Nem értem miért kell a C->A átalakító, aztán onnan az A->akármi.
Az akármi alatt a kamera dugóját értem, ami biztosan nem usb-a, hanem mini vagy mikro. Nem kell a gyári madzagot használnod, csak táp megy át rajta, bármi jó helyette ami elég hosszú és stimmel a két vége.
Ha egyszer sikerül holttérfigyelő radart szereznem az O3-hoz, szerintem én sem veszem meg hozzá a tükröket (a holttérfigyelősök egyben sötétedősök is), majd esztétikusan eszkábálok valami csinos sárga LEDet :-)
Sziasztok! Kérnék egy kis segítséget. Octavia IV-hez szeretnék menetrögzítő kamerát venni. Mint tudjuk csak USB-C csatlakozók vannak, ezért az egyik üzletben rendes volt az eladó és kipróbálhattam, hogy USB-C -> USB-A átalakító, majd a kamera USB-A csatlakozója összekötve, azonban a kamera nem működött. Tudtok erre valami megoldást, vagy van-e esetleg olyan kamera, melynek eleve USB-C a csatlakozója?
És tizenötzrenként cseréld le az olajat és a szűrőket, ahgy telefonon is beszéltük!
Van egy kényelmes, gyors, takarékos kocsid bődületesen nagy, és jól pakolható csomagtérrel. Ezt semmilyen más kocsi nem tudja a kategórián belül! Igaz, nincs az a csomagtér, amit egy feleség ne tudna dugig pakolni/pakoltatni egy nyaralás előtt...:-)
Túl azon, hogy szerintem 2004-ben szerintem nem volt Octaviában automatikusan sötétedő külső tükör, ha lenne sem lenne elég.
Sosem mélyedtem bele a sötétedő külső tükörbe, de ami biztos: a sima fűthető tükörnek két csatlakozója van, egy plusz és egy mínusz, amelyek igazából tetszés szerint fel is cserélhetők és csak akkor és addig kapnak áramot, amíg a tükörfűtés be van kapcsolva. Az automatikus sötétedéshez ez nyilvánvalóan karcsú, hiszen folyamatosan áram alatt kell lennie (+2 láb), illetve a tükörnek kellene egy plusz jel is arra vonatkozóan, hogy milyen fényviszonyok vannak, hiszen neki nem az abszolút fény alapján kell sötétednie, hanem a relatív fényáramkülönbségre. Azt nem tudom, hogy ehhez van-e egy külön érzékelő a tükörházban vagy az autóban az automata világítás miatt amúgy is meglévő fényszenzor jellét kapja feldolgozva, de ez is megoldandó lenne.
De! PL: a fiam járt úgy a focusával,hogy madaras kút tankolás 10 000Km a szűrőbe és autó leállt, mondta nem tetsz a üzianyag.Szerelő szűrő tök gyuva (télen -10 c fok volt)
Én a gyári oil, szűrő csere periódust figyelembe véve minden autómnál 2/3 időben cseréltem!
A fényre sötétedéssel volt valami bibi, nem nagyon működött. De már nem emlékszem.
A lehajló tükör csak motoros ülésállítással együtt volt, ez pedig Elegance-ban is feláras extra volt. Tükörlaptól függetlenül működik.
A csomagtartó fenéklemezén, a kárpit alatt kellene lennie egy címkének alvázszámmal és egyéb infókkal, meg 5-6 sorban 3 karakteres kódokkal. Ezek PR kódok, ha szerencséd van, listázták ennek a lefelé hajló tükörnek a kódját is. A neten van sok vag pr kód dekódoló oldal. Oda beírod a kódokat és kiderül. De ez nem 100%.
Ami 100%:
Alvázszám alapján bármelyik VW szerviz tartozékosa meg tudja mondani, milyen felszereltséggel gyártották az autót.
Ha már itt vagy a "vonalban" mint O3 vs. VCDS guru: emlékszem halványan egy olyan beállítási lehetőségre, hogy AUTO klímaállásban ha a ventilátort feljebb tekerem akkor marad AUTO állásban, nem ugrik ki azonnal belőle mint a gyári beállításban, viszont égen-földön nem találom a leírást. Nincs meg neked véletlenül?
Ha már VCDS, csináltam az őszi váltóprogramozás után egy váltó alapbeállítást (0AM), de jó pár hónappal később sem voltam vele maradéktalanul megelégedve, ezért pár hete megcsináltam újra, ezúttal úgy és ott, ahol utána egy néptelen kis vidéki úton hajszálpontosan végig tudtam csinálni vele a teljes újratanítási procedúrát a leírás szerint. Ég és föld a két eredmény! Azért mondom csak, mert anno írtad és a leírás is írja, hogy ha nincs mód megcsinálni a teljes folyamatot, akkor az autó szépen megtanulgatja menet közben, nos ez az én példám szerint csak korlátozottan igaz.
Hibajelenség : hidegindításnál feldobja, hogy motor hömérséklet hiba -túl magas höfok - villog a visszajelzö folyamatosan. Ha a motor már jár 1-2 percet és valamennyit melegedett, ujraindításkor már nincs hibakód! Mind a kettö jeladó cserélve lett, de nem oldódott meg a probléma. Hibakód nincs.
Találkozott már valaki hasonló jelenséggel, vagy most merre tovább?
Sajnos nem feltétlenül vagy beljebb, ha odamész, hogy kiolvastattál ezt meg azt máshol, egyszerűen nem szeretik az ilyet. Mi majdnem haverok vagyunk a márkaszervizben, mégis mindig ferdén néznek, amikor úgy viszünk egy autót, hogy tudjuk is, mi a baja, nem csak a hibajelenséget mondjuk.
Majd az lesz a válasz, hogy a saját diagnosztikájukon kívül a többi téves meg történelmi kódokat olvasott ki, blabla.
Adott egy Skoda Octavia 2 1,9 PD TDI Elegance személygépkocsi.
Gyártási éve 2004
Sajnos az előző tulaj valószínűleg cserélte a jobb oldali tükröt. Ezért az nem sötétedik fényre. illetve nem működik (már ha gyárilag benne van) a parkolás segítés (lehajló tükörlap).
Az lenne a kérdésem hogy hogy tudnám megállapítani szerelés nélkül hogy gyárilag le kellene-e hajlania-e a tükörlapnak parkolásnál vagy sem. Illetve esetleg bontóba mi alapján tudnám beazonosítani hogy pontosan milyen tükör kell hozzá. Megsérült és most a biztosító fizetné a cserét. illetve egy részét, és akkor már a gyárilag hozzávalót venném meg.
A Weltautonál a garancia nem vonatkozik erre? Ha igen, akkor verni kell az asztalt, ha nem, akkor érdemes elgondolkozni a visszaadáson, kivéve ha valaki megállapítja, hogy banális a hiba.
Sziasztok, Skoda márkakereskedésben, Das Welt Autós, frissen vásárolt használt, 2018-as Skoda Octavia mk3 2.0 TDI DSG-vel va problémám. 83ezret futott elvileg, nagy szervíz volt rajta. Elvileg. Az általam ismert probléma, hogy második alkalommal gyullad ki a check engine sárgán 100-150km után.
Röviden:
Hétfőn még visszaadhatom(becserélés) az autót, de addig jó lenne ha valaki egy diagnosztikát le tudna rajta futtatni. Ismertek valakit, aki vagy Pécsen vagy Fehérváron tudna ilyet akár hétvégén csinálni?
Hosszabban:
Garanciában már 1 kört megjárt a márkaszervizben, ott nagyjából annyit csináltak vele, hogy kiütötték a hibát. Nem ez az egyetlen ok, amiért nincs bennük bizalmam. A javítási lapra a leírásnál csak annyi van, amit én is leírtam. Nem kéne hibakódot is feltüntetniük? Valami olyat magyarázott a szervizes, hogy valami szenzorral kapcsolatos dolog van (milyen érdekes, gondolom bármi probléma van, a kocsi szenzor által mért érték alapján nyavalyog), "regeneráltak" szoftveresen, meg hogy hosszabb állás esetén ilyen lehet... Nem tudom, meddig állt a kereskedésben. 1 hónapot biztos. Egyébként egyéb problémát nem veszek észre. Nincs leszabályozás.
A kérdéseken kívül bármi tapasztalat, észrevétel érdekel.
Azt pontosan nem tudom, júniusban volt kivéve az injektor, október elején tört el kb 100 km/h tempónál akkor füst amit el sem tudsz képzelni, azt hittük kigyulladt gyorsan kikaptuk a két gyereket. Tudom, hogy ha tűz van akkor nem nyitjuk ki a motorháztetőt de én mégis kinyitottam poroltóval a kezemben de tűz szerencsére nem volt. A műanyag burkolatot ledobta magáról de igen a cső megfogta. Nagyjából ennyi a történet..
Addig nem is használom az autót. Nálad hány kmnel repült? Mennyit állt ki? Vagy meg se lett kiszakitotta a motorhaztetőt?szerintem a gazolajcső megfogta ugye? Mesélj hogy volt.
Engedjetek meg egy két kérdést TSI motorral kapcsolatban (Octavia II FL, 1200 ccm, turbófeltöltős).
1) Mi a tapasztalat, milyen gyakran érdemes vezérlést cserélni? (Elvileg nem kell, gyakorlatilag meg...)
2) Cca 2-3 évvel ezelőtt hosszú utak utáni alapjáratnál egy idő után néha kigyulladt két hibajelzés a műszerfalon (keréknyomás + kicsúszásjelző, műszer semmijen hibajelet nem talált) ami hetek-hónapok alatt fokozódott, majd végül kiderült, hogy valahol (turbó?) olajrekadódás kerül a levegő útjába (azaz nem kap elég levegőt a motor). Egy alapos tisztítás hosszú időre megodotta a problémát, de most megint kezdődnek a jelek... Járt már így valaki? Mi lett a megoldás?
Ebből egyelőre az a biztos, hogy a fejegység nem érzékeli a jelet, azaz vagy a fejegység, vagy a kamera, vagy a kábel nem jó. Az árkategóriából kiindulva nyilván a kamera a legesélyesebb, de az ördög nem alszik, ha tudod dugj be a fejegységbe pl. egy digitális fényképezőgépet, hogy annak a képét mutatja-e.
Ha a kamerától nem jön a jel és a kábeleknek nincs oldható csatlakozása a kamera közelében, akkor a kamera cseréje pont ugyanakkora művelet sajnos mint egykor a beszerelése volt. Mivel a kábelt előre kell hozni, végig kell bontani valamelyik oldalon az autót.
Octavia 2 (facelift előtti) tolatókamera jelét nem érzékeli a fejegység *NINCS JEL. Sikerült beazonosítanom GT-0524 tipusa. Bonyolult kicserélni, bontani kell nagyon a kárpitot?
Nagyon köszi a gyors választ, asszem beigazolódik, hogy stresszben nem teljesítek jól és olyankor nincs mindig szerencsém mikor gondolkodok, de szeretek bízni. Ezen a facsavaros dolgon azért felnyikkantam egy csöppet. 😀😀😀 Aztán visszaemlékeztem az O2-mre, aminek szétjött a hátsó ablakmosó csatija, de mire erre rajöttem, addigra már kitartó munkával telenyomtam amit lehetett ablakmosóval, és akkor abba is hagytam a nyikkangatást. 😎
A szakadásos/zárlatos hibák csak iránymutatások, szinte mindig mérni kell. Belátható okok miatt nem lehet megmondani, hogy egy eltűnt terhelés vagy jel, jelenlét esetén az akármiig vezető másfél méteres madzag sérült, vagy a csatlakozó, esetleg az, amibe be van kötve ez a drót. Ha van egy elvárt tartományon kívüli jel, akkor lehet tudni, hogy az átjön a dróton, tehát az adott szenzor a beteg, de ha nincs semmi, akkor nem.
