Hidd el tisztogatnék, de ez nem úgy megy, hogy csak úgy törölget az ember, ez egy jogszabályokon alapuló publikus közösségi és média felület, ha valaki okoskodik, attól még csak egy véleményét elmondó okostojás, nem törölgethetem csak úgy, mert vannak szabályok amiket be kell tartani. Ha személyeskedik, trágárkodik, a topik szabályait sérti az más. Így is akadnak olykor olyan olvtársak, akik olvasás nélkül bele kiabálják/ták a nagyvilágba, hogy a smafu törölte a hsz-t vagy az olvtársat mer nem értett vele egyet, holott nem. Képzeld ha tényleg törölgetném... :)
Én nagyon szeretek barkácsolni. Az állófűtésemet is magam tettem rendbe mert nem működött és mint kiderült elektronika hibás volt, viszont ha már kiszedtem akkor fel is újítottam.
A légkopresszoromat is megcsináltam magamnak. Imádok javítgatni, ha van mit. Szerencsére ennél a típusnál nem mindig kell. Igazából kütyü mániás vagyok. Az elektronikához nem nagyon értek a de az autóvillamosság az elég jól megy, ha meg megakadok akkor van segítség mert olyan cégnél dolgozok ahol profik vannak körülöttem. Igazából csak kényelmi szempontból lenne jó ha tudnám távirányítani az állót. Akik ezzel foglalkoznak az eddigi ismeretségi kőrömben azt mondták, hogy ennél a típusnál bonyolult megoldani a távvezérlést, de a józan paraszti eszem szerint nem lehet egy ördöngősség. Azzal kapcsolatba nem találtam semmit, hogy milyen ideig és milyen jelet ad ki a telestart, és hogy azt hova kell bekötni. Már azon is gondolkodtam, hogy megnézem a direkt kapcsoló mit kapcsol a váltó melett és, hogy azon keresztül megvezérelni a telestarttal. A következő lépés mag az lenne, hogy valamilyen módon telefonról megvezérelni a telestartot. Én nem ragaszkodom ehez a típushoz, ha van jobb ötlet ami működik.
Kb 1-2 hete intenzív, de 1-2 hónapja kezdtem el tapasztalni, de akkor még minimálisan. Alá menni nem tudok nagyon mert az utcán van, de ha minden igaz pár héten belül tudok egy aknás garázsba beállni és akkor meg tudom nézni. A szerelőim 1100 km-re vannak és csak nyáron tervezem, hogy elmegyek, ha a TÜV-re kell egyáltalán vmit cserélni. Itt kint meg nem akarnék 500-1000kat fizetni, amit tudok megcsinálok, akár az utcán is.
Az említett dolgok cseréje után rögtön jelentkezett a párásodás? Szerelőddel nézesd meg a fűtőventilátor környékét egyes mb típusok hajlamosak bevizesedni a venti alatt esőcsatorna elvezető dugulás miatt. A kondenzvíz elcsurgató csöveket alulról is tudod csekkolni, feltunkolni valami hosszú, tompa pálcával. Hegyes éles ne legyen, és lehetőleg rugalmas legyen, hajlékony.
Én is erre tudok gyanakodni, de vasárnapra már -8 fokot mond ide, így nem nagyon szerelgetem, esetleg egy drótszerűséget megpróbálok ledugni ha könnyen megtalálom a kifolyókat.
Ha a klimadban nincs gaz akkor elvileg nem megy. Arra gondoltam, hogy a kondenzviz elvezeto ha eltomodik es bent marad az utasterben a viz, mert becsurog valahol akkor az is okozhat ilyet. Nem?
Nyáron lett aktív szenesre kicserélve. Klímahűtő és szárító szűrő is cserélve lett, bár ősszel elment a klímámból a gáz vhol. Tavaly télen nem volt semmi párásodás.
A fűtés megoldódott részben, a bal oldali hőmérséklet tekerő gomb szerintem rossz pozícióban van. Letekertem kékre és megint forró levegőt fúj. A párásodás még mindig nem szűnt meg teljesen, de ha teljesen a páramentesítésen felfele áll a jobb tekerőgomb a szélvédőre nem is fúj. Mintha nem kapna friss levegőt kintről vagy talán a szélvédő előtti műanyag alatt lehet vmi eltömődés? Hátsó ablak is párásodik, de azt a páramentesítő leszárítja.
Ennek a egységnek a cikkszáma ugyan az a japán, és az eu-s változathoz is, belső tunerrel rendelkezik tehát az sem lehet, hogy külső, csatolt tuner a változó, így kár hajtanod a malacot jégen!
Mindent meg lehet tolteni mindennel, csak ahhoz a flashimage-dzsel is rendelkezni kell, meg a flasheleshez szukseges eszkozokkel :)
Viszont annak, hogy egy masik varians szoftveret flasheled fel, van egy komoly kockazata: ha az a szoftver barmilyen hardverspecifikus funkciot hasznal, ami a tiedben nincs meg, csinal egy resetet. Aztan ujraindulas utan megint, es igy tovabb, az idok vegezeteig. Ha ezt eleg gyorsan csinalja ahhoz, hogy ne tudd bootloaderbe tenni es visszaflashelni, akkor arra a vezerlore te mar soha tobbe semmilyen szoftvert nem fogsz tenni.
Ezeken a regi cuccokon egyebkent nem hiszem hogy tul sok mindent lehetett volna szoftverezni, inkabb tunerboard-cserere tippelek.
A motorolajat megmondják majd a tudorok (meg a váltóét is), de a kérdésedre válaszolva, igen! Öregszik, koszosodik az is, van neki csereperiódusa (és ha nincs, illetve életfogytignak írják, akkor sem biztos, hogy érdemes megfogadni, én 100.000 km-ként, vagy 10 év után biztos lecserélném).