nemcsak végfokon és nemcsak színpadon kell a rackfül, hanem tulképpen minden modul felépítésű profi berendezésen, enélkül nem túl egyszerű, vagy akár lehetetlen is az adott kütyü cseréje. Persze kétségtelen, hogy van aki ebbe kapaszkodik rókázáskor :))
Nekem a legfelső képen lévő torony számos eleme megvolt, és ezek a Technicsek korukat megelőzően jók voltak. A végfok hidalható, akkor monó üzemben kettő kell belőle, ahogy a képen is van. Volt ehhez a 9000-sorozathoz tuner is, talán az volt a legjobb hangú az álalam ismertek közül, pedig még a legjobbnak tartott nagy Sansuikkal is összehasonlitotam.
A rack fül azért kell kedves Csárli, hogy ha betolod a rackba, akkor ki is tudd majd húzni :-))
Szinpadi hangosításoknál megszokott ez a fül pl. végfokokon, hogy legyen hol fogni cipelés közben a cumót. Bár ha abból indulok ki, hogy a 80-as években egy deck 15 kg-ot nyomott...
A fejek magassága, dőlése, a szalagpályához viszonyított párhuzamosságuk, mind mind ellenőrizhető a már említett kazettatesttel mivel szabványban rögzített értékek és jelzések is szerepelnek a alutesten, igaz az eltekergettett Nakák közelében sem járt egy ilyen kis szerkezet, vagy ha igen nem tudták mit csináljanak vele. A te általad említett szerkezet annyiban más, hogy két leddel (ami az alutesten két min-max vonal közötte egy referencia vonallal) megtámogatott végállás között ellenőrizheted egyszerre a törlő és a felvevő lejátszó fejeket. Tény hogy kényelmesebb így és több gépet lehet adott időn belül megcsinálni vele, de nem számomra nem egy rentábilis befektetés.
Szia! A világért sem akarlak megsérteni, de talán épp ezen hozzáállás miatt állnak az országban hűvös halomban az elbaszott Nakák... És talán ezért is kerestek meg jópáran az itt postolt képek láttán, hogy mikor lehetne az Ő gépüket is betervezni egy hasonló gatyába rázásra.
Ezzel a WHS-300/DA-09092B szerszámmal is csak a szalagvezetést állítod be, de utána a fejek pontos kalibrálásához már teljesen más cucc szükséges. Azok az elektronikával szerelt kis eszközök, amikből kb 5 évente egyet látsz eBayen kb 1500 euros darabáron...
A mi kis projektünk is csak arra irányul, hogy itthon a nagyja munka meg legyen csinálva a futóművön és utána kalibrálásra már Ki kell küldeni a gépet.
Lehetsz akármilyen szuperzseni, csúcs műszerparkkal, de ha pl a 6xx-hez nincs meg a Nakamichi M-9039 Tilt Check Gauge, sosem fogod pontosan beállítani...
Mégpedig azért nem mert más magnóknál ilyen beállítási lehetőség nincs is, tehát nem is készült más gyártónál hasonló.
Csárli, szerintem ez a magnó hobby a hasonló roncsok feltámasztása miatt érdekes inkább.
A luxusautós összefoglaló találó. Sokak által ismert barátommal voltunk olyan bontóban, ahol karcmentes w140-es (bálna) Mercik sorakoztak. Kérdeztük a bontóst, ezeket meg miért hozták ide? Elmondása szerint 30-40+ kinyomozhatatlan hibakódjuk volt. Az autóknál is megjelent az elektronikai totálkár fogalma.
Ne aggódj, nem csak arra fele vannak agyamentek, nálam is van egy GX-9-es amit szeretnék feltámasztani. Ezzel kapcsolatban lehet megkeresnélek valamikor email-en ha nem bánod. Esetleg bal oldali görgőt nem tudja valaki honnan lehetne szerezni bele?
Több gépben van ez a motor, a Philips orsósaiban mint csévélő motor, de ilyen van a Nagar QGB-ben is! Egy nagyon erős, jól szabályozható motor, mivel a forgórész csak egy tekercs, kicsi a tömege!
Volt mit tenni vele, de jó lett, még a Dolby körül van baja, meg a kalibrálás sem az igazi. A motorra nagyon rácsodálkoztam, tudja valaki, hogy miféle megoldás ez? A forgórészt nem tudtam kiemelni, mágnest nem látom, sem pólusvasakat. Össze volt amúgy ragadva minden a mechanikában a régi zsírtól, a jobb oldali motor visított, mint a disznó, tömören "csak" ennyi baja volt.
Belenéztem a GX-9-be. Ismét csodálkozom azon, hogy egy ilyen géphez mégis milyen képességekkel képesek közeledni agyament kontárok? Az ajtót már említettem, ezért volt nagyon olcsó. Van baj a gombok körül, némelyikre nem mindig reagál, remélhetőleg gombhiba lesz csak. Ennek is törött a jobb oldali ajtó-megvezető-szára, a bal oldalról kiesett a vezetőgörgő. Az idlert támasztó rugó nem gyári, és emiatt belehajtottak alátéttel egy csavart a tengelyébe, a rugó amúgy túl feszes és rossz helyen fekszik fel, emiatt az idler jobbra nem tud futni mindig. A kazettát leszorító fémkengyel rossz helyre volt bepattintva. A hálózati kapcsoló toldaléka elveszett, azt pótolták egy műanyaghengerrel, ám az túl hosszú és a kapcsoló így nem működtethető. A hülye elvágta a tápkábelt és rakott rá egy kapcsolót. Megfelelő hosszúra vágva a közdarabot (fél perc..), minden tökéletes..
Ezeket majd valamikor megjavítom, aztán remek kis gép lesz belőle is.
Ha valakinek van egy kis mechanikai és elektronikai vénája, nincs szükség különlegesebb dokumentációkra a meglévőkön kívül. Pláne egy mechanikai beállításhoz amire ez a kis "kazettatest" hivatott, a fejszerelvényt ha tudod emelni süllyeszteni illetve a görgőket is külön mozgatni akkor kb 5 perc a teljes beállítás, ellenőrzés (ebben benne van hogy kétszer belekortyolsz a teádba, kávédba és vakarod a fejed hogy ki lehetett az az idióta aki összehajtogatta és eltekergette előtted a mechanikát), persze ehhez illik kiszedni a helyéről az egész cumót. Nem egy űrtechnika ez.