Pont ma csináltam egy Golfot (mk6), ahol rapszodikusan nem nyitott a csomagtartó zár. Volt szakadt/zárlat hibakód, a kimeneti tesztre nem válaszolt, de a mikrokapcsolók jele visszajött. Mivel ezeknél gyakran döglik a zár, ez lett az alapfeltevés. De ezért ránéztem rendelés előtt. A vésznyitás után az első dolog két, a letört kalaptartó-emelő madzagok kampói helyére, a műanyag kárpitba becsavart facsavar volt. Ez ugye a csgtartó ajtó két oszlopa, amiben a kábelkötegek és a mosó csöve jönnek. Oké...
A másik dolog meg a fél liternyi ablakmosó volt a kárpit leszedése után. Bent meg tökig rozsda minden patent, minden kontakt, minden, ami nem műanyag. Szóval nem lett annyira eccerű.
Sziasztok, van egy 2013-as 1.4 tsi O3-am. Elkezdett jönni az airbag error örökbecsű (kicsit mögénézve a Pedestrian protection crash sensor Passenger's side panaszkodott, hogy Open or short to plus illetve Signal implausible). Minden csatlakozót (amihez kb. szerelés nélkül hozzáfértem, ülés alatt illetve a motorhaztető kiemelő "patronnál" lévőket) széthúztam, pucoltam, de mindig visszajött. Elvittem (márka)szerelőhöz, ahol egyből cserélték a szenzort (állításuk szerint...), mivel tutira "kimérték", hogy tuti a szenzor a ludas. Most ott tartunk, hogy az új szenzorral is permanensen jön a hiba, így mondták, hogy vigyem vissza, hogy leszedjék a lökit és végignézzék a.kábeleket (ezért már nem fizetnék...) Mit gondoltok, jól érzem, hogy feleslegesen cserélték valszeg a szenzort( ki lehet ezt csak diagnosztikával 'mérni' egyaltalán?), vagy egyébként tényleg mennyi az esélye, hogy egyszerre hibas a szenzor meg a hozza vezető kábel/csatlakozás is? Ti hogy jártatok volna el (ok, tudom, pl. ne vigyem márkaszervízbe, de megzavart, hogy nem drágább gyári cuccal, mint egy nem márkaszervíz... 😀)
Nekem az jött le, hogy a szerviz megállapította a hibát, kiszerelte a hibás alkatrészt, és elküldte a egy specialistához, hogy ott újítsák fel.
Visszakapták felújítva, beszerelték, tök jó... helyett rossz.
Rájöttek, hogy a specialista hibázott, és megoldották. Hogy ki, az most mindegy, lényeg, hogy jó lett. Persze, bosszúság - mindenkinek! - hogy nem elsőre, vagyis nem ment zökkenő nélkül a dolog. Van ilyen, aki dolgozik, az hibázhat is. Elismerték, megoldották, most már jó.
Ez benne van, bárkivekl, bármikor, bármelyik specialistánál megesehet. A lényeg, hogy kezeljék, helyrehozzák.
Akkor kerülném őket, ha elkezdték volna tologatni a felelősséget, és hárítani a plusz munka költségeit.
Vagy akkor van baj a szervizzel - és a nekik dolgozókkal - ha minden tizedik ügyfélnél gond van. Ha csak százból - ezerből egy, akkor szerintem meg nincs.
Ez nem műhely egy kis békési magán szervíz, ettől függetlenül nem velük volt baj ők az elejétől kezdve azt mondták nem lett jó az injektor felújítása. De igazából az injektorosra sem tudok rosszat mondani végig segítőkész volt. Ennek az ügynek ez volt az útja..
Igen úgy tűnik minden jó. direkt oda vittem este a szerelőhöz így ma az új injektorokkal hidegen indult, nem remegett, nem füstölt és jó volt a korrekciós érték, azért még megvárom a holnap reggelt de úgy tűnik jó lett. Végre.. és persze nekem nem ez a fontos, de legalább mondhatjuk az injektorosnak, hogy igazunk volt.
Én anno cégesnek barnát konfiguráltam bézs belsővel, sokat vaciláltam a két kéken, de végül úgy voltam vele, hogy ügyfelekhez járok, elegánsabb a barna.
A világoskék hirtelen jött, még megvolt a cégesem és még azt sem vetettem el, hogy az lesz a befutó miután leadom, de ez a kék így egyben annyira jó volt, hogy amikor megláttam a hónom alá kaptam az asszonyt és másnap leszerződtem rá. A tolótető lett volna az "i"-re a pont, de szerintem azóta is autót keresnék ha az is feltétel lett volna.
akkor már értitek, miért volt MUSZÁJ a világos belső az arteonhoz is :) (és csak úgy mellékesen: tegnap ledobattam róla az egyenezüst tükörborításokat is, tökéletesen passzentosak voltak az aliexpressről rendelt egyenként 15 dolláros feketék is)
Én kék-bézs combimnál is elsőre "megvett" a hirdetés anno. ....aztán a hosszú csevegés a tulajjal. Érezhető volt hogy nála sem csak használati tárgy volt az autó.
Szinte telcsin megbeszéltük hogy viszem a jószágot.
...Az előd Seat is szép regényt kapott s az első vevő átnézve, el is vitte. (Minden dokumentálva volt, alkatrészcserék, tankolások stb....s a kék combit is ilyen infókkal kaptam).
Foszlást konkrétan még nem láttam, de mikrokapcsoló-hibáról többről hallottam, lehet van a kettő között összefüggés.
Van egy bontottam, ha esetleg érdekel majd, tettem bele kamerásat. Évjárat fontos, ha jól tudom a 2016-os modellévtől (2015 nyara) szélesebb a kaszniba csúszó rész, bele lehet tenni a korábbi autóba a későbbit is, de reszelni kell a nyíláson (kamerabeépítés miatt sokan megcsinálják, de sima csere miatt talán nincs értelme). Az enyém 2016-os.
Kombi Octavia 3 -nál a hátsó csomagtartó nyitó gombon a gumi felület a szélén elkezdett foszlani, elszakadt. gondolom így már nem vízálló. lehet ezt javítani, cserélni ? másoknál is előfordult?
Hát az picit gáz. :) Francért áll neki, ha ennyit nem tud. Mostanában úgy bírnak mindenféle szakemberek rácsodálkozni alapvető dolgokra vagy elbaxni ilyeneket, hogy az ember azt hiszi hogy vmi Örkény darabban van.
az újabb konstrukcióknál az a szopatás, hogy a szilentekeket ki lehet ugyan szedni külön is, de annyira sok munkával, hogy vagy a munkadíj lesz a horror, vagy a lengőkarral már összerakott szilent alkatrészára. a skodában is kicseréltettem őket egyszer (még garanciában...), de pár tízezer kilométer után kezdődött elölről minden. volkswagen, das auto, az :) mindegy, számítottam erre, valakit amúgy nem is zavarnak ezek a hangok, engem sajnos igen
Az optikai elemek stílusosan lettek összeválogatva, onnan nézve biztosan nem volt tucat-Octavia.
Ezek a szilentek a halálom, anno az új O1-emen is elkezdtek nyöszörögni 30-40 ezer km után, én akkor kicseréltettem és soha többet nem nyöszörgött, azaz meg lehet tudják csinálni normálisan is.
de talán a splitter, a hűtőrács meg néhány további külső fekete elem azért szintén különlegessé tették, vagyis inkább gondoskodtak róla, hogy kilógjon a tucat octaviák közül. egy fiatal pár vitte el amúgy, nekik elsősorban pont a külső tetszett meg, élőben meg nyilván nem okozott csalódást :)
amúgy köszi, szerintem nagyon fontos autóhirdetésnél a jó szöveg, de ugyanígy a képek is. tiszta autó legyen lefotózva, ne a ház udvarában/parkolóban/utcán, ezekre mindig érdemes figyelni
amúgy spoiler: az arteonban is vw-es szilentek vannak, lehet majd ezeket is fújkálni :D
Ügyes volt a hirdetésed. Szép volt az autó, nekem a kék/bézs kombó amúgy is a gyengém (bár én a fekete alufelnit nem értem ehhez a színvilághoz (sem :)), de az extralistában csak a kormányfűtés volt nagy szám, a többi nagyjából egy átlagos vagy picivel afeletti tucat Elegance/Style.
(pontosabban jó lenne rájönni, hogyan lehetne az arteonban is megoldani, hogy a kormány- és ülésfűtés együtt kapcsoljon, ez a menüpont itt hiányzik. a skodában benne volt, kicsit bugosan, mert a pipa fixen be volt téve, kivenni nem lehetett, de legalább ott volt. az arteonból talán azért hiányzik ez a lehetőség, mert gyárilag külön gombbal lehet kapcsolni a kormányfűtést a váltókonzolon (enélkül az érintőképernyőn kell bökni a kormányfűtés ikonjára). a menüben csak a kormányfűtés intenzitását lehet állítani, talán elszüttyögök majd a fórumokban azzal, hogy erre az összekapcsolásra is meglegyen a megoldás)
igazából már nem kell kombi. addig, amíg a gyerekek kicsik voltak és babakocsitól a babakádig mindent kellett hurcibálni, baromi jó volt. de most már a kicsi is hatéves, az elmúlt pár évben maximum lapra szerelt ikea bútor volt a csomagtartóban, ami nagyobb méretűnek mondható. az meg az arteonba is kényelmesen befér, ahogy decemberben az ikeás fenyőfa is be fog :)
remélem, azért jó dolga lesz az octaviának, projektautónak sem volt utolsó. az arteonba már belerakattam a fűthető kormányt (az pont nem volt benne), de más dolgom itt már nincs
Nekem az a tapaszatlatom, hogy nem az ördögtől való a részecskeszűrős rendszer.
Jó olaj és szűrő, megfelelő vezetési stílus, jó szerelők, gyári alkatrészek, hosszú életet biztosítanak a CR dízeleknek- a PD-vel sokkal több volt a baj.
+ 500e futott CR dízeles haszonjármúvek vannak a cégnél, vagy kettőnél kipufi hőmérséklet szenzor- diff. nyomásszenzor volt cserélve, de se injektort se a részecskeszűrőt nem kellett cserélni.
A non plusz ultra az én 4 éves V6-os CRTDI SCR-es Touragem, aminél 250e km -nél, egyszer se gyúlt ki egy lámpa a műszerfalon, ami motorhibára utalna (csak a front-lane assyst és a fékbetét jelző).
Van egy 8 éves O3-as Scoutunk, 2 literes CR, annak a vízpumpáját kellett kicserélni.
Annyi biztos, hogy a dízelek nem rövidtávű városi utakra valók.
