Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

majkel Creative Commons License 2021.03.31 0 0 21597

Engem érdekelne a lakós topikban :)

Előzmény: csiburento (21592)
majkel Creative Commons License 2021.03.31 0 1 21596

Ha kiszáradt, tedd vissza több szempontból is.

1, bepárásodik e újra?

2, belemegy a finom por és elpiszkolódik belülről.

 A kiszárítását egy hajszárítóval elég hamar meg lehet oldani.

Előzmény: csiburento (21595)
csiburento Creative Commons License 2021.03.31 0 0 21595

Köszönöm, most ki szedtem. Ebben DEPO lámpák vannak, és ilyen légkamrás útvesztők 3 darab. Némely pókhálóval beszőve...

Most szárad... Majd a három kamratakaróból az egyiket nem rakom vissza...

 

Előzmény: majkel (21594)
majkel Creative Commons License 2021.03.30 0 0 21594

Vedd le valamelyik gumisapkát és úgy szárítsd ki.

Van neki egy lefordított gumicső szellőzője az egyik sarkában.

Lehet, h elfáradt valahol a ragasztása.

Előzmény: csiburento (21593)
csiburento Creative Commons License 2021.03.30 0 0 21593

Előre elnézést kérek, ha túl alapvető a kérdés, de ilyennel még nem találkoztam.

DUKI jobb első fényszórója eléggé bepárásodott.

A hétvégén direkt tompítottal közlekedtem egy jó órát, hogy kifűtse, de nem jött be.

 

 

 

Valami ötlet?

 

csiburento Creative Commons License 2021.03.17 0 0 21592

Küldtem.

Amúgy is túl hosszú lett volna leírni, amit gondolok a napelemes cucc méretezéséről. 

Előzmény: Tinanak (21591)
Tinanak Creative Commons License 2021.03.17 0 0 21591

Basszus, tudtam hogy ismerős a Nick neved!!! Még az ősidőkben (Fb előtti) a Sorrento Klubot mi csináltuk a Petivel. Voltunk is együtt terepen... Tudsz küldeni valami kontaktot? Lenne kérdésem. :)

Előzmény: csiburento (21589)
Tinanak Creative Commons License 2021.03.16 0 0 21590

Köszönöm szépen! Egy működő rendszert szeretnék összerakni, de akkor lehet hogy mégis egyszerűbb, és nem sokkal drágább eleve a napelemes rendszer kiépítése. Munka akkumulátorból több verzió is a rendelkezésemre áll( 2X100 Ah, vagy 1 db 240 Ah) Jó lenne ha megfelelő töltöttség mellett valamelyiket stabilan tudnám használni. Esetleg ebben van valakinek tapasztalata? Vagy ez egy másik fórum témája inkább?

Előzmény: csiburento (21589)
csiburento Creative Commons License 2021.03.16 0 1 21589

Azt gondolom, hogy ha már 0-ról kezdesz, el kéne gondolkodni azon, milyen lehetőség van második generátor beépítésére. Azzal minden további gond letudva (kivéve az elegendő töltési időt).

Sajnos az egy motor működés jelre kapcsoló relé (vagy az az alatti műszaki tartalommal bíró) nem jó megoldás, különösen, ha nem áll rendelkezésre kellő töltő áram.

A process ilyenkor az kell legyen, hogy először az indító akku legyen töltve és csak utána lehet hozzá kapcsolni a másod akkut. Ezt vezérelni kell. Viszont azt is figyelembe kell venni, hogy csomó olyan üzem állapot van (város, dugó), amikor a bekapcsolt fogyasztók (űza. szivattyú, fényszóró, fűtés ventillátor, ablaktörlő, tükör fűtés, ülés fűtés, stb.) áram felvétele nagyobb, mint a generátor képessége (főleg alapjáraton, vagy ahhoz közel), ezért akár az is elő fordulhat, hogy az elsődleges akku merül. Tehát első az indító, akár úgy is, hogy a megkezdett másod akku töltést meg kell tudni szakítani automatikusan. 

Ha össze vannak kapcsolva, akkor cca ugyanolyanoknak célszerű lenni, hogy ne alakuljon ki zavart helyzet. Tehát ugyanúgy ólom-savas, és közelítőleg azonos kapacitás sem árt. Aztán ott van még, hogy korlátozni kellene a munka akku áramát, mert nem túl jó 20-30A-ral tölteni (bár elméletileg a munka akku nagyobb árammal tölthető, de igazán nem tesz jót neki).