Fogalmazzunk úgy, ez egy asztali ghettoblaster. A változó szinű kazetta háttérvilágitás viszont jópofa - sok komoly deck meg nam kapott semmit sem (pl. Denon DRM800 és hasonlók)
Valami pultos szörnyeteg.. tápgonddal, elmondás szerint, de itthon meg tünetmentes. Szétszedtem azért, járt már benne valaki, mint az látható az átkötögetésekről, de hagyott azért benne hibát bőven.
Monó drága, tudod vannak olyanok, akikek a szókincsük erősen beszükült, kb. a "nyomorult, csótány, irigykedő faxopó" fixpontok által kijelölt síkban mozognak a nap 24 órájában. Ne bántsd őket, nekik ez az összes örömük az életben, meg a minuszok gyártása és elégedetten történő nézegetése.
Az a saját belső használatú dokumentáció, amiben azok a trükkök is benne vannak amiket a szervizek tapasztalatai alapján gyűjtöttek össze és persze minden gyári, csak a Nakamichi dealerekhez tartozó szervizeknek szánt jegyzetek is .
Nekem csak ilyen Willy Hermannos jutott... viszont alaposan javítja a helyzetet, hogy én ezzel együtt a komplett gyári szervizdokumentációhoz is hozzáférek és nem csak a Service manualhoz ;)
A klasszikus mondás ide is igaz, főleg a mostani időkben. A mondatodon belüli 3 kritériumból 2őt lehet választani. Kisszériás gyártásnál UV nyomásban tudok esetleg segíteni.
Ha már itt tartunk, más elektronika dobozolására, feliratozására tudtok kis példányszámra is dolgozó és olcsó de nem gagyi minőséget produkáló céget v kisvállalkozást?
A kuncsorgásra : Mivel ismerem régen a srácot és a feleségét is, voltam Náluk Hamburgban így én istenigazából egy szebb 680-ast szántam volna neki, csak nem bírt magával... Konkrétan átutalta a pénzt és közölte hogy akkor lehet elküldeni... A 670-esnél meg azért nem akartam, mert az ugyan gyönyörűszép és jóis, de tartok tőle hogy következő alkalommal a felesége felképel hogy 2 héten belül 2 nagyértékű magnót adok el neki :)))
Akkor ezért nem találom? :D Most rakom fel mérni. Hogy az előlapi LED-ekkel mit és miért csináltak, nem tudom, fólia szakadt, forrasztások a levegőben..
Tőlem kuncsorogta el mind2-t... A tesztelés után be is nyújtotta az igényét egy hasonlóan rendbeszedett Dragonra és ZX-9re. Nagyon jó srác, szokott USA-ból kazikat is hozni. Business Jeteket tart karban így elég sok helyen megfordul a világban. Valaki rá akart sózni egy lepukkant Dragont nemrég , erre Ő megmutatta az illetőnek a 680-asát (akkor még csak az volt nála). Kérdezte tőlem mit javasolok... Én meg mondtam hogy úgy ahogy van kb 600 euro maximum. Erre kiderült hogy az eladó 1400-ról álmodozik :D
Már elkészült. Viszont az egyik potméter gombját valahova úgy elkommunizáltam, hogy nem találom. És nem értem, hogyan. Egy kupacba raktam az összeset, amikor az előlapot levettem róla. Egy tálba került, amit nem raktam sehova, és nem mozdítottam meg összerakásig.
Sajnos az ilyenek, ha neadjisten szólsz neki jóindulatúan érte, megmagyarázzák hogy a jobb fényviszonyok miatt viszik ki.
Ennek ellenére ezek a fotók is durván szemcsések. És mondjuk érdekelne egy M95 esetében a kijelző, mert az szeret igencsak befáradni...
Egy régi nagy youtuber fórumtársnak is hiába szólt az ember hogy okosabban kéne beszélni a videokon , mert egyrészt magadat égeted, másrészt a tulaj sem biztosan örül. Ő is közölte hogy leszarja...
Egyébként pont tegnap vasaltam terítőt a fényképezéshez :)))
És most a biztonság kedvéért egy jó vastag üveglapot is raktam rá, hogy ne gyűrődjön.
Ha minden jól megy és az asztalos is úgy akarja, akkor most télen meglesz a polcrendszer amire felkerül a napi használatban lévő szett és ott ár tudok rendesen fotózni is.
Egyenlőre ezt sikerült összehozni... Nem tökéletes, de a garázsnál meg a lépcsőnél azért jobb.
Egy Aristona SR3780 köntösébe bújtatott Alpage AL300 rövid összefoglalója. Szíjcseréhez nagyon szétlegózandó mechanika. Elfolyt, mindenhova odatapadt szíj. Kapcsolási rajzon lévő pozíciószámok nincsenek a panelre szitázva, így egy rémes felbontású rajzról bogarászás. Így a Dolby IC-k elszállt tápellátásáért felelős alkatrészek keresése. Aztán rájönni, hogy a felvevőfej kábele tőben el volt szakadva. Nem kedvencem ez a magnó, pedig zseniális hangja van.
És egy újabb alkotása a drótos tótnak. Hogy ennyire legyen szerencsém, ez a második ilyen pionír az elmúlt rövidebb időszakban, aki úgy érzi, hogy a tengelyt csiszolni kell, ha fényes, azért, hogy matt, ha matt, akkor meg azért, hogy fényes legyen. Gyárilag is matt a jobb görgő felülete (a végén és a belsején gyári a csiszolás), de talán látszik a fotókon, hogy a tengely felfekvő részén kívüli terület sem ebben az egyenletes mattulásban úszik. Remélem, a szalagfeszítés még meglesz a megfelelő mértékben.. Van még tennivaló a fékkel is. A szíjjal a szalagvezetést állítom be nagyságrendileg, hogy a nagyon félreeső beállítás miatt ne a tesztkazettát kezdje el megenni.
Túlárazott szar, hozzá nem értő tróger nyerészkedőktől...
AZ Eumig ára lenne még aránylag elfogadható, de sajnos a képen látható gépnek a tetőlemeze be van rogyva, az ajtó ferdén áll és alkatrész hiányában itthon kb senki sem javítja.
Hozzá tartozik a történethez, hogy ezek a fasztarisznyák külföldről behozzák a cuccot, kifényesítik és eladják. Saját bevallásuk szerint sem szervizelnek egyáltalán.
