Ablaktömítés? Egyszer régen cseréltek nekem szélvédőt, de rosszul pasztázták körbe. Sima esőnél nem volt gond, de az autómosóban beszivárgott a víz. Ez hátsó ablaknál is megeshet.
Le van ülve nagyon a fórum. Legyen téma az a6 beázása? Végre raszantam magam, és lebontottam a tetőkárpitot. Flakonszám öntöttem a vizet a tetőablak elvezetőibe, sehol egy árva csepp sem. Kínomban leszedtem a tetősínt is, kis pasztaval (igényesen) megtuningoltam a perselyek környékét is, hátha. Erre tegnap este megint csöpögött a bal hátuljában. Valahonnan biztosan fentről jön a víz úgy, hogy a tetőkárpit nem nedves sehol sem. Tetőantenna környéke száraz, a napfénytető elvezetői nem folynak, a tetősínt megcsináltam. Ötlet?
Minden megoldódni látszik. Van új kuplung munkahenger, féltengely belső csukló, egész emberi áron, illetve van a kevés benzinre is megoldás, a vezérlőt a 2,3-aséra kell cserélni. Sajnos erre szükség lesz, és van egy egy cimborának (ott nincs EWS, meg egyéb tiltás, betesszük és kész).
Szükség lesz, mert nem lesz jó a bejáratás ezzel az eredeti vezérlővel. Az injektorok egyformák a 2,3-assal, így azt most gyorsban nem kell cserélni, csak a bejáratás utáni igazi tuning programozáskor.
Reméljük ezzel a megoldásokkal meglesz majd a 3 ezer km, addig hozzá se akar nyúlni a programozó srác.
Én voltam 2X is, szombaton és vasárnak is felmentünk.
Hát, van még mindig foglalkozni való, a kuplung munkahengert vasárnap légteleníteni kellett, szerencsére asszony is velem jött, így megoldottuk, legalább nyomkodhatta a pedált.
Másik bajom, hogy néha nem olyan sima az alapjárat, meg néha ki is gyullad a check engine lámpa is, olyankor kicsit kevesebb az ereje is. A gyertyákat megnéztem, nagyon világosak, egész biztos nem kap elég benzint. Plusz ugye a több, mint 10%-kal nagyobb kompresszió viszony.... Lehet a kopogás érzékelő jelez a vezérlőnek, pláne hogy még a régi tankolású 95-ös benzin van benne... Míg fel nem lesz programozva muszáj lesz 100-ast tolni bele szerintem, vagy sürgősen le kell vinnem a programozóhoz. a nagyon szegény keverék nemigen tesz jót, a bejáratásnak sem.
Grátisznak tegnap hazafelé el kezdett kopogni a jobbos féltengely, gondolom a belső csukló, azt a szomszédom (autószerelő) rakta össze, nem jól meghúzott bilinccsel, és kitaknyolta magából a trutyit, mint láttam alá nézve....
Amúgy jó lesz ez, továbbra is tetszik a feeling.:) Lehúzott tetővel nagyon jó volt krúzolni a hegyen, papás tempóval.
Az én öreg csótányomban is épp behalt az akku, sajnos 8V körüli csak benne a feszültség, sztem cellazárlat lehet, nem is veszi a töltést. Így a kompótból vettem ki a szinte új Bosch akkut, de emebben marad sztem.
Hétvégén már így ment. Neki megbocsátható, hisz nem új autó.
Nálunk is a céges autóknál javasolta a főgépész, hogy a start-stopot mindig kapcsoljuk ki, csak hazavágja az akkukat, az a tapasztalat. A Qashqai (remélem jól írtam :DDDD) meg néha nem zár le távirányítóval. Olyankor visszaül, beindít 2 másodpercre, aztán utána működik.... Rejtéjes. Milyenek lesznek ezek tizen-huszonévesen? Sztem újra lesznek hasznosítva...
Honda foggalmamnicsmi,szomszéd vette mittudomén milyen buzikocsi elektromos vagy hybrid. ugye ez felveti a gumi nő és az alkoholmentes sör kérdését kocsirol enni lehet minden részéről.. mekafull. Ugyanis 3 azaz 3 hónapos.Na mit csinálunk? Na mit? bebikázzuk.1.0 3 hengers ős swiftben nagyobb akksi volt.Ennyit az új autókról...
A bukólámpás nekem is tetszett , amelyikben 4 kerék kormányzás volt .Ismerősöm vett egy amerikai modellt "állítólag ", a csomi tartóban benne volt a pótkerék íve. Rég volt ..
Az az utolsó. Az olyan ámerikás nekem is, az sehogy se jön be. Ellenben az enyém - nekem - bejön, igazából talán az e36 kupénál is jobban. Bár utóbbi azért pár szempontból előnyösebb, de ne is ragozzuk. Ma mentem volna a Mátrába, de lelevegősödött a kuplung, már másodjára, foglalkozást igényel....
Nem is értem, miről beszéltek, E34-nél lemeztető van. Billentéskor a lemez hátsó végével együtt felemelkedik a kárpit hátsó fele is. Hátracsúsztatásnál meg megy a lemezzel együtt hátra a kárpit is.
Előtte nem ilyen volt? Nekem úgy rémlik, hogy az e36-ban is úgy van, ahogy Jacktwoo írja a 46-hoz. De rég volt már tetőablakos e36-om.:)))) elfelejtettem.
Amitől már régóta féltem, bekövetkezett: a tetőablakról is lelaffant a kárpit.
Gyorsan kétoldalú ragasztócsíkokkal visszaillesztettem ideiglenesen, amíg a kárpitos el nem intézi a dolgot.
Persze nem sokáig bírta, ismét elkezdett lejönni, és sajnos a javítását senki sem vállalja. Sem a ságodi kárpitos, aki a remek bőrüléseket és a kormányt csinálta. Sem a veszprémi, aki a tetőkárpitot meg a könyöklő bőrt cserélte. Sem az óhídi kárpitos, aki egy barátom Golf GTI-jének az üléseit csinálta meg tök profin.
Mindegyik azt mondta, hogy szereltessem ki a tetőablakot, és vigyem oda, úgy vállalják.
De a kiszerelést a pacsai BMW specifikus szerviz sem vállalta. Más pedig nincs a közelemben, akihez fordulhatnék.
Úgyhogy magam vettem kézbe az ügyet. :)
Kiszedtem itthon. :)
Így remek lehetőség adódott arra is, hogy a szerkezet réseibe szorult apró állati és növényi maradványokat is kiszedjem.
Utána magát a tető belső felét is alaposan megtisztogathattam.
