Szerintem sem érdemes egy tuti motrot szétdönteni. Ha éppen felujításra várna a motorod akkor esetleg, de különben nem.
Nincs az ismerőseid között valakinek egy 1,6-os, amit kipróbálhatnál, hogy mekkora a különbség? Mert szerintem nincs akkora, hogy az megérjen 200-at.
hello
az a bizonyos összekötő fűtéscső fel sincs szerelve valamelyik előző tulajdonos
feleslegesnek találta mivel ez egy átalakított kabrio így télen úgysincs üzemben
Én arra lennék kiváncsi,hogy egy amúgy tökéletesen működő AR-es 44Le-s motort érdemes-e
megbolygatni ilyen áron,illetve hogyan arányul a teljesítmény növekedés a befektetett anyagiaghoz képest.
Szerintem "csak" egyszerűen kilukadt a fűtésdobod hőcserélője,és nem csak a meleg levegő jön be,hanem a kipufogó gáz is = Mengele fűtés.
Nézd meg,hogy melyik oldalon jön a füst,és azt a felét zárd el(kocsi alatt oldalanként egy hőcserélő, bowden/ha van/ leköt,kézzel elzár)vagy le kell húzni a fűtésdobot és a kasznit összekötő csövet.Fél fűtéssel el lehet lenni addig,amíg nem cseréled ki a fűtésdobot.
Nekem annyi hozzaszolni valom lenne a motorgeneral temahoz, hogy 1,3-rol 1,6-ra jelentos erosodes (en is ezt tettem 4 eve) de azert alazni igencsak keves. Ekkora urtartalommal meg porgos soros motor sem tud manapsag gyozteskent kikerulni egy utcai piroslampas versenybol...
A henger-dugo-gyuru keszlet Kolbenschmidt felirattal nem 32.500+10.000 hanem 63.000 Ft...majusi aron. Es a minosege is legalabb ilyen messze meghaladja a Cofap vagy brazil Mahle dugoet.
régen jártam erre.
Na sikerült kicseréltetnem a kipuf-ot Hoffmannéknál 12000-ért szereléssel újra.
Tudom mindenkinek ajánlani őket: szépen, gyorsan, jól és olcson dolgoznak.
Funk, náluk a motor upgrade és a full motor general ua-ra jön ki, ugyhogy nálam nincs kérdés.
Na jó nekem csapágyas a főtengelyem, kifúj a hengerfejem, szimering sem jó, meg ki tudja hogy néz ki a motor belülről...
Dear Funk
Szerintem nem egy korrekt dolog főleg azért amit a végén írtál, bizony még így is alúlmaradhatsz.
Ha már tuningolni akarsz keress egy 2000(benzin)
transporter mocit arra 2.4 vagy 2.8 hengereket (csak rendelni lehet és főleg németo. vagy ausztria) arra a duplakarbis rendszert.
Ez már elég korrekt kis alázógép nem?
De mielőtt nekiállsz sok utánnajárás és olvasgatás:pl allvw.com onnan kiindulva találhatsz dolgokat.
Ja a duplakarbi rövid szívócsonkokkal komplett szett 4500dm-től ami már Weber.
Árban egy ilyen motor szerintem kijön 400000-től fél misi-ig de az egy új motor nem is akármilyen.
A Hoffmann-speedster oldalán láttam komplett Sebring sportkipufogót bogárhoz, 600 Márkáért, és állítlóag 5 Le-t ad hozzá a teljesítményhez. Szerintetek mennyi lehet ez itthon? Lehet valahol ilyet kapni?
Szerbusztok,lassan jó fűtésért rimánkodó márkatársaim!
Ismét az egyik örök témát szeretném felvetni,jelesűl,hogy van-e értelme mondjuk egy 1300-as bogár motorját jelentős költséggel 1600cm3-re alakítani?
A költségek nagyjából a következőek:
1)új 1600-as hengerfej darabja uszkve 40000 Ft
bontottan a még használható 15-30000Ft-ig,de ez zsákbamacska jellegű,esetleg még mondjuk egy kis gépmunka+kipufogó szelep csere,vagy akinek azt mondják,az megpróbálhatja beheggesztetni a repedést a kipufogó szelep és a gyertya között,de ez sokak szerint nem tartós és biztos eljárás.
2)1,6-os hüvely-dugó-gyürű készlet pl.:Mahle 32500-Ft(ez nem eredeti német,hanem mexicoi sokak döbbenetére,mert ezt meg kell rendelni,és amikor otthon kibontod,akkor veszed csak észre a turpisságot),a német Kolbenschmidt egy tizessel drágább.
3)Főtengely csapágyak (hogy együtt kopjon össze a motor,azazhogy a megnött kompresszió hatására ne "verje ki" a régi csapágyat)+pár apróság(tömítések,gépmunka etc.)még egy huszas.
4)Karburátor is illene rá másik méretű szívó csővel (Solex 34 Pict 3 vagy 4)mondjuk bontottan 15000 Ft.
