Basszus, tudtam hogy ismerős a Nick neved!!! Még az ősidőkben (Fb előtti) a Sorrento Klubot mi csináltuk a Petivel. Voltunk is együtt terepen... Tudsz küldeni valami kontaktot? Lenne kérdésem. :)
Köszönöm szépen! Egy működő rendszert szeretnék összerakni, de akkor lehet hogy mégis egyszerűbb, és nem sokkal drágább eleve a napelemes rendszer kiépítése. Munka akkumulátorból több verzió is a rendelkezésemre áll( 2X100 Ah, vagy 1 db 240 Ah) Jó lenne ha megfelelő töltöttség mellett valamelyiket stabilan tudnám használni. Esetleg ebben van valakinek tapasztalata? Vagy ez egy másik fórum témája inkább?
Azt gondolom, hogy ha már 0-ról kezdesz, el kéne gondolkodni azon, milyen lehetőség van második generátor beépítésére. Azzal minden további gond letudva (kivéve az elegendő töltési időt).
Sajnos az egy motor működés jelre kapcsoló relé (vagy az az alatti műszaki tartalommal bíró) nem jó megoldás, különösen, ha nem áll rendelkezésre kellő töltő áram.
A process ilyenkor az kell legyen, hogy először az indító akku legyen töltve és csak utána lehet hozzá kapcsolni a másod akkut. Ezt vezérelni kell. Viszont azt is figyelembe kell venni, hogy csomó olyan üzem állapot van (város, dugó), amikor a bekapcsolt fogyasztók (űza. szivattyú, fényszóró, fűtés ventillátor, ablaktörlő, tükör fűtés, ülés fűtés, stb.) áram felvétele nagyobb, mint a generátor képessége (főleg alapjáraton, vagy ahhoz közel), ezért akár az is elő fordulhat, hogy az elsődleges akku merül. Tehát első az indító, akár úgy is, hogy a megkezdett másod akku töltést meg kell tudni szakítani automatikusan.
Ha össze vannak kapcsolva, akkor cca ugyanolyanoknak célszerű lenni, hogy ne alakuljon ki zavart helyzet. Tehát ugyanúgy ólom-savas, és közelítőleg azonos kapacitás sem árt. Aztán ott van még, hogy korlátozni kellene a munka akku áramát, mert nem túl jó 20-30A-ral tölteni (bár elméletileg a munka akku nagyobb árammal tölthető, de igazán nem tesz jót neki).
De, és itt a következő buktató, a munka akku töltéséhez 5-8-12 órát (merültségtől és töltő áramtól függően) kell autózni, hogy fel legyen töltve.
Összefoglalva: külön vezérelni kell, hogy mikor lehet tölteni, és azt is, mekkora árammal, ha egy generátorról megy. És mindenképpen nagyobb generátort kell beépíteni.
A gyári rendszereknél fordított üzem is igaz, amikor a 230V-os hálózaton lóg az autó, akkor is össze kell tudni kötni, hogy a motor indító is töltve legyen. Itt külön töltő csak akkor megoldás, ha nincs és nem is tud össze kötődni az indító és a munka aksi. Ellenkező esetben garantált a tűz.
Sziasztok! 2004-es 2.3-as Ducatoból szeretnék lakóautót építeni, amiben első körben munka akksit szeretnék generátorral tölteni. (idővel napelemet is szeretnék majd) Ez megoldható relé beépítéssel, vagy D+ jel szimulátor is kell hozzá? Esetleg ennek kivitelezésében Budapest környékén valaki tudna segíteni? Mekkora a max tölthető akkumulátor kapacitás, amit még elbírhat a rendszer? Alvázszám alapján nem tudták megmondani sehol, hogy a kisebb, vagy a nagyobb teljesítményű generátorral van szerelve...
Konkrétan DAEWOO-nál a tetőn az antenna gumi szigetelése elöregedett 16 év alatt, ráadásul elfagyott és el is repedt a műanyag háza. Ott a belső világításból csöpögött a víz.
Pára nem valószínű, az ablakokon hamarább csapódik ki, akkor már uszoda lenne a kabinban.
A következő lenne a problémám, 2007 boxer duplafülkés tetőkárpitjából csöppen a víz. A fülke közepén, a hátsó ablak felett középen valamint az övek feletti részen. Az autó egész télen ált nem mozgott, tetőablak nincs. A kérdésem hogy a tetőantenna beázhat ennyire? Vagy ennyire erősen lecsapódott a pára a tetőn? Ha valakinek van tippje vagy járt már így írja meg legyen szíves?
Sziasztok,. Fiat ducato milyen motorral érdemes venni, 2008- 2010 és évjáratba, nekem a rövid változatot szeretném megvenni,. Mindenki véleményét szívesen meghalgatok., városi használatra szeretném,. Köszönöm elöre is a válaszokat. Róbert!
Hacsak nem a kékes füstöt érzékeled fehérnek, aminek oka lehet egy hidegen vékonyabb olaj használata, akkor maximum az időjárás okozta különbség okozza az éppen mostot, vagy, mert éppen most feküdt ki az izzító.
Köszönöm a segítő válaszokat. Mindenképpen gyári ablakot szeretnék, és lehetőleg nyithatót. Napközben már zollostock-al járok a zsebben, és ha meglátok egy hasonló korú jumpert, boxost, vagy dukszit, azonnal mérek. Még nem is találkoztam ezzel a szélességgel.
Szia Lakktárs! Ha a füst mellé harcoló fémek hangja is társul, ami később csillapodik, akkor vélhetőleg nem, vagy nem mindegyik izzító gyertya működik. Jön a jobb idő, magasabb hőmérséklet, és kevésbé indul így, akkor egyértelmű.
Viszont, ha továbbra is fehér füst van és fogy a hűtővíz, akkor hengerfejes. De ez szerintem ritka.
Szépen ment is, kevesebbet fogyasztott, de kb 500km múlva elkezdett regenerálni ő magától, 50- 10 km-enként, nagy füst jött ki, és amikor abbahagyta akkor egy pillanatra levette a gyujtást, majd rándul egyet az autó, és ment tovább, valamint már a motorhiba jelet is bedobta néhányszor. Kiolvasásra, részecskeszűrő előtti hőérzékelőt írta hibának! Tegnap este ki is cseréltem, ill. a hiba törölve lett. Reggel elindultam, és 30 km után teljesen ugyanazt csinálja mint előtte! Kérem segítsetek ha van tapasztalat ilyesmire! előre is köszönöm!