Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gsis Creative Commons License 2016.11.08 0 0 1845

Google a barátod !  Ha beütöd a " fogyasztásnövekedés lehetséges okai " kifejezést , kiad egy listát a

lehetséges tényezőkről , elég hosszú....

Előzmény: kuoni pasztor (1844)
kuoni pasztor Creative Commons License 2016.11.08 0 0 1844

Köszönöm. Hja, végülis a legevidensebb nem jutott eszembe. Most hogy ránéztem, adott típusra jönnek a 7 feletti fogyasztások, azt hiszem akkor ez ilyen. Mivel nem értek hozzá, ettől azért még áll a kérdésem, a vezetési stíluson kívül mi okozhat kiugró fogyasztásnövekedést?

Előzmény: gsis (1843)
gsis Creative Commons License 2016.11.07 0 0 1843

Szia ! Röviden csak annyit a felvetett témáról , hogy " nem eszik olyan forrón a kását " itt se . Ha beleolvas valaki a

spritmonitor.de oldalba , akkor mindjárt látszik a cikkben leírt értékek , és a használók által mondott értékek közti

jelentös különbség . Röviden , a te esetedre vonatkoztatva , 10 felhasználóból 1 fő írt 6 liter alatti fogyit , kettő

valamivel 6 liter feletti átlagot , a többi jóval magasabb , Kézi váltósnál , 60 főből öten jeleztek 6 liter alatti

értéket , a többi 6 - 9 litert .Jómagam 1.3 -as kéziváltóst hajtok , zömmel városi rövid táv , nyáron klíma , és az

átlagom / éves /  7-7.5 liter , de én ezt elfogadtam , mert az autó van értem , és használnom kell.

Előzmény: kuoni pasztor (1842)
kuoni pasztor Creative Commons License 2016.11.07 0 0 1842

Sziasztok márkatársak!

 

2oo4-es toyota yaris linea sol 1.3-ast hajtunk, automata váltós (nem a robotizált). Agglomeráció-Budapest oda vissza kevés dugóval átlag 6o-es tempóval 7.6 liter/1oo km körül áll meg ami szerintem kicsit sok. A motor szépen jár, az automata elvált 22oo környékén. Mi okozhat ilyen fogyasztást? Referenciának ezt a cikket vettem: http://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/toyota_yaris_1_3_vvt-i_sol_2003_hasznaltteszt-5156

 

Köszi előre is:k.p.

Frinyi Creative Commons License 2016.11.06 0 0 1841

Oké,szólok,ha tudok valakit. :)

Előzmény: mj620di (1839)
Laudat Creative Commons License 2016.11.06 0 0 1840

Ma kijövök a Tescoból, odamén a kocsihoz....távirányitoját meg nyom....auto nem válaszol , aztán megeccer...

se kép se hang.. mellettem egy opelos hölgy mondja hogy az ő autóját sem lehet kinyitni !!

Na motortér kinyit ( üvölt a riasztó) aksisaru le majd vissza , üvölt tovább a riasztó.......nyomkodom a távirányitót, közben mondja az Opelos hölgy hogy neki a férje elhozta a másik kulcsot...de hát  azzal sem

én megint le a sarut, majd vissza közben nyomkodom a távirányitót........................és eccer csak hallom a  három sipolást...............hurrá sikerült. és ezek után az  opelosé is jó lett !!

Tessék már mondani, hogy mi vot ez ?

 

Kellett nekem Luxus Yaris  :-((

mj620di Creative Commons License 2016.11.06 0 0 1839

Ki takarítottam óvatosan lakkbenzines fültiszítóval,a két ellenállást ,szerintem javult.

Ha esetleg valami ismerősöd venni akar yaris t akkor a másik eladó,2001.12. , mo. i 2 tul,115 e km , tiptopp :-)

Előzmény: Frinyi (1838)
Frinyi Creative Commons License 2016.11.06 0 0 1838

Az a 10 km elég,hogy helyre rázódjon.Amúgy azok még nem a ,,tanulós" fajták. :)
Lehet a benne levő benzin sem a legjobb már.

Előzmény: mj620di (1837)
mj620di Creative Commons License 2016.11.05 0 0 1837

Nem fogom.

De azért kíváncsi lennék hogy az olaj e vagy a szűrő.

Még az alapjáratot kellene belőni,viszont az akksi saru le van véve vagy 3 hónapja és csak ha kell akkor van rárakva.Lehet tanulni kéne az ecunak?Bár mentem vele már egyszerre 10 km ,két saru levétel között.Nemtudom mennyi idő kell az ecunak hogy be tanuljon,

Előzmény: Frinyi (1836)
Frinyi Creative Commons License 2016.11.05 0 0 1836

Akkor amíg nem csörög,ne piszkáld.
Akkor nincs semmi gond,ha van rajta 8-as furat,oda lehet csinálni szerszámot,de nem mindegyiken van furat,azokon szopás.Reméljük megoldódik a dolog.
Szívesen,nincs mit. :)

Előzmény: mj620di (1833)
mad979 Creative Commons License 2016.11.05 0 0 1835

Sziasztok!

Új vagyok ezen a fórumon, lehet, hogy már volt szó ezekről. Most vettem egy 10 éves Yarist és ezt-azt meg kell rajta csinálni, ebben kérem a segítségeteket. A rádió gyakran kikapcsol. Ilyenkor "pukkan" egyet, aztán vagy újraindul vagy nem. Én biztosítékra gyanakszom (a generátor túltöltött egy darabig), de melyik a rádió biztosítéka?

