új vagyok itt és máris lenne egy kérdésem. 1,5 cdi forfour van, az erősebbik. Úgy néz ki, eldurrant a turbo. Motor felpörgött, erő elment, és pici füst. Olaj megmaradt a motorban és szépen indul is. Alapjáraton néztem csak kb 10 másodpercig.
Nem értek hozzá, de mindenkitől azt hallom, hogy turbo hiba.. Plusz van fék és futómű baja is az autónak. Tud esetleg valaki ajánlani egy Smart-hoz értő szerelőt Érd illetve Bp környékén? Olyan embert keresek aki rendbe tudná rakni az egészet egy átvizsgálás után. Köszönöm.
Rendesen működik minden, majd kb 20 km megtétele körül kigyúlad a sárga háromszög és ezután nem sokkal nincs sebesség, három vízszintes csík jelenik meg a műszeren.
A motort leállítom, kb. 10- 15 perc múlva újra indítom, van sebesség és 1-es fokozatba elmegy akárhova, de ha fentebb váltok újra ismétlődik a hiba.
Sziasztok! A 3. Smart Fortwo autómat "fogyasztom. Ebből is látszik, hogy nagyon hozzám nőttek ezek a kicsi autók. Eddig dízellel jártam. Most 2010-es 1000 cm3 benzinesnek lettem a gazdája. 7,5 litert eszik. Szerintem ez nem normális. Nagyon el vagyok keseredve. Volt aki ezt mondta a benzines ennyit eszik. Akkor inkább vissza a dízelhez. Mi lehet az oka? Tudom, vigyem szerelőhöz, vagy ez tényleg igaz?
Bocsi, hogy ennyire fludolom a csoportot, de nekem ez most elég nagy gondom és igazából nem tudok nagyon semerre fordulni talán valaki segít itt.
A helyzetem a következő: Október 31.-én lejár a műszakim, kb. 4 hete belém jöttek letört a jobb első sárvédő meg az index, biztosító küldött pénzt (61 e) találtam szerelőt aki úgy nézett ki 31-ig meg is oldja a problémát és minden rendben lesz. Erre szerencsésen csütörtökön út közben átmentem valami kavicson ami felrepesztette az olajteknőm (erre persze akkor nem gondoltam mert nem volt nagy hangja) jöttem haza és szépen lassan adta fel a kocsi az életet, kb a házunktól 500 m-re kigyulladt az olajjelző (ekkor már tudtam mi a gond) de gondoltam már haza jövök ez már nem változtat sok mindenen.
Most ott tartunk nagy eséllyel a motor is elköszönt tőlem, ez jhéten derül ki biztosan, de szeretném előre látni merre menjek és akkor most jön a kérdés része a sztorinak.
Mit kéne csináljak az biztos, hogy a kocsit eladom vagy így vagy úgy, sajnos nem szeret engem, pedig én nagyon csíptem.
a verzió: nem csináltatok meg semmit és felrakom motorhibásan (nem tudom mennyiért) viszont akkor megspórolom a műszaki vizsga árát és a biztosító által kiutalt pénzt (61 e)
b verzió: megcsináltatok mindent és akkor kb reálisan ahogy néztem 700e körül el tud menni (viszont akkor beleölöm a műszaki, biztosító, motor árát)
c verzió: várok minden jó javaslatot
A kocsikhoz abszolút nem értek, tehát alkatrészként kiárulni esélytelen. Ami még fontos infó lehet, de már leírtam párszor Smart Forfour 1.5 CDI 68 LE
A bajom egyre csak fokozódik, most úgy néz ki, hogy nagy eséllyel sokáig jöttem a kocsival a kifojt olajjal és oda a motor is. Még ötletem nincs merre indulok el, hogy fogok cselekedni, de abban tud valaki segíteni, hogy jelenleg diesel 1,5 cdi 68 LE, ha lecserélem a motort vehetek bele 95 lovast, vagy ez mást is vonz maga után?
Sziasztok, nagyon jó szériát futok a kocsimmal, az újabb kérdésem az, hogy valakinek Smart Forfour-hoz van eladó olajteknője? Esetleg tud benne segíteni valaki merre menjek?
gondolom az olajat akarnád cserélni bár szervizelésről írsz ami ugye nem csak ebből áll.
ha nem alakították át az olajteknőt akkor csak vákuummal lehet levenni a fáradt olajat ami nem igazán otthoni feladat. a gyertyák ellenőrzéséhez cseréjéhez egy speciális gyertyapipa lehúzó szerszám kell ha nem akarod kitépni a kábelokat a pipákból, gondolom olyan sincs a szerszámos ládádban.
motorfelújítást akkor kell rajta elvégezni amikor már túl magas az olajfogyasztás :-)
ezt nem lehet pontos futásteljesítményhez kötni, van a dolognak szórása...
nincs az autón kamu tankfedél, az a levegőszűrőhöz vezető belépőnyílás fedele.
Köszönöm,továbbítom az infókat. A legelső Smartról van szó,még egygombos a kulcsa,az elem nekem is gyanús volt,mert ha jól értettem a távdiagnózist,már az ajtózárat is nehezen nyitotta a gombbal.
az autó leállítása után kb 20sec és lezárja az indítás lehetőségét.
mindig újra kell nyomni a nyitás gombot, ha nem reagál rá akkor lehet rossz elem a kulcsban vagy hibás kulcselektronika is. néha előfordul hogy újra kell installálni a kulcsot....
csigaházból bemegy a kapcsolószelep tetejére, az aljából a keresztirányú csöcsről rámegy a drukklabdára, az egyenesen állóról a szívócsövön lévő "golyvára", annak a másik kivezetése pedig a szívócső oldalán lévő kis csonkra....
Valakinek nincs eladó Smart Forfour jobb első sárvédője? A legjobb lenne kék színben. Esetleg tudna valaki segíteni merre keressek, mert eddig egy bontót se találtam ahol lenne.
Sziasztok. Szüleimnek kellene egy városi szaladgálós autó, így került képbe a Smart ForTwo. 2003 utáni modelleket nézünk. Mire kellene figyelni vásárláskor? A 600as vagy 700as benzin motor a jobb? A dízel mennyire kényes a városra és a hidegen futásra? Minden tippet szívesen fogadok. Köszi előre is
kormányszárban gyakran berohad a kardánkereszt ettől darabosan, szorulva tekerhető.
ha szarok a támcsapágyak akkor is lehet nehéz a kormányzás, és előfordul hogy a rugó teteje törik és nem a támcsapágyon támaszkodik hanem a rugó feszöl neki a toronynak.
a szaki csak belevarrja az új anyagot de nem szereli le-fel a helyére, + mivel rengeteg restaurálós autót csinál nem egyszerű rövid határidő kisírása nála.
nekem szokott lenni előre elkészített de 2hete cseréltem le valakiét :(
Sajnos már nagyon sokadik javítása lenne a sárvédőnek és cafatokban van, a csomagtérajtó minden javítás után máshol reped el, így a műanyagos is cserét javasolt.
Még egy kérdés, a kormánynak szokott valami problémája lenni? Mert ma vezettem (asszonyé) és mintha szorulna kissé...
Amúgy is lassan ideje lenne egy éves szervíznek és a vizsgának is (nov5), el tudod vállalni?
Akkor is lehet a kinyomócsapágy, ha kinyomott és felengedett kuplungpedál esetén is búg? Biztos hülyeséget kérdezek, de pl. a vezérműtengely két vége nem csapágyban forog?
a hosszbordás szíj nélkül nem hajtja a segédberendezéseket addig ok, de a motorban nincs több olyan csapágy ami búghatna. a főtengelycsapágyak kopognak nem búgnak ha hibásak mivel siklócsapágyak. viszont a kinyomócsapág álló helyben is búghat.
A páciens egy 2005-ös évjáratú SMART forfour 1.1 benzin, motorkód 134910.
