Sziasztok! Ismét segítséget szeretnék kérni. 2006-os 1.6 os scenicemben vezető oldali oldallégzsák hibát ír ki gépre dugva. Hol találom a csatlakozóját mert az ülés alatti pakoló rekesztől semmit nem látni, illetve valakinek volt már gondja ilyennel és létezik jó megoldás? Előre is köszi.
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. 2005 ös 1.5 dci Scenic-em van. Szervó hiba áll fenn. Steering Fault a hiba üzenet. Ha a hiba kódot kitorlik egy ideig jó utánna vissza jön a hiba. Nincs szervó!!! A szerelő már szétszedte a kormány művet de nem tudja mi a baj. Esetleg valaki találkozott már ilyennel? Előre is köszönöm ha valakinek van ötlete.
Fer-Vill régi játékos a piacon lehet van kész cseredarab is így hozod viszed, ilyen lehetőség a Bárdi/Unix/Láng stb-nél is szokott lenni ott betétdíjat hagysz bár azok valószínű drágábbak mert gyári a felújítás ergo majdnem új
Kollegam 2004-es 1.9 dizel scenicjeben elment a toltes. Generator hibat mertek ki. Ez raadasul a vizkorbe kotott generator (en meg nem hallottam ilyenrol). Javitassal foglalkozik valaki? Uj es bontott is horror aron van.
Vagy mashol kell keresni hogy csak 12 v toltest mertek?
Sziasztok, autódiagnosztikákat nézegetve találtam OBD 2 ELM327, 3-4 ezer forintért elég gyanusan alacsony ár a többihez képest. Valakinek valami tapasztalat esetleg?
Az auto futott garazsban all. Elofordul, hogy az aznapi elso inditasnal ha nem adok gazt par masodperc utan leall. Ha ujra inditon gazadas nelkul leall megint. Ha kap egy gazfroccsot akkor semmi gond.
Ez kb 10 inditasbol egyszer fordul elo reggelente.
Heló, 1,6 os 2007es Grand Scenicen a hátsó ködlámpáknak van külön biztosíték jobb és bal oldalra is? Baloldali világít a jobb nem de közben az összes többi működik.
DIgit klímás autóban amikor belső keringetésre állítom a szellőzést egyszerően megáll a befúvás. A venti megy, csak megváltozik a hangja, hangosabb lesz, olyan zúgós, búgós, mintha lefojtanánk a légáramlás útját. Valószínű ilyen probléma lehet, mert mint mondtam a levegőáramlás a rostélyokon megáll.
Visszakapcsolva kinti levegőre megindul a légáramlat..
Létezik, hogy a csappantyú valahogy lezárja a belső keringetés útját?
Sziasztok lene egy hibám Scenic Ii 1,6 2006 benzin,hátha valaki találkozott a jelenséggel ha rákapcsolom a világitást akkor a féklámpa elkezd világitani. ha nincsrákapcsolva a világitás és rálépek a fékre elhalványodik a klima kijelzö háttérvolágitása.A féklámpa kapcsolot kicseréltem de ez nemsegitett, válaszokat elüre is köszönöm.
Te tudod. Surgos volt nem? Itthon meg nincs. Paypal-al kell fizetni. Es ott vannak az ertekelesek is. Nem eloszor veszek kintrol a scenichez dolgokat. Soha nem volt gond.
Ha nem jonne meg az aru vissza tudod kerni a penzt.
Amire emlékészem a 1,6 benzin és 1,9-esben teljesen máshol van a hátramenet. Bár már lehet keverem a rengeteg autót. Az is lehet ugyanott van, de másképpen kell kapcsolni.
Sziasztok , esetleg nem tudja valamelyőtök az 1.6 16V Scenic II, 6 sebességes és az 1.9dci szintén 6 sebességes váltó kulisszája ugyanaz lehet ? Köszönöm
Gyujtas nelkul forgatva a gombot vegallastol vegallasig forgathato a jeloles szerint?
Ha igen, meg lehet probalni, hogy zart allasba forditod a gombot, raadod a gyujtastbesxa gombot nyomod (felfele, de nem csavarod) 10 masodpercig. Ez szokott mukodni, ha a gomb egyaltalan nem vezerli mar a tetot, de miden mas jo.
Tudnátok segíteni? Igaz scenic 3 igaz, de a 2-esembe is így működik.
A napfénytetőt menet közben ki akartam nyitni. Elforgattam a gombot végállásba, és csak 1/3-ig nyílt ki. Ha visszaforgatom 1-et bezár. Olyan mintha a gomb ugrott volna 3 pöttyöt. A kapcsoló poziciója elment volna.
A kep ismereteben megneztem ujbol. Nekem ott nem latszik tores, a zsaner U vasaces a muanyag kozott is fordul a tengely. Viszont ezen sz egyen log a fekete muanyag haz, a tobbin nem.
Attól hogy nem látod eltörve meg kell hegeszteni, azért ugrik mert ledarálta a ricnijét, semmit nem kell szétszedni rajta, csak kiszedni. Vegyél akkor bontottat ami esetleg 1-5-10 hónap után ue lesz.
Ezt még nem vágom teljesen. A tengely nincs eltörve. Olyan mintha valami átugrana benne.
Bár ahogy nézem, ha ezt szét kell szedni és hozzá kell érdemben nyúlni egyszerűbb ha veszek egy bontottat. (Bár nem tudom - még -hogy kiszerelt állapotban milyen ellenállása van mozgatáskor, át lehet-e fordítani.
Kb 2 hónapja kisebb megszakításokkal állandó ''ELEKTRONIC FAULT'' hiba ma próbáltam bekapcsolni a tempomatot akkor meg kiírta hogy ''CHECK TRAFIK CONTROLL'' és persze nem lehet használni. Már többször megesett hogy menet közben elfelejtette hogy nyomom a gázt vagy tempomat használata kor is megesett, erről már írt valaki hogy fékkapcsoló is lehet.De ilyesmivel találkozott már valaki, vagy vigyem szerelőhöz gépre dugatni?
Tegnap nekiveselkedtem a cserének, utólag azt mondom, egy gyakorlott renault szerelőnek, ha sietős, egy erős fél óra alatt megvan a csere. Nekem sem volt több 1,5 óránál, de nem volt probléma. A lámpákat és a lökhárító felső részét tartó bakelit idomot csak a könnyebb hozzáférhetőség miatt vettem ki (a hűtő két oldalán lévő takaró műanyagok miatt). A munkadíjat meg kifizetem magamnak. :)
Elmész nyaralni, navi megy a saját töltőjével (akkor még nem volt a gyári navihoz magyar térkép) meg könnyebb is útvonalat tervzeni érintési pontokkal a nem gyári navival.
Szóval előkerült a másik autóból egy töltő fej ami mind a sajátban, mind a cégesben, sőt a scenicben a hátsó ülés sor alatt is jól funkcionál.
Tehát véletlenül sem gondolnál töltő fejre.
Most ugye néztem a motortolő adapterrel és végig mértem és hibátlan volt. Előkerítettem egy másik töltő fejet és mindenhol működik.
Tanulság az első két csatlakozó belső kialakítása nem egyezik meg a hátsókéval sőt sok másik autójéval sem.
Mindjárt csatolok képeket is.
Sorrend balról jobbra.
Az ominóus (csak hátul működő) töltő, másik toltő, navi toltó, motor toltő adapter.
és most megmértem mind a 4-et ezzel az akksi töltésére kialakított fejjel.
mind a 4 csatlakozóba bedugva 11,98 v-ot mutat. Ha mobil telefon töltő fejet bedugom, akkor hátul világít benne a kék led mindkét helyen, elől egyik szgy-ben sem.
Szóval a két hátsó ülés alatti szivargyújtó megy, ez pipa.
Multiméterrel (szakadás vizsgálat) megmértem, hogy a boxban lévő szgy és a váltó alatt lévő szivargyújtó (szgy) keretét külön-külön összekötöttem az A oszlopon lévő aluminium tüskével. Mindkét esetben síport, tehát a negatív ott van a sz-ben.
Ezek után kivettem az utastéri biztosítékok közül (műszerfal alatt) a szivargyujtó biztosítékát. Multimétert 20 V-ra állítva megnéztem a biztosíték fenti lábánál (összezárva az A oszlop tűskéjével) 12 voltot mér. A biztosíték alsó lábával megcsináltam ugyanezt, ott nincs feszültség.
