Nincs itt semmi nagy probléma. Pár hónapig tünetmentessé lehet tenni a dolgot. Meglazítod a bilincset a légszűrőházon és a turbón is, majd lehúzod a kartergáz-elvezető csövet a motorról és az egészet egyben kiemeled a helyéről. A vékony csövet lehúzod a forgócsatinál a levegőcsőről és mindkét csövet átmosod ( én nagynyomású mosóval takarítottam ki ). A végén összerakod a két csövet és mehet vissza minden a helyére.
A probléma: fogadjunk hogy 2007 utáni autód van! Nos annyi a hiba hogy a levegőcső nem igazán gumiból készült, inkább műanyagból ( mint a kínai gumiabroncsok általában ) és ez egy idő után merevvé és rideggé válik, így a forgócsati mellett szépen elkezd kicsapódni az olajpára.
Megoldás: ha zavar a dolog és nem akarod rendszeresen takarítani a levegőcsövet, akkor keress egy 2005-ös autóról való levegőcsövet, az még garantáltan gumiból készült ( én is ezt tettem ).
A folytószelepnél látható kicsapódás nem probléma, minden 732-es motoron ez van ( szét lehet szedni, meg lehet tisztítani, de újra ki fog csapódni ), egyszerűen le kell törölni.
Szerintem kompressziómérést meg hasonlókat kellene azon a kocsin elvégezni, valahol elengedi a gázt, rémlik valami olaj és csapágy közötti összefüggés is, de nem pontosan:)
Évjárat, alvázszám eleje, vagy pontos motorkód kellene.
Én gyári szerelőtől vettem az ötletet még vétel előtt, de jó barátom autovillamossági szerelő évtizedek óta, ő is ezt javasolta, vagyis kapcsoljam ki az automatát, és lámpát is csak akkor kapcsoljak, ha már elindultam. Nekem bejött, 1 izzó eddig
Nálam be van kapcsolva az automatikus fényérzékelős be és kikapcsolás és a (KoAn-féle) DRL világítással együtt egy tökéletes párost alkot. Gyakorlatilag kora tavasztól késő őszig hozzá sem kell nyúlni a világítás kapcsolóhoz, mert remekül kiegészítik egymást. Az év nagy részében fényes nappal felesleges lenne az összes helyzetjelzőnek, rendszám világításnak és tompítottnak is világítani. Ilyenkor, havas, párás időben persze felkapcsolom "manuálisan" a tompítottat lak.ter. belül is. Mióta DRL-t használok, majdnem elfelejtettem, hogy kell izzót cserélni...
Sorry, lehet rosszul írtam/vagy rosszul lehetett érteni!
Szóval nekem az automatikus funkció /gépkönyv szerinti értelemben/ ki van kapcsolva. Weboldal értelmezése alapján amikor elindítod a motort akkor felkapcsolja a tompítottat. /nem a csak gyújtásra, hanem a motor indítását követően szinte azonnal.../, na ez van bekapcsolva!
A gépkönyv szerint az automata /automatikus/ világítás az az, ha be van kapcsolva akkor a fényviszonyok alapján kapcsolja fel és le a tompítottat.
Na ez ki van kapcsolva. /ez alapján nem automatikus/
De ahogy Te gondoltad, úgy automata..../szóval nem én kapcsolom be, hanem a gyujtásra adáskor/motorindításkor kapcsolja fel.
Ez miatt éghet ki? Szerintem a másik gond, hogy szar az izzó, lehet ez miatt nem bírja a terhelést... /de akkor meg minek ez a funkció, ha minden izzót tacsra vág...rövid időn belül?!
Ha a motor dolgozik, akkor annak illik lennie. Ha nincsen, akkor nagy valószínűséggel a visszavezetőcső van eldugulva, ami azért annyira nem jó dolog. A visszavezetőben van egy szűrőbetét, amit illik időnként takarítani. Majd Weboldal keres egy hozzáillő képet, ahol a szűrő elhelyezkedése is látható. Ugye, Weboldal, megteszed? Köszi!
A feleségem kocsiján én az első helyzetjelzőket kicseréltem ebayes kínai ledesekre. H6W típus kellett a mi 2008-as járgányunkba. Vmi hasonló formájút vettem bele:
Véleményem szerint érdemesebb meleg fényűt keresni bele, mert az színben jobban stimmel a tompítotthoz. De ez ízlés kérdése. Ezeknek a kínaiknak elég gagyi a foglalatuk, vékony az anyaga, és sokszor a bajonett tüskék sem a jó helyen vannak. Ettől függetlenül nekünk rendben működnek már kb. 2éve. A scenicnél szerencsére külön lámpafészekben van a helyzetjelző, de ahol egyben van a tompítottal ott elég hamar megsülnek.