Egy tipikusan csapágyszerű, búgó hang jön a motorból, legerősebben 2500-as fordulaton. 2000 alatt és 3000 fölött nem hallható. Hideg motornál kissé erősebb a búgás. Álló helyzetben is jön a hang, tehát biztos, hogy a motorból. Ha a hosszbordás szíjat leveszem, akkor is búg, tehát vízpumpa, generátor, klímakompresszor kizárva.
Gondolom valamelyik csapágy lehet a bűnös, de melyik a legnagyobb eséllyel?
Tegnap újra megtörtént. 4-esben mentem egyenesben, majd jött egy elsőbbségadás kötelező tábla, ahol nekem nagy ívben balra kell kanyarodni. Lelassítottam, Ő sokáig 4-esben maradt, majd jelezte, hogy váltsak le a lefele nyillal. Majd olyan mintha üresben lenne, de 1-esről indul újra, amikor így járunk. Ez 4-5 másodperc. Nagyon kellemetlen, mert ennyi idő alatt az is utolér, aki amikor még szétnéztem, távol volt.
Bocs a hiányosságért. Az autó Smart Fortwo MCC 2002 dizel 799cm3. Valószínű kuplung probléma lesz.Tegnap párszor világitott a sárga háromszög felkiáltóval, de ma reggel már nem világított.Esetleg tudnál szakembert ajánlani Fejér megye és környéke?
2 hete van meg a Smartom (Fortwo 2001) és egyébként imádom.
Ha úgy lassítok, hogy meg is kell állnom, pl.: piros lámpánál, magától levált 1-esbe. Eddig oké.
Viszont ha csak lassítok, én már próbáltam úgy is, hogy váltok lefelé, vagy hogy nem, van, hogy csak erőlködik és nem megy sehova egy darabig. Aztán észbekap és meglódul, de ezt nem értem, hogy mit csinálok rosszul. Ez miért van? Ez nagyon kellemetlen pl.: egy körforgalomban, vagy egy nagyon forgalmas úton.
Segítségeteket szeretném kérni...van egy Smart Forfour 1.1-es a családban és gyakran nincs fordulata a motornak, nem pörög fel. Ilyenkor nincs alapjárat sem és csak kb 20 km/h-val lehet menni vele.
Visszaolvasva a fórumon látom, Te is szerelsz. Itt Budapesten, ill. környékén? Esetleg elvállalnád a javítását, annak ellenére, hogy a régebbi típust jobban kedveled?
Segítségeteket kérem! Van egy 2010-es 451-es SMART-om, 71lóerős. Keresek Budapesten egy szerelőt aki ért hozzá.
Közlekedési lámpához érve fékeztem és lefulladt a motorom, s ettől kezdve nem indul be a motor. Az önindító nem forgatja a motort. A kijelzőn 3 vonal jel van, ill. ég a sárga háromszög hiba jelző. Leszedtem az akkuról a negatív sarut többször is minden eredmény nélkül.
Lehet nem egyről beszélünk, gyakorlatilag én arra gondoltam, amely a cső közvetlenül a turbó csigájára megy rá, a másik fele vagy az elektromos szelepre, vagy a gyengébbiknél közvetlenül a labdára. Ha ott az olaj szét marja, akkor nem képes leszabályozni, emiatt túl tölt. Olyan pici lukon nem megy el akkora mennyiség hogy kevés lenne a nyomás.
a 2000es évjáratú hatszázasokban még nincs kormánypozíció szenzor csak a hasa alatt egy oldalgyorsulás érzékelő. ez mondjuk néha beszarik és csinál galibát.
a töltőnyomás eltérés jellemzően ezek miatt fordul elő,
1, leesik a wastegate karjáról a nyomáskamra tolórúdja mert a rozsda megette a kis zégert, vagy szorul a Z karja a kipufogó öntvényben
2, a turbó kompresszor oldalán lévő kis nyomócsövet elmarta az olajpára és kidurran nem tudja vezérelni a wastegate szelep a rendszert
3, az ütemszelep amivel az ECU szabályozza a turbonyomást eldugult vagy tönkrement
1, 2, esetén alacsony a nyomás a 3, esetén magas lesz a töltőnyomás
De én vagyok az, de már nem bontok :) már csak javítok. illetve a megmaradt alkatrészeket árulom, persze néha néha azért 1-1 elbontok, de már nem éri meg. Sokan csinálják, leverik az árakat, amit én felnyomtam duplára. :) és 5-6 év után már csak szemetet kap az ember 300-400 ért :)
én csak a jobb hátsó kereket veszem le csáposon, aztán a feszítő csúszkát a vezfedélről is, és a nagycsavart amin függeszkedik.
kicsit felbillentem a szíjtárcsát és hátul letekerem egy hosszabb tizes kisdugóval a főkábelt, kis csatlakozó lehúzva, utána ott bent átbillentem hogy befelé álljon a csíjtárcsa és a hátuljával előre (ilyenkor áll olyan szögben a két füle hogy kiengedi) áthúzom a lengéscsillapító és a stabpálca közti helyen.
nem kell se sárvédőt se motortartót se lengéscsillapítót bontogatni. :D
Kételkedve fogadtam a tanácsot, a fordulatra én is gondoltam, főleg, hogy az új akku (Mombat 710 Aó 700 körüli áram) nem forgatta úgy ahogyan vártam, de hogy a generátor kb egy hónapos pihi után így összegyógyuljon azt nem tudtam volna elképzelni. Generátor nélkül úgy teker, hogy gondolkozom azon, hogy kell-e egyáltalán a diesel motor bele.
Egy szó mint száz nagyon sokat segítettél, Nagyon szépen köszönöm!
A generátort, hogy praktikus kiszedni, a feszítőt fellazítottam de a többi felfogatást sehol nem találom . A főtengely tárcsa előtti műanyag védőt le kell szedni, és hogyan.
normális diag (star és nem delphi) kiírja az aktuális indítási fordulatot, a mindenkori Rail nyomást, stb
ha nincs meg a fordulat nem fog beindulni. ezeknél a koros daraboknál tipikus hiba a generátor "összegyógyulása"
mielőtt elkezdesz elektromos hibákat keresni forgasd meg kézzel a generátort hogy valóban könnyen forog e és nem azért fogja vissza.
ha ezzel megvagy tegyél fel egy új üzemanyagszűrőt és ha van módod rá mérj szállítási végnyomást
nem írtad az évjáratot de gyanítom hogy még ZEE modulos elektromos rendszered van, (EOBD csatlakozó a biztosítéktáblában) ez esetben emeld fel a szőnyeget a vezetőülés alatt és az ott lévő relédoboz összes csatlakozóját vizsgáld át és tisztítsd meg az oxidációtól.
Köszi, de mielőtt levágnám , Az új akkuval már forgatja, indulni is akar, de az indítás leidőzít. Addig is forgat, mint ha egy henger menne, a többi nem. Ahhoz hasonló mint a hagyományos adagolónál, nincs gázolaj, vagy levegős a rendszer. Itt van gázolaj, le is cseréltem. Ez nem villamos hiba?
Segítséget szeretnék kérni. Van az asszonynak egy2005-ös cdi Smartja. Hosszabb állás utáni, indításkor az indítómotor alig forgatta a motort, nem is indult be. Nagyobb bika akksival, már forgatta, de rendkívül hülyén, mit ha csak egy henger ment volna, gázadáskor azonnal megállt. További próbálkozásnál, az indítás leidőzítéséig ugyan ez volt a jelenség.
Vettem új akksit, természetesen semmi változás. Delphi diaggal hiba mentes, a befecskendezések a három hengernél mint ha egyformák lennének. Tanácstalan vagyok.
Megint a váltó olaj a téma, mindenki járjon utána, jelenlegi előírás :D (bocsi Quattro) ATF D, amit csak 20 literes kiszerelésben lehet venni. 235.71 a száma. Én Castrol ATF 236.4 et használok, ha nincs akkor rakom bele a 75-90-et. Lényegtelen. Nem fog egyiktől sem jobb sem rosszabb lenni, a váltó belseje teljesen mechanika, csak a kenést biztosítja.
az elsőszériások eredetileg Dextron III ATF töltéssel futottak '02 környékén megváltozott az előírás (senki kedvéért nem fogok utánakeresni hol van)
mivel ez egy sima mecha váltó robotizálva szervomotorokkal és nem hidrodinamikus nyomatékváltó (automata) ezért teljesen felesleges bele az ATF (Krisztián felhördül)
és ezért vontatható pl az autó, ellentétben az igazi automatákkal ahol egy olajszivattyú biztosítja a rendszer kenését is.