Mindig ha felbuktatott állapotban besütött alá a nap, akkor láthattam, hogy tök poros, dzsuvás. Most ennek vége. :)
Aztán persze jöhetett a lógó kárpit és az ottmaradt ragadáncs eltávolítása.
És az új rászabása, ragasztása:
Kicsit amatőr lett, de mindegy. :)
Az egész meló visszaszereléssel együtt kb. 5 órámba telt.
A kárpit és a spéci ragasztó postával együtt 10 ezer forint volt.
Csakhogy van egy kis bibi. Miután visszaszereltem mindent a helyére, és a tetőablak magasságát is beállítottam a Bentley könyv utasítása szerint, a cucc sajnos nem 100%-osan működik.
Szerencsére a legfőbb funkció, az előre-hátra nyitás-csukás hibátlan. Viszont a felbuktatással gond van. Maga a tető felmegy ugyan, de a belső borítás, aminek hátra kéne csúsznia, az nem moccan. Csak kézzel tudom hátra tolni.
Mi lehet az oka? Köze lehet ahhoz, hogy az új kárpit picit vastagabb az eredetinél, és esetleg szorul valahol?
Plusz bejáratás után lesz programozva p28-ra, meg a Turboworks leömlőn a talpat cserélni kell sajnos nem jó egy az egyben, minimális átalakítása szükséges. Így a gyári öntvény maradt bejáratásra.
Nem, nem vágyok a mazda6-ra! ;) Amúgy vezettem már, (rég volt) nem oly rossz, de a prelude nyomába nem ér,.kb semmiben, az én értékrendemben. Sajnos még komolyabb élmények nincsenek az új motorral, ellenben azért érezni benne a "nyomatékot"-igen, nem annyira fúnyírós fíling, 97-es löket, 86-os furathoz.... És komoly a gázreakció óvatosan is. Nagyon kevés még a tapasztalat, baromi kevés időm volt mindenre.
Nálam a kompót pont ilyen szín és pont mellette áll a prelude ;) Fiatalkori régi barátom meg nemrég vett egy mazda6 2,3-at, most lett kész a lakatolása ;) majd egyszer kipróbálom.
Bár nem nekem lett címezve, de gondolom rám gondoltatok. AE Bizottság: " Lehet-e gondolni arra, amire nem lehet gondolni soha? " :DDDD
Vagyok olyan szerencsés helyzetben , hogy sok versenyautót kipróbálhattam : a ladák voltak a legmegbízhatatlanabbak (aki komolyan gondolja elfelejti ) , aztán a bmw , a japánok meg mentek toyota, suzuki , honda ..beleültél mentél.
Ne, gondold ! Becsületnepperrel is beszéltem egy véleményen voltunk.Svájcban nyaraltunk és megnéztem pár kereskedés hirdetését németben . 10 000 eur alatt nem érdemes venni..iszonyat hogy mennyire le vannak pukkanva .Ettől már csak az X5 rosszabb .X3 érdekes módon tartja az árát.Az itthoni kínálat ..meg egyenesen az ócskavas kategória ..e36-ot őrizzétek !
Pont nekem való, de tényleg eltaláltam ezt sztem. Én már nem nyomom ki a szemét annyira, de alacsony, széles, jó futómű, jó forma, ezer éve tetszik stb... Csak az a lényeg már, hogy érzed benne magad. Nemigen fog jobban menni egy integránál, bár nálam van plusz 500 ccm ;) súlyban kb 100 kg plusz csak.
Nálam a 36 kompót mégse marad meg. Most reálisan gondolkozva, pont tényleg egyrészt kevéske, másrészt épp nem erre van szükségem. És már egy ideje foglalkoztat az 5-ös bmw, mint olyan.
A céges autót le fogják korlátozni, de ez várható is volt. A fűnyíró nagyon nem családi, abszolút öncélú, így kell egy nem túl sok használatra való családi. Lehetőleg "touring" inkább. Azaz 3-er, vagy fünfer.
E39 - hát, izé, de néha felbukkan egy-egy értelmes, én drágán nem veszek autót. Minap volt egy 525i motorhibás. Hát itt egy jó motor bele a sufniban....
De az e60, izé, e61 az tetszik. Az utakon látni itt-ott egy-egy szépet, de az eladók közt sorhat benzin, és szép és jó alig....
Kb pont azt keresem, de 4 milla nem lesz rá. Neked előbb lesz szerencséd sztem! ;)
Még a tankba lévő 95-ös van benne. A programozó srác azt mondta 11-es CR-ig teljesen jó. Onnan drasztikusan alkalmatlan. Mondjuk bmw motornál is ezt tapasztaltam, a 11+ már erősen igényelte a 100-ast.
Hát, ha jól emlékszem, ilyen a nagyházas diffihez való féltengely pár. A kisházasé egyforma, de nyugoggyále, a kisházasé nem jó a nagyhazas diffihez. ;)
Picit elkeseredett vagyok már , e36 megvan , meg is marad .E60 ,F10 keresek már fél éve (keret 4-5 mill amit rászánok), E60 itthoni kínálat kuka , szó szerint .F10 -is kezd erre a sorsra jutni .Ma már kínomban megnéztem egy w204 c220 cdi-t ...de csak mert ismerősöm vette anno újonnan és eladná.
Talán ;) sztem amúgy igen, de ajánlott a hengernkénti leömlő. Utána viszont várható hamarabb a hengerfej felújítási igény, ha nincs kat, hiszen megégnek a kipufogó szelepk a kevesebb fojtás miatt.
Ez komoly tudományos kérdés! Mi a magyarázat? Sratonyikusznak is mindig vannak érdekes kérdései, pl. hogy miért barna színű a bolha és miért nem fehér, hát istenem, őt ez érdekli, ez szúrt neki szemet, nekem meg az, amit írtam.
Überfaxa egytömegű lendkerék van gyárilag. A bmw m52 (228-as, a kisebbik) van kéznél, azzal összehasonlítva jóval könnyebb, de a súlyát nem mértem le, igazából nem is fontos. Maga a gázreakció emlékeztet a stroker nagy CR-es 2,8-as bmw-re. Nagyon élni akar.
A balansztengelyen még rajta a szíj, lehet lekötöm, megnézem úgy milyen a motor járása. Ebben is van már kopogás érzékelő, remélem a több, mint 10% CR növekedést le bírja kezelni. Meg majd programozva is lesz, bejáratas után. A kézi forgatáspróbálásoknál éreztem balansz nélkül a könnyebb forgatást, egy lehetséges minimális tuning forrás :DDD
Tegnap felöntöttem a váltót olajjal ( igen, a drágával :D) meg rögzítettem a motorháztetőt. Motor menetkész, minden a helyén. De már késő volt, hogy kiguruljak vele az udvarról. Na majd ma délután;) persze kell majd az önmérséklet. Nagyon jó a gázreakció,.nehéz megállni, hogy ne pöckölhesd....