Ezen szerintem le lett állítva a nyomáskülönbség mérése még az elején. Kizárt hogy ott ragadjon tíz környékén ilyen sokáig, ha közben volt terhelés és fordulat. És a többi adat változása alapján volt. Alapvetően én nem látok ezen semmi gázt, csak a kalkulált korom tűnik a mért értékhez képest magasnak (de bőven a normálison belül) és a regen nyilván emiatt indult el. Szerintem ezt nem nullázták, bent maradt egy korábbi érték és erről indulva tovább számolt. Gyorsan végzett is, a -817mg/km elég magas érték. Nem ártana ilyenkor a terhelés közbeni nyomáseltérésnek legalább a nagyságrendjét látni, bár gondolom jó, mert a mért korom és hamu is alacsony.
Nem igazán tudom összerakni fejben a nyomáskülönbség kezdő-végső értéket a kezdő-végső koromtartalommal. Ez menet közben készült, pályán? Nem alapjáraton?
Vagyok mivel már felirtam:D De tudod mi van? Most volt tisztítva és 30km után már regenerált nézd meg az óra percet hogy mennyivel később. Ez miért lehet? Új porlasztókkal. És autópályán mentem 130 al.
Nem győzlek én meg semmiről. Azt csinálsz, amit akarsz. Kezdetnek érdemes lenne akár magyarul megtanulni (írni) mondjuk egy általános iskolás szintjén. Utána biztosan könnyebb lesz tribológiáról is eszmét cserélni.
1981 óta vagyok Skodás. 120L, Formann, Felicia Combi, Octavia 1.8/20V, Octavia 1,9/110LE TDI, jelenleg Fabia 1,2HTP, és Octavia III. 1,2TSI. Csak az 1,9TDI-vel mentem fél millió km-t, csak ragad az emberre valami a koszon kívül. :-)
Az alap szakképzettségem az repülőgép-műszerész, csak nem álltam meg a tanulással van még pár. A modellvasút az a hobbiból lett professzió, de valamiből élni is kell.
A mai motorolajok azért nem egy egyszerű, homogén folyadékok, hanem keverékek. Adalékolva is vannak, mindenféle dolgokkal, biztos van itt olyan, aki ebben jobban benne van.
Ha mondjuk ma beletöltesz 4 liter olajat egy motorba, akkor az egy év múlva valószínűleg már nem lesz abban az állapotban, mintha a gyári kannában töltötte volna ezt az időt. Ugyanis csak beindul párszor az a motor, és megy egy-két- sok száz/ezer km-t. Itt meg most turbós motorokról beszélünk az meg extrém hőterhelés is az olajnak.
A 30.000-res csereperiódusnak is van egy megkötése, az meg 2 év, ha nem rugalmas.
Még nincs kész a motorfelújítása az Octaviánnak, de láttam megbontva. Az első hat évet harmincezres cserékkel húzta, utána nálam már tizenötezresre álltunk át, de elkéstünk. Sokkal később következett volna be a baj, ha az elejétől így cserélnek benne olajat. Csak a flottakezelőnek nem érdeke, hogy megduplázza a szervizköltséget, ha meg eladta a verdát, már nem az ő baja lesz. Pláne nem úgy, hogy 132.000-rel vettem, és a krach 245.000-nél ütött be, szűk két évre rá.
Érdekes, az enyém is úgy hívta a céges 2.0 TDI-t, hogy "a lomha". Pedig az ráadásul automata volt, azaz nem tudtad elrontani benzineshez szokott lábbal sem, nyomtál egy kickdownt és ő intézett mindent, én speciel nagyon szerettem a dinamikáját. Nem volt jobb mint az 1.4 TSI, de teljesen ugyanaz a liga.
A(15 000Km az OK) De az 1 év??? Ne bacd+egy évet állanak sőt többet is becsomizva az oilok betöltés előtt!
Ha nem csoszog az autóval akkor azért kitolhatja akár 2,(hakét év alatt teszi + a 15 000Km évre is az oil cserét!( de én csak laikus ,reálisan gondolkodó vok) lehet,hogy nincsen igazam!:)?
A gondolataim ha egy folyadék áll akkor is veszít a tulajdonságaiból,ez TUTI! De, ha egy folyadékot nem használnak(oilt) fel a csomin található intervallumban akkor KUKA! ez is OK de ha Az OIL 2023.0505.ben palackozva szaviidő 2026 05.05. akkor mi a szitú:):)?
Igen, amikor vetted akkor brutál drága volt a TSI, leginkább azért, mert nem volt belőle eladó. Azóta a Leaseplan a piacra öntött egy igen nagy méretű, tűrhetően felszerelt 1.4 TSI flottát, ez érezhetően közelebb hozta a két technológia árait.
Most a wordpress egy nepszeru keretrendszer, ha erdekel erdemes megnezni. Igen, a karakterkodolast kell atallitani (nem a fontkeszlet amit irtam, csak nem tudtam mar szerkeszteni) allandoan szivok vele bizonyos helyeken. Annyira utalom, hogy mar inkabb nem is hasznalok ekezeteket (ha tehetem). Nekem nagyon meghatarozo volt ez az oldal amikor anno autot kerestem...
Valami karakter kódolást kellett volna átállítani.
Nem is találtam meg azt a keretrendszert, amire érdemes lenne a tartalmat áttenni. Az lenne a lényeg, hogy ne kelljen HTML kódolni minden oldalt, bejegyzést. Akkor még mókás volt mikor elkezdtem, de már nincs kedvem hozzá, csak eltelt 15 év, változik az ember.
Mióta elváltam, időm lenne molyolni a gép előtt, de inkább nem vagyok otthon mert nem bírom.
Igen baj van a fontkeszlettel. De a lenyeg, hogy az informacio es a weboldalak forrasa is elerheto, es innet mar visszaallithato a korabbai tartalom. A kerdes az, hogy van-e hajlandosag (ido, kedv) erre. Igeny biztos van ra... :-)
"Szomorúan konstatáltam, hogy megszűnt a www.octinfo.com oldal :("
Azt hittem, azt már nem nézegeti senki...
Alapos frissítés kellett volna neki, ezért nem indítottam újra a megszűnés után.
A megszűnés egy banális véletlen műve.
Tavaly nyáron telefont cseréltem volna de az új készüléknek olyan gondjai voltak amelyek a feature, nem hiba kategóriába tartoznak. Így végül eladtam. Amíg idáig eljutottam, számtalan adatmásolás és költözés történt a régi és az új készülék között, oda-vissza.
Aztán mikor végre megszabadultam az új telótól, a régi készülékre vissza költöztem de elfelejtettem beállítani az octinfo postafiókját.
A tárhely szolgáltató viszont oda küldözgette a leveleket arról, hogy meg kellene újítani a domaint, ami mostanában már nem is évente, csak 2 évente volt esedékes.
Nem lett megújítve, mert karácsony körül mindenre gondolok, csak a domain megújításra nem.
Januárban kaptam észbe, addigra már ugrott a tárhelyem is.
Át kellett volna kódolni az egészet valami modern formátumba. O3 adatokkal feltölteni (ebben terveztem (M)Ákos kolléga segítségét kérni).
Azt hiszem, én sem panaszkodhatok, amikor most élem meg az első problémákat olyan üzenetekkel szembesülve, hogy cseréljem ki a bal első fényszóró izzót és cseréljek elemet a kulcsban. :D 116e km, 5 év, ebből 56e km és 2 éve nálam.
Na igen a hosszútávú utak jobbak minden autónak nem tud úgy lerakodni semmi. Ma megvolt a részecske szűrő tisztítás szerencsére ennyi elég volt fehér volt a szűrő kilépő oldala. Megjöttek a porlasztók is. Ugye milyen jól néz ki?
Egy első generációs dízel Mazda 6-ből 1.4 TSI Octavia III FL-be átülve örömmel nyugtázom ezeket a hsz-eket látva, hogy ilyennel már nem kell többet szívnom. Mondjuk azt illik hozzátennem, hogy a kb. nulla olajfogyasztás mellett azért jó kormos lett a kipufogó végén próbatörlésre használt papírzsebkendő. Feltehetőleg ezek sem hegyi levegőt pöfögnek ki...
Alig kormos ugye? Ez mutat 102g hamut. Holnap viszem sk Győrbe mosatni és ha kell felujitjak felvágjak a hasát. Képzeljétek a szerelőtől nem vitte el a futár mert nem volt dobozban. Hol van ekkora doboz? Így inkább elviszem én kapják be.
Részecskeszűrő tisztítás után, 345 km után kezdett el regenerálni a VAG DPF-en követtem a folyamatot pontosan 100 %-nál kezdte el, de 22 %-nál és 5,38 koromtömegnél fejezte be, ez így normális?
Úgy, hogy én ugye már kifizettem a felújítás árát, kvázi így két lépcsőben veszem meg az újat de mivel ezt még az injektoros is garanciális javításnak veszi így tényleg jól áll a dologhoz.
Egyébként kicsit hülyék, legalább a bal egyet adhatnák külön, pl. a teljes szett árának feléért.
Mert melyik fog először tönkremenni...
Így szerintem sokan inkább nem vesznek újat. Az előző céges kocsikban is mindig szétment a jobb sarkamnál, de még nem saját pénzből se vettem inkább új szettet.
Csak tipp, O1-nél a bal hátsó keréknél nyomott szét egy vízcsatlakozót anno egyszer amikor belefagyott a csőbe a nyári (téli volt a tartályban, de nem kergettem ki a csőből a nyárit).
Most voltam 30 ezres szervizen, 21 hónapos a kocsi. Eddig semmilyen frissités nem került rá, és nem is akarok, mert az enyém egészen élhető (lekopogom). Azon kívül, hogy lassú az infotainment az elején, meg néha rájön és lebobálja a Waze-t, más bajom igazából nincs vele.
Tudja valaki, hogy hol tudnék egy darab gumiszőnyeget (vezetőoldali Octávia II) vásárolni. Mindenüt csak készletben árulják. Vásároljon a gyártónál hirdeti magát, elmentem, de nem sikerült meggyőzni, hogy nekem csak egy darabra lenne szükségem.
Itt a lényeg. Miért nem lehet ezeket menüből ki/bekapcsolni? Miért kell vcds-el bütykörészni? Akarja az akusztikai hibajelzést? Nem. Kell, a francnak, max rakjon ki egy piktogramot, aztán legyen ennyi. Miért nem lehet menüből bekapcsolni, hogy hátul is legyen világítás DRL-nél? Ez fontosabb a hópehely bimbamnál. Check list kell, mint repülőnek felszálláskor, mit kell minden indításnál alapból ignorálni, hogy ne legyen állandó zenebona, belepofázás, belenyúlás. Bocsi, csak vezetni szeretnék, nem agyfészt kapni ezektől a semmitérő, mükődésképtelen szaroktól :P Léteznek még ilyen emberek az 5G korszakban is, bármilyen hihetetlen.
Dízelbotránynál ment a hepaj. Csodálom még nincs tömeges pereskedés, hogy a beépített csilli-villi vezetéstámogató-rendszerekkel nem kis probléma van, és kb semmit nem is tudnak vele kezdeni évek óta, ami a legnagyobb baj. Ezt dobta a gép, tessék jóképet vágni hozzá. (Gyönyörködjön a műszerfalba állított tablet, nyalókás index, hangulatvilágítás kombóban, attól megnyuxik) Pár hónapos autónál ez manapság már teljesen elfogadott. Jó az irány.