Udv más autóba mercibe be tetem a kart meg be fűztem a 8db vezetéket a motorvezérlőbe aztán át lett kódolva a motorvezérlőt meg engedélyezve lett a műszerfalba a tempomatot és működik nem tudom a smart nál hogy megy ez ha van ebben tempomatos márpedig van akkor hasonlóan működhet a dolog.
Azt írják be kell tenni a kart és TAN kódolni kell de lehet kapni elkerülő modulokat is de az felesleges ismerősöm c5 csak meg lehet csinálni gondolom.
Üdv van karom kérdem ha bele teszem a vezetékek benne vannak? mi kell hogy működjön? 2002 benzines 600 as tehát mi a külömbség amejikben van és amelyikben nincs?
Üdv a smart 450 2002 benzines 600 hogy ha tempomat kart tennék bele az rögtön működik? vagy kell vezeték is bele vagy az ecu is be kell állítani? Tud erről valamit? Köszönöm a választ.
ahhoz hogy kilégtelenedjen ki kell nyitnod a kiegyenlítő tartályt is és fullra kell tölteni.
aztán ha végeztél a termosztátnál újra felpótolni a jelzésig, aztán bezárhatod.
más módja nincs.
ha újra visszalevegősödik akkor vagy hengerfejes és belefúj gázt a víztérbe (nem jellemző hiba a smartoknál) vagy veszti a vizet, jellemzően a vízpumpánál szokott elcsepegni
Üdv a felül a termosztát házban lévő gombánál lehet óvatosan hátra ki húzod a biztósítót és kifele húzod a gombát ki jön a levegő aztán vissza mindent.
20-25-ot mondott, mert nem tudtam megmondani, hogy laprugos vagy nem. Szemely szerint en sem talaltam draganak, de mint mindenkinek, nekem is van egy okostojas haverom aki azt mondta, hogy iszonyat draga :D Persze o nem tudja, hogy a Smartok masok...
Amugy kerdeztem 2 szervizt is es mondtak, hogy mivel mar megvan az alkatreszem, igy nem vallaljak :D
ha spirálrugós a futómű akkor orbitális copás levenni az anyákat a gólyaláb tetejéről az egész elejét le kell bontani, fényszórókat kivenni és ha kellően rárohadt akkor mehet az anyázás... :D
a gömbfej cseréhez le kell húzni az agycsapágyat és ha fent marad a belsőgyűrűje a csonkon akkor pedig Te fogsz anyázni mert nyersz egy csapágycserét is.
Az önindító felújításban tudok segíteni, akár egy gyári felújítottat tudok küldeni. Vagy bármi egyebet. Ki is cserélem. 06703407295 számon elérhető vagyok egész nap.
Köszönöm a segítséget. Magyar oldalakon keresgéltem, a német tudásom közel 0.
Nálunk, mifelénk úgy használjuk a kifejezést, hogy Smart kipufogó hol kapható. Úgy még sosem hallottam, hogy Smart kipufogó hol vásárolható. Ettől még lehet, hogy én vagyok a vidéki...
Utolért minket is a sors, Smart tulajdonosok lettünk. Úgy tűnik minden rendben van a szöcskével, egy dolgot kivéve. A kipufogót. Lehet, hogy csak én bénázom, de ennyire nem lehet hozzá kapni? 2007-es, 451, 999ccm, 84LE. Ha valaki tud valamit, kéren ne tarsa magában! Köszi.
Üdv ezekben áll a víz mert befolyik a hátsó oldal ablakban és a bal oldalon a hátsó ülés alatt a relé doboz beázik és korrodálódik azért nem indul sokszor.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Egy 2003as 600as benzines smartom van. Gyújtás ráadasa után nem indul. Önindító nem teker . Világítás rádió stb van . Váltó minden állásában próbáltuk indítani de akkor sem reagált semmire. Egyszer gondol egyet és erőlködés nélkül az önindító egyből elindítja a motort. Régebben 1x csinálta ezt azóta semmi , most 1 hét alatt 2x is. Miután elindul leállítás után újra indul , többszöri indításra is. Menet közben semmi nem történik, nem áll le , nem villan fel semmi, lehet vele közlekedni. Olyan mintha elektronikusan letiltana. A műszerfalon indítás után nem villan fel semmi . Gyújtás alatt is csak azok világítanak amik mindig. Van esetleg ötletetek mi lehet a gond? Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv kész lett senki nem vállalta a síkolást ezért neki fogtam magam és szép tökéletes síkba csiszoltam minden irányban 4órát tartott 1.5mm volt benne
olyan 0.1 re sikerült új tömítés új tőcsavarok és hosszabb anya csavarok már nincs a szörnyű hang még valami egy picikét kattog benne de nem tudok már mit ki cserélni.Most jön a locsolás rá kell jönnöm hol ázik be arról is be számolok.
Le szereltem 3 csavar le szakadva dőlt ki a kipufogógáz azért volt ilyen hangja 2 bele is volt szakadva szépen ki szedtem menet kiszedővel.
KB 1mm el van hajolva a végétől végéig nem tudom vissza merjem e csavarni vagy eltörik le kéne sikoltatni de nincs kivel.
új tömítés holnapra itt van 8eft . Azt nem tudom hány nyútonnal húzzam meg a 7db csavart? Nincs repedés sehol csonk nem kell kivéve ha eltörik amikor vissza rakom.
nem akarlak elkeseríteni de jobban jársz ha nem húzod le, sanszos hogy soha többé nem zárod be.
sajnos a smart kabrióknak van a legbonyolultabb és legkönnyebben, leggyakrabban elromló tetőmechanizmusa ami súlyos tízezrek rááldozása után is kétséges eredménnyel javítható
meg új Smart tulajdonos vagyok úgyhogy előre is elnézést a kérdésért,de egy kis cabriom van és a tetőt nem tudom teljesen csutkara lehúzni,tudtok segíteni?:*
szar acélöntvény kiégett ötvözőkkel a turbó miatt. ha hegesztgeted elvetemedik nem fekszik a hengerfej síkjához utómunkálást (síkköszörű) igényelne de külön befogókészüléket kellene hozzá gyártani mert amorf forma.
Üdv meg szeretném kérdezni mivel hegeszted meg elektromos pálcával? vagy oxigén diszu val? Enyém is szörcsög lehet el van repedve mert hallom hogy tipus hiba.
a kipuffogó öntvény szokott keresztberepedni ott is tud "zenélni" és ha néhány tőcsavar elpattan vagy laza akkor a talpa alatt kifújva a lemezes tömítés is "trombitál"
Igen az lehet volt itt nálam valaki és röktön rá vágta kipufogó szörcsőg nem hittem mert újszerű a kipufogó át fogom nézni ebben az irányban a masinát.
nincs kifújás sehol? az is tud hangot adni. pl lukas intercooler vagy a kartergáz elszívó csöve ami a visszacsapószelep és a fojtószelep között ki szokott repedni.
A főtengelyt nem lehet megmérni sem a hajtókart mert nincs hely ahoz szét kéne szedni a blokkot de néztem nem lóg és nem is alúról jön a hang.
A tejes vezérlést ki cseréltem 2fogaskerék 2 vezető feszítő lánc, olaj punpa újszerű nem kopott sem a fogaskerék sem a lánc sem a feszitő.
vadonat új hidrótőkéket is vettem bele szépen jár de gázadáskor ciripel ezt nem értem abba is hagyom nincs tippen járunk vele ha szétesik majd lesz valami.
menet közben nagyon szépen megy de mikor gázt adsz ciribel a moror ennyi baja van.
Köszi a választ sokat segítettél a generátor felöli ha rajta van a motoron a hengerfej a oldal dekni meg le véve ki tudom cserélni ki le tudom húzni a csapról enged annyit hogy nem törik el? köszi a választ.