Nehéz vitatkozni ezzel a veretes stílusú videoval. Azért meg kell hagyni, megvan annak a diszkrét bája ahogyan az AMG csomagos (optikai biztosan) S550-nel gurulsz pár métert a vakolatlan putri mellett :)))
Nekem nagyon átjön ez a hangulat, mert Beke abszolút betalált ezzel a videoval. Ez a visszafogott és szolid elegancia és ahogyan az apró kis részletek kiegészítik egymást... nehéz ezen a stíluson fogást találni. Ettől olyan ihletet kaptam, hogy mindjárt ki is megyek a garázsba és arrébb tolom a betonkeverőt hogy a cementeszsákokon lőjek pár fotót a ZXL-ekről csak előbb még kiveszem az összes pénzt a bankszámláról (esetleg a szomszédoktól)...
jut eszembe, a Breitlinget is odahajítom a tetejére és valami trombitaréz karácsonyfalánc is van itt valahol :D
A Rebisz átalakult, most Készenléti Rendőrség. De jó az ötlet, nem is kell messzire menjenek az energialevezetési túrájukra, csak egy olyan 8 km-t a Kerepesi úti központjukból ;-)))
Megyek is, mert arrafelé tényleg szakemberek vannak, akiknek nem szokása emberi mivoltából kivetkőzni holmi nézeteltérés vagy offolás ürügyén, és a vállalhatatlan stílusú "pártfogókból" sem kérnek.
Nem értek a vasaláshoz... az illetékesek egybehangzó véleménye szerint középkategóriában elég jó a Philips, de dobálni nem nagyon szabad, mert könnyen reped/törik:))
azért ezek a Hajdu Energomatok alapból elmentek 10-15 évet, és cserealkatrész is volt/van hozzá. vannak, akik 20 év után újradukkózták, mint az öreg zsigulikat :))
Őrület. Itt valószínű inkább arról lehet nagybaszó, hogy olyan felhasználásokban van még létjogosultsága ahol már súrolja az ipari felhasználás kategóriát.
Igénytelen kevés alkatrész van benne ami tönkremenjen. Kisipari ruhagyár, textilfestés, gyapjú mosás, papírfehérítés, pénzmosás stb.
Mert a mosógép és a centrifuga ára együtt 90-100 rongy körül van.
Ennyiért már legalább 3-6 évet kibíró :)) cserélhetetlen csapágyas és javíthatatlan vezérlőelektonikás automata mosógépet vehet az ember amit bekapcsol és magára hagy,
fele akkora helyszükséglettel, valószínűleg kevesebb víz és energiahasználattal a megspórolt időről nem is beszélve.
Nana! Azért kíváncsi lennék, melyik mostani menő Bosch vagy AEG mosógép lesz kapható 40 év múlva is, ahogy a Hajdú négy évtizeddel ezelőtti termékei és alkatrészei ma is ott vannak a polcokon! :)
Bécsben láttam pár napja egy érdekeset. Ennek az az érdekessége, hogy Osram a fejelése (csapott sapkavég), a bélyegző is biztosan nem az, amit itthon raktak rá. Vannak itthon ilyenek, az F271 Intima DeLuxe talán ismerős lehet akkor, hogy micsoda csoda volt, meg van arab exportra szánt, a fényporozás előtt, belülről feliratozott, aztán az első három sávos, még F82, meg a baromi ritka F84 és a lilafény FO93, csak, hogy pár ritkábbat említsek.
Na, milyen szép kis rögeszmefuttatás lett ebből a Tungsram témából... Pedig BRG MK 27-tel indult!
Ugye a "Tungsram" egy márkanév, amit az Egyesült Izzó jegyeztetett be valamikor. Mert maga a gyár az "Egyesült Izzó és Lámpagyár" volt.
Amennyire emlékszem rá volt ott valami kis muzeúm féle (ilyen képgaléria szerűség) ahol bemutatták a gyár történetét.
Ott meg volt említve, hogy General Electric-kel való kapcsolat igen régi, mert annak idején amerikai licence-kel kezdtek, meg onnan szereztek be ezt-azt.
Aztán tegyük hozzá, de őszintén: a közelmúltban a jenkik pusztán azért "privatizáltak", hogy piacot szerezzenek. Le is építették a gyártást szépen és hipp-hopp megjelentek a termékeik szerte Kelet-Európában. (Ugye a Tungsram helyett) Amennyire tudni lehet az Osram-mal megbótolták itt a dolgokat.
A Tungsram csöveknek különösen nagy az ázsiójuk az USA-ban és Kanadában is. Rendkívül népszerűek mind a hifisták, mind a zenészek körében. Az e-bay-en szép összegekért mennek el ezek a csövek.
A Tungsram márkanevet épp most veszik vagy vették vissza a GE-től (az újpesti telephellyel/üzemmel együtt) és újra szeretnék építeni a márkát. Én drukkolok nekik, mert ha komolyan gondolják és nem bóvlival akarnak seftelni van keresnivalójuk. Még nyugat-európában is sokan emlékeznek a márkanévre a mai napig...
Ja! Annyi kérdés még, hogy azért a mostani 2 "fejű" Yamaha KX480-ammal azért összemérhető a pályán? Mert hogy úgyse használja az ösmerősöm és attól lényegesen jobb minőséget ha képvisel hangzásban, akkor elhozom kipróbálni tőle. (Bár mondjuk ha sokat állt és előtte nem volt gazdája, akkor... nem tudom érdemes-e.)
A Yami ugyanis hogy már piccre-puccra kitakarítottam mindenütt és láttam mennyire papír lemezből épül fel + a kazi ajtó, amire csúfosan rá merik írni hogy stabilizáló póttámasszal szerelt a fixen tartására, hát egy zötyögő müa. szégyen.
Na ez mondott nekem legtöbbet, mivel hosszasan nem sikerült az ösmerőssel még értekezni róla. (Annyit viszont elmondott, hogy ajándékba kapta vkitől ahol tucat ilyen típust selejteztek ki anno...)
Nem "ment a levesbe", a GE privatizálta a rendszerváltáskor, és az a kevés normálisabb privatizáció egyike volt. Mai napig megvan a Tungsram és érdekes, hogy már nem is a GE része, kivásárolta a management. Nagykanizsa is köszöni szépen jól megvan mind a fényforrásgyár mind a logisztikai központ.
Érdekes, hogy keleti országokban mai napig igen keresett a márkanév !
Elmondanám neked, de jó lenne ha lenne itt köztünk régi Tungsramos forumtárs; miszerint a Váci úti gyárban hamar elkezdtek szarakodni a különböző színhőmérsékletű csövekkel és megalkották szolár csövet is. Csak a lőtéri kutyát sem érdekelte...
A SZEXIMPEX (ez Csárli barátunk korábbi munkahelye) Nagykanizsán, a Hatodik Lenin mgtsz melléküzemágában ezeket átcsomagoltatta, átrakatta, a papirokon "vidám szilveszteri neonfények" szerepeltek és ment is ki a cucc nyugatra, konvertibilis keményvaluáért. :-))))
Az MK 25-tel szemben nekem ez a szalagnyűvő sose nyalta be a kazettából a szalagot (amíg megvolt).
