Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Hú, jó ez a helyszínrajz az egykori Vasgyárról! Nincs meg az a része, ahol az itt számokkal jelölt iparvágányokat beazonosítják? 1951-ben ugyanis egy FAÜ autóbusz ütközött a Gyömrői út és a Kerámia iparvágány keresztezésében, heten meghaltak, két kocsi kisiklott, még az Északis gőzdaru is vonult, csak eddig azt nem tudtam kinyomozni, melyik volt a Kerámia ipv.
Azt hiszem! Az alja 12-es kazánlemez, de az oldala se vékonyabb 5-nél! Amikor (már a Kőér jt.-en!) a 200-as vezékocsikra fúrtuk fel (szó szerint!!) a harmadik, az alsó fényszórónak a szükséges lukat, a täkünket is elhagytuk, (pedig flaschenzuggal emeltük a fúrógépet!), mire átszakadtak a lukak!
Mert a képen látható dolgokból már csak a metrószerelvény létezik ebben a formájában, új perontető van, a metrótól jobbra lévő üres helyen is új peron (tetővel) és a szép narancssárga is teljesen másképp néz ki.
A képeslap kiadója szerint Pesterzsébet megállóhely, 1977. Kiadó: Zékány-Máthé 2001. II. sorozat, 42-es kép. Látom sok jó képet tettél fel, majd én is igyekszem. Rizmajer.