Sziasztok,nekem egy 3as octaviám van ferde hátú és érdeklődnék hogy a hátsó ablakmosó folyadék nem nagyon akar megjelenni,esetleg valami ötlet?a tartály tele van az ablaktörlő lapát működik.köszi ha valaki tud segíteni
szánalmas vicc, amit ezekkel a modellekkel művel a volkswagen. és hát szemmel láthatóan nem egyedi eset, egy frissítést nem tudnak elvégezni hibátlanul. az ismerősömnek amúgy nem volt gondja a kocsijával a kötelező frissítés előtt, ha véletlenül van olyan autó, ami magától nem szar, na azt is el tudják cseszni
nem tudom, mennyire vigasztal, valószínűleg semennyire. egy ismerősömnek seat leonja van, visszahívásos szoftverfrissítésre vitte be szervizbe. öt hete nincs autója, nem is látszik már, mikor lesz
Azért nem értem, hogy egyáltalán, hogyan lehet kötelező (és kötelezően kifizetendő) extra bármi, amit az országban ilyen-olyan okok miatt ajánlatos kikapcsolni? És ha kikapcsoltad, miért küld mégis hibaüzenetet?
A bimbammok közül a legidegesítőbb az ablakmosó elfogyása egy délelőtt során 72 alkalommal. Az anyjuk pikeservit, hogy erre nem tettek bele egy rohadt sort a programba, hogy egy ablakmosós bimbamm után a gyújtás elvételéig nincs értelme újabbnak.
A hópihe megjelenésének és eltűnésének hőmérséklete átírható, a sajátomon ezt nem piszkáltam.
Viszont a gyújtáson (járó motorral) kinyitott ajtó miatti sikítást kikapcsoltam. Utálok ablakot húzgálni, mert enyhén maszatosból csíkos lesz. Inkább ajtót nyitok a parkolóházban is.
Hasonló okokból nem kenődtem el túlságosan, hogy új O4 helyett, csak alig használt 03FL lett a befutó. Teljesen mentes mindenféle vezetéstámogató-baromságtól. Nekem már az is fáj, ha 4 foknál el kezd bimbammolni, nyitva marad az ajtó, már nem látszik semmi más a maxi-doton, stb. Minden generációval egyre inkább a legbalfaszabbaknak épülnek az autók, olyanoknak akiknek jogosítványt sem szabadna kapniuk. "De milyen jó dolog is az" Hogyne, persze, egy multimédia-rendszert nem tudnak összerakni, hogy ne fagyjon, akadjon, induljon újra random módon nap, mint nap :P
Egy 2020-as használt O4 tele van kikapcsolhatatlanul bimbammoló, hibaüzeneteket küldő, tévesen működő asszisztens rendszerekkel, engem ez tart vissza bármilyen O3 FL utáni autó vásárlásától.
Eszméletlen árak vannak. Habár most van egy Superb Combi, a III. generációs, az, ha jól emlékszem 5,6M-ra van árazva itt Pestlőrincen a kereskedésben. 1,6-os dízel DSG-vel.
Szóval, nálam is marad a felújítás, hiába drága, még nem annyira, mint egy hasonló állapotú másikat venni. Ahogy nézelődök egyébként, nagyjából minden márkánál ez a helyzet. Legfeljebb másik drága valami megy tönkre benne...
Ha valamitől óva intenék mindenkit, azok az "egy kattintós" kódolások, pl. ilyennel.
Több módszer van rá, a mostani autóm egyiket sem támogatja. Viszont az a verzió, ahol a motorvezérlő kódolását kell megváltoztatni, az legalább tempomat hibát okoz.....
Én legalább vissza tudtam csinálni a VCDS-el, mert mentettem az eredeti állapotot. Bár a hibakódok törlése még így is trükkös volt, mert több vezérlőt teleszórt, és nem volt mindegy a sorrend.
A Briskoda fórum is tele van ilyen sztorikkal, hogy a kattintós appal nem sikerült valami, azt' visszacsinálni meg nem lehet. Legrosszabb esetben lehet menni a márkaszervizbe, aztán sok pénzért visszakódoltatni az autót gyári állapotba.
Igazából akkor leszek majd biztos a dologban ha az újjal nem produkálja a hibát. Amikor még a felújítást választottam akkor nem voltam biztos benne, hogy sokáig nálam lesz de azóta nézelődtem. Én ezt 5 évesen vettem, most 5 éves octavia 200 000 km alatt 4-5-6 millió és tulajdonképpen az is zsákbamacska így még egy pár évig marad ez. Nekem tökéletes, 290 ezer van benne nincs miért kidobni most ilyen sok pénzt az ablakon, mert nekem 4-5 millió sok :) Nekem semmi gondom nem volt vele, ahol hibáztam az a nem megfelelő szerelő kiválasztása és az ő hanyagsága miatt tört el az injektor tartó csavar ha ez nem törik el akkor lehet, hogy most nem itt tartanék.
Sajnos a részletekbe nem láttam bele, de azt mondta, hogy a motorvezérlőbe kell beleírni, mert onnan kapja a váltási jelet.
Ami állítva lett:
- másodikat 14-16 km/óra körül kapcsol, lefelé is visszamegy első fokozatba, amikor beér másodikban a kritikus tartományba (<1200 1/min)
- az összes fokozatban feljebb lett téve a váltási pont, azaz 1400 alá nem vált be, ill. 1400 alá nem engedi, hanem visszavált
- ez alól az 50 körüli ide-oda váltogatás ellen kivétel az 5. fokozat, mert ott lassulva 1300 körülig engedi fokozatban maradni.
Ami a cél: páros kuplung ne nyíródjon folyamatosan, amikor 5-14 km/óra között megyünk (elsősorban szar földút, dugó és parkolóház), ill. a jót semmivel nem tevő alacsony fordulatok is száműzve legyenek a rendszerből.
Az 1-2 váltás szokatlan ilyen magasan, nem mondom, hogy a gyári kettesben csúsztatós megoldás nem simább, de bízom benne, hogy a rendszer méregfoga ki van húzva ezzel.
Kicsit off de hátha tud valaki segíteni, Vgate ICar2 eszközzel nálam Octavian szépen működik a Vag DPF alkalmazás. XC60-as Volvon próbáltam, a torque működik de a VAG Dpf nem, esetleg van másik alkalmazás ami ahhoz az autóhoz jó lehet?
DS Performance Kapuvár. Nemrég írattam az enyémet, nekem száraz van és utáltam, hogy 5-13 km/óra között másodikban tüzeli el a kuplungot most normálisan használja. Meg persze ha már ott voltam, akkor 1400 körülre írattam a minimális fordulatot, a hajtáslánc semelyik elemének nincs szüksége 1200-as fordulaton haladásra.
Nekem most vannak bemérésen a porlasztóim. Az egyiknél el volt égve a tűzkarika és kicsit kifújt. Ilyenkor elég cserélni a tűzkarikat vagy mást is kell csinálni tudja valaki?
Köszönöm mindenkinek a segítséget, meg lett csinálva vissza lesz állítva, a VCDS szerint tiszta a DPF, most ugye ez az érték 0 elvileg a következő regenerálásnál aktualizálja majd magát.
Igaz nem Octavia hanem Superb de elfér talán itt is.A másik fórum kicsit csendes.
Szóval.Az alany egy 2014 Superb 2.0cr 170le dsg.A váltót szeretném megíratni.Semmi tuning,csak annyi hogy a fordulatszám magasabb(kisebb fokozatban) legyen városi közlekedésnél.Halálra idegesít hogy 1150 körül pörög.Úgy íratni hogy kb 1400 körül váltson vissza.Valaki már csináltatott ilyet?Tudnátok ajánlani megbízható helyet?
Válaszokat előre is köszönöm.Szép napot mindenkinek
Alacsony fordulaton dadog (1000-1500 közt), néha a Checkengine is villog. Ha odalépek, akkor megódul rendesen. Alapjárat stabil, remegésmentes. Mi lehet első körben? GYertya? Trafó? Injektort kizárnám, mert akkor gyorsításkor is csinálná, de csak szintentartáskor rángat egy kicsit.
Kokszosodást is kizárnám, mert egyik napról a másikra jött elő. Sajnos nem tudok kiolvasni hibát, de szerintem a klasszikus "égéskimaradás" lenne csak, amit így is tudok..
Gyertyák 25ezret mentek.
A 13. kerületben hibaolvasást tudna valaki csinálni nekem (nem a PoHura, meg ilyen nagy szervizekre gondolok...)? (persze nem "ingyér" szeretném..
Esetleg a vízpumpáért, tömegével ismerek olyan 1.4 TSI-ket (a magamét is beleértve), amelyiknél 100-130 ezer km között ki kellett cserélni. Nem tudom, hogy az 1.5-öt érinti-e a kérdés.
Nem okoskodásból, de azért kell profi helyre vinni ezzel az autót, hogy ott mindent normálisan megcsináljanak.
Sok a kókány. Mi sem az első google találatra vittük a kocsikat.
Pár éve 100 ezer Ft volt, de kaptunk előtte-utána nyomásmérési jegyzőkönyvet, meg le volt resetelve rendesen.
A kocsinak is más hangja lett utána, szerintem még a nem vájtfülű kollégák is hallották.
A nyomásszenzor resetre én is gondoltam, azt olvastam a Briskodán, hogy önmagában a (pl. szétégett) szenzor cseréjekor is kell.
Ja, ahol csinálták, oda elkerült egy kolléganő autója is, mert az ő szerelője a kormos lökhárítóval odaküldte jobb ötlet híján. Volt bennük annyi becsület, hogy utólag megmondták, hogy alig volt valami a szűrőben, de a munkát azért elvégezték és kiszámlázták.
Szerintem: Keress valakit VCDS-el, azzal nullázzatok le mindent, az app képernyőképe alapján ez nyilván nem történt meg, vagy nem jól. Az adaptáció a mért korom kivételével mindent alapállapotba rak, minden más számított és/vagy tanult érték, beleértve a nyomáskülönbség szenzor alap eltolási adatait is, ami szerintem most hibás. Az olajplakk mennyisége (térfogat és tömeg) számított érték ugyan, de ha a tanult értékek nullázva voltak (IDE000467 asszem), de az első regenerálás előtt vagy utána visszamászik valami magasabbra, netán 100% fölé, akkor a szűrő nem lett kitakarítva vagy nem lehet kitakarítani, vagy úgy resetelték hogy tele volt korommal. Ha kaptál a takarító cégtől egy előtte-utána nyomáskülönbség érték mérési lapot, abból ki lehet indulni. De az autóét is kiolvashatod hogy mit mond egy regenerálás után közvetlenül. A tiédnél a viszonylag alacsony mért koromérték melletti magas olajhamu és a mért és számított korom közti nagy eltérés utalhatnak arra, hogy sem ezek, sem az olajkövület mennyisége nem valósak.
O2-ben tuti huzalos van (az enyémben anno javítottam is kétszer), az O3-at passzolom. Ha karbonpaplanos is, érzetre nincs különbség :-) De a karbonosnak sem lesz baja egy kárpittisztítástól szerintem.
Tegnap hívtam a szerelőt azt mondta ő visszaállította, ma reggel elmentem hozzá Texa programja van. Azon a programon csak egy ehhez hasonló érték volt: Korom egyenlő a hamu tömeggel. Ez az érték 1,58 gramm. Ez ugyanaz az érték lenne mint a VAG DPF alkalmazáson az olajhamu maradék? Minden más érték egyezett a Texa és a telefonos alkalmazáson.