Az a cirka 7-8cm-es papír hangszóró benne, mint széles sávú; mindenféle equalizáció nélkül hogy szólt volna benne?
Abban az időben jobbára ilyenek voltak elérhetőek...
Elvittem magammal pl.: az EVIG műv. házba (Gyömröi út), fölvettem a P Mobil bulit, másnap ott üvöltött nekem egész úton a ZIL-ben Nagykanizsáig...
Mert hogy pl. a Vákumtechnikai Gyár Régi Fóti úti telephelyéről fénycsöveket hordtam az egész országba. Úgy 79' magasságában.
Egyébiránt könnyű kitalálni, hogy ott más "csövek" is készültek, amik ma már lassan aranyárban mennek, de akkor a tranzisztor volt a jövő. Kit érdekeltek a triodák meg pentodák?
Szerintem ezek a magnó anatómiája szintjén mindent tudtak és megoldottak amit lehetett. De vajon tényleg semmit nem lehetne ma sem tökéletesíteni rajtuk?
Félelmetes hogy még az a kis kártya is milyen minőségben készült olyan igazi japános bambuszmintázattal. (valószínűleg bambuszpapírra) olyan finoman elegáns, nem tolakodó, de mégis azonnal látod hogy nem spóroltak azon sem...
A ZX-Spectrum klubban az ott szabványositott MK29-eseket elég kemény kiképzésben részesitették a folyamatosan kalózmásolatokat készitő fiatalok és meglepően jól birták.
Jól átvertetek a "furcsa értékkel" és igazság szerint elszoktam a mutatósok leolvasásától:)) Eleve az alsó skálát kellene nézni, a jobb felső nyomógombsor feliratai pedig nem szorzószámok, hanem a beállított méréstartomány százalékos maximumát jelentik, tehát 0.1-nél a 10% gondolatban 0.1%-ra cserélendő.
A mért nyávogás NAB szerint súlyozva 0.0265% -> újnak mondható állapotú mechanika.
- WeighTeD (a műszer származásából és a 3kHz-ből adódóan NAB szerint)
Sok-e a 0.1%? Sokat használt, "felújított" csúcsgépnél normális. A gyári adatlap nem szentírás, kisebb túlzásokat, kerekítéseket majdnem minden cég megengedhetőnek tartott.
Tesztkazettán 3Khz-es mérőjelhez állítja be a lejátszási sebességet, úgy hogy a magnó kimenetét ráköti a műszerre és addig állítja a motor fordulatszámszabályzó potméterét míg a műszer 3000Hz-et mutat.
Csak szólok, hogy már megint a lejárt lemezen lovagolsz...
Azt sem tudod mi van máshol, de osztod az észt :) Pedig ha ennyi energiát valami értelmes dologba fektetnél annyi pénzed lehetne , hogy Adriana Lima bugyiját a Victoria's Secret bemutatón rángathatnád le róla :)))
Tud ebben vki segíteni hogy a motor alatti kazettaajtó fékező dugattyút hogy lehet beállítani lassú nyitáshoz? A végén az az állítócsavar nem sok semmit szabályoz. Haverom azt mondja szerinte vmi zsír kéne a dugattyúba, az fékez.
A készülékházért adnának némi aprópénzt, ha szép állapotú lenne, ill. a tehetségtelen topiktárs megtanulni rendesen, neppermódra fotózni / kihúzná az élét fekete filctollal...ppp))))
Otthon általában csak olyanokkal foglalkozom (igaz a Nagra IV-S kakukktojás, de ugyanabban a ligában játszik ez is). A kazettázást a kilencvenes évek elején abbahagytam, de mindent megőriztem az utókornak, a magnók és a kazettáim is megvannak. De tényleg megvan az orsósoknak is a saját fóruma(i).
Amúgy orsósokkal, studio magnókkal nem foglalkoztok, mert az azért felsőbb szint ezekhez képest is technológiailag és minőségileg ahogy én láttam, hallottam itt-ott?
Amúgy hasonlót akartam épp felhozni, de a 670ZX kiskategóriába sorolása azért erős kedves kolléga!
djuice-ra is reagálva IGEN! kijelenthető.
igazából még a kis 2 fejes Nakák is nagyon komoly szerkentyűk, de Aki akar egy valódi csúcsgépet az spóroljon össze 6-800 eurot (vagy 3-500 körül egy nem működőre) egy 670/680/682ZX-re és akkor lesz egy csodagépe. A 480 alapú futómű, a fejek, az elektronika minden jó. A ZXL/ZX sorig szinte kopp ugyanaz a futómű és a fejek. Egy 680ZX volt itt egyszerre az 1000ZXL-lel és nem maradt szégyenben.
Az alapszervizelés : szíj, idler nem gáz, de ha a szalagpályához kell nyúlni akkor a zsebedbe is ;) a kalibrálás magában 200+ euros mutatvány. egy nagyszerviz kb 450... Sok pénz , de egyszer költesz rá így.
Most nem konkrétan arra a típusra gondoltam, hanem olyasmikre... De engem kb. teljesen ledöbbentett hogy ilyen kazikért képesek 10 mátyást is elkérni akár. Nem is értem kinek gondolják hogy megveszi majd, ha a műértő kompetensek meg se nézik azokat a hirdetéseket??? Mari néni Dabasról biztos nem fog rá licitálni a piacos Lewisébe. :DDD
Mellesleg most az hogy ritka egy szalag, feltétlenül azt is jelentheti hogy jó is?
A Dragon későbbi modell és az Autoreverse valamint a NAAC az amivel több.
Viszont, ott kézi B/L/E kalibráció van és ehhez jön még hogy az NAAC a lejátszófejre dolgozik, míg a ZX/ZXL-ekben az azimuthkalibráció a felvevőfejre vonatkozik.
Én azt mondanám hogy a ZXL-ek és akár egy ZX-9 is minden tekintetben rommá verik a Dragont. Ugyanakkor ha nem csak saját (vagy jól bekalibrált géppel felvett) kazettákat használsz akkor lejátszónak jól jön egy Dragon, CD-1, DR-1 vagy CR-7.
Persze nem vitás, hogy a Dragon is egy igazi Nakamichi amit teletömtek minden földi jóval és azt az Autoreverse Dual Capstanes, dupla Direct Driveos autoazimuthos futóművet soha senki nem überelte a maga nemében, de házon belül azért van egy-két gép ami szerintem jobb.