Tehát a biztosítéknál ott a 12 V.
Bedugva a váltó alatti szgy-be egy szivargyújtó kábelbelból átlalakított (motorkerékpár töltésére használom) fejet a negatív oldalon nincs szakadás.
Ugyanezt megnézve a pozitiv oldalon és a biztosíték alsó lábánál sincs szakadás - tehát ha bedugnám a biztosítékot mennie kellene. Hiszen felül ott a 12 v, alul meg elmegy a szgy-ig és a negatív is ott van.
De:
Ha ugyanezt a boxban lévő szgy-el ismétlem meg:
- akkor a negatív szintén ott van.
- de a pozitiv nem a biztosték alsó lábán jelenik meg, hanem a felsőn. Tehát mintha ennek nem ez lenne a biztosítéka.
A baloldali helyzetjelző biztositékján vannak a gombok világításai(ablakmozgató,rádió....stb)és a szívargyujtókeret világítása is,nincs ahhoz köze ha nem megy a szívargyujtó.
szia, megtudnád mondani hogy a scenic 1,6 2 112 le benzinesnek milyen az eredeti akkumulátora,? az enyém kezdi megadni magát de ebben egy erőmű van 12v 65 ah 700 a vagy ez az eredeti?
Ablakmosó tartály csepegése miatt levettem ma a lökhárítót (1.5 dCi, 2006), ekkor vettem észre, hogy az intercooler hűtője két helyen is lukas. Biztos nem friss a sérülés, így használtam, nem vettem észre problémát. De nem hagyhatom így, kérdésem, ez javítható, vagy csere, használt, vagy új?
Van különbség a 2003-2006-ig és a 2006-tól (facelift) gyártott alkatrész között?
Van egy Scenic II autóm aminek már többször bedöglött a kijelző jé és legutóbb már javítani sem lehetett. Vettem egy bontotta, és az jól működik, de lényegesen kevesebb km van benne. Most vizsgáztató kellene de azt mondják így nem lehet levizsgáztatni mert "vissza van tekerve az óra" nem eladni akarom csak müszakiztatnom kell. Ilyenkor mit lehet tenni? Át lehet írni az órát tőbb km re? Scenic II 2004
12-16 km/h közelében első gyorsításkor az ESP-s autóknak kell egy pumpa-tesztet végezni a vezérlővel. Megnöveli a nyomást, ezzel egyidőben értelemszerűen a szelepeket is meg vezérli, hogy ne legyenek fékezett kerekek.
Lányom panaszkodik (és tényleg) ha a fűtött garázsban áll (télen és ma is) néha indítás után (ha alapjároton megy a motor) leáll. Ha indítás után gázt adsz nem áll le.
Szia ,igen teljesen megoldódott az olajfolyás , a termosztátház tömítés szinte síkban volt a házzal ,az új tömítés pedig kb 3-4 mm ert kiáll és elég jól ellenállt az összehúzásnál ,mindenképpen középről kifelé húzzad a csavarokat fokozatosan ,- a szívósor tömítést és a fojtóház tömítést is cseréltem hasonló volt a helyzet de most öröm vele menni ,Pécs Zalakaros 6/2 /liter/100 km fogyi és gerjed ahogy kell ! Nekem is volt olajcserém én Elf 10w40 est raktam bele 1.6 112 le s az enyém is eddig 5w40 est tettem bele de zajosnak hallottam az okoskereket meg a hidrotőkéket egyenlőre sokkal halkabb kb 2000 km után is !
ha egyenesen indulsz el 50-100mvagy 10-20Km/h nem tudom mitől függhet kormány tekergetés nélkül nem csinálja szerintem, legalább is én csak ha alászedett kormánnyal indulok tapasztalom, de lehet akkor se mindig már nem is figyelek rá
Próbáld meg a szervó olajat kicseréltetni.Nekem egyféle képen nem csinálja,ha hagyom egy kicsit járni reggel,és este orral állok a garázsba,hogy reggel csak egyenesen ki kelljen tolatni.
De úgy ahogy mondod.Reggeli elinduláskor pár ratata,és vége futóművet ne gyanakodj,én már kicserélték a-z-ig mindent.Abba ratatázni max a torony csapágy tud.
Nekem akkor mutatott valótlant, igaz nem tankoltam tele, de nem a valós szintet mutatta. Utána rendesen leállított autóval rátöltöttem, rendbe jött. (Az autó egy OFF Megane I Classic volt, egy önkiszolgáló kúton történt az eset.)
Sziasztok, scenic 2 1,6 benzines , valakinek ötlete tapasztalata ,elinduás után kb 15- 20 km es sebességnél géppuska szerű zakatolás az elsőkerék felől kb 4-5 ratata szerű hang és megy minden tökéletesen de ez a jelenség csak elindulás után van főleg reggel ,ABS kockára gondolok de a kijelző nem ír hibát és a fékek is tökéletesek ,-más -automata kézifék hibát jelez a kijelző de csak behúzott állapotban de működik minden funkciója rendesen -előzmény bal hátsó féknyereg csúszka berohadt és szorult a fék de kicseréltem a fékpofákat megolajoztam a köteleket cseréltem a betéteket és minden jól működik csak behúzott féknél írja service és egy háromszög ,ezt lehet hogy ecu bol kell töröltetni -köszi a válaszokat!
Nem biztos hogy légzsák átvezető!Ha babráltál az ülés alatt ott is van a légzsáknak csatlakozója.2 szalagkábelt is vettem mire rájöttem hogy nem az a bibi hanem a csati.mérd ki a szalagot mielőtt vennél hogy jó e. meg próbáld meg megmozgatni az ülés alatti csatit
Üdv. 2es Grand scénic vásárlását tervezem viszont alig találtam infót.
A 2 literes benzinessel és automatával szeretném, két kérdésem merult fel. Az egyik hogy ugye az téves info hogy ez a valto PSA val kozos fejlesztés? Mert c4 pikacsukban kb csak robotvaltot találtam azok is mind szarok.
A másik kérdésem, ha ez egy rendes renault váltó, akkor ez egy hagyományos (olajkavargatós) egyszerü szerkezet, vagy meg van fejelve valami irtózatos pénzmágnessel, mondjuk egy fura váltovezerlővel (mint amilyen audiéknál a híres "kriptonit;)" váltók?
Mert igazábol ha ez egy egyszeru 2 literes benzines egy egyszeru automataval akkor nem látom akadályát. Fogyasztás nem érdekel, jelenleg megelégedve használok egy másik renault jarművet, és automatám is volt már, amit mikor 600k km nél bevittünk a bontóba még a váltó tette a dolgát. Válaszukat előre is köszönöm!
Köszönöm a segítsèget, mire a vègère èrtem volna a keresèsnek, nekiállt világítani a lègzsák visszajelző is, így egyèrtelmű lett a kormányszalag. Tudtok ajánlani valakit vagy helyet ahol tudnèk venni normális árèrt? Előre is köszönöm.
sziasztok!2003 évjárat még mindíg az ülés alatti csatlakozó!Sajnos beázott és a csatlakozóból 8 szál kirohatt!2004-től találok rajzot de ez 2003 lenne!!!Akárhogy kötöm sehogy nem jó!
Hozzáértő tanácsra volna szükségem. Kéz alól vásároltunk egy 2004-ben gyártott Renault Scénic Dynamique Plusz gépkocsit.
Az utóbbi időben a következő hibák jelentkeztek az elektronikájában.
-Néha gondol egyet a műszerfal, elkezd villogni az összes ikon, majd újra helyre áll minden
-váratlanul elmegy a bal vagy a jobb index, aztán pár nap múlva helyre áll
- váratlanul elmegy a fényszóró, aztán pár nap múlva magától helyreáll
- néha a ventilátor nem működik a 4. fokozatban, aztán néha magától helyre áll.
Voltam vele szakszervizben, javították a műszerfalat, cserélték a bajuszkapcsolót, pár hét múlva újból jelentkeztek a hibák.
Amikor újból kivittem reklamálni, pont helyreállt az index, így azt mondták, később vigyem vissza, amikor majd megint rakoncátlankodik.