 

De, és itt a következő buktató, a munka akku töltéséhez 5-8-12 órát (merültségtől és töltő áramtól függően) kell autózni, hogy fel legyen töltve.

 

Összefoglalva: külön vezérelni kell, hogy mikor lehet tölteni, és azt is, mekkora árammal, ha egy generátorról megy. És mindenképpen nagyobb generátort kell beépíteni. 

 

A gyári rendszereknél fordított üzem is igaz, amikor a 230V-os hálózaton lóg az autó, akkor is össze kell tudni kötni, hogy a motor indító is töltve legyen. Itt külön töltő csak akkor megoldás, ha nincs és nem is tud össze kötődni az indító és a munka aksi. Ellenkező esetben garantált a tűz. 

Előzmény: Tinanak (21588)
Tinanak Creative Commons License 2021.03.16 0 0 21588

Sziasztok! 2004-es 2.3-as Ducatoból szeretnék lakóautót építeni, amiben első körben munka akksit szeretnék generátorral tölteni.  (idővel napelemet is szeretnék majd) Ez megoldható relé beépítéssel, vagy D+ jel szimulátor is kell hozzá? Esetleg ennek kivitelezésében Budapest környékén valaki tudna segíteni? Mekkora a max tölthető akkumulátor kapacitás, amit még elbírhat a rendszer? Alvázszám alapján nem tudták megmondani sehol, hogy a kisebb, vagy a nagyobb teljesítményű generátorral van szerelve...

csiburento Creative Commons License 2021.03.01 0 0 21587

Igen.

Konkrétan DAEWOO-nál a tetőn az antenna gumi szigetelése elöregedett 16 év alatt, ráadásul elfagyott és el is repedt a műanyag háza. Ott a belső világításból csöpögött a víz.

Pára nem valószínű, az ablakokon hamarább csapódik ki, akkor már uszoda lenne a kabinban.

 

Előzmény: forgácsbogár (21585)
dobi74 Creative Commons License 2021.03.01 0 0 21586

Szia!!  

 

Olyan kérdésem volna peugeot boxer 2011 3000 motor hibakód P035f  P045f P055f  mi lehet a hiba . köszönöm 

forgácsbogár Creative Commons License 2021.02.28 0 0 21585

Sziasztok !

 

A következő lenne a problémám, 2007 boxer duplafülkés tetőkárpitjából csöppen a víz. A fülke közepén, a hátsó ablak felett középen valamint az övek feletti részen. Az autó egész télen ált nem mozgott, tetőablak nincs. A kérdésem hogy a tetőantenna beázhat ennyire? Vagy ennyire erősen lecsapódott a pára a tetőn? Ha valakinek van tippje vagy járt már így írja meg legyen szíves?

lluyo Creative Commons License 2021.02.16 0 0 21584

Az elozo tulajdonos allitolag kicsereltette a motortarto bakokat.

Ha lesz ra lehetosegem, alamegyek majd es megnezem.

 

kicsi20 Creative Commons License 2021.02.16 0 0 21583

Motor/váltó tartóbakok rendben vannak?

Előzmény: lluyo (21582)
lluyo Creative Commons License 2021.02.16 0 0 21582

Sziasztok,

Az auto 2007-es Ducato 3.0 Mjet F1C 

A váltókar előre-hátra ugrál ötödikben és hatodikban gázadáskor illetve elvételkor 1500-as fordulat körül.

volt már valakinek hasonló tapasztalata?

Köszönöm a választ.

kicsi20 Creative Commons License 2021.02.10 0 0 21581

Igen, lehet tudni. Pont az ellentéte a 2.3-asnak. Mindenki óv tőle!  Ez az ún: puma motor. ha beírod a keresőbe, nagyjából csak rosszat hallani róla.

Előzmény: robert tanka (21580)
robert tanka Creative Commons License 2021.02.10 0 0 21580

Köszönöm válaszodat! A 2.2 motorokrol lehet tudni valamit? 

Előzmény: kicsi20 (21577)
mados Creative Commons License 2021.02.07 0 0 21579

Ha OBD-t akartál írni,akkor az szerintem 2002-től volt,amikor a JTD kijött.