Egyrészt ruszki az ember, alsóhangon egy üveg vodkát már benyelt (cali sok páleszt iszik, ezért beszél félre) :D
Viszont, hogy miért is működik így az 1000ZXL ? Akkoriban még nem minden kazettán volt réselés az automata szalagválasztáshoz.
Az 1000ZXL-ben sincs benne , viszont úgy voltak vele hogy elég a frontra egy lejátszási EQ választókapcsoló, mivel a felvételhez úgyis kalibrálni fogsz. Viszont gondolva arra hogy a feledékeny halandó esetleg nem kapcsolja át az EQ-t , a kalibráció felülírja a kapcsolót. Természetesen ez akkor is így van ha memóriából hívod le a beállításokat.
És nem csak az EQ, de a Dolby kapcsolót is bypasseli a memóriából előhívott beállítás.
Nekem a Sony EF60 fura benne amúgy. Az vmi alsó kategóriás szalag nem? Ha már itt járunk, kazikból ti mit ajánlotok ami minőségibb picit (márka, széria stb)?
Anno én ebből vettem jó párat még középsulis koromban egy "Kazettacenter" nevű boltban. Egész nyáron forgott napi 8 órát egy üveg vitrinben a bolt előtt reklám gyanánt. Érte a hő, nap keményen és azt mondta a boltos gyerek, normál szalagban (anno 120 Ft-ért '96 táján) ez volt a legjobb vétel akkor, a TDK-kat is leiskolázva állítólag. http://www.stereodisco.sk/kazety/maxell/maxell_udi_o.jpg
IPA van itthon még egy kevés. Fültisztítóval jól áttörölgettem, jellemzően nem jobbra-balra mozgatással, hanem a szalag futására merőlegesen, a kis résbe nyomva a vattát fel és le.
Ki is jött a barna cucc :) már tiszta a fej teljesen.
Viszont most ha nagyítom a fotót (saját szemüveges szemmel nem látom.... hiába 50 év az ötven év :D ) akkor meg mintha a pici kis vattaszálakat látnám beszorulva a felvevő- és lejátszófej közötti résbe, ahol van egy vékony fémlapocska.
Úgyhogy folyt. köv..... valahogyan ki kell onnan műteni a kis vattaszálakat.
Próbálj szerezni metil etil ketont. Ez mindent letakarít ami " gyárilag" nem volt ott. Az eloxált felületet nem károsítja, de a műanyagok nagyrészét, illetve a festett lakkozott felületeket megtámadja.
Értem, köszi! Akkor ennek jobban nekilátok. Mármint a pucolásnak. Nagyítóval :) mert szemüveggel nagyon nem vettem észre, csak fotón láttam meg kinagyítva.
Yamaháknál érződik a véknyabb hifis hangzás mind a lejátszó, mind a felvevő kapcsán. A Technics önmagában nyújtja szerintem itt jobb teljesítményt, energikusabb és picit középdúsabb hangképpel.
A wow a nyávogás, a szalagsebesség névlegestől való, nem periodikus eltérése hosszabb időtávon. A flutter a remegés, rövidebb idejű, periodikus eltérés.
TEAC V5010. Annyi hibája lett volna elviekben, hogy a balance potisapka hiányzik.
Ehhez képest a komplett rudazata is hiányzott a balance potinak, plusz a sapka. Egy-két gomb belső felfogatása eltörött. A szalagokat gyűrte, ergo kipróbálni sem tudtam. A kijelző halovány volt itt-ott, a felvételi szintszabályozó potisapka elülső távtartó alátétje is hiányzott, a fejet kicserélték egy egycapstanos gép fejére. Gondolom ott tekergették el az elektronikát is.
Került egy V5000-es donornak. Egy itteni kolléga cserélte a donorból a hiányzó alkatrészeket, illetve a fejet.
Most, egy közeli képen láttam, hogy valami trutyi még van ott, pedig alaposnak gondoltam a pucolást, amit csináltam.
Sajnos az elektronikát is be kell állítani még. Szóval ez még félig van kész.
Arra lettem volna kíváncsi, hogy létezik az, hogy ez nem szalagokról levált trutyi, hanem mondjuk korrodáció? Tehát olyasmi, ami nem jön le? (puceváltam már emlékeim szerint eleget, nem tudom, mivel kellene még odaférnem a réshez jobban)
Hát erre mondja a művelt angol, hogy vattafakk ? Ne vedd ki a fejet, mert szerszám nélkül nem tudod visszatenni; izproril alkoholos tisztitás, aztán várni a csodát. Amúgy ez milyen deck?
hát ez elég szarul néz ki... szerintem ki kéne kapni minimum a futóművet hogy rendesen hozzáférj ezt a ganajt levakarni... de legjobb lenne a fejet is kivenni :(
A nemzetközi elektronikai csúcstalálkozón egy asztalnál ebédel a japán, amerikai és magyar küldöttségi tag. Egyszer csak az amerikai idegesen elkezdi dörzsölni a fülcimpáját és valamit pusmog.
- Elnézést uraim - szól kisvártatva - a főnököm most üzent a fülembe épített miniatűr telefonomon, hogy még menjek be az irodába ha végeztem. Mi már itt tartunk a miniatűrizálásban ugyanis! -dagasztja büszkén a mellkasát.
A japán is elkezdi kis idő múlva idegesen rángatni a szája szélét.
- Bocsánat uraim, nekem is üzent a főnököm, a számba épített legújabb biomechanikus szenzorunkkal és elküldte tömörítve az előadásom anyagát, amit majd mondanom kell önöknek. Mi ugyanis már itt tartunk.
Na erre az amerikai is csak hülledezik, mire a magyar elfingja magát az asztalnál.
Csak semmi pánik uraim! Most küldött emailt a főnököm...
Praktikus kis cucc volt és érdekes hogy eleinte walkmanként terjedt az is. Az ATRAC tömörítés nagyon fejlett volt benne és ott is lehetett több lépcsős minőséget kiválasztani. Egyesek szerint, bár veszteséges tömörítésű, FLAC szinten volt minőségben.
Én leginkább számítógépes környezetben tudtam volna még elképzelni és oda nem készültek MD driveok, mikor még a ZIP korszakkal próbálták a floppykat kiváltani.
Apropó floppy! Tud valaki arról hogy erre is létezett állítólag analóg hangrögzítő eszköz próba gyanánt prototípusként? (Nekünk anno még a számtek tanár mesélte a 90-es években...)