Tehát ha mindent magunk csinálunk akkor alapesetben új cuccokat használva 150-160 KHUF,bontottan mondjuk kijön 100-ból(egyedi szerencse alapján).
Viszont ha már 1600-os,akkor a megemelkedett teljesítményhez jól jönne egy hosszú váltó bontottan kb 30000-ért,megfejelve egy új nagyobb kuplungtárcsával + apróságok,akkor kompletten 40000Ft.
Ezen kívül egyéni izlés szerint kellhet még előre tárcsafék szett (bontottan úgy 30000-től,az új nagyjából egy százas),kadron kipufogó cső mondjuk 20000-ért,inyenceknek két karburátor-egy a motor bal,egy meg a jobb oldalára,két külön leömlő csővel.Ez utóbbi árát sajnos saccolni sem tudom,ha valaki vett már akkor elárulhatná.
Az ilyen átalakításnak a legfőbb előnye,hogy a motorblokk marad,tehát megúszhatjuk az emelt kötelezőt a régi 1,3-as motorszám megtartásával,viszont akinek nincs olcsó beszerzési forrása,az könnyen belefut a 200000 Ft -ba,persze csak akkor ha nem gányolt,hanem egy megbízható motort akar.
Szerintetek van értelme?Mert én nem tudom eldönteni.Félő hogy aki más autók "lealázására "akarja így átalakított bogarát használni,az ennyi befektetés árán is sokszor alulmarad.Vagy nem?
Bocs a kotozkodesert, de nekem felettebb gyanus az a festo, aki 6.000 Ft ert harom honapig dolgozik... Egyszeruen keptelenseg ilyen aron egy autot normalisan lefenyezni. En '98-ban fenyeztettem le a kocsimat anyaggal egyutt 130.000-ert, es ez a festek meg most is rajta van es most is fenylik! En ovatossagra intenelek Reka ezugyben. Sajna ez a dolog draga, de nem egy-ket evre szolo dolog, tehat olyan 150.000- 200.000 Ft szamomra realisnak tunik (amellett persze hogy nem keves penz...)
Persze van a fenyezesnek egy olyan esete is, amikor eladasra csinaljak, csak holnapig rajta maradjon no az lehet, hogy kijon 6000-bol....:))
Tobb mindentol is fugghet egy fenyezes ara es minosege, pl. volt-e mar valamilyen sz@r festekkel (Neolux) mazgalva a gyari fenyezes, mert ha igen, azt jobb eltavolitani es ez egyreszt nem olcso, masreszt nem is tokeletes. Szoval a legjobb, ha a jo oreg 25-30 eves Wolfsburgi (kicsit megmattult) festek van rajta:) arra lehet dolgozni.
Amugy Reka koszi az infot Mikirol, elmegyek hozza:))
Bár, ha meggondolom, ezzel nem csak 150 000 forintot spórolnék meg, hanem a három hónap benzinköltségét is... hmmm! Ja, és nem is beszélve a káros anyagok ki nem bocsátásáról, és a zaj csökkenéséről!
Batka,Tzl,
az utazás fantasztikus volt csak éjjel állandóan villogtak rám, hogy erős a fényem, kicsit magasra hordott. Egyébként a duda vezetékét lehúztam és le is szigeteltem, ennek ellenére merült le az akksim, nem igazán értem miért. Gondoltam már arra is hogy a dinamó nem tölt eléggé. Nem tudom.
Réka + Batka,
Ismerek egy valódi művész festőt, aki iszonyat lassan dolgozik, eszméletlen jó minőségben, és igen olcsón. Külső-belső festés A-tól Z-ig 48 ezerért és ebből 42 volt a festék meg három hónap a száradási idő...
All,
Kilyukadt, azaz a hegesztésnél elengedett a kipufogóm. Tudtok valami kipuf.-ost Budafok környékén? Ja már megint folyik a motorolaj a motor alól, néhány csavart még mindig nem sikerült meghúznom, úgyhogy ha tudtok a fenti cím környékén valami szerelőt az is érdekelne.
Szabó Mikiről csak a legjobbakat mondhatom, nagyon lelkiismeretesen szerel, és őszintén is (mindig megmondja, ha valami szar, bármennyire is fáj), és normális árakon. A határidők a gyengéi, de hát egy művészt nem lehet siettetni... Meg elég sok is a munkája, azért úszik. De nem csak szerintem a legjobb, hanem sok helyről hallottam, hogy nagyon elismert szerelőkörökben is.
Most adott árat egy lakatos srác teljes ki-be lakatolásra (lógó ajtók, repedt lemezek, lukas padlólemez, illesztések, stb) 150 000 munka-és 50 000 anyagdíj - fájdalmasan soknak tűnik. Meg persze utána az újrafényezés mégegyszer ennyi. Szerintetek ez normális ár?
Illetve van tapasztalatotok - legalább fényezésről - hogy hol érdemes, és olcsó?
