Köszönöm. Hja, végülis a legevidensebb nem jutott eszembe. Most hogy ránéztem, adott típusra jönnek a 7 feletti fogyasztások, azt hiszem akkor ez ilyen. Mivel nem értek hozzá, ettől azért még áll a kérdésem, a vezetési stíluson kívül mi okozhat kiugró fogyasztásnövekedést?
2oo4-es toyota yaris linea sol 1.3-ast hajtunk, automata váltós (nem a robotizált). Agglomeráció-Budapest oda vissza kevés dugóval átlag 6o-es tempóval 7.6 liter/1oo km körül áll meg ami szerintem kicsit sok. A motor szépen jár, az automata elvált 22oo környékén. Mi okozhat ilyen fogyasztást? Referenciának ezt a cikket vettem: http://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/toyota_yaris_1_3_vvt-i_sol_2003_hasznaltteszt-5156
Ma kijövök a Tescoból, odamén a kocsihoz....távirányitoját meg nyom....auto nem válaszol , aztán megeccer...
se kép se hang.. mellettem egy opelos hölgy mondja hogy az ő autóját sem lehet kinyitni !!
Na motortér kinyit ( üvölt a riasztó) aksisaru le majd vissza , üvölt tovább a riasztó.......nyomkodom a távirányitót, közben mondja az Opelos hölgy hogy neki a férje elhozta a másik kulcsot...de hát azzal sem
én megint le a sarut, majd vissza közben nyomkodom a távirányitót........................és eccer csak hallom a három sipolást...............hurrá sikerült. és ezek után az opelosé is jó lett !!
De azért kíváncsi lennék hogy az olaj e vagy a szűrő.
Még az alapjáratot kellene belőni,viszont az akksi saru le van véve vagy 3 hónapja és csak ha kell akkor van rárakva.Lehet tanulni kéne az ecunak?Bár mentem vele már egyszerre 10 km ,két saru levétel között.Nemtudom mennyi idő kell az ecunak hogy be tanuljon,
Akkor amíg nem csörög,ne piszkáld. Akkor nincs semmi gond,ha van rajta 8-as furat,oda lehet csinálni szerszámot,de nem mindegyiken van furat,azokon szopás.Reméljük megoldódik a dolog. Szívesen,nincs mit. :)
Új vagyok ezen a fórumon, lehet, hogy már volt szó ezekről. Most vettem egy 10 éves Yarist és ezt-azt meg kell rajta csinálni, ebben kérem a segítségeteket. A rádió gyakran kikapcsol. Ilyenkor "pukkan" egyet, aztán vagy újraindul vagy nem. Én biztosítékra gyanakszom (a generátor túltöltött egy darabig), de melyik a rádió biztosítéka?
A kárpitom 5 cm-en ki van szakadva. Tudtok valakit, aki ezt meg tudja varrni?
Szükségem lenne egy emelőre, mert az nem volt hozzá. Irány a bontó? Vagy van itt valakinek?
A csomagtartóban hiányzik egy elem, (ha jól tudom) a jobb hátsó felfüggesztés fölött ami van kis téglalap műanyag elem. Ilyet hol lehet venni?
Na lecseréltem az olajat ma,egyenlőre megszünt a csörgés,
5w30 sn olajat kapott,kitudja mi volt benne,de lehet nem is az olaj volt a gáz hanem a szűrő,bár mondjuk az nipparts volt.
Ma 3x próbáltam le hideg motorral és csendben van,
Ha reggel is 0 fok körül csendben lesz akkor nyugtázom le ,hogy elmúlt!
Ma csonkállványt kellet még cserélnem,néztem az alsó tárcsát,van benne 2 lyuk 8 as menettel,ha cserélni kell láncot akkor csinálok hozzá célszerszámot , az a tuti :-)
Ne állíts bowdennel,akkor az alapjárati szelep elveszti szerepét,és lehet bedúsul,vagy épp nem dúsít annyit hidegben,mert úgy érzi,nyomják a pedált(alapjárati kapcsoló off),inkább a légtömegmérőt ha mégegyszer kiveszed,akkor nézz bele az egyik járatba,ott lesz két kis ellenállás szerű valami beleforrasztva,azokat pucold meg óvatosan. Ha a feszítőt leveszed,le kell venni mindkét láncvezetőt is,amúgy nem jön le a lánc,az alsó lánckerékkel együtt szoktam levenni,és visszatenni,lehet alul lesz egy kis lemezke,két 6-os csavar fogja,elképzelhető,hogy azt is le kell szedni,de az alsó ékre vigyázz,mert könnyen kiesik,és a vezérműtengelyek elfordulására számítani kell.