Ma a lányom bicaját kellett eljuttatnom a vonatig az Octaviával (O2FL kombi). A bringa ötvenvalamennyi centis vázon két 28", két bazi nagy kosár és csak az első levehető a telók miatt, egy holland aluvázas behemót. Minden másfélszer akkora rajta, mint amit megszoktam. Már tök jól megvolt fejben hogy mit veszek le és mit fordítok el, de szakadt az eső és megpróbáltuk, hátha. Nem hittem benne, de elég sok "Ez Bazi Nagy Úgysem Fér Be" dolgot pakoltam már be egyben, szóval... És igen. Úgy beröppent az ülések előrehajtása után, hogy még tudtam mögé pakolni pár sört is. Elég régóta megvan, de franc se gondolta volna.
O2-re biztos meg van már a szabásmintája, szerintem mindent megold, de ott kell hagyni nála az autót. Elküldöm mailbe az elérhetőségét, a profilodon megadott cím még él? De közbe már át is küldtem nem dobta vissza.
"a kefés Prevent tisztítóhabbal nekimenve egy ideig kinézett valahogy, de előjött utána a nedves folt körvonala."
Kb. 3 éves koráig 1-2 alkalomra a bézs O2 kárpitra is elegendő volt a prevent hab, de aztán már úgy száradt meg, hogy a habbal tisztított terület határa mindig látszott és egy óriási foltot képzett.
Itt bent a cégnél próbáltam több autón is, egyikkel sem működik és a Torque sem tud csatlakozni az eszközhöz. Megjött a másik amit itt a csoportban linkeltetek, délután átveszem hátha azzal jó lesz.
Igen, végül így csináltam. Linkeltem a képet mintha azt jelentené, hogy ez az eszköz DPF adatok olvasására nem alkalmas, de előtte a csatlakozás sikerült.
Vágd le róla a burkolatot, aztán fűzz át rajta egy vékony zsinórt vagy gyorskötözőt hogy ki is tudd húzni. Lehet hogy most a tápot megkapja, de a többi láb nem ér be.
Ha veszel magadnak egy új kocsit, adok egy marosvásárhelyi címet, a srác egy nagyon élelmes örmény, a MAD képviselője volt vagy 20 évig, de összerágtak a port.
Csinált egy műhelyt: kiszereli a székeket, beszkenneli őket 3D-ben, ezt átalakítják szabásmintára, CNC kivégja, 2 varrónő összevarja és két srác felszereli. Összesn 6-on vannak.
Olyan üléshuzatot készített nekem a V6-ra (4800 eurót sehogy se fét a fejembe egy műbőr gyári huzatért), hogy szebb mind a gyári, alkantara és ledher- lock kombó.
Elfelejted a kárpít tisztitást, van egy szer, a sráctól kaptam, az mindent kiszed. Utána vizes ronggyal áthúzom.
4 és fél évesen 250e van a V6-ba, ha visszatekerném 100 alá, senki se venné észre (és azt is elintézem, hogy az egész szerviz történetét újra írják).
Nagyon eltaláltam ezt az autót, még soha nem gyúlt ki semmi a műszerfalan, a megszokott lane-front-stb. kívül.
Két hátsó lámpát cseréltem ki és két hangfalat, plusz egy alsó diót (de nem vagyok biztos, hogy kellett- a szerviz is meg kell éljen), plusz a szokásos kopó-fogyó, de még az abroncsok is 80e km felett mennek, mert nagyok, fékek: a hatsó olyan 80e km, a első 130e. Fékezi a kanyarba a hátsókat, nincs sportdiffije.
A kocsinak , kb. 100e km után állt össze a technikája...
STK1 a lelkemre kötötte, hogy 200e -ben adjam el, de nem tudom, hogy mit vegyek helyett, hacsak nem pont ilyet. De nem vagyok biztos, hogy kifogok egy jó darabot. Már kétszer cseréltem a valóba-osztóházba-diffibe olajat, preventív meggondolásból, néztek rám a szakszervízbe, mind a lőtt medvére, de elhozták a cuccokat és kicserélték (ez mikor fog már venni végre egy új kocsit).
Igen ez az. Bedugtam amennyire csak tudtam, jobban nem megy. Mivel nem világít így gondolom, hogy valami nem jó. De így akkor a másik sem lesz jó? Pár oldallal ezelőtt linkelte valaki.
Dettó, egyszer kicsit összekentem kicsit valamivel az ülést, és a kefés Prevent tisztítóhabbal nekimenve egy ideig kinézett valahogy, de előjött utána a nedves folt körvonala.
Mosóban csináltattam, feltételeztem, a profi módszer volt, amikor kiszívják belőle a koszos lét.
Ülés fűtés esetén elvileg tiltott a nedves tisztítás, abban nem volt.
---
Ami kimaradt: 5,5 évesen is "új" szaga volt az autónak. Engem valami pékségre emlékeztetett. Nem cigiztem benne, és nem használtam illatosítót. A mostani kakibarna alcantara belsősnek egyébként tök más szaga van, nekem kicsit bántja is az orromat, olyan vegyszeres-ragasztós-csípős valami.
---
A futásteljesítmény egyébként több helyen/modulban benne van a kocsiban. Nem mondom, hogy ha hoznának egy tekertet, akkor VCDS-el tuti meg tudnám mondani, de még az is lehet, hogy igen. Esetleg egy hibakód 342 ezernél, aztán a műszerfal 171-et mutat, ez lenne a legegyszerűbb. 😀
Használtautót, főleg prémiumot úgy érdemes venni, hogy megfelelő mennyiségű pénz maradjon a kötelező rendbetételekre vásárlás után.
Prémium autónál ez akár másfél millió is lehet.
A jóbarátom tavaly vett egy kívülről-belülről patika állapotú, nagyon felextrázott 2015-ös 525xd-t. Mondtam neki látatlanban, legalább 1 milliós kezdő pluszköltséggel számoljon, úgy tett. Lazán megvette az autót kerek 6 millióért. Igazoltan kb 190ezer kilométer volt benne. Indulásból teljes átvizsgáltatás, majd vezérműlánc, folyadékcserék, stb. és az általad említett szívósori lerakódások miatt szívósor-csere, fékek, miegymás, hopp 1.2 millió. Aki csinálta, hiperkorrekt volt, ilyent sem láttam még, mindent (a szerelést, alkatrészcseréket,...) videón dokumentált, és pendrive-on megkapta a teljes anyagot. A kicserélt alkatrészeket egyesével becsomagolva, felcímkézve, csomagtartóba berakva. Végül 7.2 millióért lett egy olyan patika autója, hogy a nyálam csorog, ahányszor ránézek és beleülök. Jóbarát nem nyögött, fizette, mert előre számolt az ilyen nagyságrendű indulóköltséggel. Az EGR-cserét visszahívási akcióban csinálták meg neki pár hónap elteltével, csak várnia kellett rá.
Prémiumot csak úgy, ha lazán ki tudja az ember fizetni a javítási és karbantartási számlákat.
Meg lesz javítva, remélem a héten készen is lesz. Nem engedem el, túl jó kocsi egyébként. Meg nem is tudnék most mit venni helyette, egészen észbontó árak vannak egy ilyen méretű autó esetében.
Sajnos nálam nem nagyon voltak előjelek, pl. hogy két csere között egyszer-kétszer-háromszor rá kellett volna tölteni.
Egyszer csak jelzett, hogy töltsek utána, aztán meg a krach... Még jó, hogy nem út közben valahol, hanem, otthon, reggel induláskor. Közel van a szervíz, odáig még elbicegett.
Nem fotóztam a megbontott motort, de egyértelmű, hogy a nagyon hosszú olajcsere nem egészséges az 1,2TSI-nek, az fix. És szerintem az 1,4-nek sem...
Az előző O3-at ~270 km-rel 5,5 éves korában raktam le, csak én használtam, az is ritkaság számba ment, hogy utas legyen benne. Tipikus területi képviselős autó.
Bézs szövet, világos belső.
A kocsiból úgy szálltam ki, hogy a belseje alapján 50 ezerre is nyugodtan vissza lehetett volna tekerni az óráját.
Csak annyit csináltam, hogy nem ültem be koszos ruhában, meg b.sztam össze a belsejét rakományokkal.
Kopás gyakorlatilag sehol. Gyűrűm sincs, a kormányon se látszott semmi, esetleg nagyon minimális fényesedés a (mű)bőrön.
Gondolkodom, hogy a belseje alapján miből lehetett volna esetleg következtetni a sok km-re. Ja igen, a gumiszőnyeg majdnem át volt lukadva már a gázpedál alatt. Azt nem nagy ügy kicserélni.
Nekem volt rajta dekor küszöbvédő, úgyhogy a küszöb se volt összerugdosva. De a nemesacél védőn is alig volt karc. :)
A pedálokra meg én szereltem fémes "sport" burkolatot, úgyhogy az eredetik (minimális kopással) vissza is kerültek. De ezt megint nem nagy ügy cserélni...
2-3 vagy három alkalommal volt kigőzölve a bézs szövet, de még az ülést se ültem ki a 90 kilómmal.
Ennyi.
Félelmetes, hogy mennyire nem öregednek ezek az autó belsők.
Az eleje persze tele volt kavicsfelverődéssel a sok pálya miatt, azon meg segített volna egy kis festék és/vagy új lökhárító, ha valaki tekergetni akarta volna. Ja, a 2 ködlámpa is meg volt szórva rendesen kaviccsal, de a fényszórók már nem annyira. Polír...
Sajnálom, hogy te is így jártál. Ahoogy olvasom az OIII 1.2 TSI sajnos ilyen. Az enyém motorját 140e km-nél kellett felújítani. Előtte folyamatosan növekvő ütemben fogyasztotta az olajat. A felújítás óta mentem vele 100e km-t, de egyszer sem kellett rátölteni.
Az 1.4 TSI sokkal strapabíróbnak tűnik 30.000-es olajcserékkel is.
Az O1-et BCA motorral 5 evesen abbol a kereskedesbol vettem ahol ujonnan vette az elozo tulaj. Ugyanaz a szerelo javitototta a garazsaban mint aki egyike volt a szalonos csapatnak. Azzal kezdte, hogy rogton atalltunk a rugalmasrol eves/fix 15ezres olajcserere. Mar akkor is az volt a nezet hogy hagyjuk a rugalmas intervallumot, pedig az a motor nem egy buvos kocka.
"Már csak a nagy számok törvénye alapján is a flottás autók között egészen kiváló, keveset futott autók is vannak,..."
Vannak, ez enyém is ilyen volt. 132.000km-rel vettem, 6 évesen, levizsgáztatva frissen. Egy baja van ennek a kocsinak, nem én voltam az első gazdája. Ugyanis a flottakezelőknél nem költenek a feltétlenül szükségesnél egy forinttal sem többet a karbantartásra. Vezetik a szervizkönyvet, ahogy az enyémnél is, de sajnos a Skoda elkövetett egy hibát, mégpedig azt, hogy 30.000km/2év olajcsere szervizt írt elő a kocsira. Ez egy 1,2TSI motornál baklövés. Hiába volt meg minden előírt szervize - ezek között volt olyan, ahol a 2 év járt le nem a harmincezer km - a motorban 245.000km-nél előjött a baj. Különösebb előjelek nélkül elkezdte fogyasztani az olajat, aztán egyszer nagy duzzogva, füstölve elsántikáltunk a közeli szervizbe, azóta is ott van. Lassan készen lesz, komplett motorfelújítás gyakorlatilag. Láttam megbontva a motort, megmutatták, mielőtt gépműhelybe ment. A kocsi nem volt kergetve, gyötörve, az első gazdája sem lakta le, rúgta szét, és én sem. Végig Shell Helix motorolajat kapott, nálam átálltunk Castrol Edge LL-re, és 15.000km-s csereperiódusra.