A másik bosszantó dolog. A megvásárlás óta folyamatosan harcolok a gázpedáljával.
Hidegindítás után üresben, bár csak egy leheletnyit lépek a gázpedálra, felpörög majdnem a maximumig, úgy indulok el vele, mint egy tanulóvezető, majd egyszer csak elkezd döcögni, hiába nyomom padlóig, alig halad, aztán ha pumpálok, szép lassan rendes kerékvágásban kezd haladni. Ha bemelegszik utána a döcögés már nem jön vissza, de ez az enyhe gázadásra is maximum felpörgés minden egyes alkalommal jelentkezik, ha álló helyzetből, üresből elindulok.
A szervizben erre azt mondták, lehet, hogy a gázpedál a rossz, lehet, hogy motorhiba, olyan mintha nem lenne benne katalizátor.... Én meg mint laikus, kapkodom a fejem, hogy most mi van?
Ok értem ki is cserélem a tömítést az nem gond nehogy összekeverje a vizet az olajjal. Azt hogy a motor belsejében van egy ilyen hűtő(fűtő) nem tudtam, de biztos okosabb megoldás mint a termosztát fedelébe belevezetni az olajat.Engem ez bosszant.
Nem is irtam, hogy a termosztáton van átvezetve, hanem hogy vizzel hűtik az olajat. Ime egy 900-as Hornet robbantott rajza. A bekarikázott résznél hűti az olajat vízzel.
Csak még nem szedted szét. De ha összeszakad akkor minden lesz mindenhol.
Motornál (motorkerékpárnál) ahol az olaj kenési és hűtési funkciókat is ellát, valamint egyben van a váltó városban hajlamosabb felmelegedni az olaj. Az a cél az, hogy (mint a viznél) minél szabályozottabb és szűk hőmérséklet tartományban tarsd.
Erre jó példa lehet, hogy a léghűtéses motoroknál nagyobbak az illesztési hézagok és gyakrabban van x-50 vagy x-60 viszkozítású olaj előírva.
Akkor sem lenne magasabb hőfokon ha nem vezetnék keresztül a termosztáton, ha csak nem valami nagy versenyre készülsz. Sokat motoroztam 40 fokos hőségekben nagyobb terhelésnél magasabb fordulatszámon is de sose volt elégetve az olaj.
Én még ilyennel nem találkoztam, cseréltem az előző autómon is a motoromon is.Ez nem egy versenyautó hogy felforrjon az olaj.Teljesen felesleges csak plusz 1 hibalehetőség. 5 hónapja van meg az autó de kezdem megbánni.
Sziasztok. Van egy 2006os 1.6os scenicem. Olyan kèrdèsem lenne hogy találkozott e valaki már olyannal,hogy a tempomat kapcsoló működik,kijelzi hogy aktív,de a kormányon lèvő gombokra nem reagál. Előre is köszi a segítséget.
Nekem egy 2007-es 1.6 benzines grand scenic-em van és szintén olajszivárgással küszködöm.A termosztat ház alatti kábelköteg és a sebesség váltó tetején 1 helyen folyamatosan áll az olaj. Most olvastam hogy a termostat ház tömítés cseréje segíthet. A kérdés a következő: Mit keres ott olaj? A termostat a hűtőfolyadékot szabályozza.
- Toronycsapágy csere volt mindkét oldalon + klímagáz feltöltés. Mikor visszakaptam az autót, szinte ugyanúgy hallom a ropogó hangot véletlenszerű időközönként, mint csere előtt...
- Ezel egyidőben előjött egy idegesítő búgó, morajló hang is amit a műszerfalból hallok vissza, főként amikor fékezek + van amikor álló helyzetben egy kis gázadás után is hallok.
Ok, koszi. Ma volt idom rapillantani, de meg mindig nem egyertelmu honnan jon. A szelepfedel kornyeken a tetejen is van nemi konnyezes, de nem az a fo forras. A szelepfedel es a szivocso levetelnel elorebb vagyok ha kiveszem a szelvedo elotti muanyag racsot az ablaktorlokkel vagy nem lesz lenyegesen tobb hely a szereleshez?
igen a termosztátház tömités csere megoldotta a problémát, 4200ft volt kb egy óra munka ,a neten is lehet hozzá tömitést venni de autósboltban is ha nincs készleten másnapra megrendelik ,egy komplett termosztát 20 30 ezer de ha jól működik csak a tömitést kell cserélni alul a vastag vízcsövet leveszed leengeded a fagyállót és aa termosztátról is lehúzod a csövet a többi gyrekjáték 9 db kicsi csavar és ennyi!
Közben kioldottam a féket, hazahoztam a kocsit. Átnézegettem a csatikat, kimértem a kézi működtetés mikrokapcsolóit, bowdeneket átnéztem ismét, szét is szedtem a fék egységet. Semmire nem jöttem rá :(
Továbbra is Parking brake fault felirat díszeleg kijelzőn.
Most elkezdem bújni a pdf-eket, hátha ír valami okosságot. Bár, reggel belenézve mindenhol diagnosztikát emleget. És lehet jogosan..
Hátul tárcsát, betétet, kézifékbowdent cseréltem. A kézifék elektronikáról lehúztam a csatlakozót szerelés alatt.
Összeraktam mindent, működött is renben 1-2 napot.
Aztán a feleségem mondta, hogy néha csipog a műszerfal , kiírja h ellenőrízze a parkolóféket.
Ma meg hívott, hogy a parkolóból nem tud elindulni, stop felirat, parkolófék hiba, a rögzítőféket meg nem oldja ki.
A kocsit otthagyta, holnap megyek érte.
Hogyan tudom kioldani manuálisan a féket? Nekem a jobb hátsó keréknél van az elektronika, abbol egy 20 cm-es bowden áll ki, rajta egy kis kupak. Azt kell meghúzni, vagy a kupakot le kell vennem?
És maga a hiba mitől lehet, én rontottam el valamit, vagy csak véletlen egybeesés?
Renault Scenic Grand-hoz keresnék automata kézifék behúzó kart/kapcsolót (Cikkszám: 8200610146) illetve rögzítő féket (Cikkszám: 360104638R). Tudnának a márkaszervízben rendelni eredeti alkatrészt, de a kapcsoló 50ezer forint, a rögzítőfék pedig 220ezer forint. Esetleg valami tipp, hogy hol keressem olcsóbban? Bontott is jó lenne, csak működjön. Vár még rá egy hátsó féktárcsa+fékbetét csere is, és májusban eladnám a kocsit, úgyhogy nem szeretném rákölteni most a kocsi értékének a felét, ha nem muszáj.
Egyébként a hibáról annyit, hogy a jobb hátsó kézifék nem enged ki, a kart pedig csak kézifék behúzásra tudom használni, kiengedésnél hibát jelez a műszerfal.
Szia tibor_debrecen, a segítségedet szeretném kérni, meg néznéd a termosztát ős alján hogy a cső alatti furatban van e csavar? Esetleg mobillal le tudnád e fényképezni, az enyémben nincs csavar és valahonnan jön az olaj de nem kellene! Köszi!
Amatőr11, megnéznéd hogy a tied én van e csavar vagy dugó vagy valami, mobillal ketudod fényképezni vagy kézzel kutapizni, a hátranenő cső alatt, jöszi
ha nincs benne akkor nem kel bele, ha mégis onnan jön az olaj akkor nagy valószínűséggel hiába raksz bele csavart repedt a ház amin a csavar nem javítani hanem lehet rontani fogy mert feszíteni fogja
Köszi ezen pont nem látszik, olyan termosztát OM van mint a ilyenről képet tettél fel, a légtekenitőszekep alatt egy cső megy hátra az alatt van egy menetes furat fekűkrőlnnem látszik, annyi biztos hogy nem átmenőfurat
Szia Airbag, a scenic 2 1,6 termosztát házát megtudnád mutatni a másik oldalról is ? Nekem is engedi az olajat és van ott a cső alatt egy leeresztőnek vélt furat amiben van menet de csavar nincs benne valószínű onnan jön az olaj ,kell oda csavar vagy azt üresen kell hagyni ,valószínű ott a bibi!
Most az jutott eszembe mérd meg multiméterrel a gomba ellenállását, aztán egy olyan ellenállást ráakasztani a gomba helyett ha akkor is ugrál nem a gomba rossz.