Hogy valami e36-os témát is írjak :) csütürtökön megy a lákátoshoz a kompót. a stabilzátor befogókt cseréli, majd műszaki, aztán eldől a sorsa. Lassan egy hónapja csak egyszer indítottam be, odébbállás céljából, nem is nagyon hiányzik. a japán fűnyíró annál inkább ;)
Azt a Honda MTF-III-at is vettem, majd 10 ezer literje, rohadjon meg. Amúgy eléggé úgy néz ki,, mint egy normalisabb motorolaj :DDD Lehet M másfél, igazad volt ;)
Ma vettem motortartó bakot, igaz, baromi minden öreg hondát felkutattam a webáruházakban. Végül a korosztályos USA accordé volt készleten és egyáltalán kapható négyezeöccáé, semmi máshoz nincs, de amúgy mindé megegyezik, és jó is lett persze :DDD
Még mindig nem indul, de egy csomó dolgot megcsináltam este, mint pl a gyújtáselosztóban minden is kicseréltem, a termosztátház kitakarítása, és a belseje cseréje, stb.
Pont ezen matekozok vagy egy órája. MTF-III-at ír az egyik szakfórum. Asszem felhívom az ex tulajt, hisz honda márkaszervize van, benne csak meg lehet bízni.
Tegnap végül csak bekerült a fűnyíró motor a helyére. Indítás még nem volt, van némi utómunka még, pár kábelcsatlakozó egy-két bizbasz, plusz egy motortartó bakot is kell vennem, mint tegnap kiderült :DDDD
Azt e36-ba berakni egy motort nagyságrenddel kedvezőbb, szinte felüdülés ehhez képest. Kivenni még ki tudtam, úgy, hogy a váltót nem vettem ki, de visszatenni nem megy helyén lévő váltóval.
Így legalább a váltóból is kifolyattam az olajat, az is le lesz cserélve, hadd legyen minden is új :)
Szóval meggondolom, mikor kezdek keresztmotoros projektbe :DDDD
Hát, hathengeresnél ilyen probléma kizárt! :XDDDDD
Viccet félre téve. és távgyógyítást elősegítve. valamilyen műszaki hiba lesz.
Nekem az ex 23i touringban (nofene, hathengeres volt? :DDDD) majdcsak hasonló probléma adódott, ott a fordulatszám mérő és a vízhőfok mérő, pillanat fogyi mérő süketelt.
Tökéletesen működött az autó, a teljesítmény is megvolt. Cseréltem motor köteget, óracsoportot, mindig ugyanaz volt a helyzet.
Elvittem egy autóvillamossági guruhoz, aki egy napját elcseszett vele, annyit megállapított, hogy a kábelek nincsenek mókolva, mindenhol sikeres volt a teszt, de nem tudja mi lehet a baj.
Ekkor próbáltam ki egy másik motorvezérlőt (EWS offolt, Atti HUN vezér ex vezérlője), amivel már indításnál azonnal minden működött.
Csak egy tipp, lehet kevesen jönnek el eddig a pontig, nálam megoldódott.
Próbáljatok ki egy EWS kiiktatott vezérlőt, hátha. Vagy a motorköteg csere, ez a két tippem van.
Segítséget szeretnék kérni. A testvérem 1997 Compactjának (M43-as motorral szerelt) üzemanyag szintjelző műszere bármilyen mennyiségnél nullát jelez, a sárga lámpa is világít, e mellett a vízhőfok mutató műszer indítás után azonnal maximumot mutat és a board sem működik. Ezek a jelenségek egyszerre jelentkeztek. Időnként pár pillanatra a mutatók elmozdulnak, de akkor sem a helyes értékeket mutatják, majd újra visszaállnak a minimumra és a maximumra és úgy is maradnak.
Tibi-nek kijött az új compact-motoros része! Ma volt szerencsém egy E34 525i-hez, tényleg frankó autó. A tulaj a német OT-s e36 325i-jét adja inkább el helyette...
Hú, de uborkaszezony van. Offolok továbra is: A fűnyíró motor kész, de nincs időm, energiám berakni. Holnap jó KISS koncert lesz, a Quasquai (remélem jól írom le ezt a köcsög nevet :DDDD) egész jó - a vitarához képest.
ON: A kompót pihen, a stab befogók (balos kirohadt) a javító darabok megvannak, de hó végén ér rá Lákátos barátunk, utána vizsgázik. Asszony szerint Póló maradjon, de szerintem meg a kompót, és majd veszek hozzá valami komolyabb bmw-t, sorhatosból. :))) De lehet majd elgondolkozok másban is :))))))
Hogy megtörjem a csendet, megint offolok: tegnap leadtam a vitarát, ma jöttem új céghez, ahol francia a trend. Erre kaptam egy Nissan quaskai-t ;) Ez jobbnak tűnik a vitaránál, igényesebb is legalább.
Ez meg egy BMW kályha panelje. Ez is vizes volt,az E39-ben nagy esőben gyakorlatilag egy Niagara vízesés ömlik rá a szélvédő alatti vízgyűjtő kifolyójából. Egy gumitömítés van a fedélben ami 20 évesen már nem mindig tömít úgy ahogy kéne,a vezérlő beázik,de mivel le van védőlakkozva,így elég sokáig tud védekezni. A kondik alá azonban nem jut védőlakk és indul a nemkívánt folyamat. A panel másik feléről jön a táp a kondiláb pedjén keresztül,a vékony vezető csak a mérőáramkör része. A sérült részen az elvékonyodott tápvezető miatt a vezérlő nem tud elég áramot felvenni az izzításhoz,ezt a mérőáramkör izzítóstift hibának észleli,ezért kiáll hibára.
Nem,a kondinak semmi baja,vissza is került,teszi a dolgát. :-)
A panelen máshol is látszódott a víz nyoma.
Az E53 csomagtartójában is a vízből lett kivéve,a burkolata is eléggé korrodált. Korábban javították a csomagtérajtó átvezető kábelét és nem jól lett visszatéve a gumi gégecső.
A kondi (az a két lábú fekete henger) alatt megállt -lassabban száradt ki- a víz. Aztán a korróziótól egyszer csak elfogyott a nyák réz vezetősávja,megszakadt áramkör,a zene leállt..
Fékfolyadékot kicseréltem, persze sikerült közben egyszer leüríteni a tartályt, szerencsére az Inpa segített, erősen sötét volt már a réginek a színe, ez is megvan.
