Keresés

Részletes keresés

M44-419 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 2033

asszem szaros is hasonló

 

Ön nyert!

Előzmény: perszy (2030)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 2032

És ki mondta, hogy az mind jöhet is, ami latszik, hogy közelit?

 

Egy szállóigévé vált mondta jutott erről eszembe: "Lóf*sz! Nem jöhet semmi!" :-))))

Előzmény: JabyGabi (2031)
JabyGabi Creative Commons License 2006.09.14 0 0 2031
"egyaltalan miért kell engedélyt kérni, ha ugyis latja, hogy mi varhato?" És ki mondta, hogy az mind jöhet is, ami latszik, hogy közelit? Ha nem, akkor még idöben csörögjek oda, hogy "figyejjjé ma' vazze, azt el ne kügggyed!" És ha nem veszem észre idöben? Akkor eljön, aztan igy jartam és majd lesz valami?? Én sem a naplozas mellett kardoskodom, de az engedély ezért kell...
Előzmény: D55 (2022)
perszy Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2030

Namégegyszer!

SH jellegű fényjelzős állítókészülékek vannak a tornyokban. Az x+3. átalakítás során integra rendelkező készülék került telepítésre, asszem szaros is hasonló. A lényege, nem blokkelem, hanem reteszmágnes. És az menetterv integra alapon valósul meg, nem mechanikusan.

Előzmény: D55 (2022)
Infós Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2029
Zénóka23 ma rávilágított, hogy Elektra2 helyett Integra2 szerepel az egyik hozzászólásomban... Bocsánat, igazad van, jogos...
Előzmény: Infós (2006)
manta66 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2028
Ebben van valami. :-)
Előzmény: perszy (2025)
perszy Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2027

:)

 

Előzmény: M44-419 (2026)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2026

Ez ugyanazzal a számítógéppel történik, mint amelyik a KÖFE-vel van kapcsolatban?

 

Igen.

 

Egyáltalán miért kell engedélyt kérni, ha úgyis látja a (fő)rendelkező, hogy mikor, honnan várható vonat.

 

Amíg működik a KÖFE, addig igen*. De ha nem működik, akkor csak az engedélykérésből tudja a szomszéd, hogy mi lesz a következő.

 

*:Volt már olyan, hogy a KÖFE összecserélte a vonatszámokat és a Déliből egy Fradi felé menő gépmenetet hozott ki, a valóságban pedig egy komáromi személy jött el. Így a személy be is kanyarodott a 9-re, ugyanis mire mindez kiderült, akkora már meglépte a személy a bejáratot.

 

Kelenföldön hány táblakezelő van?

 

Jelenleg 1, azaz egy fő.

 

Tudja valaki, hogy a Déliben hány állítóközpont van?

 

2. A híd lábánál a II.-es torony, az alagút előtt pedig az I.-es.

 

Van más forgalmista is?

 

Igen. Van még 3 külső fszt. (1 a csarnoki menesztő emberke, egy-egy pedig tornyonként).

 

Gondolom, a tolatásokkal ő nem foglalkozik.

 

Ő engedélyezi, végrehajtás a tornyokban történik.

 

Viszont a foglalt vágányok vágánygombjára diafilm-doboz-kupakokat tesz, hogy ne felejtse el, hogy ott már van vonat, mert ezek szerint nincs mindenhol szig. sín. Nagyon vicces. :-)

 

Szerintem inkább szégyen, hogy még "kupakolni" kell a foglalt vágányokat.

 

Előzmény: D55 (2022)
perszy Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2025

Őőő, izé, az 1-esen két állomás távolságba ellátnak (néha több is). Vágányút, jelző, menetirány ... a másik állomásét is. A sorompót tényleg nem, ez igaz, de az jelzővel ellenőrzőtt.

P.

 

Előzmény: manta66 (2023)
perszy Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2024

Nem szivatlak, bocs. A konkrét kérdés csak Szevus-nak szólt. Én bakterként kezdtem a Déliben.

A másik.

Az elektronikus engedély kérés/adás a KÖFE terminálon keresztül történik naplózottan. Annyira, hogy általában a fejrovatost a KÖFE alapján töltik ki. Ez utóbbi inkább az 1-es vonalra igaz.

Engedélyt kérni a jelenlegi szabályok miatt kell, ezt már többször is vitatták sokan, magas szinten is. Ha jól tudom, a GyeSEVnél nem így van.

De amíg az elektronikus naplózást csak nyomtató szinten ismerik el (pl Elektra), addig nincs mit tenni. Tatán és Veresegyházán a VMS naplóz, a bankoknak ez jó, a vasútnak nem.

Ha írtam butaságot írtam volna, a cellatársaim majdcsak kijavítják.

P.