Csatlakozó hiba meg bárhol lehet vagy kidörzsölt vezeték szar meló megkeresni
sziasztok!Az ülés alatt megtaláltam a szétrohatt csatlakozót!De fogalmam sincs hogy kössem össze a vezetékeket!Hátsó elektromos ablaké lenne.Összekötöttem az én elképezéles szerint de nem jó,nem működik!Nincs esetleg valakinek rajz v leírás?Elöre is köszönöm!
lehet volt már. Ma az ablakmosó után töltésénél vettem észre, hogy a váltó tetején áll az olaj. Ránézésre úgy néz ki mintha a váltó tetején lévő szellőzőcső (?) alján folyna, ugyanakkor inkább mégis motorolajnak tűnik.
Nemrég vásároltam szürke rolós kalaptartót Grand Scenicemhez....aztán vettem még egyet ami+árnyékoló rolós is.🙂 De mivel egy autón van,megválnék az elsőként említettől. Nem hirdetem sehol,ha valakit érdekelné,a mailom publikus.
Nekem is féklámpa kapcsoló csere megoldotta a problémát. Kikapcsolta a tempomatot+ néha gyorsításkor pár másodpercre elvette a gázt, mivel azt a jelet kapta a lelke hogy fékezel, pedig nem.
Sziasztok egy kérdésem lenne ! Adott egy 1.6 16v scenic 2, megyünk tempomattal majd fogja a tempomat magát és magátol kikapcsol a kormányon lévő gombokra nem reagál, majd miután hozzáérek a fékpedálhoz ismét megy minden tempomat funkció a kormányról ... Mi lehet a vajon a hiba ? Köszönöm
amit felsoroltál bárhol, de lehet EGR lehet hengerfejes is ki tudja keresni kel csöpögést, de egy vízpumpa tengely pl nehezen látható illetve el is párolog
Scenic 2 1.6B-vel szenvedek. Múltkor előjött a steering locked /not locked hibaüzenet, amit a biztosítéktábla takarításával itt-ott átforrasztásával(volt rajta bőven oxidáció, relék alól nem is tudtam kitakarítani), töröttnek vélt kábelek megigazításával sikerült orvosolni.
Viszont a napokban menet közben leállt, és nem is indult újra.
Hiba: az ac pumpa nem kap elég delejt, csak 8V megy a csatira, így meg sem mozdul, direktbe kötve tökéletes.
Próbálkoztam kiszereléssel, átnézéssel, kábelek szakadásvizsgálatával, de igazából mindent rendben találtam. Sajna van néhány beégett csatlakozó, de ezek kontaktja is rendben van nagyjából. Az egyik visszaszerelés után meghallottam az ac pumpát és pöc-röff indult a verda. Elkezdtem a biztosítéktáblánál matatni, és sajna le is állt. Hogy ez a kábelek miatt, a csatlakozók miatt, vagy a tábla miatt volt, sajna nem derült ki.
Innentől akármennyire is próbáltam mozgatni jobbra balra előre hátra a kábelköteget és a csatlakozókat, nem indult újra az ac pumpa. Ebből én azt vonnám le, hogy valószínűleg maga tábla rossz... Mit gondoltok?
nézd meg a biztosítéktábla hátulján, milyen madzagok menne a biztosítékára jobb ötletem nincs
gyorsulás mérő ha a légzsáké az az vezető ülés alatt van ha jól rémlik a kárpit alatt csatlakozót kellene elsőre megnézni, de azért óvatosan piszkáld nehogy pukanjon a légzsák aksit vedd le az a biztos
Olyan kérdésem lenne hogy most vásároltam egy 2007-es Renault Scenic 1.5 dci-s autót. nem tudom hogy a multifunkciós kormányon kell e viágítani a nyomógomboknak? és a víz hőmérséklete optimális esetben hány lednek kell világítani?
😁 Akkor most jól beégettem magam 😁 nekem espaceem van, igaz a scenic is családban van... De akkor az melyik típus, miénk mar a "nagy" lámpás,nem olyan mint az I-esé!
Üdv mindenkinek! Olyan gondom lenne egy Sceniccel hogy a km/h mutató 30nál megállt, és onnan kezd ez számolni. 80at mutat ha 50nel megyek, ezt mitől csinálhatja, miért? Tudok vele kezdeni valamit? Köszönöm a segítséget és a tippeket!! Üdv
pont ezzel kuzdottem decemberben, párszor kartya ki és vissza majd egy kis kormanymozgatas es beindult, mert ha ugy érzékeli hogy nem oldott ki az elektromos kormányzár akkor letiltja az indítást! még az inditómotort sem probálja behúzni olyankor... nekem magától megszünt de ha van süritett levegőd ovatosan kifujkálhatod a kormányzárat alulról hátha megállt benne a kosz
zajvédett szélvédő került bele? gyárilag ha jól tudom azzal szerelték őket, nekem amikor cseréltettem megkellett fizetnem a felárat rendesen hogy a gyárival megegyező minőség kerüljön bele, Saint Gobein ami akusztikus védőréteges pl, de az legalább 60ezer ft :-( nézd meg a kis ikonokat az alsó sarkában az üvegnek, ha van ott egy kis fül ikon akkor zajcsökkentős ha nincs akkor nem és akkor lehet hogy zajosabb lett az utastér
nekem is volt már szélvédőcsere utána fütyült visszamentem elmondtam mi bajom
körbefújták a ragasztást szappanos vízzel majd belülről kompresszorral megfújták, nem volt gond, utána az ablaktörlő lapátot rakták lejjebb azzal megszűnt.
Scenicemmel ma előfordult egy olyan dolog, hogy menetközben mikor váltottam volna 5.-be leállt az autó és egy olyan kiírást kaptam, hogy 'select neutral'.
Ráengedtem a kuplungot és egyből visszaindult.
Mi lehet a probléma? Esetleg valakivel előfordult már?
Tavaly első szélvédőt cseréltettem pilkingtonéknél. Utángyártott került bele. Nem ázik be nem folyik, szép és jó. Viszont szerintem zajosabb a kocsi.
Szél zajt hallok. 90 km/h körül vagy felett pedig erősen hangosan. A bajom az hogy a héten 1500 km-t mentem vele tehát nekem így agyilag fárasztó.
Lehet a szélvédő csere miatt? vagy csak lassan elengedte a ragasztó valahol és ott fúly be a levegő? vagy lehet nem is zajos csak nekem az ahogy öregszem?
1,6 mind okoskerekes? Mi a tünete, ha szarakodik? Vagy hirtelen pusztul el?
Évi max 5000 km a felhasználás. Télen ha hó van melóba járni(pár km), 2 hetente 100 km falusi utakon szülőkhöz. Nyáron lehet beesik egy horvátországi nyaralás, de a kismercivel is simán ment, ami hasonló Le/kg. Meg valami 45 km/h átlaggal értünk le, azt egy 1,0 szívó is tudná! ☺
Kerék le, doblemez ki, és ott lesz. Cserélni házilag simán lehet, igaz nem túl kényelmes..
(itt a lámpán "keresztül" látszik a szűrő)
Egy fekete konzol van rajta, azzal együtt le lehet emelni az "autóról".
Aztán le kell húzni a csöveket, összenyomva a rögzítőfüleket. Na, ez nem egyszerű. Ide egy speciális fogó illene.. Két csavarhúzóval, meg három kézzel kivitelezhető. :)
Aztán vissza az új, csövek vissza, ez csak rápattan.. Majd a motortérben felpumpálni a rendszert.
Tavaly marciusban volt kotelezo szervizen es olajcseren. Most januar van. Itt a forumon evekkel ezelott azt irtak, hogy 10 honappal az olajcsere utan service due, majd service now felirat jelentkezik. A kerdes arra is vonatkozott, hogy ez helytallo info-e, mennyi az olajcsere intervallum es hogy dinamikusan figyeli-e a rovid utakat. Vagyis sok varos eseten nem csak a km-t es idot nez.
Sziasztok, a service due felirat 10 honappal korabban felvillan mint a 12 honap az utolso olajcsere idopontjatol szamolva vagy kalkulal a sok varosi rovid uttal is? Itt egy ev es 15 ekm a pontos szerviz intervallum, benzin 1.6 .