Üdv gáz adáskor csattogó hang jön benzines 600 az autó, Azt hittem vezérműlánc mert ki volt nyúlva de ki cseréltem ugyanaz a jelenség a szépen adom a gázt akkor nincs annyira mi lehet a hiba kettőstömegű lendkerék van ezekben? Vagy hidrótőke vagy vezérmű fogaskerék tanácstalan vagyok kérem segítsen valaki köszönöm.
Szerintem minden érv a biztosítótábla megcsapolása mellett szól. Sokkal hozzáférhetőbb (a középkonzolt szét kellene szedni, azt sem tudom, hogyan), és jóval kevesebbet kell hozzá kábelezni (közelebb van a végcélhoz.)
Azt örömmel tapasztaltam, hogy a tükör mögött már töröl az ablaktörlő, tehát oda mégiscsak tudom ragasztani a kamerát.
miért kell a biztosítóig menni? középkonzolban rácsatolsz a szivargyújtóra menő csatlakozónál. ott van plusz - mínusz is a vezetékben és eleve ki van biztosítva már
Ennek a kkamerának mondjuk tényleg van saját akkuja (70mai), de minden menetrögzítő kamerának legalábbis kell, hogy legyen olyan üzemmódja, hogy feszültségre indul, feszültségelvételre leáll -- így aztán jó esetben soha nem kell hozzányúlni.
szivargyújtóhoz menő csatlakozót. ott csak gyújtás alatt van kraft. ha valóban csak a menetrögzítést akarod. bár a kamerának van saját akksija is, szóval nem áll le csak ha időzítve van
Rég' nem jártam erre -- pedig mondjuk történt az-az a kisautóval... :(
Az aktuális helyzet az, hogy bekötnék egy menetrögzítő kamerát. Melyik biztostót érdemes megcsapolni? Illetve: szerintetek hol lenne az ideális hely neki -- a tükör környéke nálunk ugye nem játszik.
Köszi azért kell mert alkatrészek kelnek hozzá és nem tudok motor kód nélkül rendelni. Csak úgy egy vezérmű láncot stb.. valami zörög benne a lánc ki van nyúlva holnap endószkóp kamerával szét nézek benne le bontottam a szelep fedelet remélem csak lánc kell mer különben szehettem agyonig szét.
Sziasztok! 450, 2006-os klíma hűtő kiszereléshez kell valamilyen célszerszám? Klímás még ilyet nem csinált,de vigyem oda...biztos lesz hozzá mindene, viszont nem tudja mi kell a kiszereléshez.
meg, de teljesen felesleges, nem lehet hozzáférni/rálátni
az eredetvizsgásoknak kellene tudniuk katalógusból de egy vállvonás és legyintés az eredményük. nyugi hivatalosan kb tíz éve nem alkalmas jármű azonosításra a motorszám.
a kuplungharangon van az önindító részére kidomborodó zseben.
Valahogy nagyon egyszerűen mert nagyon béna vagyok a kocsikhoz ki tudom ütni, hogy ne jelezze minden induláskor azt, hogy szervízbe kell vinni a kocsit x km óta. Nem eladni akarom meg semmi ilyen csak zavaró. A másik kb fél éve minden indulásnál (amikor már beindítottam) jelezz az izzitás ha hideg ha meleg van, nem sokáig kb fél perc. Ez normális? A kocsi hibátlanul működik
Végül is milyen szélességű az első? Mivel én a meglévő 155/60/R15 télit szeretném felrakni rá. Vagy ezek szerint - mivel a fényképen 135-ös gumi szerepel a felnin -, akkor valószínűleg a 3,5"-os? Ha igen, akkor nekem nem lesz jó; a 4"-os kell előre.
No, akkor Sorosozzunk mi is egy kicsit: tegnap megvolt a soros (162500 Km-es) olajcsere. :-) Ma sikerült leresetelnem a figyelmeztetést, tél előtt üzemanyagszűrő csere is lesz...
Segítségetekre és szakértelmetekre lenne szükségem.
Van egy 450, 800Cdi 2001 es automata Smartom, a napokban azzal szórakoztat hogy vagy nem találja a sebességeket elsőre, csak többszöri leállítás után, vagy 0ra való fékezés után, elinduláskor olyan mintha leugranék a kuplungról és persze lefullad.Majd jön a játék a sebességekkel, de kis idő után újra meglesznek és váltogat mint a kisangyal.
Ezt egyszer 3 hónapja már csinálta de eddig bírta,most viszont mindennapossá vált a dolog.
Elméletileg eljátszottam, hogy kulcs vissza "0" állásba, nyitó gomb, majd újra "1" és indítási kísérlet, de semmi, csak a villogó kulcs jel. Na, akkor most ilyenkor mi van?
Talpra állítottam egy évek óta porosodó 2003-as CDI-t.
Végre eljött a pillanat, hogy elfordítom a kulcsot a gyújtásban, és beröffentem a motort, de semmi, csak villogó kulcs a műszerfalon. Index villogás nincs.
Mi a teendő ilyenkor?
Van házi megoldás, vagy szoftveres segítségre van szükségem profi bevonásával?
- nyári gumikat; most a téli van az alufelnin (a jelenlegi téli méretei: elöl: 155/60/R15; hátul: 195/50/R15
- az anyósülés szőnyeg alatti nem tudom minek nevezzem elemet, amibe bele lehet rakni a kompresszort is (a jelenlegi egy korábbi évjáratba való; fénykép csatolva); lehet bontott is.
Sziasztok! Sajnos még mindíg nem tudtam elvinni senkihez a fortwot. Tudtok ajánlani szakit? Füstöl az autó mint a szemét, ha van esetleg valaki Budaörs/Biatorbágy/stb, tehát BP ezen oldalán az volna a legszuperebb. Köszi!
Én CR2032 elemet raktam rá.Ki kell vezetni a plusz és minusz vezetéket. Én zsugorcsővel rögzítettem rá az elemre.Mint mondtam nem egy elegáns és szakszerű megoldás,de működött.
Egyik nap hazajöttem, letettem az autót majd később be akartam állni vele a garázsba. Mikor kimentem a kulcson a gombot megnyomva nem nyitott a központi, csak 9-et villogott az index. Csomagtéren keresztül be tudtam jutni az autóba, hogy legalább be tudjam tolni az udvarra az autót. Olvastam, hogy elvileg az elem merülését jelzi.. Vettem egy zsír új Varta elemet, beletettem és ugyanúgy csak 9-et villog az index. Ha gyújtásra adom, akkor a kulcs jelenik meg a műszerfalon, de nem tudom kioldani mint eddig.
a verzió szám végződése lehetőleg azonos legyen pl xxx xxxx 004
aztán hozzá kell az autóhoz illeszteni
ha hozzáférnél egy star diaghoz akkor meg kellene pingelni ezt a mágnesszelepet ill felpróbálni egy másikat hogy azt viszi e. csak utána foglalkoznék az ECU-val
No. A fehér vezetéken kapja a rendes aksifeszt testhez mérve. A kék vezeték 3.8 voltot mutat szintén testen mérve. A kéket kézi kapcsolással testel helyettesítve működik a rendszer, megy az autó.
Ezek szerint a motorvezérlőt kell rendeznem.
Mit nézzek a keresésnél bontott esetében, illetve javítható e ez ami benn van?
No kérem. A váltószelep vezetékén 8.8v mérhető gyujtásra rakva, lekapcsoláskor 1.79, majd kis idő mulva 0. Szelepről lehúzott állapotban a csatlakozóban mérve. A szelep aksiról működtetve kattog, váltja a légutakat.
Az előzmény az hosszadalmas, és megtöltené a fórum ezen oldalát. Privát módon szivesen megosztom.
Teljes motor kiszedés, + kókányolások kijavítása után életre kelt pár eddig nem működő rendszer...... :D
Lekötve= A turbóról jövő nyomáscső lehúzása.
