozzak vele, dobjam fel az új pumpát és kész...? vagy keressek olyant aki ki tudja nekem mérni a rendszer nyomását? Házilag meg lehet ez valahogy oldani...? Olvastam hozzászólások között, hogy valaki hidraulika gyors csatlakozóra aplikált mérőórát, és úgy mérte be a rendszert. Ez jó megoldás?
A boltostól is kértem tanácsot, ő szerinte úgy állítsam be a csavart, hogy mikor már kezd nagyon hangosodni a szivattyú az már a maximum nyomás legyen, de kinyílásra természetesen nem ad garanciát :) - ez szerintem hülyeség is, hang alapján max nyomást állítani... mit tanácsoltok?
A gépen valszeg 80-as vezérlőtömb van, csak, hogy könnyebb legyen az élet... :)
1966 körül Andrejev elvtárs a gyárból azt írta,hogy a szivattyú szállítási teljesítményének 10-12 %-a megy rajta keresztül ,a többi az áteresztő szelep által szabaddá tett furaton áramlik vissza a tartályba!!
Kevésről! Éppen annyi, amennyi az áteresztő szelep nyakán levő furaton átáramlik,hogy üres állásba ki tudjon nyitni! Mind addig áramlik, míg meg nem mozdítod valamelyik tolattyút! A cső belső átmérőjét megnézed és már látod is ,hogy milyen kevés tud rajta visszaáramlani! A"régi " világba" ez a furat átmérője a vezértömbbe 5 mm-es volt! Az újakat már nem ismerem!!
Akkor kell a résolajcsövet bekötni a visszafolyó ágba,vagy a tartályba ,ha 80-as MTZ vezértömböt teszel 50-esre! Abból a vezértömbből hiányzik az üres állásban az áteresztő szelepet megemelő nyomás elvezetésére kifúrt belső csatorna,mivel 80-asnál az távszabályzással működik az oldalsó erő-helyzet szabályzó kar állásától függően!!
ha nincsenek rajt feliratok nem lehet megkülönböztetni de csereszabatos csak a résolaj visszavezető csövet kell bekötni pluszba az nem árt az 50-es tömbnek se
Nem ez volt a gondom, hanem hogy a boltban cikkszám alapján nem szolgálták ki a kollégát, meg kellett adni a szivattyú méreteit. Ezzel is az volt a fő gondom, hogy a cikkszám/típusszám ezek szerint nem megbízható? Nehezen hiszem.
Azt vettem ma észre hogy a vízhőfok jelzőm meg sem mozdul a 80-ason. Próbalámpát rátettem a jeladóra ami világít (mármint a próbalámpa) és a vízhőfok óra ilyenkor felugrik 100 celsiusra. Jó gondolom hogy a jeladó romlott el?!
A másik kérdésem, hogy 80-ason motorolaj cseréjekor az adagolóban is olajat kell cserélni? ez igaz?
50-es 80-as szivattyú csak a szívó nyomó oldal peremének távolságába különbözik a borda szám a felfogatás passzol a két féle szivattyút szívó nyomó cső cserével együtt lehet felcserélni
A szivattyú öntvényébe be van ütve egy betű-szám kombináció, ami a típust jelöli. Elvileg ha ugyanolyan típusszámú szivattyút veszel, azon minden azonos lesz, vagyis a külső méretek és a tengelycsonk bordáinak a száma is. Én így veszek szivattyút mindkét gépemre (a rakodón azért 3-5 évente illik cserélni, ha dolgozni is akarok vele), és még mindig jó volt, amit kaptam és soha nem kérdeztek tőlem méretet.
Láttam már pár elvetemült dolgot, de olyat, hogy valaki a fogaskerekes szivattyú alumínium présöntvény házát reszelgesse még nem.
Alighanem volt már a boltosnak egy két rossz tapasztalata aztán már a hideget is fújja ... szerintem. Lehetett volna rugalmasabb, különösen ha messziről mentél oda.
Bementem ma a habiba, de elküldött haza az eladó... 50-eshez szerettem volna hidraulikaszivattyút venni, de nem is a szívócsonk hosszára, hanem a szívó és nyomócsonk távolságára volt kíváncsi. na mondom fasza.... :) nem is gondoltam, hogy ez is számít
Kedves Tagok! Kis segítségre lenne szükségem! Van-e a 820-nak felső holtpont jelölés a forgattyústengely szíjtárcsáján, vagy ki kell órázni a holtpontot? Előre is köszi
Nekem nem sok lehetőségem van kísérletezni, ezért inkább betartom a gépkönyvben leírtakat. Azután vagy bejön, vagy nem. A rezes tömítést én is először használom ... majd meglátjuk milyen.