Mivel támasztod ki a fogaskoszorút?Ha simán csavarhúzó,vagy pájszer,avval lehet sovány lesz.
Még egy utolsó ,ha a feszítőt le veszrem akkor rá birom akasztani az uj láncot,nem kell a felső fogaskerekeket piszkálni ugye? Megpróbálom majd ugy hogy kitámasztom a fogaskoszorúnál a főtengelyt,hátha ugy lelazul a csavar.
Esedékes mert most raktam össze (törött volt) az ex tulajdonos öreg meg annyit mondott hogy kb még 5 e km et mehet az olaj ami benne van.De mivel ugye valszeg megmarad ezért le szervizelem.Egyébként nekem lomhábbnak tünik az asszonyétól ami ugyan ez csak francia.Ahogy ma leszedtem a légszűrőt ,néztem a légtömegmérőjét de tisztának tünt.A járása egyenletes stb ,talán annyi hogy az alapjárat melegen alacsony.Ezen a bowdennel tudok állitani nem?
Ill mikor hidegen indítom akkor nem hallom gyujtás ráadáskor az ac pumpát ,utána volt amikor kulcs forditáskor hallottam de nem mindig.Én ugy tudom hogy az asszonyé minden gyujtás ráadáskor felnyomja.
Momdom lekapom most reggel a szelepdeknit,el us kezdtem de inkább hagyom,semmi értelme,ugy is az csörög.Az olajat ugy is le kell cserélni megejtem előtte ,hátha :-)
Ha meg nem akkor szett csere.De lehet megcsináltatom inkább :-)
Nem ismerem a bga-t,de japanparts-ot tettem már be,abban minden benne van,én az alsó,és a kipufogóvezérmű-tengely kerekét szoktam cserélni,a vvt-i kereket nem,volt,mikor csak láncot cseréltem,de azt nem magamtól találtam ki,hanem ezt kérték,de végül is jó lett.Amúgy inkább a lánccal van a baj.És van egy háromszög tömítés a dekni és a blokk között,azt szoktam cserélni,mert általában már eléggé elszokott lapulni,meg persze a szelepfedéltömítést.
Gyári pasztát,vagy Würth RTV szilikont,vagy Loctite motortömítőt,ezeket ismerem.
Otthoni eszközökkel,én meghúznám,amennyire bírom,és akár egy gumisműhelyben ráhúznék levegővel,ha van ott ismerősöd,vagy adsz borravalót,annyit megér.
Ez egy villa szerű szerszám,itt egy link,kb így néz ki,amúgy én gyári célszerszámmal dolgozom,a fogantyús részét nekitámasztom a féltengelynek,így azt nem kell fogni,és egy dugókulcs,fix szár,és cső,vagy nagy nyomatékkulccsal szoktam meglazítani.
Lehúzni levegővel szoktam,avval egyszerűbb,de akár nyomatékra is húzható.
5w 30 megy bele,de ha 2 litert megeszik egy szervizintervallum alatt,akkor nem sok jövőt jósolok neki,az a 3 hengeres motor szerette enni az olajat,sajnos nem egy esetben kellett fűzött blokkot cserélni emiatt,alacsonyabb futásteljesítmény esetén is. Lényeg,hogy mindig nézd az olajszintet,akkor egy darabig még eljársz vele.
Az olaj jó, de a fogyás már nem...meg kellene nézetni. Nekem az 1,3-asban volt garanciális főtengely-szimmering csere. Hátsó oldalon, szerencsére, ezért nem kellet teljesen szétdönteni a motort. Igaz ott nem az olajvesztésről vették észre, hanem egy karbantartó szerviz alkalmával, szemre, lerakódás alapján.
Teljesen mindegy,mert a légkulcs nem szokta leszedni,inkább lenyalódik a csavarról a lapolás,és akkor szokott obi lenni.Van egy villás szerszám,amit be lehet tenni az ékszíjtárcsa bevágásaiba,én betámasztom a féltengelyhez,és úgy lehet lazítani,de van,amikor ez sem szedi le.Sajnos fix alátét van a csavaron,így nehezen lazul meg,én rendelek mindig csavart is.