Az nemigen, az már elég lenne egy darabig 5 literrel is :D De Mustangot nem tervezek vásárolni, igazból idén (talán) nem veszek autót, a kompótot is lehet inkább meghirdetem. (bár azt is csak halogatom :DDDD)
Már alig várom, de sajnos csak jövő hónapban tud beindulni, a tengely miatt. Vagy: lehet szerzek egy másik gyári tengelyt, és azzal bejáratom, utána csere, majd programozás.
A vezetők VA, a szelepszár szimmering Elring, a gyűrűk NPR. Örülök, hogy egyáltalán van. E- bay lehet még forrás, gondolkodtam a Hasting gyűrűkön. De sztem fentiekkel sem lesz baj, nem a 350 ezret futott cuccok maradnak. Szimmeringek tömítések Reinzek lesznek.
Tudom a tengely előnyét/ hátrányát. Alul a hozadék negatív lesz, kevésbé nyomatékos, de fenn meg úgy jó, ha van CR, és benyitás is. Hasonló profilt akarok, mint az első 28-asomban volt. Az is 5000 fölött olyan karakterváltást hozott, mint hondáknál a vtec. Szabályzásig rendületlenül tolta.
Cseréltetek szelepvezetőket. Egész érdekes árat kaptam, a szívóoldal 311 Ft/db (bruttó! :DDDD), a kipufogó 1200/db. Japán gyűrűsor granitúra 24 e Ft. Emberi áras projekt lesz.
Off: Fűnyíró blokk elkészült a gépműhelyben. Nagyon szép lett. Egy régi ismerős öreg gépész tudta Nyíregyházán megcsinálni őrült ötletem, miszerint a 2 literes főtengely helyére a 2,3 literes, 5 mm-rel nagyobb átmérővel rendelkező nyugvó csapos főtengelyhez a blokkot és leszorítókat, támcsapágy fészket vonalba fúrta (egészen emberi áron)...
Be is van mérve a csapágyhézag, a hengerfuratok is fúrva a nagyobb dugóknak. Hát öröm volt ez a nap! :) A nagy hondás szakik kiröhögtek, ezt nem csinálja meg neked senki - de, már kész van! :)))))
Kb nem igen van az országban még egy ilyen blokk :DDDD
Az öregnek felcsillant a szeme, mikor vázoltam az elképzelést. Nem is adta ki másnak, ezt szigorúan ő csinálta, jól elkülönítve várt rám a cucc. Asszem viszen neki egy grátisz pálinkát.
Amikor állítható futóműről van szó, akkor ez egy E36 hátsó tengely esetében, ahol egymástól külön helyezkedik el a rugó és a gátló, hogyan nézne ki? A magasságon így nemigen lehet állítani .
De jó, hogy színtévesztő vagyok, (és hallássérült is :D) én nem vettem észre árnyalatos színkülönbségeket.
Ellenben ez a szép e46 320 Ci kupé simán kéne, nekem adja rendesen.
Bár, most gyakorlati felhasználásra igazából egy touring lenne az optimális. Vagy nemtom. Mindent is megoldunk céges autóval? :DDDD
A lányom fészliftes szintén 320 Ci, de kariót vett. Pár hónap után teljesen megvan elégedve. Gyári M-tech-II, nekem bejön abból a fészlift.
Kicsit irigylem, lehet nekem is kéne már így ötvenentúl mégiscsak egy kb pont olyan kabrió. Az a baj, hogy sok minden kéne.... ;)
Sajnos a fűnyíró motort csak jövő héten hozhatom el a műhelyből. Utána néztem a youtube-n, nem igazán találtam a magam-féle agyban megalkotott Frankensteint. :DDDD Már kegyetlenül várom, és sajnos biztosan igényli járatást, így is, úgy is fúrt blokkal.
Ok , engedjétek el ! :) Lényeg , hogy tényleg nem újrafényezett , de ezt már elmondtam ...ha elhiszitek ha nem ez már a Ti döntésetek ..nem bizonygatok semmit :)..! Maradjunk az e36-nál !
Az autó ahogy írtam újszerű és ez az ami tényleg jó benne. A forma facelift kinek bejön kinek nem ..M3-on már túl van , most már csak óvatos haladás van :).
Akkor rosszul látod , vagy betudható a neon nem egységes fényének,csalóka lehet .Ha , fényezve lett volna akkor kiírtam volna hogy javított , de nem.Az autó soha nem volt újrafényezve .Minden papír , klubtagság igazolás , számlák az első km-től kezdve ..megvan hozzá.
Igaz nem e36 ..unokatestvérem keresett valami hétvégi hobbi autót (ami nem modern) svédországban , meg is lett elhoztuk. 320ci , 2006 októberi , 100 000 km ,valóban első tulaj aki most 80 éves ,1965 óta ez a 13. új bmw amit vásárolt .Norvég határtól májustól szeptemberig volt használva. Végig bmw-ben szervízelt,újszerű az autó .
De már kiszámoltam, eredeti hengerfejjel rakom össze. elviszem TAZ-hoz (a bmw-shez :)))) ). Az blokk belső csere után, az eredeti HF-fel 1:10,9 lesz a CR a 9,5 helyett. Így nem is lenne Frankenstein. Kinézetre meg ártatlan kezesbárány nonvtec sohc eredeti motorka. Na ahhoz csináltatok inkább Szuromival tengelyt, mielőtt hozzákezd, hisz csak egy kell. Így aztán nem kell parázni, minden ok lesz. Van két span is, aki írja a vezérlőt, lehet durrogós is, de olyat nem akarok, vagy nem tudom.
Szavazzunk, durrogjon-e 7500-8000-nél, vagy legyen lángcsóva is, vagy csak a paraszt rángatós szabályzás?
Kat benn marad, a láng lehet nehéz lesz, de nem biztos.
Hú, én meg jól megkaptam a prelude tudor gyerektől (akit Te ajánlottál :DDDD )a kioktatást, mert nem vettem meg 200-ért a felújítás előtt álló vtec hengerfejét, meg miazhogy nem a vtec, hanem Szuromival csináltatok veztengelyeket, sőt, mekkora balfasz vagyok, hogy fúrattam az eredeti motorszámos blokkot, és nem a már elkezdett faragott blokkját vettem meg majd annyiért, mint a gépműhelyben elkészül az eredeti, ellenben már 0 km-es blokk.
A motorszámmal is kiröhögött, hogy miért nem flexelem le az eredeti számot 2 mm vastagon és ragasztom fel fémragasztóval a 2,3 -as blokkra.
