Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
Gondolom, a vezetési idővel van összefüggésben. Így is elég cipőkanalasnak tűnik a járat, s úgy voltak vele, hogy onnan el lehet jutni a jászberényi buszokkal. De ez csak feltételezés.
Ma a MÁV felsővezetéki üzemavara miatt kénytelen voltam buszozni ami a 10.15 ös Budapest M3 Hatvan Gyöngyös nem oly rég ( kb. 3 éve) beállított járattal kezdődött.
Ezen egy ISUZU 30 fős kisbusz volt ami szerintem nem igazán erre a járatra való, bár a gkv munkájára nem lehet panaszom tökéletesen vezetett, maga a busz konstrukciója a beremegés a sztrádán 70 és 78 km/h között ami fura, a szűk ülések amolyan Credo fillinget okoznak.
14 fő utazott Budapesttől ez Hatvan Rákóczi út, Hatvan Zöldfa esetén 1-1 fő utascserével zajlott az út.
Ha minden igaz a FJX 265 volt a rendszám pontosan éreztünk Hatvanba, ott rövid tartózkodás után Gyöngyösre vezetett az utam. A menetidő a 15-20 évvel ezelőttihez képest megnőtt (Hatvan, Kossuth tértől rövidebb volt az út) A távot út 39 perc alatt tette meg a kb. 22 éves DAF motoros helyközi 415 ös az utat, a gkv takarékosan vezetett, először az M3 környékén adott kövér gázt neki, addig nem is igazán volt hallható a motor hangja az utastérből...
Innen a Hatvani üzemegység által Agriától átvett 12.30 as Gyöngyös-Eger járatával utaztam 17 fővel startoltunk, Detk 1 fős utascsere, Kápolnán 4 le 5 fel, Kerecsenden Fő út 150 2 le, aut. vt. 3 le 9 fel. Összesen 19 fő utazott Kerecsendtől Egerig és ahogy a ex Mátr 415 ösön úgy a Credon is megállóhelyeket mutatta a digitális kijelző. Az, hogy a kihasználtság ennyi nekem csomagokkal utazva pont tökéletes volt. Pár éve az Agria Volán még kevesebb utassal közlekedtette ezeket a járatokat . Pl.: 9.45 kor induló ex Bp-Hatvan-Gyöngyös-Verpelét-Eger vagy a 12.30 as Gyöngyös Eger utóbbin 11-14 fő volt akkor z utasszám.
Az egyik petőfibányai fordán volt ma, LIR-564 helyén. (Ha jók a megfigyeléseim, ez Petőfibányán kezd és végez, de Lőrinciben alszik, váltótársa, LIR-570 viszont valóban petőfibányai.)
6:37 Petőfibánya-Hatvan
7:10 Hatvan-Aszód
7:31 Aszód-Hatvan
A többiben nem vagyok biztos, szóval azt nem írom ide.
***
Ezzel egy időben kapott Gyöngyös is egy 7700-ast, NWX-313 néven. Nem tudom, milyen fordán volt és minek a helyére került, de ha segít valakinek valamit, 8:20-kor ment a telepre, 9:20-ra ért vissza, aztán vitt valamilyen járatot, de 10:50-re már bent állt az állomáson és 12:30-ig nem mozdult. Utána nem tudom, mit csinált, mert én elmentem Gyöngyösről.
Ma én is elcsíptem az új szerzeményt, az NWX-372-es rendszámú fehér, kétajtós, helyközi Volvo7700-ast. Szép állapotú autó, és teljesen szubjektíven nekem valahogy kevés benne az ülés. Nem számoltam meg, de ugye ott a peron a második ajtóval szemben, hátul a bal oldalon pedig a motorsátor. Persze egy ilyen hajtásláncú, alacsonypadlós kocsiba ennyi ülés fér, csak nekem még szokatlan ez a kialakítás egy helyközi busz számára.
Ha nem az lesz, az OCD-meterem végleg kiakad. NWX-304 már adott neki egy pofont, az egri kiosztás is kemény volt, de ha ez is félrement, akkor én felhagyok ezzel a hobbival, felgyújtom a gépemet, majd az éjszakai erdőben felvágom az ereimet, miközben a háttérben depresszív black metal szól. Na jó, talán nem, de egy csúnya része lesz a listámnak. :D