A kárpitom 5 cm-en ki van szakadva. Tudtok valakit, aki ezt meg tudja varrni?

Szükségem lenne egy emelőre, mert az nem volt hozzá. Irány a bontó? Vagy van itt valakinek?

A csomagtartóban hiányzik egy elem, (ha jól tudom) a jobb hátsó felfüggesztés fölött ami van kis téglalap műanyag elem. Ilyet hol lehet venni?

Köszönöm előre is a segítséget,

üdv.: Attila

mj620di Creative Commons License 2016.11.04 0 0 1834

Na, -3 fokban,se csinálja.

Előzmény: mj620di (1833)
mj620di Creative Commons License 2016.11.03 0 0 1833

Na lecseréltem az olajat ma,egyenlőre megszünt a csörgés,

5w30 sn olajat kapott,kitudja mi volt benne,de lehet nem is az olaj volt a gáz hanem a szűrő,bár mondjuk az nipparts volt.

Ma 3x próbáltam le hideg motorral és csendben van,

Ha reggel is 0 fok körül csendben lesz akkor nyugtázom le ,hogy elmúlt!

Ma csonkállványt kellet még cserélnem,néztem az alsó tárcsát,van benne 2 lyuk 8 as menettel,ha cserélni kell láncot akkor csinálok hozzá célszerszámot , az a tuti :-)

Köszi mindent :-)

Frinyi Creative Commons License 2016.11.03 0 0 1832

Ha jól emlékszem,a lemezolajteknősnél is van alul egy műanyag a váltó és a motor közt,azt ki lehet pattintani,és ott a lendkerék.

Előzmény: mj620di (1831)
mj620di Creative Commons License 2016.11.02 0 0 1831

Rendben,majd megtakarítom fültiszítóval meg hígítóval.

Pont pajszerre vagy csavarhúzóra gondoltam.Van neki valami ablak vagy lyuk  alul a kuplung harangon?

Előzmény: Frinyi (1830)
Frinyi Creative Commons License 2016.11.02 0 0 1830

Ne állíts bowdennel,akkor az alapjárati szelep elveszti szerepét,és lehet bedúsul,vagy épp nem dúsít annyit hidegben,mert úgy érzi,nyomják a pedált(alapjárati kapcsoló off),inkább a légtömegmérőt ha mégegyszer kiveszed,akkor nézz bele az egyik járatba,ott lesz két kis ellenállás szerű valami beleforrasztva,azokat pucold meg óvatosan.
Ha a feszítőt leveszed,le kell venni mindkét láncvezetőt is,amúgy nem jön le a lánc,az alsó lánckerékkel együtt szoktam levenni,és visszatenni,lehet alul lesz egy kis lemezke,két 6-os csavar fogja,elképzelhető,hogy azt is le kell szedni,de az alsó ékre vigyázz,mert könnyen kiesik,és a vezérműtengelyek elfordulására számítani kell.

Mivel támasztod ki a fogaskoszorút?Ha simán csavarhúzó,vagy pájszer,avval lehet sovány lesz.

 

Előzmény: mj620di (1829)
mj620di Creative Commons License 2016.11.02 0 0 1829

Még egy utolsó ,ha a feszítőt le veszrem akkor rá birom akasztani az uj láncot,nem kell a felső fogaskerekeket piszkálni ugye? Megpróbálom majd ugy hogy kitámasztom a fogaskoszorúnál a főtengelyt,hátha ugy lelazul a csavar.

Előzmény: mj620di (1828)
mj620di Creative Commons License 2016.11.01 0 0 1828

Még annyi hogy ha csak kicsit meg tekertetem de nem ugy hogy beinduljon és vissza leveszem a gyujtást ,majd ismét ráadom akkor zúg egy kicsit.

Akkor ezekszerint ilyen jol megtartja a nyomást a rendszer hogy hosszabb állás után nem kelk felnyomnia?

Ez más rendszerű lenne mint a francia?

mj620di Creative Commons License 2016.11.01 0 0 1827

Esedékes mert most raktam össze (törött volt) az ex tulajdonos öreg meg annyit mondott hogy kb még 5 e km et mehet az olaj ami benne van.De mivel ugye valszeg megmarad ezért le szervizelem.Egyébként nekem lomhábbnak tünik az asszonyétól ami ugyan ez csak francia.Ahogy ma leszedtem a légszűrőt ,néztem a légtömegmérőjét de tisztának tünt.A járása egyenletes stb ,talán annyi hogy az alapjárat melegen  alacsony.Ezen a bowdennel tudok állitani nem?

Ill mikor hidegen indítom akkor nem hallom gyujtás ráadáskor az ac pumpát ,utána volt amikor kulcs forditáskor hallottam de nem mindig.Én ugy tudom hogy az asszonyé minden gyujtás ráadáskor felnyomja.

Előzmény: Frinyi (1826)
Frinyi Creative Commons License 2016.11.01 0 0 1826

Szerintem enged annyit.
Próbáld meg az olajcserét,ha úgyis esedékes,és majd látod,mi lesz.

Előzmény: mj620di (1825)
mj620di Creative Commons License 2016.11.01 0 0 1825

Momdom lekapom most reggel a szelepdeknit,el us kezdtem de inkább hagyom,semmi értelme,ugy is az csörög.Az olajat ugy is le kell cserélni megejtem előtte ,hátha :-)

Ha meg nem akkor szett csere.De lehet megcsináltatom inkább :-)

Előzmény: Frinyi (1822)
laller07 Creative Commons License 2016.11.01 0 0 1824

Próbálj ki egy vastagabb olajat. 5w30 mellett a 10w40-et ajanlja a Castrol.hu, kopottabb motor esetén jobb az.