A lánc nyúlását nem fogod látni,a fáma azt írja,hogy hasonlítsam össze egy új lánccal(köszi...).De van,amelyiken közel 1 cm nyúlás is van,ez a te esetedben egy kezdődő nyúlás,még nem olyan durva. Írd meg majd,hogy jó lett e.
Szerintem a feszítő van gatyán,mert ha csak a lánc lenne megnyúlva akkor melegen nem hallgatna el.
Azért rendelés előtt szét szedem és megnézem.
A szettben amit rendelni akarok nincsnennek lánckerekek,csak lánc ,feszitő,vezetők.Plusz egy főtengely szimeringet cserélek még a deknin.A főtengelyen a szíjtárcsát meg lehet támasztani a le lazításhoz?
Helló.2003 jan-i Yarisom van.1-2-3 állásban nem megy a fűtőventillátor.Ha jól tippelem az előtét ellenállás szakadhatott el.Megtudná valaki mondani,hogy hol keressem ezt az autóban.Gondolom ha megtalálnám kitudnám cserélni,és nem kellene egy szererlőnél több napra otthagyni az autót. Köszönöm.
A több hidegindítás,ill. a rövidtáv megemelheti kicsit az olajszintet,ez benzineseknél normális,én még egy olyan benzinmotorból nem engedtem le olajat,hogy ne olyan szaga legyen,pedig volt közte olyan,aki szinte mindig autópályázásra használja.Amúgy 300 km alatt nem fog elpárologni.
Ezért is javasolt az évenkénti olajcsere,hiába kevés az olajban a km.
Nem fogsz tudni tenni ellene semmit,ha egyéb panasz nincs rá,akkor ezzel együtt kell élni.
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy mitől lehet benzinszagú az olaj? Használom rövid távon is, természetesen, de pl. most jöttem vele 300 km-t, lett volna ideje elpárologni, de ugyanúgy benzinszagú. Szóval a rövid távozás kizárva. Füstölni nem füstöl szerencsére.
Viszont több benne az olaj, mint volt. Vagy hát valószínűleg a felhígulás miatt a benzines olaj, ami nem jó. Van valakinek valami tippje, hasonló tapasztalat? Köszönöm előre is!
Sajnos nem a cső kicsúszása okozta a hibát, mert a helyén volt., és belefúlyva nem volt ellenállás.
Fentebbről jött a kondenzvíz, még nem tudom honnan, de a kesztyűtartó alatt van egy levehető elem, melyen filclap található. Ez a filc tiszta víz volt, innen csöpogött a padlószőnyegre.
Sajnos nem találom honnan jöhtett, mert körülötte minden száraz volt.
A kesztyűtartót is kivettem, de nem találom a vízfolyás forrását.
Mostmár nem folyik, mivel nem légkondizunk, de jövő nyáron biztosan ismét jelentkezik a hiba.
Adott egy 1999es 1000ccm-is Yaris. Ebben szeretném lecserélni a szervo és a váltó olajat valamint kicsit mintha rozsdás lenne a fagyálló, úgyhogy a hűtő rendszert is át akarom valami hűtő tisztítóval mosni majd friss fagyállóval feltolteni.
Nem tudjátok véletlenül, hogy milyen olajat rakjak a szervóba és a váltóba valamint milyen mennyiség kell bele?
Ez a 3 hengeres motor,igen,előfordulhat erősebb olajfogyasztás,legrosszabb esetben a blokk sem javítható. A kivétel erősíti a szabályt,én találkoztam 200ezer km felettivel,ami még bontatlan volt,az olaj pedig a fél nívóig megy le egy szervizintervallum alatt. De a java részénél sajnos 150e km felett száraz nívópálcákat lehet látni olajcsere előtt.
Tanácsot szeretnék kérni, szeretnék venni egy 2008-as Subaru Justy-t, amiben 1.0 -ás Yaris motor van. Azt a rémhírt hallottam, hogy ezek a motorok kevés, akár 130ezer km környékén olajzabálás közepette képesek megpusztulni. Mennyire jellemző, mennyire igaz ez?
Sajnos elbuktam a "csatát" ,Yaris nyert !! azota is egyhelyben áll.