Nálunk mostanság az a gyakorlat, hogy úgy retkesen összerakják a motort, egyszer megtépik a hengerfejet, semmi utánhúzás, "oszt eriggy fiam szántani"!
Részben ezért szerelem (agrármérnök létemre, vagyis laikusként) magam az MTZ-t.
Nyilván az 50-es az más, ezzel egyetértek is veled. Az nem biztos, hogy bírja a 220 Nm-ert.
A csavarokkal az a baj, hogy sok a gyárinak mondott kínai szar. Azokkal el is hiszem van gond, mert egy párral nekem is meggyült a bajom már.
Rezes hengerfej tömítést nem ismerem, nyilván itt kilőve a zsír. Én Temac márkát használom.
Én akkor is ragaszkodom a hideg motornál történő hengerfej lehúzásnak, azért meg nem ítélek el senkit, mert valamit máshogy csinál mint én ami nyilván ugyanúgy működő képes, ettől függetlenül az általam leírtak alapján is lehet legendásan tartós motorokat összerakni.
A bejáratás az más kérdés, szerintem minden motor generál után egyértelműnek kéne lenni ennek.
Üdv! Dehogy veszem kötekedésnek, remélem te sem!:)
A 220 Nm lehet, hogy a mai MTZ-nél jó, de az én 50-esemhez jóval alacsonyabbat ír elő a gépkönyv, ezért én ahhoz tartom magam. Valószínűleg azóta ennyit fejlődtek öntésügyileg, vagy csak jobban bíznak magukban. Mindenesetre egy elődöm már egy menetet kihúzott a blokkból, nem kívánom követni a példáját.
Szintén a gépkönyv írja elő az üzemmeleg motornál való utánhúzást is, és szerintem van is benne logika. Amúgy volt egy helyi TSz-ben egy szerelő, aki legendásan tartós motorokat rakott össze, és neki vesszőparipája volt az üzemmelegen történő utánhúzás, meg a korrekt bejáratás .
Nyilván az első meghúzást nem lehet üzemmeleg motornál megcsinálni, mert ahhoz be kell indítani a motort, ahhoz meg nem árt ha le van húzva a hengerfej. ;)
Miért nyúlna üzemmeleg motornál a csavar? Azért 80 fok csak nem árt meg neki!
Nekem azért volt gondom a csavarokkal, mert az újak, amiket beleraktam annyira trágya minőségűek voltak, hogy némelyik 190 Nm-nél "behomokórázott". Most 10.9-es anyagból esztergályos által csinált tőcsavarok vannak benne, azokkal nincs gond. Amúgy én is cserélni szoktam őket.
A "nem egyenlő mértékben" -es részt nem jól értetted. Természetesen én is ugyanazon nyomatékkal húzom le az összes csavart (és természetesen a megfelelő sorrendben) utánhúzáskor is, csak az a tapasztalatom, hogy ilyenkor nem ugyanannyi fordulatot lehet húzni az egyes csavarokon. Gondolom ez inkább az egyes csavarok eltérő hőterheléséből adódik, mint a hengerfej vetemedéséből.
Rezes tömítést használok. Azt szerintem hiába kenném zsírral.
Ne vedd kötekedésnek, de nem feltétlen értek egyet azzal amit mondasz.
Először is, a 220 Nm nyomaték gyári adta, már kb 10 éve. A másik a hengerfejet sosem üzem meleg motornál húzzuk, mivel akkor a csavarok inkább nyúlnak. Azt megelőzendő, hogy a csavarokat tönkre tegyük, illik minden egyes hengerfej tömítés csere után cserélni. Nem véletlenül előírás ez nagyon sok motornál, hozzáteszem a minski motorgyár is ezt ajánlja.
"nem mindenütt egyenlő mértékben kell ráhúzni, hanem ahogy a tömítés (a vas részek hőtágulása következtében) enged " ------mindig minden körülmény közt megfelelő sorrendben s egyenlő mértékbe húzunk hengerfejet, különben nagyon könnyen vásárolhatunk új hengerfejet.