Már nem állok vele szóba sztem, kicsit mélygyomrost kaptam, pláne azzal, hogy vajon működni fog-e a frankensteinem.....
Hátt, izé, a bmw-t jobban vágom, dekár, hogy a prelude kategória nem annyira van meg. Nem szeretem az ilyen stílust, azt csinálok a kedvemre, amit akarok, nem is értem, miért ne működne, hisz minden adott lesz a normális erős működéshez.... Csak kicsit jobban kell matekolni, mint a bmw-nél.
Áhh, témába vágót csak szolidín tudok. A faluba néha kipörgetem a farát a kompótnak, oszt kb ennyi. :D Odamondogatós nénik, és nagyon csúnyán néző bácsik nálam is vannak, olyankor szerencsére még igazi huligánnak érzem magam. De a kompót hol van egy jó kis 28i-hez? :))))
Most majd eladás lesz, és tényleg jön a cégváltás, remélem megváltás lesz. Nem tudom még az új céges autóm milyen lesz, elvileg valami normálisabb, mint a vitara. Skodák és franciák vannak. A múltkori ajánlattól sajnos visszatáncoltak, így a honda céges autó reménye szertefoszlott. Volt kollégám (én tanítottam be) kapta meg az utolsó kanyarban, a célvonaal előtt az állást. Nem győzött szabadkozni, egyik polgármester tolta, de amiben ma csekkoltam, pont ő adta a kontaktot, s ez testhezállóbb is, többet is kapok, így legalább a renomé helyreállt.
Úgyhogy beállok az új csatarendbe, és remélem nemsokára tudok majd egy rendes verdát leakasztani.
E36-ot néha már nem akarom, de kihozza (ná) az emberből a huligánt, és a prosztóságot, ezért mindig visszatér a nosztalgia.
Ha egy e36 328i, vag e46 ugyanaz közül kéne választani, nem is tudom melyik kéne, talán mindkettő! :))))) Sajnos a kisebbek már nem motiválnak, a kompótnál is ez a veszte, eladható állapotba hozom, és mennie kell. Majd lesz valami.
Fűnyíró az biztos. :)))) Már traktorban is van :DDDDD
A gumis hosszasan körbeállja az autót, majd megkérdezi, hogy kompresszoros-e...
A faluban szembejövő ingatag biciklis hölgy dühtől eltorzult arccal néz rám, miközben gyökkettővel haladok az út leg-jobb-szélére húzódva; még átkozódik is valamit, csak úgy.
A cigánylányok visítva, ugrálva integetnek, mintha én lennék az egész Beatles egy személyben.
Az egyik utcasarkon elfaroltatom (nem lehet megállni), a sarki kertből azonnal méltatlankodva kotkodácsol ki egy néni, hogy micsoda dolog ez...
Hát szóval vegyesek az érzelmek, de legalább vannak! :D
Style 4, 5, 7, 17, 18, 20, 26, 29, 32, 38, 42, 44, ...húúú, már belezavarodok ... de legalább kiderült, hogy nekem a 135. van. Jó ez a 215-ös, tiszta Alfa!
Van olyan, hogy duzzadószalag az építőiparban, beton rétegek között vízzáróságot biztosít. Ha olyanból lenne a minta a gumikon, milyen jó lenne! Kezdetben 8 mm, aztán, ahogy eső éri, utána 10-15 mm minta is lehetne :DDDD
Elhoztam a 16-os Style 32-ket. Miután kivakartam őket a koszból egész szép felniket látok, de azért nem teljesen tökéletesek. Egyik felnin van pár fekete festékpötty és igen rendesen rá is van keményedve, alkohol és hígitó nem oldja. Esetleg valami ötlet? Talán még bankkártyával megpróbálom lelökdösni őket, de előbb ötletre várok.
Heti történések: Kompót rendberaakáshoz anyagrendelések. (ablakemelő csúszkák, tetőkárpit! )
Fűnyíró: Gépműhelybe leadva a blokk fúrásra, főtengely átépítéshez vonalba fúrás, Szuromi műhelybe a veztengely pár leadva.
A motor gépműhelyessel baromi jó beszélgetés, egy prelűdös tuner sráccal beszélgetés, Szuromi mesterrel nagyon komoly beszélgetés.
Hátt, ebbű' baj lesz! ;) Prelűdös srác ha nem is pont azt, de majdcsak azt a Frankensteint csinálta, amit tervezek, padolva első verzióban tudott 200 LE-t, majd ismételt átépítést követően a G23-asa tudott 260 Le-t. Igaz, akkor az egyik dugó a pályázáskor elolvadt....@
Én a 200 lóval megelégszem majd, de nem biztos.
Minden beszélgetős partnerem csekkolta a hülyeségem kellő elhivatottságnak, senki se akart lebeszélni, mindenki bíztatott.
Végülis egy majdnem 1,8 Is épül, csak 500 ccm-el nagyobb, DOHC motor, novanos, nonvtec, szimplán komoly szívó és kipufogó csatornákkal, és combos veztengelyekkel, növelt CR, nagy szívósor, komoly hengerenkénti leömlővel, komoly proglamozható ECU-val, és fel is lesz programozva. Elvileg 8000-ig forgatható. F@xt se érdekli, hogy nem fog 5000-né, vagy bármennyinél vtec váltás lenni, kitolom a szemét vazze ! :DDDDD
Kár, hogy nem kerestem meg Sturomit hamarabb, 3-4 hét múlva lesznek csak tengelyek.
Vagy járhatnának V6-tal is, de ők autórajongók; mint akik nem 4 hanem 6-hengeres BMW-t használnak.
-
Erről jut eszembe, szörnyű álmot láttam ma! valakinek, aki mellettem ült az autóban, meg akartam mutatni, milyen jó az E36 és egy emelkedőn jól odaléptem neki, mire elkezdett kókadni a motor és épp hogy felküzdötte magát a dombra, ott aztán lefulladt végleg! Viszont fent a dombon találkoztam két kis oroszlánnal és játszottam velük :) Végső soron nem is olyan rossz álom .. pláne, ha "Az öreg halász..."-ból indulunk ki :D
Már rájöttem, hogy ez a JSZP km-állás sem bizonyít semmit, mert pl. a saját autómnak is elírták a km-állását, akkor, amikor én magam vizsgáztattam; azóta is hibásan szerepel a JSZP-ben. Pl. 165e km van benne, de amit az egyik átkiabál, azt a másik, az admin rosszul hallja és beír 265e-t...és már kész is van az óratekerés, amikor 2 év múlva vizsgázik az autó. Szóval ezt is el lehet felejteni.
