Szia! A képen, a már átalakított, egy sima "lemezzel" leheggesztett ajtó látható, ha jól emlékszem a surrantós ajtókat már a 90-as években is alig-alig lehetett látni, legalábbis én nem láttam.
Egyébként a gabonát a tárolókba az ajtónak evvel a mechanikájával (is) lehetett üríteni.
De szerintem lesznek a kocsinak szakavatottabb ismerői is itt.
Gyenes Viktor 2004 -es képén a 31 55 196 6083-3 Gags kocsi ajtajai még surrantókkal vannak ellátva. Szintén Gyenes Viktor 2005-ös képén a 31 55 196 7701-9 Gags kicserélt bordás ajtókkal.
Gyenes Viktor 2004-es képén a 31 55 196 7421-4 Gags lehegesztett surrantókkal és ajtóablakokkal
Gyenes Viktor 2004-es képén a 31 55 196 6083-3 Gags vegyes ajtókkal.
Valóban, de ez már későbbi időszak. Az én általam modellezett korszakban feketék voltak, és számomra ez a lényeg. (Magyarul: nem kell a kocsikat átfestenem, hanem elég lesz matricázni, lakkozni. Mert került a MÁV-hogy DR eredetű ilyen kocsi.)
Szerintem csak tipikus ott (merevítőknél?) folyt le az esővíz a kocsi oldalán, azért tűnik szabályosnak a vonalak távolsága. (Áll a víz a vágányok között, minden vizes, tehát volt eső.)
Kissé vastagon áll rajta a rozsda(por), az egész kocsi - beleértve az ütközőket is - egyszínű. De ha összehasonlítom a Ks kocsi felső részének árnyalatával, akkor az eredeti színt inkább feketére saccolom.
(A kép színe szerintem eltolódott a piros irányba, megpróbáltam kicsit korrigálni rajta).
Valamelyik 1992 körüli Vasúthistória Évkönyvebn is van hosszabb értekezés a gázvilágításról vasúti üzemben, annak kapcsán esik szó a személyvonati gáztartálykocsikról is.
Kösz. Azt is tudod, hogy megtartották-e a számokat az 1926-os átszámozás során? (a jellegrajzokon csak a régi szám szerepel, az 1895 előtt gyártottak a 100000-es csoportban, az 1898 után gyártottak már az 500000-es csoportban)
Annyit még tudok, hogy a MÁV Rl 500 001 - 020 pályaszámú tartánykocsik (darabja 272 Korona, 93 fillér) 1912-ben álltak forgalomba fővárosi tárolóállomással.
Áááá, akkor megvan ennek az oka is: 1896-ban az Aah kocsikat 100151-től kezdték számozni, mert 100128-ig a tartánykocsik viselték a pályaszámaikat.
A 100511-től 1900-ban pedig megjelentek az első ABah kocsik, majd Aah kocsik deklasszálásával pedig ABah 100501-től betöltötték a hiányokat. Nyilván nem akarták keverni a személykocsikat a tartánykocsikkal, ezért számozták át ez utóbbiakat.
Azt sem értem, hogy miért vannak egyes kocsik a 100000-es sorozatban, mások az 500000-esben?
A MÁV Hivatalos Lapja 1897. június 5/30. szám, 272.-273. oldalakon írtak a MÁV tulajdonát képező, illetve a MÁV kocsitelepébe besorozott és a MÁV cégjel alatt közlekedő összes tartánykocsi átszámozásáról.
Kösz, ezek megvannak. De a Soltész-féle cikkből is hányzik a kép. Ez is érdekes, mert a képek többsége a háború után készült, de van köztük háború előtti kép is. Nyilván lefényképezték a gyüjteményt a háború előtt is, csak éppen van olyan kép, ami megmaradt és van, ami azok közül is eltűnt.
Azt sem értem, hogy miért vannak egyes kocsik a 100000-es sorozatban, mások az 500000-esben?
Szia, nekem is le van mentve már talán egy éve is. Valahol neten találtam. Mondanám, hogy a Ganz-os könyvben is benne van, de nincs a közelemben úgyhogy nem mernék rá esküdni.
Jellegrajz több is van. Képet csak egyetlen egyet sikerült találni, az is nagyon messziről mutatja a kocsit. A legfurcsább, hogy a KM. 1:5 modelljei között volt egy ilyen, a háborúban elveszett és az egyetlen modell, amiről semmilyen kép sem maradt fenn.
A Dunai Vasműben elvileg az a 7716-os volt az első székesfehérvári gyártású ilyen kocsi, amiről a képet mellékeltem. Ha minden igaz, 1963-ban készült. A 7701-7715 NDK OOt 50-es.
Az a kocsi, amit betettél, nem hiszem, hogy mintakocsi lenne, mert mintha azok is ilyenek lennének, amivel össze van akasztva, tehát több is volt belőle. Elképzelhető, hogy ez a belső béléses ércszállítókocsi, amiből mindössze nyolc darab készült.