Azért illik az orosz hengerfej tömítést megkenni egy kis zsírral, mert attól meglágyul ezáltal a megfelelő nyomatékra húzás után tökéletesen fog tömíteni.
Hozzáteszem, szerintem nagyon sokan nem tudják, vagy nem is foglalkoznak vele, de minden mtz hengerfejnek az első 50 üzemóra után utána kell húzni.
Az meg hogy valaki lehúzza egyszerre 220 Nm-rel semmi gondot nem fog okozni a jövőben, sőt nagyon is tökéletes hosszú távon.
Mégegyszer hozzáteszem, nem kötekedés gyanánt írtam ezt a hozzászólást.
Nem véletlenül írják a "kézikönyvben", hogy így kell csinálni. Nálunk a szakemberek azzal indokolják a 220 Nm-es nyomatékkal való lehúzást, hogy azzal mentesül a tulaj az utánhúzás "nyűgétől", de nem vagyok biztos benne, hogy szerencsés dolog, mert egyrészt nyújtottam már így ki tőcsavart, másrészt a hengerblokk se arra lett tervezve, harmadrészt amikor utána húzok nem mindenütt egyenlő mértékben kell ráhúzni, hanem ahogy a tömítés (a vas részek hőtágulása következtében) enged, vagyis ezt az utánhúzást "megelőlegezni" nem biztos, hogy jó ötlet. Az, hogy üzemmeleg motornál legyen utána húzva szerintem azért lényeges, mert a hengerfej tömítésnek is üzemmeleg motornál, a hő következtében kitágult hengerfejnél és csavaroknál kell tömítenie használat közben.
Összeraktam több lépcsőbe lehúztam utoljára 200nm-rel! Utána szelephézag beállítás! Utána mentem vele vagy 2órát olyan 50-60fok volt a víz hazajöttem szelepdekni szelepbak le ez kb félóra és melegen ráhúztam 200nm-rel ment elég sokat utána vagy 4óra múlva ránéztem de akkor már nem ment semmit!
Veszel két kormány munkahengert(neked meg is vannak az alsó csapszegei),csöveket meg az emelő karokat.(vagy ha van profi hegesztős ismerős akkor rálehet e mostaniakra is hegeszteni).
Összeraktam az új hengerfej tömitéssel több lépcsőben lehúzva utoljára 200Nm nyomatékkal húztam! Utána mentem járattam bemelegedett és melegen levettem a szelepdeknit és a himbasort és 200Nm újra rápróbáltam és ment elég sokat! Még vagy 2x rápróbálok még majd! Így már jó lesz szerintetek?
A porlasztó dugúlása miatt a sugár ráfúj szerintem ! Mert annak idején a 920-as dugattyúját is az szedte szét de ez csak az én véleményem ! Többször láttam olyan dugulást hogy a porlasztó teljesen derékszögben lövi a gázolaj sugarat !
Én mindig raktam eddig az ötvenesbe. Volt, hogy szétment, de olyankor valami nagy gond volt, mert ott a tömítés is gyatya lett, és ilyenkor is csak 1-2 hengernél volt gond, a többinél bírta. Szumma szummárum: Szerintem bírja a teflon az előkamrát, és ha mégis kiszakad, ott más baj van.
Ez 50-es blokk....bevallom ilyeneket nem szoktam csinálni, bár ismerősöm rakott teflont ilyenhez is és ott nem volt gond.
Az új hengerenkénti izzításos motornál meg egyáltalán nincs gond, sőt gyári előírás a teflon karika használata.
Eddig nekem sosem volt gond a nyomatékkal, amúgy az új kezelési könyvek már 210 Nm-ert írnak elő...bár hozzáteszem én mindig átnézem a csavarokat anyákat, hogy tökéletesek-e. Egy kis olajat szoktam a csavarokra rakni.
Ha csak hengerfej tömítést cserélsz erősen nem javaslom, hogy kapard a hüvelyről a kormot, mert azt bizony nem fogod tudni utána kitisztítani rendesen a dugattyútól és gyűrűktől.
A Wurthos kézi szerszámok nem tudom milyenek, nem ismerem őket...én az Uniort es a Betat preferálom..bár nekem mindennapos használatra kellenek ezért inkább megveszem a drágábbat amiről biztosan tudom, hogy jó. Ez a két márka nekem bevált.