A 3. rész forgatásának közepén meghalt az 1,2,4 részek rendezője, George Miller két barátja egy balesetben. Miller még leforgatta az akciójeleneteket, utána úgy döntött, hogy kiszáll, és más rendező fejezte be a munkát. Ezért lett szerencsétlen Mad Max 3 olyan, amilyen. Lehetett volna jobb is, mert volt benne potenciál, de hiányzott hozzá George Miller zsenije.
Amúgy a benzinhiányos jövőben nem értem, miért V8-cal járnak, miért nem motorral, ami keveset fogyaszt, esetleg Toyota Priusszal, vagy elektromos autóval, de hát ez egy film, és nem lenne senki, aki megnézné, és tetszene neki. :)
Gondolom, más is látta már az új (pár éves) Mad Max filmet, A harag útját. Tetszenek benne az állandó autó-fetisiszta mondások a szent V8-ról meg a többiről! :) Egyszer ez még egy klasszikus lesz, mint a vasblokkos BMW-motor!
Igen, mert 3 hete busszal mentem a szerelőhöz az autóért. Adtam a sofőrnek 250-et, erre visszaadott egy százast, de nem adott jegyet. Szóval akkor 150! :D
Nagyon kíváncsi lennék rá, hogy 15 év után egy ilyet miért ad el az ember.
Az enyémet csak azért tartom, mert érzelmileg kötődök hozzá. Ezt leszámítva mennyire érdekel: tegnap picit szét volt szedve az a6, a boltból viszont kellett valami sürgősen. Felhívtam havert, hogy vigyen már el, mert az a6 nem mozgásképes éppen. Eljön értem, elindulunk, és megkérdezi: a bmw-vel mi van? Ja, baszd meg... az eszembe sem jutott :).
Hát ez a kompót tényleg egy sz@r, de már nem fűrészelem tovább.
Mai szösszenet, szétnéztem pár témában a hahu-n: Volt egy e46 huszi vonóhorgos, fészliftes touring, 2,2, olcsó, ellenben nem nézett ki szarul, felhívom, mondom na ez a belépő szint, ez a minimum sorhat motor. Gazdája így-úgy faxa, minden. Mondom megnézem már a JSZP-n.
Hát, úgy húszi, hogy N42b20 motor van benne. Volt már 10 gazdája, és egyre ritkább eladási periódussal..... Ezért volt a legolcsóbb "értelmes" -sorhat : XDDDDD
Ma elmentünk lakatos ismerőshöz. A kompót műszakija rövidesen lejár. A bal első stab felfogatás kirohadt, a másik se néz ki jól már. Az emelési pontok is elkezdtek szarom lenni. Hát, isnerettség, jó viszony ide, oda, nem annyira tetszik az árajánlat. Mindezt úgy, hogy ránézel, és tök vállalható a kinézet.
Úgyhogy a póló marad, emez megy. Majd valami értelmes sorhatoat veszek, erre nem költök.
Vonóhorgos benzin persze, min 2,5 liter, talán touring, megnézem, mennyi lesz rá.
Nyáron férjhez megy egyik gyerek, oda is kell, így megint nem tudok e91-et sztem, de majd meglátjuk.
Nagyon erősek, meg gyorsak, csak a tömegük... Nemrég néztem az M5 CS-s videóját, ott mondták, hogy 40 kg-val nehezebb az összkerekes M3-nál. Ez a hiperkönnyű változat, fogyókúra után is 1600 felett van.
Mivel az asszonynak volt egy fehér fordkája, rózsaszín pillangókkal telematricázva (így vettük) és abszolút megbízható volt a kocsi, sőt, kimondottan szerette a nejem, így a póló megbízhatóságát mindenképp fehér-rózsaszín matricákkal növeljük.
A teljesítmény fokozáshoz első körben Type-R matricát, majd, ha nem elég Mugen plakettet, és ha ez sem elég, ///M matrica is felkerül. Több matrica nem lesz. És ha le bírja gyorsulni már az 1,9-es compact is, akkor talán tovább kell gondolni a motorépítés fogalmát. Mivel 4 hengeres, és van feleslegben legalább 2 honda főtengely, vagy a 2 literes, de inkább a 2,3-ast be kell fűzni. A dugókat még nem választottam ki, talán majd bemegyek a borászati szaküzletbe Gyöngyösön, ott nagyon jó választék van.
Nem szabad itt most engedni a tuning-ösztönnek. Ez nem a szórakozásra, hanem a munkára való (szaladgálós, bevásárló, stb.) autó. ha tuningosítod, nem lesz olyan jó a napi használatra. Koncentrálj a Honda-csapásra, azt tanácsolom; nehogy úgy járj, mint a németek a háborúban.
A kompóton van egy matrica, egy figyelmeztető háromszögben egy pitbull. Igaz is, hétvégén tényleg került hozzánk egy pitbull
Ha valaki hallott róla, Bugacon felszámoltak egy borzasztó kutyatelepet, legoglalta a rendőrség a kutyákat, emez onnan származik, nagyon fél még, de nagyon jó lelkű, és nem bánt senkit, más kutyákat sem.
Van egy jó kiállású 6n2 pólónk. Tényleg nem szar a bódé, most már a motor sem :DDDD Igaz ezres csak, de milyen jó tuning alap. 3 ajtós, hátul igényesen sötétített. A szélvédő felső része DTM-et idéző íves sötétített fóliázott :DDDD
A minap szereltem fel az új hátsó dobot, amely sajnos gyári. Az előtt egy jó hétig az asszony kettétört hátsó kipufogóval járt, de olyan markáns hangja volt, hogy kora reggel örültek a szomszédok.
Amúgy nem is drága hozzá semmi. A hátsó dobot 10 ezerért vettem egy sráctól, sosem volt feltéve, eredeti gyári dob. Sajnos így csendes ismét.
Szóval lehetne bele tenni valami 2 literes TFSI, vagy egy húzott tádéi motort, valami 18-19-es felnit, pl krómosat, hogy odébb is bírjon állni, és kanyarodjon is, meg kemény legyen. Világos színű matricákat lehetne tenni bőven, a sötétkék színen jó mutat a fehér, esetleg rózsaszín matrica.
Arra jutottam belőle, hogy egyrészt biztosan nem úgy van, hogy a kétszer akkora áttétellel fele annyi idő alatt gyorsulunk X-re, másrészt nagyjából tök mindegy, milyen áttételünk van.
Azért ezzel most sok álmatlan éjszakát megspóroltunk! :DDD
Na ez tök jó! Ezen elmélkedhet M másfél, és aki akar.