 

Előzmény: D55 (2022)
manta66 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2023
Engdélyt azért kell kérni minden vonatnak, mert az F2-es ezt írja elő.
Az meg azért van, mert a két szolgálattevő nem látja a másik területét.
Lehet olyan helyzet ami veszélyes.
Pl zavarban lévő nyltvonali sorompó, összeakadt menetirány, vagy az állomáson olyan helyzet( váltózavar ,stb) ami miatt hozzá kell járulni a vonatindításhoz.

A forgalmi irodából sem mindig látják át az egész állomást még az emeletről sem (Pl: Keleti).
Nem is kell. A váganyfoglaltságos berendezésről úgy is látják a vágányhelyzetet.
Ha meg nem olyan, akkor ha a távolbalátás korlátozott, be kell járni a váganyutat.
Előzmény: D55 (2022)
D55 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2022

Az engedélyérés, ha jól tudom, számítógépes. Ez ugyanazzal a számítógéppel történik, mint amelyik a KÖFE-vel van kapcsolatban?

 

Egyáltalán miért kell engedélyt kérni, ha úgyis látja a (fő)rendelkező, hogy mikor, honnan várható vonat.

 

Kelenföldön hány táblakezelő van?

 

Déli p.u.:

Már volt szerencsém fölmenni a forgalmiba, ott Siemens van, de a rendelkező egy Integra-kezelőpultot nyomkod.

Tehát a SH van összepároztatva az Integrával. Ebből is látszik, hogy ugyanazon az elven működnek.

 

Tudja valaki, hogy a Déliben hány állítóközpont van? Egyébként aki a pultot nyomkodja, tudtommal a főrendelkező. Van más forgalmista is? Gondolom, a tolatásokkal ő nem foglalkozik. Viszont a foglalt vágányok vágánygombjára diafilm-doboz-kupakokat tesz, hogy ne felejtse el, hogy ott már van vonat, mert ezek szerint nincs mindenhol szig. sín. Nagyon vicces. :-)

 

Valahogy a nagyobb állomásokon a forgalmi iroda az emeletre kerül. Gondolom, hogy a forgalmista lássa a helyzetet. Pl. Gyékényesen is nagyon szépen lehet látni az egész állomást, na de ha köd van???

JabyGabi Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2021
Kelenföld. Masodik lezarast nem kell és nem is lehet külön kezelni, még véletlenül sem. Aki ezt mondta, biztos félrebeszélt. Masodik (kis)tablas csak a 16-28 vaganyok felett és csak tolato-szinten kapott jogosultsagot. ÖJÜ: tudja a haladot minden felöl, de csak egy meghatarozott vaganyuton. Még valami nagy hirtelen?
Előzmény: D55 (2018)
perszy Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2020

És a Déli?

Nekem az a kezdet.

 

Előzmény: Törölt nick (2019)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2019

FM 2525 fényjelzős mechanika

pl:Érd vagy Pusztaszabolcs. D55 jól írta minden marad mint az SH nál csak a jelzők lettek fényjelzők. A berendezést  kiegészítették 75 Hz-es szigsinekkel JM!, Váltókőrzet, Átmenő fővágányok. Van jelzőmegállj, hívójelzés kezelés a bejárati jelzőkre a feloldóblokk és a szigsínjelfogó áramköreivel variáltak egy kicsit, elég bizar megoldássú feszültségosztós áramköre lett.Eért az oldás kicsit bonyolultab. A kapcsológombos verziónál már nincsenek blokkelemek sem, hanem a VES és az Integra keveredéséből csináltak néhány áramkört.Nincsenek kallntyúk hanem helyette zöld és vörös gombok vannak. pl Kápolnásnyék, Nagytétény röviden ennyi de sokáig nem is lehet ragozni  szerintem amikor ezeket csinálták simán lehetett volna D-55-t is csinálni ennyi pénzből és azok talán még mais jobban működnének.

Előzmény: manta66 (1989)
D55 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2018

A fenéba ezekkel a számítógépes biz.ber.-ekkel!

 

Miért nem jóa jól bevált dominó???

 

Egyébként úg hallottam, hogy ezek a digitális masinák nem is eléggé megbízhatóak.

 

Kelenföld: néhány idsmerősöm volt ott, akiki mintha azt mondtákvolna, hogy a második lezárás nem önműködő, külön kell elvégezni.

ÖJÜ: mely vágányutakaz építi így fel? Kijáratot? Vagy a külső vágányutakat?

 

 

Zénóka23 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2017
Ja és a monitoron lapozni lehetett, tehát Ba-tól Bm-ig minegyik szakasz látható volt
Előzmény: Zénóka23 (2016)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2016
"Van egy nagy panorámatábla, amin rajta van az egész vonal (a szentendrei járműteleppel együtt), a belső szakaszról érkezik is hozzá információ, látszanak a foglalt, lezárt és szabad szakaszok, szépen, mint a Dominóknál szokás. :) Van egy kis ipari tv, amin a Batthyány téri berendezés állomási része látható, szintén csak a foglalt és a szabad szakaszokat jeleníti meg."