Üdv igen de a céljuk az volt hogy kicsi legyen meg kellett volna hagyni eredeti cd méretben hagyni fantasztikus lett volna a hangminősége és a páratlan funkciókkal és nem is sérülékeny, egy örök felvétel és ha nem tetszik akár bármelyik számot ki lehet törölni és akár a helyére tenni mást.
A mehanika is jobb lett volna mert nagyobb stabilabb mint az a picike. Sajnos a marketing mindent elront nem a hang minősége a legfontosabb hanem a méret a mostani lejátszók már csak egy picike csipp nincs is benne élet gépzene néha túl steril. Mi lesz itt 100év múlva talán be építenek a fülunkbe egy csippet és szól a zene amit csak ki gondolunk. Nincs is messze mert már a tv met is hanggal vezérlem lassan jön a gondolat vezérlés.
Üdv nekem is volt panasonic akkoriban jól szólt rá fért egy 240 kazira vagy 100 szám és jobban szolt az akai gx4000 nél
Aztán be jött a DCC meg a DAT nekem a sony 2000es dat volt a legjobb hiába digitális az már jobban szólt az akai 747 legnagyobb magnójánál el is adtam akkoriban. A dat verhetetlen volt a 90db körüli dinamika zaj és kis torzítás és a tökéletes 2-22khz átvitellel. A mai napig is használok DAT ot nagy előnye még hogy 5 év múlva egy kazit előveszek szinte ugyanúgy szól mint amikor felett véve ellmben a kazettával ott el tünnek a magasabb hangok.
A minidisc lett volna jobb ha nem adat tömörített lenne de ennek ellenére a sony md-sja 50es kivállóan szól és örök a felvétel ugyanazt kapod vissza 20év múlva is.
A bűvszó a "digitális" volt - az R-DAT nem volt igazán jobb hangminőség, viszont ez már digitális adatfolyamot rögzített és ennek anno nagy jelentőséget tulajdonítottak az egyszerű felhasználók! Szépen a fejükbe is verték a marketingesek, hogy ott a 0 illetve az 1 kerül rögzítésre és emiatt ez tökéletes - máig tartja magát ez tévhit!:)))
Én előnyeként említett a hosszú játékidőt, bár a kereshetősége épp emiatt kritikán aluli volt, viszont olcsón lehetett tárolni sok zenét!
Hát, ez az analóg szalagos, kommersz minőség. :) Mostani szemmel jobban is átértékeltem a CCRT technológiát benne (computervezérelt mérőjeles szalagminőség, előmágnesezés és jelszintkalibráció). 1996-ban ezt nyújtotta egy Technics mini hifi. Én kb. egy alacsonyabb mp3 kategóriába sorolom a CD-hez képest, ami reális is.
Ha valakit még tüzetesebben érdekel 16 bit / 44,1 kHz stereo WAV formátumban van még 1-2 nekifutás itt. Köszi a véleményeket!
Az R-DAT (DAT leánykori neve) a Rotary-head Digital Audio Tape rövitítése. A hifi-videomagnót pedig a legkomolyabb előnye, a kazettánként többórás műsoridő küldte rövid úton süllyesztőbe...
Nem a videokazetta volt a lényeg, hanem a forgófejes rendszerrel készítette a felvételt, kvázi ugyanúgy ahogy a kép rögzítést végzi. Előnye: a nagyon magas relatív szalag sebesség okán lényegesen jobb minőségű felvétel készíthető mint a jó kazettás magnóval (a fél profi szalagos magnók nagy sebességű felvételeit megközelíti). Mindezt úgy hogy egy kutya közönséges vhs kazettára akár 8 órányi zenét is felvehet). Sajnos későn jött ez a technika és a digitális hangrögzítés "múzeumba küldte"!
Az a BMW hiba az EGR rendszer rossz tervezesere vezetheto vissza... A rossz gazaramlas miatt lerakodo koromreszecskek felgyulemlese, majd levalasa okozza... Izzo koromszemcsek kerulnek ki egy muanyag csobe es szitava lyuggatjak/felgyujtjak... Lattam par ilyet mar ami meg nem gyulladt ki.
Ez az autóknál is így van. Megáll az agyonkompjuterizált csoda BMW alattunk és örülhetünk ha nem gyullad ki! Ez a világ már ilyen lesz. Majd ezután jönnek még csak az emberbe integrált biochipek stb. A magnó világ (is) absz. múzeális szintre fog szorulni...
Néha előveszem még nosztalgiából a Panasonic VHS magnómat, de már sok reményt ahhoz se fűzök. Az viszont most ennek kapcsán eszembe jutott, hogy régen vgay 10 éve egy rádióba dolgozó ismerősöm, a saját zenematiné blokkjában SVHS-re vett zenéket játszott be műsorba. Szerinte sokkal profibb volt audiora is már a videomagnó, mint a cél deckek eleve az ottani szalagok miatt.
Szerintetek ez mennyire marhaság? Sosem próbáltam ki. :)
Az agyonintegralt miniaturizalt vackok okozzak azt hogy veszel egy markas surround erositot majd par ev mulva egy apro hiba miatt bas.hatod ki mert javithatalan...
Na jó, azért mondtam az elején, hogy én nem a NASA-nál dolgozok és nem is szeretnék full zöldfülűként ennyire elrugaszkodni a földtől magnó témában, mert lehet itt csodálatraméltó dolgokat mutatni, nézegetni, csak az nem az én pénztárcám és tudásom szintje. + innen kiindulva irtó elvakult mániákusság kell már ehhez a világhoz:
Persze szép meg minden, meg engem is mindig érdekelt ami mozog, forog, mintsem egy szilícium tokba legyen minden zárva, csak valahol a határt is tudni kell meghúzni sztem az ésszerűség mentén. Nálam ez most a deckért max 10 mátyás kategória. A kölcsön cucc dolgot persze szívesen meghallgatnám, csak nem tudom merre laksz DD75. (?)
A szalag sebesseget a capstan (hangtengely) hatarozza meg.
Ha 3000-ert kapnek szijat mondjuk egy Nak 480 alapu futomuhoz, hat kb a seggem verdesnem a foldhoz oromomben :)
Lehet hozza kapni persze 5-10 ezerert de az nem jo... Fostos szilikonbazisu szar amivel a gep kozelebe sem jut a gyari specifikacionak. A MARRS-tol lehet jot venni (USA), de mire hazaer 15 ezer minimum...