Előzmény: Airbag. (1811)
mj620di Creative Commons License 2016.10.31 0 0 1823

Igen még  japán.

A szervó cső enged annyit hogy ne kelljen teljesen le kötni ,félre tudom rakni ?

Frinyi Creative Commons License 2016.10.31 0 0 1822

Igen,le,az első fedélen átmegy a csavarja,az újabbakon ott egy görgő van.Akkor a tied lemezolajteknős,nem alu.

Az a tömítés szerintem csak gyáriba van.

Előzmény: mj620di (1821)
mj620di Creative Commons License 2016.10.31 0 0 1821

A szervót is le kell akasztani fentről ugye?

Előzmény: Frinyi (1818)
MvPl Creative Commons License 2016.10.31 0 0 1820

Köszi.Holnap kiveszem a kesztyűtartót és megnézem.

mj620di Creative Commons License 2016.10.31 0 0 1819

Az a háromszög tömítés gondolom csak gyáriba van ugye?

Holnap leszedem a szelepfedelet és ránézek a láncra azért,hogy tuti az e.

Előzmény: Frinyi (1818)
Frinyi Creative Commons License 2016.10.31 0 0 1818

Nem ismerem a bga-t,de japanparts-ot tettem már be,abban minden benne van,én az alsó,és a kipufogóvezérmű-tengely kerekét szoktam cserélni,a vvt-i kereket nem,volt,mikor csak láncot cseréltem,de azt nem magamtól találtam ki,hanem ezt kérték,de végül is jó lett.Amúgy inkább a lánccal van a baj.És van egy háromszög tömítés a dekni és a blokk között,azt szoktam cserélni,mert általában már eléggé elszokott lapulni,meg persze a szelepfedéltömítést.

Gyári pasztát,vagy Würth RTV szilikont,vagy Loctite motortömítőt,ezeket ismerem.

Otthoni eszközökkel,én meghúznám,amennyire bírom,és akár egy gumisműhelyben ráhúznék levegővel,ha van ott ismerősöd,vagy adsz borravalót,annyit megér.

Előzmény: mj620di (1817)
mj620di Creative Commons License 2016.10.31 0 0 1817

Köszi.Hát nekem se célszerszám ,se nyomaték kulcs,sőt légkulcsom sincs.

Megpróbálom majd le lazítani valahogy,remélem be tudom stiftelni,de a lehúzás is érdekes lesz, menetrögzítőzni meg nem akarnám.

Azt hiszem még azt nem kérdeztem hogy bga bol van szett amiben nincsenek kerekek,elég az vagy kell az a két fogaskerék ?

 

Te milyen fajta szerelő pasztát használsz?

Előzmény: Frinyi (1816)
Frinyi Creative Commons License 2016.10.31 0 0 1816

Láttam már olyat,hogy kivágózták,és utána visszatették a szétvert csavart.A vágózást nem javaslom,az igencsak kókányolás. 

Előzmény: mj620di (1814)
Frinyi Creative Commons License 2016.10.31 0 0 1815

Ez egy villa szerű szerszám,itt egy link,kb így néz ki,amúgy én gyári célszerszámmal dolgozom,a fogantyús részét nekitámasztom a féltengelynek,így azt nem kell fogni,és egy dugókulcs,fix szár,és cső,vagy nagy nyomatékkulccsal szoktam meglazítani.

 

Lehúzni levegővel szoktam,avval egyszerűbb,de akár nyomatékra is húzható.

Előzmény: mj620di (1814)
mj620di Creative Commons License 2016.10.31 0 0 1814

Köszi szépen.

Mivel szoktad kitámasztani? Csináltál hozzá célszerszámot vagy egyéb ami kéznél van?

Le húzni hogy szoktad,nyomatékkulcs vagy csak ugy kb ra?

Előzmény: Frinyi (1810)
Frinyi Creative Commons License 2016.10.31 0 0 1813

Üdv.

5w 30 megy bele,de ha 2 litert megeszik egy szervizintervallum alatt,akkor nem sok jövőt jósolok neki,az a 3 hengeres motor szerette enni az olajat,sajnos nem egy esetben kellett fűzött blokkot cserélni emiatt,alacsonyabb futásteljesítmény esetén is.
Lényeg,hogy mindig nézd az olajszintet,akkor egy darabig még eljársz vele.

Előzmény: Airbag. (1811)
ficere50 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 1812

Az olaj jó, de a fogyás már nem...meg kellene nézetni. Nekem az 1,3-asban volt garanciális főtengely-szimmering csere. Hátsó oldalon, szerencsére, ezért nem kellet teljesen szétdönteni a motort. Igaz ott nem az olajvesztésről vették észre, hanem egy karbantartó szerviz alkalmával, szemre, lerakódás alapján.

Előzmény: Airbag. (1811)
Airbag. Creative Commons License 2016.10.31 0 0 1811

Üdv nektek.

1,0-es  Yaris-ba(2007 évi,40ekm)milyen olajat szoktattok önteni?

a szerviz a castrol 5-30-at teszi bele,de a két olajcsere közt több mint 2 litert kell beleönteni..

Frinyi Creative Commons License 2016.10.31 0 0 1810

Teljesen mindegy,mert a légkulcs nem szokta leszedni,inkább lenyalódik a csavarról a lapolás,és akkor szokott obi lenni.Van egy villás szerszám,amit be lehet tenni az ékszíjtárcsa bevágásaiba,én betámasztom a féltengelyhez,és úgy lehet lazítani,de van,amikor ez sem szedi le.Sajnos fix alátét van a csavaron,így nehezen lazul meg,én rendelek mindig csavart is.