Valahogy bejött a sejtésem a leghosszabb diffi csak 0-200 mph és 40-100 mph esetében volt a legjobb, viszont a korábban vázolt 0-100 és 0-160-nál jól látszik, hogy a 0-60 mph (0-100 közeli) egy hosszúkásabb áttétellel a legjobb, míg a 0-100 mph (0-160) a legrövidebb áttétellel volt a legjobb.
Így bebizonyosodott, ismét, hogy olyan elem a hajtáslácban sincs, amely minden körülményre a legideálisabb.
Pl, ha 0-100 (kmh)-ra gyorsulgatsz, egy hosszúkás diffi kell, ha tovább tolod a gyorsulást, akkor a legrövidebb kell. Menet közbeni elgyorsulásnál kisebb sebességről a rövidebb a jobb, nagyon sebességtartományban már a hosszúkás...
Hát, ezért van a jó tanács, minden felhasználási módra külön beállított autó való. :)
Amúgy tényleg csak azért lett felhozva, mert a felvetésére ebből egy egész jó példát tudtam felhozni, bmw-nél nem tudtam volna két ennyire hasonlót egybehozni, ilyen szemléletes célból. Hiszen pl e36-e34 nagyobb a súlykülönbség, de a váltó áttételek azonos motornál sztem ugyanazok. Itt meg hasonló a súly (amely változatot én hoztam fel) és a váltó (vég) áttétel ellenben különbözik.
Na itt lehet tévedés, most megnéztem. Accord (4g) 1237 kg, míg a prelude (4g) 1288 kg. Igaz a motorizáltásgra nem találtam hirtelen adatot, elképzelhető, hogy a 4WS, ami ugye nehezebb a négykerék kormányzás miatt. Szóval maradjunk annál, hogy kb egyforma tömeg, nagy különbség nem lehet. Az enyémben sincs ég légzsák sem. Igaz, van el ablak, el.tető, pár dolog.
Na ne ragozzuk tovább, kirúgnak minket a kedvenc fórumonkról :DDDD
Már a 163 lóerősben is láttam olyat, ami szinte széttépte az aszfaltot. Legjobban az tetszett, amikor a 3 literes szívót tették egy régi, könnyebb 944-es kaszniba. Dehát manapság már nem lehet ilyenekbe belebotlani.
Ez érdekes, mert az Accord nyilván a nehezebb és még az áttételezése is hosszabb, mégis egyforma gyorsulási érték van megadva. Igazából ezt lehetetlennek gondolom.
Aki már látott gyorsulási diagramokat, az tudja, hogy egyes fokozatban mindig sokkal nagyobb a g-erő (a gyorsulás) mint kettesben, tehát a nagyobb áttétellel minden autó jobban gyorsul, mint a kisebbel.
A nagyon modern, 8-9 fokozatú váltóval rendelkező autóknak is azért olyan jó a gyorsulási értékük, mert ilyen "kis" fokozatokkal vannak megáldva.
Itt a rövidebb áttétellel nem a 0-100 lesz a nyereség, hanem a menetdinamika, azaz valamilyen sebességről való elgyorsulás. Pl 80-120, vagy 120-160, stb.
Szerintem minden autónál a mentdinamikában van jelentősége a rövidebb áttételnek, ill mennyire passzol az áttétel az adott motorhoz.
Anno a 28i kupét próbáltam 3,45-tel, 3,15-tel és 2,93-mal is. A 3,45 nem tetszett, ott nagyon éreztem, hogy túl hamar jön a váltás, kényszerből, valahogy nem volt passzoló a motorerőhöz és a nyomatékhoz sztem. A 3,15-öt imádtam, de a 2,93 sem volt olyan rossz. Amúgy még a 23i is elég jól elboldogult a 2,93-as áttétellel. Úgyhogy M másfél, ne panaszkodj, a 3,15-ös diffis 28-asod sztem a legjobb formulával van ellátva. Márcsak egy műszaki vizsga kéne rá, ha jól gondolom :)))))
Van egy korosztályból a 2 literes accord és ugyanazon motoros prelude. Az accord végáttétele családi autósabb, azaz hosszabb. A prelude igencsak rövid. Súlyban nem sok a különbség. A prelude 0-100 9,2 s, míg az accord is 9,2 s.
No? ;) Gyári adatok, de valószínű, hogy valóságban sem megy jobban egyik a másiknál. Nagyobb sebességnél elképzelem, hogy a prelude jobban gyorsul, hisz kisebb a légellenállás, és a rövidebb áttételes hosszabb fokozatokban (4-és 5-ikre gondolok) a végáttétel kedvez a gyorsulásnak. (Erőkar)
Lényeges dolog , hogy milyen le a motorod .Lehet , hogy gyengébb ,de az áttétellel próbálod kompenzálni , bevállalod a váltás , hibázás lehetőségét , vagy erős és simán eltolja másodikban .
Van egy remek problémám! Gyíkhuszár is imádni fogja. :)
Szóval tegyük fel, hogy van egy autónk és azt szeretnénk, hogy javuljon a gyorsulása, de semmi máson nem változtatunk, csak a difi végáttételen; mondjuk 10%-kal lesz nagyobb, tehát ennyivel "rövidül", azaz ha eddig 100 km/h-t ment kettesben, most majd 90-et fog.
A kérdés az, hogy javulni fog-e a gyorsulásunk és ha igen, mennyivel?
Azt gondolnám, hogy annyival, amennyivel növeltük az áttételt, vagyis 10%-kal. Tekintsünk el az esetleges kerékkipörgéstől.
Tételezzük fel, hogy egy remek, pörgős motorunk van, amit 10 000 rpm-ig elforog, tehát itt fogunk sebességet váltani. Van két egyforma autónk, "A" és "B". "A"-ban a rövid (10%) difi van, "B"-ben a normál.
Ha elrajtolunk mindkettővel, akkor "A" egyesben előbb eléri a 10 000 rpm-t, azt gondolom, hogy 10%-kal. Ez esetben "B" még csak 9 000 rpm-nél tart. Ha ez a helyzet, akkor viszont a két autó sebessége pont egyforma, amiből az következik, hogy "A" mégsem gyorsult jobban, mint "B". Sőt, nemsokára még rosszabbul fog, hiszen sebességet kell vele váltanunk, miközben "B" még kicsit tovább mehet az 1. fokozatban, következésképp ez idő alatt lényegesen jobban fog gyorsulni és előnyre tesz szert. Ugyanez a tendencia folytatódik a többi fokozat esetén is és végül "B" könnyedén lenyomja "A"-t.
Ezek a 944-esek nagy kedvenceim voltak. Az S2 is négyhengeres, 3 literes motoros volt. Az viszont már valami 210 LE körül tudott.
