Nekem is volt néhány benzines autóm, az valóban kevesebb odafigyelést igényel télen. 4. éve van dieselem, (B Veki) és az égvilágon semmi problémám nincs még a mai -12 C° ban sem. Szerintem a diesel ilyen időben meg bosszulja a trehányságot. Pl. illik ránézni az akkumulátorra, figyelni kell az üzemanyagra, nagyon nem mindegy hogy hol és milyen minőségűvel van tankolva, lényeges a megfelelő mennyiségű dermedésgátló. Sűrűsödés esetén biztosan leáll. És még sorolhatnám. Persze, a kopott motorú dieselek elhagyják ebben az időben magukat.
És még valami! Én most durván 5.8-6 l között járok. Nyáron ez le tud menni 5.2 l-re. Persze óvatos tempóval. Ezt egyik benzinesem sem tudta nekem produkálni. A mai üzemanyag árak mellett én a diesel mellett voksolok.
Nekem is ez a típus van 2000-es évjáratban. Én is jártam hasonlóan, annyi különbséggel, hogy nálam csak néhány másodperc után állt le, majd csak hosszú indítózást követően indúlt be, és akkor is néhány másodperig dadogott, majd utána egész nap tünetmentes volt. Nálam a megoldás a résolajcsövek cseréje volt. (ami kb 200 Ft) Azóta pöccre indul. Most kint -12 C° van a garázsban -6 C° az imént egy pöccre indul a diesel és s szépen járt. Egy jó tanács!! ebben a hidegben többször is ismételd meg indítás előtt, hogy tedd gyújtásra, és amint elalszik az izzítást visszajelződ, kapcsold le majd vissza, nálam ez után könnyedén indul.
Áldom az eget, hogy nem dízelt vettem hanem egy "büdös benzintemetőt".
Tegnap és ma megállás nélkül a dízeleket mentünk beindítgatni, mert nem indultak. Az volt a csúnya amikor a szolgálati navara is csak köszörült. Amikor a főnök szeme láttára 3 nap állás után a 10centi hó alól kitúrt vekim beindítottam 1. re már majdnem örjöngött... Ennyit a benzines autókrol ugye?:D
Vectra 2.0 DTI-vel a következő probléma adódik rendszeresen. Reggeli (első) indításra gond nélkül indul, szépen jár, majd 20-30 másodperc után leáll. Ezt követően önindítóval többet nem lehet elindítani. Húzásra (néhány méter után) mindig elindul (fehér füsttel) és többet nem áll le. A nap folyamán többet már nem jelentkezik a hiba, de másnap reggel kezdődik minden előről.
Az eddig megkeresett szerelők nem tudtak mit mondani (vagy csinálni).
Szép jo e stét mindenkinek !! nekem egy olyan segitségre lenne szükségem hogy a gyári magnot kiszeretném cserélni egy kenwood-ra és szeretném ugyanugy kormányrol vezérelni melyik kormánytávvezérlő adapter kell, vagy kellene hozzá ? és hol lehetne ezt beszerezni ! elöreis köszönöm a válaszokat ....
Pedig tényleg elértem, igaz volt egy kis lejtő amikor elértem a kb 140km/h-t de elpörgött a kilóméter óra 205 ig. Persze erre egyetlen egyszer volt lehetőségem. Na meg mostanában kicsit tartok a trafitól és az asszony is 170 fölött sikít a kocsiban. De nem érdekel különösebben, hogy elhiszed, vagy nem. És nincs is jelentősége, csak tárgyilagosan tényt közöltem. Ja és én ezt be tudnám bizonyítani, ha tétje lenne.
eladó 4 db Mille Miglia 15 collos ET 35 alufelni 205-ös nyári gumikkal /Dunlop, Firestone/ Vectra B-n voltak a gumik 1 szezont simán birnak még....csak 1 felnihez van meg sajnos az opel jeles kupak....
(Bocs, esküszöm nem én vagyok a hülye, a belejavítások miatt lehagy szavakat, de már csak elküldés után látszik, hogy mi lett a hozzászólásból...)
"Lehet külön cserélni persze, de tényleg olyan visszautasíthatatlan az az ár?
csak mert 13e körül adják a Bilstein B4-et. Azt hiszem nekem akármilyen árat mondanának Lip/Gabriel/Alko csillapítókra, nem lenne kérdés hogy Bilstein. :)"
Lehet külön cserélni persze, de ténylegolyanvisszautasíthatatlanaz azár?
Csakmert13e körül adják a Bilstein B4-et. Azthiszemnekemakármilyen áratmondanánakLip/Gabriel/Alkocsillapítókra,nemlennekérdéshogyBilstein.:)
Lehet külön cserélni persze, de ténylegolyanvisszautasíthatatlanaz azár?
Csakmert13e körül adják a Bilstein B4-et. Azthiszemnekemakármilyen áratmondanánakLip/Gabriel/Alkocsillapítókra,nemlennekérdéshogyBilstein.:)
Kicsit talán de mivel sokat állt ezért én ezt a beragadt fékeknek és a régi benzinnek tulajdonitottam elöször,de amikor megprobáltam felpörgetni akkor vettem észre.Felpörög simán kb 4500 ig aztán olyan mintha leszabályozna,leejti a fordulatot aztán ujra felpörög de nem tud a leirt fordulat fölé menni.
Nekem is ez a szív dobog a vekiben. Ha rossz a vezérműtengely jeladó, főtengely jeladó, légtömeg mennyiség mérő akkor ezt produkálja. Át áll a vészprogramra. Legvalószínűbben a vezérműtengely vagy légtömeg mennyiség mérő hibát fogja kidobni. Nekem amikor meghalt a légtömeg mennyiség mérő nem akart beindulni, vagy ha beindult dadogott és csak fordulaton tartva maradt életbe. lehúztam róla és így mentem vele egy pár napig. Nem voltak indítási gondjaim viszont 4500nál leszabályzott.
A 4500-nál ledadogás a motor elektronika védekezése. Ha bizonyos típusú hibát észlel, akkor nem engedi (túl)pörgetni a motort és sokkal előbb leszabályoz, mint normál esetben.
Ha ég a lámpa (kapd elő a tűzoltókészüléket ;-) ) az azt jelzi, hogy az elektronika valami hibát észlelt és hibakódot tárolt. Ha gyújtás levétel után újra beindítva a lámpa továbbra is világít, akkor a hiba még mindig fennáll.
Nem indul kicsit nehezebben? nem félórás köszörülésre gondolok, hanem hogy pár forgatással több kell neki, és ha elindulsz kis gázra picit torpan? Ha ezek is vannak, ( legalábbis nekem vannak, ugyan ugy a ledadogás is, ) az nagy valószínűséggel vezérműtengely jeladó hiba. De tuitira csak kiolvasás után lehet megmondani.