Őszintén (bár nyílván kinek mekkora a pénztárcája), engem nagyon elszomorít, hogy a mai világban ahol a miniatűrizálás, integrálhatóság és egyéb csúcstechnikák 15-20 éve sosem gondolt kütyüket bírnak fillérekért letenni az asztalunkra, akkor egy nyavajás magnó ékszíjon mi a túró kell kerüljön 3000 Ft-ba?! És! Ha eleve ez fogasokkal kiváltható volt, minek ezt alkalmazták amellett hogy csak a gyártónak olcsó és egyszerű? Úgy hallottam a szíjhajtás a csúszásmentes, egyenletes nyomatékátadás miatt alkalmazott másütt is. Viszont mi van a különböző szíj profilokkal, mert a trapéztól a bordásig mondanak mindent? De kvázi akkor ha precíziósan és tömegtermelve a fogas is gyártható, mégis minek szarakodtak szíjakkal, ezen nem tudok elmenni, föként hogy a deckek éveiben még a minőségnek volt valami becsülete nagyjából?
A fogaskerekesek a legmegbizhatobbak, ott mas gond lesz szerintem.
Es egy KX-480 pont az a kategoria, amit legfeljebb makulatlanul szabad megvenni max 10 penzert. Ugyanis ha szet kell huzni a futomuvet, maris tobbet koltesz ra mint amit maga a cucc er.
Ezert nem foglalkozom hobbiszinten sem ezzel a kategoriaval.
496-os receiver amit latsz egyebkent, az most a tesztcucc jelenleg.
Amúgy a kazi felvételek 99%-a nálam a Technicsel készült. Nem egy top kategória gondolom, de 96 körül teljesen újonnan vettük, mint független elemes, de komplett mini hifi rendszer és elég jól is szólt. A központi egysége mindenféle auto kalibrációt és jelszint állítást végez, full automata processzorvezérelt. Anno azt mondták, mindazt tudja amit a technológiában addig elértek. Hát nem tudom mit mondanátok rá, de érdekel amúgy. Csak szíjazni kéne szegényt. A cd, erőlködő, rádió része mai napig kifogástalanul működik.
Na jahh... Pár önjelölt szakértő minden előzetes felkészülés és kalibrációs kazik hiányában is nekiesett/nekiesik egy magnónak, atomjaira szedi majd összerakás után rácsodálkozik miért is szar minden :)))
Láttam már jópár ilyen mekkmestert sajnos régen is , most meg már elvétve találsz olyat Akinek egyáltalán alapkészlete van egy futóműkalibrációhoz... És akkor még nem ilyen magasságokról beszélek :
csak szimpla tükröskaziról, azimuth-, sebesség- , jelszintkalibráló kazettákról
A különböző magnófejek frekiátviteléből, ill. a magnóelektronikák előmágnesezési és mágnesezési beállításainak különbségéből adódó eltérések ritkán egyenlítődnek ki, sokkal nagyobb eséllyel adódnak össze. Ha nem ugyanolyan (lehetőség szerint szervizelt, kalibrált) típussal játszod le, mint amivel a felvételek készültek, akkor csak a füledre hagyatkozhatsz.
a Dual capstan két hangtengelyt takar , az egyik (2lagos) a fejek előtt a bal szélen a másik a jobb szélen. A két tengely közti minimális fordulatszámeltérésnek köszönhetően feszíti a szalagot a fejekre így jobb és ideális esetben pontosabb is a szalagfutás.
a 3 fej : törlő, felvevő és lejátszó. Elsősorban felvételnél van jelentősége a 3 fejnek, de érdemes figyelembe venni azt is hogy a 3 fejes gépek legalább középkategóriásak és onnan felfelé mennek. Ez természetesen a felhasznált alkatrészekben és az összeszerelési minőségben is megmutatkozik.
Ha a fedél felületén mélyebb karcok vannak amik nem csak a festést érintették hanem az anyag felületét is akkor jobb a savas maratás helyett az egész fedlapról a festést homokfúvással eltávolítani.
Azzal az apróbb halványabb karcok szépen kiegyenlíthetők, majd utána ugyan úgy lehet zsírtalanítani alapozni festeni lakkozni.
Ismét egy kis segítséget szeretnék kérni. Vásároltam egy Technics RS-B765-ös decket,de sajnos az egyik oldala rettentően karcos.Meg tudná valaki mondani,hogy ezeknek a fém fedele festve van,vagy eloxálva,vagy színterezve azaz porfestve?Esetleg csináltatott már valaki ilyesmit? Budapesten hol csinálnak ilyet?
Ja, amúgy egy Yamaha RX-V450 erősítőm van és szeretem is. Az a dual capstan + 3 fej műszakilag mit takarna? Én úgy tudtam a fejek száma a lejátszó + felvevő esetleg előtörlő fejjel ad ki 3-at vagy másról van szó? (amúgy régen egy szervizes mondta még...)
Hááát lehet hogy úgy volna, a munka végeztével eladni. Megtartani az idő vasfoga és 3000Ft-os ékszíj árak mellett, hogy nem vagyok műszakilag értője és bolondja a technológiának, nem biztos hogy érdemes volna. Retrozni persze jó dolog, de évente 1x elővenni ehhez + akkor rendszeresen még költeni rá, babusgatni vagy mostani fejjel ebbe beletanulni már nem hinném hogy nekem való.
10-15 ezernél többet nemigen szánnék így erre. Van ugyan itthon 2 magno (Sony és Technics) de szíj probléma miatt + évek óta állnak, már le se játszanak. A Technics pl. 5-6 éve mikor be volt indítva, folyamatosan húzta a szalagot (mélyült a hang), a Sonynál már az orsók se forogtak.
Szóval, mondom akkor nézek vmi jó állapotú, működőképest aminek feltehetőleg volt gazdája. Persze találtam olyat is ami megkímélt, csak állítólag csúszik a kuplungja (ami talán még állítható) és így csak 5000. (Ez is KX480)
Nem igazán értek a magnókhoz profi szinten. Egy elérhető árú Yamaha KX-480 elég lehet manapság kazis felvételeket digitalizálni PC-re? Nem tudom, hifiben régebben ez a Yamaha Natural Sound téma vmi minőségi jelző hatását keltette bennem, szóval azért húzok a márka felé. Különösen nagy elvárásaim nincsenek itt a digitális audio technológia mai állását nézve ehhez képest, szóval nem igazán a Nakamichi Dragont kergetők táborába soroljatok, de azért vmi középutat szeretnék találni ebben a retro témában.
Hát meg kell mondjam őszintén, van ebben némi igazság :)))
És most nem is boncolgatnàm ezt tovább, mert Aki vissszalapoz itt a fórumon kb egy évet az láthatja mit is választottam ki és mennyit kellett várnom rá... DE MEGÉRTE!!!!