Az sem lehet rossz megoldás, nekem a paszta is bevált. Kezdetben én is Unior nyomatékkulcsot használtam, de elég hamar megadta magát, plusz ez a jelenség nálam is fennállt. Aztán áttértem a Betahoz, azzal nincs ilyen gondom.
A rézgyűrűhöz is belehet egy teflonkarikát hajtani,meg én inkább 40Nm-ert hagyok a fokozatok között.De lehet a nyomaték kulcsom (pedig unior)nem tökéletes,mert néha a 30-as lépésnél nem húz hanem lekattog.
Legfontosabb a tiszta felület, majd a teflon karikákat méretre vágod és beilleszted ( sokan mondják felesleges, szerintem nagyon is nem ) a tömítést vékonyan kend meg zsírral a rézgyűrűnél pedig vékonyan tömítő pasztával (ez nem fontos, de egy kis idő múlva el kezd könnyezni az olaj az én tapasztalatom alapján ) mind két oldalt. Elsőnek 160 Nm, másodjára 190 Nm kb 20 perc szünet és 220 Nm nyomatékkal meghúzni a csavarokat természetesen a megfelelő sorrendben.
Én így csinálom s 15 év alatt sosem volt problémám és még utána húzni sem szoktam.
Hengerfej tömítés cserénél tömítéseltávolító spray rajta 15 percig utánna fúrógépre lehet venni drótkorongot avval átcsiszoltam végén féktisztítóval tisztára töröltem. Addig újra ismételni amíg fényes nem lesz.
Van benn egy csapágygolyó ami reteszel, érdemes lenne felcsiszolni a golyó fészkét.
A tekerő a duzzasztónyomás beállítására szolgál, itt ez neked nem mérvadó, mert szállítási helyzettel van gondod.
biztos, hogy 3 állású az antiszlip egységed? a én itt csapódtam be anno, mert a 4 állásúnak a legalsó állása nem megtartós, hanem nyomni kell lefelé, így engedi el a nyomást. De érdemes ránézni a vezértömbre is meg az munkahengerre +antiszlipre belül, nincs-e valami gond/kopás, tömítetlenség
Igen van benne 3 állású ha legalsó állapotban zárt állapotban szállítom. Ott is enged de lényegesen tovább tartja. Eléggé nehezen működik kicsit feszegetni kell működtetni. Főleg ha zárt állásból akarom közép állásba rakni.
Lehet ezt kéne levenni és szétszedni megnézni?
Még egy kérdés ezen van tekerős gomb milyen állapotban kell lenni? Hogyan kell ezt beállítani?
Jobb szélső 4. vezérlőkart tedd ZÁRVA állásba. Ha 3 állású akkor a legalsó pozíció a ZÁRT, ha 4 állású akkor pedig a legfelső állás a ZÁRVA. Feltéve, hogy van HTB v. Antiszlip beépítve a körbe.
Van egy 50-es mtz-m ha nehéz munkagép van utána kapcsolva pl eke a max emelési magasságból kb 1 perc alatt leengedi a munkagépet. A munkahengert kivettük tömítések kicserélve de a probléma nem oldódott meg mondjuk most hidegebb időben az olaj se volt meleg de láthatóan engedi lefelé. Utána olvasva a dolognak vezérműtömb lehet kikopva talán ? Javító szettek amik kapható hozzá érdemes megpróbálni v inkább vmi bontottat ajánlotok?
Műanyag dobozban van próbáltam kézben is simán gombát testre tettem összekábeleztem ugyanaz próbáltam másik gombával is autóéval ugyanaz holnap veszek lada órát csak jó lesz
Kis segítséget kérnék kubota motorra szereltem mtz új típusú hőfokmérőt a hozzá való gombával a baj csak az, hogy gyújtásra teszem és rögtön 85 C mutat picit jár a motor kiakad a hőfok ezt lehet valahogyan állítani kalibrálni vagy csak egyszerűen szar az óra?
Majd találunk rá alkalmat valahol. A W50-es naposbaromfiszállító IFA fogyasztóiról és a 42A-s generátoráról írtam volna. Bár a korábbi gyártású névleges teljesítményű generátorok tudták azt, amit az újabbak már nem biztos. :(
Szerettem húzni nagyon ! Volt hogy a nyulat is befogtuk és integettünk egy másnak hogy közelebb jöjjön nehogy megszökjön ,de a nyúl okos volt és kiugrott a drótkötelek közt !