Előzmény: Kovalic 76 (21578)
Kovalic 76 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 21578

Ebben az 1998-as ducatoban (2,8 idtd) lehet IBD csatlakozó?

kicsi20 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 21577

2.3-as Iveco motorost tartja szinte mindenki a legjobbnak.

Előzmény: robert tanka (21576)
robert tanka Creative Commons License 2021.02.05 0 0 21576

Sziasztok,. Fiat ducato milyen motorral érdemes venni, 2008- 2010 és évjáratba, nekem a rövid változatot szeretném megvenni,. Mindenki véleményét szívesen meghalgatok., városi használatra szeretném,. Köszönöm elöre is a válaszokat. Róbert! 

csiburento Creative Commons License 2021.02.05 0 0 21575

Tapasztalat nincs, de beszélgettem egy ismerősömmel a témádról. Arra jutottunk, hogy nem végeztek jó munkát. Úgyhogy vidd vissza a szervizbe. 

Előzmény: Csiki1958 (21569)
csiburento Creative Commons License 2021.02.04 0 0 21574

Hacsak nem a kékes füstöt érzékeled fehérnek, aminek oka lehet egy hidegen vékonyabb olaj használata, akkor maximum az időjárás okozta különbség okozza az éppen mostot, vagy, mert éppen most feküdt ki az izzító.

Előzmény: Kovalic 76 (21573)
Kovalic 76 Creative Commons License 2021.02.03 0 0 21573

Köszönöm!

 

Az egy kicsit megnyugtat, hogy a fehér füst gyorsan eltűnik, csak indítás után van kicsit.

Utána csak fekete, de az is mérséklődik idővel.

De mi a francért nem volt előtte 1000 kilométeren, és miért olajcsere után jött elő????

Előzmény: csiburento (21571)
zogobacsi Creative Commons License 2021.02.03 0 0 21572

Köszönöm a segítő válaszokat.  Mindenképpen gyári ablakot szeretnék, és lehetőleg nyithatót.  Napközben már zollostock-al járok a zsebben, és ha meglátok egy hasonló korú jumpert, boxost, vagy dukszit, azonnal mérek. Még nem is találkoztam ezzel a szélességgel.

Előzmény: majkel (21568)
csiburento Creative Commons License 2021.02.03 0 0 21571

Szia Lakktárs! Ha a füst mellé harcoló fémek hangja is társul, ami később csillapodik, akkor vélhetőleg nem, vagy nem mindegyik izzító gyertya működik. Jön a jobb idő, magasabb hőmérséklet, és kevésbé indul így, akkor egyértelmű.

Viszont, ha továbbra is fehér füst van és fogy a hűtővíz, akkor hengerfejes. De ez szerintem ritka. 

Előzmény: Kovalic 76 (21570)
Kovalic 76 Creative Commons License 2021.02.03 0 0 21570

Sziasztok!

 

2 hete vagyok egy Fiat Ducato alapra épített lakóautó boldog tulajdonosa. 1998-as 2,8 IDTD a motor.

Tegnap megvolt az olajcsere és azóta eléggé füstöl

Első indításnál fehér füst volt, elég durva, majd váltott feketébe. Pár perc után normalizálódik, de azért még van füst.

Az a fura, hogy előtte mentem vele 1000 km-t, de semmi füst nem volt.

Mi lehet a baj?

Csiki1958 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 21569

Sziasztok!

  Szeretnék segítséget kérni, mi lehet a hiba oka?

2013-as 2.3-as multijet Ducato,  175-ezernél zészecskeszűrő tisztítás, majd szabályosan szervízben visszaaktiválva.

  Szépen ment is, kevesebbet fogyasztott, de kb 500km múlva elkezdett regenerálni ő magától, 50- 10 km-enként, nagy füst jött ki, és amikor abbahagyta  akkor egy pillanatra levette a gyujtást, majd  rándul egyet az autó, és ment  tovább, valamint már a motorhiba jelet is bedobta néhányszor.  Kiolvasásra, részecskeszűrő előtti hőérzékelőt írta hibának! Tegnap este ki is cseréltem, ill. a hiba törölve lett.  Reggel elindultam, és 30 km után teljesen ugyanazt csinálja mint előtte!  Kérem segítsetek ha van tapasztalat ilyesmire! előre is köszönöm!

majkel Creative Commons License 2021.02.02 0 0 21568

Persze a "busz" kivitel.

Előzmény: zogobacsi (21564)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!