Keresés

Részletes keresés

Zsivany3 Creative Commons License 2024.03.08 0 0 33991

Na ez az.

 

Akkor lehet, hogy a gyártótól rendeltek "alkatrész" ajtókat, és ilyet kaptak, amit szintén lellemezeltek?

Előzmény: róbertke (33987)
róbertke Creative Commons License 2024.03.07 -1 2 33990

Lemaradt a 4. kép: 

Gyenes Viktor 2004-es képén a 31 55 196 6083-3 Gags  vegyes ajtókkal. 

Előzmény: róbertke (33984)
róbertke Creative Commons License 2024.03.07 -1 2 33989

Tessék egy különlegesség: Görög Gags 

Előzmény: Zsivany3 (33985)
Steve2020 Creative Commons License 2024.03.07 0 0 33988

Nah, közben már látom is, hogy van régi ajtós kép 2004-ből is.

Akkor csak nekem nem volt szerencsém látni.

Előzmény: Steve2020 (33986)
róbertke Creative Commons License 2024.03.07 0 2 33987

DR festésű változatban találtam egy olyan Gags kocsit amit kérdezel. 

Függőleges bordázat, surrantós kivitel, Y25 forgóvázzal. 

Előzmény: Zsivany3 (33985)
Steve2020 Creative Commons License 2024.03.07 0 0 33986

Szia! A képen, a már átalakított, egy sima "lemezzel" leheggesztett ajtó látható, ha jól emlékszem a surrantós ajtókat már a 90-as években is alig-alig lehetett látni, legalábbis én nem láttam.

Egyébként a gabonát a tárolókba az ajtónak evvel a mechanikájával (is) lehetett üríteni.

 

De szerintem lesznek a kocsinak szakavatottabb ismerői is itt.

:-)

Előzmény: Zsivany3 (33985)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.03.07 -1 1 33985

Erre az ajtótípusra gondoltam:

Ezen lett volna eredetileg surrantó?



Egyébként vegyes ajtós szinte minden változatban volt.

Előzmény: róbertke (33984)
róbertke Creative Commons License 2024.03.07 -1 1 33984

Gyenes Viktor 2004 -es képén a 31 55 196 6083-3 Gags kocsi ajtajai még surrantókkal vannak ellátva.   Szintén Gyenes Viktor 2005-ös képén a 31 55 196 7701-9 Gags kicserélt bordás ajtókkal. 

 Gyenes Viktor 2004-es képén a 31 55 196 7421-4 Gags lehegesztett surrantókkal és ajtóablakokkal 

 

Gyenes Viktor 2004-es képén a 31 55 196 6083-3 Gags  vegyes ajtókkal. 

 

Előzmény: Zsivany3 (33983)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.03.07 -1 0 33983

Gags ajtajairól kérdeznék:

Volt ugye gyárilag a vízszintes bordás ajtó, aminek az alján volt ürítőnyílás kis billenő(?) ajtókkal.

Ezeket az alsó nyílásokat idővel belemezelték.

 

Aztán gondolom a hazai ipar gyártott új, függőleges bordás ajtókat.

Viszont ezekből két félét látok: 

- Van teljesen zárt felületű, végig bordás ajtó.

- Van alul belemezelt ajtó. 

Ez utóbbin minek volt a lemezelés?

 

Létezett olyan függőleges bordás ajtó, amin még volt alul kisajtó az ürítéshez? Erről nem találok képet egyet sem.

Vagy az alsó lemezelés csak ajtójavítási céllal került fel azokra is? (Ott rohadt gyorsabban az ajtó.)

 

alkotasu Creative Commons License 2024.03.05 -1 3 33982
alkotasu Creative Commons License 2024.02.14 -1 2 33981

Valóban, de ez már későbbi időszak. Az én általam modellezett korszakban feketék voltak, és számomra ez a lényeg. (Magyarul: nem kell a kocsikat átfestenem, hanem elég lesz matricázni, lakkozni. Mert került a MÁV-hogy DR eredetű ilyen kocsi.)

Előzmény: Zsivany3 (33979)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.02.14 -1 2 33980

Kisebb meglepetésként ért, hogy a 705 5 Z kéttartályos kocsikból volt vagonvörös színű is MÁV logoval és anélkül is.

https://youtu.be/JDViCsbau6M?t=578

 

Illetve meg tudná valaki mondani ennek a kocsinak a sorozatát/pályaszámát? Én MÁV feliratot vélek rajta olvasni, bár lehet, hogy nem az.

 

Zsivany3 Creative Commons License 2024.02.14 -1 1 33979

Ezen a képen feketék voltak még, de volt belőlük bauxitvörös is, ahogy itt látható: https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=166163952&t=9121454

Előzmény: róbertke (33978)
róbertke Creative Commons License 2024.02.13 -1 1 33978

Igen, jól sejted ezek a kocsik feketék voltak. Aztán jó tíz éve minden PFT kocsi bezöldült. 