Ne viccüljünk kérem, a háztartási gépek kiválasztása komoly körültekintést igényel!:))
Félóra alatt a "hifi" hangsugárzó kiválasztását szokás lezavarni. A magát igényesnek mondó palimadár bemegy az első útjába eső szaküzletbe, és csodák csodájára, az előre kiszemelt "belépőszintű" (tudjuk, mit jelent ez manapság..) minidobozt viszi haza. S mert az okos döntés köztudottan jóérzéssel tölti el a szívet, minősíthetetlen hangnemben bizonykodik, sznobozza-trollozza le a másik palimadarat, aki birka fejjel elhitte neki, hogy igényes. Az álhifisták hada bőszen bólogat. Áoodiókútúra 2018.
Ugye a HX értelemszerűen a HX Proval több. Ami viszont érdekesebb , hogy min/miken sikerült "racionalizálni" vagy simán designolni a gyártás folyamán. Ugyan nem sok minden , de kicsit bosszantó.
Az első amiről nincs fotó : a hálózati csatlakozó most már fix (én jobb szeretem a külön kábelt, de ízlés kérdése)
És a fotók :
Kicsit eltérő festősablon (a régebbi jobban tetszik :( )
A régebbi ajtót is mutatósabbnak találom.
1 :a régebbi futóműnél fémtüskék pozícionálják a kazettát, az új esetében műanyag fülekre ül rá.
2 : a régi verzión a hátlap fém amit akár a kazifészken keresztül is ki lehet venni, szép mutatós darab, ezt is sikerült csúnya műanyagra cserélni,
amit ráadásul csak az ajtószerkezet leszerelésével lehet szépen kivenni.
Amúgy gyönyörű, makulátlan mind2 gép, és műszakilag is teljesen rendben vannak.
DD képei után mindig csorog a nyálam. Most tök véletlenül belebotlottam egy 1010-esbe.
Kb. egy óra pucolás után azt kell mondanom, hogy megérte utaznom érte ;)
Először nagyon vacakul vett fel. Fel is hívtam Calit és DD-t. Nyugtatgattak, de arra nem számítottam, hogy 9db fültisztítópálcika és némi IPA után mondhatni tökéletes lett a masina.
A példák mostaniak, az újságcikk viszont majdnem 4 éves, és közben átment a valószínűtlen lehetőségként tálalt, komoly pénzbüntetéssel fenyegető szigorítás. Na mindegy, utólag, nagyokos módjára kijelenthetjük, hogy a jövőt illetően tévedtek))
Nekem Mike Wong a kedvencem. Nem lehet elmenni, a Nike márkanévre hajazó Mike, és a Wong-ban alkalmazott feje tetejére állított McDonaldsos M interdiszciplináris egyesülése mellett.
Ja, nálunk is ideje lenne visszatérni a rovásíráshoz. Meg a nyereg alatt puhított húshoz.
Viszont ha elterjednek a lovak, akkor vissza kell állni a bal oldali közlekedésre, mert egyébként nem lehet a lovat gyalogosan vezetni az út szélén, mert sáros lesz a Bocskai csizmánk.
Vegyesen használják a ciril és a latin betűs írást. Északon a latin betűs az elterjedtebb, délen a ciril betűs. Pl. északon az óriásplakátok, boltnevek, utcanevek szinte teljesen latin betűsek, délen inkább ciril betűsek.
A hivatalos iratokat, leveleket (elvileg) kötelező ciril betűs írásmóddal elkészíteni. A belső használatú okmányok (személyi igazolvány, egyéb kártyák) ciril betűsek. A jogosítvány és az útlevél viszont latin betűkkel van írva.
1818-tól kezdték erőltetni az addigi latin betűs helyett a cirillt, de a nemzetközi tömegkommunikáció hatására elég gyorsan visszafordult. Mostabában valamiféle félreértett nyelvművelés okán kizárólag azt fogadják el hivatalosnak, dehát így sem túl népszerű:
A mechanika tényleg szuper és nagyon finoman , csendben működik. Viszont saját tapasztalat , hogy kicsit háklis a kazikra. Főleg krómkaziknál (de esetenként metalnál is) figyelhető meg, hogy némelyik kazinál veszt a magasakból.
Nem véletlenül. Rendelkezésemre álló mérési körülményeim alapján a JVC ezen mechanikája kimagaslóan jó. Már a JVC TD-V66 is "So underestimated" kategória, hát milyen lehet a 1010!
Eltűntem nyaralni pár napra, céges továbbképzésnek álcázva :D .
Sikerült megfelelő anyagot találni, az eredmény szerintem számodra is megüti a kettes fölé szintet. :D
Az alatta lévőről csak annyit, hogy a krva életbe, ismét egy ügyes szaki. Valaki ugye kicserélte a dekóder panel két dolby IC-jét. A tápkörben is forrasztgatott, de a bordán forrongó tranzisztorok lábait nem forrasztotta át, körbe is voltak repedve. Ezek amolyan ránézésre ötperces dolgok. Na de a mechanika. Megáll, nem tudja kidobni lejátszásból vagy tekerésből stop állásba, rá kell segíteni a programkerékre, és ilyen tünetek. Üzemmód motor, két csavar fogja, kiszedem, valóban egyenőtlenül jár, szétszedem. Kipucol, összerak, jó lett. Beszerel, ugyanaz a tünet. Szentségelés. Motor kiszed, csere másikra, azzal is ugyanaz. Minden könnyen jár, sehol akadás. Gondolkozás. Ez a programtárcsa olyan kialakítású, hogy mindkét irányban foroghat, az üzemmódot így is, úgy is megtalálja, a vezérlés is tekeri mindkét irányban, amerre gyorsabban találja meg. Aztán néztem a donort, amiből kivettem a motort, hogy hoppá, ott a barna és fehér vezetékek fel vannak cserélve, a motoron a pólus jelölése szerint is. Sóhajtás.. vezetékek felcserélve, és minden hibája elmúlt. Nem voltam ideges.. Egy órát szívtam vele.
Most pedig ennek örömére, előveszek egy kék kijelzős nagyvasat, hátha annak is megtalálom a baját. :-D
Csárlikám jól látod nagy baj van ! Még B70 kolléga számitási elve alapján is, melyszerint a kapott plusz és minusz összeadandó, is alig kapok pontot... Rettenetes. Fel kéne dobni a zintenzitást, pörögjön fel a topic!
Telefonrol irok és egyszer kikapcsoltam az ellenőrzést és nem todom visszakapcsolni. Elmézést kérek mindenkitől ! Kérem a DD75 tagot tegyen több képet az álomgépeiről hogy megcsodálhasam őket.