A lánc nyúlását nem fogod látni,a fáma azt írja,hogy hasonlítsam össze egy új lánccal(köszi...).De van,amelyiken közel 1 cm nyúlás is van,ez a te esetedben egy kezdődő nyúlás,még nem olyan durva.
Írd meg majd,hogy jó lett e.

Előzmény: mj620di (1808)
paddyjoe Creative Commons License 2016.10.30 0 0 1809
Kesztyütartó mögött, fehér ventilátorház alatt/környékén. Kis megbontás után rátalálsz.
Előzmény: MvPl (1806)
mj620di Creative Commons License 2016.10.30 0 0 1808

Szerintem a feszítő van gatyán,mert ha csak a lánc lenne megnyúlva akkor melegen nem hallgatna el.

Azért rendelés előtt szét szedem és megnézem.

A szettben amit rendelni akarok nincsnennek lánckerekek,csak lánc ,feszitő,vezetők.Plusz egy főtengely szimeringet cserélek még a deknin.A főtengelyen a szíjtárcsát meg lehet támasztani a le lazításhoz?

Nincs légkulcsom.

Előzmény: laller07 (1807)
laller07 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 1807

Olajcsere nem fogja megoldani. 😐

Előzmény: mj620di (1804)
MvPl Creative Commons License 2016.10.30 0 0 1806

Helló.2003 jan-i Yarisom van.1-2-3 állásban nem megy a fűtőventillátor.Ha jól tippelem az előtét ellenállás szakadhatott el.Megtudná valaki mondani,hogy hol keressem ezt az autóban.Gondolom ha megtalálnám kitudnám cserélni,és nem kellene egy szererlőnél több napra otthagyni az autót. Köszönöm.

Frinyi Creative Commons License 2016.10.29 0 0 1805

Üdv.

Szerintem nem oldja meg sajnos.

Előzmény: mj620di (1804)
mj620di Creative Commons License 2016.10.29 0 0 1804

Sziasztok.

Hidegen csörög a vezérműlánc,ezt egy olajcsere tudja orvosolni esetleg?

ldani-91 Creative Commons License 2016.10.28 0 0 1803

Köszönöm a választ!
Még annyi, hogy az olaj teljesen friss. Kb 700 km-t mentem vele, ebből 600 pályán, a többi 100 városi körülmények között.

Frinyi Creative Commons License 2016.10.28 0 1 1802

A több hidegindítás,ill. a rövidtáv megemelheti kicsit az olajszintet,ez benzineseknél normális,én még egy olyan benzinmotorból nem engedtem le olajat,hogy ne olyan szaga legyen,pedig volt közte olyan,aki szinte mindig autópályázásra használja.Amúgy 300 km alatt nem fog elpárologni.

Ezért is javasolt az évenkénti olajcsere,hiába kevés az olajban a km.

Nem fogsz tudni tenni ellene semmit,ha egyéb panasz nincs rá,akkor ezzel együtt kell élni.

Előzmény: ldani-91 (1801)
ldani-91 Creative Commons License 2016.10.28 0 0 1801

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy mitől lehet benzinszagú az olaj? Használom rövid távon is, természetesen, de pl. most jöttem vele 300 km-t, lett volna ideje elpárologni, de ugyanúgy benzinszagú. Szóval a rövid távozás kizárva. 
Füstölni nem füstöl szerencsére.

Viszont több benne az olaj, mint volt. Vagy hát valószínűleg a felhígulás miatt a benzines olaj, ami nem jó. 
Van valakinek valami tippje, hasonló tapasztalat? 
Köszönöm előre is!

szikla19 Creative Commons License 2016.10.27 0 0 1800

Sziasztok

 

azt szeretném kérdezni ,hogy ki gyártja a motorokat/francia vagy japán/ a 1.0-ás yarisba 2006-2007 évjárat.

 

köszi

norbi0325 Creative Commons License 2016.10.22 0 0 1799

Helló

Szerelt már valaki aux adaptert 99-05- yarkóba? 

 

 

norbi0325 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 1798

Én a válltóba a fuchs sintofluid fe 75w-re esküszöm ! :) 

Minden kocsimba ezt raktam.

 

gsis Creative Commons License 2016.10.10 0 0 1797

A szervo olaj töltési mennyisége 0.7 liter. Fajtája  DEXRON III  ATF  , ez felel meg , Javaslom az ENEOS ATF DEXRON III

olajat , ami árban is elviselhető , de más is lehet , ami a fenti paramétereknek megfelel.

A váltó töltési mennyisége 1.4 liter , itt a gyártói előírás API-GL-5 ill.75w-90 viszkozitás .Ide is megfelel az

ENEOS MULTI GEAR 75W-90 hatómű olaj.

Előzmény: SprinterTibi (1795)
kramoto Creative Commons License 2016.10.10 0 0 1796

Sajnos nem a cső kicsúszása okozta a hibát, mert a helyén volt., és belefúlyva nem volt ellenállás.

Fentebbről jött a kondenzvíz, még  nem tudom honnan, de a kesztyűtartó alatt van egy levehető elem, melyen filclap található. Ez a filc tiszta víz volt, innen csöpogött a padlószőnyegre.

Sajnos nem találom honnan jöhtett, mert körülötte minden száraz volt.