Esetleg valaki van benne Imo ? Yaris II 2006 -os, hátaz önincitot kivenni ! a hetvégén megkopogtatom, illetve viszek egy szálat az indito kicsi csatijára az aksitol.ha igy indul akkor nem önindito, valamelyik kábel, vgy relé
csináltam egy tesztet, tompitot bekapcsol a és inditok, a világitás ugyan ugy világit, ami állitolag, azt mutatja, hogy nem az önindito.
Érdeklődnék a hozzáértőktől, hogy egy 2001-es 3 ajtós Yaris-on javitható-e a jobb oldali fényszóró magasságállitó motorja? Nem müködik, a bal oldalinak megy a motorja , ez meg se mozdul. A csatlakozóján tudok mérni feszültséget. Nézegettem a lámpát, szétszedés nélkül nem férni hozzá a motorhoz, egybe van a lámpával. Érdemes szétszedni, és utána össze lehet rakni, vagy keressek egy bontottat? Vagy vegyek egy uj lámpát, ki tudja a bontotton is müködik-e ez a motor? Másik kérdésem, a központizár nem mindig zárja le a jobb oldali ajtót. Először müködik, utána nem huzza le a zárógombot ( vagy minek nevezik azt a kis fogangyút amivel be lehet belülről zárni az ajtót), nyitáskor általában kinyitja az ajtót. Ebben egybe van a motor a zárral? Érdemes a zárral vacakolni, vagy egy utólagos központizár motort rakni bele? Végülis 3 ajtós, a két ajtót be tudom kézzel is zárni, a csomagtartón meg eddig még müködik a központizár. Előre is köszönöm a válaszaitokat.
Én utoljára gyanakodnék arra a kis végállás kapcsolóra...villamossági szerelővel előbb átnézetnék pár dolgot: testkábel, indítórelé, indítómotor-behúzó tekercs és érintkező, indításgátló elektronika, gyújtáskapcsoló, kontaktok, dugaszok.
Elvileg a szíj nem rég lett cserélve ezt állapították a szervizben. A vízpumpa csere alkalmával szóltam, hogy mindent nézzenek meg, és ha kell cseréljék ki a problémás alkatrészeket. Az olaj 5W30. Miután felmelegszik a motor a zaj teljesen eltűnik. Igazán a kérdésem az, hogy ez gond? Használható így a kocsi?
Külső bordás-szíj (ékszíj) és a szíjfeszítőgörgő-csapágy meg lett vizsgálva? Ezek is szoktak zajongani ennyi idő után! Bár vízpumpa cserénél ezeket ellenőrzik, ha igaz...
Elvileg természetes a lánchajtás miatt. Ha nem szűnne meg akkor a láncfeszítő-patron cseréje lenne indokolt. Az olajminőség is számít, mert az olajnyomás tolja a láncfeszítőt, tehát hidegen kicsit sűrűbb, lassabban feszít meg. 5W30-as legyen!
Nem rég vettünk egy Toyota Yaris-t 2004-es 1000-es motorral.
Amikor hidegen beindítom, motornak a hangja eléggé kellemetlen. Nyikorgás szerű hangot lehet hallani. Egy idő után ez a hang teljesen eltűnik. Ilyen típusú hangot lehet hallani a lánchajtású Astra-nál is.
A kérdés a következő:
Ez természetes, a lánchajtás miatt?
A szervizben átvizsgálták, de mivelhogy meleg volt a motor nem lehetett hallani semmi. Közben volt egy vízpuma csere.
Gyűjtőtálca igaziból nincs, hanem egy kivezető/levezető gumicső...az anyósülés bal szélén, lábtól, ahol aszőnyeg találkozik a középkonzol alsó élével, meg kell emelni, kihúzni alóla, a szőnyeget és láthatóvá válik a kis gumicső darab. Nekem még nem dugult be soha, hanem egyszer a légkondi tisztítóspray csövét ott vezettem fel a hőcserélőig.
Sziasztok! segítségre lenne szükségem 2009 évjáratú Yarisom van, törötten vettem, meg lett javítva, minden tökéletes, de nem működik a start-stop rendszer. Magyarul nem áll le a motor. Minden segítségért nagyon hálás lennék, mert végképp elakadtam. Előre is köszi.
Köszönöm a válaszaitokat. Munkába járásra kellene, vidéki uton , oda -vissza összesen 30 km. Majd holnap még megnézzük, majd jelentkezem mire jutottunk.
Kedves gsis! Picit elnéztél valamit: a Yaris MkI 1.0 még 4 hengeres volt, a MkII óta 3 csak.