Nem ez az első Skoda (na jó, VAG) motor, amit megbontva láttam 1981 óta, és bár nem vagyok autószerelő, de azért a nyilvánvaló dolgok látszanak, még számomra is.
Bocsánat, de nekem mondhat bárki bármit! Turbós motoroknál, legyenek azok bármekkorák is, a 30.000km-s olajcsere szervíz baromság. Egy bizonyos szempontból persze nem az, egy flottakezelőnél felére esik a kötelező szervizköltség, a rizikós idő bekövetkezése előtt meg úgyis eladják a kocsit, onnan nem az ő gondjuk.
Magánszemélynél, pláne úgy, hogy zsebből megy a kocsi fentartása, nem cégautó, nincs elszámolva a költsége, nem amortizálódik a könyvelésben, már nem! Ebben az esetben - ahogy nálam is - öngól. És hiába cseréled, ahogy én is 15.000km-ként, az első hat év olyan nyomokat hagy, amit egy használt autó megvásárlásakor nem lát senki. Hacsak nem bontják meg a motort a kerekedőnél. És ebbe melyik eladó megy bele?
Csak egy példa volt ez is, hogy ilyenek is vannak.
Én például kb. 10 éven keresztül évi 100-120000km-t mentem itthon, 99%-ban országutakon (Bora, Superb-ek, Octavia).
A lényeg a mondandómban az volt, hogy az a tuti biztos amit te, vagy valami közeli ismerős vett át újonnan a szalonban. A többi nem; németeknél sem, szervízkönyv ellenére sem.
Egy jó haver vett egy 1 és és 2 hónapos X3-ast, nagyon drágán, cégről cégre, 2 literes dízelt. 210e km volt benne és vissza volt tekerve, kb. 320e-ről. A kocsit 2 órát néztük és kimentünk próbaútra is, a belérnek volt egy szép autószalonja Marosvásárhelyen, csak prémiumokkal foglalkozott- ezt a belgáktól vette, árverésen és biztos, hogy nem ő nyúlt hozzá.
Az autó olyan volt, mintha a tegnap hozták ki a gyárból, sehol egy kopás, egy karc, a motortér patyolat tiszta, ülések -kormány, pedálok, minden. .
Festékvastagság merő sem jelzett. Kiderült, hogy hamisítva volt a fedélzeti komputerben a szervízkönyv.
Olyan koksz lerakodás volt a szívócsonkba, hogy ki kellett cserélni, automata váltó problémák, EGR, minden játszott. A belér rendes volt, a javítások háromnegyedét kifizette.
Számoltuk, hogy 2 vagy 3 sofőr váltotta egymást, ha ennyit bírtak menni vele. Pedig az X3-as nem nagy autó, charter járatra nem lehet használni.
Az egy brutális szélsőérték, ez minden munkanapra 820 kilométer futást jelent az adott járműnél, de ha minden áldott nap ment (nyilván nem ment, már csak a kötelező szervizek miatt sem), az is 570 kilométer naponta _átlagban_. Statisztikát nem kerestem róla, de ilyen futás Európában több tízezer autónként lehet talán egy, ezen belül egy-egy járműkategóriában az arány nyilván magasabb is lehet, de az Octavia szerintem érzésre nem az a kategória.
A flottás autónál ha az kifutja a szerződéses időt (jellemzően 4-6 év), akkor a flottakezelő eladja az autók >95%-át, esetleg néhányat megtart rövid ideig csere-/tartalékautónak, amíket folyamatosan pörget. Már csak a nagy számok törvénye alapján is a flottás autók között egészen kiváló, keveset futott autók is vannak, sok helyen egyrészt km-garanciával, másrészt egy év teljeskörű garanciával.
Az persze lehet, hogy nem ezek a használtpiac legolcsóbb ajánlatai, aki azokat keresi, az nagy eséllyel fut bele hulló késekbe.
Nem a konkrét autódra kiélezve mondom, csak amnyit mondok, hogy az a biztos amit te (vagy közeli) hozza ki a szalonból.. A többi nem az, max. reménykedhetsz, de semmi több.
De tok jól lehet követni hogy mikor hány km volt benne szóval igaz lehet ennél az autónál. Látszik több mindenen hogy ennyi a km. A kopasokbol. Figyelj megnéztem előtte kb 20 ilyen autót tudok mihez viszonyítani. A több kmesek máshogy néztek ki.
Annyit látok még az alkatrészek között, hogy van konvex és aszférikus. Nem tudom, melyiket kell venni, mert leesett az üveg, fogalmam nincs. De a gyári volt még, 2008-as 1.6-os benzines Octavia 2 elsőkerekes kombi.
Én eddig csak márkaszervizböl (Weltauto garis), vagy magánszemély mo-i, lehetőleg egytulajost átvizsgálva.
....
Ha környezetemben kintröl jött autot vett nézett vki, azt mondtam, fiatalon behozott legyen, mert akkor még talán kevesebbet tekert rajta a határon a "mágneses vihar". 2..3 éves akkor pl 140 ról 70 ezerre.
Nekünk multkor Leonba kellett tükörlap. Bárdinál vettünk hirtelen. Viszonylag egyszerűen cserélhető volt. Alvázszám évjárat szerint kértük volt egy kis katyvasz.....
.....levitte egy autóstárs a parkolóban. Földön volt összezuzva a tükör.
Sziasztok! Két kérdésem lenne. Az egyik az, hogy Octavia II-ben ferde a kormány. Volt nyáron egy hosszú kormányzár kálvária, aztán volt később egy futóműjavítás, de ez mostanában tűnt fel, illetve pár hónapja. Jó fél éve van, de nem tulajdonítottam neki jelentősséget. Nem húz félre egyáltalán az autó, mégis ilyen a kormány. Milyen jellegű hiba lehet, és hová vigyem?
A másik pedig az, hogy most délután az autópályán lerepült a jobb visszapillantó üvege. Ezzel mit lehet kezdeni, mit kell hozzá cserélni, és hová érdemes vinni?
Magyar szervizben lekerdeztem a szerviz dolgokat. Szamitogepbol kiszedték hogy mikor milyen javítás van beirva. Aszerint jó a km. Akkor az kamu szerinted?
8 év alatt egy ilyen autóba a németeknél volt 2 tulaj. Legalább 300e km futottak vele, az jól pakkolható kocsi, elég tágas is, nem veszik meg, csak ha van mire használni. Az első tulaj rendesen karbantartotta, a második nem biztos. A németeknél tisztán tartják az autóikat és nem lakják le a belsejét.
Aztán még 4 év alatt kapott legaláb 120e -ret. Az a kérdés, hogy milyen karbantartást kapott a kocsi ebbe a 4 évbe.
A diff. nyomásszezor ad hibakódot, ki kell cserélni, a rsz-ős dízeleimben többszőr cseréltek. Az méri a nyomást a rsz előtt és után, utasítva a rendszert, hogy indítsa el a regenerálást.
Ennyi a km tuti latszik minden javítás a szervizkonyvben. Azzal nem tudnak trükközni főleg nem a németeknél. Onnan hoztak be 4 éve kb. Rövid utakat mentek vele úgy érzem. Itt 2. Autó volt. Mosás lesz.
Nézd a jó oldalát, a légzsákok működését a VW-csoport a gyártás után 15 évig garantálja, utána javasolja a cserét, így most a tulaj a 15+-os autójába kap ingyen.
Octavia 2 FL (macskaszemű)-ben a távolsági fényszóróknak mindkét oldalon azonos magasságba kell világítaniuk, vagy a bal oldali lejjebb, a jobb oldali feljebb?
Nem gondoltam, hogy 2017-ben még ugyan olyan veszélyes légzsákokat gyártott a takata (a kisbetű szándékos).
Azt sem gondoltam volna, hogy pl. 2004-es Audiba is került belőle és erre a VW csak most jött rá... Esetleg túl drága a csere költsége és próbálják elhúzni?
Közben meg kollégám 2005-ös Honda Jazz-ében már évekkel ezelőtt kicserélték ingyen és az autó már 1 éve el is adta. A VW-nél meg most esik le, hogy 19 éve szereltek autóba ilyet. Micsoda szenilitás...
Igen és semmi hibakód és jól is gyorsul. Hogy lehet ez? Mondjuk azzal az alzas kiolvasóval néztem. De ahogy írtam tegnap volt az a motor razkodas regeneralas után. Aztán csattogas és nagy füst. Tudod telepisalta gázolajjal a hengert.Most az olajban is gázolaj lehet ugyhogy szervizben áll. Ki lesznek mérve a porlasztó csúcsok. Részecske szűrőt is tisztittani akarom. Vagy ha törött akkor felújítás.
Nem tudom mennyibe kerül, azt hiszem talán 75 ezer forint darabja. Nekem nem kellett fizetni annyit mert ugye a szerelő hanyag munkája miatt lőtt ki az injektor. De persze nem ettől koptak el. Gondolom ez attól is függ kinél csináltatod. Az részecskeszűrő tisztítás 35 000 volt, plusz munkadíj az nem tudom mennyi holnap megyek érte. EGR is nagyon koszos volt az is ki lett takarítva meg a szivòtorok, így nem tudom mennyi lesz.
Mennyiért újították fel a.porlasztókat? Lehet nekem is az jön. Részecske szűrő tisztítás mennyi volt? Nekem 1.6 crtdi 75kw CAYC motorkód. Igaz nem Octavia de ugyanaz a motor totál.
Az 1 kalapszar először én is azt töltöttem le aztán a fizetőset. Ma nekem is remegett alapjáraton regeneralas végén. Utána csattogos lett a motor mintha főtengely csapágyas lenne és 6almas fehér szürke füst mögöttem . Gyorsan megálltam motor leallit. Elvontattuk szerelohoz. Kiderült hogy a porlasztótol van telepisalta gázolajjal a hengert. Következő beinditasnal már jól járt. Azt mondják be kell méretni a porlasztókat. Nekem úgy néz ki sok hamu is van a reszecskeszuroben. 200kmenkent regenerál. Küldök képet. Ezzel a fizetossel tök jól látod amikor regenerál.
Megrendeltem, letöltöttem a Vag Dpf lite alkalmazást ez is jó vagy a fizetős a használthatóbb? Ezzel csak a részecskeszűrő adatait lehet nézni vagy mást is?
Nekem az ezerforintos áttetsző kékkel x éve tökéletesen megy a VAG DPF. Viszont nem fért be a burkolata miatt (O2FL), úgyhogy le kellett vágnom a felső részét (és később beönteni műgyantába) :D .
A cégnél van egy O3 meg egy Superb 3, mindegyikben nyikorog, mindkét kolléga azt mondta, hogy legközelebb nem rendelnek. Nem hallottam, hogy milyen. Az is lehet, hogy könnyen orvosolható, passz.
Sziasztok, 2018-as, MK3-as kombikat nézegetek és tetszik, hogy van panoráma napfénytetős is. Nem tudom, hogy van-e különbség RS és sima változatok között, egyelőre simákat nézek. Akinek ilyen van(panoráma tető), mik a tapasztalatai? Megbízhatóak?
Neten, amiket találok azok Kodiak, meg Yetis panaszok. Gondolom, nem variálják túl és kb. ugyanaz kerül, minden modellbe...
