A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Pontosan ezt a hibát produkálja nekem is!Vw minőség!Gratulalok nekik!A 15 éves corsámnak ezerszer szebb hangja van hidegen melegen egyaránt! Röhej!Na meg ez a kéthengerezés okozta rezonancia idegileg kikészít! Alig várom hogy megszabaduljak tőle!Első Vw és egyben az utolsó is!Számomra ez elfogadhatatlan egy 10 milliós autótól!Persze a szervíz meg minden panaszommal leráz azzal,hogy nincs hibakód az autóban!pff
Sziasztok!valaki tapasztalt már olyat,hogy a motorban zakatol valami, vagy csak engem tisztel meg az autóm ezzel!hidegen és melegen egyaránt de még az utastérben is hallható!
az ember azt hinné, hogy a gyártó érdeke is, hogy a tulajdonos kellő információval rendelkezzen ahhoz, hogy a járműve műszakilag, a legnagyobb rendben legyen.
Ez hasonlatos az “E” szervizkönyvhöz.
A tudás hatalom.
Minél kevesebbet tudsz, annál jobban rájuk vagyunk utalva.
Ez a 45e kötelező szerviz nem véletlenül a 3 éves kora körül volt? 30ekm-es (vagy 2év) szerviz után tudtommal onnan számolva +1 év vagy +30ekm a következő esedékes ellenörző szerviz.
A német példával hozakodtál elő, azt hiszem neked sem sikerült.
Éltem ott, mások a távolságok, más a közlekedés mint itthon, a szerviz is más, például nem tesz bele 5w30-at, ha 0w20-at kellene, az emberek javításhoz való viszonya is más. Nálunk egy egr szelepet sem cserélnek ki, ha szükséges lenne, inkább kiütik. Ne hasonlítsuk már össze.
Ellenben itthon landolt nálam olyan offtopic szervizkönyves használtautó valós 200ezer km-el, amiben az olajcsere be volt tartva, nem állítom, hogy pusztán emiatt, de minden csupa koksz volt, pedig végig 25km-es autópályás ingázásra használták.
A környezettudatosságot nagyon sok oldalról lehet ill kellene vizsgálni. Aki itt van az 1.5 tsi fórumban az feltételezem, hogy szinte új autót használ, mennyivel környezettudatosabb lenne, ha nem kellett volna a te igényed miatt egy új autót legyártani... 123-as mercit és kettesgolfot mindenkinek.
Mitől észszerűbb a 10-15 ezrenkénti csere, mint az ötezrenkénti? Ezt én sosem fogom felfogni.
Ilyen alapon naponta-hetente-havonta, télen-nyáron, ezrenként-ötezrenként-tízezrenként lehetne cserélni, mert ennyit megérdemel... Az autó érdemli meg? Komolyan mondod?
Német haveromnak több mint 400ezret futott TSI golfja van, eszébe nem jut olajcserékkel foglalkozni. Amikor a kocsi szól, elviszi az aktuális szervizre és kész.
Persze lehetne sokféle érvvel jönni, környezettudatosság,stb. Nyilván az igazán környezettudatos hozzáállás az lenne, ha nem ülnénk autóba, nem szállnánk repülőre. Van is ebben soksok igazság.
Vagyontárgyként kezeljük az autóinkat, egyfajta státusszimbólum, amit óvni kell. Mindenesetre az utánunk következő generáció(k) nagyon fognak minket gyűlölni. ÉS nem csak azért, mert 30 ezer helyett gyakrabban cseréltünk olajat az autóinkban.
A tesztek csak a kenési tulajdonságok megőrzését támasztják alá. Azt, hogy hosszútávon a korommal telített olaj keringetése mennyire játszik szerepet a koksz lerakódásokban arról nem esik szó.
Azt hiszem józan paraszti ésszel viszont könnyen belátható, hogy tiszta olaj= tiszta motor, kormos olaj = dzsuvás motorbelső, de hajrá!
Kéthengerezés témaköre. Engem leginkább az a kérdés zavar, hogy vajon a kettős tömegű lendkerék mit szól az ebből származó többlet rezgéshez? Merthogy állítólag éppen a rezgéseket-ráncigálásokat nem igazán szereti (bár éppen ezek elnyelése-csillapítása lenne a feladata).
Ahogy néztem, kéthengerezés témakörben elég sok hozzászólás van, ha esetleg a kérdésemre valaki korábban már válaszolt, elnézést kérek, nem volt időm több száz hozzászólást végig olvasni.