Keresés

Részletes keresés

manta66 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2023
Engdélyt azért kell kérni minden vonatnak, mert az F2-es ezt írja elő.
Az meg azért van, mert a két szolgálattevő nem látja a másik területét.
Lehet olyan helyzet ami veszélyes.
Pl zavarban lévő nyltvonali sorompó, összeakadt menetirány, vagy az állomáson olyan helyzet( váltózavar ,stb) ami miatt hozzá kell járulni a vonatindításhoz.

A forgalmi irodából sem mindig látják át az egész állomást még az emeletről sem (Pl: Keleti).
Nem is kell. A váganyfoglaltságos berendezésről úgy is látják a vágányhelyzetet.
Ha meg nem olyan, akkor ha a távolbalátás korlátozott, be kell járni a váganyutat.
Előzmény: D55 (2022)
D55 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2022

Az engedélyérés, ha jól tudom, számítógépes. Ez ugyanazzal a számítógéppel történik, mint amelyik a KÖFE-vel van kapcsolatban?

 

Egyáltalán miért kell engedélyt kérni, ha úgyis látja a (fő)rendelkező, hogy mikor, honnan várható vonat.

 

Kelenföldön hány táblakezelő van?

 

Déli p.u.:

Már volt szerencsém fölmenni a forgalmiba, ott Siemens van, de a rendelkező egy Integra-kezelőpultot nyomkod.

Tehát a SH van összepároztatva az Integrával. Ebből is látszik, hogy ugyanazon az elven működnek.

 

Tudja valaki, hogy a Déliben hány állítóközpont van? Egyébként aki a pultot nyomkodja, tudtommal a főrendelkező. Van más forgalmista is? Gondolom, a tolatásokkal ő nem foglalkozik. Viszont a foglalt vágányok vágánygombjára diafilm-doboz-kupakokat tesz, hogy ne felejtse el, hogy ott már van vonat, mert ezek szerint nincs mindenhol szig. sín. Nagyon vicces. :-)

 

Valahogy a nagyobb állomásokon a forgalmi iroda az emeletre kerül. Gondolom, hogy a forgalmista lássa a helyzetet. Pl. Gyékényesen is nagyon szépen lehet látni az egész állomást, na de ha köd van???

JabyGabi Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2021
Kelenföld. Masodik lezarast nem kell és nem is lehet külön kezelni, még véletlenül sem. Aki ezt mondta, biztos félrebeszélt. Masodik (kis)tablas csak a 16-28 vaganyok felett és csak tolato-szinten kapott jogosultsagot. ÖJÜ: tudja a haladot minden felöl, de csak egy meghatarozott vaganyuton. Még valami nagy hirtelen?
Előzmény: D55 (2018)
perszy Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2020

És a Déli?

Nekem az a kezdet.

 

Előzmény: Törölt nick (2019)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2019

FM 2525 fényjelzős mechanika

pl:Érd vagy Pusztaszabolcs. D55 jól írta minden marad mint az SH nál csak a jelzők lettek fényjelzők. A berendezést  kiegészítették 75 Hz-es szigsinekkel JM!, Váltókőrzet, Átmenő fővágányok. Van jelzőmegállj, hívójelzés kezelés a bejárati jelzőkre a feloldóblokk és a szigsínjelfogó áramköreivel variáltak egy kicsit, elég bizar megoldássú feszültségosztós áramköre lett.Eért az oldás kicsit bonyolultab. A kapcsológombos verziónál már nincsenek blokkelemek sem, hanem a VES és az Integra keveredéséből csináltak néhány áramkört.Nincsenek kallntyúk hanem helyette zöld és vörös gombok vannak. pl Kápolnásnyék, Nagytétény röviden ennyi de sokáig nem is lehet ragozni  szerintem amikor ezeket csinálták simán lehetett volna D-55-t is csinálni ennyi pénzből és azok talán még mais jobban működnének.

Előzmény: manta66 (1989)
D55 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2018

A fenéba ezekkel a számítógépes biz.ber.-ekkel!

 

Miért nem jóa jól bevált dominó???

 

Egyébként úg hallottam, hogy ezek a digitális masinák nem is eléggé megbízhatóak.

 

Kelenföld: néhány idsmerősöm volt ott, akiki mintha azt mondtákvolna, hogy a második lezárás nem önműködő, külön kell elvégezni.

ÖJÜ: mely vágányutakaz építi így fel? Kijáratot? Vagy a külső vágányutakat?

 

 

Zénóka23 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2017
Ja és a monitoron lapozni lehetett, tehát Ba-tól Bm-ig minegyik szakasz látható volt
Előzmény: Zénóka23 (2016)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2016
"Van egy nagy panorámatábla, amin rajta van az egész vonal (a szentendrei járműteleppel együtt), a belső szakaszról érkezik is hozzá információ, látszanak a foglalt, lezárt és szabad szakaszok, szépen, mint a Dominóknál szokás. :) Van egy kis ipari tv, amin a Batthyány téri berendezés állomási része látható, szintén csak a foglalt és a szabad szakaszokat jeleníti meg."