A kesztyűtartót is kivettem, de nem találom a vízfolyás forrását.

Mostmár nem folyik, mivel nem légkondizunk, de jövő nyáron biztosan ismét jelentkezik a hiba.

 

 

Előzmény: ficere50 (1775)
SprinterTibi Creative Commons License 2016.10.10 0 0 1795

Sziasztok! 

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. 

Adott egy 1999es 1000ccm-is Yaris. Ebben szeretném lecserélni a szervo és a váltó olajat valamint kicsit mintha rozsdás lenne a fagyálló, úgyhogy a hűtő rendszert is át akarom valami hűtő tisztítóval mosni majd friss fagyállóval feltolteni. 

Nem tudjátok véletlenül, hogy milyen olajat rakjak a szervóba és a váltóba valamint milyen mennyiség kell bele? 

Segítségeteket előre is köszönöm! 

Szép napot! 

Frinyi Creative Commons License 2016.10.07 0 0 1794

Ez a 3 hengeres motor,igen,előfordulhat erősebb olajfogyasztás,legrosszabb esetben a blokk sem javítható.
A kivétel erősíti a szabályt,én találkoztam 200ezer km felettivel,ami még bontatlan volt,az olaj pedig a fél nívóig megy le egy szervizintervallum alatt. De a java részénél sajnos 150e km felett száraz nívópálcákat lehet látni olajcsere előtt.

Előzmény: botigta (1793)
botigta Creative Commons License 2016.10.07 0 0 1793

Üdv,

Tanácsot szeretnék kérni, szeretnék venni egy 2008-as Subaru Justy-t, amiben 1.0 -ás Yaris motor van. Azt a rémhírt hallottam, hogy ezek a motorok kevés, akár 130ezer km környékén olajzabálás közepette képesek megpusztulni. Mennyire jellemző, mennyire igaz ez?

Laudat Creative Commons License 2016.10.06 0 0 1792

Sajnos elbuktam a "csatát"  ,Yaris nyert !!  azota is egyhelyben áll.

Esetleg valaki van benne Imo ? Yaris II 2006 -os, hátaz önincitot kivenni !  a hetvégén megkopogtatom, illetve viszek egy szálat az  indito kicsi csatijára az aksitol.ha igy indul akkor nem önindito, valamelyik kábel, vgy relé

csináltam egy tesztet, tompitot bekapcsol a és inditok, a világitás ugyan ugy világit, ami állitolag, azt mutatja, hogy nem az önindito.

Folyt Köv !

czoli4 Creative Commons License 2016.09.30 0 0 1791

Üdv Mindenkinek!

 

Érdeklődnék a hozzáértőktől, hogy egy 2001-es 3 ajtós Yaris-on javitható-e a jobb oldali fényszóró magasságállitó motorja? Nem müködik, a bal oldalinak megy a motorja , ez meg se mozdul. A csatlakozóján tudok mérni feszültséget. Nézegettem a lámpát, szétszedés nélkül nem férni hozzá a motorhoz, egybe van a lámpával. Érdemes szétszedni, és utána össze lehet rakni, vagy keressek egy bontottat? Vagy vegyek egy uj lámpát, ki tudja a bontotton is müködik-e ez a motor? Másik kérdésem, a központizár nem mindig zárja le a jobb oldali ajtót. Először müködik, utána nem huzza le a zárógombot ( vagy minek nevezik azt a kis fogangyút amivel be lehet belülről zárni az ajtót), nyitáskor általában kinyitja az ajtót. Ebben egybe van a motor a zárral? Érdemes a zárral vacakolni, vagy egy utólagos központizár motort rakni bele? Végülis 3 ajtós, a két ajtót be tudom kézzel is zárni, a csomagtartón meg eddig még müködik a központizár. Előre is köszönöm a válaszaitokat.

 

Üdv:Zoli

ficere50 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 1790

Akkor gratula, mert, ezek szerint, jól következtettél...én is tanultam.

Előzmény: Laudat (1789)
Laudat Creative Commons License 2016.09.27 0 0 1789

Az köcsög  "Kapcsolo"  hányszor kellet menteni mennem  -:((

Ez egy sima nyomogombos kapcsolo, mint az ajtoknál van a belsővillágitás, amikor kinyitom az ajtot.

De az a baj, hogy  egy L alaku lemezmbe van berakva, de amikor le akarom tekerni az anyát , hogy levegyem

csavarodik az egész lemez (értemén hogy  minél könnyebb legyen az auto ). de hát pont ezen sporolnak.

Tehát ott maradt , a  kétt szálat összekötöttem, és igy indul -:))

Majd ha lessz türelmem teszek bele egy masikat , de nem a gyárit 5000ft-ért !!!

Amugy meg  "gumiembernek"  kell lenni ,hogy odaférjen az ember .

ficere50 Creative Commons License 2016.09.26 0 1 1788

A "másfajta védelem"-re gondolok, mert általában az utólag beépített kütyük okoznak gondot...

Előzmény: ficere50 (1787)
ficere50 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 1787

"Hol van ez a kapcsolo a pedal alatt, ki lehetne iktatni, mert más fajta vedelem van a kocsin."

 

Ezzel kezdeném akkor!!!

Előzmény: Laudat (1784)
ficere50 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 1786

Én utoljára gyanakodnék arra a kis végállás kapcsolóra...villamossági szerelővel előbb átnézetnék pár dolgot: testkábel, indítórelé, indítómotor-behúzó tekercs és érintkező, indításgátló elektronika,  gyújtáskapcsoló, kontaktok, dugaszok.