Képzeljétek úgy jártam, hogy le akartam mosni az első szélvédőt és a hátsóra ment a víz. Ha a hátsót mosom akkor oda spriccel.
De nekem elől volt koszos. :)
Hol kell keresnem a hibát? Ha jól gondolom a tartályba kell lennie egy elektromos csapnak ami eldönti hova menjen az ablakmoso? Illetve hogy szerelem meg?
Vannak mar olyan kulteru, vizallo szigetelo szalagok, hogy a szort is leszedi a labadrol. Elotte attorlod folttisztito benzinnel vagy feltisztitoval es leragasztid a torest.
Új vagyok ebben a clubban,és lenne is pár kérdésem.
Elnézést ha igazán lámának fogok tűnni.
Első kérdésem: Mitől lehet,hogy kb 2 havonta egyszerűen kiüti a start/stop biztosítékot.
Második kérdésem: Az akksi mellett lévő biztosíték táblát,lehet valamivel szigetelni? Ugyanis előfordul,hogy kisebb pára lecsapódás következtében,egyszerűen megbolondul a rendszer. Elindul az ablaktörlő,ki-be kapcsol a lámpa. Elindul az elakadásjelző. Ezt egy kompresszorral,vagy egy levegő sprével meg tudom szüntetni. Utána minden tökéletes.
Az ajtót kinyitja a kártya, rá lépek a fékre és a kuplungra meg nyomom a gombot és azt írja hogy '' A kormánymű nem reteszelt, + Olvassa el a kézikönyvet, + Kérjük, távolítsa el a kártyát, + A kormánymű reteszelt,, és gyujtást nem ad így nem is indul
Eljött az idő, feladom!!! Miután az autó árát ráköltöttem, de még így sem tökéletes, sőt egyre több baja van, nem akarok vele tovább foglalkozni!!! A kocsiban egy új motor van, (Varga munka végezte a felújítását) új turbó (Garet), kettős-tömegű, kuplung, önindító, generátor... Elektromosan a műszerfal, és az ablakemelők lettek felújítva. Jelenleg az első világítással küzdök, és a szellőzéssel. Úgy érzem soha nem lesz vége, így feladom, leszarom mennyit bukok, eldöntöttem eladom! 2005 májusi grand Scenic (7 személyes), Monaco felszereltség, (tempomat, ülésfűtés, stb) 1.9D, még másfél év műszaki vizsgával rendelkezik.
Van egy Renault scenic 2-em, és olyan hibával küzdök hogy nem ad gyújtás, a kártyában ki lett cserélve az elem, és mind a két kártyaval ugyan azt csinálja, és nem az indítás gátló a hiba.
Régen az én 1.6-os benzines Scenic II autómnál is voltak érdekes hangok. Nem lett a végére járva, mert végül is annyira nem zavart, ezzel együtt lett eladva.
Ismert volt számomra, hogy a toronycsapágyaktól is jön egyfajta pattanó hang, ahogy a kormányt tekergetem, és főleg az egyenes álláson való áttekeréskor.
Lehet, hogy hajlamos ez is pattanni egyet, ahogy a kocsi egyenesen fut, és közben 1-es után 2-es fokozatban a terhelés, a kocsi bólintása változik, valamint már van akkora sebesség, hogy az első kerekek gördülése az úton rezonanciát ébresztenek a felfüggesztésben, és egy bennragadó csapágy feszültsége kipattan.
De ez mind csak okoskodás. Ezzel ne nyugtasd magad! Nézesd meg ha romlik a helyzet!
egy érdekes jelenésg (nem tudom hiba-e) ütötte fel a fejét mindkét autón. (Scenic II 1.6 benzin, elöl-hátul tárcsafék és Ford Focus 1.6 tdci, elöl-hátul tárcsafék).
Szóval ha letolatok a nagyon enyhe garázsbejáróról vagy kitolatok egy bevásárló központ parkolójából, akkor miután 1-esben elindultam és 2-esbe váltok a kuplung felengedése után 3-4 másodperccel (tehát már felengedtem a kuplungot és utána telt el 3-4 másodperc) egy fémes pattanó hangot hallok mindkét autónál, mintha egy rugó ugrana a helyére.
Teljesen mindegy, hogy 1-es után rögtön kapcsolom a 2-est vagy 1-es után akár 100 m-t is gurulok üresben ha 2-es váltok akkor hallom a hangot.
Először arra gondoltam, hogy fékbetétek "ugranak" helyükre. De miért csak 2-esben csinálja?
Vásároltam egy scenic 2-t ami annó erről a fórumról került ahhoz akitől vettem. A kocsiban tönkrement az inditásgátló viszont nem találom azt a céget aki beszerelte. A kocsi Steve13-é volt az indításgátló transzponderes és annó valahol a 17. kerületben lett beszerelve, Amennyiben meg tudjátok mondani melyik cég aki tud segíteni vagy maga Steve látja ezt az írást kérlek segítsetek.
Ez a jelenseg akkor jon elo amikor tartosan dolgoznia kell az ablaktorlonek...
Kapcsolora azert tippelek mert ugye van az egyes fokozat az automata,kettes fokozat a folyamatos,es a harmas fokozat pedig egyezik a kettes fokozattal,tehat nem gyorsabb
Egy tokeletes tipp eseten elviheti innen egy halom csokis-meggyes szaloncukrot mert azt utalom :-D
Akkor kikapcsolhatod vagy sem?, mert én nem nagyom értem amit írsz, van pár scenic amit láttam a saját renaultjaimon kívül. Linkelj lécci egy képet leírást a renault comm ról.
Sajnos fentről nézve a burkolatot levéve sehol se látok jekeket. Burkolatot is levettem. Sogorom autójából múltkor valahol kinyomta a fagyállót abba még vhol mindig rózsaszín a hengerfej.
Sajnos nem tudom mi lehet, de kb 150 km után elment belőle 1 liter kb.
Tompitott, az Én autóm Szlovéniából származik ott kötelező a nappali világítás ... Renault-commal néztem ott sajnos az írásvédett beállítások alatt van a nappali fény ... De a skandináv mód pl nem :) Az bekapcsolható
Menetfény, vagy tompított? Szerintem menetfény nem lesz, de ha lenne, vedd ki az izzót amennyiben az a bajod, hogy nem kell. :D Ha csak fényszóró azt kikapcsolhatod a bal oldalon karra végleg, de ez esetben tölts le egy kézikönyvet ha nincs olvasd el.
Sziasztok ! Adott egy 2008-as Scenic II, külföldről jött és gyárilag aktiválva van bent a menetfény(egyből felkapcsolja a fényszórót) Renault-Commal meg lett nézve és sajnos az írásvédett beállítások közt szerepel a nappali fény ... Gondolom akkor ezt Clip-el sem lehetne kikapcsolni igaz ? Köszönöm !
Tényleg nem lehehetett menni. A néhai vasfüggönytől 6 km re lakom ha próbálkoztam volna átmászni lelőttek mint a szart. De hagyjuk ezt ez nem az a fórum.
Sziasztok! Elsösorban Benzineseknek üzenem: Szerintetek mennyire árt ez az uj E10 üzemanyag a Scenicre? Hallottam mindenfélét már :-D -mehet bele nyugodtan -mehet bele nyugodtan,de idönként tegyünk bele 100-as benyát -nem tesz jót neki -stb
Fürstenfeldről beszéltem.., akkoriban ott volt még mindkét üzletlánc, innét jártunk át cuccért.., még a boldog " átkosban"..., amikor állitólag sehová se lehetett szabadon utazni...., legalábbis a mai agymosó média szerint..,
Teljesen okés .., ha érvényesiteni tudod az emlitett árakat.., nem véletlen , hogy Ausztriában már a nyolvanas években egy sima kefeproblémas öninditó-- generátor eseten., a szerelő ( leginkább valamelyik jugoszláv államból való).., már ment is a Forstingerbe vagy a Birnerbe egy cseredarabért!!!!
Szép estét! Esetleg van valakinek leírása, vagy fotó-videó arról, hogyan lehet a szellőző ventilátort kiszerelni? Sajnos a biztosítékok jók, az előtét ellenállás is jó, de még sem forog valamiért.
Sajnos nem tudom melyik az a szelep. Képet nem tudnál róla?