Ennek a motornak kb. 100-110 km/h körül van az utazója, felette elkezd hangoskodni. A digitális műszerfal pillanatok alatt megszokható, baja nincs, üzembiztosan működik.
Toyota Yaris vásárlásán gondolkodom, max 6-700 ezer Ft-ig. Azt kérdezném tőletek, hogy mire kell figyelni ezeknél, van-e valami tipushibájuk? Egy 2001-es 3 ajtós, 1,0-ást néztem, amiben van szervó és klima, meg elektromos ablak, de ABS nincs benne. 157 ezer Km -el. A motorjának szerintem jó hangja volt, már amennyit értek hozzá, de a szervó szivattyú körül, a motor oldala kicsit olajos volt, meg az olajtartály oldala is. Az eladó szerint mellé öntötték az olajat. Tönkre szokott menni ez a szivattyú és azért olajos a környéke, vagy a motor nyomta ki az olajat? Az létezik, hogy klimásba nincs ABS? Ma érdemes ABS nélküli autót venni? Menni még nem mentünk vele, holnap megnéznénk mégegyszer, csak ez az olajfolyás zavar, ne, hogy valami szarba nyúljunk vele. A digitális müszerfallal nem szokott gond lenni? Bocs a sok kérdésért, de nem nagyon ismerem a Toyotákat, az egész fórumot meg nem akarom végigolvasni. Még VW Poloban gondolkodtam, de ma néztünk egy 2001-est , hát nem voltam elragadtatva tőle, ezért inkább maradnánk a Yarisnál. Válaszaitokat előre is köszönöm.
Nekem kemény volt a kuplung (mármint az off-os Fabiahoz viszonyítva) és mellé még kissé fentebb is fogott a kelleténél, de egyemmeg a szívét, 5 évet és kb. 60e-t elment hiba nélkül és még akkor sem csúszott, mikor a mostani év elején eladtam.
2004-es gyártású Toyota Yaris 1.3 Linea Sol-t vásárolnánk, viszont a kuplung nagyon kemény. Amikor kinyomtuk akkor hallatszott egy nyikorgás is a motortérből. A kocsit kb fél éve nem használják. A váltónak elég nagy a holtjátéka.
Menet közben viszont nem volt semmi probléma.
Szerintetek ez normális? Ennek a típusnak ilyen a kuplungja, vagy problémás?
Nagyon köszönöm a tanácsokat Nektek! Hát, külön felnin van a téli meg a nyári gumim is, úgyhogy nem tartok rá igényt. De egyáltalán nem volt tolakodás. :)
Köszönöm még egyszer, és kipróbálom az eneost! Üdv! Dani
5W30 kell bele, szerintem a gyártó mindegy, feltéve, ha nem valami teszkós nevesincs termék. Bocs, ha tolakodom, de 4 kerék pluszba (pl. téli gumihoz...) olcsó pénzért nem kell hozzá? Apám eladott Yarisa után maradt, nem tudok mit kezdeni vele.
Sziasztok! Nem rég vettünk egy 2001-es 1.0 benzines Yarist. Nagyon szeretjük. :) Olajcsere előtt állok. 202.000 km van benne. Egy ideje már 10w40-est kapott visszanézve a papírokat. Viszont olvastam sok-sok fórumot, és azt írják, jobban szeretik az 5w30-at. Az a kérdés, hogy merjek váltani 5w30-ra, vagy inkább maradjak meg a 10w40-nél. Esetleg konkrét márkát javasol valaki? :) Köszönöm!
Sajnos egy őz jelentős kárt tett autónkban. Alábbi alkatrészeket keresem, illetve ha valaki tud Győr környékén megbízható szerelőt és lakatost, azt megköszönném. Az autó 2002.07. havi.
- Bal első sárvédő, indexlámpával - Bal első lámpa (állítható magasságú) - Bal első dob betét (műanyag burkolat a sárvédő alatt) - Bal oldali tükör lap, - Géptető - Ablaktörlő lapát karok
- Ablaktörlő motor és mechanika. - Szélvédő alatti műanyag takaró - ablakmosó spricni - Szélvédőt újat rakatunk be - Bal és jobb lökhárító bajusz (a lökhárító aljára rögzített fekete műanyag légterelő) - SOL dísztárcsa 1 db. - Jobb hátsó centrálzár motor (korábbi gond, nem nyitható a jobb hátsó ajtó).