Előzmény: Laudat (1784)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.26 0 0 1785

Köszönöm a segítséged.

Előzmény: eger.jeno (1773)
Laudat Creative Commons License 2016.09.22 0 0 1784

Esetleg valaki !

Yaris II , a mult héten cseréltem aksit, mert nehezen indult (hiába nyomtam ki a kuplungot ) , ma megint nem indult.

Hol van ez a kapcsolo a pedal alatt, ki lehetne iktatni, mert más fajta vedelem van a kocsin.

Előre is köszi.

ficere50 Creative Commons License 2016.09.21 0 0 1783

Akkor ez ilyen és így jó...szinte mindenkié így szól, ha hideg a motor! 1 percnél nem tart tovább. Normális...

Előzmény: CsúcsHeg (1782)
CsúcsHeg Creative Commons License 2016.09.21 0 0 1782

Kedves ficere50

Elvileg a szíj nem rég lett cserélve ezt állapították a szervizben. A vízpumpa csere alkalmával szóltam, hogy mindent nézzenek meg, és ha kell cseréljék ki a problémás alkatrészeket. Az olaj 5W30. Miután felmelegszik a motor a zaj teljesen eltűnik.  Igazán a kérdésem az, hogy ez gond? Használható így a kocsi?

Grifter Creative Commons License 2016.09.20 0 0 1781

Yaris TS (XP10)-ben mekkora hangszórók vannak gyárilag? Az internet szerint csak elől van 2×16,5, de ez a TS-re is ugyan így igaz?

 

Előre is kösz!

ficere50 Creative Commons License 2016.09.20 0 0 1780

Külső bordás-szíj (ékszíj) és a szíjfeszítőgörgő-csapágy meg lett vizsgálva? Ezek is szoktak zajongani ennyi idő után! Bár vízpumpa cserénél ezeket ellenőrzik, ha igaz...

Előzmény: CsúcsHeg (1778)
ficere50 Creative Commons License 2016.09.20 0 0 1779

Elvileg természetes a lánchajtás miatt. Ha nem szűnne meg akkor a láncfeszítő-patron cseréje lenne indokolt. Az olajminőség is számít, mert az olajnyomás tolja a láncfeszítőt, tehát hidegen kicsit sűrűbb, lassabban feszít meg. 5W30-as legyen!

Előzmény: CsúcsHeg (1778)
CsúcsHeg Creative Commons License 2016.09.20 0 0 1778

Kedves mindenki!

 

Nem rég vettünk egy Toyota Yaris-t 2004-es 1000-es motorral.

Amikor hidegen beindítom, motornak a hangja eléggé kellemetlen. Nyikorgás szerű hangot lehet hallani. Egy idő után ez a hang teljesen eltűnik. Ilyen típusú hangot lehet hallani a lánchajtású Astra-nál is.

A kérdés a következő:

Ez természetes, a lánchajtás miatt?

A szervizben átvizsgálták, de mivelhogy meleg volt a motor nem lehetett hallani semmi. Közben volt egy vízpuma csere.

 

Előre is köszönöm a válaszokat.

eger.jeno Creative Commons License 2016.09.20 0 0 1777

Yaris II nyárigumi garnitúra Yokohama 185/60x15 eladó, autó eladása miatt.
A gumik 4 - 5 milliméteresek.

https://goo.gl/photos/amNMdgvysHZmU49S7

A garnitúra ára 18 eFt.

Éger Jenő

eger.jeno Creative Commons License 2016.09.20 0 0 1776

Yaris II téligumi garnitúra felnire szerelve eladó az autó eladása miatt. A gumik 5 6 millimérteresek, a felnik sértetelenek.

 

Képek a linken:

 

https://goo.gl/photos/xMWRWArxnpodtQbp6

 

A garnitúra ára 55 eFt. 

Mail címemen elérhető vagyok.

 

Jenő

 

ficere50 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 1775

Gyűjtőtálca igaziból nincs, hanem egy kivezető/levezető gumicső...az anyósülés bal szélén, lábtól, ahol a szőnyeg találkozik a középkonzol alsó élével, meg kell emelni, kihúzni alóla, a szőnyeget és láthatóvá válik a kis gumicső darab. Nekem még nem dugult be soha, hanem egyszer a légkondi tisztítóspray csövét ott vezettem fel a hőcserélőig.

Előzmény: kramoto (1774)
kramoto Creative Commons License 2016.09.19 0 0 1774

Sziasztok.

 

2007-es Yaris job oldali gumiszőnyegén pénteken szép nagy tócsa keletkezett.

Gyanítom, hogy a légkondi kondenzvize, mivel a hűtővíz szinje nem csökkent a tágulásiban és pénteken kb 1 órát ment  a légkondi.

 

Hol találom (legalább kb) a légkondi kondenzvíz kivezetését és a gyűjtőtálcát  aminek valószínűleg a lefolyója dugulhatott el.

Mit kell lebontanom, hogy hozzáférjek a tálcához?

 

 

eger.jeno Creative Commons License 2016.09.18 0 0 1773

Nem kell (nincs)

Előzmény: Törölt nick (1772)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.14 0 0 1772

Sziasztok!

 

Megtudná valaki mondani, hogy 2006-os Yarisban, hogyan kel olajcsere után nullázni a karbantartás jelzést? 

Vagy van e benne ilyen? Még nem jelez, de az olaj-/szűrők- cseréje már megvolt, s szeretném nullázni...

Előre is köszönöm a segítséget.

Cebven Creative Commons License 2016.09.13 0 0 1771

Sziasztok!