A westegate rudazat 2mm előfeszítéssel van beállítva, elmentem egész 4-5mm ig, de nem változik a helyzet, a max út meg úgy 1 cm, szóval sokalltam a félútra előfeszítést.
A vákum és nyomáscsövek cserélve, mert lyukasak, töröttek voltak, és az alábbi kép alapján bekötve:
lehet hogy nem jól vannak feldugva a csövek a taktszelepre. gondolom a lekötve alatt azt érted hogy lehúzod róla a kábelcsatit.
ha 0,5 barnál megnyitja a Wastegate-t akkor a drucklabda sincs jól beállítva , feszíteni(rövidíteni) lehetne a rúdján.
mi volt az előzménye ennek a hibának? volt valami babrálva?
a taktszelep alaphelyzetben (gyújtás nélkül) átereszt, gyújtás alatt bezár, szabályzási impulzusra elveszi róla az áramot a motorvezérlő ettől újra nyitott lesz a csatorna....
diagnosztikával a szelep pingelhető a hiba kizárására
nem írtad hogy benzin vagy dízel az autód (Te tudod de mi nem)
feltételezem benzines de akkor is marad a kérdés hogy a drucklabda a régi egy csöves vezérlésű vagy az újabb öt vákuumcsöves.
Nagyon röviden: kevés a turbó nyomás, és ezt a szabályzórendszer okozza, az eddigi nyomozás az ügyben a nyomásos (fémházas)szelep hibáját mutatja a szabályzórendszerben. De ez csak feltételezés. ezt lekötve van turbónyomás, sok is, vészüzemmóddal. Összeállított rendszernél kinyit a wastegate szelep, 0.5 bárnál maxolva a turbónyomást, ami kevés......
Szóval, gyorssegély, mi a valós gond, és esetleges megoldás, alkatrészcserével.
nézz alá, a váltó/differenciál alja tiszta olajos lesz. ez azt jelenti hogy az intercooler kikopott a szokásos helyen és nincs turbónyomás, kaját viszont kap ezért van a fekete füstölés és az erőtlenség.
porlasztók nagyon ritkán szarnak be ezeknél és jellemzően olyankor nem is indul be az autó, szóval azok cseréje szinte biztos hogy felesleges kiadás volt.
Sziasztok! Adott egy 2005-ös 800ccm3-es diesel fortwo. Elkezdte magából okádni a fekete füstöt a múltkor erre ki lettek cserélve a porlasztócsúcsok, állítólag utána jól működött viszont most a 2. útján megint elkezdte tolni a fekete füstöt és hasonlóan el is gyengült az autó. Azt gondolnám, hogy a turbó adta/adja meg magát. Nem akarok webdiagnosztizálni de marha nagy szükségem lenne egy olyan szerelőre aki ért a smarthoz mert eddig az asszonyét a faterja szerelgette, aki egy a szakmában régóta inaktív általános autószerelő. Kérlek ajánljatok valakit, nagyon szeretném elvinni az autót végre egy hozzáértőhőz, amint lehet. Ha lehetséges, szervízeket mellőznék, soha nem volt még jó tapasztalatom, inkább vinném egy szakihoz.
Sziasztok Lenne egy kérdésem ha tudnátok segíteni. Az autómata, és a sima váltós közt különbözik a kábelköteg? Azért kérdem mert az autómata váltó kulissza alatt van egy dobozka, azon van egy kettes csati, viszont a kábelkötegemen nincs olyan. Köszönöm előre is!
Sziasztok! Új vagyok itt. Üdv mindenkinek. Segítségre lenne szükségem. Automata váltós Smart Forfour-om van, dízel. Mostanában jelentkezik az a hiba, hogy induláskor A állásban üresben pörög a motor, majd egy-két nagyobb rántás után elindul. Sajnos egy nagyobb útra elindultam így, az autópályán is rángatott egyszer menet közben, majd egy kereszteződésnél többszöri indítás után indult csak el. Mintha nem venné be a sebességet. Kérem, ha valaki tud valamit mondani, ne tartsa magában. Köszönöm szépen előre is.
Nem lett kinullázva a karbantartásintervallum kijelző, Most mivel már minuszban számol, igy csak gyári géppel lőhető vissza. ( van trükk, de azt nem itt ). Egyébként nem most kezdett számolni, hanem már 1 hónapja. :)
Hello! SegítségeT szeretnék kérni. Forfour fix panorámatetős beázik az antennánál és becsöpög az utastérbe a tetőlámpánál lévő rácson. A másik hiba, hogy a rádió szinte alig talál csatornát, ha valami bejön az is nagyon gyenge. Gondolom összefügg a 2 dolog. Hogy tudnám leszedni a tetőkárpitot és kicserélni az antennát? Illetve hogy tudom vízmentesen lezárni?
Eladó egy eredeti gyári smart gyerekülés csomag 450-es Smart Fortwo-hoz. 2 ülés, egy kisbabáknak és egy ha már nagyobb a gyerkőc, légzsákot kikapcsoló konzollal, beszerelőkeretekkel együtt. A csomag egyben 30000.
A csomag magában foglalja a következőket:
0+ típusú gyerekülés 13 kg-ig Babahordozó formájú ülés, amit menetiránynak ellentétesen kell használni
1-es típusú gyerekülés 9-18 kg-ig Normál gyerekülés, amit már a menetiránynak megfelelően lehet használni
Gyári beépítő konzol plussz beszerelő keretek a gyerekülésekhez A konzolt kell beszerelni a jobboldali ülésre. Ebbe kattannak be az ülések, és ez kapcsolja ki automatikusan a légzságot
Pedig én szeretném, ha működne. A forgalomban sem utolsó, ha látják, hogy tolatok és gondolom egy műszaki vizsga is könnyebben abszolválható működő tolatólámpával. 50-60-ért kit érdemes vele zargatni?
Sziasztok. Vettem egy 451-est. Nem világított a tolatólámpa. Mint kiderült azért, mert nem volt benne izzó. Ami pedig azért lehetett, mert ha izzót teszek bele akkor folyamatosan világít. Találkoztatok már ilyennel? Van ötletetek mi lehet a gond?
Sziasztok.Smartra valakinek esetleg gumi az első kerekekre?
Eladó a képeken látható vadonatúj,még soha nem volt semmin,2 darab Toyo gumi 145/65 R15-ös méretben.A puncébe volt tárolva,most tettem rendet,igy számonra felesleges,igaz hogy 8 éves gumi,de szerintem a 2 db egy tizesért nem sok.Átvehető Budapesten a 15-16.kerületben.
Asszonykám elszaladt a kis 450-essel a városba, menetközben észlelte, hogy a hátsó ablak fűtés led visszajelzője, és a klíma visszajelzőjéből is a baloldali világít. Néha menet közben felgyulladt a kézifék visszajelző lámpája is.
Hazajött, leállította, viszont gyújtást levéve is világítanak a hátsó ablak fűtés, és a klíma gombjai is.
Valami hibaüzenetet küld, vagy megzavarodott a SAM modul?
Roadster, 2004-es. (vagy 2005-ös?) Kapott hozzá egy gyári, középkonzolra való vízhőfok és turbónyomás órát. Az egységből 6 eres lapos vezeték jön ki. (Mint az IDE kábel a számítógépnél.) Itt is a szélső pirossal van jelölve.
Megtaláltuk a gyári csatlakozóját a középkonzolnál a cd alatt. Ott viszont színes kábelek vannak bekötve..
Ja, nem mondtam, hogy az órák vezetékén nincs csati, le van vágva. Így nem tudjuk melyiket hová kellene kötni.
Van esetleg valakinek egy elektromos kapcsolás erről, vagy egy fotó, vagy meg tudnátok e nézni stb...
