Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
"A beállítások: Alap és csak a tároló hőmérsékletét kellett állítani, de ez természetes, mert ezek a szarok egy kaptafára készülnek: 24 - 30 - 35. Már aki érti "
Próbáltam követni, de itt elvesztem. Meg nicknevet is váltottál közben .
Ki pucoltam a szivattyút, és a ventit. Nincs változás!
Felhívtam a Fo-Ka+Bt - t tanácsért, hogy mi a pöcs lehet ezzel, mert , már le b@szom a falról, hiszen minden szinte új!?!
Kaptam tippet a szervizestől, és!?! :) :) :)
Meg lett a hiba, amit eddig nem is néztem! :)
A beállítások: Alap és csak a tároló hőmérsékletét kellett állítani, de ez természetes, mert ezek a szarok egy kaptafára készülnek: 24 - 30 - 35. Már aki érti!?
Tökéletesen és egyenletesen jön a HMV!!! :) Van is "bódodság!" és csak egy hülye cső,.......egy szaros, hülye,.........cső!!!!!
Mindenkit és minden hozzászólást, tisztelek és becsülök, hiszen sokat és sok mindent tanultam!
5 -ödik éves ez a szar, eddig jól ment és gond már most sincs vele, de jövőre cserés lesz!?! Gondolom!?! Vityi ha keresztbe nem tesz a rokkantságival, akkor igen!?! :-D
Tervben van a régi kazánunk cseréje kondenzációs kazánra. Jelenleg villanybojler van melegvízkészítésre, ezt is kiváltanám a kazánnal. Olvasom, hogy a bojlernél megszokott komfort nem biztos, hogy meglenne (nyomás- és hőmérsékletingadozás, stb.).
Kérdésem az, hogy ez egy nagy teljesítményű kombinál is előjön?
(Pl. Vaillant 34kw HMV teljesítmény, 17l/perc melegvíz delta 30K-nál)
Vagy esetleg egy belső rétegtárolós (20l) mennyivel lenne komfortosabb? (20l/perc)
Valahol olvastam, hogy az ilyen kis tárolók max. arra jók, hogy ha egyszerre két csapot nyitnának meg, akkor se menjen el a nyomás. Ezt egy nagy teljesítményű átfolyós kombi viszont kezelni tudja, nem?
Nem bánkódnék, ha lett volna értelme, hogy kidobtam a pénzemet! :)
Jól tisztítottam én ki az előzőt is, így azt sem fogom kidobni!!! :) Amellett sehol nemírtam, a "lötypölős" módszert! Tiszta a régi s, mert nem ez volt a gond!
A lemezes hőcserélő cseréje óta, picivel hamarabb van meleg víz a végeken, de sajnos csak ennyi a változás! -Ez a legfőbb bizonyíték arra,hogy nem sikerült jól a tisztításod a tűztér oldali tisztítószerrel és a lötypölős módszerrel.Amíg ehhez nincs megfelelő tisztítószered és tisztítóGÉPed addig egy cseppet se bánkódj,hogy megvetted az újat.
Én is erre jutottam, hátha az bennmaradt. A víz csatlakozókon nem volt, de a gázban attól még lehet.
Még arra is gondoltam, hogy a hosszabb használaton kívüliség miatt esetleg fellevegősödött a csőszakasz, de ez nem annyira esélyes szerintem, mint a dugós megoldás.
Mivel úgy fest, hogy a gázszelepet nem lehet elzárni (senki sem erősítette meg itt eddig, hogy lehet) az eddigiek a lapján a fentieket fogom megnézni az első adandó alkalommal.
Az előző munkahelyemen gáznyomáscsökkentőket cseréltek, és a bejövő középnyomású 2 collos vezeték új csapjának karját 90 fokkal elfordítva tették fel a helyére...(ránézésre nyitott állásnál volt elzárva)
A délutános kazánkezelőnek 3 órájába, meg nemkevés ősz hajszálába került, mire rájött ménincs gáz az intézményben:-)))
Tennék alá egy ilyen tartályt az nagy hülyeség lenne? A csapra meg egy műanyag csövet és 3 naponta kiengedném a szabadba a kondezvizet. Nem kell falat fúrni és nem fagy el????
Van ilyen, köszönöm szépen! Megtettem, minden elzárás után megcsinálom, mert valóban lezár. Nagyon hasznos biztonsági eszköz. A házon belüli vezetékben így van gáz.
Ha van a gázóra előtt egy nyomáscsökkentő akkor lehet hogy automatikusan elzáródott .Ha van ilyened akkor az esetek többségében van rajra egy kb 5cm átmérőjű műanyag gomb(tányér) azt húzd magad fele ütközésig
Köszönöm mindenkinek a gondolkodást! Én is erre gondoltam, de az nem szelep, hanem csap. (Persze az ilyen apróságok nem számítanak a silány /fordítású/ kézikönyvben.) De az angolban is következetesen "gas valve" -ró van szó, ami a kazánon belül van az ábrák szerint is, meg a józan ész szerint is. Szóval a kazán előtt lévő csapot kinyitottam (persze) a készülék mégis SP1, SP2-t jelez (talán SP3-at is) aztán ezek folyományaként 501. Tehát nem jut be a készülékbe a gáz. Erre az estre az a tanács, hogy nyissam ki a "gas valve"-t, ha minden egyéb OK, pl van gázszolgáltatás egyáltalán.
Az világos, hogy a fogyasztás pillanatnyi teljesítményigényéhez automatikusan alkalmazkodik, de a leírásban többször hivatkoznak a gázszelep kinyitására, elzárására mint kézi műveletre a kazán üzemen kívül helyezése ill. újbóli üzembe helyezése kapcsán. De nem írják, hogy ezt miként lehet megtenni.
Nem barkácsolásról van szó csak be akarom engedni a készülékbe a gázt, hogy tudjon mit szabályozni. :-)
Egy példa a manal-ból
"A füstcső illetve égéstermék elvezető berendezés, és annak alkatrészei közvetlen közelében végrehajtandó munkák vagy karbantartás idejére kapcsolja ki a készüléket a külső kétoldalú kapcsolóval, OFF állásba helyezve; és zárja el a gázszelepet."