Sajnos az enyémnél valahol az olaj is szökik és nem tudom hogy az ott olaj vagy víz, vagy a kettő elegye.
Az egyik legismertebb prémium márkának dolgoztunk valamikor.., már persze csak ha soronkivül kellett valami nagyon sürgös., vagy valami nagyon speciális szaktudást igénylő feladat stb-stb...
Mert egyébbként z volt az alapállásuk ., Pl ha egy kefe- perselycseréböl tökéletes minőségü javitast lehetett volna végezni..., Ehelyett autó félreállitva--- B- éktól a legdrágább komplett öninditòt megrendel.,Hatalmas kedvezménnyel persze
Előny : A magas utcai árat számolják kifelé..., erre ugrik rá még a minimum 30-50 % felár.., kettö , ha pl öninditó miatt lerobban külföldön egy kamion., akkor ők védve vannak.., mindenféle kártéritési procedurától...., ezt a tulaj- fönök sugta meg nekem akkoriban.., abszolult respektálva volt álláspontja részemröl...., mert miért volna ellensége sajátmagának....,
Sajnos ezt az optimálisra hangolt kényelmes kaszálást .nem mindig akcseptálja a piac.., bár száguld a gazdaság...., egyeseknek biztos.
A mai világban nem igazan szoktunk ilyenekkel szórakozni hogy generator(vagy hasonló alkatrész) javítása. Lehet hogy sikerül vagy olcsobbnak látszik de akkor jöhetnek ezek a szivasok. Komplett csere újra és nincs több gond.
Scenic .II.2006. - Valeo generátor spécik- diagnoszták kéretnek nagyon szépen .., megszakértenii ezt a rejtélyt...,
GYári Valeo generator TG11C005 /110A..,-- utángyártott mobiletron szabályzóval javitották valahol, valamikor.., idáig ebben a fölállásban üzemelt probléma nélkül ., A generátor kollektor hibás lett ezért ment el a töltés.., uj kollektort és kefekészletet kapott.., egyébbként a generátor az UPC elektronikán keresztül müködik., COM - s szabályzási szisztémával.
A javitás után alapjáratban kb 12.5V - tól kb13.5-14V közt ingadozik a feszültség., ( Világitás fényerön is észrevehetően).., kb 1000RPM fölé emelve a fordulatot az ingadozás mindenhol teljesen megszünik., ha levan terhelve a generátor , ha akár üresen" fut!!!
Feltehetőleg nem kommutálási hiba van., mert egy " Hagyományos" Valeo L DFM- s szabályzót berakva próbának., tökéletesen megszünik ez a csak alapjáraton jelenlévő állandó feszültségugrálás!!! .,és abszolult stabil már itt is a töltés!!!
Diagnosztikában nincs hibakód kivéve ,a nem gyári szabályzóként " felimert" mobiletron szabályzó okozta állandó hibakódót. ..,az UPC multiplexen nincs hibakód.,
Hogyan tudnánk eldönteni hogy szabályzó hiba van vagy . , az UPC okozza ezt az alapjárati fesz. Ingadozást.., egyébbként az ingadozás Generátor on és akkun mérve is jelen van és egyforma nagyságú is. ., élőadatban is ugyanazt az ingadozást látni..,
Plusz és minusz ágban feszültségesés terhelésnél is kb zéró V.
Ennek van alapja???? : Létezik egy ritka Valeo generátor forgórész , ahol a forgórészkörmöspolusok közt állando mágneskockák vannak.., ennél a forgórésznél a csuszógyürüre való rákötés csak egyféleképp korrekt.., noha kétféleképp is lehet mert a gyürü nincs stiftelve mint pl a Bosch gyürünél.
Az aksi bal oldalánál le nézel,ha a váltó teteje vizes,akkor bêzd meg a légtelenítő szerepet.Nekem egy szelepkupak van rajta,néha néha fellazúl.aksi bal aljánál találod meg.
Ha hatramenetbe kapcsolaskor nem eg a tolato lampa es bekapcsolt elso ablaktorlo mellett hatramenetbe kapcsolaskor nem torol a hatso ablaktorlo akkor tolatolampa kapcsolo vagy biztositek.
Direkt pozitivot es negativot is adni kellene a vezerlonek hogy igy megy e? Ha direktben megy akkor a vezerloig nem jut el az aram. Ha ugy sem megy, akkor a tolato vezerloben keresd a hibat.
Sziasztok!
Érdeklődöm szerintetek mi lehet a hiba hol érdemes keresni?
Öcsém Scenic 2 autójában nem működik a tolatoradar.
Meg sem mukkan mi a véleményetek?
Hiába kapcsolgatja be ki de semmi...
Köszi a segítséget.
vízpumpa tengely, csőbilincs, hengerfejtömítés pl.
benzinesnél a termosztátház is víz/olaj részes ott is szokott elmenni az olajba és hasonló a tünet mint hengerfejnél, dieselnél nem tudom milyen a termosztátház
Szia!
Megneztuk az autoszerelo ismerőssel. Azt mondta az egyik felső ekszijtarcsanak
van olyan hangja ami valami olajnyomassal működik. Azóta elmúltak a hangok, de következő vezerlescserenel kicsereljuk azt a tárcsát. Elég borsos ára van kB 60 Misi.
Ismer valaki olyan embert aki Pesten, vagy itt Pest megyében be tud tanítani egy teljesen új scenic kártyát.
A kezelési könyv a hátsó ablaktörlö biztositékot mutatja.
35 perc pihentetés után ujra müködik.... kezdetben erötlenül indul (vagy szorul??) utána jó lett... Bár ugy látom lassan jár. Szorul a mechanika?WD40 segit? Esetleg szénkefe okozza?
Sziasztok! Ma az ablaktorlo bekapcsolaskor torolt egyet aztan semelyik fokozarban nem hajlando megnyikkanni.
Biztositekkal kezdnenem,hol nezzem meg?
Hatso mukodik! Grand Scenic 2005
1. ha a világítás rendben azon az oldalon akkor bizti is, hiszen egyre van kötve. Kapcsoló szokott elromlani, szedd ki nézd meg nem kontaktos e.
2. 20 A volt a bizti amit néztél? Elméletileg bezáráshibánál ha hosszan nyomod a gomb közepét bezárja, ebből adódóan egy próbát megér. Én elsőre zárt állapotban nyomnám 10 mp ig majd utána próbálnám nyitni, ha nem megy elsőre nyitnám maxra, majd akkor nyomnám 10 mp ig. Ha egyik sem megy hátul megnézném a motort nem koszos e és ezért védve magát nem nyit.
kinyitod a motorháztetőt és meghallgatod a zúg-e a lámpán állítómotor. Ha igen akkor lehet szétugrott a lámpába, ha nem akkor keresni kel hol veszlik el az áram.
a tetőre ha rákeresel a baloldali keresővel lesz sok leírás tanács hogyan lehet kinyitni és mit kel cserélni.
youtubon is találsz videót angolul/oroszul érdemes keresni
Két elektronikai (legalábbis azt hiszem) probléma van a 2004-es GS 2, benzines kocsimmal.
1. Tompított lámpa magasság állítója nem működik. Most jelenleg nagyon közelre világít és hiába tekergetem a kapcsolót, nem reagál rá. A biztosítékot megnéztem, de nem láttam rajta szakadást.
2. A tetőablak kapcsolója nem nyitja a tetőablakot. Egyszer egy tekerésnél megadta magát (mintha valami pukkanó hangot hallottam volna a kapcsoló felől...), szerencsére csukott állapotban csinálta ezt, így most zárva van. :) De szeretnénk használni. Itt is megnéztem a biztosítékot, de nem láttam rajta hibát.
Köszönöm, ha valaki tud tanácsot adni, hogy mit kéne megnézni!
Egyelőre elvitték a Clip- t.., ha szinkronba a Scenic- l egyidejüleg visszaérne , akkor azért megprobálok benne utánakutakódni.., bár ugy tünik a clone- Clipp-ben nem nagyon van esély erre..