Köszönöm a tippeket! Addig jutottam, hogy az autó elejében van a hiba! Kivettem a bal oldali kis rácsot és ami vezetéket elértem azt átmozgattam. Hirtelen megszűnt a hiba kb 10 percre és azóta stabilan megvan, úgy hogy az eleje lebont, aztán kiderül, hogy mi okozza. A műszeregysége rendben van teljesen, ezért kizártam a hibalehetőségek közül. ABS jeladóra gyanakszom még, mert nincs külön sebességmérő jeladó az autóban,tehát ezen a rendszeren keresztül mér és ami erősíti az ezzel kapcsolatos gyanúm az a piros visszajelző lámpa. Számomra egyértelmű az autó biztonsági mechanizmusa, hogy fék nélkül nem hagyja, hogy elindulj, mint ahogy nyitott ajtónál nem engedi a gyorsítást. Amint megtalálom a konkrét hibát megírom nektek, ha más is szembesülne ezzel a hibával. Még egyszer köszönöm a segítséget nektek!
Segítséget szeretnék kérni! Adott egy 2003-as benzines 700-as 'pillangó' lámpás smart, ügyesen okosan és finoman vált (elinduláskor is, hátramenetben is nem ugrik meg, finoman engedi rá a kuplungot stb.) 3 vonalas hiba sem volt még shova vele 2 éve mióta megvan. Viszont most azzal szórakozatat, hogy amint kb 80-90 fölé gyorsítunk (ahol szabad ;)) ott utánna elfelejt normálisan felfelé váltani: nem hajlandó felváltani magától automata módban, kézzel kell ilyenkor lökdösni hogy feljebb váltson. Lefelé szépen váltogat vissza magától ilyen esetben csak amikor újra gyorsítanál akkor nem vált fel csak pörgeti a motort. Ilyenkor egy pirosnál leállítás és gyors újraindítás azonnal megjavítja (amíg újra kb 80 fölé nem merészkedünk vele, mert akkor megint elfelejt felváltani magától újrainditásig).
Találkozott már valaki hasonlóval? Merre keressük a hibát? Szerintem nem mechanikai mert kézzel szépen vált és újraindítás azonnal javítja a dolgot.
Jövőhéten megy diagra de jól jönnének addig is ötletek.
van kívül a bal fényszóró alatt egy kötegnyi testelés azt is meg kellene nézni
de igazából diagot kellene rádugni azért is hogy milyen hibakódokat tárolt el, és akkor is mikor csinálja a hisztit hogy éppen mit nem lát. ez így csak találgatás. (úgy is, csak kissé céltudatosabb)
Sziasztok! A szomszédomnak van egy 98-as évjáratú 600ccm benzines SMART-ja. Tavaly vette a lányának és azóta folyamatosan javítani kell! Elsőnek a motor, utána kuplung váltó és ecu, majd most kerékagy csapágy(bal első) és egy olyan rejtélyes elektromos hiba bukkant föl amire nem találtam megoldást! Ebben szeretném a segítségeteket kérni! A hibajelenség hol álló helyzetben, hol menet közben jön elő. A kézifék/fékolajszint jelző lámpa kigyullad, ha ez menet közben történik akkor a Km/h mutató nullára esik és a napi számláló sem mér, de ami rosszabb, hogy ha álló helyzetben jön elő a hiba vagy megáll és üresbe teszi onnantól nem lehet váltani! Mindenhol csak 0. Hagyom álni vagy akksi le 10 percre és újra megy. De utolsó tesztköröm alkalmával kb 10 km-es kört tettem vele és az első km-en jelentkezett a hiba! Nem álltam meg és tettem üresbe, hanem mentem tovább! A sebességmérő hiánya zavart, de minden más működött, majd az utolsó Km-en kialudt a lámpa és újra mért az óra! Találkozott valaki ilyen hibával? Mi okozhatja? A kormánytól hátra az összes csatlakozó és kontakthiba ki van javítva és az ülés alatti kapcsolótábla is! Remélem valaki tud segíteni! Válaszotokat előre is köszönöm!
Nálad is van hiba: karosszériaelem egy szó, szétülve egy szó, füstöl rövid ö :-)
Sokmindent bele lehetne írni, aminek alapvetőnek kellene lennie, de lehet, hogy inkább kiveszem azt is, amit beleírtam. A normális úgyis normálisan áll hozzá, a gyökér meg úgysem tudja értrlmezni a leírtakat, vagy el sem olvassa. Mondjuk talán a Smartnál jobb a helyzet, mint a Mercedesnél. Utóbbinál "csodák" vannak eladáskor (főleg ha fekete is). Nekem az első eladó Smartom (egyben az utolsó is).
Két hibát találtam benne: "kavicsmantes", meg "eldadó". :-)
Azt nem szoktad beleírni, hogy "Alkudni csak a kocsi mellett lehet!", mert így lehet, hogy azzal kezdik, hogy "Halló, jó napot kívánok, mennyi az utolsó ára?"?
Sziasztok URAK! Egy kis segítségre lenne szükségem. Olyat csinál a 2006-os cdi 0.8 amikor éppen nem gyorsítok vagy lassítok, mintha bekapcsolna több szelep a hangzásba, egy bizonyos fordulat után baromira füstöl, üzemi hőfok van persze. Próbálok majd feltölteni egy videót amit csinálok. Elképzelhető az üzemanyag szűrő eltömődése esetleg? Köszönöm
Köszönöm szépen. Van hozzá elektronika is csak Angol autóból van, azért kérdeztem a vezetékelést, mert azt nem igen tudnám használni az enyémhez.Nagyon köszönöm!
a félautomatában sincs kuplungpedál de felfelé váltásnál tolni kell a váltókart (SoftTip) visszakapcsolást magától intézi.
az automata csak annyiban különbözik hogy van egy + előválasztó gomb a váltógomb oldalán, ezt megnyomva kiírja a kijelzőre hogy A és magától kapcsolgat felfelé is.
kérj kölcsön vagy bérelj egyet hogy teszteld milyen.
Sziasztok, lepkelámpás Fortwo-hoz keresek bal első sárvédőt, bal oldali ajtóborítást, ha lehet feketét. Szélvédőre is szükségem lenne, mert találkozott a lányom Bambival... Tudtok valami forrást, hol tudnék venni???
Azért aki ennek a négykerekű vakondtúrásnak az elektromos rendszerét tervezte az sem volt százas. A cooler elektromos ventilátorának az éles pereme pont az injektorokhoz menő kábelekről gyilkolja le a szigetelést. Ennyi volt a baj. Már másodszor barmolja szét nálam ez az autó a saját motorkábelkötegét, pedig csak 9000 kilométert mentem vele :-(
Asszonykámnak nemrég eladtuk a WR+-át, most kellene valami mégis, nagyon nézegetem a Smartokat.
első kérdés: nagyon hülye vagyok, ha vennék? Elég sok szívást olvasok itt is.
Jellemzően 500e alatt lenne a példány, ennyi a keret, és benzin, mert a dízelben nem bízok (más márkából szívtam eleget dízellel, többel is)
Bónusz kérdés: milyen az a félautomata váltó? Automata volt asszonynak, mert nem megy a váltás megtanulása :) Ez a félautomata ez milyen? (mondjuk én is csak A/T-t veszek mindig, mert kuplungoljon aki akar)
Találkozott már valaki hasonlóval? Haladtam a CDI-vel, majd egyszer csak hatalmas csattogással megállt. Már nézegettem vissza, hogy hevernek-e dugattyúk az úttesten, de semmi. Tekerni teker, de nem indul. Irány busszal haza az ML + tréler vonatomért, majd mire visszaérek pöccre indul. Ha megmelegszik, ismét csettegve megáll. Hazaszállítottam.
Diag:
- P0201 Motor: 1. injektor túl nagy áramerősség (H-oldal)
- P0202 Motor: 2. injektor túl nagy áramerősség (H-oldal)
- P0203 Motor: 3. injektor túl nagy áramerősség (H-oldal)
Hibatároló törlés, majd járatás, csettegés, visszajön az 1. és a 3.
infó gombra kattintva: ellenőrizze a motorkábelköteget, ha nem zárlatos, akkor cserélje az injektort.
Namost, szerintem 3db injektor nem döglik meg egyszerre. Valami tipp, tipushiba, szokásos hely, ahol szétmegy a motorkábelköteg? Minden tippet köszönök!