Ilyenből azzal, vagy a turbóval lenne érdemes egyet beszerezni, de ezek már komolyabb vételár ellenében vehetők meg (már, ha akad eladó). :)
Ebből a 2,5-ösből volt valamivel erősebb is, 163 Le talán? Sztem az a második generációs, legalábbis motor terén, ez a '85-ös elég korai második generációsnak.
Ha valakit érdekel a fűnyíró projekt. Kivettem a blokkot. A hengerfej levéve. Az egész ok. Az alját még nem bontogattam, ahogy látom, az egyes és négyes hengerek dugótetői olajkokszosak. Ott lesz valami. A hengerfalak felülről teljsese szépek. Így majd csak az alja szétbontása után dől el,.mi is lesz a hogyishívják :)))
Ez volna a kérdés.., mielött kárt tennék magamban..
2 db elektromos ABLAKKAL szerelt 4 ajtós Sedan.., ZK3 - verzio központimodullal szerelve.
Javitás elött müködött.., valamit történhetett ,eközben mert most egyik ablak se múkódik elöl.
Jobboldali 4 Tüs ablakemelö kapcsoló Piros vezetékéről eltünt a +12 V--- aktuális biztositékok motortérben jók. Ha a kapcsolonál külön vezetékkel megvan táplálva a rendszer, akkor mindkét első ablak rendesen müködik!!! Hátsó ajtók mechanikusak!
Olvastan hőbiztositékról ,de nem sikerült megtalálni--- ez volna az egyik kulcskérdés : HOL TALÁLHATÓ?????
Másik kérdés--- mi történhetett??
Egyébbként az utas oldali motor 2Tüs.., A vezetöoldali, motor elektronikás., 2db Vastag es 4 Tüs vekony vezetékkel.., kb erre emlékszem.
A ZK3 modul., egy Feher 26 Tüs csatiban minden vezeték vékony kb 0.70mm., Egy Fekete csatiban, vastag 1.5mm - s vezetékekkel:Zármotor és tapvezetékek vannak benne.., gyanitom hogy nem ZKE vezéri az ablakemelőket.., de sosem tudni..
Megjósolom, hogy most fog leesni ezeknek meg a (többi szarnak) :) az ára. Ennyit egyszerre nem lehet eladni. Közben meg akik betáraztak, elkezdtek aggódni a világvége miatt és szabadulnának a romoktól. Igen, ez az "M"-ekre is vonatkozik :)
No, nézegetem a motorkát. A gyertyák őzbarnák! Levettem a szelepfedelet, még csak nem is olajsáros. Eddig egész makulátlannak néz ki a motor - persze valahol, valamiért véres a nyaka, és talán több (olaj)sebből is vérzik.
Mindeközben a motortér is teljesen porszáraz, sehol se folyik semmi. De valahol elmegy az a k@va sok olaj.... Kartergáz az van rendesen, sztem a dugattyúk-hengerfal, gyűrű kapcsolatnál lesz gebasz. Mivel a kipufogón kijövő gázban egyértelműen jelen van az olaj.
Lehet a kompresszió olyan alacsony már, hogy amiatt nem nagyon megy. Azt nem is mértem, mivel így is, úgy is szét lesz szedve.
Meg lesz fejtve.
Na bontom tovább, ma sztem biztosan leveszem a hengerfejet.
Egy "kis" --nagy segitség kellene. BmwE36. 1993.320i. Központizár nem müködik kulcsról egyik kulcshelyről sem.,,észrevételeink idáig sorrendiség nélkül:
1.Csomagtérzármotoror jó--ZárCilinder rész nem jó ,kulcsot nem lehet elforditani semmilyen irányban sem.Egyébbként csomagtérnél maradva fölmerül a kérdés : Gyárilag innét is tudni kellene vezérelni a központizárat??? Csomagtér Átvezető kábelnél probálkoztam plusszal és minusszal de egyikkel se müködött!
2.Vezetőajtóban szabadon elforog a kulcs a cilinderzárban., mem is lehet rendesen beledugni---igy nem is lehet Zárni-nyitni a vezető ajtót.
3.Utasoldalon a kulcs zár cilinderrésze mechanikusan jól müködik., vezetőajtót zárja-nyitja is mechanikusan , de központizárat egyáltalán nem müködteti.
4. ZentralVezérlő modult kiszereltük---pozitiv Nyitó-Záró jelellel vezérelhető a modul.,az utas ajtó Fekete/fehér és Zöld/Fehér mikrokapcsoló vezetékeiről.., de záráskor rögtön vissza is nyit.
Milyen javallataitok volnának? Szóba jöhetne akár egy utólagos táv.vez. beszerelése is, de ennek beszerelése esetén is megmaradna a visszanyitási hiba., tehát először azt kellene megszüntetni ,lehetőleg valami egyszerű módón.., pl csak egy utasoldali központizármüködtetéssel is megtudnánk békülni. Nagyon köszönöm hozzászólásitokat! üdv C.
Ma megvolt a kör, kb 600 km. Oda egész fasza volt, hazafelé nagy szívás...
Maxig feltöltve olajjal indultam. Hazafelé nagyon meleg volt, dugók, m0-án 3x is. A dugókban elment az alapjárat. Az Érdi emelkedőn alig bírt felmenni többször is azt éreztem, hogy max 3 henger megy Az elméleti diagnosztikám: mivel benyakalt 2 l olajat, (igazából többet is) és most is alig éri el a nívó az olajszintet az, hogy olyan mértékben jut az égésérbe az olaj, bármi miatt, hogy a gyertyák gyújtását akadályozza.
Hazaérve alig bírtam betolatni a helyére, többször leállt.
Holnap itthon vagyok, a hengerfejet leveszem, de lehet nem is, hanem lekötök mindent a motorról, azták kifelé... Szegénnyel egy métert sem szabad többet menni. Innen csak az új motorral.... Majd, ha kész lesz.
Az lesz. Amúgy pont gerincsérv miatt derékfájós vagyok, de az alacsony prelude nem zavar, nekem tök jó a sportülés. A kompótban is sportülés van, így ez a része 50-50%, viszont odafelé biztos nyitott tetőablak, vissza meg meglátjuk.
Kéne már egy komfortos e60, vagy e90 szériából valami ;) pont az ilyenekre.
Megszoktam, hogy mindig volt normális céges, magán célra is, most szigor van, sajnos.és GPS figyelés, így a maszek melók már nem mehetnek cégessel.
Várható volt, így tényleg újítanom kell belátható időn belül utazásra alkalmas gyors autó terén. Nemcsak a hobbi...