Egyébbként leszereltük az uj utángyártottat.., kollektort cseréltünk a Valeóban , szabályzót valahol a közelmultban cserélték már., szinte uj kefék voltak .., nem is bántottuk. Az eddig törölhetetlen Df034 - t mindjárt sikerült törölni AutoCom- mal.., érdekességként a kicserélt szabályzó , nem Valeo volt hanem, a közismert tajvani -angol utángyártott.., hirtelen nem jut eszembe a neve..,
Másik érdekésség volt : AutoCom- ban volt ilyesmi : Generátor/UPC/ KONFIG.., gen.tipus megjelösék nélkül.., ezt lefuttattam.., ugy tünik egyelőre hogy sikeres volt a javitás.
Jól olvasom, hogy első blikkre 5 gencsit látsz...,?? azt olvastam hogy R.Scenic , gyárilag csak Valeóva vagy Boschal lett szériaszinten kibocsátva..., ezek szerint pl utángyártottak is szerepelhetnek ottan??
Köszi..., de nem látom mert jelenleg nincs Clip.., de csak ugy gondoltam okoskodva , feltételezve hogy mivel COM - s rendszerü a gencsi hogy innét van vezérelve a gencsi..,azért bövithetnéd majd még az ismereteimet. .,mert nagyon fekete ló...
Tényleg nem ismerem a clipet,én csak sufnituningos vagyok :)
De jól látod az UPC-ben lehet választani a generátor típusát,telefonon öt fajtát látok,laptopon nem tudom megnézni mert már 2 órája frissít a k.csög.(kezdem unni)
UPC - ben kellene esetleg konfigolni? Csak feltételezem , mivel a motor ECU vezérli ( vezérelheti..) Pl egy nem gyári generátort.., nem ismerem a Clippet mélyebben..., kölcsönbe van nálam.., megirhatnád a procedurát.., nem szeretnék ellöni valamit végzetesen..
Ezt kifejthetnéd részletesen, mert nem értem.., esetleg olyan " bolondbiztosan" ., stepp by stepp módra , ha leirnád mit hol- hogyan!! Óriási volna ha megusznánk egy leszerelést stb,
Tudna valaki segiteni??? Renault Scenic.II. 2006-os auton világitott a töltésjelző, és ténylegesen sem volt töltés, akksi lemerült stb, eredeti Valeo generátor volt rajta., lecseréltük egy uj utángyártottra.., az eredeti COM-os tipusú generátor volt.., érdekes modon a kontrollámpa csatlakozója fizikailag nem passzolt az utángyártottéba.,de ettől eltekintve a töltés multiméterrel mérve minden körülmények közt is tökéletes, 4 napja teszteljük folyamatosan..,Sajnos naponta , maximum néhányszor kigyullad a töltésvisszajelző, de motorleállitás és ujrainditás után elalszik rögtön. Clipp Diagnosztikában egy nem törölhető hibakód van : Df034 kb ennyi jelentéssel :" Generátor tipus--generátor összefüggéstelenség". A töltés dignosztikában is jó értékeket látni. Hallottam hogy pl BMW-knél , ha gyárilag Valeoval vannak szerelve ..,akkor más gyártmányra történt csere után, szinte programozott a probléma...,sajnos generátor csere elött nem csináltunk diagot,ami most kitudna zárni egyet-s mást.
Esetleg van valakinek konkrét tapasztalata ezzel COM tipusú Valeoval? Például van-e gyárilag vészfutási tulajdonsága? Olyan mint a hasonló Bosch generátoroknál : Pl a Generátorbó la motor ECU-hoz menő vékony vezeték "leszakadása" esetén vészüzemre vált ,és továbbra is van (csökkenett) töltés.
Azok még kulcsosak és milyen infra? Rádiós központi zárja van, milyen kódról van szó? Rádió? Akksi? Fogalmazhatnál értelmesebben és bővebben. (Kulcsban elemcsere?)
Sziasztok . A Renault Megane Scenic az a problámám ,hogy nem működik a centrálzár de el sem tudom indítani az autót .Azt mondják az infra a hibás . Ezt hogyan lehetne megoldani mert elég macerás az nekem ,hogy minden indításkor pötyögtessem be a kódot . Meg lehet ezt valahol javítani, Győr környékén ?
Megint beszart a klímám, már sokadjára, de most másképpen, ha bekapcsolom nem emeli meg a motor fordulatszámát, olyan mintha a kapcsolóra sem reagálna. 1,5 éve lett cserélve szinte a teljes rendszer. Még a szervizig nem jutottam el, csak kíváncsiságból kérdezem mi lehet ilyenkor ?
Scenic II. műszerfal gondom van, de nem is nagyon egyszerű. Menet közben teljesen normálisan működik, minden rendben.
Ha megállok és leállítom akkor is. DE!!!
Ha bezárom az autót, akkor elfelejt mindent, az órát, napi km.-t és nem is akar kijelezni, csak akkor ha a szürke csatlakozóját kicsit megpiszkálom. Kontakt hiba nincs a csatlakozónál és menet közben sem veszíti el az adatokat és a kijelzést!
Van valakinek valamilyen ötlete? Esetleg egy kapcsolási rajzot lehet e találni valahol?
Már vagy négyszer javíttattam, de ilyen hibája még nem volt.
Sziasztok. Tud vki segíteni mi lehet a probléma és hova/kihez tudok fordulni a következő problémával Budapesten. Scenic II (facelift) 1.9. dci indításnál a kártyát bedugtam a helyére, majd a start gomb megnyomása után folyamatos halk kattogás hallatszott és a kijelzőn fel-fel villantak a visszajelző fények, de a motor "néma" maradt. Találkozott vki hasonló problémával?
Sziasztok!
Egy olyan problémám van amit nem még nem olvastam sehol, szerelő is elküldött hogy nem tud mit csinálni vele.
Az a problémám hogy 2004-es Renault Mégane II esőérzékelős modellnél az ablaktörlő kapcsoló legfelső kikapcsolt állásnál lenullázza a kis középső computer összes adatát (fogyasztás, trip stb) és folyamatosan TESZT üzemmódban indítja az autót ha ott hagyom indításnál. Nyáron nincs vele baj, mert jól működik maga a szenzor teszi a dolgát, de télen folyamatosan töröl. Volt már egy motor leégésem a fagyott lapátok miatt. (Első autóm, természetesen nem hagyom ott azóta :) )
Jó lenne ha tudnátok segíteni, amit előre is köszönök!
Nekem az 1.6 benya 4 gangos al4 dpo típusú váltóval van /olajban fürdős/ szerelve úgy tudom az összes scenic 2 es ezt kapta. A scenic 3 sok kaptak dsg váltót. Az enyémnél eddig a 2 db solenoid mágnes szelepet kellett cserélni . 120 ezerrel vittem magammal több többet amikor fizettem kb másfél éve. Neten jutubon sok infó van erről a típusú váltóról. Én kedvelem az automatát ja és még valami szó volt a kúszásról ha nem csinálja akkor az a váltó a végét járja. Sok sikert a vashoz
Menni kell vele. A passat dsg váltójában imádtuk, ha leléptél a fékről akkor elkezdett kúszni. Ezt olyan szinten vezérelte, hogy hátrafelé emelkedőn gázadás nélkül is képes volt feltolatni a garázsba/kapubejáróba.
Itt figyelni kellet az előbb előnyként említett kúszásra, hogy álló helyzetben ne lépjél le a fékről. Tehát van előnye és van hátránya.
A dsg további előnye, hogy akár teljes gázon is képes minimális torpanásnál váltani. Tehát padlógáz, nem fullad le, vagy vált vagy a kipörgésgátló avatkozik be. Ha egy elnézett előzésnél vagy kifordulásnál ez kevés, akkor tényleg benézted.
A Citronen robotizált váltója (hagyományos váltó szinte csak automata váljta a fokozatokat és kezeli a kuplungot) nem kúszik álló helyzetben. De mivel itt két fokozat kozött robot oldja a kuplungot ezért nagy gáznál érezhető a bólintás. Ha viszont menetközben már (manuálisnál) váltanál feljebb emeled a lábad a gázon és vaj puhán vált. Ennél a hiba az szokott lenni, hogy a kuplung kopása utána robot bizonyos határon már nem tud alkalmazkodni, elindulásnál rángat eleinte hidegen, később melegen is. Ekkor még lehet kalibrálni, de bizonyos kopás után már tárcsa csere van.