Előzmény: alkotasu (33975)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.02.13 -1 1 33977

Szerintem csak tipikus ott (merevítőknél?) folyt le az esővíz a kocsi oldalán, azért tűnik szabályosnak a vonalak távolsága. (Áll a víz a vágányok között, minden vizes, tehát volt eső.)

Előzmény: Szőcsényi Z. (33976)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.02.12 -1 1 33976

Szerintem igen, bár a kocsi oldalán mintha lenne valamilyen tagolás a két lengőajtón. De az is lehet, hogy az csak szennyeződés, vagy más…

Előzmény: Zsivany3 (33974)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.11 -1 4 33975

Köszi!

Kissé vastagon áll rajta a rozsda(por), az egész kocsi - beleértve az ütközőket is - egyszínű. De ha összehasonlítom a Ks kocsi felső részének árnyalatával, akkor az eredeti színt inkább feketére saccolom. 

(A kép színe szerintem eltolódott a piros irányba, megpróbáltam kicsit korrigálni rajta).

Előzmény: Zsivany3 (33971)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.02.11 -1 2 33974

A Fortepan 177691-es képén is ez a kocsi látható?

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=177691

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (33946)
takitomika Creative Commons License 2024.02.11 0 0 33973

Köszi. Igen ezt a fajatát keresem.

Előzmény: Szőcsényi Z. (33953)
takitomika Creative Commons License 2024.02.11 0 0 33972

Köszi, erre a fajtára gondoltam.

Előzmény: gumidani (33956)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.02.04 -1 3 33971

Nézd mit találtam:

Előzmény: alkotasu (33921)
róbertke Creative Commons License 2024.02.01 -1 3 33970

Pfeiffer Károly: Gázszállító kocsi (1934.01.01.) 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=164867306&t=9121454 

Felek Ferenc Creative Commons License 2024.02.01 -1 1 33969

Nem tudom sajnos.

Előzmény: rezgaras (33965)
rezgaras Creative Commons License 2024.02.01 -1 2 33968

Igen, az 1991-esben: Fekete Imre, Gázvilágítás a vasúti kocsikban. 141. old. De fénykép abban sincs.

Előzmény: paca664 (33967)
paca664 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 33967

Valamelyik 1992 körüli Vasúthistória Évkönyvebn is van hosszabb értekezés a gázvilágításról vasúti üzemben, annak kapcsán esik szó a személyvonati gáztartálykocsikról is.

róbertke Creative Commons License 2024.01.31 -1 1 33966

Előzmény: alkotasu (33962)
rezgaras Creative Commons License 2024.01.31 -1 0 33965

Kösz. Azt is tudod, hogy megtartották-e a számokat az 1926-os átszámozás során? (a jellegrajzokon csak a régi szám szerepel, az 1895 előtt gyártottak a 100000-es csoportban, az 1898 után gyártottak már az 500000-es csoportban)

Előzmény: Felek Ferenc (33961)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.01.30 -1 0 33964

   Annyit még tudok, hogy a MÁV Rl 500 001 - 020 pályaszámú tartánykocsik (darabja 272 Korona, 93 fillér) 1912-ben álltak forgalomba fővárosi tárolóállomással. 

Előzmény: alkotasu (33962)
róbertke Creative Commons License 2024.01.30 0 1 33963

Helyesbítés 

 

GANZ könyvek 1. kötet (1868-1919) 144. oldal 209. rajz van csak, fénykép nincs.

RL100701 és 100702; 1892.06.30. Tároló állomás: Budapest-Személypályaudvar; 

RL100703 és 100704; 1893; 

RL100705 és 100706; 1895.12.31. Tároló állomás:Rákosrendező; 

Előzmény: róbertke (33960)
alkotasu Creative Commons License 2024.01.30 -1 1 33962

Áááá, akkor megvan ennek az oka is: 1896-ban az Aah kocsikat 100151-től kezdték számozni, mert 100128-ig a tartánykocsik viselték a pályaszámaikat.

A 100511-től 1900-ban pedig megjelentek az első ABah kocsik, majd Aah kocsik deklasszálásával pedig ABah 100501-től betöltötték a hiányokat. Nyilván nem akarták keverni a személykocsikat a tartánykocsikkal, ezért számozták át ez utóbbiakat.

Előzmény: Felek Ferenc (33961)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.01.30 -1 2 33961

Azt sem értem, hogy miért vannak egyes kocsik a 100000-es sorozatban, mások az 500000-esben?

 

A MÁV Hivatalos Lapja 1897. június 5/30. szám, 272.-273. oldalakon írtak a MÁV tulajdonát képező, illetve a MÁV kocsitelepébe besorozott és a MÁV cégjel alatt közlekedő összes tartánykocsi átszámozásáról.

•        100 001-100 128 →502 001-502 128

•        100 501-100 654 →503 001-503 112

•        102 001-102 471 →502 201-502 633

•        102 501-102 621 →503 201-503 360

•        100 507 és 100 595 →501 101 és 50 102

Előzmény: rezgaras (33959)
róbertke Creative Commons License 2024.01.30 -1 1 33960

GANZ könyvek 1. kötet (1868-1919) 144. oldal 209. rajz van csak, fénykép nincs.