Oké,megadom magam,de azért szerintem abban egyetértünk,hogy nem egy átlagos autó,drága,nehezen javítható.Az A168-as merci meg a testvére ilyen szempontból.Ettől független mi is megjavítjuk mindkét tipust,de nem egy szerelőbarát technika.
még egyszer, nem francia tervezés csak ott épült fel a gyár.
pontosabban a Microcar GMbH kezdte el gyártani aki a mopedautókat is erőltette.
az eredeti koncepciót és a tervet az Audi egyik mérnöke találta ki de az cége nem volt rá vevő. a Swatch tulajdonosai karolták fel és a Mercedessel kooperálva vágtak bele.
" Ezekkel a hasznos kiegészítőkkel, már egészen jól vezethető a . Franciaországban építik fel a gyárat, és 1998-ban érkezik meg az első széria. A bemutató évében azonban a Swatch kihátrál, és a Daimlerre marad a gyár. "
Csak a franciák képesek ilyen agyament autókat tervezni és csinálni.
ez a motor egy japán key-car motor adaptációja. jó lenne végignyálazni a nyolcvanas évek japán termését hogy rátaláljak a gyökerekre.
most építettem össze a saját autónkba egy 0 szériás motorblokkot és egy csomó eltérést fedeztem fel a szériában futókhoz képest és nem a logikus irányba fejlesztve a szériagyártást.
pl 16mm széles az olajpumpa kereke a széria 15mm-el szemben (a 700as és a dízel 17mm lett)
a vezérlésfedélen van egy kis plussz fedél ahol ki lehet cserélni a hidraulikus feszítőt.
alapból rajt van a hőcserélő de nem kompatibilis a szériával mert teljesen más alatta az olajcsatornák elrendezése
több luk van a kuplungharang peremén néhány hosszúkás is, nyilván többféle váltóval is próbálkoztak
Igen pár óra alatt sikerült is miután gyártottam hozzá szerszámot.
Igazából az egész autó egy ipari hulladék, az is hülye volt aki megtervezte(meg én is aki megvettem).Ezt még megcsináltam rajta és várja új gazdáját, legyen másnak is mivel foglalkozni.
2002 es smart rol van szo, fek olajat ellenoriztem elol az ablaktorlo alatt, az helyen. Kezifek senzort elenoriztem az mukodik, fek pofak vannak rendesen.
a kiscsúszka csak fedél levétellel cserélhető, ahhoz viszont az olajteknőt vagy a hengerfejet le kell venni. hidraulikus feszítőhöz szintén csak fedél levétellel férsz hozzá.
ezek nélkül csak a láncot (ha nyitott) lehet átfűzni és a lengőcsúszkát cserélni
Olyan kerdesem van, adott egy smart fortwo 800 dci, valto hibalval kuszkodom vagy nem is tudom.
Az a jelenseg hogy leengedett kezifeknel.kialszik a piros kezifeket jelzo lampa, elindulok es az auton nem lehet valtani, 1 ben marad kb 25-50 masodpercig, majd vissza gyul a kezifeket jelzo piros lampa es akkor megy a valtas. Szerintetek mi lehet? Nem talalom a hibat. Koszi
Most nem tudom megmondani milyen fajta a turbóm. de szerinted ha felpörög 500 m-ig és utána lefojt.
nem a turbót kérdeztem hanem a drukklabdát.
nagyon tévútra vezeted magadat és az elmondásod sem segít semmit
mi az hogy felpörög 500méterig és lefojt. értem de mégsem. lehet bármi, pl elduguló kipuffogó is. ez hogy lefojt egyébként sem definició. úgy értelmezem nincs erő. ezek oka sokféle lehet.
mérjél üzemanyagnyomást, turbónyomást, nézzél kipufogógáz áramlást, de mindenek előtt diagra kell tenni
muszáj lenne hibakódokat keresni mert valami elkerüli a figyelmedet. a cserélt turbón hogy van beállítva a leszabályzás? melyik drukklabdás a gép, sok vákumcsöves vagy még az egycsöves?
az a furcsa hogy hideg motor normálisan működik rendesen húz és gyorsul. DE 500m után ahogy leveszem a gázról a lábam egyszerűen a motor sebességben van nem megy fel 10 km/órára és erőlködik rendesen. A motorolaj szint normálisan áll nem füstöl és üresben nagyon szépen jár.
Ez akkor kezdődőt amikor egyszer rendesen kihúzattam a motor az autópályán. Leálltam vele a közértnél utána egyből beindult csak a kocsi erőlködőt és persze trélerrel kellet hazahozatni.
Olyanba kérném a segítségeteket hogy van egy Smart Fortwo 2002-es 600cm3 benzines gépem.
Hidegen a kocsi nagyon szépen halad de 500 méter-ig után nem lehet felváltani kettesbe ér erőtlen mintha lefogná az autót valami. A turbót, generátort vízpumpát már kicseréltem, ja üresbe nagyon szépen jár és reagál a gázpedálra.Nekem olyan sejtésem van mintha a váltóval vagy a kuplungal lenne valamilyen probléma de csak egy sejtés.
Köszönöm Srácok az infót, ahogy meglesz a verda kb. 2 hét, akkor jelentkezem. Én megszeretném csináltatni az automatizálást, biztos örülne a párom! Üdv. :)
az Ő autója csak félautomata nincs benne a kis gomb a váltókaron amivel kiválasztaná az automata üzemmódot ezért felfelé neki kell kapcsolgatni, a visszaváltást ugyanúgy magától intézi.
a teljes automatához egy váltókulissza csere és egy programozás szükséges
Szia, kezd a kuplungod elkopni, és már a rugótányérat nagyon nehezen nyomja át a kuplungmotor. A következő tünet az lesz, hogy a motor törik. Az viszont drága lesz. Javasolt a kuplungcsere.
( már 60-80.000 km nél jelentkező probléma)
a felújításában tudok segíteni. 20.000 Ft,- kompletten.
Szia, köszönöm az infót! Igazából minden infó fontos számomra!
Nekem egy dsg passatom van, szóval ez a fogalom pipa. A kiszemelt Smart váltóján (emlékezetem szerint) volt egy fel és egy lefele nyíl illetve oldalra elmozdítva egy N betű alatta egy R betű! Az eladó szerint ez a smart csak visszafele kapcsolgat magától, pl. lámpánál megálláskor visszavált 1.-be, de induláskor nekem kell 2., 3. stb. váltogatni felfelé... és nincs a váltó oldalán gomb! A párom azt hitte, hogy ebbe a kisautóba beülve a gázt nyomva csak a kormányt fogva szépen felváltogat az autó 6.-ig! :(
Szerintem legelőbb tisztázd a fogalmat Magaddal, hogy mit is értesz automata váltós autón.
Mert a Smart nem az.
Ebben robotizált váltó van, ami annyit tesz, hogy kis elektromos motor nyomja ki helyetted a kuplungot, és azzal nem kell foglalkoznod.
Az valóban automata váltók, azok a DCT DSG stb...-nél kezdődnek.
Mondjuk ezt nem értem, amit írtál, hogy felfelé kézzel kell váltani, ugyanis a robotizált váltó fő jellemzője, hogy manuális és automata egyben.
Tehát Te döntöd el, hogy ő váltogasson fel / le magától, vagy Te váltogatsz.
Hogy mit kell átnézned?
Amiket én átnéztem: fékbetétek, olajszintek, hűtőfolyadék, kicseréltem az olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt. A váltó olajat a hónapban tervezem kicserélni.
Páromat semmilyen módon sem tudtam lebeszélni a Smart-ról, ezért mi is belevágunk egy ilyen kis "aranyos" autó beszerzésébe.
Lefoglalóztunk egy szép állapotú 2002-es Smart Pulse-t 600ccm elvileg 112.000km-es benzines. Pár cikk elolvasása után döbbentem rá, hogy van hiba lehetőség bőven!
Mit javasoltok, mit nézzünk át rajta, ha már hazahoztuk?! Párom mindenképp egy automata váltós kicsi autót szeretett volna és csak ez tetszett neki... de a helyszínen jöttünk rá, hogy amit lefoglaltunk az "csak" félautomata, kézzel kell felfele váltani. Valahol olvastam, hogy lenne lehetőség az átprogramozásra és akkor teljes automata lenne? Tudtok erről vmit?