És vannak a hidropneumatikus (vagy hasonló elnevezéséű) váltók, ahol a kuplung (a váltom még itt is kvázi hagyományos) olajban fut és a lamellák zárása (vagy hasonló elven működik amikor két lamella (lapátsor) között olaj áramlik ezekek viszik át a forgást - ez elég pontatlan megfogalmazás, de a lényege kb ez.
Ezeknél jellemző, hogy gázt adsz, a motor felpörög és a fordulat változatlansága mellett (vagy kisebb mértékű csökkenése mellett) az autó sebessége "utoléri" a fordulatot. Ez néha olyan érzés mintha csúszna a kuplung. Ez viszonylag bólintás mentesesen vált. Ennél a legkisebb a motorfék hatás az előző kettőhöz viszonyítva ahol fix kapcsolat van adott fokozatban a motor és a váltó között.
Nekunk Citroen C4 Grand Picasso volt. Mindenki imadta a az automata valtojat. Allitolag bolagatos volt, de ugye manualisnal is elveszed a gazrol a labad ha valtasz. Ha igy tettel akkor vaj puhan valtott ha le volt nyomca a gaz nagyon akkor erezheto volt a torpanas. Ott a kuplung hagyonanyos volt, csak robot vezerelte. A scenicet nem tudom. Ha hidro kuplungos (esetleg dsg rendszeru) akkor a kuszast meg kell szokni.es az allando feknyomast is allo helyzetben. Robotizalt valtonal (citroen) allo helyzetben nincs kuszas
Köszi,az úgy jó nekem,csak ne kavarjon bele az autó müködésébe. A kijelzést gondolom úgy értetted,hogy csak rádió nem jelenik meg műszerfalon,a többi az rendben látszódik.
Akivel beszéltem az ügyben, az mondta,hogy adapter nélkül nem fog működni,sőt a kijelzőm sem fog működni és még az is lehet,hogy a motorvezérlésbe is bele fog kavarni( ?).
Én amit találtam adaptert, az csak azért van,hogy működjön a kormányról továbbra is . De nekem ez most nem szempont internetes adást hallgatok ,max a hangerőn kell állítanom,azt meg megoldom a rádión.
2 Ugyanaz mint a botváltósé csak itt nyomod a gázt mint hülyegyerek a fogkrémet.
3 Passz.
4 Ha a váltót szerelni kell az erős bukszanyitás, cserébe sosem lesz kuplungos. Az auto többirésze a gyak. hibákól íródott már alattam. pl. okoskerék, befolyik a víz az ülés alá ha nincs kipucolva a szélvédőlefolyó csatorna elektromos galibát okozva, nekem pl szorul a balhátsó fék épp ma voltam szerelőnél bowden csere lesz a kéziféknél, trafók szoktak még idő előtt elhalálozni,
Az enyém 1 6 benzin 4 gangos az hittem csak a 2. 0 dci a 6 gangos a többi 4.
Üdv!
Rádiót Scenic 2 ben gondolom jópáran cseréltek már. Vettem én is 1 másik,modernebb rádiót,de most szembesültem vele,hogy ez nem is olyan egyszerű.
Konkrétan le tudná írni valaki,hogy miket kell hozzá pluszban megvenni,hogy működjön a rádió és az autó is.
Köszönöm.
(Esetleg Szegeden emberkét,aki ezt összehegeszti nekem.)
a szerviz feliratokból DPF eltömődésre tippelnék szintén szerviz tudja megoldani mihamarabb mert eljön majd az a pont amikor menni se fog az autó rendesen az eltömődött DPF miatt
Sziasztok tudnátok kis segítséget tanácsot adni megköszönném!
Renault Grand Scenic II. 2.0 DCI 150 Le automata váltós kocsimban szeretném kicserélni vagy kicsereltetni az olajat a sebességváltó ban.
hhez hol tudnak segitseget adni hol merre van a leeresztő csavar ill. A feltöltő csavar??
elsősorban olyanok válaszát várnám akik csereltették már a váltó olajat vagy ertenek hozzá csinálták már esetleg hozzá értő szerelők.
Tudnátok tanácsot adni esetleg kell azt cserélni egyáltalán!/?
olyat is hallottam nem szükséges kicserélni....
a masik kérdés lenne:
a computer kiírja a Service feliratot kigyullad.
A következő hibaüzenetet:
Injekcion a controller
ez mit jelent mekkora a baj?? A kocsi nagyon jól megy és húz nem rangat alapjáraton is egyenletes minden henger működik hangsúlyozom semmi gondot nem tapasztalok brutális a gyorsulása is elozeskor.
Még kiírja a Katalitic regeneration is...
Sokat mentem vele de nem regenerálódott pedig néhány ezret ment nyáron hosszú tavot.
Sziasztok! Van egy 2007-es 1.6 benzines grand scenic-em, olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék benne benzinszűrőt cserélni, viszont sehol nem találom! Alúlról körbenéztem, de sehol semmi. Segítséget előre is köszönöm!
Nekem a bal oldalit fogta. Tárcsa +betét csere megvolt. Lehet hogy nyereg vagy a kézifék nem tudom nem mindig csinálja. Hétfőn szerelő. Addig nem használom a kéziféket meg vagyok nélküle mivel az enyém automata.
Nekem is ilyen gonom van. Ha arrébb tolom az autót kicsit fogja a fék a jobbb hátsót. A tárcsán is látni, hogy nem egészséges. Nekem mindkét tárcsám cserés lesz, azzal együtt a munkahengert is felújítom. (valamikor tavasszal)Sztem az lehet a baj..
Sziasztok.
Van egy Scenic 2 1.5 DCI probléma kilett olvastva gépek azt írta hibának 1 henger porlasztó probléma.vettem egy ugyan azt a számú porlasztót mint ami bent volt az autóban ami bent volt folyatott egy kicsit de ment.Bele raktam a vett porlaztót és az első henger nem műkődik vissza tettem a régit és ami ment most az sem működik nemtudom volt már valaki így .köszi
Sziasztok Vargamunkáék merre működnek kis hazánkban? Lehet hogy nem úszom meg őket bal hátsó felnim tűzforró volt. Betét+tárcsa csere megvolt. 1 körben még a szerelőmhöz viszem vissza hátha csak a kézifék bowden és azzal tud valamit kezdeni. Érdekes: megjáratom a kéziféket utána jó, most is csak azért vettem észre mert éreztem a garázsban a ferodol szagot. Nekem skandinávra van állítva és előtte használtam a kéziféket mivel lejtőn álltam.
Hasonló jelenség volt már nálam is,előtét ellenállás csere megoldotta a problémát.De ha már belebújik valaki,érdemes megvizsgálni a zöld elektromos csatit,nincs e megolvadva,feketedve.Kesztyűtartót kiszerelve "be lehet bújni" a helyszínre.
A következő problémával állok szemben: adott 2008-as Grand Scenic 1,5 dci, digit klímás. A fűtés-hűtés maxon pörög, üzemmódtól ill. a beállítástól függetlenül. Fűteni csak a bekapcsolás után rövid ideig hajlandó, utána hideget fúj. Röviden ennyi. Mire készüljek ? :)
Sziasztok! Komplett vezérlés, vízpumpa + hosszbotdás szíj vsere után hazafele GS2 1.6 16v elkezdett nyinnyogni, hogy meleg a víz. A szerelő mindta is, hovy kell majd rátölteni, mert enni fog a hűtővízből. Töltöttem is, ekkor vettem észre:
Alapjáraton gázfröcsre egy pillanatra, megtorpan a motor mintha le akarna fulladni, egy fémes csörgő hangot ad ki és elhalványul a világítás. Mind a három egyszerre történik a egy-két másodpercig sem tart talán. Igaziból nem szórakoztam azzal, hogy túráztassam az autót alapjáraton gázftöccsökkel szóval nem tudom, hogy ez új-e. Összefügg vagy ez mástól lehet? Előre is köszi!
A hátsó ablakok manuálisak és a szóban forgó jobb első ablak elektromos kapcsolója nem két állású, tehát nem olyan, hogy mondjuk a lenyomás tartás után tovább nyomva van még egy kattintás és így elengedve teljesen lemegy (vagy felfelé fel) végállásig. Csak a vezető oldali ilyen ebben a kocsiban.
De már megvan a "titok", ez nem impulzusos ablakemelős.