Volt! Már egy ideje se monitor, sem panorámatábla.
És csak simán Electra2 és az Alcatelé!
Előzmény: Infós (2002)
JabyGabi Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2015
Nnna, röviden D70 Kelenföldön. Tablas egy van. ÖJÜ van. Szamitogépes felülvezérlés nincs. Van két tabla, mert régen két tablas volt, ezért van benne kezelési hatar, de a masodik tablasnak csak tolatasi jogosultsaga volt. Panorama-tabla van, ezen a visszajelentések vannak, a kezelöfelületen csak a gombok vilagitanak. Nagyon röviden ennyi.
Előzmény: D55 (2000)
Infós Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2014

Köszi szépen ezt a hozzászólást! :))

Így már kerekebb a kép! :)

Előzmény: perszy (2013)
perszy Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2013
A halvány emlékeim szerint az egység hiányzik, szabadkapcsolásban nem tudom mi van. De nekem a D-55 a vizsgák után perifériákra szorul, és csak készenlétesként kerültem össze vele, funkcionális vizsgálatnál, meg belehuzalozásnál az ember nem az elmélettel foglalkozik, hanem a tényekkel, és a sablonnal hasonlítja össze. Szomorú, de sajnos éppen elég azt átnézni, a tervezőt meg ismered.
Előzmény: Infós (2011)
manta66 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2012
Köszi az infót mindenkinek!
Infós Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2011

Na állj!

Komolyan nem értem, hogy mire gondolsz!

Vendégsínt régóta személyesen ismerem, de veled nem engedném, nem engedem meg magamnak az ilyen játékot!

 

Amire én tudok gondolni, az az, hogy a második vagy az első váltólezáró jelfogót nem tervezték bele..

Erre gondolsz? Mert szvsz. azért az durva lenne... Bár amikor én láttam a rajzokat, akkor még nem terjedt odáig ez irányú műveltségem, hogy ilyen szinten is észre vegyek alapáramköri eltéréseket, ezért furcsállom. Persze meggyőzhető vagyok, de nem értem, hogy pontosan mire akartál utalni, ezért kérdeztem vissza.... :P

Előzmény: perszy (2010)
perszy Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2010
Szórakozz mással. Illetve még másokkal is. Ma igen rossz passzban vagy.
Előzmény: Infós (2005)
Vendégsín Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2009
Ne kötözködj, akkor legyen: meg lett szüntetve, azaz már nem lehet szabad jelzőt kivarázsolni ennek kezelése után foglalt sínpárra.
Előzmény: Infós (2008)
Infós Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2008

"Valaha volt vágányúti szigeteléskikapcsoló, de amikor a rákosmenti bányavárosban (Isaszegen) emeletes vonatot alkottak, ki lett kapcsolva."

 

Ha a szigetelés kikapcsolót kikapcsolod, az olyan, mint ha bekapcsolnád a szigetelés bekapcsolót, nem? :)

Előzmény: Vendégsín (2007)
Vendégsín Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2007
Integrázzunk tovább. A vágányút egyszerre és nem váltónként oldódik, viszont váltónként hét (?) jelfogó egységkapcsolású. Valaha volt vágányúti szigeteléskikapcsoló, de amikor a rákosmenti bányavárosban (Isaszegen) emeletes vonatot alkottak, ki lett kapcsolva. A kijárati jelzőket eredetileg az utánuk következő második váltó/szigeteltsín elfoglalása ejtette vissza, hiszen a gőzösök orra hosszú volt. És volt tolatáshoz helyikapcsoló, meg nem volt csak a bejáratokon hívójelzés.
Előzmény: perszy (1995)
Infós Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2006

A Vezetékek Világa 2005/4. számában másképpen értekeznek erről, valamint ajánlom a http://www.tttech.com/customers/docs/alcatel/Its_Time_2001-08-Elektronische_Eisenbahnstellwerke.pdf#search=%22%22Alcatel%22%3B%20%22Elektra2%22%22 Holnapot is... :S

 

Aztán lehet, hogy én értettem félre valamit... :(

Előzmény: perszy (2003)
Infós Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2005

Ööö... Mi nincsen? :S

Lezáró jelfogó? :S

Előzmény: perszy (2004)
perszy Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2004

Őőőő, izé, ez igen régen volt. Legalábbis magamhoz lépes. Ültem a rajzok előtt, és sehogy sem értettem, hogy mi az amit nem látok.

Lezáró az nincs, az biztos.

 

Előzmény: Infós (1996)
perszy Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2003
Elektra2, az Integra Siemens tulajdon. Egyébként bocs.
Előzmény: Infós (2002)
Infós Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2002

"Ha jól tudom, a HÉV-en, Békásmegyerben kétféle berendezés van. Egy forgalomirányító és egy pályaellenőrző. Hogy is van ez?"