Esetleg Székesfehérvár környékén van olyan szaki, akit ajánlanátok Smart szerelés ügyben?
Pl.szorul a westgate szelep rudazata és tultöltés miatt tilt.Ha van rá lehetőséget élő adatban nézd meg a töltőnyomást.Ott kiderül,de kézzel is megmozgathatod,hogy könnyen mozdul-e.Ez csak egy a sok lehetőség közzül.
Hopp, a lényeg lemaradt: vasárnap este teletankoltuk a kistraktort, hétfő reggel a kisfiam elment vele Siófokra (oktatásra), ahonnan ma délután jött haza: 491 km-t ment összesen és ezután 17,53 litert tankoltunk bele.
Tehát 3,57 liter lett az átlagfogyasztás és 13 Ft a kilométerenkénti költség. YESSSSS!!!!! :-)
Szia! Arra figyelj, hogy legyen benne ülésfűtés, első vagy második gazditól legyen, lehetőleg 100 eKm körüli futásteljesítménnyel és Németországban vedd meg!!! :-)
Úgy tűnik a termosztát csere, vagy az ezzel egyidőben végzett nyárigumi felrakás megoldotta a fogyasztási problémát. 6 helyett 4.7- 5L lett. A hőfokjeladó mintha másképp működne, korábban jelez meleg motort, és jobb lett a fűtés is.
Smart fortwo 1999 évj. Egy olyan jelenség jelentkezett hogy gyorsításnál 2-3 sebességben inkább de feljebb is csinálja rángat az autó. Mintha nem kapna üzemanyagot és mintha nem lenne erő sem. Hüppögve gyorsul az autó. Talán turbó? Vagy van valakinek ötlete?
2005-ös Smart Fourfor jobb hátsó ajtópaneljét szeretném bontani, mert kívülről nem nyitható. sajnos nem nagyon találtam erre vonatkozó leírásokat, videokat.
szeretném feltárni, mi törhetett el, ami ezt okozza.
igazából az akksi töltéshez nem sok köze van. rá kell dugni egy diagot. addig annyit tehetsz hogy a váltón levő csatlakozókat átmozgatod, kontakt sprével befújkálod.
ha még a régi elektronikás, a diag csati a biztitáblában van nem a műszerfal kis zsebében, akkor a vezető ülés alatt is van egy relédoboz ott is meg kell nézni a kontaktokat
Hát igen, a szerelők már csak ilyenek. Nem mindig sikerül a műtét. Volt szerencsém pár tákolást kiigazítani a saját járgányon is ami nem felhasználói eredetű.....
Alkatrészkérdés: amit találsz, és megfelelőnek ítélsz.
Köszönöm a segítséget ! Azt elfelejtettem beírni,hogy 451-esem van,de végül arról is találtam képes útmutatót. Eleje hátulja leszedve,megcsinálva,visszarakva. A tapasztalat: a szerelő kicserélte ugyan a lambda szondát,de nem a rosszat(az elsőt) ,hanem a másodikat. Ilyen amikor nem gyári műszerrel nézik meg a hibát,mert az rögtön mutatta,hogy az első a rossz. A jobb első fényszóróm lötyögött, , kiderült ,hogy eltört a szélső felfogatása, amit megragasztottam,de most sem értem ez miért törött el . A tompított gyalázatosan világított,most az is kiderült ,hogy miért: Valami kétbalkezes barom mindkét izzót elfordítva rakta bele ! A kipufogó felfogatás is el volt gyengülve,amit a német próbált megjavítani,de nem sikerült. Nekem igen. Ennyit a mai napról .Ja ,a hátsó kereszttartó eléggé elrohadt,beszerzés folyamatban. Semmi rozsda a gépen máshol, gondolom ide veri a vizet a hátsó kerék. Után gyártottat már találtam 15000-ért, érdemes megvenni,vagy csak gyárit ?
Sziasztok!Olyat hallott már valaki, hogy állunk az autó mellett,egy állati nagy durranás, bal eleje lejjebb kerül? Azt gondoltam kidurrant a kerék. Alábújtunk és leugrott a rugótányérról a rugó. Mégegyszer...álltunk, dumcsiztunk az autó mellett.
Sziasztok . Újabb kérdés ? A lambda szonda cseréhez le kell venni a hátsó panelt,vagy szörnyű káromkodások árán ki lehet cserélni úgy is hogy fent van ? Természetesen az első szondáról van szó . Valami Smart mániás szerelő, még az előző tulajnak kicserélte ugyan 60000 ft-ért egy univerzális Bosch-ra,amivel természetesen nem működik,de én most egy ngk-t vettem bele,és már nem nagy kedvem van ilyen nagyszerű szakikhoz vinni a cseréhez ! Első panel levételről ezer video van,de hátsót nem találtam . Előre is köszi !
Érdekes problémával küzködök, jártam pár autószerelőnél de sajnos nem találtak megoldást a hibára.
Abban reménykedem hogy valaki a fórumon találkozott hasonló meghibásodással és esetleg tudna javasolni megoldást.
Gépkocso: Smart 451 fortwo coupe, 999cm3, benzines, gyátási év 2008, futott 40.000 Km. rendszeres szervíz, újszerű állapot.
Hiba jelenség:, hidegben az indítást követően azonnal indulni kell vele, mert ha csak 1-2 percet is jár helyben elkezd a motor szaggatni (az 1-es henger kihagy). Tavasz - ősz időszakban (+10C felett) semmi gond vele, télen szinte használhatatan.
Hibakod:
Fault log report generated by Torque for Android =================================================
Historic Fault Log ------------------ ECU reports no historic faults Other discovered fault codes (possibly pending, current or manufacturer specific) ---------------------------------------------------- P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected U3FFF: Unknown code - More information may be available on the web
End of report.
Az alábbiakkkal próbálkoztam:
- Gyujtógyertyát cseréltem (a kiszerelt 1. gyujtógyetyán látszott a túladagolás)
- Megprobáltam felcserélni a gyujtás trafót egymásközt gondolván hogy az 1. henger trafója hibás
- A benzin adagoló koplekt rendszer egy másik ugyanolyan tipusú autón tesztelve volt.
- Az elektromos vezetékek ellenőrizve voltak rendben vannak (nem sérültek, csatlakozások rendben)
- hengerekben a kompresszió egyenlő hengerenként (újszerű)
a probléma maradt.
Úgy vélelem hideg inditás esetén tuságosan sok benzint adagol rendszer és a kipugó rendszerből is érezhető a dús benzinszag. Amint kissé felmelegszik (1-2Km)a motor minden helyre áll fordulatszám eggyenletes, motorteljesítmény rendben.
Pár hete lecseréltettem az olajat a 2002-es benzines Smart FortTwo-mba. Azóta minden 2-3. hidegindításnál fehér füstfelhőt csinál. Szerintetek mi lehet a gond?
Van itt akinek le van dugózva az EGR? 450 CDI a beteg, és dugózás óta elhalálozott a 41 darabos ménes egy része. Tegnap végre kijutottam vele lakott területről: M2 fóti felhajtó - M0 (google maps szerint 3,3km) enyhe lejtő, végig padlógáz, max 110km/h. Az első felüljárótól vissza 80-ra, de ha szembeszél van, akkoris leginkább kiszállnék tolni.
nem igen, bár így bemondásra a definició sem értelmezhető
a turbó szuperszónikus sebességgel forog munka közben akár percenként százezer feletti fordulaton (a neve szubszónikus axiálkompresszor)
viszont "cicereghet" egy kipuffogó tömítés mellett vagy a lukas intercoolerből kiszökő nagynyomású gáz. szarakodó generátor kopott ékszíj vagy a tárcsája.
Kínai HUD elvan az OBD-vel. Fordulat, sebesség, vízhőfok hibátlan, a gyújtásszög (vagy valami hasonló), pillanatnyi fogyasztás is mutat valamit. Hogy e két utóbbi mennyire pontos, az passz.