Volt! Már egy ideje se monitor, sem panorámatábla.
És csak simán Electra2 és az Alcatelé!
Előzmény: Infós (2002)
JabyGabi Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2015
Nnna, röviden D70 Kelenföldön. Tablas egy van. ÖJÜ van. Szamitogépes felülvezérlés nincs. Van két tabla, mert régen két tablas volt, ezért van benne kezelési hatar, de a masodik tablasnak csak tolatasi jogosultsaga volt. Panorama-tabla van, ezen a visszajelentések vannak, a kezelöfelületen csak a gombok vilagitanak. Nagyon röviden ennyi.
Előzmény: D55 (2000)
Infós Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2014

Köszi szépen ezt a hozzászólást! :))

Így már kerekebb a kép! :)

Előzmény: perszy (2013)
perszy Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2013
A halvány emlékeim szerint az egység hiányzik, szabadkapcsolásban nem tudom mi van. De nekem a D-55 a vizsgák után perifériákra szorul, és csak készenlétesként kerültem össze vele, funkcionális vizsgálatnál, meg belehuzalozásnál az ember nem az elmélettel foglalkozik, hanem a tényekkel, és a sablonnal hasonlítja össze. Szomorú, de sajnos éppen elég azt átnézni, a tervezőt meg ismered.
Előzmény: Infós (2011)
manta66 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2012
Köszi az infót mindenkinek!
Infós Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2011

Na állj!

Komolyan nem értem, hogy mire gondolsz!

Vendégsínt régóta személyesen ismerem, de veled nem engedném, nem engedem meg magamnak az ilyen játékot!

 

Amire én tudok gondolni, az az, hogy a második vagy az első váltólezáró jelfogót nem tervezték bele..

Erre gondolsz? Mert szvsz. azért az durva lenne... Bár amikor én láttam a rajzokat, akkor még nem terjedt odáig ez irányú műveltségem, hogy ilyen szinten is észre vegyek alapáramköri eltéréseket, ezért furcsállom. Persze meggyőzhető vagyok, de nem értem, hogy pontosan mire akartál utalni, ezért kérdeztem vissza.... :P

Előzmény: perszy (2010)
perszy Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2010
Szórakozz mással. Illetve még másokkal is. Ma igen rossz passzban vagy.
Előzmény: Infós (2005)
Vendégsín Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2009
Ne kötözködj, akkor legyen: meg lett szüntetve, azaz már nem lehet szabad jelzőt kivarázsolni ennek kezelése után foglalt sínpárra.
Előzmény: Infós (2008)
Infós Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2008

"Valaha volt vágányúti szigeteléskikapcsoló, de amikor a rákosmenti bányavárosban (Isaszegen) emeletes vonatot alkottak, ki lett kapcsolva."

 

Ha a szigetelés kikapcsolót kikapcsolod, az olyan, mint ha bekapcsolnád a szigetelés bekapcsolót, nem? :)

Előzmény: Vendégsín (2007)
Vendégsín Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2007
Integrázzunk tovább. A vágányút egyszerre és nem váltónként oldódik, viszont váltónként hét (?) jelfogó egységkapcsolású. Valaha volt vágányúti szigeteléskikapcsoló, de amikor a rákosmenti bányavárosban (Isaszegen) emeletes vonatot alkottak, ki lett kapcsolva. A kijárati jelzőket eredetileg az utánuk következő második váltó/szigeteltsín elfoglalása ejtette vissza, hiszen a gőzösök orra hosszú volt. És volt tolatáshoz helyikapcsoló, meg nem volt csak a bejáratokon hívójelzés.
Előzmény: perszy (1995)
Infós Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2006

A Vezetékek Világa 2005/4. számában másképpen értekeznek erről, valamint ajánlom a http://www.tttech.com/customers/docs/alcatel/Its_Time_2001-08-Elektronische_Eisenbahnstellwerke.pdf#search=%22%22Alcatel%22%3B%20%22Elektra2%22%22 Holnapot is... :S

 

Aztán lehet, hogy én értettem félre valamit... :(

Előzmény: perszy (2003)
Infós Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2005

Ööö... Mi nincsen? :S

Lezáró jelfogó? :S

Előzmény: perszy (2004)
perszy Creative Commons License 2006.09.12 0 0 2004

Őőőő, izé, ez igen régen volt. Legalábbis magamhoz lépes. Ültem a rajzok előtt, és sehogy sem értettem, hogy mi az amit nem látok.

Lezáró az nincs, az biztos.

 

Előzmény: Infós (1996)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!