Reka: Neked Szabo Miki butykoli a kicsidet? Mi a tapasztalatod?
En ismerem ot regebbrol, nem bogaras vonalon, igy aztan nem tudom, merjek-e hozza fordulni, miutan sajna az eddigi szerelom abbafejezi.
Szoval nyugodtan irj le jot-rosszat:))
Batka: spec igazad van, mert ahogy felemelik a tütüt, mivel a kis combjai szélesebbek mint más autók első sárhányói, meg is horzsolták a tartókötelek.
MOndjuk amíg több rajta a horzsolás mint az egészséges festék annyira nem izgat...
Ma viszi Miklósom bemutatni a karosszérialakatos bácsinak, hogy mi mindent kell majd vele csinálni, hogy újra csilivili víganzötyögő legyen! nagyon izgulok...
Szomorú kötelességem bejelenteni, hogy a múlt héten eladtama bogaramat! Újpestre került, így elképzelhető, hogy néhányotok majd látni fogja.
De a fórumot nem hagyom cserben. Ha tudok segítek.
Raiser:
Nem tudom milyen drótot húztál le, de ha csak a dudakapcsolót szedted szét, akkor az még nem akadályozza meg a csuszóérintkezőt, hogy ne testelődjön le. Szerintem Te rossz helyen keresgélsz. Az egész kormányt szedd le és akkor már egyből meglátod a kormány alján az érintkező gyűrűt, a kormányrudon pedig a csuszó nyelvet. SZVSZ ez testelődik le valahova.
Nem akarok okoskodni,de az 1967-es gyártási év valahogy nem jön össze a motor 1600 cm3-es lökettérfogatával.Ami stimmelne időben,az max.az
1500 cm3 lehetne,de az ritka mint a fehér holló.
Mielőtt bármit tennél,ellenőrizd le a motor és az
alváz gyártási idejét a számuk alapján.A kettő jó ha nagyjából stimmel,mert ha "gányolt" gépet veszel,akkor az később megbosszúlhatja magát(pl.:hogy van beletéve a nagyobb motor,alkatrészek beszerzése,javítás stb.).
Egy kis segítségre lenne szükségem! Némi spórolás után végre összejöt a keret, hogy vehessek magamnak egy bogarat. Ki is néztem egy 67-es gyártású, 1.6-os motorú, 2003-ig érvényes műszakis csodát magamnak, de nem igazán értek ezekhez a gépekhez, ezért kérnék tőletek egy pár ötletet, hogy mire figyeljek a vásárlásnál, hogy ne verjenek át nagyon.
Előre is köszi minden segítséget!
Dop3
Ui.: Ha vki emilt küldene, azt a dop3@freemail.hu-ra plíííz.
Raiser: Hogy sikerult az utazas? A dudarol lehuztad a vezeteket? Nem lehet hogy a lehuzott vezetek enyhe testet kapott es attol merult le az akksi?
Reka Koma: Koszcsi az infot, en annyit tennek hozza, hogy jol nezze meg mindenki a kocsijat, mikor atveszi a telepen, mert az idiota lopoautok ugy bannak szegenyekkel... Verlazito ez a penzhajhasz autoelszallitas, de ez mar egy masik topic...
hogy ment a bogi a nyaraláskor?
Szombaton esetleg el lehet hozni a cuccost?
Remélem addigra menetkész lesz a busz.(kifolyt az akkusav és szétmarta a környéket.)
A duda probléma: Valószínűleg annyira elkopott az a már említett csúszó érintkezőnek a kormánytengelyen lévő rugós nyelve, hogy hozzáér az indexkar visszahúzó rugójához, és letesteli. Próbáld meg addig feszegetni azt a rugós nyelvet amíg jó nem lesz. (vagy cserélni, de szerintem aranyárban mérik)
pedig de kíváncsi lennék a nagy bogarászásra (mint amatőr Bogár-csodáló - a kedvencem a döntöttlámpás, mindenhol krómos, főleg az első lökhárító körüli kis szellőzőkén :) )
En ugyan nem vagyok olyan magus, mint Tzl, a duda problema viszont engem is elert egyszer...
Szoval annyit tudok hozzaszolni, hogy a feszultseget a duda kapcsoloja a kormany tengelyen elhelyezett csuszoerintkezokon kapja. Nos, ha itt test zarlat keletkezik, az olyan, mintha megnyomnad a kurtot tehat megszolal. Ez a kormany korbeforgatasanal csak bizonyos helyzetekben szokott elofordulni.
Egyszeru a hibat kijavitani, ha esetleg valami szennyezodes ment az erintkezokhoz. Le kell szerelni a kormanykereket (27-es dugokulcs kell hozza) es rogton meglatod a korkoros csuszoerintkezot, aminek a tisztitasa beallitasa utan mukodnie kell a dudanak. Es csak amikor akarod!!:))
amugy a pesti kozlekedesben nem is olyan nagy hatrany egy ilyen duda, ugyis valakire mindig rafer egy kis "radudalas" :)