 

Anyósom igen jó állapotú 1.3 Sol (2002-es, 79000 kmt futott) Yarisának keresünk gazdát.

 

Akit érdekel, 17-20 óra között barmelyik nap zaklathat ez ugyben.

 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/yaris/toyota_yaris_1.3_linea_sol-10558528

 

Kereskedők kíméljenek!)

 

Novák Csaba

eger.jeno Creative Commons License 2016.09.13 0 0 1770

Nekem van téli gumim lemezfelnire szerelve II Yarishoz. Ha érdekel magánban folytathatjuk...

 

Előzmény: WatMat (1742)
my1stcelica Creative Commons License 2016.09.08 0 0 1769

Üdv mindenkinek!

Yaris 1.5 Ts 2001es 5ajtós minden alkatrésze eladó.

http://www.jofogas.hu/zala/Yaris_ts_1_5_2001_bontott_alkatreszek_53891595.htm?first=1

gyuritoyota Creative Commons License 2016.09.03 0 0 1768

Sziasztok! segítségre lenne szükségem 2009 évjáratú Yarisom van, törötten vettem, meg lett javítva, minden tökéletes, de nem működik a start-stop rendszer. Magyarul nem áll le a motor. Minden segítségért nagyon hálás lennék, mert végképp elakadtam. Előre is köszi.

czoli4 Creative Commons License 2016.08.28 0 0 1767

Köszönöm a válaszaitokat. Munkába járásra kellene, vidéki uton , oda -vissza összesen 30 km. Majd holnap még megnézzük, majd jelentkezem mire jutottunk.

 

Üdv:Zoli

 

 

gsis Creative Commons License 2016.08.28 0 0 1766

Igazad van , sorry !

Előzmény: paddyjoe (1765)
paddyjoe Creative Commons License 2016.08.28 0 0 1765

Kedves gsis! Picit elnéztél valamit: a Yaris MkI 1.0 még 4 hengeres volt, a MkII óta 3 csak.

 

 

Ennek a motornak kb. 100-110 km/h körül van az utazója, felette elkezd hangoskodni. A digitális műszerfal pillanatok alatt megszokható, baja nincs, üzembiztosan működik. 

Előzmény: gsis (1764)
gsis Creative Commons License 2016.08.28 0 0 1764

 A kinézett kocsi még eredeti japán gyártmány , jól összerakott , tartós szerkezet .Az  ABS és a klíma nincs

összefüggésben a felszereltséget illetően . Azt kell eldönteni , milyen célra kell az autó , mert a három hengeres

verzió nem egy autópálya bajnok , városi , helyközi közlekedésre kiválóan alkalmas .Probléma nem szokott lenni ,

még ilyen idős korban sem a motorokkal , a szokásos kopó dolgokat kell cserélni , és minőségi olajjal kell " etetni " , a

vvti vezérlés  ezt szereti . A kinézett kocsit alaposan át kell nézni , jó lenne emelőn is alánézni , ha van rá lehetőség .

Az olajfolyásról csak alapos átnézés után lehet nyilatkozni , ezt neked kell eldönteni a helyszínen , hogy milyen mértékű .

 A legkevésbbé akkor nyúlná mellé , ha egy közeli műhelyben egy szaki át tudná nézni , alul felül . Így kapnál

teljes képet a körülbelüli állapotról .

Előzmény: czoli4 (1763)
czoli4 Creative Commons License 2016.08.28 0 0 1763

Üdv Mindenkinek!

 

Toyota Yaris vásárlásán gondolkodom, max 6-700 ezer Ft-ig. Azt kérdezném tőletek, hogy mire kell figyelni ezeknél, van-e valami tipushibájuk? Egy 2001-es 3 ajtós, 1,0-ást néztem, amiben van szervó és klima, meg elektromos ablak, de ABS nincs  benne. 157 ezer Km -el. A motorjának szerintem jó hangja volt, már amennyit értek hozzá, de a szervó szivattyú körül, a motor oldala kicsit olajos volt, meg az olajtartály oldala is. Az eladó szerint mellé öntötték az olajat. Tönkre szokott menni ez a szivattyú és azért olajos a környéke, vagy a motor nyomta ki az olajat? Az létezik, hogy klimásba nincs ABS? Ma érdemes ABS nélküli autót venni? Menni még nem mentünk vele, holnap megnéznénk mégegyszer, csak ez az olajfolyás zavar, ne, hogy valami szarba nyúljunk vele. A digitális müszerfallal nem szokott gond lenni? Bocs a sok kérdésért, de nem nagyon ismerem a Toyotákat, az egész fórumot meg nem akarom végigolvasni. Még VW Poloban gondolkodtam, de ma néztünk egy 2001-est , hát nem voltam elragadtatva tőle, ezért inkább maradnánk a Yarisnál. Válaszaitokat előre is köszönöm.

 

Zoli

gsis Creative Commons License 2016.08.26 0 0 1762

Elfogadom ,amit írsz , mivel azt senki nem tudja előre megmondani , hogy egy kopott kuplungszerkezet meddig

bírja a nyüstölést .  Sokáig is elmehet , mire jön a KO .

Előzmény: paddyjoe (1761)
paddyjoe Creative Commons License 2016.08.26 0 0 1761

Nekem kemény volt a kuplung (mármint az off-os Fabiahoz viszonyítva) és mellé még kissé fentebb is fogott a kelleténél, de egyemmeg a szívét, 5 évet és kb. 60e-t elment hiba nélkül és még akkor sem csúszott, mikor a mostani év elején eladtam.