 

Szóval a HÉV-nél nem állomásban és nyiltvonalban gondolkodnak, hanem kezelési körzetben, legalábbis a belső szakaszon. A Békási biztber. D70/D67 (folyik a vita :) ), és tartozik a forgalmi szolgálattevő kezeli.

Van egy nagy panorámatábla, amin rajta van az egész vonal (a szentendrei járműteleppel együtt), a belső szakaszról érkezik is hozzá információ, látszanak a foglalt, lezárt és szabad szakaszok, szépen, mint a Dominóknál szokás. :) Van egy kis ipari tv, amin a Batthyány téri berendezés állomási része látható, szintén csak a foglalt és a szabad szakaszokat jeleníti meg.

 

Hamarosan elkészül az Alcatel Integra2 biztosítóberendezése, akkor ezeket elbontják.

Előzmény: D55 (1998)
Infós Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2001

Ugyanolyan nagy panorámatáblája van, mint a Budapest-Keleti pu-on levő D70-nek, tudtommal a kezelése is nagyon-nagyon hasonló. :)

 

Öjü: háát... Passz... Majd beuszítom ide JabiGabit, hátha tud okosat mondani róla... :))

Előzmény: D55 (2000)
D55 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2000

Hát hogy a számítógépes felülvezérlés az állomás egészén, vagy csak egy részén van-e.

És hallottam, hogy ott a kezelőpult más, mint a többi D70-nél.

Valami nagy visszajelentő tábla is van.

Hány táblakezelő van, van-e önműködő jelzőüzem, stb.

Előzmény: korpi41 (1999)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1999

D70.

 

Konkrétan mire vagy kíváncsi?

Előzmény: D55 (1998)
D55 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1998

Meg tudná valaki mondani, hogy Budapest-Kelenföldön pontosan hogy működik a biz.ber.? Ott D70 van, ugye?

 

Ha jól tudom, a HÉV-en, Békásmegyerben kétféle berendezés van. Egy forgalomirányító és egy pályaellenőrző. Hogy is van ez?

D55 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1997

A fényjelzős Siemens Halsekék úgy működnek, mint az alakjelzősek, csak a következőkben másmilyen:

 

Vágányútbeállításnál, miután a rendelkező feloldotta a jelzőblokkot, a váltókezelő a jelzőt nem emeltyűvel állítja, hanem vagy kapcsológombbal (Nyugati p.u.), vagy nyomógombbal, mégpedig kétgombos kezeléssel: a váltótoronyban van egy kis dominó-pult, amelyen a jelzőszimbólumok vannak és pár nyomógomb. A jelzővezérlés jelfogókkal történik. Ezt a kiegészító berendezést végdominónak nevezzük.

Ezen a kis asztalon van egy "Jelző állítás" gomb, valamint a jelzőgombok, esetleg hívójelzés kivezérlésére alkalmas gomb, nameg "Jelző Megállj!" gomb.

 

 

Integra: az Integra szabadkapcsolású és a Siemens Halske, valamint a VES elvein működik, csak nem mechanikai elemekkel, hanem jelfogókkal. (Koordináta-elv, vagy hogy is mondják.) A vágányútbeállításnál az iránygomb (be, vagy kijárat) és a vágánygomb egyszerre kerül benyomásra.

A dominó már nyomvonalas bi.ber., itt már a jelzőtől jelzőig elv érvényesül, a vágányútnak nem az irányát és vágányszámát kell megasni, hanem a kezdő- és célpontját.

Ennyit tudok erről.

Üdv

Előzmény: manta66 (1989)
Infós Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1996

"Egy csomó minden kispórolódott belőle, egy csomó függés nincs benne."

Példákat tessék! :))

 

"De van, aki jobban ért hozzá, (...)"

Talán csak Füsti-67, aki jobban ismeri nálunk, de ő olyan, mint a kutya vacsorája (hol van, hol nincs)... :(((

Előzmény: perszy (1994)
perszy Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1995

Én azért megpróbálom megközelíteni.

Az integra az SH logikájára épül, csak villamosan. Fix logikája van, minden függést külön tervezni kell.  A D-55 nyomvonalterves, tehát a megfelelő elemeket összekell dugdosni, forrasztgatni, és elvileg működik.

Ez csak erős közelítés akart lenni.

 

Előzmény: Vendégsín (1990)
perszy Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1994

Egy csomó minden kispórolódott belőle, egy csomó függés nincs benne. Úgy működik, mint egy D-55, de a szisztematikus félrekezelések érdekes eredményeket hoznak. De a célja nem az volt, hogy igazi D-55 legyen, hanem hogy olyan legyen. De van, aki jobban ért hozzá, én csak néhány hónapig voltam ott műszerész.

 

Előzmény: Infós (1991)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!