RL100701 és 100702; 1892.06.30. Tároló állomás: Budapest-Személypályaudvar; 

RL100703 és 100704 1893; 

RL100705 és 100706 Tároló állomás:Rákosrendező; 

Előzmény: fed-2 (33955)
rezgaras Creative Commons License 2024.01.30 -1 1 33959

Kösz, ezek megvannak. De a Soltész-féle cikkből is hányzik a kép. Ez is érdekes, mert a képek többsége a háború után készült, de van köztük háború előtti kép is. Nyilván lefényképezték a gyüjteményt a háború előtt is, csak éppen van olyan kép, ami megmaradt és van, ami azok közül is eltűnt.

 

Azt sem értem, hogy miért vannak egyes kocsik a 100000-es sorozatban, mások az 500000-esben?

Előzmény: gumidani (33957)
gumidani Creative Commons License 2024.01.30 0 2 33957

1910-es listában:

 

Soltész József listájában:

Előzmény: rezgaras (33952)
gumidani Creative Commons License 2024.01.30 0 3 33956

Előzmény: takitomika (33951)
fed-2 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 33955

Szia, nekem is le van mentve már talán egy éve is. Valahol neten találtam. Mondanám, hogy a Ganz-os könyvben is benne van, de nincs a közelemben úgyhogy nem mernék rá esküdni.

 

Előzmény: rezgaras (33954)
rezgaras Creative Commons License 2024.01.30 -1 0 33954

Hú, ezt hol találtad? Éveken át kerestem képet ezekről a kocsikról, de nem találtam. Még Gumidaninak sem volt! :-))

Előzmény: Szőcsényi Z. (33953)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.30 -1 3 33953

Erre gondolsz?

Előzmény: takitomika (33951)
rezgaras Creative Commons License 2024.01.29 -1 1 33952

Jellegrajz több is van. Képet csak egyetlen egyet sikerült találni, az is nagyon messziről mutatja a kocsit. A legfurcsább, hogy a KM. 1:5 modelljei között volt egy ilyen, a háborúban elveszett és az egyetlen modell, amiről semmilyen kép sem maradt fenn.

 

http://rezgaras.atwebpages.com/Content/Models/Rl_car/rl_car_main_m.htm

Előzmény: takitomika (33951)
takitomika Creative Commons License 2024.01.28 0 0 33951

Tisztelt kocsiszakértő urak! Keresek régi magyar gáztartály kocsi rajzát és képet róla az 1870-1900 közötti évekből. Ha egyáltalán létezett ilyen.

Zsivany3 Creative Commons License 2024.01.25 -1 0 33950

Mivel ott van mellette egy másik, szerintem nem mintakocsi.

Előzmény: gumidani (33948)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.24 -1 2 33949

A Dunai Vasműben elvileg az a 7716-os volt az első székesfehérvári gyártású ilyen kocsi, amiről a képet mellékeltem. Ha minden igaz, 1963-ban készült. A 7701-7715 NDK OOt 50-es.

Az a kocsi, amit betettél, nem hiszem, hogy mintakocsi lenne, mert mintha azok is ilyenek lennének, amivel össze van akasztva, tehát több is volt belőle. Elképzelhető, hogy ez a belső béléses ércszállítókocsi, amiből mindössze nyolc darab készült.

viewArticle

Előzmény: gumidani (33948)
gumidani Creative Commons License 2024.01.24 0 2 33948

Ez a mintakocsi lehetett? Vagy az idők folyamán a felhasználó módosított rajta ezt-azt? 

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (33946)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.24 -1 3 33947

1999. októberében még a 7604-es is megvolt:

Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.24 -1 3 33946

A 7716-os már székesfehérvári gyártmány:

(Elnézést a képek minőségéért, de a normális archiválás nem történt meg. A kép dátuma: 1999. X. 13.)

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (33945)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.24 -1 1 33945

Elnézést, de ez a 25-ös darabszám nem biztos, hogy helyes! Egy forrás szerint 7701-7715 volt az NDK négytengelyes OOt 50-es kocsik vasműs pályaszáma.

Előzmény: Szőcsényi Z. (33938)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.24 -1 3 33944

A kéttengelyesek: Ü 7601-7620 NDK + 7621-7625 székesfehérvári utángyártás.

Előzmény: Zsivany3 (33943)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.01.24 -1 2 33943

Én a Filmhíradó és a képek alapján Ü 7603-7615 közti pályaszámokat látok, tehát 7601-7615(? hány darab jött?) lehetett a tartomány.

 

A 25-os 4 tengelyeseről viszont nem látok olvasható pályaszámot. Valószínűleg az is Ü 0000 formátumú lesz.

Előzmény: Felek Ferenc (33941)
gumidani Creative Commons License 2024.01.23 0 3 33942

Előzmény: Felek Ferenc (33941)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.01.23 -1 1 33941

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!