Ennyire mélyen engem nem avattak be, számszerűen én nem láttam az adatokat. 290 van benne autópályát egy évben egyszer lát tehát simán lehet, hogy tényleg tele van. A szerelők a régi injektor lefogató csavart tették vissza ami 100 as tempónál eltört és kilőtt az injektor. Ott esetleg lehet, hogy más is sérült tehát lehet, hogy mégsem injektor baj van de egyelőre csak tapogatóznak. Autóúton relatív sokat megyek 120 tempomattal, ugyan nem pálya de szerintem ez is sokkal jobb neki mint a városi közlekedés.
Egyébként nagy injektor korrekciós értékek elvileg motor probléma miatt is lehetnek (pl. egyik henger gyenge), azaz nem feltétlenül injektor hiba. Legalábbis azt írja a net.
Hát, hideg motornál sose néztem, de feltételezem, hogy akkor se kéne nagy eltérésnek lennie. Mennyi egyébként? Ha a "tanítás" nem megy, az lehet valami hiba miatt, persze az is kérdés, hogy mivel/hogyan/jól próbálják-e.
A DPF hamu mennyi? 80 gramm lenne a plafon. Volt a céges 2.0 TDI-k közül több is határérték közelében, de nem volt semmilyen tünet.
Nem vagyok szakértő, de az a nagyon gyakori regenerálás valószínűleg még ovijáratos autónál se normális.
Az autóban lévő elvileg gyári injektorok lettek felújítva, a szerelő szerint azok tökéletesen működnek de azt mondta, hogy a részecskeszűrő nagyon el van tömődve. Nem az emelt alapjárattól remeg, mert amikor 4 fok alatt van a hőfok akkor is emeli az alapjáratot és akkor nem remeg. Amikor az autót beindítjuk, akkor a remegéssel párhuzamosan a korrekciós érték is magas ahogy melegszik az értékek javulnak 40 fokos víznél lesz jó. Amikor elkezd regenerálni akkor magas a remegés a vége felé már simább a motor járása. Sajnos én nem nagyon vágok a VCDS-hez. Ami nekem még gyanús, felújítás után nem tudja megcsinálni a tanítást, a minimál érték beállítást nem csinálja meg ennek szerintem oka van.
Állítólag +/-2 között jó, de jó lenne, ha alacsonyabb lenne az eltérés. A fickó is mondja, hogy 2 körül már egyenetlenül járt.
Néztem kb. 100 ezret futott 2014-es, egészséges 2.0 TDI-t, ott 1-en belül volt.
Lehet csinálni adaptációt is, a végén mondja, hogy hogyan.
A DPF szerintem nem okoz ilyet, annak a HAMU telítettségét is lehet diaggal ellenőrizni, mielőtt (feleslegesen) mosásra menne.
Nem magától az emelt alapjárattól jön elő a remegés regeneráció közben? Bár, ha jól tudom, akkor plusz üzemanyagot is befecskendez olyankor, mégis köze lehet hozzá.
Használattól függ, hogy mennyi időnként tisztítja a DPF-et, sok autópályával láttam 5-600 km-t is.
Még mindig küzdünk a problémával, hogy injektor felújítás után első indítás után pár percig illetve regenerálás közben remeg az autó. Most a következő lépés a részecskeszűrő tisztítása, 290 ezer km van az autóban és kb 80-100 km megtétele után regenerál. 1.6 CRTDI akinek van ilyen autója megírná, hogy neki milyen időközönként regenerál? Amikor elkezdi a regenerálást akkor nagy mértékben remeg ahogy tisztul úgy kezdi elhagyni a remegést ezért bízom benne egy kicsit, hogy tisztítás után megszűnik a hiba.
Sziasztok! Octavia mk1 combi elektromos probléma se központi zár se elektromos ablakok nem működnek kábel törés nincs. Vcds-el nem lehet a komfort modulba belépni. Már ablakemelő vezérlőt cseréltem. Valami ötlet ami hiba lehet még?
Az, de a legtöbb tekerőművész is tudja, sajnos. Ettől még opció kiolvasni vétel előtt, mert macerásabb átírni mint a kijelzettet. És itt esetenként marad nyoma annak, hogy belenyúltak.
Meg hát ugy érzékelem hogy nagyon függ évszaktól is. Hidegben pl sokkal kevesebbet is megy el 2 regi között. Volt hogy alig érte el a 200..250 kmt....s akkor a hamutartalom is kicsit jobban növexik.
De én többnyire országuton használom, igy ugye a tempo és terhelés is teljesen más mint pályán
A fizetősbe, már így működött Nekem mindig ahogy rácsatlakozom az autóra, s állandóan folyamatosan menetteljesitménytől használattol függően élő adatot.
Nekünk kb. 0,25 g / 1000 km jött ki, az enyémmel együtt 3 db O3 2.0 TDI-t nézegettünk.
Területi képviselős, sokat pályázós autók voltak. Érdekes módon az egyik kollégám nem annyira taposta, de szinte ugyanazt hozta ki a matek. Neki max. 1 liter olaj kellett bele 30 ezrenként, az enyémbe alapból 2, néha majdnem 3 is.
Az egyik DPF mosás után 70 ezer km-rel nézve ugyanolyan sebességgel kezdett telni megint.
A hibakódoknak van egy számlálója (counter), a csatolt képemen látod is. Ha annyiszor jó volt utána (amikor ellenőrizte), akkor kitörli a hibát a ..csába.
Ezért élmény pl. az O3 DSG előválasztó kar mikrokapcsoló hiba: felvillan egy hibaüzenet a műszerfalon, aztán mire odaér az ember a szervizbe, addigra üres a hibatároló. Kollégát is netről lopott fényképpel küldtem a szervizbe, úgy meg is csinálták neki.
Kipróbáltam 6500nal tilt le. Előtte nem töröltem a hibát. Kihuzattam párszor és most nem írja a hibát. Ki érti ezt? Pedig az előzőnek benne kéne még lenni.
Nincs összehasonlítási alapom, de azt gondolom, hogy ha nem volt előtte az autó terhelve és nincs baja, akkor ez sokat mutat.
Az olajhőfokot szoktam néha nézni a középső kijelzőn, az azért ad némi támpontot a motor hőmérsékletéről. Főleg télen érdekes, hogy mikortól lehet nyomni neki...:)
"ahol a víz/olaj nélkül kínoznak motorokat revlimiten és mennyit kibírnak még úgy is."
Nekem ezt nem kell bemutatni, 20 éve hazahoztam óvatosban a Mester utcai ÖMV kútról Zuglóba egy 1,3-as Triumph-ot víz és töltés nélkül, mert a Lágymányosin elfosta magát a vízpumpa és beállt, megfogta az ékszíjat is. Le kellett vennem az egyik szíjtárcsát és a szíjat (az egyik kutas adott villáskulcsot).
Azért ha autópályán, vagy az Alpokban hegymenetben felforr a vized, azt a motor nem köszöni meg. Volt erre több utalás itt a topikon is.
Az átlag user miatt ilyen, hogy ne "pánikoljon" a mókus. Optimális (közeli) tartományban van a hűtővíz, no para. Egyébként ha 110 fok fölé megy sincs még semmi egetverő baj, jelezni fog a technika az tuti és menti a menthetőt. Opelnél pl sok esetben hőfokjelző sincs, ott mi van? :P
Esetleg, ha kétségeid lennének, nézz + olyan videókat, ahol a víz/olaj nélkül kínoznak motorokat revlimiten és mennyit kibírnak még úgy is.
Sajnos "normális", a konszern úgy gondolta, hogy a usernek nem kell tudnia a hűtővíz hőingásáról, 70 és 110 fok között 90-et mutat. Ennek mellékhatása, hogy mire megmutatja, hogy felforrt a vized, megfőzted a motort.
Gratula, igen szemrevaló darab kívül-belül és azért ezzel a motorral már arrébb lehet vele állni. Szerencsére nem kombi, így nem fog el a sárga irigység :D
Nézegettem anno a Passatokat én is amikor az O3-at vettük, inkább simát mert az Arteon kombi akkor még nagyon új volt. Viszont egyrészt a feleségem nem akart még egy ekkora autót a Volvo mellé (majd helyette), másrészt én meg nem akartam dízelt, benzinesből meg nulla közeli a kínálat, csak GTE-ből vannak rendesek, az viszont árban nem volt partiban azzal amennyit akkor autóra szándékoztam költeni. Pedig ahogy elnézem az autóipar ívét, lehet a Passat/Arteon GTE az utolsó autó amire még úgy valamennyire vágyom, a full villanyt mint egyetlen megoldás tök felesleges szemfényvesztő baromságnak tartom minden szempontból.
Sztem is próbáld ki amit (M)ákos mond. Üzemmelegen nem padlózva nyugodtan kihuzatni tiltásig. Ha szépen veszi a fordulatot, (nem úgy mint az enyém) akkor lehet hogy ez kipipálva.
8000kmt mentem a felújítás óta. 2000kmig max 3000 utána max 4000 fordszám így csináltam. Lehet most én is eladom hogy vettem mást de azért vigyázok rá. Ha nem fizetik meg megmarad. Oct 1 1.6 benzin BFQ. Nem találtam jó videót eddig hogy tutira hol lehet a jeladó de gondoltam én is a lehuzas visszadugasra.
Szerintem egy bejáratós (mennyi km?) motornak se lesz semmi baja, ha egy rövid időre elpörög a pirosig. Csak legyen meleg. Arra gondoltam, hogy a teljes fordulatszám-tartományt jó lenne kipróbálni.
Közben beugrott, hogy a mostani O3-ban alig volt km, amikor egy álmos reggeles M0-s tempomatos poroszkálásnál ki.aszta a csökkentett motorteljesítmény üzenetet meg a hibalámpát. A 190 lóból maradt olyan 50. Amikor végre meg tudtam állni, akkor a motort leállítva majd újraindítva (Windows módszer) eltűnt a hiba. Aztán aznap még egyszer megcsinálta + több indításnál egy olyan furcsa utózönge hallatszott, mintha épp be akarna szarni az önindító. Egyik alkalommal ki is vágta rögtön megint a hibát, Windows restart után jó volt megint.
Hazaérve ezt olvastam ki belőle. Rákerestem a Camshaft Position Sensor (G40)-re a neten, és kép alapján megtaláltam a motor tetején. Jobb ötlet híján többször széthúztam és összedugtam a csatlakozóját. Gumitömítéses, alig lehet összepasszírozni. A hülyeség csak 20-30 ezer km-rel később jött elő megint, akkor megismételtem a dugdosást, és azóta semmi (130e km van most benne).
Nem mondom, hogy a csatlakozód rossz, de egy piszkálást talán megér.
Tudod ez a gagyi sok 327 amit most vettem ezzel néztem csak. Lehet annyi hogy nem pontos és hülyeség ok dobta be ezt a hibát? Kipróbálom hogy visszajön e. Ennyi a dolog hogy minden 3. 4. Inditasnal kigyulladt a kipörgés gátló jel és olyankor le kell állítani és megint beindítani különben szarabbul megy. Eddig azt hittem attól van hogy letört a jobb első ABS jeladó dugó füle és nem kattan be de kabelkotozovel oda van húzva faszán. Autovillamossagis azt mondta az jól áll szerinte attól nem csinálhatja. Elég egy pillanatra is az 5000es fordszám? Tudod még bejáratós a motor.