Előzmény: gsis (1755)
2.2dcis Creative Commons License 2016.08.26 0 0 1760

nem kekeckedés, de mit is írtam? kenőanyag!!!

Előzmény: norbi0325 (1759)
norbi0325 Creative Commons License 2016.08.25 0 0 1759

A hol a munkahenger végén lévő golyóforma  nyomja a kiemelővillát ott szokása nyekeregni ( ahol a két fém érintkezik) 

Nem olajozunk ,zsírzunk:)

 

 

Előzmény: 2.2dcis (1758)
2.2dcis Creative Commons License 2016.08.25 0 0 1758

oké! nem adom fel, akkor a mozgató mechanikára is mehetne egy kis kenőanyag!HÁTHA!

Előzmény: gsis (1757)
gsis Creative Commons License 2016.08.25 0 0 1757

Köszi a segítőkész javaslatot ,de jelen típusnál olaj munkahengeres megoldás működik !

Előzmény: 2.2dcis (1756)
2.2dcis Creative Commons License 2016.08.25 0 0 1756

lehet,hogy a kuplung bowden nyikorog.sürgőssen meg kéne olajozni mielött kiszőrösödik.

Előzmény: CsúcsHeg (1754)
gsis Creative Commons License 2016.08.24 0 0 1755

A felkeményedés hamarosan bekövetkező cserét jelez  Normál állapotban a kupplung szinte " vajpuhán "

dolgozik , kis erőkifejtéssel lehet benyomni .

Előzmény: CsúcsHeg (1754)
CsúcsHeg Creative Commons License 2016.08.24 0 0 1754

Kedves fórumozók!

Van egy SOS kérdésem:

2004-es gyártású Toyota Yaris 1.3 Linea Sol-t vásárolnánk, viszont a kuplung nagyon kemény. Amikor kinyomtuk akkor hallatszott egy nyikorgás is a motortérből. A kocsit kb fél éve nem használják. A váltónak elég nagy a holtjátéka.

Menet közben viszont nem volt semmi probléma.

Szerintetek ez normális? Ennek a típusnak ilyen a kuplungja, vagy problémás?

 

Előre is köszönöm a válaszukat.

 

 

 

ldani-91 Creative Commons License 2016.08.18 0 0 1753

Nagyon köszönöm a tanácsokat Nektek!
Hát, külön felnin van a téli meg a nyári gumim is, úgyhogy nem tartok rá igényt. De egyáltalán nem volt tolakodás. :)

Köszönöm még egyszer, és kipróbálom az eneost!
Üdv! Dani

gsis Creative Commons License 2016.08.18 0 0 1752

Bocsi Idani-nak szántam !

Előzmény: gsis (1751)
gsis Creative Commons License 2016.08.18 0 0 1751

Javaslom , próbáld ki az ENEOS PREMIUM HYPER 5W 30-at .Sok Toyotás használja , teljes elégedettséggel , nem

mellesleg jó árban kapható . A VVTI vezérlés nem szereti a sűrűbb olajat .

Előzmény: opi064 (1750)
opi064 Creative Commons License 2016.08.18 0 0 1750

5W30 kell bele, szerintem a gyártó mindegy, feltéve, ha nem valami teszkós nevesincs termék. Bocs, ha tolakodom, de 4 kerék pluszba (pl. téli gumihoz...) olcsó pénzért nem kell hozzá? Apám eladott Yarisa után maradt, nem tudok mit kezdeni vele.

Előzmény: ldani-91 (1749)
ldani-91 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 1749

Sziasztok!
Nem rég vettünk egy 2001-es 1.0 benzines Yarist. Nagyon szeretjük. :) 
Olajcsere előtt állok. 202.000 km van benne. Egy ideje már 10w40-est kapott visszanézve a papírokat. Viszont olvastam sok-sok fórumot, és azt írják, jobban szeretik az 5w30-at. 
Az a kérdés, hogy merjek váltani 5w30-ra, vagy inkább maradjak meg a 10w40-nél. Esetleg konkrét márkát javasol valaki? :)
Köszönöm!

muzeologus Creative Commons License 2016.08.15 0 0 1748

Nem, semmiképp. "Örök" darab marad a családban. Nejem első autója, és ő vette magának anno. Igazán megkímélt darab volt eddig. :-(

Előzmény: mj620di (1747)
mj620di Creative Commons License 2016.08.15 0 0 1747

Esetleg nem eladó így sérülten?

Előzmény: muzeologus (1746)
muzeologus Creative Commons License 2016.08.15 0 0 1746

Sziasztok! 

 

Sajnos egy őz jelentős kárt tett autónkban. Alábbi alkatrészeket keresem, illetve ha valaki tud Győr környékén megbízható szerelőt és lakatost, azt megköszönném. Az autó 2002.07. havi.

 

- Bal első sárvédő, indexlámpával
- Bal első lámpa (állítható magasságú)
- Bal első dob betét (műanyag burkolat a sárvédő alatt)
- Bal oldali tükör lap,
- Géptető
- Ablaktörlő lapát karok

- Ablaktörlő motor és mechanika.
- Szélvédő alatti műanyag takaró
- ablakmosó spricni
- Szélvédőt újat rakatunk be
- Bal és jobb lökhárító bajusz (a lökhárító aljára rögzített fekete műanyag légterelő)
- SOL dísztárcsa 1 db.
- Jobb hátsó centrálzár motor (korábbi gond, nem nyitható a jobb hátsó ajtó). 

 

Köszönettel,

 

Muzeologus

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!