2019 es 1.5 TSI Octaviaval kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem, hogy a fejegység alatti usb aljzat tápellátását lehet valahogy állítani?
Az alap gondom az, hogy még a bánat tudja meddig táp alatt marad, ha be van zárva a kocsi, és így a carlinkit adapterről nem akar lecsatlakozni a telefonom.
Plusz, lehetséges e emberi áron (nem 25-40 ezerre gondolok) a wireless töltő beszerelése?
egyelőre még csak hazahoztam :) már egy korábbi tesztautónál is kiszúrtam, hogy a keret nélküli ablakok körül azért van egy kis szélzaj, pont olyan volt a hazaút, amire ezzel kapcsolatban emlékeztem. egy kombihoz képest biztosan lesznek kompromisszumok, de annnnnyira jól néz ki, és röpke néhány év után meglett a kurkumasárga+világos belső kombináció is (a 280 le-s benzinmotor meg a hab a tortán)
Gratulálok! Nekem is fájna a szívem ha az Octavia helyére beállna egy ilyen az udvaromba. ;-)
Érdekelne majd egy összehasonlítás praktikum szempontjából. Haverom átült OIII kombiból egy új Volvo V60-ba és folyamatosan sorolja hogy miben volt praktikusabb az OIII.
Nekem a szerelőm ősszel-tavasszal mindig megnézi a féket (is), és szól, ha a következőre cserés. Eddig csak akkor világított a fékkopásjelzőm, amikor testzárlatos lett a kábele... (O2)
teljesen komoly. nincs ra kulon jelzes, ahogy a regi autokban sem volt :) amikor a fekpedal gyakran "klattyog", akkor azert lehet gyanakodni, hogy elo kell venni a zseblampat
Persza van sokféle jó drága app is mint a(CArista obd2)Ő törölni is tud hibakódokat is meg ha éves előfizut veszel állitani is tud meg előcsalogatni nem aktivált kényelmi funkciókat( én próbáltam, nekem amit mertem át állítani vele az a konfort irányjelző ,nem 3 at hanem 5 öt villan)
Én használom 1,6 crtdi OIII nál a fenti appot ,tökéletesen mutat mindent ami kell a DPF regenerálásához!
Kényszer regenerálást is tud a progi! (bár én nem próbáltam még)
Nekem sacc 5000Km e-nként regenerál 2000 fordulat felett normálisan 20 perc menet közben.
Álló helyzetben 1000 fordulaton szintén 20 perc! De állóhelyzetben 32 % nál nem veszi visszább. 2000 fordulat felett 102 Km / h nál 12% a végeredmény! a progi tökéletesen mutat minden folyamatot.
kvázi eldőlt, hogy kb. egy hónap múlva eladó lesz magyarország egyik legegyedibben extrázott octaviája, hétfőn hozom el az utódot szlovákiából, már ki van fizetve
ha valakit érdekelhet egy 1.2 tsi (110 le) kombi 2015/07 évjárattal és 114 ezer kilométerrel, szóljon (mélt publikusra állítottam), a használtautóra legvégső esetben tölteném csak fel
Annyi van ha összepárositod csak pillanatnyi állapotot mutat ingyen.
Ha fizetsz a szolgáltatásért asszem anno egyszeri 17oo ft ra emléxem, akkor tudod menetközbeni adatokat is látni üzem közben. Kis grafikonnal, változó értékekkel.
Volt ilyen a Seatomon, azért nem láttam, hogy honnan jön, mert valami melegre cseppent, és elpárolgott. A szerelő a motor hátulján csinált valamit, nem emlékszem, régen volt.
Meleg motornál fagyálló szag terjeng. A fagyálló fogy a túlfolyó tartályból ami nincs nyomás alatt, mert azt a hűtőn lévő kupak tartja. Ezen csak egy pattintós kupak van.
A hűtő környékéről érzem, de ha kinyitom a géptetőt és elkezdek szaglászni a hűtő kupakja valamint a túlfolyó kupakja körül, nem érzek semmit.
Többször próbálták kideríteni, hol lehet szivárgás. Eddig nem sikerült. Én személyesen végigtapogattam az összes elérhető csőcsatlakozást hidegen és melegen is, minden száraz.
Szerviz az összes csatlakozást megbontotta és újraszerelte (gyorsbilincses).
Továbbra is fogy a folyadék és érzem a szagot amint kiszállok az autóból.
A folyadék fogyásának üteme mintha nem a megtett távolságtól függne és nem is a fordulatszámtól. Utántöltés, majd 250 km nagyrészt pályán és másnap reggel hidegen nem látszik fogyás, de idővel azért szépen eltűnik a folyadék.
Mi lehet a hiba?
A dolog nem egyedi, de nem is jelentkezik túl sok tulajnál. Sajnos. Mert így fogalma nincs a szerviznek, mi a gond.
Bakker, egy hamu telítettséget nézhetett volna a szakértő. Az, ami folyamatosan gyűlik, és a szűrő végét jelentheti.
A koromtartalom az egy pillanatkép, folyton változik. Gyűlik, aztán elégeti, majd kezdődik elölről. Persze az is jó hír, hogy éppen nem volt határérték felett, de az eddig is sejthető volt, egyébként világított volna a hibalámpa.
Akkor ezzel az autóval nem jártak városba sokat. Jó vásár volt.
Talán a téli dízel adalékok és az olaj miatt alakul ki a korom.
Vettem vagy 1.5 hónapja egy 2013-as T5 VW Doka-t, 2.0 CRTDI, 140ló, Hollandiából, dupla kabin és rövid plató, 243e km futás. Utász autó lehetet, fel van matricázva+ fénycsík a tetején.
40e km olajcsere periódus ír a szervízkönyv.:) Városba egyszer kigyúlt a rsz ikon, de söfőr tapasztalt és kiment, megfuttatta és rendbe van.
Ennyi, majd ha teljesen eldugul, kicseréltetem az egész kipufogórendszert. Mindennap vezet 50 km közúton, de néha 300-at is pálya és közút.
Torziós rugó végén a nyuszifül. Az O2-as Scouton cserélték vagy 4x (párba)- nehéz volt az autó és bárhova behajtottam vele. O3-as Scoutba 120e km után még semmi.
Nézd meg nincs e elrepedve vagy törve az a rugó. Ma eljutottam egy hozzáértőhöz a részecske szűrővel. Jó minden a korom 17g porlasztók is jók. Beszéljenek a képek.
Épp a napokban dicsértem az O3 futóművét, de nekem jobb elöl szerintem kezd elfáradni valami.
131e km, DCC, 100%-ban puhára állítva.
A jelenség az, hogy kizárólag hirtelen és nagyobb kirugózáskor (kátyú, gödör, extrém hullámos út) kopog valami.
A kátyúk, gödrök miatt 2-3-szor hangosabbat koppan a futómű. Nem fémes, hanem olyan tompa kopogás (felhúzott ablakokkal).
Tudom, hogy jobb oldalon több az úthiba, de gödör mélység/hang összefüggésben bazi nagy különbség van a bal/jobb oldal között.
Ráadásul lassan gurulva nagyon hullámos úton csak a jobb oldal koporászik.
Beleestem persze már sok nagyobb kátyúba ennyi km alatt, de abroncs még nem sérült. A régi autóval meg majdnem 300e km alatt két gumit is kinyiffantottam, de nem volt semmi a futóművel.
Lehet, hogy beigazolódik, amit az elején gondoltam: DCC-vel és puhában nem fog annyit bírni a futómű.
Jah, alapvetően ez bizalmi kérdés. Persze. Szerintem a prémium üzemanyag alapja is más, mármint a hordozó üzemanyag alapösszetevői (Shell, OMV) is. Ehhez jön némi adalék, ami viszont mindig biztonságos. Erről így egyben kábé pontosan lehet tudni, hogy ki gyártja és ahányszor elbaxtak valamit, annak kártérítés lett a vége. Bármilyen dobozos adalék? Hát, passz. Szerintem megkérdezné az ügyvédjük, mit ír az autó júzermanuálja. Hogy nem lehet beleönteni semmi ilyesmit? Hát, akkor így jártál.
Az elvieken kívül a gyakorlati tapasztalatom az, hogy (osztrák) OMV sima vagy prémium üzemanyaggal a béka segge alatt van a fogyasztás és még mindig ~600 Km megy el két regen között, miközben nem nő érdemben sem az olajsalak/hamu (konkrétan ugyanannyi, mint két éve; persze ez nagyrészt a motorolaj érdeme is), sem a két regen közötti korom mennyisége. Nem hinném hogy jó esetben bármit tudna ehhez hozzátenni egy dobozos lötyi. Az viszont közismert, hogy egy nagynyomású szivattyú pontosan mitől képes tönkremenni és ha elkezd fémrészecskét termelni, akkor még mit visz magával. De ötven liternél az a négy deci leginkább tökmindegy, szerintem is. Én nem öntöm bele, semmi értelmét nem látom, kockázatát meg igen.
ps.:
Nem üa. lötty, de dobozos csodaszerről eszembe jutott: régen én is használtam a benzinesekhez öblítő-tisztító folyadékot, amit a lecserélendő, hideg motorolajhoz kellett adni csere előtt és jó esetben megszüntette a leragadt hidrotőke csattogását meg ilyesmiket. Kárt nem csinált. Kollégám is tudta hogy van ilyen, és vett a dízel csillió kilométert futott Renaultjához. Mondtam neki, hogy abba marhára nem kellene beletenni, azt is hogy miért, meg is értette. Aztán csak nem bírta ki. Meg el sem olvasta hogy mi van ráírva. Két perc után a motor szépen elkezdte felszedni a teknőből a jó forró benzines-higítós olajat és szétpörgette magát egy nagy füstfelhő közepén. Lefullasztani nem tudta, a többi trükköt meg nem ismerte. Viszont felvette telóval, ha már. Motor kuka.
BT verziónál meg szopacs lehet, hogy a telefon csak egy eszközre tud csatlakozni, úgyhogy pl. nem tud erre is meg a kihangosítóra is egyidőben.
Szerintem ez már nagyon régen volt így :) A 9500-as Nokiámat használtam anno a Wayfinderrel navigációra úgy, hogy a GPS adatokat egy BT-s Nokia modulból szedte, miközben a kihangosítóhoz is BT-n csatlakozott. Nem tegnap volt :)
Szerintem ezt eddig rövid utakra használták azért ilyen
Érdemes lehet elvinni diózni, a 2.0 TDI is tud csúnyán kinézni, pláne sok rövid távnál. Tettem be képet nem olyan régen, abban több volt a km, de már régen túlvolt a képek alapján azon az állapoton, amikor elkezdte kívánni a tisztítást. Ill. ha jól emlékszem, a kipufogógáz-visszavezetés útjában van egy hűtő is, ami nagyon el tud csatakosodni.
Miért? A prémium a normáltól leginkább az adalékolásban különbözik, így a prémium vs. adalékolt normál között kb. az a különbség, hogy az egyiknél látod, hogy mit teszel bele, a másiknál meg elhiszed. Én sem egyiket, sem másikat nem preferálom, viszont nem látom nagyon a két metódus között a különbséget.
Úgy tűnik, marad akkor a gyári állapot, nem tudom, van-e ilyen autóvillamosságis szakember egyáltalán a földön, aki típusismeret alapján hifit szerelne a földön. Illetve biztos van, de nagyjából az auót árát rá locsolhatnám :)